-
Έκανα κι εγώ μια αναζήτηση και όντως λένε το κερί να μπαίνει τελευταίο και ενδιάμεσα το sealant. Ίσως την επόμενη φορά πάρω και την Extra Gloss Protection και την βάλω κάτω από το κερί.
Επίσης λένε το κερί να μπει μετά από 24 ώρες το οποίο δε μου φαίνεται και τόσο καλή ιδέα γιατί ήδη μετά το πλύσιμο φαίνεται σκόνη, πόσο μάλλον μια μέρα μετά. Και σίγουρα τρίψιμο πάνω σε σκόνη δε νομίζω να είναι το ιδανικότερο.http://www.detailingworld.co.uk/forum/a ... 87898.html
-
Ο χρήστης ΓΙΑΝΝΗΣ Μ6 έγραψε:
Η μία λύση είναι να περάσεις με πηλό την επιφάνεια.
Η δεύτερη λύση είναι ένα Paint Cleaner.Εδώ έχω κάποια απορία.
Όταν προτιμήσω την δεύτερη λύση (Paint Cleaner.) δεν είναι επίφοβο να τρίβουμε τους ρύπους με το σφουγγαράκι πάνω στην επιφάνεια;
Ενώ με την πρώτη λύση (πηλό ) να εγκλωβιζονται σε αυτό;
Όπως και το Paint Cleaner. που είναι σε βαζάκι το θεωρώ ακόμα πιο επίφοβο, γιατί το σφουγγαράκι που είναι γεμάτο ρύπους το βουτάμε στο καθαρό υλικό και με αυτό τον τρόπο μολυνουμαι την επιφάνεια που έχει το βαζάκι.Μήπως τελικά η καλύτερη λύση είναι να περνάμε πρώτα πηλό, srp και μετά κερί;
Γιάννη το ανέφερα επειδή έπρεπε, σαν τρόπο καθαρισμού της βαφής. Δεν το εμπιστεύομαι ιδιαίτερα φίλε μου. Προτιμώ το δοκιμασμένο SRP και το πηλό. Θα μου πεις το SRP δεν έχει χημικά; Αν θυμάμαι κυκλοφόρησε το 2009 και κανείς δεν έχει παράπονο χώρια που δεν μπορεί να θεωρηθεί με ένα παιδί που μιλούσα ως paint cleaner γιατί έχει και τεχνητό κερί και εκείνος το χαρακτήρισα All in One.
Ton πηλό και το Paint Cleaner δεν είναι απαραίτητο να τα χρησιμοποιήσουμε μόνον για την βρωμιά που δεν φαίνεται με το μάτι. Τα χρησιμοποιούμε και όταν θέλουμε να καθαρίσουμε παλιά κεριά και αλοιφές. -
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
Έκανα κι εγώ μια αναζήτηση και όντως λένε το κερί να μπαίνει τελευταίο και ενδιάμεσα το sealant. Ίσως την επόμενη φορά πάρω και την Extra Gloss Protection και την βάλω κάτω από το κερί.
Επίσης λένε το κερί να μπει μετά από 24 ώρες το οποίο δε μου φαίνεται και τόσο καλή ιδέα γιατί ήδη μετά το πλύσιμο φαίνεται σκόνη, πόσο μάλλον μια μέρα μετά. Και σίγουρα τρίψιμο πάνω σε σκόνη δε νομίζω να είναι το ιδανικότερο.http://www.detailingworld.co.uk/forum/a ... 87898.html
Ίσως το λένε για να 'δέσει' καλά το κερί. Όμως θα πρέπει να το έχει το αμάξι σε μέρος κλειστό....Για εμένα κάνει αυτό που σκέφτεσαι Πάνο.
-
Μια λύση που μου άρεσε και το γράφουν παρακάτω είναι να μπει το κερί μια βδομάδα αργότερα μετά από πλύσιμο. Αν το κάνω μάλλον θα ακολουθήσω αυτή την τακτική.
-
Ευχαριστώ Sarantish
Όταν βρεθεί χρόνος και όρεξη κάνε μία αναφορά για τους πηλους να μάθουμε πέντε πράγματα
-
Saranthish ευχαριστώ πολύ!Το Πασχα που θα επιστρεψω θα δοκιμασω με τα υπαρχοντα κερια που εχω αφου καθαρισω την επιφανεια.Ελπιζω βεβαια λογω καιρου.
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
Μια λύση που μου άρεσε και το γράφουν παρακάτω είναι να μπει το κερί μια βδομάδα αργότερα μετά από πλύσιμο. Αν το κάνω μάλλον θα ακολουθήσω αυτή την τακτική.Πολύ καλή λύση Πάνο. Μία άλλη αν δεν έχει πιάσει πολύ σκόνη το βερνίκι είναι να το ψεκάσεις με ένα Quick Detailer και μετά να βάλει το κερί. Το Quick Detailer μία από τις ιδιότητες που έχει είναι να ας πούμε καθαρίζει το βερνίκι από - λίγη (light) ελαφριά - σκόνη και δακτυλιές και να την κάνει να γυαλίζει. Προσωπικά ποτέ δεν το έκανα. Οπότε μετά από μία εβδομάδα περνάς το sealant της αρεσκείας σου και είσαι πρώτος
Θα ήθελα να διευκρινίσω κάτι. Βάζω συχνά προϊόντα της Autoglym. Ο ένας λόγος είναι ότι υπάρχουν στην Ελλάδα σε όλη τους τη γκάμα ή σχεδόν σε όλη τη γκάμα τους, ο δεύτερος είναι ότι τα έχω χρησιμοποιήσει κάποια από αυτά.
