-
*Αυξάνονται οι τιμές διάθεσης των καινούριων αυτοκινήτων από την 1η Ιανουαρίου 2016 καθώς το μέτρο της απόσυρσης έχει λήξει επίσημα από τις 20 Δεκεμβρίου 2015 και από την αρχή της νέας χρονιάς το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβάλλεται κανονικά χωρίς καμία έκπτωση.
Παράλληλα στα ύψη αναμένεται να «εκτοξευθεί» και το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων το 2016 καθώς τα έσοδα από το αντίστοιχο κόστος κτήσης έχουν «καταρρεύσει» την τελευταία 10ετία.
Ειδικότερα τα έσοδα από το κόστος κτήσης ΙΧ δηλαδή από τα Τέλη Κυκλοφορίας, το Τέλος Ταξινόμησης, τον ΦΠΑ αλλά και τον Φόρο Πολυτελείας αναμένεται να ανέλθουν φέτος σε 260 εκατ. ευρώ ενώ τα αντίστοιχα έσοδα του κράτους το 2005 ξεπέρασαν το 1,5 δισ. ευρώ.
Δηλαδή μέσα σε 10 χρόνια τα έσοδα από το κόστος κτήσης των αυτοκινήτων μειώθηκε 1,24 δις. ευρώ το οποίο προσπαθούν οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών να το αντλήσουν από το κόστος χρήσης.
Ωστόσο το φιλόδοξο σχέδιο των οικονομικών επιτελείων των τελευταίων ετών έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα με αποτέλεσμα να έχουμε **πάνω από 650.000 κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας και περίπου 928.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που κυκλοφορούν τα οχήματά τους χωρίς να έχουν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας.
**
Το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου για αύξηση των εσόδων από το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων μπορεί να πετύχει μόνο στην περίπτωση που καταφέρει να επαναφέρει στην κυκλοφορίας τα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» αλλά και να αντλήσει τα οφειλόμενα Τέλη κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες που έχουν δημιουργήσει ένα κίνημα «Δεν πληρώνω Τέλη Κυκλοφορίας»…'Οσον αφορά χαρτιά απόσυρσης θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για οχήματα που έχουν εκτελωνιστεί μέχρι τις 31/12/2015. Επίσης η ισχύς τους σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να παραταθεί έως τις 31 Μαρτίου 2016…
Ο Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης εδώ και μήνες διαμηνύει πως θα γίνει δικαιότερη η φορολόγηση των αυτοκινήτων με αιχμή του δόρατος τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έχουν πραγματοποιήσει τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου τα Τέλη Κυκλοφορίας θα μειωθούν το 2017 σε ποσοστό έως και 78,2% με την ταυτόχρονη επιβολή ενός Ειδικού Τέλους στα καύσιμα το οποίο σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ θα κυμαίνεται από 0,03 έως 0,05 ευρώ.Ωστόσο στελέχη της αγοράς έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα και υπολογίζουν πως για να μειωθούν τόσο πολύ τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 η αμόλυβδη πρέπει να αυξηθεί 0,23 ευρώ και το πετρέλαιο κίνησης κατά 0,19 ευρώ!
Μάλιστα για να εφαρμοστεί το σχέδιο μείωσης των Τελών Κυκλοφορίας 2017 θα πρέπει το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα να επιβληθεί από τον Μάρτιο του 2016…
Πάντως αν τελικά υιοθετηθεί η πρόταση του ΥΠΟΙΚ και τα Τέλη Κυκλοφορίας κυμανθούν από 50 έως 300 ευρώ για όλα τα αυτοκίνητα τότε είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ.
Επίσης εκείνοι που δεν πληρώνουν θα αναγκαστούν να καταβάλλουν μέρος των Τελών Κυκλοφορίας από το Ειδικό Τέλος στα καύσιμα για να κινηθούν.
**Ένα ακόμη πεδίο που το οικονομικό επιτελείο θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης και κατ’ επέκταση στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
**
Ειδικότερα το ΥΠΟΙΚ εξετάζει να αποσυνδέσει τα τεκμήρια διαβίωσης από τον κυβισμό του οχήματος και να τον συνδέσει με την Αξία Λιανικής των οχημάτων.Σύμφωνα με πληροφορίες τα τεκμήρια διαβίωσης είναι «τσουχτερά» για αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής πάνω από 20.000 ευρώ όπως επίσης και το Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 3-5% ενώ στα αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής πάνω από 30.000 ευρώ το ποσοστό εξετάζεται να ανέλθει μεταξύ 8-10%.
