-
Καλησπέρα σας και συγχωρέστε με για την άγνοια μου.
Αναρωτιόμουν διαβάζοντας ένα άρθρο στη spot mechanic https://www.spotmechanic.gr/6-tropoi-gia-gurismena-xiliometra/,αφού τα περισσότερα πάγια φθαρτά μέρη του αυτοκινήτου (π.χ. δίσκος,πλατώ,κιβώτιο,αντλίες,ιμάντας ή καδένα,αμοτισέρ,κτλ) -εκτός κινητήρα- αντέχουν για 100-150 χιλιάδες χιλιόμετρα από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του οχήματος,γιατί το να προβείς σε αγορά αυτοκινήτου με 150 ή 200 χιλιάδες χιλιόμετρα και άνω είνια τόσο επίφοβο;Θεωρητικά για να περάσει κτέο ένα όχημα,δεν πρέπει να τα έχει λειτουργικά πάνω του όλα αυτά;Συνεπώς δεν είναι πιο συμφέρον αν αγοραστεί το ίδιο όχημα σε αυτά τα χιλιόμετρα,παρά το ίδιο στα 70-80χιλ. χιλ. ;
-
Καλησπέρα σας και συγχωρέστε με για την άγνοια μου.
Αναρωτιόμουν διαβάζοντας ένα άρθρο στη spot mechanic https://www.spotmechanic.gr/6-tropoi-gia-gurismena-xiliometra/,αφού τα περισσότερα πάγια φθαρτά μέρη του αυτοκινήτου (π.χ. δίσκος,πλατώ,κιβώτιο,αντλίες,ιμάντας ή καδένα,αμοτισέρ,κτλ) -εκτός κινητήρα- αντέχουν για 100-150 χιλιάδες χιλιόμετρα από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του οχήματος,γιατί το να προβείς σε αγορά αυτοκινήτου με 150 ή 200 χιλιάδες χιλιόμετρα και άνω είνια τόσο επίφοβο;Θεωρητικά για να περάσει κτέο ένα όχημα,δεν πρέπει να τα έχει λειτουργικά πάνω του όλα αυτά;Συνεπώς δεν είναι πιο συμφέρον αν αγοραστεί το ίδιο όχημα σε αυτά τα χιλιόμετρα,παρά το ίδιο στα 70-80χιλ. χιλ. ;
-
Καλησπέρα σας και συγχωρέστε με για την άγνοια μου.
Αναρωτιόμουν διαβάζοντας ένα άρθρο στη spot mechanic https://www.spotmechanic.gr/6-tropoi-gia-gurismena-xiliometra/,αφού τα περισσότερα πάγια φθαρτά μέρη του αυτοκινήτου (π.χ. δίσκος,πλατώ,κιβώτιο,αντλίες,ιμάντας ή καδένα,αμοτισέρ,κτλ) -εκτός κινητήρα- αντέχουν για 100-150 χιλιάδες χιλιόμετρα από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του οχήματος,γιατί το να προβείς σε αγορά αυτοκινήτου με 150 ή 200 χιλιάδες χιλιόμετρα και άνω είνια τόσο επίφοβο;Θεωρητικά για να περάσει κτέο ένα όχημα,δεν πρέπει να τα έχει λειτουργικά πάνω του όλα αυτά;Συνεπώς δεν είναι πιο συμφέρον αν αγοραστεί το ίδιο όχημα σε αυτά τα χιλιόμετρα,παρά το ίδιο στα 70-80χιλ. χιλ. ;
-
Ο χρήστης DimanchEcon έγραψε:
Καλησπέρα σας και συγχωρέστε με για την άγνοια μου.Αναρωτιόμουν διαβάζοντας ένα άρθρο στη spot mechanic https://www.spotmechanic.gr/6-tropoi-gia-gurismena-xiliometra/,αφού τα περισσότερα πάγια φθαρτά μέρη του αυτοκινήτου (π.χ. δίσκος,πλατώ,κιβώτιο,αντλίες,ιμάντας ή καδένα,αμοτισέρ,κτλ) -εκτός κινητήρα- αντέχουν για 100-150 χιλιάδες χιλιόμετρα από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του οχήματος,γιατί το να προβείς σε αγορά αυτοκινήτου με 150 ή 200 χιλιάδες χιλιόμετρα και άνω είνια τόσο επίφοβο;Θεωρητικά για να περάσει κτέο ένα όχημα,δεν πρέπει να τα έχει λειτουργικά πάνω του όλα αυτά;Συνεπώς δεν είναι πιο συμφέρον αν αγοραστεί το ίδιο όχημα σε αυτά τα χιλιόμετρα,παρά το ίδιο στα 70-80χιλ. χιλ. ;
O κινητήρας είναι πολύ σημαντικό μέρος του αυτοκινήτου για να μην το λάβεις υπόψη και η φθορά -ακόμη και με τις ίδιες συνθήκες οδήγησης,ακόμη και με καινούρια όλα αυτά τα ανταλλακτικά που είπες και στο ίδιο αμάξι- είναι σαφώς μεγαλύτερη με τα χλμ.
