-
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΦΡΕΝΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ:
Έχω ξαναγράψει ότι τα φρένα του Civic έχουν έντονο αρχικό δάγκωμα και υποβοήθηση. Τυπικά φρένα Ηοnda. Αυτό είναι πολύ καλό, όχι πάντα όμως. Σε φρενάρισμα από υψηλές ταχύτητες (160+ km/h), η έντονη υποβοήθηση, σε συνδυασμό με την ενδοτική ανάρτηση, αποσταθεροποιεί το εμπρός μέρος και το κάνει να ψαρεύει δεξιά – αριστερά σε παντός είδους τυπικό Ελληνικό οδόστρωμα. Δε ξέρω κατά πόσο μπορεί να ευθύνονται τα λάστιχα γι’ αυτό το φαινόμενο, αλλά το βρίσκω δύσκολο να παίζουν σημαντικό ρόλο.
Επίσης σε ταχύτητες περί τα 200 km/h, υπάρχει μία αεροδυναμική αστάθεια – ελάφρωμα του πίσω μέρους, ειδικά εάν υπάρχει πλευρικός άνεμος και το φαινόμενο εντείνεται όσο προσεγγίζω τον κόφτη τελικής ταχύτητας. Τελικά η φτερούγα, η γεννήτρια δίνης και τα λοιπά αεροδυναμικά βοηθήματα του type r κάνουν δουλίτσα και δεν εξυπηρετούν εμφανισιακούς λόγους.
Όλα αυτά βέβαια με ρυθμούς οδήγησης που σπάνια πλέον, αλλά όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν και δε μεταφέρω άτομα συνεχίζω να κάνω …
Πιστεύω και αρκετοί από τους διαβάζοντες αυτό το post…
-
Ο χρήστης ilias7 έγραψε:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΦΡΕΝΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ:Έχω ξαναγράψει ότι τα φρένα του Civic έχουν έντονο αρχικό δάγκωμα και υποβοήθηση. Τυπικά φρένα Ηοnda. Αυτό είναι πολύ καλό, όχι πάντα όμως. Σε φρενάρισμα από υψηλές ταχύτητες (160+ km/h), η έντονη υποβοήθηση, σε συνδυασμό με την ενδοτική ανάρτηση, αποσταθεροποιεί το εμπρός μέρος και το κάνει να ψαρεύει δεξιά – αριστερά σε παντός είδους τυπικό Ελληνικό οδόστρωμα.
Το βυθισμα οφειλεται πιο πολυ στην γεωμετρια της πισω αναρτησης και οχι τοσο στην ενδοτικοτητα της εμπροσθιας
Δε ξέρω κατά πόσο μπορεί να ευθύνονται τα λάστιχα γι’ αυτό το φαινόμενο, αλλά το βρίσκω δύσκολο να παίζουν σημαντικό ρόλο.Επίσης σε ταχύτητες περί τα 200 km/h, υπάρχει μία αεροδυναμική αστάθεια – ελάφρωμα του πίσω μέρους, ειδικά εάν υπάρχει πλευρικός άνεμος και το φαινόμενο εντείνεται όσο προσεγγίζω τον κόφτη τελικής ταχύτητας. Τελικά η φτερούγα, η γεννήτρια δίνης και τα λοιπά αεροδυναμικά βοηθήματα του type r κάνουν δουλίτσα και δεν εξυπηρετούν εμφανισιακούς λόγους.
ε, φυσικα. Γινεται σοβαρη μελετη, αν και το type r εκτος αυτων εχει σχεδον τελειως αλλη αναρτηση, απο αποψη γεωμετριας
Όλα αυτά βέβαια με ρυθμούς οδήγησης που σπάνια πλέον, αλλά όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν και δε μεταφέρω άτομα συνεχίζω να κάνω …Πιστεύω και αρκετοί από τους διαβάζοντες αυτό το post…
-
@lap : Δε θα το έλεγα βύθισμα. Περισσότερο αποσταθεροποίηση, ψάρεμα δεξιά – αριστερά. Γιατί όμως η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης να συμβάλει σε αυτό το φαινόμενο ??? Τι το ιδιαίτερο έχει ??? Γίνε λίγο πιο αναλυτικός, ώστε να μπορέσω να καταλάβω. Ευχαριστώ εκ των προτέρων !