‘**Οσον αφορά στις μειώσεις των ποσών τόσο για τα Τεκμήρια Διαβίωσης όσο και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να μειώνεται κάθε χρόνο σε ποσοστό από 10% έως και 20% ανάλογα με την Αξία Λιανικής και σε βάθος 5ετίας ή 8ετίας να μην επιβάλλεται.
**
Πάντως στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν εισέλθει και τα εταιρικά αυτοκίνητα στα οποία επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μόνο σε ένα από τα οχήματα του στόλου που διαθέτει τον μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα...Τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης το οποίο επιβάλλεται κατά την εισαγωγή των αυτοκινήτων έχουν κυριολεκτικά καταρρεύσει καθώς φέτος υπολογίζεται πως θα αντληθούν μόλις 87 εκατ. ευρώ ενώ τα αντίστοιχα έσοδα το 2005 ανήλθαν σε 889 εκατ. ευρώ.
Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η υιοθέτηση ενός δίκαιου συστήματος ώστε τα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα να επιβαρύνονται περισσότερο.
Ειδικότερα το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ περιλαμβάνει την αποσύνδεση του Τέλους Ταξινόμησης από την Εργοστασιακή Αξία και τον κυβισμό του κινητήρα και την σύνδεσή του με την Αξία Λιανικής προ φόρων. Με αυτό τον τρόπο το οικονομικό επιτελείο θα κάνει απαγορευτικές τις «υποτιμολογήσεις» των καινούριων αυτοκινήτων ενώ παράλληλα θα αυξηθούν τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης.
Επίσης η διακοπή του μέτρου της απόσυρσης θα αυξήσει τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης…
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται στα αυτοκίνητα κατά τον εκτελωνισμό τους και συνδέεται με την Εργοστασιακή Αξία των οχημάτων. Ωστόσο εξαιτίας των υποτιμολογήσεων το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την άμεση σύνδεση του Φόρου Πολυτελείας επίσης με την Αξία Λιανικής προ φόρων ώστε να μην μπορεί κανείς να δηλώνει πλασματικές εργοστασιακές αξίες και το κράτος να μην χάνει έσοδα.
Παράλληλα με αυτό τον τρόπο θα μπουν τα θεμέλια ενός υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά καθώς μέχρι σήμερα οι μισές εισαγωγικές κατηγορούν τις άλλες μισές για αθέμιτο ανταγωνισμό.
* -
Ο χρήστης iceman7 έγραψε:
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! ΔΕΙΤΕ τι κάνουν στην Κρήτη για να γλιτώσουν τα τέλη κυκλοφορίας!
Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, καθημερινά κατατίθενται πάνω από 50 πινακίδες.Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που οι πολίτες στέκονται στην ουρά και για πάνω από δύο ώρες με τις πινακίδες στα χέρια τους για να προλάβουν να τις καταθέσουν.
http://www.toxwni.gr/ellada/item/86915-apistefto-deite-ti-kanoun-stin-kriti-gia-na-glitosoun-ta-teli-kykloforiasΣαμπως θα τους σταματήσει κανείς μετά για έλεγχο αν κυκλοφορούν έτσι;
Εχουμε γεμίσει μάγκες σε αυτή τη χώρα ποσο μάλλον εκει κάτω που έχουν κουβαλάνε και κουμπούρια ...Δεν νομιζω να κοβουν βολτες χωρις πινακιδες........ειπαμε!
-
Στην γειτονιά μου κυκλοφορεί Yaris 1ης γενιάς, TT 4-5 ετων, E200 (η πρωτη στρογγυλοφαναρη) και Rav4 προηγούμενη γενιά με ... μια πινακίδα. Και μάντεψε ποιού ... Τουοτα τις πινακίδες έχουν και τέλη πληρώνουν εδώ και χρόνια.
