-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
γιατί σου είπε κανείς ότι πρέπει να μπει μάθημα 'αθεΐας' ;
ναι ο markvag παραπανω
Χέστα τα θρησκευτικά. Αυτό που πρέπει να μπει στα σχολεία είναι το: Ανάγνωση και κατανόηση κειμένου στην Ελληνική γλώσσα...
Αν δεν μπορείς να διαχωρίσεις μία υποθετική ερώτηση (= θα σε πείραζε αν έμπαινε το Χ μάθημα;;;) από μία πρόταση (= πιστεύω πως πρέπει να μπει το Χ μάθημα), έχουμε θέμα...
ευτυχώς οι δεξιοί δεν τηρούν το 8-ωρο και δουλεύει κανάς άνθρωπος σε αυτό τον κόσμο
Γενικά, πάλι καλά που υπάρχει και η δεξιά και αυτή η χώρα έχει μία ευκαιρία (αν τους αφήσουν οι αριστεροί ) να ξαναγίνει κάποτε αυτό που ήταν παλιά
Ο λασπωμένος βυθός μίας θάλασσας δηλαδή
-
Όσο περίεργο και να φαίνεται, όσο κακό, οπισθοδρομικό, μεσαιωνικό κλπ κλπ κλπ η θρησκεία είναι κομμάτι της ζωής του μέσου Έλληνα, σε διαφορετική περίπτωση δεν θα υπήρχαν εκκλησίες, δεν θα γέμιζαν παγκάρια, δεν θα μαζευόταν κόσμος και ντουνιάς στις θρησκευτικές γιορτές και γενικά θα ήταν τελείως υποβαθμισμένη η εκκλησία και ο ρόλος της. Τα γεγονότα της καθημερινότητας είναι ο καλύτερος μάρτυρας για αυτό.
Για να αλλάξουν όλα αυτά πρέπει να γίνουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο σκέψης και στην κοινωνική δομή της χώρας, πράγμα απίθανο προς το παρόν, οπότε όλα τα άλλα είναι να χαμε να λέγαμε και να δείχνουμε πόσο προχώ είμαστε σε θεωρητικό επίπεδο πάντα.
-
Κομμάτι της ζωής του μέσου Έλληνα; Δηλαδή μου λες πως 5 στους 10 Έλληνες πάνε εκκλησία και είναι θρησκευόμενοι; Τότε θα έπρεπε να είχαμε μόνο εκκλησίες και κανένα άλλο κτίριο.
ΥΓ: Πιο πολύ κόσμο γεμίζουν οι ACDC παρά ο Πατριάρχης σε συναυλία...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Κομμάτι της ζωής του μέσου Έλληνα; Δηλαδή μου λες πως 5 στους 10 Έλληνες πάνε εκκλησία και είναι θρησκευόμενοι; Τότε θα έπρεπε να είχαμε μόνο εκκλησίες και κανένα άλλο κτίριο.ΥΓ: Πιο πολύ κόσμο γεμίζουν οι ACDC παρά ο Πατριάρχης σε συναυλία...
Όχι, σε καμμιά περίπτωση δεν πήγαίνουν κάθε Κυριακή εκκλησία, αλλά μερικά πράγματα όπως π.χ στις 40 μέρες να πάει το βρέφος στην εκκλησία η λεχώνα, εκκλησιασμός σε τοπική γιορτή-λιτανεία και άλλα τέτοια πράγματα πιστεύω ότι τα κάνουν περισσότεροι από 5/10.
Οι εκκλησίες πάντως τις Κυριακές είναι γεμάτες, οι επισκέψεις στα μοναστήρια πολύ συχνές, στην περιφορά του επιταφίου μαζεύεται σχεδόν όλη η πόλη στην επαρχία, το ίδιο και στο αγιασμό των υδάτων τα Φώτα, αν δεν μεταφέρουν οργανωμένους οπαδούς κάθε φορά σαν ποδοσφαιρικό ντέρμπυ τότε όντως αρκετά μεγάλο ποσοστό του κόσμου έχει επαφή με την εκκλησία, κι ας μην είναι εβδομαδιαία αλλά 4-5 φορές τον χρόνο. Αν δεν ήθελε θα ήταν μηδενική και όλα τα παραπάνω θα είχαν και μηδενική συμμετοχή.
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
στις 40 μέρες να πάει το βρέφος στην εκκλησία η λεχώνα, εκκλησιασμός σε τοπική γιορτή-λιτανεία και άλλα τέτοια πράγματα πιστεύω ότι τα κάνουν περισσότεροι από 5/10.Αρχίζω και πιστεύω πως ζούμε σε άλλη χώρα.
Οι εκκλησίες πάντως τις Κυριακές είναι γεμάτες
Από τις κλασσικές γιαγιάδες. Οι ενορίες έχουν χιλιάδες κόσμου και η εκκλησία χωράει 100-200-500 άτομα. Τώρα αν εσύ αυτό το λες μαζική προσέλευση, τι να πω;
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
στις 40 μέρες να πάει το βρέφος στην εκκλησία η λεχώνα, εκκλησιασμός σε τοπική γιορτή-λιτανεία και άλλα τέτοια πράγματα πιστεύω ότι τα κάνουν περισσότεροι από 5/10.
Αρχίζω και πιστεύω πως ζούμε σε άλλη χώρα.
