Ο χρήστης kyan έγραψε:
Δεν φταίει ο άξονας μετάδοσης της κίνησης ρε παιδιά. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτούς που απορρίπτουν συλλήβδην όλες τις προσθιοκίνητες Alfa Romeo (αλλά συμπεριλαμβάνουντην Σουντ όταν νοσταλγικά αναφέρουν παλιά μοντέλα ;))
Σωστό! Φυσικά και ο άξονας μετάδοσης της κίνησης δεν καθορίζει εκ των προτέρων την αξία ενός αυτοκινήτου, είτυε αυτή είναι ουσιαστική (κρατήματα, οδική συμπεριφορά) είτε είναι συναισθηματική ή ιστορική. Αν κάποιος το υποστήριζε αυτό θα έπρεπε απαραίτητα να υποστηρίξει επίσης ότι η BMW 1 πλησιάζει περισσότερο στις παλιές καλές εποχές σε σχέση με την AlfaSud...
Το γιατί η AlfaSud δεν πέτυχε ιστορικά όπως το έκαναν άλλα μοντέλα της Alfa Romeo όπως π.χ. η Giulia GT αυτό οφείλεται σε άλλους παράγοντες, με κυριότερο κατά τη γνώμη μου την έλλειψη (για να μην πω ανυπαρξία) αγωνιστικής δραστηριότητας. Η AlfaSud είχε ομολογουμένως φοβερά κρατήματα αλλά απέτυχε να μείνει στις καρδιές των σκληροπηρυνικών alfisti για το λόγο ότι δεν πήρε μυθική αξία μέσα από τους αγώνες. Κάτι το οποίο κατάφερε η Giulia GT. Όπως έγραψε και ο Carlo Chiti, διαυθυντής της AutoDelta, στην εισαγωγή του βιβλίου του Τony Adriaensens 'Aleggerita':
'Καμια άλλη Alfa Romeo δεν είναι τόσο διάσημη, τόσο λατρευτή, τόσο ελκυστική όσο η GTA, ένα αυτοκίνητο το οποίο στην πραγματικότητα δεν διαθέτει κάτι το ιδιαιτέρως ξεχωριστό. Μόνο ένα ελαφρύ αλουμινένιο αμάξωμα και ένα κινητήρα λίγο ισχυρότερο από το νορμάλ μοντέλο. Έναν απλό 4-κύλινδρο σε σειρά με 2 βαλβίδες στον κύλινδρο και 2 μπουζί ανά κύλινδρο, μια μικρή διαφορά. Γιατί η GTA κατέστη θρυλικό αυτοκίνητο; Γιατί όχι π.χ. η ΤΖ, μια πραγματική αγωνιστική μηχανή; Ουσιαστικά διότι η GTA ήταν η εξέλιξη ενός δημοφιλούς μοντέλου, της Sprint GT. Η ΤΖ από την άλλη ήταν πολύ σοφοστικέ, μόνο για τους λίγους τυχερούς. Ήταν στην ουσία ένα καθημερινό αυτοκίνητο το οποίο κέρδιζε αναρίθμητους αγώνες.......'
Επίσης η AlfaSud στα μάτια των απανταχού -χορτασμένων και συνηθισμένων στις παραδοσιακές Alfa- alfisti ξέφευγε από την παράδοση της πίσω κίνησης και του θρυλικού bialbero. Καλώς ή κακώς όταν λέμε τη φράση κλασική Άλφα στο νου έρχονται η πίσω κίνηση και ο τετρακύλινδρος εν σειρά με τους διπλούς εκκεντροφοφόρους, μια παράδοση που έχει της ρίζες της αρκετά πριν τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο. Όπως καταλαβαίνουμε μια τέτοια παράδοση ήταν λίγο δύσκολο να σπάσει και να γίνει αποδεκτή μονομιάς, παρόλο που το αυτοκίνητο πληρούσε τα βασικές προυποθέσεις ώστε να πάρει μια εξέχουσα θέση στη λίστα των κλασικών Άλφα.