Το πινακιδωμενο παρκάρει έξω και τα υπόλοιπα στο πίσω γκαράζ με τον επαναφορτιζόμενο BlackandDecker σε standby κατάσταση αναλόγως των αναγκών και περιστάσεων του ιδιοκτήτη. Απλά και όμορφα ...Μπλόκο ή έλεγχο αποκλειστικά και μόνο για τα τέλη δεν έχω πετύχει ποτέ και πουθενά. Τα τελευταία χρόνια δε και σε άλλου είδους ελέγχους ούτε καν λόγος έγινε. Άδεια, δίπλωμα και ασφάλεια και ευχαριστουμε για την συνεργασία και καλό σας δρόμο.
Τεσπα. 255€ (+15€ αυξηση) ήθελε η νεοσοσιαλιστική Αριστερά για το καρυδότσουφλο μου των 1400 κυβικών του 08', πληρώθηκαν ήδη με πολλές 'ευχές' ακόμα και στην 'Περιστέρα του Π.Δ. 407'...
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Στην γειτονιά μου κυκλοφορεί Yaris 1ης γενιάς, TT 4-5 ετων, E200 (η πρωτη στρογγυλοφαναρη) και Rav4 προηγούμενη γενιά με ... μια πινακίδα. Και μάντεψε ποιού ... Τουοτα τις πινακίδες έχουν και τέλη πληρώνουν εδώ και χρόνια.
Το πινακιδωμενο παρκάρει έξω και τα υπόλοιπα στο πίσω γκαράζ με τον επαναφορτιζόμενο BlackandDecker σε standby κατάσταση αναλόγως των αναγκών και περιστάσεων του ιδιοκτήτη. Απλά και όμορφα ...
.Έλα μπορεί να μπερδεύτηκε ο άνθρωπος με καμία άλλη χώρα που είναι νόμιμο αυτό
-
Σπουδαγμένος στα εξωτερικά είναι ... μπορεί!
-
Ακόμα και αυτό όμως που κάνει το λαμόγιο με τα τέσσερα αμάξια θα μπορούσε να βρεθεί στο τυπικό έλεγχο γιατί η άδεια θα διέφερε απο τις πινακίδες.
-
Δεν μπορω να καταλαβω το σκεπτικο απο την μια να καιγονται για εσοδα και απο την αλλη να αφηνουν 980.000 οχηματα χωρις τελη πληρωμενα. Κατι, μια υπογραφη ηταν το θεμα. Ποιος ευκολο τους ειναι να αυξανουν τα τελη απο το να βαλουν μια υπογραφη;
-
Ο χρήστης iceman7 έγραψε:
Ακόμα και αυτό όμως που κάνει το λαμόγιο με τα τέσσερα αμάξια θα μπορούσε να βρεθεί στο τυπικό έλεγχο γιατί η άδεια θα διέφερε απο τις πινακίδες.Φυσικά αλλά εδώ στο μικρό χωριό μας είναι πολύ εύκολο να αποφύγεις τις κακοτοπιές. Ένα πράγμα σαν να μην περνάς ποτέ μπροστά από Everest!!!
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Στην γειτονιά μου κυκλοφορεί Yaris 1ης γενιάς, TT 4-5 ετων, E200 (η πρωτη στρογγυλοφαναρη) και Rav4 προηγούμενη γενιά με ... μια πινακίδα. Και μάντεψε ποιού ... Τουοτα τις πινακίδες έχουν και τέλη πληρώνουν εδώ και χρόνια.
Το πινακιδωμενο παρκάρει έξω και τα υπόλοιπα στο πίσω γκαράζ με τον επαναφορτιζόμενο BlackandDecker σε standby κατάσταση αναλόγως των αναγκών και περιστάσεων του ιδιοκτήτη. Απλά και όμορφα ...Μπλόκο ή έλεγχο αποκλειστικά και μόνο για τα τέλη δεν έχω πετύχει ποτέ και πουθενά. Τα τελευταία χρόνια δε και σε άλλου είδους ελέγχους ούτε καν λόγος έγινε. Άδεια, δίπλωμα και ασφάλεια και ευχαριστουμε για την συνεργασία και καλό σας δρόμο.
