-
Ο χρήστης alfisti! έγραψε:
για να κανετε τις 156 159 γυριστε το 6 αναποδα...
alfisti.netblack houmor
Κορόιδα ψάχνεις;;;;
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
για να κανετε τις 156 159 γυριστε το 6 αναποδα...
alfisti.netblack houmor
Κορόιδα ψάχνεις;;;;
καλυτερα γυρνα ολο το αμαξι αναποδα..................θα πηγαινει και πιο γρηγορα.............λιγοτερες τριβες....................
-
-
Translation by eker123
Εμφάνιση
-Ζάντες αλουμινίου με λεπτές ακτίνες 17αρες
-Tαπέτο οδηγού με σήμα και φωτιζόμενο
-Μπρελοκ δερματινο, ασορτι με το εσωτερικο του αμαξιου
-Σπορ τελικο εξατμισης
-Προστατευτικα πορτας και προφυλακτηρα
-Care kitΔιαθεσιμα από το 2006
-18αρες ζαντεςMULTIMEDIA
-Blutooth ανοιχτη ακροαση ενσωματομενηΔιαθεσιμα από το 2006
-DVD φωρητο
-Σιντιερα 10πλη στο πορπαγκαζ
-Συνδεση για iPod
-Δερματινη θηκη για CD στη κονσολαTUNING & PERFORMANCE
-Σπορ αναρτηση
-θολομπαρα
-Βαλβιδες ελαστικων μεταλικες με σημα Αλφα Ρομεο
-Σπορ πενταλιερα με σημαΜετα το 2006
-19αρα ζάντα
-Κιτ αεροδυναμικό (προφυλακτήρες μπρος-πίσω, σποιλερ πίσω και φρύδια κάτω από τις πόρτες)
-Φρένα Μπρεμπο με βαμμένες δαγκάνες και δίσκους αεριζόμενους
-Τιμόνι χειρόφρενο και κάλυμμα ταχυτήτων από ανθρακονηματα
-Αγωνιστική εξάτμισηΕλευθερο χρονος και αξεσουαρ
-Σχάρες μεταφοράς άλφα ρομεο
-Θήκη για σνοουμπορντ
-Δίχτυ στο πορπαγκαζ
-Σπαστός κοτσαδορος
-Freebox
-Κιτ μεταφοράς σκι
-Κιτ μεταφοράς Σερφ
-Αντικλεπτικό με GPS και τηλεφωνική ειδοποίησηPERSONALIZZAZIONE
-Cerchi in lega a raggi sottili da 17''
-Batticalcagno in acciaio con logo
-Batticalcagno illuminato
-Portachiavi in pelle coordinato con gli interni
-Terminale di scarico sportivo
-Fasce paracolpi per paraurti e portiere
-Care care kitDisponibile dal 2006
-Cerchi in lega da 18''
MULTIMEDIA
-Vivavoce Blutooth integrato
Disponibile dal 2006
-Lettore DVD portatile
-CD Changer con caricatore a 10 dischi nel bagagliaio
-Connessione per iPod
-Porta cd in pelle per vano planciaTUNING & PERFORMANCE
-Assetto sportivo
-Barra rinforzo duomi
-Valvole metalliche per pneumatici con logo Alfa Romeo
-Pedaliera sportiva con logoDisponibile dal 2006
-Cerchi in lega da 19''
-Kit areodinamico composto da paraurti anteriore e posteriore , spoiler posteriore, minigonne
-Kit freni : pinze Brembo verniciate , dischi baffati
-Kit guida in fibra di carbonio , composto da volante , pomello cambio ,impugnatura freno a mano
-Impianto di scarico sportivoTEMPO LIBERO & FUNZIONALITA'
-Barre portatutto personalizzate Alfa Romeo
-Porta Snowboard
-Kit reti trattenimento bagagliaio
-Kit paraspruzzi
-Gancio traino estraibile
-Freebox
-Portasci
-Porta tavola da surf
-Antifurto Satellitare con localizzatore e telefono -
Gta
1)4.3 litre V8 engine with Uniair will allegedly pump out 440 bhp at 7000 rpm with 505 Nm of torque.The engine has similar dimensions to Alfa’s V6 and only weighs 183 kg.
2)Gran Turismo Allegerita-130 kg weight reduction.Part of the weight saving objective could be achieved through using high-performance parts such as Brembo CCM (Composite Ceramic Material) brakes. These alone weigh 30% less than alternative cast iron discs, and are currently used on high performance cars such as the Ferrari F430.
3)The V8-engined GTA’s will retain AWD, as the V8 engine is to be mounted transversely similar to the old Lancia Thema 8.32
4)Another recent design, which may be used on future GTA cars, is a retractable front spoiler mounted aerodynamic barrier, offering additional braking in a method similar to that of the Mercedes-McLaren SLR. Clearly, future GTA models will surpass the 250 km/h limit imposed on their German counterparts, requiring all the stopping power available.
