http://www.autobild.gr/test/sygkritikes ... rcedes-gla
Η πρώτη συγκριτική δοκιμή της νέας BMW X1 με την αναβαθμισμένη Mercedes GLA και το Range Rover Evoque.
Ουσιαστικά είναι πολύ εύκολο: το σύγχρονο αυτοκίνητο πρέπει να έχει ψηλή θέση οδήγησης, καλή καταγωγή και να μην είναι πολύ μεγάλο. Πρόκειται για τη συνταγή της εμπορικής επιτυχίας, μιας και τα SUV είναι πανευρωπαϊκά η νέα μόδα.
Μετά τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε η BMW με την Χ1 από το 2009, ακολούθησαν κι άλλοι κατασκευαστές, όπως η Mercedes με την GLA και η Range Rover με το Evoque. Έως εδώ όλα καλά. Θα πρέπει, όμως, να τονίσουμε πως αρχικά τα αυτοκίνητα δεν ήταν τόσο καλά - από τα πρώτα μέτρα καταλάβαινε κανείς ότι εξελίχθηκαν υπό πίεση χρόνου, για να προλάβουν τη μόδα των SUV. Ωστόσο, αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Με τη νέα Χ1 η BMW φέρνει φρέσκο αέρα στην κατηγορία. Βασισμένο στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα, το νέο μοντέλο προσφέρει όχι μόνο μεγαλύτερους χώρους, αλλά και οδική συμπεριφορά ανάλογη της τιμής της.
Αυτό δε θα μπορούσαν να το αφήσουν να περάσει έτσι οι Mercedes και Range Rover. Για αυτό και ανανέωσαν τα δικά τους αυτοκίνητα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα τεχνικά μέρη. Η Mercedes προσφέρει πλέον ενεργή ανάρτηση και βελτιωμένο σύστημα μετάδοσης στην GLA, η Range Rover εξοπλίζει το Evoque με έναν τελείως νέο ντίζελ και 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Αρκούν αυτά για να νικηθεί η BMW; Σίγουρα δεν πρόκειται να είναι εύκολο.
RANGE ROVER EVOQUE TD4
ΠΟΣΟ ΘΑΡΡΑΛΕΟ! Όταν το Evoque εμφανίστηκε, το Σεπτέμβριο του 2011, στους δρόμους, οι περαστικοί έτριβαν τα μάτια τους. Το Range Rover έμοιαζε να έχει δραπετεύσει από κάποιο σαλόνι αυτοκινήτου, και όχι ότι είναι φτιαγμένο για καθημερινή χρήση. Και πραγματικά η χαμηλή οροφή και οι ακραίες αναλογίες κοστίζουν στη σύγκριση με τον ανταγωνισμό: το Range Rover είναι αισθητά πιο στενό πίσω από ό,τι η BMW, για παράδειγμα. Από την άλλη, όμως, έχει κάτι μοναδικό: στυλ και γοητεία. Τα χειριστήρια του κόκπιτ είναι κάπως δύσχρηστα, αλλά από το facelift και μετά έχει αποκτήσει οθόνη υψηλής ανάλυσης, ενώ έχει και ωραίες λεπτομέρειες, όπως τον ηλεκτρικά αναδυόμενο επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Κατά την αναβάθμιση, το Evoque προσαρμόστηκε και στα σύγχρονα τεχνικά δεδομένα, αποκτώντας τον νέο ντίζελ των 180 ίππων καθώς και το 9τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, τα οποία αποτελούν έναν επιτυχημένο συνδυασμό. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, ακόμα και αν δεν είναι στο επίπεδο των Mercedes και BMW. Ικανοποιητική είναι και η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις, χωρίς όμως να ξεχωρίζει, ενώ το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ. Επιπλέον, είναι το λιγότερο οικονομικό μοντέλο, μιας και με κατανάλωση 6,7 λίτρων χρειάζεται πάνω από μισό λίτρο περισσότερο σε σχέση με τους δύο ανταγωνιστές του.
