Ο χρήστης Tkin73 έγραψε:
Καλά μιλάς για μετρήσεις της Τέσλα. Οι άλλοι κατασκευαστές τι δίνουν; Οι όλοι θα πάρουμε Τέσλα; Δεν ειρωνευομαι ρωτάω.
Γιατί το 5% απώλεια μετά από 150000 μου φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό.
Πες μας πόσο είναι και το κόστος ενός καλού οικογενειακού αμιγώς ηλεκτρικου σήμερα που να μεταφερει όπως γνωρίζουμε 4 άτομα με τις αποσκευές τους. Φυσικά δεν μιλάω για ηλεκτρικά κουβαδάκια που περνούν 2.5 άτομα!
Επίσης πες μου τι αυτονομία έχει το σημερινό ηλεκτρικο ,πόσες ώρες κανονικής φορτίσης χρειάζεται, και με τι ταχύτητα θα κινούμαστε τα 4 άτομα με αποσκευές.
Να δούμε τελικά στην Ελλάδα που ακόμα κυκλοφορεί polo του 2001 και corsa του 1998 ποιοι μπορούν να ψωνίσουν ηλεκτρικό ακόμα και με τις εκπτώσεις που θα δωθούν ως τυράκι στους πρώτους ήρωες.
Στάλθηκε από το Mi Note 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Στην Ελλάδα του 2018, η αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σχεδόν* αδιάφορη, αφού δεν έχουμε φορτιστές. Ως εκ τούτου, το μοναδικό σενάριο που είναι ρεαλιστικό είναι να κάνεις τα καθημερινά σου χιλιόμετρα και να φορτίζεις το βράδυ στο σπίτι. Το αν το πάρεις για να κάνεις ταξίδια, απλώς δε γίνεται*.
Από εκεί και πέρα, το νούμερο αυτό δεν το δίνει η Tesla αλλά ανεξάρτητες μετρήσεις. Άλλα μοντέλα δεν τα πάνε καλά με τα χιλιόμετρα, όπως το Nissan Leaf και το Renault Fluence.
Σε περίπτωση που είχαμε φορτιστές, ένα καλό οικογενειακό είναι το καινούριο Leaf στα 33 χιλιάρικα και αυτά που περιγράφω στο τέλος.
Όλα αυτά ΔΕΝ απευθύνονται σε αυτόν που έχει Polo του 98. Όχι γιατί είναι ηλεκτρικά, αλλά γιατί αυτός δεν μπορεί να διαθέσει περισσότερα από 10 χιλιάρικα (με δόσεις) για αυτοκίνητο. Αυτός λοιπόν θα πάρει το μεταχειρισμένο αυτουνού που θα πάρει το ηλεκτρικό. Αν είχαμε φορτιστές.
Εν ολίγοις, υπομονή 2-3 χρόνια να δούμε αν θα αποκτήσουμε φορτιστές, αλλιώς η κουβέντα είναι καθαρά φιλολογική. Προς ώρας, το μοναδικό που μπορεί να αγοραστεί είναι ηλεκτρικό για αστική χρήση (εισάγονται χωρίς δασμούς και παίρνεις λουκούμι με 6-7-8 χιλιάρικα) και plug-in hybrid, δηλαδή μπαταρία για 30-40-50 χιλιόμετρα αυτονομίας (κάνεις τα καθημερινά σου χιλιόμετρα με ρεύμα) και κινητήρα βενζίνης για τα 2-3 ταξίδια το χρόνο.
*Μοναδική εξαίρεση τα Hyundai Kona Electric και Kia Niro EV, που μπορούν να ξεπεράσουν τα 500 χιλιόμετρα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Θα πρέπει όμως να έχεις εξοχικό σε μικρότερη ακτίνα και να δεχτείς ψυχολογικά μέσα σου ότι για τα επόμενα 2-3-4 χρόνια, μέχρι να αυξηθούν οι φορτιστές, ΔΕ θα μπορείς να πας όπου θες. Στη βίδωσε να πας μακριά; Θα νοικιάσεις ή θα ανταλλάξεις. Προφανώς και δεν είναι όλοι διατεθειμένοι να κάνουν τέτοιους συμβιβασμούς όταν αγοράζουν καινούριο αυτοκίνητο των 40 χιλιάδων.