Οι εκκλησίες πάντως τις Κυριακές είναι γεμάτες
Από τις κλασσικές γιαγιάδες. Οι ενορίες έχουν χιλιάδες κόσμου και η εκκλησία χωράει 100-200-500 άτομα. Τώρα αν εσύ αυτό το λες μαζική προσέλευση, τι να πω;
Προφανώς τα έχω δει δια ζώσης και τα λέω, δεν νομίζω να άλλαξαν τόσο πολύ τα πράγματα τα τελευταία 3μιση χρόνια.
Από μια εκκλησία μια τυπική Κυριακή θα περάσουν πολλά παραπάνω από 100-200-500 άτομα, ο κόσμος ανακυκλώνεται, δεν πάει από τις 6 μέχρι τις 10 σερί, εκτός από αυτούς που περνάνε για ένα κερί ή 5 λεπτά και φεύγουν. Τουλάχιστον αυτά έβλεπα όταν πήγαινα πριν απο 10-15 χρόνια.
-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
Τιποτα, ρωτησα απλα, μαλλον ειναι ενας τροπος για να διαφοροποιείσαι, κανενα προβλημα
για να διαφοροποιούμαι
Έχει προκύψει από την προτίμησή μου για consistency στην περιγραφή χώρας και κατοίκου αυτής.
Αμερική-Αμερικάνος θεωρώ πως είναι λάθος, εκτός κι αν περιγράφεις ήπειρο και κάτοικο ηπείρου (Ευρώπη-Ευρωπαίος).
ΗΠΑ-ΗΠΑέζος δεν μου κάθεται καλά
ΗΠΑμερική, ΗΠΑμερικανός. Μια χαρά.Μην ψάχνεις πάντα κρυφά νοήματα εκεί που δεν υπάρχουν.
Δεν ψαχνω κρυφα νοηματα, μια ερωτηση εκανα. Καλο ειναι να διαφοροποιείσαι (οχι παντα ) αλλα βρισκω υπερβολικη τη λεπτομερεια, πολυ απλα γιατι δεν υπαρχει καμμια χωρα που να λεγεται Αμερική. Μονο η ηπειρος, της οποιας οι κατοικοι εχουν διαφορετικες ονομασιες αναλογα με τη χωρα που ζουν, βλεπε Μεξικανος, Καναδος, Χιλιανος, Κουβανός κλπ. Αρα, η λεξη 'Αμερικανος' μια χαρα οριζει για ποιας χωρας κατοικο μιλαμε, εκτος και αν ο συνομιλητης ειναι λιγο νουμερο, οποτε θα αρχισει τα 'Βορειοαμερικανος ή Νοτιοαμερικανος' και αλλα εξυπνακιστικα.
Σα να πει καποιος 'αγορασα περυσι ενα υπολογιστη και εχω ενα θεμα με το σκληρο δισκο' και να ρωτανε απο διπλα με υφος αν εννοει 'προσωπικο υπολογιστη' λες και θα μπορουσε να εννοει κανα τερας που πιανει 2 δωματια.να πανε στη δουλεια αυτοι και στο σχολειο τα παιδια τους και γενικοτερα να μην λειτουργουν αυτες τι μερες σα να συμβαινει κατι ξεχωριστο. How do you like it?
Αν ένας χριστιανός τύχει να δουλεύει σε μουσουλμανική χώρα, θα πρέπει να τους πει ότι εγώ θα έρχομαι για δουλειά την παρασκευή και δεν πατάω το πόδι μου την κυριακή για να μην αλλαξοπιστήσει;
Ή μήπως οι ορθόδοξοι αν δουλεύουν εκτός ελλάδας κατεβάζουν ρολά το πάσχα επειδή η αργία είναι τόσο αμιγώς θρησκευτικό κόλπο;
Οι τούρκοι εργαζόμενοι στην ελλάδα θα πρέπει να έρχονται στη δουλειά 25η Μαρτίου;
Ένας άθεος εργοδότης θα ήταν ΟΚ να λέει στους εργαζομένους του 'εγώ δεν πιστεύω στο πάσχα, δεν κλείνουμε'?
είναι σημαντικά ερωτήματα αυτά, και τεράστιας αξίας το φοβερό επιχείρημά σου. ΝΟΤ.
Η 25η Μαρτιου ειναι εθνικη εορτη, οπως και η 28η Οκτωβριου, τυγχανει να συμπιπτει και με θρησκευτικη, οπότε δεν εχει ιδιαιτερη σχεση με την κουβεντα.
Τωρα ο καθενας που εργαζεται σε ξενο κρατος, θεωρω λογικο να σεβαστει τις συνηθειες και τα εθιμα του κρατους που βρισκεται. When in Rome κλπ. Αναποδα αν το παρουμε, αν πας μια βολτα στην Αραπιά δε θα πινεις ουίσκια, ουτε θα ψηνεις γουρούνια στη σουβλα, παρ' οτι ειναι θρησκευτικος ο λογος που τα απαγορευουν. Αντιστοιχα δε θα κλωτσας τα γελαδια στην Ινδια. Εκει νομιζω θα κιοτεψεις να πεις 'εγω δεν πιστευω στον Μωαμεθ/Ινδουισμο, δε με αφορα τι απαγορευει η θρησκεια, εχω δικαιωματα, προστατεψτε με ειμαι μειοψηφια'.Για τις υπολοιπες εορτες, τις αμιγως θρησκευτικες, και μιλωντας για την Ελλαδα, για την οποια γινεται η συζητηση και στην οποια αποτελουν εθιμο, θεωρω οτι ειναι και γαμω τις φασεις να θελει καποιος να καταργηθουν τα θρησκευτικα απο το σχολειο 'because reasons', ενω ταυτοχρονα να δρεπει ολα τα πλεονεκτηματα τους (αραγμα παρεα με τους θρησκευομενους στις ομολογουμενως μπόλικες θρησκευτικες αργιες που έχουμε).