-
Σε φρενάρισμα από μεγάλη ταχύτητα η αποστεθαροποίηση είναι συνήθως στον πίσω άξονα. Αν έχεις αποστεθαροποίηση μπροστά πρέπει να δεις τα λάστιχα και σε δεύτερο χρόνο αν υπάρχει ανομοιόμορφη πέδηση (άρα φρενόμετρο).
-
Ο χρήστης ilias7 έγραψε:
@lap : Δε θα το έλεγα βύθισμα. Περισσότερο αποσταθεροποίηση, ψάρεμα δεξιά – αριστερά. Γιατί όμως η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης να συμβάλει σε αυτό το φαινόμενο ??? Τι το ιδιαίτερο έχει ??? Γίνε λίγο πιο αναλυτικός, ώστε να μπορέσω να καταλάβω. Ευχαριστώ εκ των προτέρων !Γενικα, εδω μπορεις να δεις την συνδεση της γεωμετριας των αναρτησεων των δυο αξονων.
http://www.team.net/TR8/tr8cca/wedgemat ... _dive.html
-
καλησπερα παδια!! μπορειτε να μου προτεινετε καποιο καθαριστικο για τα υφασματινα σημεια που ειναι στις πορτες και στην μεση πιισω απο το λεβιε ταχυτητων?ευχαριστω!
-
Χθες πήγα Άγιο Νικόλαο και πίσω (περίπου 140 χλμ.) φορτωμένος (2 ενήλικες, 2 παιδιά, τα ογκώδη καθισματάκια τους και το μπαγκαζ ασφυκτικά γεμάτο), φυσικά με το clima ON, με ταχύτητες νόμιμες (90-110) και το trip computer στο τέλος μου έδειχνε κατανάλωση 5.1!
@giorgosand ένα οποιοδήποτε επώνυμο καθαριστικό νομίζω ότι είναι μια χαρά.
-
Ε, ρε χονταρα
-
Ο χρήστης giorgosand έγραψε:
καλησπερα παδια!! μπορειτε να μου προτεινετε καποιο καθαριστικο για τα υφασματινα σημεια που ειναι στις πορτες και στην μεση πιισω απο το λεβιε ταχυτητων?ευχαριστω!Εγώ έχω πάρει αυτό https://carshop.com.gr/meguiar-s-carpet ... g9416.html και είμαι ευχαριστημένος . Δεν έχω καθαρίσει κανέναν λεκέ βέβαια αλλά το ύφασμα απο τον 'τεμπέλη' που λερώνεται τώρα το καλοκαίρι το καθαρίζει άψογα...
-
Παραθέτω το παρακάτω κείμενο το οποίο είναι τμήμα απο το δελτίο τύπου https://www.saracakis.gr/δε%C ... %BD%CE%B1/ που αφορά το νέο Honda civic.
'Για να εισέρχεται όσο το δυνατόν λιγότερος θόρυβος από το δρόμο, ο χώρος του κινητήρα του νέου Civic και τα υποδαπέδια καλύμματα περιέχουν ηχομονωτικά υλικά όπως και οι πίσω θόλοι τροχών. Το τροπέτο, το εσωτερικό και τα εξωτερικά πάνελ το ταμπλό και η μοκέτα της καμπίνας περιλαμβάνουν περαιτέρω ήχο-απορροφητικά συνθετικά υλικά.'
Οι πίσω θόλοι φαίνεται οτι είναι εξωτερικά καλυμμένοι με εναν μαύρο κετσέ . Γνωρίζει κανείς πιο ειδικός αν αυτό είναι το ηχομονωτικό υλικό που αναφέρει η Honda ή υπάρχουν άλλα ηχομονωτικά υλικά στο εσωτερικό τμήμα του πορτ μπαγκάζ που να καλύπτουν τους θόλους ?
-
Ο χρήστης giorgosand έγραψε:
καλησπερα παδια!! μπορειτε να μου προτεινετε καποιο καθαριστικο για τα υφασματινα σημεια που ειναι στις πορτες και στην μεση πιισω απο το λεβιε ταχυτητων?ευχαριστω!Το παλιό καλό παραδοσιακό Karpex, με το οποίο καθαρίζανε και οι μαμαδες μας τα χαλιά.