Έχω επίσης χρησιμοποιήσει και της Sonax, όπως την ψιλή της αλοιφή για μεταλλικά χρώματα που με κάλυψε απόλυτα, το Extreme κερί που δίνει πολύ ωραίο γυάλισμα αλλά κράτησε σε εμένα για κανένα δίμηνο και επίσης ακόμη χρησιμοποιώ το σαμπουάν της για συχνή χρήση που και αφρό κάνει και ωραίο άρωμα έχει και ξεπλένει το αυτοκίνητο πολύ καλά.
Επίσης δεν ξέρω για τώρα, πριν δύο χρόνια για ότι απορία είχα, το τμήμα εξυπηρέτησης της Sonax μέσω email μου απαντούσε και από τις απαντήσεις τους, φαινόταν ότι γνώριζαν για τα προιόντα που που πουλούσαν.
Υπάρχουν και άλλα πολλά προϊόντα όπως της (Meguyars, Chemical Guys που τώρα έρχονται στην Ελλάδα σε μεγάλη ποικιλία), Menzerna, Mother's, Poor Boys κλπ που έχουν και αυτά πολύ καλά προϊόντα.
Δεν μπορώ όμως να τα παρακολουθώ όλα. Για όσα γνωρίζω, διαβάζω γνώμες κλπ λέω τη γνώμη μου. Για καμία εταιρία και μαγαζί δεν κάνω διαφήμιση και κανέναν δεν γνωρίζω προσωπικά για να πεις ότι στέλνω πελατεία. -
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Saranthish ευχαριστώ πολύ!Το Πασχα που θα επιστρεψω θα δοκιμασω με τα υπαρχοντα κερια που εχω αφου καθαρισω την επιφανεια.Ελπιζω βεβαια λογω καιρου.Να είσαι καλά W202 AMG. Δεν χρειάζεται άγχος. Εκείνο που θα σου πρότεινα να προσέξεις είναι ο αλοιφαδόρος. Αν γνωρίζεις να τον δουλεύεις έχει καλώς. Αν όχι, δες μερικά βίντεο, ρώτα παιδιά που γνωρίζουν. Προσωπικά δεν με εμπιστευτικά με τον αλοιφαδόρο και δεν έμαθα να τον δουλεύω. Έχω φίλο που πήγε σε παλιατζίδικα, βρήκε καπό, πόρτες κλπ και έμαθε να τον δουλεύει εκει πάνω...Εντάξει ο καθένας όπως βολεύεται αρκεί να μάθει να το κάνει σωστά. Τα ξαναλέμε!!
Ευχαριστώ Sarantish
Όταν βρεθεί χρόνος και όρεξη κάνε μία αναφορά για τους πηλους να μάθουμε πέντε πράγματα
Το έχω στο πρόγραμμα Γιάννη. Δεν θέλω να γράψω κάτι στο πόδι που λένε. Θέλω να είναι με απλά λόγια. Όρεξη έχω! Χρόνο προσπαθώ να βρω....Αλλά σύντομα θα το κάνω
-
Ο χρήστης SarantasisM έγραψε:
Saranthish ευχαριστώ πολύ!Το Πασχα που θα επιστρεψω θα δοκιμασω με τα υπαρχοντα κερια που εχω αφου καθαρισω την επιφανεια.Ελπιζω βεβαια λογω καιρου.
Να είσαι καλά W202 AMG. Δεν χρειάζεται άγχος. Εκείνο που θα σου πρότεινα να προσέξεις είναι ο αλοιφαδόρος. Αν γνωρίζεις να τον δουλεύεις έχει καλώς. Αν όχι, δες μερικά βίντεο, ρώτα παιδιά που γνωρίζουν. Προσωπικά δεν με εμπιστευτικά με τον αλοιφαδόρο και δεν έμαθα να τον δουλεύω. Έχω φίλο που πήγε σε παλιατζίδικα, βρήκε καπό, πόρτες κλπ και έμαθε να τον δουλεύει εκει πάνω...Εντάξει ο καθένας όπως βολεύεται αρκεί να μάθει να το κάνει σωστά. Τα ξαναλέμε!!
Ευχαριστώ Sarantish
Όταν βρεθεί χρόνος και όρεξη κάνε μία αναφορά για τους πηλους να μάθουμε πέντε πράγματα
Το έχω στο πρόγραμμα Γιάννη. Δεν θέλω να γράψω κάτι στο πόδι που λένε. Θέλω να είναι με απλά λόγια. Όρεξη έχω! Χρόνο προσπαθώ να βρω....Αλλά σύντομα θα το κάνω
Από ότι εχω δει τον δουλευω καλα,αλλα οκ είναι αλοιφαδορος από τα lidl διπλης κινησης αλλα δν σηκωνει πολλες στροφες για να κανω ζημια.Αν πρόκειται να κανω αλοιφή κανω με το χερι παντα γιατι με τον αλοιφαδορο δεν πολύ βγαζεις ακρη τι εχεις κανει από κατω.Παντως πρεπει να προμηθευτω πανακια καποια στιγμη.