-
-
Ο χρήστης sakiss έγραψε:
Gta1)4.3 litre V8 engine with Uniair will allegedly pump out 440 bhp at 7000 rpm with 505 Nm of torque.The engine has similar dimensions to Alfa’s V6 and only weighs 183 kg
Thumbs up AR. Κάτι παραπάνω από 100 άλογα στο λίτρο..
-
Tιμες Ιταλια.....+3κ υπολογιστε για Ελλαδα...
-
Ο χρήστης Kid έγραψε:
Gta
1)4.3 litre V8 engine with Uniair will allegedly pump out 440 bhp at 7000 rpm with 505 Nm of torque.The engine has similar dimensions to Alfa’s V6 and only weighs 183 kg
Thumbs up AR. Κάτι παραπάνω από 100 άλογα στο λίτρο..
Και με βάρος ίδιο με τον παλιό 3.2 V6!
-
-
παντως η 159 τοποθετηται συμφωνα με του γερμανους μεταξυ bmw3 kai bmw5... ετσι γραφει το auto bild...
ισως βεβαια να μην θελουν να την συγκρινουν με την bmw3 γιατι η ηττα ειναι δεδομενη !
-
Petrol
Diesel 2.4
-
http://www.147virtualclub.it/public/536/Foto(397).jpg
Alfa Romeo have recently released first details of pricing for the new Alfa 159 ahead of its Italian market arrival in September, and all the indications are that it will be very priced competitivly, significantly undercutting its closest rival - BMW's 3-series range.
The prices now revealed are for the Alfa 159 'Progression' and 'Distinctive' versions. The Progressive package includes includes front and lateral airbags, traction control, mono-zone air climate control, leather interior, alloy wheels and CD player. There are three petrol versions, with the 'entry-level' 1.9 JTS costing 28,600 euros, while the 2.2 JTS is priced at 30,600 euros and the 3.2 V6 JTS Q4 at 34,600 euros. The turbo diesel range: 29,240 euro for the 1.9 JTD 8v, 30,800 for 1.9 JTD 16v and 34,600 for the 2.4 JTD. Dealers across Italy are now starting to take orders for these models (with the exception of the 1.9 JTD 8v and 2.4 JTD which will be open to ordering at the end of August).
The 'Distnctive' level sees the list price increasing by 2,650 euros. This package includes front fog lights, bi-zone air-conditioning, audio and GSM controls in the steering wheel, leather steering wheel and gear knob, cruise control, radio CD, Alfatex upholstery, Visibility Pack 1 & 2 (rain sensor, electro chromatic interior mirror, defrosting sensor, odour sensor) and 16” alloy wheels with 215/55 tyres.
THE BMW 3-SERIES - THE SEGEMENT BENCHMARK
The Alfa 159 is aimed squarely at BMW's 3-series range, an ambition that Alfa's new CEO Karl-Heinz Kalbfell makes no secret of. The German car is undoubtedly the segment benchmark in all aspects that the Italian marque needs to target, including efficiency, quality, reliability and brand perception. Pricing is vital, and BMW - with their class leading image - are always able to command 'badge premiums'.
The brand new 3-series range (codenamed E90) was launched just months ago. Widely praised by virtually all the motoring press, it has instantly claimed the number one spot attributed to its predecessor, and has set itself as the mark that rivals need to be measured against. Once again however, the new BMW 3-series is blighted by the downright ugly Chris Bangle inspired styling, and certainly in the looks department the new 3-series cannot hold a candle to the gorgeous Giorgetto Giugiaro-penned lines of the Alfa 159. Side by side there is no contest as to which grabs the attention: German styling is still no match for Italian.
The new 3-series is 4520mm long (with a 2760 wheelbase) and prices below are for the Italian market, and - like the Alfa 159 - are quoted excluding taxes. The 'entry-level' BMW 320i 'Eletta' 4-door - as usual with rear wheel drive - has a 1995cc 4-cyl petrol engine which pumps out 150bhp at 6,200rpm, hits a top speed of 220km/h and travels from 0 to 100km/h in 9 seconds dead. BMW claim a combined fuel cycle of 38.2(35.5) mpg, while the unladen weight is a reasonably hefty 1325kg. Excluding taxes this car is listed at 30,400 euros. Directly comparable to the Alfa 159 1.9 JTS - in 'Progressive' specification - the new Italian model offers a saving of 1,800 euros. The higher specification 3-series 'Attiva' and 'Futura' both retail for 32,900 euros.