Τεσπα. 255€ (+15€ αυξηση) ήθελε η νεοσοσιαλιστική Αριστερά για το καρυδότσουφλο μου των 1400 κυβικών του 08', πληρώθηκαν ήδη με πολλές 'ευχές' ακόμα και στην 'Περιστέρα του Π.Δ. 407'...
Πλέον έχει γίνει πολύ συχνό το φαινόμενο....και θα επεκταθεί!!!
-
επιδη γυρισα με αδειες τσεπες απ την στρατιωτικη μου θητεια σκεφτομαι να παραδωσω πινακιδες στο γκολφ μου μοντ 2009 απο 240 πηραν αυξηση 255.... αν της καταθεσω για κανα 5μηνο κ μετα της παρω πισω (με την ασφαλεια του κ με τα ολα του) θα πληρωσω εφαπαξ ολο το ποσο η τα 7/12 των 255ε !? πρωτιμω απ το να τους χαρισω λεφτα κ το αμαξι να καθετε(αφου no money για ασφαλεια) να τα επενδυσω μελοντικα σε λαστιχα(6ετιας εχω).
αμαξι εχω το πασσατ του φαδερ και με αεριο οποτε κυκλωφωρω οποτε ειναι διαθεσιμο απ τα αλλα μελη της οικογενειας..
-
Από φέτος (2015) είχα διαβάσει ότι ισχύει και είναι νόμος του κράτους η δυνατότητα πληρωμής τελών κυκλοφορίας για κάποιους μήνες με προυπόθεση να έχουν παραδοθεί οι πινακίδες στο τέλος του προηγούμενου χρόνου. Νομίζω όμως πως ισχύει για κάποιους μήνες μέχρι το τέλος του έτους και όχι για πχ τρεις μήνες το καλοκαίρι και μετά ξαναδίνω τις πινακίδες. Ή κάτι τέτοιο...
Αν ξέρει κάποιος άλλος κάτι παραπάνω ... -
Χρόνια πολλά.
Αν δεν έχω σκοπό να πουλήσω το αυτοκίνητό μου για τα επόμενα 10 τουλάχιστον χρόνια, γιατί να πληρώνω κάθε χρόνο;
Εξηγούμαι: σε 10 χρόνια τα τέλη που θα έχω πληρώσει (αν πληρώνω κάθε χρόνο, με βάση τις σημερινής τιμές) θα ανέρχονται στο ποσό των ~1500 ευρώ (χαμηλών ρύπων γαρ).
Το όχημα-αν πουληθεί-θα πιάνει ~1000 ευρώ.
Με συμφέρει ή δεν με συμφέρει να πληρώνω;
Μήπως θα μου τα κατασχέσουνε; Δεν έχω υπόλοιπα. Άρα; -
Ο χρήστης Lefterikos έγραψε:
Χρόνια πολλά.Αν δεν έχω σκοπό να πουλήσω το αυτοκίνητό μου για τα επόμενα 10 τουλάχιστον χρόνια, γιατί να πληρώνω κάθε χρόνο;
Εξηγούμαι: σε 10 χρόνια τα τέλη που θα έχω πληρώσει (αν πληρώνω κάθε χρόνο, με βάση τις σημερινής τιμές) θα ανέρχονται στο ποσό των ~1500 ευρώ (χαμηλών ρύπων γαρ).
Το όχημα-αν πουληθεί-θα πιάνει ~1000 ευρώ.
Με συμφέρει ή δεν με συμφέρει να πληρώνω;
Μήπως θα μου τα κατασχέσουνε; Δεν έχω υπόλοιπα. Άρα;Για βοηθα λιγο. Βασικα Χρονια πολλα. Αν δεν πληρωνεις τελη, δεν κυκλοφορεις. Θεωρητικα. Οποτε για τουλαχιστον 10 χρονια θα το εχεις το αμαξι σε ακινησια. Πες οτι μετα απο 10 χρονια πιανει 1000 ευρω. Αφου δεν θα το κυκλοφορεις γιατι δεν το πουλας απο τωρα; Εκτος αν θα το κυκλοφορεις παρανομα. Αν δωσεις πινακιδες τπτ δεν σου κανουν αρκει να το εχεις σε ιδιωτικο χωρο.
-
Καλημέρα.
Θα το κυκλοφορώ. Παράνομα.
