Πέραν των σωστών που λέει ο φίλος από πάνω, οφείλουμε να σκεφτούμε και το νόμο των πιθανοτήτων και πως αυτός εφαρμόζεται στις πωλήσεις μεταχειρισμένων. Ας υποθέσουμε χάριν ευκολίας και απλούστευσης ότι ένα 10% των μεταχειρισμένων που πουλάνε οι έμποροι θα εμφανίσουν κάποια βλάβη (μικρή ή μεγάλη, δεν έχει σημασία στο συλλογισμό μας). Ένας έμπορος που πουλάει 10 μεταχειρισμένα, έχει πιθανότητα 1 στα 10 να βγάλει βλάβη (ανεξαρτήτως αν το έλεγξε, πόσα χλμ έχει στην πραγματικότητα κλπ, είπαμε το απλοποιούμε όσο δεν πάει άλλο τώρα). Λόγω όμως στατιστικού λάθους και διαστήματος εμπιστοσύνης, μπορεί να μην βγάλει βλάβη και κανένα (ή και δύο, ας πάρουμε όμως την 'καλή' περίπτωση). Άρα υπάρχει πιθανότητα να μην βγάλει κανένα δικό του όχημα βλάβη. Και άρα αυτός είναι 'αστέρι', και 'καθαρός' κλπ κλπ. Αντιθέτως, ένας έμπορος που πουλάει 100 αυτοκίνητα (π.χ. οι μεγάλες μάντρες που ξέρουμε όλοι), το δικό του 10% αντιστοιχεί σε 10 αυτοκίνητα. Πάλι λόγω στατιστικού λάθους το 10 μπορεί να γίνει 8 ή μπορεί να γίνει 12, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που θα εμφανίσουν βλάβη (και πάλι, ανεξαρτήτως του πόσο καλά συντηρημένα ήταν, πόσα χλμ είχαν πραγματικά κλπ). Άρα θα υπάρξουν τουλάχιστον 8 ιδιοκτήτες που θα τον χαρακτηρίσουν δημόσια 'απατεώνα' και 'κλέφτη' κλπ κλπ.
Το παραπάνω σκεπτικό μπορεί να επεκταθεί και να 'μεγενθυθεί' ακόμα περισσότερο, υποθέτωντας ότι ο μαντράς με τα 10 μεταχειρισμένα δεν κάνει κανέναν απολύτως έλεγχο (π.χ. λόγω έλλειψης προσωπικού, είπαμε μικρό μαγαζί είναι), αλλά παρόλα αυτά και πάλι μπορεί στα 10 να μην εμφανίσει κανένα πρόβλημα, ενώ η 'μεγάλη' μάντρα με τα 100 αυτοκίνητα να κάνει ελέγχους στο κάθε ένα, να εγγυάται ότι όντως όπως το είδαν το αυτοκίνητο δεν έχει κάτι σοβαρό, και παρόλα αυτά τα 8, 7, 6, 5 ή 4 αυτοκίνητα να εμφανίσουν τις λογικές βλάβες ενός μεταχειρισμένου λόγω χρήσης, ηλικίας, χλμ, κλπ. Και άρα αυτός που όντως κάνει ελέγχους πάλι θα ακουστεί ως ο 'απατεώνας', και ο μικρομαγαζάτορας, καθαρά λόγω τύχης, να είναι ο 'καθαρός'.
Προφανώς το παραπάνω δεν είναι ο κανόνας, αλλά μπορεί να μας δείξει τι συμβαίνει όταν εφαρμόζουμε απλές αρχές στατιστικής και πιθανοτήτων στην αγορά μεταχειρισμένων