The 3-series then steps up to the 218bhp 325i model which boasts a 2497cc V6 petrol engine, a top speed of 245km/h and a 0-100km/h time of 7.0 seconds. This model starts at 34,800 euros for the base 'Eletta', while the 'Attiva' and 'Futura' versions cost an extra 2,500 euros. The third petrol engined model in the 3-series range is the 330i, which has another V6 under the bonnet (with a displacement of 2996cc). With 258bhp on tap, a top speed of 250km/h and able to accomplish the 0-100k/h dash in 6.3 seconds, prices in Italy start at 38,800 for the 'Elettra', while the 'Attiva' and 'Futura' cost 41,800 euros.
The three petrol engines are complimented by BMW's tried and tested 1995cc, 4-cyl diesel unit which pumps out 163bhp at 4,000rm, fitted to the 320d range. Like its petrol sisters, the 320d is homologated to EURO4. With a top speed of 220km/h, the diesel can dash from 0-100km/h in a competitive 8.3 seconds, and offers a combined economy of 49.6(42.2) mpg. The 320d model range starts with the 'Elettra' version costing 32,950 euros. Comparable to the Alfa 159 1.9 JTD, the Italian car is able to offer the buyer a saving of 2,200 euros, and comes with Alfa's highly-regarded and punchy turbo diesel unit. The 'Attiva' and 'Futura' specification packages of the 320d command a 2,500 euro premium over the base model.
-
-
Λιγοτερο rolling και πιο σκληρες αναρτησεις κατι που δειχνει το brutal μπασιμο της 159 στην στροφη.
159
http://img174.imageshack.us/img174/7937/159roll5wd.jpgBmw 3
http://img174.imageshack.us/img174/7964/3erroll7qm.jpg -
πολύ άσχημους καθρέφτες έχει η 159...
-
Ο χρήστης sado έγραψε:
πολύ άσχημους καθρέφτες έχει η 159...Πταίσμα ψηλέ... να σου θυμίσω τον πισινό της 3άρας???
-
Ο χρήστης sakiss έγραψε:
Λιγοτερο rolling και πιο σκληρες αναρτησεις κατι που δειχνει το brutal μπασιμο της 159 στην στροφη.159
http://img174.imageshack.us/img174/7937/159roll5wd.jpgBmw 3
http://img174.imageshack.us/img174/7964/3erroll7qm.jpgΤην διαφορά που την είδες?
Η στροφή της 159 έχει πολύ περισσότερη κλίση και άλλη γωνία ενω και τα δύο αυτοκίνητα έχουν περίπου τις ίδιες κλίσεις!!!! -
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Την διαφορά που την είδες?
Η στροφή της 159 έχει πολύ περισσότερη κλίση και άλλη γωνία ενω και τα δύο αυτοκίνητα έχουν περίπου τις ίδιες κλίσεις!!!!Όχι φαίνεται καθαρά η σκληρότητα στην 159 που οφείλεται στην αρνητική άντωση που προκαλείται από την αεροδυναμική και βέβαια το στιβαρό πλαίσιο που δεν αφήνει περιθώρια κάμψης. Η - κατά 3 κλίκ - σκληρότερη ανάρτηση, φαίνεται να μην καταλαβαίνει τίποτα από την, ομολογουμένως, τεράστια φυγόκεντρη δύναμη που αναπτύσσεται στη στροφή, σε αντίθεση με την BMW που παρά τρίχα την γλύτωσε ο φωτογράφος που τράβηξε την εικόνα. Είναι πολύ εύκολο άλλωστε να συγκριθούν το στήσιμο και οι αναρτήσεις των 2 αυτοκινήτων από 2 φωτογραφίες, σε άλλες στροφές και χωρίς να είσαι παρών.
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Την διαφορά που την είδες?
Η στροφή της 159 έχει πολύ περισσότερη κλίση και άλλη γωνία ενω και τα δύο αυτοκίνητα έχουν περίπου τις ίδιες κλίσεις!!!!Όχι φαίνεται καθαρά η σκληρότητα στην 159 που οφείλεται στην αρνητική άντωση που προκαλείται από την αεροδυναμική και βέβαια το στιβαρό πλαίσιο που δεν αφήνει περιθώρια κάμψης. Η - κατά 3 κλίκ - σκληρότερη ανάρτηση, φαίνεται να μην καταλαβαίνει τίποτα από την, ομολογουμένως, τεράστια φυγόκεντρη δύναμη που αναπτύσσεται στη στροφή, σε αντίθεση με την BMW που παρά τρίχα την γλύτωσε ο φωτογράφος που τράβηξε την εικόνα. Είναι πολύ εύκολο άλλωστε να συγκριθούν το στήσιμο και οι αναρτήσεις των 2 αυτοκινήτων από 2 φωτογραφίες, σε άλλες στροφές και χωρίς να είσαι παρών.
Alfa Romeo 159 & 159TBi