-
Θα παρκαρουν και τα ηλεκτρικα όπου να ναι και θα εκτίνονται απο μπαλκόνια και απο παντου χιλιόμετρα καλωδίων απο μπαλαντεζες.
Θα έχει τρομέρο γέλιο η όλη υπόθεση.
Να κάθομαι με σποράκια σε μια γωνιά και να παρακολουθω εναν κεντρικό δρόμο με πολυ κόσμο και παντού μπαλαντέζες και καλώδια να μπερδευονται και να κρεμονται απο παντου.Να σκοντάφτει ο κόσμος, να βρίζονται μεταξύ τους, να περιμένουν ουρά κανα 5 ωρο, για να φορτίσουν ωστε να γυρίσουν σπίτι τους.
-
Κάπως έτσι ήταν οι πόλεις όταν ξεκίνησαν τα δίκτυα ρεύματος. Καλώδια παντού, και φυσικά ατυχήματα. Αλλά βέβαια, η κατάσταση ομαλοποιήθηκε. Έτσι θα γίνει και με τα ηλεκτρικά, αν τελικά κινηθεί ο κόσμος προς τα εκεί. Αλλά δύσκολο το βλέπω ακόμη.
-
Οι συγκρίσεις που έχουν γίνει από μερικούς εδώ μέσα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, είναι σε ένα σημαντικό βαθμό ατυχείς.
Πολλές φορές στη χώρα φοράμε τα «γυαλιά» της συντηρητικότητας και της σπηλιάς και νομίζουμε ότι οι συνθήκες υπό τις οποίες ζούμε στη χώρα, θα αποτελέσουν κριτήριο στρατηγικής τοποθέτησης βιομηχανιών τζίρου πολλών δις ευρώ ετησίως.
Κανέναν δεν ενδιαφέρει σε αυτές τις βιομηχανίες, αν κάποιοι σε μια «τρύπα» πήγαν και στοιβάχτηκαν μπουλούκια σε πολυκατοικίες χωρίς προδιαγραφές (και τήρηση βασικών εννοιών υποδομών κατοικιών) για να τοποθετήσουν στρατηγικά και μαρκετίστικα τα προϊόντα τους.
Ακόμα και οι πιο αντιδρώσες - πριν από 1 χρόνο - βιομηχανίες αυτοκινήτων, έχουν κάνει τεράστια και απότομη στροφή υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Ας δούμε λίγο τί έλεγαν οι αντιδρώσες γερμανικές για τα ηλεκτρικά πριν από 1 χρόνο. Τώρα απλά ανακοινώνουν τα μαζικά πλάνα ριξίματος ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά.
Να πάμε στην πραγματικά τεράστια Toyota που υποστήριζε σθεναρά σχεδόν αποκλειστικά τα υβριδικά; Άρχισε να μιλά ανοικτά για αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ πάντα είναι φειδωλή στο τί ανακοινώνει.Είτε μάς αρέσει είτε όχι, είτε δεν έχουμε υποδομές φορτιστών είτε ζουμε στις πολυκατοικίες που θα ρίχνουμε «μπαλαντέζες», το ποτάμι άρχισε να ρέει.
Η ηλεκτροκίνηση είναι προ των πυλών. Το αν θα μάς πάρει 20 χρόνια να προσαρμόσουμε τις υποδομές μας σε αυτή τη λογική είναι δικό μας πρόβλημα και όχι των βιομηχανιών.
-
Πες τα Χρυσόστομε!
-
Ετσι γενικά και αόριστα ναι κάποτε θα εχουμε ηλεκτρικα
Εως τότε όμως πρεπει να εξελιχθει η τεχνολογια.
Για παραδειγμα
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-45179722
Έτσι ναι, είναι πολύ πιθανόν να γεμλισουμε ηλεκτρικα.Ειδάλλως με καλωδια και μπαλαντεζες παντου απο μπαλκονια μαγαζιά κτλ, καθώς επίσης και τις 10εως 18 ωρες για να φουλαρουν απο κανονικές μπριζες είναι μόνο για ανεκδοτο και για αργοσχολους. Δεν υπάρχει τιποτα πρακτικό σε αυτό.
Και αν αρχίσουμε να μελετάμε ακόμα καλύτερα, στα ηλεκτρικα με τα καλωδια με την υψηλη ταση να περνούν κατω απο καθίσματα, τι ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολια θα παράγεται; κάτω απο παιδιά στο πίσω κάθισμα, Ας το αφήσουμε αυτό.
Στην Ευρώπη που δεν τους νοιάζει και εμεις φταιμε που μαζευτηκαμε σε πολυκατοικίες, ο μισος πληθυσμός της, πάνω απο 250 300 εκ, ζουν σε πολυκατοικοίες και σε αστικά κεντρα.
