-
Γεια σας ξανα..
Διαβασα σε ενα αρθρο οτι οταν αυξανεται η θερμοκρασια περιβαλλοντος προκαλει μια αδιαφορο ισορροπια η ασφαλτος και αποκτα μια κολλωδη συσταση η οποια αυξανει την προσφυση..Ο τυποσ που χρησιμοποιειται ειναι ο Τ=Τfχ-34χi..
οπου Τ στατικη τριβη Τf τριβη διαστελλοντος ελαστικου και xi βαθμος προσφυσης που εξαρταται απο παραγοντες καταστασης ελαστικου....Το θεμα ειναι οτι εχω παρατηρησει οτι κατα το κατακαλοκαιρο με τρομερες θερμοκρασιες τα ελαστικα γλιστρανε υπερμετρα....Ψαχνοντας λοιπον στο διαδικτυο βρηκα οτι ελαστικα ραντιαλ που εχουν γομωση απο κερατινινη(υλικο πηξεως του καουτσουκ) συμπεριφερονται αλλιως στη θερμοκρασια..
Ολες σχεδον οι εταιρειες ελαστικων αποσυρουν αυτο το υλικο ενισχυοντας το σκελετο του ελαστικου με συρματα βλ. ελαστικα run flat...Το γεγονος αυτο με ολα τα αποτελεσματα που βρηκα τα εχω ηδη δωσει σε φιλο μου να τα προωθησει στους 4Τ για αξιολογηση και αν θελουν να τα δημοσιευσουν..
Αυτο που βλεπω ειναι ενω οτι ηταν γνωστα αυτα που λεω στους χωρους των ελαστικων, ολοι πιστευαμε οτι η τεχνολογια των ελαστικων εχει προχωρησει πολυ..Ελα ομως που δεν ειναι ετσι...
-
Γεια σας ξανα..
Διαβασα σε ενα αρθρο οτι οταν αυξανεται η θερμοκρασια περιβαλλοντος προκαλει μια αδιαφορο ισορροπια η ασφαλτος και αποκτα μια κολλωδη συσταση η οποια αυξανει την προσφυση..Ο τυποσ που χρησιμοποιειται ειναι ο Τ=Τfχ-34χi..
οπου Τ στατικη τριβη Τf τριβη διαστελλοντος ελαστικου και xi βαθμος προσφυσης που εξαρταται απο παραγοντες καταστασης ελαστικου....Το θεμα ειναι οτι εχω παρατηρησει οτι κατα το κατακαλοκαιρο με τρομερες θερμοκρασιες τα ελαστικα γλιστρανε υπερμετρα....Ψαχνοντας λοιπον στο διαδικτυο βρηκα οτι ελαστικα ραντιαλ που εχουν γομωση απο κερατινινη(υλικο πηξεως του καουτσουκ) συμπεριφερονται αλλιως στη θερμοκρασια..
Ολες σχεδον οι εταιρειες ελαστικων αποσυρουν αυτο το υλικο ενισχυοντας το σκελετο του ελαστικου με συρματα βλ. ελαστικα run flat...Το γεγονος αυτο με ολα τα αποτελεσματα που βρηκα τα εχω ηδη δωσει σε φιλο μου να τα προωθησει στους 4Τ για αξιολογηση και αν θελουν να τα δημοσιευσουν..
Αυτο που βλεπω ειναι ενω οτι ηταν γνωστα αυτα που λεω στους χωρους των ελαστικων, ολοι πιστευαμε οτι η τεχνολογια των ελαστικων εχει προχωρησει πολυ..Ελα ομως που δεν ειναι ετσι...
-
Γεια σας ξανα..
Διαβασα σε ενα αρθρο οτι οταν αυξανεται η θερμοκρασια περιβαλλοντος προκαλει μια αδιαφορο ισορροπια η ασφαλτος και αποκτα μια κολλωδη συσταση η οποια αυξανει την προσφυση..Ο τυποσ που χρησιμοποιειται ειναι ο Τ=Τfχ-34χi..
οπου Τ στατικη τριβη Τf τριβη διαστελλοντος ελαστικου και xi βαθμος προσφυσης που εξαρταται απο παραγοντες καταστασης ελαστικου....Το θεμα ειναι οτι εχω παρατηρησει οτι κατα το κατακαλοκαιρο με τρομερες θερμοκρασιες τα ελαστικα γλιστρανε υπερμετρα....Ψαχνοντας λοιπον στο διαδικτυο βρηκα οτι ελαστικα ραντιαλ που εχουν γομωση απο κερατινινη(υλικο πηξεως του καουτσουκ) συμπεριφερονται αλλιως στη θερμοκρασια..
Ολες σχεδον οι εταιρειες ελαστικων αποσυρουν αυτο το υλικο ενισχυοντας το σκελετο του ελαστικου με συρματα βλ. ελαστικα run flat...Το γεγονος αυτο με ολα τα αποτελεσματα που βρηκα τα εχω ηδη δωσει σε φιλο μου να τα προωθησει στους 4Τ για αξιολογηση και αν θελουν να τα δημοσιευσουν..
Αυτο που βλεπω ειναι ενω οτι ηταν γνωστα αυτα που λεω στους χωρους των ελαστικων, ολοι πιστευαμε οτι η τεχνολογια των ελαστικων εχει προχωρησει πολυ..Ελα ομως που δεν ειναι ετσι...
-
Έχω παρατηρήσει κι εγώ πως όταν έχει ζέστη σπινάρουν και μπλοκάρουν πιο έυκολα οι τροχοί.