-
W202 AMG ο αλοιφαδόρος αν τον μάθεις να τον δουλεύεις και αγοράσεις έναν καλό (αλλά είναι ακριβοί...) γλυτώνεις κόπο και χρόνο. Πανάκια μικροίνας εννοείς ή pads για τον αλοιφαδόρο; Ta μικροίνας ψάξε το λίγο να είναι καλά. Από pads δεν γνωρίζω αλλά και αυτά να είναι καλά.
Να σας πω ένα μαγαζί στο εξωτερικό, δεν κάνω διαφήμιση, αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία από πανάκια μικροίνας. Έχουν μεν, αλλά όχι τόσο πολλά. Δηλαδή πετσέτα σκουπίσματος Wave Waffel στην Ελλάδα βρήκα σε δύο μαγαζιά (Ε-Shops). Στο ένα ήταν επώνυμη από καλή εταιρία. Στο άλλο ήταν....ανώνυμη. Για σκούπισμα μετά το πλύσιμο προσωπικά πλέον Microfiber Waffle Weave Drying Towel. Απορροφά καλύτερα το νερό, μπορεί όχι τόση ποσότητα όσο οι συνηθισμένες, κρατάει περισσότερο και στεγνώνει γρήγορα. Κατά την γνώμη μου πάντα, την αίσθησή μου.
Το μαγαζί στο εξωτερικό είναι:
https://www.lupus-autopflege.de.
Είχα πάρει πριν μία 4ετία τα δικά τους πανάκια μικροίνας, αφράτα, μαλακά, άντεξαν στον χρόνο. Τότε τα μεταφορικά ήταν 10 ευρώ, χωρίς περιορισμούς βάρους. Πριν κανά 6μηνο είδα τα κάνανε 12 ευρώ. Αν θέλετε ρίχτε μια ματιά.
Εχθές έκανα βόλτα στο αγγλικό Ebay για wax, polish, microfiber. Λες και έχει πέσει γραμμη. Μεταφορικά σχεδόν όλοι κοντά στις 13 λίρες για Ελλάδα!! Είτε έπαιρνα ένα βουρτσάκι για τις ζάντες, είτε μισό λίτρο SRP ή τπτ από Chemical Guys κλπ 13 λίρες....Και για Κύπρο ίδια τιμή. Άρα δεν νομίζω να είναι τα Capital Control. Μήπως είναι τπτ με το Brexit; Δεν ξέρω. -
Ο χρήστης SarantasisM έγραψε:
W202 AMG ο αλοιφαδόρος αν τον μάθεις να τον δουλεύεις και αγοράσεις έναν καλό (αλλά είναι ακριβοί...) γλυτώνεις κόπο και χρόνο. Πανάκια μικροίνας εννοείς ή pads για τον αλοιφαδόρο; Ta μικροίνας ψάξε το λίγο να είναι καλά. Από pads δεν γνωρίζω αλλά και αυτά να είναι καλά.
Να σας πω ένα μαγαζί στο εξωτερικό, δεν κάνω διαφήμιση, αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία από πανάκια μικροίνας. Έχουν μεν, αλλά όχι τόσο πολλά. Δηλαδή πετσέτα σκουπίσματος Wave Waffel στην Ελλάδα βρήκα σε δύο μαγαζιά (Ε-Shops). Στο ένα ήταν επώνυμη από καλή εταιρία. Στο άλλο ήταν....ανώνυμη. Για σκούπισμα μετά το πλύσιμο προσωπικά πλέον Microfiber Waffle Weave Drying Towel. Απορροφά καλύτερα το νερό, μπορεί όχι τόση ποσότητα όσο οι συνηθισμένες, κρατάει περισσότερο και στεγνώνει γρήγορα. Κατά την γνώμη μου πάντα, την αίσθησή μου.
Το μαγαζί στο εξωτερικό είναι:
https://www.lupus-autopflege.de.
Είχα πάρει πριν μία 4ετία τα δικά τους πανάκια μικροίνας, αφράτα, μαλακά, άντεξαν στον χρόνο. Τότε τα μεταφορικά ήταν 10 ευρώ, χωρίς περιορισμούς βάρους. Πριν κανά 6μηνο είδα τα κάνανε 12 ευρώ. Αν θέλετε ρίχτε μια ματιά.
Εχθές έκανα βόλτα στο αγγλικό Ebay για wax, polish, microfiber. Λες και έχει πέσει γραμμη. Μεταφορικά σχεδόν όλοι κοντά στις 13 λίρες για Ελλάδα!! Είτε έπαιρνα ένα βουρτσάκι για τις ζάντες, είτε μισό λίτρο SRP ή τπτ από Chemical Guys κλπ 13 λίρες....Και για Κύπρο ίδια τιμή. Άρα δεν νομίζω να είναι τα Capital Control. Μήπως είναι τπτ με το Brexit; Δεν ξέρω.Εννοουσα pads για τον αλοιφαδορο γιατι εχει μεινει οσο να ναι κερι(αληθεια υπαρχει τροπος να φυγει το κερι από αυτά χωρις να τα καταστρεψεις?προς το παρον μονο με χλιαρο νερο και με λιγο σαμπουαν αφροντουζ τα ξεπλενω ).