-
Ο χρήστης Enzo22 έγραψε:
Παραθέτω το παρακάτω κείμενο το οποίο είναι τμήμα απο το δελτίο τύπου https://www.saracakis.gr/δε%C ... %BD%CE%B1/ που αφορά το νέο Honda civic.'Για να εισέρχεται όσο το δυνατόν λιγότερος θόρυβος από το δρόμο, ο χώρος του κινητήρα του νέου Civic και τα υποδαπέδια καλύμματα περιέχουν ηχομονωτικά υλικά όπως και οι πίσω θόλοι τροχών. Το τροπέτο, το εσωτερικό και τα εξωτερικά πάνελ το ταμπλό και η μοκέτα της καμπίνας περιλαμβάνουν περαιτέρω ήχο-απορροφητικά συνθετικά υλικά.'
Οι πίσω θόλοι φαίνεται οτι είναι εξωτερικά καλυμμένοι με εναν μαύρο κετσέ . Γνωρίζει κανείς πιο ειδικός αν αυτό είναι το ηχομονωτικό υλικό που αναφέρει η Honda ή υπάρχουν άλλα ηχομονωτικά υλικά στο εσωτερικό τμήμα του πορτ μπαγκάζ που να καλύπτουν τους θόλους ?
Τελικά υπέβαλα την ερώτηση στην επίσημη Honda ώστε να ρωτήσουν το εργοστάσιο και να μου απαντήσουν για να δω το θα κάνω απο δω και πέρα......
Οπότε να ρωτήσω κάτι άλλο ........
Έχει προβεί κανείς στο τωρινό του αυτοκίνητο ή σε παλαιότερο να κάνει κάποια προσθήκη ηχομονωτικών υλικών στον χώρο του πορτ μπαγκάζ και στους θόλους των τροχών ? -
@enzo22 : Στα σχεδόν 30 χρόνια που ασχολούμαι με το αυτοκίνητο και την βελτίωσή του, πρώτη φορά ακούω κάποιον να θέλει να επέμβει στον παράγοντα NVH (Noise, Vibe, Harsness). Ένας τομέας που υπόκειται σε διαρκή έρευνα και εξέλιξη και που το σιβίκ είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία του και όχι μόνο.
Τι πιστεύεις ότι δεν έχουν κάνει καλά οι μηχανικοί της χόντα ??? Kαι αν δεν το έχουν κάνει καλά, γιατί πιστεύεις ότι εσύ θα φέρεις αποτέλεσμα εκεί που αυτοί απέτυχαν ??? Εν τέλει τι είναι αυτό που σε έχει χαλάσει ???
-
Ο χρήστης ilias7 έγραψε:
@enzo22 : Στα σχεδόν 30 χρόνια που ασχολούμαι με το αυτοκίνητο και την βελτίωσή του, πρώτη φορά ακούω κάποιον να θέλει να επέμβει στον παράγοντα NVH (Noise, Vibe, Harsness). Ένας τομέας που υπόκειται σε διαρκή έρευνα και εξέλιξη και που το σιβίκ είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία του και όχι μόνο.Τι πιστεύεις ότι δεν έχουν κάνει καλά οι μηχανικοί της χόντα ??? Kαι αν δεν το έχουν κάνει καλά, γιατί πιστεύεις ότι εσύ θα φέρεις αποτέλεσμα εκεί που αυτοί απέτυχαν ??? Εν τέλει τι είναι αυτό που σε έχει χαλάσει ???
Φίλε Ηλία να σου απαντήσω...
Δεν λέω ότι αυτοκίνητο δεν είναι καλά ηχομονωμένο ....Απεναντίας σχεδόν σε όλους τους τομείς έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και ένας από αυτούς τους τομείς είναι ο θόρυβος της μηχανής ο όποιος είναι ελάχιστος. Εκεί που το αυτοκίνητο πάσχει σε ένα βαθμό είναι ο θορύβος κύλισης που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα του οδοστρώματος . Έχει δρόμους που στο αυτοκίνητο επικρατεί απόλυτη ησυχία αλλά στους περισσότερους Ελληνικούς δρόμους υπάρχει αυτό το αυξημένο βουητό. Αυτό που σου αναφέρω δεν είναι μόνο δική μου διαπίστωση αλλά το αναφέρουν και σε πολλές δόκιμες που έχω διαβάσει και από το εξωτερικό και από την Ελλάδα . Και όπως καταλαβαίνεις φυσικά δεν είναι θέμα αποτυχίας των μηχανικών της Honda αλλά καθαρά θέμα μείωσης του κόστους με χρήση λιγότερων ηχομονωτικών υλικών σε κάποια σημεία του αυτοκινήτου .
