Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
βαλε σε ενα ποτηρι παραφλου και αστο εξω απο το σπιτι σου, σε 1 μηνα θα δεις οτι δεν εχει εξατμηστει καθολου.
Η αιθυλενογλυκόλη όντως παρουσιάζει μικρή πτητικότητα αλλά το παραφλού (ως έτοιμο για χρήση διάλυμα) περιέχει και νερό... Εξάτμιση συμβαίνει σε όλα τα συστήματα, ανοικτά ή κλειστά (νόμος της φυσικής) αλλά αντιληπτή γίνεται μόνο στα ανοικτά από τη μείωση της στάθμης του υγρού. Στα κλειστά αποκαθίσταται ισορροπία υγρού - ατμών και θεωρητικά σε ένα απολύτως κλειστό σύστημα δεν θα έπρεπε να παρατηρείται απώλεια υγρού. Το κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου θεωρητικά είναι κλειστό αλλά στην πράξη μπορεί να υπάρχουν μικρές 'φυσιολογικές' απώλειες. Π.χ. οι βαλβίδες εκτόνωσης που έχουν οι τάπες - άλλες στο ψυγείο και άλλες στο δοχείο πλήρωσης/διαστολής, ανάλογα με τον σχεδιασμό - μπορεί να αναφέρονται σε μια συγκεκριμένη πίεση x bar αλλά αυτό δεν αποκλείει και την περίπτωση να ανοίξουν έστω και για λίγο σε μία πίεση y λίγο μικρότερη από x bar και να υπάρξει μικρή απώλεια υγρού. Τέλος πάντων, υπάρχει συνδυασμός πολλών παραγόντων (π.χ. αναλογία μίγματος αντιψυκτικού-νερού, σχεδιασμός κυκλώματος, θερμοκασία ενεργοποίησης θερμοστάτη, υλικά κ.ά.) και οποιοσδήποτε θεωρητικός υπολογισμός το πιο πιθανό είναι να διαφέρει από αυτό που συμβαίνει στην πράξη.