Το αγγλικο ebay παντα με τα μεταφορικα ειχε μια ιδιαιτερη σχεση,free shipping ποτέ.Το aliexpress εχει τρομερη ποικιλια αλλα δεν ξερεις την ποιοτητα αν δν τα δοκιμασεις,αν και πλεον εχουν ανεβει πολύ σε ποιοτητα τα προιοντα τους. (Τα ΕΛΤΑ ακομα χρεωνουν τα δεματα από Κινα 3ευρω?! ) -
Σπαμάρω λίγο αλλά ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
Επειδή αγοράζω νέο αυτοκίνητο, υπάρχει δυνατότητα προστατευτικής επίστρωσης για το χρώμα χωρίς να ξεφεύγει σε κόστος? Επίσης, υπάρχουν διάφανα αυτοκόλλητα που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στις γωνίες του αυτοκινήτου και να προστατεύουν από χαζογρατζουνιές? Όπως αυτά που βάζουν στους πίσω προφυλακτήρες?
Youtube Video -
Ο χρήστης lospsi έγραψε:
Σπαμάρω λίγο αλλά ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
Επειδή αγοράζω νέο αυτοκίνητο, υπάρχει δυνατότητα προστατευτικής επίστρωσης για το χρώμα χωρίς να ξεφεύγει σε κόστος?Πρέπει να ορίσεις τι σημαίνει 'ξεφεύγει το κόστος' για εσένα. Λύσεις υπάρχουν αρκετές, π.χ. κεραμικό της Williams (αυτό έβαζε παλιά ο Πλάτωνας, το είχα βάλει στην 116) από €350, το κεραμικό 9Η (νομίζω από €500-600 και πάνω) και αρκετά ακόμα κεραμικά εάν δεν κάνω λάθος.
-
Ο χρήστης lospsi έγραψε:
Σπαμάρω λίγο αλλά ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
Επειδή αγοράζω νέο αυτοκίνητο, υπάρχει δυνατότητα προστατευτικής επίστρωσης για το χρώμα χωρίς να ξεφεύγει σε κόστος? Επίσης, υπάρχουν διάφανα αυτοκόλλητα που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στις γωνίες του αυτοκινήτου και να προστατεύουν από χαζογρατζουνιές? Όπως αυτά που βάζουν στους πίσω προφυλακτήρες?
Youtube VideoΣτους προφυλακτηρες εξερταται απο το αυτοκινητο και φυσικα απο το υλικο.Η μεμβρανη που χρησιμοποιει ο τυπος στο βιντεο ειναι τοπ,φθηνιαρικες δν γυρνανε με τιποτα και σου σπανε τα νευρα.Ρωτα σε καταστηματα που περνανε μεμβρανες.
Τετοια μεμβρανη θα αξιζε στον μπροστα προφυλακτηρας,εντομα-πετραδικια τον ταλαιπωρουν παρα πολυ. -
Γράφω για το κόστος γιατί σε άλλο θέμα διάβασα για κάτι 1200αρια στο qashqai ενός παιδιού. Τα 350Ε ακούγονται λογικά, φυσικά δεν ξέρω τι προστασία παρέχει το κεραμικό. Πιο πολύ με ενδιαφέρει να προστατευτεί - όσο γίνεται- από γρατζουνιές και χαζοχτυπηματάκια. Ίσως οι μεμβράνες να είναι πιο καλή λύση, σκέφτομαι να την εφαρμόσω σε εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Βέβαια, πρέπει να δω και το κόστος σε αυτές.
Κάποια μαγαζιά που θα μπορούσατε να προτείνετε? -
Ο χρήστης lospsi έγραψε:
Γράφω για το κόστος γιατί σε άλλο θέμα διάβασα για κάτι 1200αρια στο qashqai ενός παιδιού. Τα 350Ε ακούγονται λογικά, φυσικά δεν ξέρω τι προστασία παρέχει το κεραμικό. Πιο πολύ με ενδιαφέρει να προστατευτεί - όσο γίνεται- από γρατζουνιές και χαζοχτυπηματάκια. Ίσως οι μεμβράνες να είναι πιο καλή λύση, σκέφτομαι να την εφαρμόσω σε εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Βέβαια, πρέπει να δω και το κόστος σε αυτές.
Κάποια μαγαζιά που θα μπορούσατε να προτείνετε?Aν το αμαξι θα είναι μονιμα εξω στο δρομο προσπαθησε παραλληλα,οτι και αν εχεις κανει για να το προστατεύσεις ,να συμβιβαστείς με την ιδεα ότι είναι στον δρομο.Αν οι μεμβράνες ναυγησουν λογω κοστους ,τσεκαρε μηπως υπαρχουν τιποτα καλαίσθητες γωνιες για τους προφυλακτήρες.Θα χασεις λιγο σε εμφανιση αλλα θα εχεις το κεφαλι σου σχετικα ησυχο.
Σε δημοσιο παρκινγκ με καθετες θεσεις στάθμευσης ,προφανως ξεπαρκαρε ο διπλανος μου,απο μπροστα φτερο-πορτες-πιεσω φτερο μια ωραια ωραια ασπρη γραμμη,ευτυχως ήταν το χρώμα του και βγήκε.....δν βγαζεις ακρη και δν είναι ελληνικο φαινομενο.