Θα ήθελες π.χ. να έχεις μια καρδιά ενός υγιούς 30χρόνου ή ενός υγιούς 70χρόνου; -
Προσωπικά προτιμώ να πάρω κάτι φθηνότερο με 120000-140000χλμ και τα ρέστα του ανταλλακτικά/αναλώσιμα δικιάς μου επιλογής σε δικό μου συνεργείο παρά κάτι με λιγότερα χιλιόμετρα, ακριβότερο και 'δε χρειάζεται ούτε ευρώ'.
Στάλθηκε από το Redmi Note 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ο χρήστης DimanchEcon έγραψε:
Καλησπέρα σας και συγχωρέστε με για την άγνοια μου.Αναρωτιόμουν διαβάζοντας ένα άρθρο στη spot mechanic https://www.spotmechanic.gr/6-tropoi-gia-gurismena-xiliometra/,αφού τα περισσότερα πάγια φθαρτά μέρη του αυτοκινήτου (π.χ. δίσκος,πλατώ,κιβώτιο,αντλίες,ιμάντας ή καδένα,αμοτισέρ,κτλ) -εκτός κινητήρα- αντέχουν για 100-150 χιλιάδες χιλιόμετρα από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του οχήματος,γιατί το να προβείς σε αγορά αυτοκινήτου με 150 ή 200 χιλιάδες χιλιόμετρα και άνω είνια τόσο επίφοβο;Θεωρητικά για να περάσει κτέο ένα όχημα,δεν πρέπει να τα έχει λειτουργικά πάνω του όλα αυτά;Συνεπώς δεν είναι πιο συμφέρον αν αγοραστεί το ίδιο όχημα σε αυτά τα χιλιόμετρα,παρά το ίδιο στα 70-80χιλ. χιλ. ;
Αυτά που λες είναι ας πούμε τα περιφεριακά μιας μηχανής.Πρέπει να υπολογίσεις όμως τα εμβολοχυτώνια,εκεντροφόρους,βαλβίδες κτλ μιας μηχανής που φθείρονται με τα χλμ και απο την ποιότητα του λιπαντικού που χρησιμοποιούσε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης και τη συχνότητα των αλλαγών που έκανε σε αυτό.Πρόσθεσε και την κόπωση των μετάλλων συνολικά του αυτοκινήτου και βγαλε τα συμπεράσματα σου.