Δεν με ενδιαφερει εμένα, αν δεν μου παρεχουν κατι πρακτικο τα σημερινά ηλεκτρικά, πολύ απλά θα πάω στον άλλο που μου παρέχει.Για παράδειγμα το 208 βγαινει και ηλεκτρικό και θελει 16 ωρες για να φορτισει στο σπιτι. (Πες ότι εχεις μονοκατοικία σε αστικό κεντρο, λέμε τωρα) εγω αν δε φορτίζω γρηγορα όπως την πηγή που έβαλα, δεν θα το αγόραζα και θα έπαιρνα άλλο με παλιό κινητήρα εσωτερικής καυσης.
Στην επαρχία και στα χωριά δεν μας ενδιαφερει η ατμοσφαιρική μόλυνση, είναι μηδαμινη. Αυτο που μας ενδιαφέρει είναι στα αστικά κεντρα που μαζευτηκαν ολοι στις πολυκατοικίες.
Εκεί το να μαζευτουν εκατονταδες μπαλαντεζες απο παντού θα έχει πολύ γέλιο.Θα παράγουμε και περισσοτερο ηλεκτρισμό μολύνοντας ακόμα περισσότερο, διότι θα πεφτει το κεντρικό σύστημα της ΔΕΗ, με τόσο μεγάλη κατανάλωση.
Το καλοκαιρι που πεφτουν τα συστηματα φταινε τα αιρκοντισιον που καινε 30 κιλοβαττ ανα ημερα και συνολο 40 κιλοβαττ κάθε σπίτι.
Σκεψου 130 κιλοβαττ ανα ημέρα το κάθε σπιτι. Θα τραβουν τα μαλλιά τους στην ΔΕΗ. Θα καταστρεφονται μετασχηματιστες θα λιωνουν καλωδια.
Για αυτο λέω στα πόστ μου ετοιμαστείτε για κεριά μέσα στο σπίτι και μπανιο με παγωμενο νερο. ΠΡΟΟΔΟΣ
Γλεντια θα εχουμε. -
Περιγράφεις αυτό ακριβώς που είπα παραπάνω.
Ότι αξιολογούμε μια μετάβαση αρχιτεκτονικής και τεχνολογίας, μέσα από τη σπηλιά μας.
Η αγορά αποφάσισε. Από εδώ και πέρα είναι όλα δρομολογημένα.
-
Μα η αγορα εμεις ειμαστε. Οι 250 300 εκ ανθρωποι που ζουν σε πολυκατοικιες. Οχι οι επαρχιωτες και τα προαστια.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα που βγάζουν με αυτον τον γελοιο τροπο επαναφορτισης παιζουν άλλο ρόλο.
Θέλουν να προσθέσουν ενα μηδενικό στο κλάσμα του μέσου όρου συνολικών βλαβερών εκπομπών ως στόλο αυτοκινήτων που προσφερονται για κατανάλωση. Αποφευγουν πρόστιμα και μειώνουν την φορολογία τους.
Αυτοι φτιαχνουν αυτοκινητα για να εξυπηρετήσουν εμάς μεσα απο τη σπηλιά μας όχι το αντίθετο. Το βλεπεις τελειως ανάποδα.
-
Οπότε υποστηρίζεις ότι τα 50-100 ηλεκτρικά μοντέλα που έχουν ήδη σχεδιαστεί να πέσουν στην αγορά από κάθε γκρουπ έχοντας ήδη δεσμεύσει επενδύσεις δισεκατομμυρίων, στα επόμενα 10 χρόνια, είναι κίνηση απλά για εφέ.
-
Δε νομίζω να υποστήριξε κανείς ότι οι συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας και η ελληνική αγορά γενικώς είναι μέσα στα πλάνα και στη σκέψη των βιομηχανικών κολοσσών.
Αντίθετα, εκείνο που ειπώθηκε πολλές φορές από μένα τουλάχιστον, αλλά και από άλλα μέλη, είναι ότι εδώ έχουμε κάποια εγγενή προβλήματα και αδυναμίες που θα εμποδίσουν εγχωρίως την ηλεκτροκίνηση αρχικώς να μπει, αλλά και να ανεβάσει όγκους στη συνέχεια, και τώρα αλλά και για πολλά χρόνια ακόμη.