-
Το ξέρω ότι δεν πρόκειται να γλυτώσω από 'τσαμπουκάδες' αλλά θέλω να προσπαθήσω να μειώσω τις πιθανότητες να γίνει αυτό. Ειδικότερα για μανούβρες και χαζογρατζουνιές θέλω την προστασία...
Το αμάξι κυκλοφορεί καθημερινά, ευτυχώς φυλάσσεται σε (ανοικτό) γκαράζ όμως. -
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Σπαμάρω λίγο αλλά ήθελα να ρωτήσω τα εξής:
Επειδή αγοράζω νέο αυτοκίνητο, υπάρχει δυνατότητα προστατευτικής επίστρωσης για το χρώμα χωρίς να ξεφεύγει σε κόστος?Πρέπει να ορίσεις τι σημαίνει 'ξεφεύγει το κόστος' για εσένα. Λύσεις υπάρχουν αρκετές, π.χ. κεραμικό της Williams (αυτό έβαζε παλιά ο Πλάτωνας, το είχα βάλει στην 116) από €350, το κεραμικό 9Η (νομίζω από €500-600 και πάνω) και αρκετά ακόμα κεραμικά εάν δεν κάνω λάθος.
Από τα video που παρακολουθώ Φάνη, τα περισσότερα είναι για το 9Η, Σίγουρα θα κάνει τουλάχιστον ένα 500άρι.
Αν αυτά που δείχνει το βίντεο είναι αληθινά τότε αξίζει το κεραμικό:Στους προφυλακτηρες εξερταται απο το αυτοκινητο και φυσικα απο το υλικο.Η μεμβρανη που χρησιμοποιει ο τυπος στο βιντεο ειναι τοπ,φθηνιαρικες δν γυρνανε με τιποτα και σου σπανε τα νευρα.Ρωτα σε καταστηματα που περνανε μεμβρανες.
Τετοια μεμβρανη θα αξιζε στον μπροστα προφυλακτηρας,εντομα-πετραδικια τον ταλαιπωρουν παρα πολυ.Έτσι είναι. Μπροστινός προφυλακτήρας την θέλει την μεμβράνη του και να είναι καλή. Η 3Μ είναι από τις κορυφαίες. W202 AMG δεν ξέρω για τα pads. Στα βίντεο που βλέπω, βάζουν ένα κλειδί (το εργαλείο) γυρνάνε το pad και έτσι το καθαρίζουν....Καλύτερα άρχισε σταδιακά να τα αλλάζεις....
Γράφω για το κόστος γιατί σε άλλο θέμα διάβασα για κάτι 1200αρια στο qashqai ενός παιδιού. Τα 350Ε ακούγονται λογικά, φυσικά δεν ξέρω τι προστασία παρέχει το κεραμικό. Πιο πολύ με ενδιαφέρει να προστατευτεί - όσο γίνεται- από γρατζουνιές και χαζοχτυπηματάκια. Ίσως οι μεμβράνες να είναι πιο καλή λύση, σκέφτομαι να την εφαρμόσω σε εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Βέβαια, πρέπει να δω και το κόστος σε αυτές.
Κάποια μαγαζιά που θα μπορούσατε να προτείνετε?Κοίταξε, μένω επαρχία, αλλά η αλλαγή χρώματος με μεβράνη πρέπει να έγινε Θεσσαλονίκη. Φίλος μου είπε για έναν γνωστό του, για Oktavia σου λέω το μοντέλο για να καταλάβεις το μέγεθος, η αλλαγή χρώματος του βγήκε 1100 ευρώ περίπου. Πριν κανά δύο χρόνια σε ένα site (δεν μπόρεσα να το βρω) το κομμάτι για τύπου carbon μεμβράνη πήγαινε 150 με 200 ευρώ.
Βρήκα ένα site, αν θέλεις πάρε, ρώτα τιμές. Από όσο γράφει, βάζει αυτό που θέλεις δλδ διάφανη μεμβράνη.
http://www.allstar-applies.gr/memvranes-prostasias-chromatos/ -
Τα pads εγώ τα πλένω κανονικά με υγρό σαπούνι και νερό. Στο χέρι.
Αφού τα ξεπλύνω καλά, τα στεγνώνω, τα τινάζω και τα κλείνω σε σακουλάκια ΙΚΕΑ που κλείνουν από πάνω.
Έτσι τα εχω 2 χρόνια (και 4 γυαλίσματα) τώρα. -
Φυσικός και Συνθετικός Πηλός
Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες πηλών: α) ο φυσικός (natural) πηλός και β) ο συνθετικός (synthetic) που είναι κατασκευασμένος στο εργαστήριο.