-
Αναρωτιόμουν διαβάζοντας ένα άρθρο στη spot mechanic https://www.spotmechanic.gr/6-tropoi-gi ... iliometra/,αφού τα περισσότερα πάγια φθαρτά μέρη του αυτοκινήτου (π.χ. δίσκος,πλατώ,κιβώτιο,αντλίες,ιμάντας ή καδένα,αμοτισέρ,κτλ) -εκτός κινητήρα- αντέχουν για 100-150 χιλιάδες χιλιόμετρα από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του οχήματος,γιατί το να προβείς σε αγορά αυτοκινήτου με 150 ή 200 χιλιάδες χιλιόμετρα και άνω είνια τόσο επίφοβο;Θεωρητικά για να περάσει κτέο ένα όχημα,δεν πρέπει να τα έχει λειτουργικά πάνω του όλα αυτά;Συνεπώς δεν είναι πιο συμφέρον αν αγοραστεί το ίδιο όχημα σε αυτά τα χιλιόμετρα,παρά το ίδιο στα 70-80χιλ. χιλ. ;
Αυτά που λες είναι ας πούμε τα περιφεριακά μιας μηχανής.Πρέπει να υπολογίσεις όμως τα εμβολοχυτώνια,εκεντροφόρους,βαλβίδες κτλ μιας μηχανής που φθείρονται με τα χλμ και απο την ποιότητα του λιπαντικού που χρησιμοποιούσε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης και τη συχνότητα των αλλαγών που έκανε σε αυτό.Πρόσθεσε και την κόπωση των μετάλλων συνολικά του αυτοκινήτου και βγαλε τα συμπεράσματα σου.
Τη σκέψη μου αυτή τη κάνω με βάση ότι τα περισσότερα μοτερ βενζίνης του 90' και μετά βγάζουν 250κ-400κ χιλιόμετρα πριν τα φτήσουν (αυτό έχω ακούσει τουλάχιστον).Ακόμα και ρεκτιφιέ ή η ολική αλλαγή να προκύψει,θα είναι υποπολλαπλάσια τα έξοδα τους,από τη διαφορά να το αγόραζες με 70.000-80.000χιλ.
Δεν έχω και τις καλύτερες γνώσεις,αλλά ο πατέρας μου αυτό υποστηρίζει.Εϊχε αγοράσει το 95 Sunny του 88' με 140κ χιλ. και ο κινητήρας άντεξε μέχρι το 2004 στα 292κ χιλ.
Γενικά βλέπω τα γραμμένα χιλιόμετρα σαν ευκαιρία που ρίχνει τη τιμή.Κάτι αντίστοιχο με την αγόρα καινούργιου και μεταχειρισμένου λίγων μηνών.Και στις δύο περιπτώσεις το όχημα είναι το ίδιο λειτουργικό,απλά η τίμη πολλή πιο συμφέρουσα, λόγω λίγο παραπάνω χρήσης. -
Μεγάλο ρόλο παίζει και τακτική συντήρηση και ο τρόπος λειτουργίας κάθε κινητήρα.
Κατα πόσο έχουν αλλαχθεί στην ώρα τους λάδια - φίλτρα κλπ...
Γενικότερα θέλει ψάξιμο η αγορά μτχ αυτοκινήτου..
Εγω προβληματίζομαι στο αν αξίζει αγορά αυτοκινήτου κατασκευής 2015 με 45000 χλμ με αντίστοιχο κατασκευής 2014 με τα μισά περίπου χλμ και πιο ακριβή έκδοση με χρηματική διαφορά περίπου 1500 ευρώ πιο ακριβό το μοντέλο κατασκευής 2014... -
Άλλο πράγμα η πλειοψηφία των χιλιομέτρων να έχει γίνει σε εθνικές οδούς με ταχύτητες cruising και άλλο (πολύ χειρότερο) ακόμα και τα μισά ή σχεδόν όλα να έγιναν σε σταμάτα-ξεκίνα/σβήσε-άναψε/μικρές διαδρομές μέσα στην πόλη...
Άλλο να το είχε κανίβαλος κοντράκιας που έσκιζε από κρύο το μοτέρ ή τύπος που το έβαζε καθημερινά σε κακοτράχαλους λασποχωματόδρωμους και άλλο ήρεμος-αδιάφορος οικογενειάρχης-ηλικιωμένος. Άλλο να το είχε συνειδητοποιημένος-γνώστης που το πρόσεχε και άλλο να έχει αλλάξει τρεις-τέσσερις ιδιοκτήτες (δεν αναφέρω καν την περίπτωση του νοικιάρικου)...