Διαβαζω οτι στην μπολιτισμενη Γερμανια, οταν δηλωνεις θρησκευμα φορολογεισαι, ενω οι αθεοι όχι. Σε αυτη την περιπτωση ας κανουμε το εξης: Εφοσον εδω καταργηθει το μαθημα των Θρησκευτικων για προστασια των δικαιωματων των 'αθεων', τοτε, βασει της αντιστοιχης δηλωσης τους, οι αθεοι προτεινω να μη συμμετεχουν και τις θρησκευτικες αργιες, που προφανως λογω αθείας δεν τους αφορουν.
Θα πηγαινουν στη δουλεια κανονικα, θα απαρνουνται τον 'αμνον' και το 'Χριστος Ανεστη', σοκολατες, βαμμενα αυγα, μαγειριτσα, μπακαλιαρο σκορδαλια κλπ και τα παιδακια τους θα πηγαινουν σχολειο και την Μεγαλη εβδομαδα, και την επομενη, εννοειται και τα Χριστουγεννα.
Καλη ιδεα? Δικαια και ισομοιρασμενη μου φαινεται, μονο που θα δεις πως εκτοξευεται ο αριθμος των δηλωμενων Χ.Ο. στην Ελλαδα, ιδιαιτερα αναμεσα στους Δ.Υ., οταν η αθεία ξαφνικα δεν ειναι τσάμπα μαγκια -
Προφανώς και σε τακτικό εκκλησιασμό συμμετέχουν ελάχιστοι. Πχ στην πολυκατοικία μας τακτικά πηγαίνει μονο η σπιτονοικοκυρά, δηλαδη ποσοστό κατω του 10%
Απλώς υπάρχουν παρα πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις που ειναι μεν θρησκευτικές, ομως δε δρουν καθαρά ως τέτοιες. Πχ στον επιτάφιο μαζεύεται ΟΛΟ το χωριό, τη λειτουργία ομως την παρακολουθούν 10 άτομα, ομοίως και στην ανάσταση.
Η μάνα μου φτιάχνει κόλλυβα κάθε ψυχοσαββατο, για τον ίδιο λόγο που τρώμε μπακαλιαρο την 25η Μαρτίου ή κρέας την Τσικνοπέμπτη.
Με αλλα λόγια, το γεγονός ότι πχ το Πάσχα γίνεται της τρελης στις εκκλησίες δε σημαίνει ότι υπάρχει κανένα τρελό θρησκευτικό συναίσθημα, απλώς με τα χρονια έχει ζυμωθεί μια συγκεκριμένη παράδοση.
Προσωπικά, παρ´οτι άθεος δε μπορώ να πω οτι με χαλάει εντελώς το σκηνικό αυτό. Η εικόνα της κακιαςμενης θεουσας ειναι απωθητική, οκ :p, ομως αντίστοιχα το Πασχα και τα πανηγύρια του καλοκαιριού ειναι εμπειρίες που χαίρομαι που εχω ζήσει απο μικρο παιδί.
-
Πραγματικά αυτά που λες είναι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τη θρησκεία από την παράδοση
Μπορούμε να γίνουμε Γαλλία ? Οπου:
Δεν έχουν θρησκευτικά στο σχολείο
Δεν έχουν θρησκευτικό όρκο
Δεν έχουν εικόνες στα δικαστήρια
Δεν λέει το Σύνταγμα για τριάδεςαλλά
Εχουν εκκλησίες (και πολύ κόσμο που πηγαίνει σε αυτές)
Εχουν επίσημες κρατικές αργίες θρησκευτικές εορτές (Χριστούγεννα)
Εχουν φορολόγηση υπερ εκκλησίας (για να το κάνουν εδώ να δούμε ποιοί θα δηλώνουν ΧΟ ) -
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Προφανώς και σε τακτικό εκκλησιασμό συμμετέχουν ελάχιστοι. Πχ στην πολυκατοικία μας τακτικά πηγαίνει μονο η σπιτονοικοκυρά, δηλαδη ποσοστό κατω του 10%Απλώς υπάρχουν παρα πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις που ειναι μεν θρησκευτικές, ομως δε δρουν καθαρά ως τέτοιες. Πχ στον επιτάφιο μαζεύεται ΟΛΟ το χωριό, τη λειτουργία ομως την παρακολουθούν 10 άτομα, ομοίως και στην ανάσταση.
Η μάνα μου φτιάχνει κόλλυβα κάθε ψυχοσαββατο, για τον ίδιο λόγο που τρώμε μπακαλιαρο την 25η Μαρτίου ή κρέας την Τσικνοπέμπτη.
Με αλλα λόγια, το γεγονός ότι πχ το Πάσχα γίνεται της τρελης στις εκκλησίες δε σημαίνει ότι υπάρχει κανένα τρελό θρησκευτικό συναίσθημα, απλώς με τα χρονια έχει ζυμωθεί μια συγκεκριμένη παράδοση.
Προσωπικά, παρ´οτι άθεος δε μπορώ να πω οτι με χαλάει εντελώς το σκηνικό αυτό. Η εικόνα της κακιαςμενης θεουσας ειναι απωθητική, οκ :p, ομως αντίστοιχα το Πασχα και τα πανηγύρια του καλοκαιριού ειναι εμπειρίες που χαίρομαι που εχω ζήσει απο μικρο παιδί.