Σε πάρα πολλά άρθρα που έχω διαβάσει σχετικά με την ηχομόνωση όλοι συμφωνούν ότι αν ηχομονωθεί ή ο χώρος του πορτμπαγκάζ και κυρίως οι θόλοι του αυτοκινήτου η διαφορά θα είναι της τάξης των 3-4 dB . Από ότι είδα κάτω από την σκληρή μοκέτα στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου δεν υπάρχει καμία μόνωσή παρά μόνο λαμαρίνα . Ξέρω επίσης ότι στο θόρυβο κύλισης μεγάλο ρόλο παίζουν τα ελαστικά που φοράει το αυτοκίνητο Τα Michelin primacy 3 που φοράει το αυτοκίνητο έχουνε 72 dB θόρυβο όταν υπάρχουν άλλα λάστιχα με 68 dB , αλλά όσον αφορά το θέμα των ελαστικών θα το δω όταν έρθει η ώρα για να τα αλλάξω .
Όπως καταλαβαίνεις θέλω να κάνω το καλό καλύτερο και όχι ότι το αυτοκίνητο έχει κανένα μεγάλο πρόβλημα που δεν αντέχεται. Αλλά αν είναι κάτι που μπορώ να το κάνω και αξίζει τον κόπο ( και οικονομικά αλλά και ως προς το ποσοστό βελτίωσης που θα αποφέρει) τότε μάλλον θα το κάνω...Φιλικά
Άρης -
Η αλήθεια είναι ότι το Civic 'πάσχει' σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με ένα ας πούμε audi A3. Λέω για το Α3 γιατί το έχω πιο πρόσφατο ενώ δε θυμάμαι πως είναι αντίστοιχα το golf που είναι πιο άμεσος ανταγωνιστής.
Και γενικά τα Ιαπωνικά σε σχέση με τα Ευρωπαικά (Γερμανικά) υπολείπονταν πάντα σε αυτόν τον τομέα αλλά το τωρινό civic έχει κάνει άλματα προόδου σε σχέση με τους υπόλοιπους 'συγγενείς' του από τη χώρα του Ανατέλλοντος ηλίου. Απλά και πάλι θεωρώ ότι είναι ένα κλικ κάτω από τα καλά Ευρωπαικά.
Φίλε Ηλία, που να ακούσεις κάτι τέτοιο σε 30 χρόνια βελτιώσεων; Αφού όλοι κοιτάνε να πειράξουν τις επιδόσεις, το κράτημα, άντε και τον ήχο! Κανείς δεν πάει να το βελτιώσει ώστε να το κάνει πιο 'ρολς ρόις'! -
Φίλε Άρη
Σε κάποιες χώρες το σιβίκ διατίθεται με ρεζέρβα ανάγκης, ίσως γιατί έτσι επιβάλλεται από την νομοθεσία τους. Ο κενός χώρος που απομένει στα αυτ/τα μας που έχουν κιτ επισκευής, λειτουργεί ως αντηχείο στις χαμηλές ταχύτητες και ακούμε αυτό τον υπόκωφο θόρυβο σε χαμηλές ταχύτητες.
O θόρυβος κύλισης υπάρχει μόνο σε κακό οδόστρωμα. Σε καλό οδόστρωμα δεν κάνει κιχ. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης του αυτ/του είναι πολύ ποιοτικά. Ίσως και καλύτερα από πολύ ακριβότερα αυτ/τα που είχα στη κατοχή μου. Άριστα για το χαρακτήρα του αυτ/του. Ένα νέο σετ ελαστικών θα βελτιώσει το φαινόμενο, όταν και όποτε τα υπάρχοντα θα χρήζουν αλλαγής.