Επιγραμματικά τα κυριώτερα : έλλειψη κλειστών χώρων στάθμευσης στα σπίτια το οποίο αλλάζει με πολύ βραδύ ρυθμό εξαιτίας της κατακόρυφης πτώσης της οικοδομικής δραστηριότητας, τεράστιο έλλειμα δ.χ. χώρων στάθμευσης πανελλαδικώς, μικρό ατομικό και οικογενειακό εισόδημα το οποίο είναι σημαντικό όσο τα ηλεκτρικά είναι ακριβά, πολύ μεγάλος χρόνος διακράτησης των ιχ σε σημείο να χρειάζονται αυτή τη στιγμή δεύτερη ή και τρίτη μπαταρία για να βάλουν την ωφέλιμη ζωή τους, μη προετοιμασμένο σύστημα παραγωγής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας για να σηκώσει τα μεγάλα επιπρόσθετα φορτία που συνεπάγεται η μαζική ηλεκτροκίνηση*, άδεια δημόσια ταμεία που δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων από τις πάμπολλες δημόσιες υπηρεσίες, ταξί που κυκλοφορούν 24/365 διαρκώς τα οποία απλά δεν μπορούν να ακινητοποιηθούν πολλές ώρες για επαναφόρτιση όσο οι ταχυφορτιστές είναι ανύπαρκτοι.
Όλα αυτά που επισημαίνω δεν αλλάζουν σε 2-3-5 χρόνια, αλλά μόνο σε βάθος δεκαετιών. Αυτές είναι οι διαφορές μας σε σχέση π.χ. με την Ολλανδία, την Νορβηγία ή την Καλιφόρνια.Για πολλά χρόνια από σήμερα απλά θα τρέχουμε από πίσω καταιδρωμένοι. Ίσως, μετά από ικανό αριθμό δεκαετιών, να τους προσσεγγίσουμε.
Διατείνομαι δε ότι η παρουσίαση αλλά και το προμοτάρισμα της ηλεκτροκίνησης από τα εγχώρια μμε γίνεται σε τεράστιο βαθμό με εντελώς χαζοχαρούμενα επιχειρήματα και διάθεση, εννοείται χωρίς να υπάρχει επαφή με την πραγματικότητα.*Σύμφωνα με τις μελέτες των ξένοι, σε 5 χρόνια θα γίνεται χαμός από ηλεκτρικά, το δε 2030 θα επικρατήσουν (διαφωνώ, βρίσκω τις εκτιμήσεις αυτές υπερβολικά αισιόδοξες, αλλά αυτό δεν είναι θέμα τώρα). Εδώ όμως είναι το ψητό : ειλικρινά, ξέρετε πόσος χρόνος χρειάζεται για να αποφασιστεί, να σχεδιαστεί, να βρεθεί χρηματοδότηση, να πάρει τις αναγκαίες εγκρίσεις, να δημοπρατηθεί, να ανεγερθεί και να παραδοθεί για χρήση ένας ηλεκτροπαραγωγός σταθμός οποιασδήποτε τεχνολογίας στη χώρα μας?
-
Για τους λόγους που έγραψε o dstou συμφωνώ ότι είναι δύσκολο η ηλεκτροκίνηση να υιοθετηθεί εξολοκλήρου στην Ελλάδα. Όμως ηλεκτρικά οχήματα προσωπικής μετακίνησης, μικρής απόστασης, (ποδήλατα, πατίνια, μονόροδα) μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βιώσιμη εναλλακτική σε μικρά σκούτερ/μοτοσυκλέτες/μικρά αυτοκίνητα εντός του αστικού ιστού.
Επίσης ίσως τα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς να μπορούσαν να γίνουν ηλεκτρικά σχετικά άμεσα. Έχουν χώρο να φορτίζουν ακόμη και με ταχυφορτιστές (αμαξοστάσια), έχουν προβλέψιμο αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων ανά ημέρα και μεγάλοι αριθμοί λεωφορείων βρίσκονται στο τέλος της καριέρας τους.
Αν αυτά μαζί με έναν ικανό αριθμό επαγγελματικών στόλων μετατραπούν σε ηλεκτρικά, αρχικά, θα έχουμε ακόμη πιο ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης στις πόλεις. Σκεφτείτε τι καυσαέρια αφήνουν τα φορτηγά/λεωφορεία καθημερινά και τον θόρυβο που κάνουν. Και μόνο αυτά να γλυτώσουμε μαζί με μερικά ΙΧ 4τροχα/2τροχα για μένα η ηλεκτροκίνηση θα είναι επιτυχημένη στην Ελλάδα. -
Tο ότι θα αργήσουμε πιο πολύ να ενσωματώσουμε ισχυρά ποσοστά ηλεκτρικών, σε σχέση με πιο προηγμένες δυτικές χώρες, συμφωνώ.
Αργά ή γρήγορα όμως, όπως σε κάθε «παλιά» τεχνολογία ή αρχιτεκτονική, με τον καιρό καθίσταται ακριβό σπορ να συντηρείς το προϊόν το «παλιό», άρα και είναι μονόδρομος να δημιουργήσεις τις συνθήκες επιβίωσης με την καινούρια τεχνολογία. Είναι και θέμα κλίμακας παραγωγής.
-
Τα ηλεκτρικά που στρέφονται τώρα είναι για να αναπτύξουν το r&d τους, και βγάζουν καποια σε παραγωγη για να μειώσουν τους συνολικους ρύπους ως εταιρία.