[spoiler=:3fjsfae9]Τι κάνει ο πηλός (φυσικός ή συνθετικός); «Καθαρίζει» την βαφή, το βερνίκι του αυτοκινήτου, από στοιχεία που δεν έχουν φύγει με το πλύσιμο του αυτοκινήτου. Τέτοια είναι, επικαθίσεις από τα καυσαέρια (έχω τύχει στο αυτοκίνητό μου να τις δω, να πάω στον μπογιατζή και να μου πει ότι είναι επικαθίσεις από τα καυσαέρια), από την μόλυνση του αέρα, την όξινη βροχή κλπ. Τα στοιχεία αυτά αν μείνουν στο αυτοκίνητο μπορεί μετά από χρόνια να προκαλέσουν οξείδωση. Οι επικαθήσεις από τα καυσαέρια είναι πολύ μικροί σαν κόκκοι μαύροι. Μάλιστα το είχα παρατηρήσει, την επόμενη που είχα πλύνει το αυτοκίνητο και έφυγα σφαίρα στον βαφέα της αντιπροσωπείας. Το είδε και εκείνος και από εκεί έμαθα για αυτό το «φρούτο» της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Κάποιοι 40άρηδες θα θυμούνται τις σόμπες πετρελαίου που είχαμε, ή και ξύλου, με τα μπουριά, που αν δεν ήταν καλά ενωμένα, βγάζανε κάπνα και κάνανε τις κουρτίνες σκούρες, αν ήταν άσπρες. Φανταστείτε αυτήν την κάπνα στην ατμόσφαιρα να υπάρχει και να κάθεται στο βερνίκι του αυτοκινήτου σας. «Μπουριά», όσα θέλετε!! Εξατμίσεις αυτοκινήτων μικρών, μεγάλων, φορτηγών, μπουριά εργοστασίων, καυσαέρια αεροπλάνων, πλοίων κλπ. Αυτή ήταν μία «μικρή» παρένθεση, νομίζω χρήσιμη.
Επίσης με τον πηλό μπορούμε να καθαρίσουμε την βαφή, χωρίς να την γυαλίσουμε και να αποφύγουμε να μειώσουμε έτσι λίγο ή πολύ (ανάλογα με το τι αλοιφή θα χρησιμοποιήσουμε), το πάχος του βερνικιού. Επίσης τον πηλό μπορούμε να τον χρησιμοποιούμε όποτε θέλουμε.
Ο πηλός βοηθάει στο να φύγουν και τα λεγόμενα water spots, που δημιουργούνται από νερό που είναι σκληρό, δηλαδή έχει πολλά άλατα. Δεν το πετυχαίνει πάντα. Πριν τον πηλό χρησιμοποιούμε κάποιο προϊόν που είναι για την αφαίρεσή τους. Αν δεν φύγουν τα water spots πάμε στον πηλό και αν επιμείνουν τότε πάμε στην αλοιφή γυαλίσματος. Τα water spots μπορεί να δημιουργηθούν και στα τζάμια όπου και εκεί μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πηλό.
Τι άλλο κάνει και που φαίνεται με το μάτι ο πηλός; Μπορεί να αφαιρέσει, πίσσα και έντομα, τα μυγάκια που κολάνε και δεν βγαίνουν ακόμα και με το πλύσιμο. Άρα η συμβολή του, στην διατήρηση της καθαριότητας της βαφής είναι μεγάλη και η χρήση του εύκολη και οικονομική.
Ένα λάθος που κάνουν πολλοί. Νομίζουν ότι ο πηλός αφαιρεί γρατζουνιές, αράχνες, θαμπάδες στο χρώμα. Όχι, αυτά δεν τα κάνει. Ο πηλός μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνον στη βαφή, αλλά και στα τζάμια του αυτοκινήτου.
Γιατί όμως κάποιος να χρησιμοποιήσει τον πηλό πριν γυαλίσει το αυτοκίνητό του; Γιατί να μην γυαλίσει κατ’ ευθείαν το αυτοκίνητό του χωρίς να φάει τα νιάτα του εφαρμόζοντας τον πηλό;
Την απάντηση θα τη μεταφέρω όπως είναι γραμμένη στο autogeek.net:
Plus detailing clay is designed to stand up to the kind of contaminants that your childhood clay never had to face, i.e. industrial fallout, rail dust and brake dust. These contaminants pierce paint finishes, glass and metal and remain stuck on your vehicle through rain, car washes, and even polishing. The only way to remove these pollutants is – you guessed it – detailing clay. (https://www.autogeek.net/detailing-clay-bar.html).
Δηλαδή, κάποιοι ρύποι, σύμφωνα με το autogeek δεν φεύγουν ακόμη και με το γυάλισμα.
Σχετικά με τον φυσικό πηλό, υπάρχουν τρεις βασικές κατηγορίες (grades): Soft, Medium, Hard. H κάθε εταιρία τις ονομάζει διαφορετικά. Παλιά οι CG (Chemical Guys) είχαν τις: Heavy Duty, Medium Duty, Light Duty Clay Bars. Ποιο είναι το θέμα που δεν το πολύ ακούω ή διαβάζω, ίσως γιατί πλέον δεν μπαίνω σε φόρουμς όσο παλιά. Ποιον πηλό θα επιλέξω; Όλοι που γνωρίζουν λίγο – πολύ θα πούνε ανάλογα με το πόσα χρόνια έχει η βαφή να καθαρισθεί (αν έχει καθαρισθεί) με πηλό.
Ας πούμε ότι δεν έχω καθαρίσει με πηλό την βαφή για 15 χρόνια. Άρα θα πρέπει να πάρω τον Heavy Duty. Έχει ένα βίντεο των Chemical Guys που λέει ότι αυτός ο τύπος πηλού δλδ για αυτοκίνητα που δεν έχουν καθαρισθεί με πηλό για 10 με 15 χρόνια, είναι ο σωστός, αλλά, θέλει πολύ προσοχή και καλύτερα να χρησιμοποιηθεί από επαγγελματία!