Την διατήρηση αυτής της παράδοσης βοηθούν τα θρησκευτικά στο σχολείο, δεν πρόκειται κανένα παιδάκι να γίνει φανατικός χριστιανός επειδή του είπανε 2 παραμύθια στο σχολείο, όπως δεν έγινες κι εσύ και πολλοί άλλοι σε πολύ αυστηρότερες συνθήκες και εποχές, αλλά θα μπορέσει να βιώσει τις εμπειρίες της παράδοσης πολύ καλύτερα από το να μην είχε ιδέα γιατί και πως.
Πραγματικά αυτά που λες είναι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τη θρησκεία από την παράδοση
Μπορούμε να γίνουμε Γαλλία ? Οπου:
Δεν έχουν θρησκευτικά στο σχολείο
Δεν έχουν θρησκευτικό όρκο
Δεν έχουν εικόνες στα δικαστήρια
Δεν λέει το Σύνταγμα για τριάδεςαλλά
Εχουν εκκλησίες (και πολύ κόσμο που πηγαίνει σε αυτές)
Εχουν επίσημες κρατικές αργίες θρησκευτικές εορτές (Χριστούγεννα)
Εχουν φορολόγηση υπερ εκκλησίας (για να το κάνουν εδώ να δούμε ποιοί θα δηλώνουν ΧΟ )Ας γίνουμε.....ποιος μας εμποδίζει?
Η εκκλησία? και από που πηγάζει αυτή η δύναμή της? Μήπως από τους ψηφοφόρους που επηρεάζει?Βέβαια η Γαλλία είναι και ένα πρωην αποικιοκρατικό κράτος με ένα γενναίο ποσοστό του πληθυσμού αλλόθρησκο.
-
Ταυτοτητες
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
Την διατήρηση αυτής της παράδοσης βοηθούν τα θρησκευτικά στο σχολείο, δεν πρόκειται κανένα παιδάκι να γίνει φανατικός χριστιανός επειδή του είπανε 2 παραμύθια στο σχολείο, όπως δεν έγινες κι εσύ και πολλοί άλλοι σε πολύ αυστηρότερες συνθήκες και εποχές, αλλά θα μπορέσει να βιώσει τις εμπειρίες της παράδοσης πολύ καλύτερα από το να μην είχε ιδέα γιατί και πως.Τουναντίον!
Έχω ολοζώντανες τις μνήμες από την 'παράδοση' (ακριβώς όπως λέει ο nass), αλλά τα θρησκευτικά βρίσκονται απωθημένα κααααααπου στο βάθος του μυαλού μου.
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
Προφανώς και σε τακτικό εκκλησιασμό συμμετέχουν ελάχιστοι. Πχ στην πολυκατοικία μας τακτικά πηγαίνει μονο η σπιτονοικοκυρά, δηλαδη ποσοστό κατω του 10%
Απλώς υπάρχουν παρα πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις που ειναι μεν θρησκευτικές, ομως δε δρουν καθαρά ως τέτοιες. Πχ στον επιτάφιο μαζεύεται ΟΛΟ το χωριό, τη λειτουργία ομως την παρακολουθούν 10 άτομα, ομοίως και στην ανάσταση.
Η μάνα μου φτιάχνει κόλλυβα κάθε ψυχοσαββατο, για τον ίδιο λόγο που τρώμε μπακαλιαρο την 25η Μαρτίου ή κρέας την Τσικνοπέμπτη.
Με αλλα λόγια, το γεγονός ότι πχ το Πάσχα γίνεται της τρελης στις εκκλησίες δε σημαίνει ότι υπάρχει κανένα τρελό θρησκευτικό συναίσθημα, απλώς με τα χρονια έχει ζυμωθεί μια συγκεκριμένη παράδοση.
Προσωπικά, παρ´οτι άθεος δε μπορώ να πω οτι με χαλάει εντελώς το σκηνικό αυτό. Η εικόνα της κακιαςμενης θεουσας ειναι απωθητική, οκ :p, ομως αντίστοιχα το Πασχα και τα πανηγύρια του καλοκαιριού ειναι εμπειρίες που χαίρομαι που εχω ζήσει απο μικρο παιδί.
Την διατήρηση αυτής της παράδοσης βοηθούν τα θρησκευτικά στο σχολείο, δεν πρόκειται κανένα παιδάκι να γίνει φανατικός χριστιανός επειδή του είπανε 2 παραμύθια στο σχολείο, όπως δεν έγινες κι εσύ και πολλοί άλλοι σε πολύ αυστηρότερες συνθήκες και εποχές, αλλά θα μπορέσει να βιώσει τις εμπειρίες της παράδοσης πολύ καλύτερα από το να μην είχε ιδέα γιατί και πως.
Πως ακριβώς γίνεται αυτό που λες, η διατήρηση της παράδοσης μέσω των θρησκευτικών ? Που λένε πχ. τα θρησκευτικά στο σχολείο για σχετιζόμενα έθιμα και παραδόσεις του λαού (από τα κάλαντα μέχρι τις φωτιές του Αη Γιάννη) ?
Πραγματικά αυτά που λες είναι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τη θρησκεία από την παράδοση
Μπορούμε να γίνουμε Γαλλία ? Οπου:
Δεν έχουν θρησκευτικά στο σχολείο
Δεν έχουν θρησκευτικό όρκο
Δεν έχουν εικόνες στα δικαστήρια
Δεν λέει το Σύνταγμα για τριάδεςαλλά
Εχουν εκκλησίες (και πολύ κόσμο που πηγαίνει σε αυτές)
Εχουν επίσημες κρατικές αργίες θρησκευτικές εορτές (Χριστούγεννα)
Εχουν φορολόγηση υπερ εκκλησίας (για να το κάνουν εδώ να δούμε ποιοί θα δηλώνουν ΧΟ )Ας γίνουμε.....ποιος μας εμποδίζει?
Η εκκλησία? και από που πηγάζει αυτή η δύναμή της? Μήπως από τους ψηφοφόρους που επηρεάζει?Βέβαια η Γαλλία είναι και ένα πρωην αποικιοκρατικό κράτος με ένα γενναίο ποσοστό του πληθυσμού αλλόθρησκο.
Αν σκεφτείς πόσο επηρεάζουν την πολιτική οι ...ταξιτζήδες, δεν είναι να απορείς για την επιρροή της Εκκλησίας.
Το ζήτημα είναι αν η επιρροή αυτή είναι προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Η Γαλλία είναι θεσμοθετημένο λαϊκό κράτος από την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης δηλαδή πολύ πριν από τη σημερινή πολυπολιτισμικότητα.
Για δείτε αυτό:
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
[...]roflmao.
Αν είσαι έξω -> ακολουθείς αργίες.
Αν είσαι μέσα -> ακολουθείς αργίες οποιουδήποτε περιεχομένου πλην θρησκευτικού.Αλλά αν είσαι στη χώρα σου και η αργία είναι 'θρησκευτική' τότε και μόνο να μην την ακολουθήσεις.
When in Rome, αλλά μόνο όταν δεν είσαι στη χώρα σου
Logic -> redefined.
Στην μπολιτισμένη γερμανία που ανέφερες, λες να είναι κουτοπόνηροι κι αυτοί και παρ' ότι επιλέγεις για τη φορολογία, δεν επιλέγεις για τις αργίες;
Τέσπα, όταν δεν υπάρχει κάτι καλύτερο να ειπωθεί, αρχίζουν οι τυχαιότητες
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Προφανώς και σε τακτικό εκκλησιασμό συμμετέχουν ελάχιστοι. Πχ στην πολυκατοικία μας τακτικά πηγαίνει μονο η σπιτονοικοκυρά, δηλαδη ποσοστό κατω του 10%
Απλώς υπάρχουν παρα πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις που ειναι μεν θρησκευτικές, ομως δε δρουν καθαρά ως τέτοιες. Πχ στον επιτάφιο μαζεύεται ΟΛΟ το χωριό, τη λειτουργία ομως την παρακολουθούν 10 άτομα, ομοίως και στην ανάσταση.
Η μάνα μου φτιάχνει κόλλυβα κάθε ψυχοσαββατο, για τον ίδιο λόγο που τρώμε μπακαλιαρο την 25η Μαρτίου ή κρέας την Τσικνοπέμπτη.
Με αλλα λόγια, το γεγονός ότι πχ το Πάσχα γίνεται της τρελης στις εκκλησίες δε σημαίνει ότι υπάρχει κανένα τρελό θρησκευτικό συναίσθημα, απλώς με τα χρονια έχει ζυμωθεί μια συγκεκριμένη παράδοση.
Προσωπικά, παρ´οτι άθεος δε μπορώ να πω οτι με χαλάει εντελώς το σκηνικό αυτό. Η εικόνα της κακιαςμενης θεουσας ειναι απωθητική, οκ :p, ομως αντίστοιχα το Πασχα και τα πανηγύρια του καλοκαιριού ειναι εμπειρίες που χαίρομαι που εχω ζήσει απο μικρο παιδί.
Την διατήρηση αυτής της παράδοσης βοηθούν τα θρησκευτικά στο σχολείο, δεν πρόκειται κανένα παιδάκι να γίνει φανατικός χριστιανός επειδή του είπανε 2 παραμύθια στο σχολείο, όπως δεν έγινες κι εσύ και πολλοί άλλοι σε πολύ αυστηρότερες συνθήκες και εποχές, αλλά θα μπορέσει να βιώσει τις εμπειρίες της παράδοσης πολύ καλύτερα από το να μην είχε ιδέα γιατί και πως.
Πως ακριβώς γίνεται αυτό που λες, η διατήρηση της παράδοσης μέσω των θρησκευτικών ? Που λένε πχ. τα θρησκευτικά στο σχολείο για σχετιζόμενα έθιμα και παραδόσεις του λαού (από τα κάλαντα μέχρι τις φωτιές του Αη Γιάννη) ?
Η θρησκεία είναι η γεννησιουργός αιτία των παραδόσεων, αν δεν ξέρεις την πηγή της παράδοσης πως θα τηρήσεις την ίδια την παράδοση? Το να γνωρίσεις την πηγή δεν συνεπάγεται να είσαι χριστιανός ο ίδιος.
Πραγματικά αυτά που λες είναι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τη θρησκεία από την παράδοση
Μπορούμε να γίνουμε Γαλλία ? Οπου:
Δεν έχουν θρησκευτικά στο σχολείο
Δεν έχουν θρησκευτικό όρκο
Δεν έχουν εικόνες στα δικαστήρια
Δεν λέει το Σύνταγμα για τριάδεςαλλά
Εχουν εκκλησίες (και πολύ κόσμο που πηγαίνει σε αυτές)
Εχουν επίσημες κρατικές αργίες θρησκευτικές εορτές (Χριστούγεννα)
Εχουν φορολόγηση υπερ εκκλησίας (για να το κάνουν εδώ να δούμε ποιοί θα δηλώνουν ΧΟ )Ας γίνουμε.....ποιος μας εμποδίζει?
Η εκκλησία? και από που πηγάζει αυτή η δύναμή της? Μήπως από τους ψηφοφόρους που επηρεάζει?Βέβαια η Γαλλία είναι και ένα πρωην αποικιοκρατικό κράτος με ένα γενναίο ποσοστό του πληθυσμού αλλόθρησκο.
Αν σκεφτείς πόσο επηρεάζουν την πολιτική οι ...ταξιτζήδες, δεν είναι να απορείς για την επιρροή της Εκκλησίας.
Το ζήτημα είναι αν η επιρροή αυτή είναι προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Η Γαλλία είναι θεσμοθετημένο λαϊκό κράτος από την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης δηλαδή πολύ πριν από τη σημερινή πολυπολιτισμικότητα.
Για δείτε αυτό:
Αν το κοινωνικό σύνολο μπορεί να εξαπατάται από εκκλησίες, πολιτικούς κατά του συμφέροντος του είναι άξιο της μοίρας του.
ΑΠό την άλλη όμως για να καταφέρνει να επηρεάζει τέτοιο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου η εκκλησία ώστε να έχει τέτοια επιρροή στο κράτος τότε μάλλον είναι αρκετοί οι χριστιανοί στην χώρα.Σε ότι αφορά την Γαλλία, μπορεί να έγινε ότι έγινε στην επανάσταση αλλά.....
After the French Revolution in 1798, religion in France was brought under state control, discouraged as anti-revolutionary, and monastic orders were abolished. But in 1801, Napoleon signed a Concordat with the Vatican, which restored much of the church's former status.
For most of the nineteenth century, France was officially a Catholic country; but in 1905 the landmark law was passed, establishing the Separation of the State and the Church. Since then, while Catholicism has remained the predominant religion in France, the Catholic church is constitutionally just one among many religious structures in the country. The 'secular' (in French laïc) state recognises the right of individuals to practice whatever religion the wish, and in today's France, Catholicism exists alongside Protestantism, Islam, Buddhism, Judaism and a number of fringe cults
Από την άλλη δηλώνουν ευθαρσώς τι είναι, ας κάνουν κι εδώ το ίδιο να τελειώνουμε...
Today, while Catholicism has far more adepts than any other religion or religious denomination in France, the time when the vast majority of Frenchmen considered themselves to be Catholics is now long gone. Slightly less than half of the French population now call themselves Catholics. An Ipsos/MORI poll in 2011 showed that 45% of French people claim to be Christians - most of them Catholics - while 35% claimed to have no religion, and just 3% proclaimed themselves as Muslims.
πηγή: http://about-france.com/religion.htm
Βέβαια μπορεί να το παίζουν ανεξίθρησκοι αλλά έχουν περάσει και στο άλλο άκρο
έκθεση, που συντάχθηκε κατά παραγγελία της κυβέρνησης και υποβλήθηκε στον πρωθυπουργό στις 13 Νοεμβρίου, εισηγείται μια 'επανεξέταση' της πολιτικής ενσωμάτωσης στη Γαλλία που θα βασίζεται στην καταπολέμηση των διακρίσεων. Μεταξύ άλλων προτείνει την αναθεώρηση του νόμου που ψηφίστηκε το 2004 και απαγορεύει τα θρησκευτικά σύμβολα —κυρίως την ισλαμική μαντίλα— στα σχολεία. http://www.newsit.gr/default.php?pname= ... 19&catid=7
Δεν ξέρω τι είναι καλύτερο μεταξύ θρησκευτικών στο σχολείο και δικαιώματος επιλογής των προσωπικών θρησκευτικών συμβόλων που ο καθένας θα φέρει.
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
Προφανώς και σε τακτικό εκκλησιασμό συμμετέχουν ελάχιστοι. Πχ στην πολυκατοικία μας τακτικά πηγαίνει μονο η σπιτονοικοκυρά, δηλαδη ποσοστό κατω του 10%
Απλώς υπάρχουν παρα πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις που ειναι μεν θρησκευτικές, ομως δε δρουν καθαρά ως τέτοιες. Πχ στον επιτάφιο μαζεύεται ΟΛΟ το χωριό, τη λειτουργία ομως την παρακολουθούν 10 άτομα, ομοίως και στην ανάσταση.
Η μάνα μου φτιάχνει κόλλυβα κάθε ψυχοσαββατο, για τον ίδιο λόγο που τρώμε μπακαλιαρο την 25η Μαρτίου ή κρέας την Τσικνοπέμπτη.
Με αλλα λόγια, το γεγονός ότι πχ το Πάσχα γίνεται της τρελης στις εκκλησίες δε σημαίνει ότι υπάρχει κανένα τρελό θρησκευτικό συναίσθημα, απλώς με τα χρονια έχει ζυμωθεί μια συγκεκριμένη παράδοση.
Προσωπικά, παρ´οτι άθεος δε μπορώ να πω οτι με χαλάει εντελώς το σκηνικό αυτό. Η εικόνα της κακιαςμενης θεουσας ειναι απωθητική, οκ :p, ομως αντίστοιχα το Πασχα και τα πανηγύρια του καλοκαιριού ειναι εμπειρίες που χαίρομαι που εχω ζήσει απο μικρο παιδί.
Την διατήρηση αυτής της παράδοσης βοηθούν τα θρησκευτικά στο σχολείο, δεν πρόκειται κανένα παιδάκι να γίνει φανατικός χριστιανός επειδή του είπανε 2 παραμύθια στο σχολείο, όπως δεν έγινες κι εσύ και πολλοί άλλοι σε πολύ αυστηρότερες συνθήκες και εποχές, αλλά θα μπορέσει να βιώσει τις εμπειρίες της παράδοσης πολύ καλύτερα από το να μην είχε ιδέα γιατί και πως.
Πως ακριβώς γίνεται αυτό που λες, η διατήρηση της παράδοσης μέσω των θρησκευτικών ? Που λένε πχ. τα θρησκευτικά στο σχολείο για σχετιζόμενα έθιμα και παραδόσεις του λαού (από τα κάλαντα μέχρι τις φωτιές του Αη Γιάννη) ?
Η θρησκεία είναι η γεννησιουργός αιτία των παραδόσεων, αν δεν ξέρεις την πηγή της παράδοσης πως θα τηρήσεις την ίδια την παράδοση? Το να γνωρίσεις την πηγή δεν συνεπάγεται να είσαι χριστιανός ο ίδιος.
Φυσικά και μπορείς να τηρήσεις την παράδοση χωρίς να ξέρεις την πηγή της. Ενα σωρό προλήψεις πχ. 'χτύπα ξύλο' είναι μέρος της παράδοσης και δεν ξέρουμε την πηγή τους. Ενα σωρό μη σχετιζόμενες με τη θρησκεία παραδόσεις δεν ξέρουμε την πηγή τους αλλά μια χαρά τις κρατάμε (πχ. πολλές σχετιζόμενες με το γάμο ή την κηδεία). Ακόμα και το να πετάμε χαρταετό την καθαρά Δευτέρα, το να πηδάμε τις φωτιές του Αη-Γιάννη, το λουλουδένιο στεφάνι του Μάη, το ΚΑΡΑΒΑΚΙ των Χριστουγέννων, ξέρουμε την πηγή όλων αυτών των εθίμων ? Αυτό δεν μας εμποδίζει να τα τηρούμε.
Ασε που οι περισσότερες 'χριστιανικές' παραδόσεις είναι στην πραγματικότητα ειδωλολατρικές... Ξεκινώντας από την ίδια την ημερομηνία των Χριστουγέννων -βλ. χειμερινό ηλιοστάσιο- αλλά παρότι δεν ξέρουμε την 'πραγματική' πηγή τους, τις τηρούμε.
Και στο κάτω-κάτω, τι σχέση έχουν αυτά με το μάθημα των θρησκευτικών, που αναφέρει το μάθημα έστω και μια λέξη για αυτές τις παραδόσεις, ώστε να κάνει τη σύνδεση ο μικρός μαθητής 'γεννήθηκε ο Χριστός --> Χριστούγεννα --> Λέμε τα κάλαντα'. Και δε βλέπω γιατί να κάνουν οι μαθητές 12 χρόνια θρησκευτικά, για να μάθουν την παράδοσή μας ?
Πραγματικά αυτά που λες είναι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τη θρησκεία από την παράδοση
Μπορούμε να γίνουμε Γαλλία ? Οπου:
Δεν έχουν θρησκευτικά στο σχολείο
Δεν έχουν θρησκευτικό όρκο
Δεν έχουν εικόνες στα δικαστήρια
Δεν λέει το Σύνταγμα για τριάδεςαλλά
Εχουν εκκλησίες (και πολύ κόσμο που πηγαίνει σε αυτές)
Εχουν επίσημες κρατικές αργίες θρησκευτικές εορτές (Χριστούγεννα)
Εχουν φορολόγηση υπερ εκκλησίας (για να το κάνουν εδώ να δούμε ποιοί θα δηλώνουν ΧΟ )Ας γίνουμε.....ποιος μας εμποδίζει?
Η εκκλησία? και από που πηγάζει αυτή η δύναμή της? Μήπως από τους ψηφοφόρους που επηρεάζει?Βέβαια η Γαλλία είναι και ένα πρωην αποικιοκρατικό κράτος με ένα γενναίο ποσοστό του πληθυσμού αλλόθρησκο.
Αν σκεφτείς πόσο επηρεάζουν την πολιτική οι ...ταξιτζήδες, δεν είναι να απορείς για την επιρροή της Εκκλησίας.
Το ζήτημα είναι αν η επιρροή αυτή είναι προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Η Γαλλία είναι θεσμοθετημένο λαϊκό κράτος από την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης δηλαδή πολύ πριν από τη σημερινή πολυπολιτισμικότητα.
Για δείτε αυτό:
Αν το κοινωνικό σύνολο μπορεί να εξαπατάται από εκκλησίες, πολιτικούς κατά του συμφέροντος του είναι άξιο της μοίρας του.
ΑΠό την άλλη όμως για να καταφέρνει να επηρεάζει τέτοιο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου η εκκλησία ώστε να έχει τέτοια επιρροή στο κράτος τότε μάλλον είναι αρκετοί οι χριστιανοί στην χώρα.Σε ότι αφορά την Γαλλία, μπορεί να έγινε ότι έγινε στην επανάσταση αλλά.....
After the French Revolution in 1798, religion in France was brought under state control, discouraged as anti-revolutionary, and monastic orders were abolished. But in 1801, Napoleon signed a Concordat with the Vatican, which restored much of the church's former status.
For most of the nineteenth century, France was officially a Catholic country; but in 1905 the landmark law was passed, establishing the Separation of the State and the Church. Since then, while Catholicism has remained the predominant religion in France, the Catholic church is constitutionally just one among many religious structures in the country. The 'secular' (in French laïc) state recognises the right of individuals to practice whatever religion the wish, and in today's France, Catholicism exists alongside Protestantism, Islam, Buddhism, Judaism and a number of fringe cults
Από την άλλη δηλώνουν ευθαρσώς τι είναι, ας κάνουν κι εδώ το ίδιο να τελειώνουμε...
Today, while Catholicism has far more adepts than any other religion or religious denomination in France, the time when the vast majority of Frenchmen considered themselves to be Catholics is now long gone. Slightly less than half of the French population now call themselves Catholics. An Ipsos/MORI poll in 2011 showed that 45% of French people claim to be Christians - most of them Catholics - while 35% claimed to have no religion, and just 3% proclaimed themselves as Muslims.
πηγή: http://about-france.com/religion.htm
Βέβαια μπορεί να το παίζουν ανεξίθρησκοι αλλά έχουν περάσει και στο άλλο άκρο
έκθεση, που συντάχθηκε κατά παραγγελία της κυβέρνησης και υποβλήθηκε στον πρωθυπουργό στις 13 Νοεμβρίου, εισηγείται μια 'επανεξέταση' της πολιτικής ενσωμάτωσης στη Γαλλία που θα βασίζεται στην καταπολέμηση των διακρίσεων. Μεταξύ άλλων προτείνει την αναθεώρηση του νόμου που ψηφίστηκε το 2004 και απαγορεύει τα θρησκευτικά σύμβολα —κυρίως την ισλαμική μαντίλα— στα σχολεία. http://www.newsit.gr/default.php?pname= ... 19&catid=7
Δεν ξέρω τι είναι καλύτερο μεταξύ θρησκευτικών στο σχολείο και δικαιώματος επιλογής των προσωπικών θρησκευτικών συμβόλων που ο καθένας θα φέρει.
Κακώς οι Γάλλοι απαγόρευσαν τη μαντήλα.
Αλλά δεν αντιλαμβάνομαι τι είδους 'επιχείρημα' είναι το 'ας το κάνουμε και δω να τελειώνουμε'
-
Το 'χτύπα ξύλο' είναι δεσιδαιμονία δεν είναι χριστιανική γιορτή γύρω από την οποία υπάρχουν παραδόσεις-ήθη-έθιμα.
Δηλαδή σε ένα παιδάκι που δεν κάνει θρησκευτικά και θα ρωτήσει την μάνα του γιατί την Καθαρά Δευτέρα τρώμε νηστίσιμα τι θα του πει? Δεν έχω δει κανέναν να κάνει πολιτικό γάμο ή κηδεία και να κρατάει τα έθιμα.
Τέλοσπάντων έριξα μια ματιά για όλες τις τάξεις εδώ http://ebooks.edu.gr/2013/ και είδα ότι τα θρησκευτικά ξεκινούν σαν χαριτωμένες ιστορίες και αναπτύσονται με αναφορές σε όλες της θρησκείες, ακόμα και για αφρικανικές λέει μέσα, σατανισμό, μάρτυρες Ιεχωβά, μασονία κλπ κλπ έχοντας παράλληλα αναφορές στις τέχνες που αναπτύχθηκαν παράλληλα αλλά και σε ιστορικά γεγονότα σχετικά με την θρησκεία. Εμένα προσωπικά δεν μου φαίνεται κακό και δεν θα είχα πρόβλημα να τα διδάσκεται το παιδί μου και να αναπτύξει την κριτική σκέψη που χρειάζεται για να αποφασίσει την θρησκεία του στην συνέχεια.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα από την άλλη να καταργηθεί αν και μόνο αν οι περισσότεροι το θέλουν.Το 'ας το κάνουμε και δω να τελειώνουμε' πάει στο να δηλώσουμε τι είναι ο καθένας πραγματικά και να γίνουν οι ανάλογες αλλαγές όχι στην μαντήλα.
-
τα χριστούγεννα το Δεκέμβριο, τίνος παράδοση είναι;
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
Δηλαδή σε ένα παιδάκι που δεν κάνει θρησκευτικά και θα ρωτήσει την μάνα του γιατί την Καθαρά Δευτέρα τρώμε νηστίσιμα τι θα του πει?Εγω παντως αυτο δεν ξερω να το απαντησω. Και ουτε θα χρειαστει να το απαντησει και η μανα που λες αν εκεινη τη μερα μαγειρεψει παστιτσιο.
Sent from my MT27i using Tapatalk 2
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
και αναπτύσονται με αναφορές σε όλες της θρησκείες, ακόμα και για αφρικανικές λέει μέσα, σατανισμό, μάρτυρες Ιεχωβά, μασονία κλπ κλπακόμα θυμάμαι τη φωτογραφία στο βιβλίο θρησκευτικών στο κεφάλαιο περί μασωνίας, με κάτι σκαλιά που κατέβαιναν σε μια κατακόμβη και είχε κρανία και κάτι τέτοια αφιερωνόταν δε στο τι περίεργες τελετές μύησης είχαν κλπ.
εεπ, η μασωνία δεν είναι θρησκεία, ούτε ασχολείται με τις θρησκείες. Τουναντίον, δέχεται τη κυρίαρχη θρησκεία του τόπου στον οποίο βρίσκεται η Στοα. Μόνο με την αθεΐα δεν τα πάει καλά Στην ελλάδα ας πούμε, έχουν τη καινή διαθήκη
Περί εκκλησίας [#3]