Πλεονεκτήματα: Ξεχωριστή παρουσία, με πολιτισμένο και δυνατό κινητήρα ντίζελ, και ευρύχωρο μπροστά.
Μειονεκτήματα: Οι αναρτήσεις δεν είναι ούτε σπορ ούτε άνετες, ενώ η κατανάλωση είναι υψηλή.
MERCEDES GLA 220 d 4MATIC
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ MERCEDES; Άλλο μοντέλο σαν την GLA δεν υπάρχει στην γκάμα των Γερμανών. Μικρή, στενή, σκληρή, όχι ακριβώς κλασική - αυτή ήταν η ετυμολογία μας μετά την πρώτη οδήγηση. Οι πελάτες δε φαίνεται να ενοχλούνται, το μικρό SUV πουλάει πολύ καλά. Μόνο το 2015 η Mercedes κατασκεύασε, μαζί με τα αδελφάκια της Α- και Β-Class, 500.000 αντίτυπα. Παρ' όλα αυτά, βελτίωσε αισθητά την GLA - πριν μάλιστα από το πρώτο facelift, που αναμένεται το προσεχές καλοκαίρι. Το σημαντικότερο είναι πως είναι διαθέσιμη η γνωστή από την A-Class ενεργή ανάρτηση (έναντι 1.603 ευρώ). Πράγμα που καθιστά το τρέχον μοντέλο πολύ πιο άνετο σε σχέση με το αρχέτυπο. Σίγουρα η GLA παραμένει σφιχτή, αλλά δεν είναι πλέον επώδυνα σκληρή. Το στήσιμο ταιριάζει και στο χαρακτήρα του ντίζελ και του αισθητά βελτιωμένου 7τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, το οποίο είναι γρήγορο και άνετο. Γιατί δε νικάει η GLA; Γιατί δεν έχουν εξαλειφθεί τα εγγενή μειονεκτήματά της. Σε αυτά συγκαταλέγονται ο στενός χώρος για τους πίσω επιβάτες και το πολύ μικρό πορτ μπαγκάζ. Σε αυτά η Mercedes παρέμεινε πιστή στο αρχικό concept.
Πλεονεκτήματα: Γρήγορο αυτοκίνητο με ικανοποιητική άνεση, ζωντανός ντίζελ με εξαιρετικό διπλό συμπλέκτη.
Μειονεκτήματα: Η GLA είναι στενή, με περιορισμένους χώρους, υψηλό κόστος και περιορισμένη ορατότητα.
BMW X1 xDRIVE 20d
ΕΤΡΕΜΑΝ ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ, όταν η BMW ανακοίνωσε πως η νέα Χ1 θα βασίζεται στο προσθιοκίνητο δάπεδο της Σειράς 2 Active Tourer - συμπεριλαμβανομένων των 3κύλινδρων κινητήρων. Ευτυχώς, τα πράγματα κύλησαν προς το καλύτερο. Το νέο δάπεδο επιτρέπει όχι μόνο την υιοθέτηση ενός πιο καθαρόαιμου SUV σχεδιασμού, αλλά και την καλύτερη εκμετάλλευση χώρων με σχεδόν ίδιες εξωτερικές διαστάσεις. Είτε εμπρός είτε στο πίσω κάθισμα, οι χώροι είναι άφθονοι. Η Χ1 είναι το ευρύχωρο μοντέλο της κατηγορίας; Ποιος θα το πίστευε! Η BMW δε διακρίνεται, όμως, μόνο για την πρακτικότητά της, αλλά και για την οδική της συμπεριφορά σε σχέση με του ανταγωνισμού. Ο ντίζελ των 190 ίππων (παρεμπιπτόντως ένας 4κύλινδρος) δίνει την αίσθηση του δυνατότερου της συγκριτικής δοκιμής, ενώ έχει απαλλαγεί από το δυσάρεστο τράνταγμα στο ρελαντί, που χαρακτήριζε τον προκάτοχό του. Ταιριάζει άριστα με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση και πραγματοποιεί ανεπαίσθητες αλλαγές.