Οδηγώ πάνω από είκοσι χρόνια και δεν με έχουν σταματήσει ποτέ μα ποτέ, ούτε για τυπικό έλεγχο.
Τι με συμφέρει;
-
Ο χρήστης Lefterikos έγραψε:
Καλημέρα.Θα το κυκλοφορώ. Παράνομα.
Οδηγώ πάνω από είκοσι χρόνια και δεν με έχουν σταματήσει ποτέ μα ποτέ, ούτε για τυπικό έλεγχο.
Τι με συμφέρει;
ετσι οπως το θετεις, σε 'συμφερει' (αλλά παρανομείς).
Απλα τα χρωστουμενα τελη ειναι περασμενα στο συστημα και καποτε (μαλλον συντομα) θα τα κανουν απαιτητα.Τωρα αν χρωστας φορο εισοδηματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ ή δεν ξερω κι εγω τι αλλους φορους, εισαι στην κατηγορια 'ο βρεγμενος τη βροχη δεν τη φοβαται'
Αν ομως ειναι να χρωστας μονο αυτα, πλεον εχουν αγριεψει τα πραγματα και τα παιρνουν απ'οπου βρουν
-
+1, τα πρόστιμα από το ΚΤΕΟ, σημερινό δημοσίευμα, λέει ότι πάνε στο Taxis/φορολογική δήλωση
99%, το ίδιο θα γίνει και με τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας -
Ο χρήστης Lefterikos έγραψε:
Καλημέρα.Θα το κυκλοφορώ. Παράνομα.
...
Τι με συμφέρει;Επειδή το θράσος του νεοέλληνα περισσεύει, σε συμφέρει ... σε ατύχημα ακόμα και μη υπαιτιότητας σου να τρέχεις και να μη φτάνεις με αστυνομίες και ασφαλιστικές. Εκτός αν είσαι τόσο σίγουρος πως όπως δεν έτυχες ποτέ ελέγχου, δεν θα τυχεις και ατυχήματος που τότε ΟΛΑ ελέγχονται...
Απλά και όμορφα όπως λέει η λαογραφία μας ... μια του 'κλέφτη', δύο του 'κλέφτη', τρεις και η κακή του μέρα! -
Τα τέλη κυκλοφορίας, είτε πληρώνει κάποιος είτε δεν πληρώνει, χρεώνονται στο ΑΦΜ.
Μάλιστα διπλασιάζονται κάθε φορά που δεν γίνεται πληρωμή εμπρόθεσμα.
Που σημαίνει τα μη πληρωμένα τέλη των 150euro γίνονται 300euro.
Σε 10 χρόνια θα είναι 3000euro και αφορούν το ΑΦΜ και όχι το αυτοκίνητο.Άρα ο ιδιοκτήτης κάθε χρόνο θα έχει να πλερώνει χρωστούμενα στην εφορία μέσω της φορολογικής του δήλωσης, όπου δηλώνεται το αυτοκίνητο.
Αν δεν πλερώνει καθόλου την εφορία, τότε θα γίνουν οι νόμιμες προσαυξήσεις με τα γνωστά επακόλουθα.Το αυτοκίνητο το αφορούν τα τέλη, μόνο σε περίπτωση πώλησης στη διαδικασία μεταβίβασης.
-
Ο χρήστης Lefterikos έγραψε:
Καλημέρα.Θα το κυκλοφορώ. Παράνομα.
Οδηγώ πάνω από είκοσι χρόνια και δεν με έχουν σταματήσει ποτέ μα ποτέ, ούτε για τυπικό έλεγχο.
Τι με συμφέρει;
Τα κυνηγουν πλεον ή θα τα κυνηγουν σε λιγο καιρο με διασταυρωσεις και θα φας στο κεφαλι κανενα προστιμο τσουχτερο.
-
Ο χρήστης Lefterikos έγραψε:
Καλημέρα.Θα το κυκλοφορώ. Παράνομα.
Οδηγώ πάνω από είκοσι χρόνια και δεν με έχουν σταματήσει ποτέ μα ποτέ, ούτε για τυπικό έλεγχο.
Τι με συμφέρει;
1 φορά θα γίνει η στραβή (Βλέπε Λιάπη , τον πρώην υπουργό.....)
Τέλη κυκλοφορίας