-
Καλημέρα. Μιας και θίξατε το θέμα του μπλοκαρίσματος, υπάρχει πιθανότητα το ABS να ενεργοποιείται πιο εύκολα απ' ότι θα μπλόκαραν οι τροχοί σε αυτοκίνητο χωρίς ABS; Δύσκολο μου φαίνεται και απλώς ρωτάω. Sorry για το off-topic, αλλά δεν ήθελα να ανοίξω άλλο.
-
Το γράφω για όταν μπει ο 'ανηψιός'
Καυτή άσφαλτος για να βαράς καυτά πιπίνια!
-
Τα χειμωνιάτικα λάστιχα εάν τα φοράς καλοκαίρι πάνω από 30C γλιστράνε σαν να είναι από σαπούνι (σχεδόν χωρίς θόρυβο).
Τα καλοκαιρινά λάστιχα εάν τα φοράς χειμώνα κάτω από 5C γλιστράνε σαν να είναι ξύλινα.
Στο πλαϊνό των ελαστικών ο κατασκευαστής βάζει διάφορα σηματάκια για τη συμπεριφορά του ελαστικού σε ζεστη, κρύο, φθορά, φορτίο κλπ.
-
Τώρα που καλοκαιριάζει, το ΜΧ αποκτά άλλα 50 άλογα κάθε μεσημέρι. Πρόσφυση υπό του μηδενός. Τρελά παντιλίκια
-
Όμως δεν παίζει και η ποιότητα του οδοστρώματος ρόλο;
Υπάρχουν δρόμοι π.χ. Γρηγορίου λαμπράκη μετά το γήπεδο του Ιωνικού που οι δρόμος είναι τζάμι...
Δηλαδή πρέπει να αλλάζουμε λάστιχα και να τοποθετούμε καλοκαιρινού τυπου;
-
Ο χρήστης Dracumel έγραψε:
Όμως δεν παίζει και η ποιότητα του οδοστρώματος ρόλο;Υπάρχουν δρόμοι π.χ. Γρηγορίου λαμπράκη μετά το γήπεδο του Ιωνικού που οι δρόμος είναι τζάμι...
Δηλαδή πρέπει να αλλάζουμε λάστιχα και να τοποθετούμε καλοκαιρινού τυπου;
Όχι, να αγοράσουμε όλοι καλοστημένα πισωκίνητα με μπλοκέ διαφορικό. Απλό δεν είναι;
-
Έχω παρατηρήσει ότι στις μεγάλες ζέστες, στα πολύ πρώτα χιλιόμετρα διαδρομής για τη μέρα (κυρίως μεσημέρι), τα λάστιχα χάνουν πολύ σε πρόσφυση.
Χαρακτηριστικά, επειδή χρησιμοποιώ πολύ την έξοδο Τούμπας για περιφερειακή (ούτε 300 μέτρα από το σπίτι μου), που είναι ένα πολύ ωραίο σαλιγκάρι με ανάποδη κλίση και ωραιότατο σαπούνι για άσφαλτο, το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να γλιστρήσει ακόμα και με 10 χλμ. λιγότερα από τις άλλες φορές. Διαφορά που είναι μεγάλη, αν σκεφτείτε ότι η εν λόγω έξοδος δεν είναι για περισσότερα από 50.
Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; Αντίστοιχα, δεν γίνεται το ίδιο όταν αυτή η πρώτη βόλτα είναι πρωινή, με φυσιολογική θερμοκρασία. Φυσικά, τα λάστιχα σκούζουν και τσιρίζουν με πολύ μεγαλύτερη ένταση το μεσημέρι.
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Το γράφω για όταν μπει ο 'ανηψιός'Καυτή άσφαλτος για να βαράς καυτά πιπίνια!
Εεεεπ! Σεμνάαα...
(Moderator nass) -
νομιζω οτι το πρόβλημα με την προσφυση που παρατηρείται τους καλοκαιρινους μηνες οφειλεται κυριως στην άσφαλτο. Η ελληνική άσφαλτος εχει μικρη περιεκτικότητα σε χαλικι και μεγάλη σε πισσα και γενικα δεν ειναι και ΑΑ ποιότητας...τεσπα με τις υψηλές θερμοκρασιές παρατηρουνται εύκολα έντονες αλλαγες γενικα στις ιδιότητες της ασφαλτου. Επίσης η σκόνη που μαζεύεται, στην ξηρή κατα τους καλοκαιρινούς μηνες άσφαλτο, μειώνει κατα πολύ την πρόσφυση. Τα ελαστικά φέρουν σχετικα μικρο μερίδιο ευθυνης...Σίγουρα συμπεριφέρονται λιγο καλύτερα μετα απο λιγο ζέσταμα (μολις φτάσουν στη θερμοκρασία 'βέλτιστης' λειτουργιας). Πιστεύω κατα το φρενάρισμα, αν δεν έχουμε να αποφύγουμε κάποιο εμπόδιο (σε ευθεία δηλαδη) και καταφέρουμε να μην ενεργοποιήσουμε το ABS, μάλλον θα φρενάρουμε καλύτερα (βεβαια σε φρενάρισμα πανικού...)
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Το γράφω για όταν μπει ο 'ανηψιός'
Καυτή άσφαλτος για να βαράς καυτά πιπίνια!
Εεεεπ! Σεμνάαα...
(Moderator nass)Μη με παρεξηγείς, παρουσίαζα πρότζεκτ μετά από 10 λεπτά και με την πίεση βγήκε ο... ΑΝΗΨΙΟΣ από μέσα μου!!!
-
το καλυτερο κρατημα το εχεις με κρυα ασφαλτο και ζεστα λαστιχα...
αποδεικνυεται με τη φυσικη...
να εχουν δηλαδη διαφορα θερμοκρασιας...
εχεις μεγαλυτερη τριβη τοτε...καλα μπαντιλικια...
Ασφαλτος και θερμοκρασια...