Στον τομέα της ανάρτησης η BMW έχει πετύχει τον ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και σπορ οδικής συμπεριφοράς. Η Χ1 καταπίνει σχεδόν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και παράλληλα προσφέρει ευχαρίστηση στις στροφές. Αν δεν ήταν η ψηλή θέση οδήγησης, θα νόμιζε κανείς πως οδηγεί Mini. Και στο θέμα των πολυμέσων η BMW έχει κάνει καλή δουλειά, η Χ1 είναι το καλύτερα δικτυωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Επίσης, πρόκειται για το φθηνότερο αυτοκίνητο του συγκριτικού. Η πρώτη θέση ανήκει στην Χ1, λόγω του νέου δαπέδου.
Πλεονεκτήματα: Ευρύχωρο, πολύ καλός ντίζελ, σχεδόν τέλειο αυτόματο κιβώτιο, ιδανικά στημένο αυτοκίνητο.
Μειονεκτήματα: Το μοναδικό μοντέλου του συγκριτικού που έχει ως έξτρα το αυτόματο κιβώτιο.
ΣΧΟΛΙΟ
Η BMW επανεφηύρε την Χ1 χάρη στο νέο, προσθιοκίνητο δάπεδο. Έτσι, το SUV της γίνεται αισθητά πιο ώριμο, με ελάχιστες αδυναμίες. Η Mercedes είναι στενή και ακριβή, το Range Rover είναι γοητευτικό, αλλά δεν έχει επιδόσεις.
TEΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW MERCEDES RANGE ROVER
Κινητήρας Διάταξη/Κύλινδροι 4κύλινδρος, τούρμπο 4κύλινδρος, biturbo 4κύλινδρος, τούρμπο
Τοποθέτηση Εμπρός, εγκάρσια Εμπρός, εγκάρσια Εμπρός, εγκάρσια
Βαλβίδες/Εκκεντροφόροι 4 ανά κύλινδρο/2 4 ανά κύλινδρο/2 4 ανά κύλινδρο/2
Κίνηση εκκεντροφόρου Αλυσίδα Αλυσίδα Αλυσίδα
Χωρητικότητα 1.995 κ.εκ. 2.143 κ.εκ. 1.999 κ.εκ.
Ισχύς ίπποι/σ.α.λ. 190/4.000 177/3600 180/4.000
Ροπή Νm/σ.α.λ. 400/1.750 350/1.400 430/1.750
Τελική ταχύτητα 219 χλμ./ώρα 218 χλμ./ώρα 200 χλμ./ώρα
Κιβώτιο Aυτόματο, 8 σχέσεις Aυτόματο, 7 σχέσεις Aυτόματο, 9 σχέσεις
Κίνηση Τετρακίνηση Τετρακίνηση Τετρακίνηση
Φρένα εμπρός/πίσω Δίσκοι/Δίσκοι Δίσκοι/Δίσκοι Δίσκοι/Δίσκοι
Διάσταση ελαστικών 225/50 R 18 W 235/50 R 18 V 235/55 R 19 W
Τύπος ελαστικών Pirelli P Zero Yokohama C.drive 2 Pirelli Scorpion Verde
Τροχοί 7,5 x 18' 7x18' 8x19'
Εκπομπή CΟ2 128
γρ./χλμ. 127 γρ./χλμ. 134
γρ./χλμ.
Κατανάλωση* 5,6/4,4/4,9 λίτρα 5,8/4,3/4,8 λίτρα 6,4/4,5/5,1 λίτρα
Ρεζερβουάρ/Καύσιμο 61 λίτρα/Ντίζελ 50 λίτρα/Ντίζελ 54 λίτρα/Ντίζελ
Ψυκτικό υγρό R134a R134a R134a
Θόρυβος κύλισης 68
dB (A) 72 dB (A) 71 dB (A)
Βάρος ρυμούλκησης (χωρίς/με φρένα) 2.000/750 κιλά 1.800/750 κιλά 2.000/750 κιλά
Χώρος αποσκευών 505-1.550 λίτρα 421-1.235 λίτρα 575-1.445 λίτρα
Μήκος/Πλάτος/Ύψος 4.439/1.821-2.060**/1.598 χιλ. 4.530/1.804-2.022**/1.494 χιλ. 4.370/1.900-2.125**/1.635 χιλ.
