-
-
Γνώμη μου: H Ferrari δεν πρόκειται να βγάλει σοβαρά χρήματα από την La, έχει ξοδέψει απείρως περισσότερα για R&D (τα οποία θα πάρει εν μέρει πίσω από το tricking down της τεχνολογίας στα πιο ταπεινά μοντέλα). Είναι ένα μοντέλο αίγλης και ένα statement για το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει η εταιρία. Πιστεύω ότι η ίδια θέλει το συγκεκριμένο μοντέλο να αποτελέσει the stuff of dreams για όλους όσους ονειρεύονται σπορ αυτοκίνητα, όπως έγινε με την F40, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται όταν δεν επιτρέπεις σε κανένα μη αγοραστή να το δοκιμάσει, να μάθει για αυτό.
Δεν μπορείς να με εντυπωσιάσεις αν δεν μου δείχνεις τίποτα εκτός από ψυχρά specs.
-
H Ferrari δεν πρόκειται να βγάλει σοβαρά χρήματα από την La, έχει ξοδέψει απείρως περισσότερα για R&D
Για το πρώτο ΟΚ, μπορεί και να μπει και μέσα παρά το ότι μάζεψε πάνω από μισό δις. Για το δεύτερο σκέλος με τίποτα, ούτε κυριολεκτικά ούτε μεταφορικά. Ο κινητήρας υπήρχε σαν βάση άρα δεν είναι 100% καινούργιος, μπαταρίες δεν ανέπτυξε η ίδια αλλά πήρε από αλλού, το αυτό και για ηλεκτροκινητήρες, ινβέρτερ και λοιπά υποσυστήματα όπως και σαζμάν. Δεν ξέρουμε ποσά που ξόδεψε, αλλά δεν μπορεί να είναι πολλά, άλλωστε ο ετήσιος τζίρος της (2,3 δις) δεν θα επέτρεπε τέτοιες λαρτζιές. Και μάλλον τα περισσότερα φράγκα και χρόνο τράβηξαν το σασί και η αεροδυναμική μελέτη.
-
Το ότι η βασική δομή του κινητήρα υπήρχε (με τεράστιες αλλαγές όμως) ή ότι αγοράστηκαν οι μπαταρίες, δεν σημαίνει πως δεν ξοδεύτηκαν μεγάλα ποσά για το integration όλων αυτών ή για το fine tuning του τελικού αποτελέσματος. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να γνωρίζουμε και απλά κάνουμε εικασίες, πράγμα ανούσιο. Σίγουρα όμως τα υλικά και οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν είναι πανάκριβα!
-
Σαφώς και είναι πανάκριβα, αλλά κοίτα πως η δήλωση ότι ξοδεύτηκαν απείρως πολλαπλάσσια ποσά απ' ότι εισπράχτηκαν είναι αστεία. Έστω ότι έδωσε 1 δις upfront, τα διπλά δηλαδή περίπου απ' όσα εισέπραξε για τα 500 τεμάχια. Άρα ξόδεψε 2 εκατομμύρια για κάθε κομμάτι για έρευνα δοκιμές, retοoling, εκπαίδευση προσωπικού, προμόσιον κ.α. πριν καν ξεκινήσει η παραγωγή. Και 1 χαρτί χοντρικά το manufacturing και οι φόροι πάμε στα 3. Με αυτή τη λογική η Φίατ τα πούλησε σχεδόν 3 φορές απ' ότι της κόστισαν.
Νταξ' δεν είναι τόσο λακαμάδες και τόσο χουβαρντάδες.Και έβαλα απλώς τα διπλάσια, ε. Όσο ο ετήσιος ΤΖΙΡΟΣ της για ένα και μόνο μοντέλο.
Για σύγκριση, κολοσσοί όπως η Τζιέμ, η Τουότα, η Πεμβέ και το Βαγκ δίνουν 2-3,5 δις το χρόνο για R&D για το σύνολο των δραστηριότητάς τους, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα. -
To κιβωτιο που γνωρίζω ειναι σχεδον ίδιο με της F12.
-
Πω ρε φίλε, μαστιγώνετε το άλογο μέχρι να ψοφήσει!
Ok, κακή διατύπωση λοιπόν. Η 'δήλωση' μου ( ) θα έπρεπε να είναι 'πιθανολογώ ότι ξόδεψαν περισσότερα χρήματα για την εξέλιξη της LaFerrari από αυτά που θα εισπράξουν από τους αγοραστές της'.
Happy now?
-
Όχι, να μας πεις και πόσα είναι αυτά. Πέραν της πλάκας, είναι πιθανό να μπαίνουν μέσα από τέτοια πρότζεκτ (μέχρι ενός σημείου φυσικά, από πριν ελεγχόμενο και συμφωνημένο). Και φυσικά το κάνουν για πολλούς λόγους, και γιατί μόνο έτσι βρίσκονται πιο μπροστά από τους άλλοι, και για να συντηρήσουν τον μύθο τους, σημαντικό και γι'αυτούς και για τους πελάτες τους.
Από εκεί και πέρα δεν το δίνει για δοκιμή στον κάθε ΓΚ γιατί θέλει ακόμη να δώσει την εξκλουσιβιά μόνο σε αυτούς που τα ακούμπησαν, ανάμεσα και σε άλλους λόγους. Άσε που μπορεί να βγει και κανένας εκ του ασφαλούς και να πει και κανένα κουσούρι (να μην έχουν κάποιο αποκλείεται), ή κάποια κρίσιμη λεπτομέρεια και να γελάει το πόπολο με το πάθημά τους. Έτσι προστατεύει το αμάξι, αλλά και την ίδια. -
Εμένα απλά η αίσθηση μου απ' όλα αυτά είναι πως τα τελευταία χρόνια η Ferrari δίνει $$$ για προβολή με όλους τους άσχετους τρόπους (πχ Ferrari World Abu Dhabi) και όχι δίνοντας βάση στο κύριο προϊόν:
Το κορυφαίο μοντέλο που έβγαλε τα τελευταία 10+ χρόνια.
Πιο πολλά ξέρουμε για το πάρκο, παρά για την La. Σας φαίνεται φυσιολογικό αυτό;
Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη για την ψυχική οδύνη που προκαλώ κακολογώντας την εταιρία, αλλά με αυτά που κάνουν θα αλλάξω avatar στο τέλος, μετά από 10 χρόνια.
-
Πιο πολλά ξέρουμε για το πάρκο, παρά για την La. Σας φαίνεται φυσιολογικό αυτό;
Απολύτως. Ας κατανοήσουμε ότι η Φερράρι τα τελευταία χρόνια διάγει την πλέον προσοδοφόρα περίοδό της, αλλά παράλληλα και αυτή στην οποία έχει τον περισσότερο ανταγωνισμό από ποτέ. Αυτό γιατί η αγορά των υπεράμαξων έχει πολλαπλασιαστεί σε σχέση με το παρελθόν. Παλιά η αγορά ήταν πολύ μικρότερη, αλλά έπαιζε σχεδόν μόνη της. Και ο ανταγωνισμός της δεν είναι πλέον τυχαίος, έχει μεγάλες πλάτες και λυμένα τα οικονομικά του, δεν είναι η Λάμπο των σέβεντις που χρώσταγε της μιχαλούς. Λογικό είναι το παιχνίδι να μην περιορίζεται στον κεντρικό πυρήνα των δραστηριοτήτων της, αλλά να επεκτείνεται και αλλού. Κάπου διάβασα ότι πέρισυ(?) τα έσοδα από τα (κινέζικα) μπιχλιμπίδια που πούλησε από τα μαγαζιά της ήταν πάνω από το 10% των κερδών της.
-
Η Porsche δηλαδή βγάζει κέρδος απο την 918?
-
Kατά δήλωσή της, όχι. Αλλά αυτά δεν είναι επιβεβαιωμένα και ο καθένας λέει την παπαριά του, αναλόγως τη μούρη που θέλει να πουλήσει.
Porsche won’t make one single cent out of the 918 Spyder, even if it does manage to sell all 918 examples that it is due to build. This much was confirmed to me by Mr 918, Frank Walliser.
http://www.autocar.co.uk/blogs/new-cars/are-you-impressed-porsche-918-spyder
(το 10 έχει πολύ ενδιαφέρον, αν και μπορεί να είναι και αυτό παπαριές για λαική κατανάλωση και οικοδόμηση του σχετικού μύθου)
-
Στο microsite της LaFerrari πάντως υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες και επεξηγηματικά βίντεο για όποιον θέλει να μάθει μερικά πράγματα. Δεν έχουμε γνώμες τρίτων, όμως μια πληροφόρηση για το προϊόν την δίνει η εταιρεία.
-
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Δεν θέλουμε 'μια πληροφόρηση'. Θελουμε βίντεο σαν αυτάΓια να γουστάρουμε.
Kokoko η LalaFerrari.
-
κακα τα ψεμματα, δεν εχει κατασκευαστει ακομη δρομος ή πιστα ανταξια της La. Οταν γινει αυτο φανταζομαι οτι θα επιτραπει η οδηγηση της απο επιλεγμενους οδηγους με το αναλογο support team της Ferrari
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Δεν θέλουμε 'μια πληροφόρηση'. Θελουμε βίντεο σαν αυτάΓια την ώρα βολέψου με αυτό:
γιατί
Πιο πολλά ξέρουμε για το πάρκο, παρά για την La. Σας φαίνεται φυσιολογικό αυτό;
Απολύτως.
-
Τις προάλλες πάντως ήταν στην Monza κάποιες ιδιόκτητες αν και βολτάριζαν απλά. Τις περνούσαν και οι FF.
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
κακα τα ψεμματα, δεν εχει κατασκευαστει ακομη δρομος ή πιστα ανταξια της La. Οταν γινει αυτο φανταζομαι οτι θα επιτραπει η οδηγηση της απο επιλεγμενους οδηγους με το αναλογο support team της Ferrariεπιτελους ενας που μιλαει σωστα!!!!
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Τις προάλλες πάντως ήταν στην Monza κάποιες ιδιόκτητες αν και βολτάριζαν απλά. Τις περνούσαν και οι FF.Τις στρώνουν ακόμα.
LaFerrari (πρώην F70/F150)