Αν λοιπόν εγώ έπαιρνα τον Heavy Duty της CG ή τον αντίστοιχο μιας άλλης εταιρίας και δεν με ενημέρωνε κανείς ότι είναι για προχωρημένους, θα χαράκωνα το βερνίκι.
Ο Medium Duty χρησιμοποιείται από τους περισσότερους και καθαρίζει την βαφή εύκολα και γρήγορα, ενώ ο Light είναι για όσους θέλουν να τον χρησιμοποιούν καθημερινά. Για εμένα ο Light και γενικά αυτής της κατηγορίας οι πηλοί είναι για αυτοκίνητα καινούργια ή 2 με 3 ετών που δεν έχουν εκτεθεί πολύ στις περιβαλλοντικές «μολύνσεις» που φεύγουν με πηλό.
Από τον πηλό κόβουμε ένα μικρό κομμάτι και χρησιμοποιούμαι μαζί με ένα Lubricant ή ένα Quick Detailer για να γλιστρήσει ο πηλός στην επιφάνεια της βαφής και να μην κάνει γραμμές (υπάρχουν βίντεο που δείχνουν στο youtube την διαδικασία). Μπορεί όμως, σε κάποιες περιπτώσεις να αφήσει μία μικρή θαμπάδα σε κάποιο σημείο η οποία θα φύγει εύκολα με μία ψιλή αλοιφή.
Υπάρχουν και πηλοί που αν θες μπορείς να χρησιμοποιήσεις το σαπουνόνερο που πλένεις το αυτοκίνητο αντί για το Lubricant ή το Quick Detailer. Οι κινήσεις πάντα πρέπει να είναι οριζόντιες και ποτέ κυκλικές!! Αν ο πηλός πέσει κάτω στο έδαφος, πάει όπως είναι στα σκουπίδια.
Μία άλλη πολύ καλή χρήση του πηλού είναι για όταν θέλουμε να κερώσουμε το αυτοκίνητο, να το κάνουμε πρώτα με πηλό για να φύγει το παλιό κερί. Μία καθαρή βαφή κάνει το γυάλισμα εντονότερο. Πάντα έχουμε ένα ή και δύο 40cm x 40cm πολύ καλής ποιότητας πανάκια μικροίνας για να καθαρίσουμε το Lubricant το Quick Detailer ή το σαπουνόνερο.
Με πηλό κάνουμε μικρές περιοχές. Δεν ψεκάζουμε ολόκληρο π.χ το καπό. Τμηματικά γίνεται η δουλειά και όταν τελειώσουμε με το καπό, το ξεπλένουμε.
Το βασικό είναι: Να ψεκάσουμε καλά το τμήμα που θα εφαρμόσουμε τον πηλό, αλλά και λίγο ας ψεκάσουμε και την επιφάνεια του πηλού και κατά την διάρκεια που τρίβουμε την επιφάνεια ΔΕΝ ασκούμε πίεση στον πηλό!
Τα τελευταία χρόνια δημιουργήθηκε και ο συνθετικός πηλός. Δημιουργήθηκε στο εργαστήριο. Είναι όπως με το κερί. Υπάρχει το φυσικό κερί και το τεχνητό (sealant). Δεν έχω ασχοληθεί πολύ για να είμαι ειλικρινής, αλλά μόλις ο καιρός ζεστάνει λίγο θα αγοράσω. Τα πλεονεκτήματά του είναι ότι βασικά από ότι διάβασα, διαρκεί μέχρι τέσσερις φορές περισσότερο από ότι ο φυσικός πηλός. Αν πέσει κάτω στο έδαφος, δεν τον πετάς! Τον ξεπλένεις προσεκτικά και….συνεχίζεις την δουλειά σου! Έχει την ίδια αποτελεσματικότητα με τον φυσικό πηλό.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως και ο φυσικός πηλός με Lubricant, Quick Detailer ή σαπουνόνερο. Θυμάμαι πριν τέσσερα χρόνια εδώ στην Ελλάδα που σε διάφορα φόρουμς δεν διάβαζα για τον συνθετικό πηλό, την στιγμή που στο youtube έβλεπα να τον χρησιμοποιούν και απορούσα. Έλεγα μέσα μου, θα είναι καμία κινεζιά που θα πάει άπατη. Σήμερα συνθετικό πηλό λίγο έτσι που έψαξα έχουν οι: Chemical Guys, Mothers, Nanoskin, Griot’s Garage, Cobra, SONAX Clay Disc. Μπορείτε να βρείτε αυτά που γράφω σχετικά με το ποιες εταιρίες διαθέτουν συνθετικούς πηλούς, τις περιγραφές τους, την εικόνα τους κλπ, εδώ:
https://autogeek.commerce-search.net/se ... =clay+mitt
Για την ακρίβεια θα δείτε Clay Mitts. Είναι μεγάλα, βάζεις το χέρι σου μέσα, από την μία μεριά είναι σφουγγάρι ή κάτι απαλό, για να πλύνεις με σαπουνόνερο ένα τμήμα του καπό και από την άλλη είναι ο συνθετικός πηλός. Αν θες χρησιμοποιείς τον συνθετικό πηλό μόνο.