Δε θεωρώ ότι έκαναν οικονομία σε ηχομονωτικά υλικά. Απλά ίσως στις χώρες που έγιναν οι δοκιμές NVH (Αγγλία, Γερμανία, Σκανδιναβικές χώρες), δεν υπάρχει οδόστρωμα με μικτά χαρακτηριστικά θορύβου όπως το δικό μας. Και μάλλον υπέθεσαν ότι δε θα υπάρχει Ευρωπαϊκή χώρα με οδόστρωμα που τείνει να είναι από κατσαρό έως καταβόθρα.
Θα σε συμβούλευα να κρατήσεις τα χρήματά σου και να μη τα δώσεις σε κάτι με αμφίβολη αποτελεσματικότητα.
-
Η Αγγλία έχει αρκετούς άσχημα ασφαλτοστρωμένους δρόμους, σίγουρα βαλκάνια δεν είναι, αλλά όχι ότι δεν έχει κατσαρό οδόστρωμα και λακκούβες
-
Φίλε Ηλία έτσι ακριβώς..
Και όχι μόνο ο χώρος που λείπει η ρεζέρβα αλλά ολόκληρος ο χώρος του πορτ μπαγκάζ λειτουργεί σαν ηχείο . Και περισσότερο στο Hatchback που δεν έχει καπελιέρα σε σχέση με το sedan . Σε βίντεο στο YouTube και κατόπιν μετρήσεων έβγαζαν το sedan πιο αθόρυβο σε σχέση με το hatchback και λόγω των ελαστικών ( 215/55/16) αλλά και της ύπαρξης καπελιέρας που όσο να ναι κόβει.... Είναι γνωστό ότι όσο αυξάνεται το πέλμα των ελαστικών αυξάνεται και ο θόρυβος κύλισης...
Καλά για το οδόστρωμα στην Ελλάδα δεν νομίζω ότι έχουμε να σχολιάσουμε κάτι. Και δεν μιλάω για λακκούβες που άμα πέσεις μέσα θα ρημάξεις το αυτοκίνητο αλλά για την ποιότητα του οδοστρώματος....Εδώ σε εμάς στην Θεσσαλονίκη πχ αν πάρεις το δρόμο για Χαλκιδική απο το ύψος της Βούλγαρη μέχρι και την Καρδία θα μετρήσεις 50 διαφορετικά επίπεδα θορύβου στο αυτοκίνητο. Σε κάποιες στιγμές νομίζεις οδηγείς αυτοκίνητο 20ετιας με μηδενική ηχομόνωση......
Αυτο θα ήθελα να βελτιώσω δηλαδή , το βουητό που ακούγεται σε τέτοια οδοστρώματα . Και δεν είναι μονο σε χαμηλές ταχύτητες αλλά όσο αυξάνεται η ταχύτητα αυξάνεται και το βουητό... Και μετα αυξάνεις και την ένταση της μουσικής για να καλύψεις το βουητό ....Και το ξαναλέω , δεν μιλάμε για τραγικά πράγματα αλλά αν θα μπορούσε να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση θα ήταν τέλεια...Στους θόλους υπάρχουν κάποια ηχομονωτικά υλικά ( ποια και πού μάλλον θα μου απαντήσουν απο την Honda ) όποτε μπορεί να γίνει κάποια ηχομόνωση μόνο στο πάτωμα του πορτ μπαγκάζ....Εννοείται ότι αν μου πουν καμιά τιμή κουκουρούκου δεν πρόκειται να κάνω τίποτε. Θα περιμένω μετα την ώρα που θα αλλάξω ελαστικά για να βάλω κάτι καλό αλλά και όσο πιο αθόρυβο γίνεται.... -
Ρε παιδια, αυτα τα μονωτικα κολλημενα μεσα στο λαστιχο, τα ειδατε;
Μηπως ειναι ευκολο να το κανουμε. Εχω κολλησει με αυτην την ιδεα.Να βρουμε ενα καλο μονωτικο που να καλυπτει αποτελεσματικα τα hz (νομιζω ειναι στο φασμα των 400-600hz) ισως δουμε μικρα θαυματα, και χωρις αν επέμβουμε στο αυτοκινητο.
-
Ποιά μονωτικα κολλημενα μεσα στο λαστιχο, και ποιό λάστιχο ? Δεν μας λες με περισσότερες λεπτομέρειες τι εννοείς ?
Νέο Honda Civic 2017