Βάλε στην εξίσωση και τους παράγοντες συντήρηση και στάθμευση (άλλο σε κλειστό γκαράζ/πυλωτή και τελείως άλλο στο έλεος των καιρικών φαινομένων) αλλά και τη φθορά λόγω γήρανσης κάποιων εξαρτημάτων (κολλάρα-τσιμούχες-άλλα πλαστικά κλπ.) και θα δεις ότι το μεταχειρισμένο είναι βασικά λαχείο... (εκτός βέβαια αν γνωρίζεις καλά και το αυτοκίνητο και τον ιδιοκτήτη).Αυτό που αναφέρεις για το ΚΤΕΟ για μένα έχει πολύ μικρή σημασία, με την έννοια ότι, ακόμα κι αν ένα όχημα ελεγθεί σωστά, το μόνο που μπορεί να βεβαιώσει είναι ότι πληροί τις βασικές προυποθέσεις για ασφαλή και νόμιμη κυκλοφορία.
Αν τώρα κάποιος αγοράζει μετάχειρο με πολλά χλμ. και είναι προετοιμασμένος οικονομικά και ψυχικά για τις πιθανόν ακριβές/χρονοβόρες στην επισκευή βλάβες που ίσως θα εμφανιστούν σύντομα και χωρίς προειδοποίηση, αλλά και για την προσωπική/οικογενειακή ταλαιπωρία που αυτές συνεπάγονται, παω πάσο [emoji41]
-
Ένα αυτοκίνητο με 120.000 χλμ δεν είναι μόνον ο κινητήρας. Ας πούμε ότι είναι καλό - συντηρημένος. Με την πάροδο του χρόνου θα χρειασθεί το αυτοκίνητο τακάκια, δισκόφρενα, ανάρτηση, δίσκο - πλατό, αναλώσιμα από το σύστημα διεύθυνσης, κανένα ηλεκτρονικό μαραφέτι, μέχρι και κιβώτιο ταχυτήτων ή κομπρεσέρ κλιματισμού (αυτό μπορεί να χαλάσει και σχετικά νωρίς). Οι επισκέψεις στο συνεργείο θα γίνουν συχνότερες. Έχω έναν φίλο που έχει κοντά στα 200.000 χλμ και σε 10 ημέρες πλήρωσε, 180 ευρώ για αντλία βενζίνης και άλλα 80 ευρώ για αντλία νερού....Παλιώνει το αμάξι και αρχίζει και γεννάει....
Πριν ένα χρόνο άλλαξε ημίμπαρα. Και εγώ με 160.000 χιλιόμετρα είμαι και αμάξι 16 χρονών και το ξέρω ότι θα έχω τακτικά έξοδα για διάφορα αναλώσιμα ή για έκτακτα γιατί όσο περνάνε το χιλιόμετρα τόσο μειώνεται η 'ζωή' των εξαρτημάτων του αυτοκινήτου. Και το άλλο έχει να κάνει και με τα ανταλλακτικά αν μπορείς να τα βρεις καινούργια και πόσο θα σου τα ζητήσουν. -
Στα πολλά χιλιόμετρα τα μεγάλα κόστη είναι τα λοιπά περιφερειακά και όχι το μοτέρ.
Ειδικά ό,τι έχει να κάνει με ανάρτηση και μετάδοση. Ειδικά στα πιο μικρά και φτηνά μοντέλα μετά από κάποια χιλιόμετρα κάποια από αυτά τα εξαρτήματα θα χρειαστούν αλλαγή.Προσωπικά πιστεύω ότι** για κάποιον που δεν πρόκειται να κάνει ο ίδιος πολλά χιλιόμετρα, η αγορά ενός σχετικά φρέσκου αυτοκινήτου με πολλά χιλιόμετρα** (που θα ρίξουν την τιμή του) είναι έξυπνη επιλογή. Άλλωστε συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις τα χιλιόμετρα έγιναν σε ανοικτό δρόμο και ήταν 'καλά' χιλιόμετρα.
Τα μοτέρ πλέον σήμερα, εκτός αστοχίας που πάντα υπάρχει μια μικρή πιθανότητα, με νορμάλ οδήγηση αντέχουν συνήθως περισσότερο από το υπόλοιπο σκάφος. Αρκεί κανείς να ακολουθεί τους κανόνες συντήρησης του κατασκευαστή.
Διανυθέντα Χιλιόμετρα και ποιότητα οχήματος