Τα δις που πεφτουν είναι για ανάπτυξη τεχνολογίας νωρίτερα πριν την χρειαστουν άμεσα.
Δεν πιστεύω πως υπάρχει σοβαρός σκοπός προς το παρόν στην υπάρχουσα τεχνολογία απο τις υπάρχουσες εταιρίες εκτος απο εξειδικευμενες όπως η Τεσλα.
Εδώ εταιρίες που παράγουν supercars οδηγούνται σε αυτο διότι επιτυγχάνουν μειωση στους συνολικούς ρύπους
Όταν φτάσουμε να φορτίζουν με νερό και καταλύτες, τοτε πλεόν θα ανοίξει ο δρόμος μπροστα τους, και η τεχνολογία των κινητήρων κτλ θα είναι ετοιμα.
-
Για πόσο καιρό όμως μπορείς να παράγεις παράλληλα πολλαπλές τεχνολογίες και να μαρκετάρεις πολλαπλές τεχνολογίες;
Θέλω να πω, ότι άσχετα από τεχνικές λεπτομέρειες και εφαρμογές, η μετάβαση σε κάτι άλλο, οδηγείται συχνά από business αποφάσεις στρατηγικής τοποθέτησης περισσότερο.
-
Δεν είναι τόσο κοστοβόρα η εξελιξη ηλεκτρικινητήρων ώστε να κλείσουν ως εργοστασια αν κάνουν πολλά ταυτόχρονα.
Ασε που γίνεται τεράστιο share technology μεταξύ τουςΤο ίδιο συνέβαινε με τα πετρέλαια, τα βενζίνης, τα πολλά μοντέλα σε πολλες κατηγορίες κτλ.
Προς το παρόν η πιο πρακτική εφαρμογη των ηλεκτρικών πιστεύω είναι τα υβριδικά ή τα plug in υβριδικά που φορτίζουν όποτε μπορέσεις.
Ενα 40% να μειώσουμε την κατανάλωση βενζίνης όπως αναφέρει η renault για το νεο clio, θα είναι τεραστιο βημα μπροστα.Σκεψου 40%
-
Έχει ενδιαφέρον αυτό που δήλωσε η Renault:
'The hybrid powertrain will combine a 1.6-litre petrol engine with an electric motor and a 1.2kWh battery. Renault claims fuel economy gains of up to 40%, with as much as 80% pure-electric driving in urban environments.'... αλλά μένει να το δούμε στην πράξη σε πραγματικές συνθήκες. Από εκτιμήσεις κατασκευαστών έχουμε ακούσει πολλές.
Πάντως φαίνεται να χαιρετάμε σιγά-σιγά τις συμπιέσεις και να γυρίζουμε στο ατμοσφαιρικό, έχοντας τη μπαταρία για ροπή, στα υβριδικά σύνολα.
-
Καλα εγώ είμαι πολύ φαν αυτού.
Γενικά τα ηλεκτρικά ντουρμπακια είναι πολυ πρακτικά και ωραία.
Στο σουιφτ που δοκίμασα με ένα παρόμοιο αλλά μικρης ισχύως συστημα, πηγαινες με 5η σχεση και 35-40 χ.α.ω και παταγες το γκάζι και χωρις τράνταγμα έδινε ο ηλεκτροκινητηρας +5 κιλά ροπης και σιγα σιγα χωρις ρεταρισμα τσουπ εφτανες την ταχυτητα σου, χωρις να κατεβασεις σχέση.Επίσης τα ατμοσφαιρικά εμμεσου ψεκασμου που χρησιμοποιούν παράγουν πολυ λιγότερα Nox κατα την καύση τους από τα άμμεσου ψεκασμου με υψηλότερη σχέση συμπίεσης και υψηλοτερες θερμοκρασίες καύσης.
Στα της renault έχει πολύ ενδιαφέρον, έχουν και ένα νέο πολυ ενδιαφέρον κιβώτιο (διάβασε στο νήμα του να δείς λεπτομέρειες). Ο ηλεκτορκινητηρας παράγει 40 άλογα έναντι 3 αλόγων του σουιφτ, αλλα δεν γνωρίζω μέγεθος ροπής. Φαίνεται θα είναι εντυπωσιακή η ώθηση που θα παρέχει.
-
Ο τρόπος λειτουργίας του μοιάζει με το KERS ή είναι η ιδέα μου;
-
Ναι καθώς αποθηκεύει με το φρενάρισμα ηλεκτρική ενέργεια και την αποδίδει μετά
-
Όλα τα υβριδικά το κάνουν αυτό.
-
Ξέρουμε σε ποιές πόλεις εκτός Αθηνών έχει τοποθετηθεί ταχυφορτιστής είτε σε δημόσιο σημείο είτε σε ιδιωτικό πάρκινγκ;
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης