-
Προφανώς αν έπρεπε να περάσει σιδηρόδρομος από Εγνατία η χάραξη θα ήταν διαφορετική. Δεν είναι μόνο θέμα πλάτους οδοστρώματος. Για το κομμάτι Καλαμπάκα - Μέτσοβο κ.λ.π. δεν μπορώ να πω γιατί δεν ξέρω καλά την περιοχή, δεν είναι ορεινή ώστε να θέλει μεγάλα τεχνικά (σήραγγες και γέφυρες) ; Αν κρίνω από την Εγνατία, θα θέλει
Η μονή γραμμή εξυπηρετεί μόνο για μικρή κυκλοφορία, γιατί η καθυστέρηση δεν είναι τόσο τα λίγα λεπτά που θα περιμένει σταματημένος ο συρμός αλλά και η διαδικασία επιτάχυνσης/επιβράδυνσης, ώστε πέφτει σημαντικά η μέση ταχύτητα.
Για Καβάλα ίσως είχε μεγαλύτερο νόημα από Δράμα, για να αποφύγεις την ανάγκη σιδηροδρομικής γέφυρας πάνω από το Νέστο στους Τοξότες.
Αν ήθελαν να αναπτύξουν την επιβατική κίνηση θα είχε μεγαλύτερο νόημα σε επίπεδο και λογική προαστιακού, π.χ. Δράμα - Καβάλα, Θεσσαλονίκη - Ν. Μουδανιά κ.λ.π, αλλά αυτο απαιτεί πολύ πιο πυκνούς συρμούς που μάλλον μπορούν να λειτουργήσουν μόνο σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπως Αθήνα και Θεσσαλονίκη και όχι στις επαρχιακές που έχουν περιορισμένο επιβατικό έργο.
Δεν νομίζω ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να προσφέρει κάτι εκτός ίσως από θέματα κόστους, οι σύγχρονες μηχανές ντιζελ είναι εξίσου καλές με τις ηλεκτρικές. Σε πολλές χώρες έχουν εγκαταλείψει την ηλεκτροκίνηση.
Έτσι βέβαια που το πάνε με τα διόδια, σε λίγο θα συμφέρει το τραίνο... -
Η ηλεκτροκίνηση έχει το 1/10 του κόστους του ντίζελ . Η μονή γραμμή έχει σχέση με τον χρόνο διαδρομής και την πυκνότητα κυκλοφορίας . Για τις γραμμές της Ηπείρου είναι αρκετή .
-
Μόλις έκλεισα από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, όπως φαίνεται τουλάχιστον από το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων, έχουν επανέλθει οι παλιές (κόκκινες-λευκές) αμαξοστοιχίες intercity , που προσωπικά τις θεωρώ ανώτερες σε ο,τι αφορά την 1η θέση (αλλά το εστιατόριο/καφέ είναι τραγικό). Όταν ταξιδέψω, θα ενημερώσω αν όντως επανήλθαν και σε τι κατάσταση είναι. Ξέρει κανένας τίποτε ; Γιατί χρόνια είχα να δώ αυτούς τους συρμούς, και φαίνεται να επανέρχονται σε κυκλοφορία.
-
Σε συνέχεια του προηγούμενου post, το ταξίδι έγινε χθες με των 16:16 από Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Όπως συνηθίζεται, φτάσαμε με αρκετή καθυστέρηση (22:15 περίπου), στατιστικά ποτέ με τη συγκεκριμένη intercity 58 δεν έχω φτάσει στην ώρα μου τα τελευταία 3-4 χρόχια. Η αμαξοστοιχία ήταν η παλιά κόκκινη - λευκή που είναι ντιζελ, έτσι δεν χάσαμε χρόνο με αλλαγή σε Δομκό, αλλά τελικά δεν κερδίσαμε και κάτι αφού η καθυστέρηση παρέμεινε. Εσωτερικά δεν είναι κακή, θα ήθελε βέβαια μια αλλαγή στις ταπετσαρίες, όμως οι αυτόματες θύρες που κόβουν το θόρυβο στις άκρες των βαγονιών ήταν όλες χαλασμένες και ήθελαν σπρώξιμο, οι περισσότεροι μάλιστα τις αγνοούσαν όταν περνούσαν... Ήμουν στο 1ο βαγόνι που είναι και μηχανή, και οι δονήσεις όταν η μηχανή έτρεχε ήταν αρκετά αισθητές, χωρίς να γίνουν δυσάρεστες, φαίνεται πάντως η ηλικία του συρμού. Διασταυρωθήκαμε στο Μπράλο με καινούργιους συρμούς, οπότε δεν έχουν αποσυρθεί, μάλλον κάποιοι είναι προς συντήρηση. Η πληρότητα ήταν μεγάλη.
Από το παράθυρο φαίνεται ότι τα έργα για την παράκαμψη των βουνών μετά τη Λαμία είναι πολύ προχωρημένα, ελπίζω μέσα στο έτος να τελειώσουν, θα κοπεί μεγάλο τμήμα καθυστερήσεων.
Σε άλλο θέμα, την Τετάρτη κατέβηκα με προαστιακό και καροτσάκι στην Δ. Πλακεντίας και εκεί και τα δύο ασανσερ ήταν χαλασμένα απαράδεκτο, πήγαμε με κυλιόμενες. Φυσικά στο μετρό όλα λειτουργούσαν καλά. Το έχουν παρατήσει από πλευράς ΟΣΕ ή μου φαίνεται ; -
Όλα παρατημένα σε ΟΣΕ κλπ. Άντε να αναλάβουν οι Ιταλοί
-
Φτάσαμε να θρηνούμε και τρείς ανθρώπους... το ίδιο τραίνο που χρησιμοποίησα προ ημερών, με την ίδια καθυστέρηση. Μέχρι τώρα αυτά που λένε είναι ότι έτρεχε με 130 στην παράκαμψη (λίγο πριν το σταθμό μπήκε δεξιά για να πιάσει την πλατφόρμα αντί να συνεχίσει ευθεία) και γι' αυτό εκτροχιάστηκε (αν και επιβάτης είχε πει ότι δεν έτρεχαν τόσο πολύ). Διάβασα οτι το ίδιο γίνεται σε όλα τα τραίνα εδώ και 12 χρόνια, οτι δεν υπήρχε υπάλληλος να αλλάξει το κλειδί για να πάει από την ευθεία, οτι χόρτα κάλυπταν τη σηματοδότηση, οτι δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και διάφορα όμορφα Είναι δυνατόν να λειτουργούν έτσι ; Αν ήθελαν να γίνει ατύχημα τι θα έκαναν, δηλαδή ; Μετά από αυτό, πως να τους εμπιστευθεί κανείς ; Και πόσα δις έχουν πέσει σε αυτό τον ΟΣΕ ;
-
Είπαμε ολα παρατημένα... στα παπάρια τους ολα τα κοπρόσκυλα
-
Σήμερα διάβασα στα Νέα ότι καταργούνται τα ειδικά εκπτωτικά εισητήρια (9,19,29 και 39 ευρώ), χωρίς να διευκρινίζεται τι γίνεται με τις άλλες εκπτώσεις και προσφορές (έγκαιρη κράτηση, με επιστροφή κ.λ.π.) , στην ιστοσελίδα τους δεν βρήκα τίποτε. Με βλέπω από εδώ και πέρα με αεροπλάνο, δεδομένων των καθυστερήσεων και της κακής ποιότητας υπηρεσιών. Λένε ότι ΙΣΩΣ αφού τελειώσει η μεταφορά στους Ιταλούς να γίνουν νέες προσφορές.
-
-
Δεν έχει τύχει να ταξιδέψω ποτέ με τρένο στην Ελλάδα. Διαβαζα λιγο τα ποστ εδώ και μόλις το συνειδητοποιήσα.
Βεβαια, δε νομίζω να το επεδίωκα και ποτέ για να είμαι ειλικρινής. -
Μετά από μήνες, και επειδή τα αεροπορικά πήραν +20€ μέσα σε 2 μέρες, είπα να δω για τραίνο. Χθες βράδυ η ιστοσελίδα δεν έμπαινε καν, λόγω απεργίας ίσως, να σαμποτάρουν τώρα που το πουλάνε, δεν ξέρω. Σήμερα μπήκα, αλλά πλην του να δω την αμαξοστοιχία τίποτε, κολλάει και δεν προχωράει. Επίσης τα δρομολόγια σταματούν τέλος Σεπτέμβρη, από 1/10 λέει ότι δεν υπάρχουν (προφανώς δεν ενημερώθηκε το σύστημα γιατί απεργούν...).
Μάλλον καλύτερα ΚΤΕΛ, μεγάλη ταλαιπωρία αλλά τουλάχιστον δεν έχει απεργίες και εκτροχιασμούς. Άντε να δούμε αν θα διορθωθεί τώρα που το παίρνουν οι Ιταλοί... -
Είναι τόσο χάλια η υπηρεσία που και ο Τραμπ να την αναλάβει, ένα σκαλί πιο πάνω θα την πάει σίγουρα. Σε πολλές χώρες του κόσμου το τραίνο ως μέσο μετακίνησης είναι από τα πρώτα. Στην Ελλάδα έφτασαν να πάψουν να το απολαμβάνουν ως υπηρεσία ολόκληρες διοικητικές περιφέρειες. Τόσο ηλίθιοι είμαστε σαν λαός.
-
Μεγάλο απόστημα το σημερινό που σπάει ! Οι σιδηροδρομικοί τοσα χρόνια χώρις να παρέχουν και τίποτα απολάμβαναν απίστευτα προνόμια, μισθούς , συντάξεις, παροχές κλπ.
Και άντε να τα απολαμβάνουν αλλά να παρέχεται υπηρεσία καινποιότητα στον κόσμο.
Άλλη μια περίπτωση που σκότωσαν την αγελάδα που τρέφονταν από την απληστία τους -
Από τον Οκτώβριο θα έχουμε μεγάλες αλλαγές , πέραν της έλευσης των Ιταλών . Θα έχει περάσει το ρεύμα τον Ρέντη και θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι . Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό τρένο θα φεύγει από τον Ρέντη για να πάει σαν αφετηρία τον σταθμό Λαρίσης . Θα είναι περίπου σε 1.45 στο Λιανοκλάδι και εκεί θα μπαίνει ντηζελομηχανή μπροστά για να το πάει μέχρι τον Δομοκό ή μάλλον τον Παλαιοφάρσαλο που έχει έτσι και αλλιώς στάση . Εκεί θα αναλαμβάνει πάλι η ηλεκτρική μέχρι Θεσσαλονίκη .
Αυτά όλα σημαίνουν ότι μαζί με την άρση κάποιων βραδυποριών που υπάρχουν η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα κατέβει γύρω στις 4.20 , μέχρι σε ένα χρόνο περίπου να δοθεί και το άλλο κομμάτι και να κατέβει κάτω από 3.30 .
-
Στο 'άλλο κομμάτι' υποθέτω αναφέρεσαι στο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός ; Μακάρι να γίνει σύντομα. Αν θυμάμαι καλά πριν 10 χρόνια περίπου το κάνανε Αθήνα - Θεσσαλονίκη με 2 μόνο στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισσα 4:45. Επομένως το 3:30 είναι σίγουρα εφικτό, αλλά αναρωτιέμαι αν θα συνεχίσει να σταματά σε κάθε σταθμό όπως κάνει τα τελευταία χρόνια.
Περιμένουμε δείγματα γραφής και σε ο,τι αφορά 1) Τη φύλαξη (φτάνει πια με τα γκραφιτι, τους ζητιάνους και κάθε πικραμένο που κάνει τις τουαλέτες χάλια) 2) Τις τιμές και την πυκνότητά δρομολογίων και 3) Άλλες ευκολίες όπως wi-fi (εδώ έχει το κτελ πια), πρίζες κ.λ.π. Προσωπικά αναμένω αύξηση τιμών, αλλά το θετικό είναι ότι με τόσο πυκνά αεροπορικά και με το ΚΤΕΛ δεν τους παίρνει να το παρακάνουν. -
Ο χρήστης iceman7 έγραψε:
Μεγάλο απόστημα το σημερινό που σπάει ! Οι σιδηροδρομικοί τοσα χρόνια χώρις να παρέχουν και τίποτα απολάμβαναν απίστευτα προνόμια, μισθούς , συντάξεις, παροχές κλπ.
Και άντε να τα απολαμβάνουν αλλά να παρέχεται υπηρεσία καινποιότητα στον κόσμο.