*Εντός πόλης/Εκτός/Μικτή ** Πλάτος με καθρέφτες
Επιδόσεις BMW MERCEDES RANGE ROVER
Eπιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα 2,7 δλ. 3,0 δλ. 3,1 δλ.
Eπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 8,0 δλ. 8,5 δλ. 9,6 δλ.
Eπιτάχυνση 0-130/0-160 χλμ./ώρα 13,3/21,5 δλ. 13,9/22,6 δλ. 16,4/27,9 δλ.
Ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα 4,5 δλ. 4,5 δλ. 5,5 δλ.
Ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα 5,7 δλ. 5,9 δλ. 7,3 δλ.
Βάρος κενό/Ωφέλιμο φορτίο 1.643/502 κιλά 1.609/466 κιλά 1.851/499 κιλά
Κατανομή βάρους ε/π 56%/44% 63%/37% 60%/40%
Κύκλος στροφής α/δ 11,4/11,5 μ. 12,0/11,9 μ. 11,6/11,5 μ.
Φρένα 100-0 κρύα 37,5 μ. 38,1 μ. 36,4 μ.
Φρένα 100-0 ζεστά 34,9 μ. 36,2 μ. 35,8 μ.
Θόρυβος 50 χλμ./ώρα 59 dB(A) 59 dB(A) 58 dB(A)
Θόρυβος 100 χλμ./ώρα 66 dB(A) 66 dB(A) 65 dB(A)
Θόρυβος 130 χλμ./ώρα 69 dB(A) 70 dB(A) 69 dB(A)
Κατανάλωση δοκιμής-CO2 6,2 λίτρα-164 γρ./χλμ. 6,1 λίτρα–161 γρ./χλμ. 6,7 λίτρα–178 γρ./χλμ.
Αυτονομία 980 χλμ. 820 χλμ. 800 χλμ.
Kόστος/Εγγυήσεις BMW MERCEDES RANGE ROVER
Προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6 Euro 6 Euro 6
Τέλη κυκλοφορίας 153,6 152,4 160,8
Service Ένδειξη/2 έτη 25.000 χλμ./1 έτος 26.000 χλμ./1 έτος
Εγγύηση μηχανικών μερών 2 έτη/χωρίς περιορισμό χλμ. 2 έτη/χωρίς περιορισμό χλμ. 3 έτη/100.000 χλμ.
Εγγύηση αντισκωριακή 12 έτη 30 έτη 6 έτη
Εγγύηση χρώματος 3 έτη 2 έτη 3 έτος
Οδική βοήθεια 5 έτη 30 έτη 3 έτος
Τιμές/Εξοπλισμός BMW MERCEDES RANGE ROVER
Μοντέλο BMW X1 xDrive 20d Mercedes GLA 220 d 4Matic Range Rover Evoque TD4
Βασική τιμή 41.300 ευρώ 46.150 ευρώ 58.440 ευρώ
Αυτόματο κιβώτιο 2.561 ευρώ Στάνταρντ Στάνταρντ
Ενεργή ανάρτηση 610 ευρώ 1.603 ευρώ Στάνταρντ
Αισθητήρες στάθμευσης 976 ευρώ 1040 (parktronic) Στάνταρντ
Ηχοσύστημα Στάνταρντ Στάνταρντ Στάνταρντ
GPS 1.159 ευρώ 770 ευρώ έξτρα
Διζωνικός κλιματισμός 720 ευρώ 786 ευρώ Στάνταρντ
Κοτσαδόρος 976 ευρώ 1.218 ευρώ έξτρα
Θερμαινόμενα καθίσματα 402 ευρώ 447 ευρώ έξτρα
Mεταλλικό χρώμα 842 ευρώ 910 ευρώ έξτρα