Αυτό που παρατήρησα είναι το βήμα που έχει κάνει παραπέρα η Sonax αλλά και κάποιες άλλες εταιρίες. Τι έχει κάνει η Sonax με τον συνθετικό πηλό. Τον έχει κάνει στρόγγυλο για χρήση με το χέρι ή με…..αλοιφαδόρο. Παραθέτω ένα απόσπασμα:
«SONAX Clay Disc is a 6 inch pad that can be used by either machine or by hand to fully clean and decontaminate your painted surface. Using an advanced rubberized coating layered on a foam base, SONAX Clay Disc does all of the work of a traditional clay bar – in half the time! Ideal for removing stubbornly adhesive dirt contamination, paint overspray, water spots, tree sap, and other impurities, SONAX Clay Disc will get your paint clean and ready for the next polishing step in no time!Designed to treat up to 60 vehicles, SONAX Clay Disc will change the way you decontaminate your painted surfaces for good. Just like traditional clay bars, SONAX Clay Disc will grab onto bonded contaminants in your paint, safely removing them from the surface. This creates a more even surface and promotes enhanced gloss and clarity after polishing and waxing.
However, unlike traditional clay bars, if you drop your SONAX Clay Disc you won’t have to throw it away! Simply rinse off with some water, and you’re ready to go again!»
https://www.autogeek.net/sonax-clay-disc.html
Εκτός από τα Clay Mitts, υπάρχουν οι CG το λένε Clay Block, η Nanoskin το ονομάζει Nanoskin (AS-019) AutoScrub Fine Grade Sponge. Δηλαδή το ονομάζει σφουγγάρι. Η ουσία είναι ότι μοιάζει με μικρό σφουγγάρι, δεν είναι σαν το Mitt, προσωπικά δεν το έχω δοκιμάσει αλλά αυτό θα προτιμήσω.
Και στον συνθετικό πηλό υπάρχουν δύο Grades - κατηγορίες: Fine και Medium. Έτσι τις ονομάζει η Nanoskin. Η Fine είναι για βαφές που είναι σε καλή κατάσταση. Έχουν καθαρισθεί ή είναι καινούργιες. Η Medium είναι για βαφές που δεν έχουν καθαρισθεί και είναι επιβαρυμένες από επικαθίσεις. Το Autogeek κάνει μία αναφορά. Γράφει:
[spoiler=]«The high-tech rubber polymerized coating will safely remove above-surface contaminants without scratching or dulling the finish. From our testing, we’ve found that Nanoskin GLIDE is the best lubricant to use with the Autoscrub Speedy Prep Sponge. On some paint systems, it might be necessary to use an ultra-fine polish after using the medium grade Nanoskin Autoscrub Speedy Prep Sponge.»
https://www.autogeek.net/nanoskin-mediu ... ponge.html
Το γράφει για το Medium Grade. Έχω διαβάσει και αλλού ότι μπορεί ο πηλός γενικά να αφήσει μία θαμπάδα που με μία ψιλή αλοιφή φεύγει. Το έχω ξαναγράψει παραπάνω.
Η πρόταση των CG μοιάζει με ένα μικρό τουβλάκι. Στο βιντεάκι αναφέρει το παλικάρι ότι ο συνθετικός πηλός μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον καθένα. Από τον αρχάριο, μέχρι τον επαγγελματία. Εννοώ το μικρό βίντεο, γιατί έχει και ένα μεγαλύτερης διάρκειας από κάτω. Οι CG κάνανε αυτό που θέλει ο αρχάριος - ερασιτέχνης όπως εγώ ας πούμε. Μιλάνε αναλυτικά, για ότι παρουσιάζουν. Είναι φυσικοί, δεν είναι σφιγμένοι και δεν έχουν τόσο έντονα, την συμπεριφορά του πωλητή.
Σε αντίθεση με τα βίντεο της Meguiars που θυμίζουν πωλητές της δεκαετίας του 80. Μεσήλικες (δεν το λέω αρνητικά, αλλά έτσι είναι), τυπικοί, σφιγμένοι, συντηρητικοί. Ίσως το κάνουν εσκεμμένα γιατί θέλουν να απευθυνθούν σε άλλο κοινό.
https://www.chemicalguys.com/Clay_Block ... _block.htm[/spoiler:3fjsfae9]
Η πρόταση της Mothers. Έχει διαφορετικό σχήμα ο πηλός τους. Και αυτό το σχήμα μου άρεσε. Μοιάζει με το ποντίκι του υπολογιστή και θα προσαρμοστεί εύκολα όποιος τον χρησιμοποιήσει, αρκεί να τον βρει…….στην Ελλάδα….
https://www.youtube.com/watch?v=gXgMyyHLzrE
Και στον συνθετικό πηλό εκτός από την βαφή, ψεκάζουμε και την επιφάνεια του πηλού πριν ξεκινήσουμε.
Και κάτι που θα το γράφω συχνά και ας είναι άσχετο. Σε φρεσκοβαμμένο αυτοκίνητο, κέρωμα κάνουμε μετά από 60 ημέρες.
Αυτά…..προς το παρόν.
Εσωτερικός/εξωτερικός καθαρισμός, γυάλισμα, πλυντήρια κλπ