Άλλη μια περίπτωση που σκότωσαν την αγελάδα που τρέφονταν από την απληστία τουςμην είσαι απόλυτος,αν δεν έκαναν τίποτα τότε πως λειτουργούσε το τρένο;Δεν είχαμε ρομποτικά τρένα για να πηγαίνουν μόνα τους. Σίγουρα υπήρχαν άνθρωποι που πλούτισαν μέσα στον ΟΣΕ,όπως και σε κάθε άλλη αντίστοιχη δημόσια υπηρεσία,όμως δε μπορείς να χαρακτηρίζεις όλους τους εργαζομένους από μία προνομιούχο μειοψηφία αυτών.
Και το οτι δε δουλεύει το τρένο τώρα οφείλεται στον αποδεκατισμό του προσωπικού που είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει σωστά το τρένο. -
Όποτε λειτουργούσε και όταν δεν έκαναν απεργία.
Το προσωπικό έφυγε με εθελούσιες και συντάξεις στα 50 και 55 και έμειναν λίγοι πράγματι. Ποιος φταίει για αυτό όμως, εμείς που πληρώνουμε τους νέους συνταξιούχους; -
Γι'αυτό βλέπουμε μηχανοδηγούς σε ρόλο προσωπικού νοσοκομείων ή αρχαιολογικών χώρων; Επειδή ήθελαν να φύγουν με εθελούσια;
Προβλήματα είχε ο ΟΣΕ όπως και κάθε άλλη δημόσια υπηρεσία, αλλά τα πεπραγμένα των τελευταίων 7 ετών, με τις τιμές των εισιτήριων στο Θεό, την αραίωση των δρομολογίων, τον αποδεκατισμό του προσωπικού κλπ, είναι ευθύνη των κυβερνήσεων και κανενός άλλου.
Και ακόμα και τώρα η όλη συζήτηση για τον σιδηρόδρομο γίνεται σε λογική πλακάτ: Αθήνα-Θεσ/κη 3,5 ώρες, Αθήνα-Πάτρα 110 λεπτά κλπ. Κανένας προβληματισμός για το τι έργο θα σηκώσει το μέσο στο Αθήνα-Πάτρα όταν ήδη θα υπάρχει η νέα Ε.Ο, κανένας προβληματισμός για το ότι χωρίς σοβαρό εμπορικό έργο, βιώσιμος οικονομικά σιδηρόδρομμος πολύ δύσκολο επιτυγχάνεται, για το τι θα γίνει με το κομμάτι Θεσ/κη-Αλεξανδρούπολη το οποίο παρατήθηκε στην τύχη του κλπ.
-
Εχεις δίκιο για τις ευθύνες των κυβερνήσεων . Για εμπορευματικό έργο 214 τρένα μέχρι τώρα η Κόσκο φέτος και υπάρχουν προβλήματα που χωρίς αυτά ο αριθμός θα ανέβει πολύ .
Σε σύγχρονο τρένο το ΚΤΕΛ μοιάζει αραμπάς ...
Σκέψου πόσο εύκολο θα γίνει το ευρωπαικό ταξίδι μέσω Πάτρας - Ιταλίας αν το θελήσουν οι Ιταλοί..
-
Μόλις διάβασα είδηση ότι οι 3,5 ώρες Αθήνα - Θεσσαλονίκη προβλέπονται για το τέλος του 2019, ενώ η παράκαμψη Δομοκού από το νέο έτος (2018). Και αναφορά ότι οι Ιταλοί θα φέρουν νέα τραίνα. Είδομεν...
Όπως σωστά ανέφερε ο jimdenin , αν δεν έχει σοβαρό εμπορικό έργο τα πράγματα θα είναι δύσκολα, ειδικά όταν έχει το ΚΤΕΛ ως φθηνή εναλλακτική της τελευταίας στιγμής και φθηνά αεροπορικά αν κλείσεις νωρίτερα. Επίσης ουδέν νέο για το τμήμα Θεσσαλονίκη -Αλεξανδρούπολη που πράγματι έχει αφεθεί στην τύχη του, καθώς και η χάραξη είναι πλέον παρωχημένη και οι ανταποκρίσεις κάνουν το ταξίδι προς Αθήνα ασύμφορο με τραίνο, αντίθετα με ο,τι ίσχυε πριν 20 χρόνια που με 1 τραίνο πήγαινες Αθήνα - Ξάνθη.
ΟΣΕ