-
Αγαπητοί φορουμίστες καλώς σας βρήκα!
Σας διάβαζα αρκετό καιρό και ήρθε ο καιρός να ρωτήσω και εγώ το 'κατιτίς' μου.
Έχω απορία σχετικά με τι προληπτική συντήρηση πρέπει να γίνεται στα κολάρα της μηχανής και γενικότερα στις σωληνώσεις. Είναι ασφαλής η χρησημοποίηση είτε σιλικόνης, είτε κάποιου άλλου υλικού για να μην ξεραίνονται; αν ναι, έχετε κάποιο υπ' όψιν σας;
Για την ιστορία είμαι κάτοχος ενός Getzου 1,1cc (7400km) και θέλω να μάθω αν μπορώ να κάνω κάτι, για προληπτικούς λόγους. Παλαιότερα, το Volvo του πατέρα μου με είχε αφήσει στα ~70.000km με σκασμένο ένα κολάρο του ψυγείου.
Ευχαριστώ εκ των προταίρων για τυχόν απαντήσεις σας.
-
Αγαπητοί φορουμίστες καλώς σας βρήκα!
Σας διάβαζα αρκετό καιρό και ήρθε ο καιρός να ρωτήσω και εγώ το 'κατιτίς' μου.
Έχω απορία σχετικά με τι προληπτική συντήρηση πρέπει να γίνεται στα κολάρα της μηχανής και γενικότερα στις σωληνώσεις. Είναι ασφαλής η χρησημοποίηση είτε σιλικόνης, είτε κάποιου άλλου υλικού για να μην ξεραίνονται; αν ναι, έχετε κάποιο υπ' όψιν σας;
Για την ιστορία είμαι κάτοχος ενός Getzου 1,1cc (7400km) και θέλω να μάθω αν μπορώ να κάνω κάτι, για προληπτικούς λόγους. Παλαιότερα, το Volvo του πατέρα μου με είχε αφήσει στα ~70.000km με σκασμένο ένα κολάρο του ψυγείου.
Ευχαριστώ εκ των προταίρων για τυχόν απαντήσεις σας.
-
Αγαπητοί φορουμίστες καλώς σας βρήκα!
Σας διάβαζα αρκετό καιρό και ήρθε ο καιρός να ρωτήσω και εγώ το 'κατιτίς' μου.
Έχω απορία σχετικά με τι προληπτική συντήρηση πρέπει να γίνεται στα κολάρα της μηχανής και γενικότερα στις σωληνώσεις. Είναι ασφαλής η χρησημοποίηση είτε σιλικόνης, είτε κάποιου άλλου υλικού για να μην ξεραίνονται; αν ναι, έχετε κάποιο υπ' όψιν σας;
Για την ιστορία είμαι κάτοχος ενός Getzου 1,1cc (7400km) και θέλω να μάθω αν μπορώ να κάνω κάτι, για προληπτικούς λόγους. Παλαιότερα, το Volvo του πατέρα μου με είχε αφήσει στα ~70.000km με σκασμένο ένα κολάρο του ψυγείου.
Ευχαριστώ εκ των προταίρων για τυχόν απαντήσεις σας.
-
Εγώ τά άλλαξα προληπτικά όλα πρίν λίγους μήνες,αλλά τό αυτοκίνητό μου είναι καί είκοσι χρονών.
-
Νομίζω ότι τα σιλικονούχα σπρέυ μπορύν να κάνουν δουλειά...
-
Τα καινούρια κολάρα είναι πολύ πιο ανθεκτικά από τα παλιά (πριν από αρκετά χρόνια) και δεν χρειάζονται προληπτική αλλαγή κάθε 3-5 χρόνια (αντέχουν περισσότερο).
Αν το κολάρο έχει μαλακώσει θέλει αλλαγή. Συχνά, το παλιό κάτω κολάρο 'ρουφιέται' στις ψηλές στροφές (ταξίδι) από την αντλία νερού με αποτέλεσμα περιορισμό στη ροή του νερού και υπερθέρμανση. Ακόμα, μπορεί να έχει ξεκολλήσει το εσωτερικό του και να μπλοκάρει τη ροή χωρίς να φαίνεται από έξω.
Εξωτερικά μόνο για εμφάνιση χρησιμοποιείς κάποιο προϊόν.
-
Δε νομίζω τα καινούρια αυτοκίνητα να χρειάζονται κάποια συντήρηση. Στην οικογένεια έχουμε ένα αυτοκίντο 11 χρονών και ένα 5 χρονών και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υπερθέρμανσης. Όσο ανέβαζαν στην αρχή ανεβάζουν και τώρα.
Αν έχεις παλιό αυτοκίνητο δε βλάπτει βέβαια να τα αλλάξεις προληπτικά, καθώς είναι και αρκετά φθηνά μάλιστα, ειδικά όσα δεν έχουν περίεργες διακλαδώσεις.
-
Ότι και να χρησιμοποιήσεις δεν θα έχεις ουσιαστικό αποτέλεσμα παρά μόνο να βελτιώσεις λίγο την εμφάνιση τους. Εξάλλου είναι πολύ εύκολα να τα ελέγξεις για φθορά ώστε να μην βρεθείς προ εκπλήξεως. Αν τα κάμψεις εμφανίζονται ρυτιδιασμένα με μικρά κοψίματα. Τότε καλό είναι να τα αλλάξεις προληπτικά. Για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο καλό είναι να ελέγχεις και τα σφικτηράκια. Υπάρχουν πολλά είδη στην αγορά αλλά τα ποιο αξιόπιστα είναι τα κλασικά με τον βιδωτό κανόνα. Όσοι έχουν ιδίως παλιά Γαλλικά ξέρουν τι κινδύνους κρύβουν τα στρουφικτά.
-
Η καλύτερη συντήρηση είναι ....... καλό αντιψυκτικό υγρό και αλλαγή του κάθε 2 χρόνια.
Στα καινούργια αυτοκίνητα τα κολάρα είναι τόσο καλά - όπως είπαν- που ακόμα και η προληπτική αντικατάσταση φαντάζει υπερβολική. -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Στα καινούργια αυτοκίνητα τα κολάρα είναι τόσο καλά - όπως είπαν- που ακόμα και η προληπτική αντικατάσταση φαντάζει υπερβολική.Εκτός αν είναι Rover!!!
-
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!
Απλά σκεφτόμουν μήπως κάποια σπρέυ σε συνδιασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες ξεράνουν τα κολάρα και έχω αντίθετα αποτελέσματα.
Όσο για θέμα σταδιακής υπερθέρμανσης που είπατε δεν υπήρχε, στο 13ετίας Volvo, απλώς εκεί που πήγαινα, ξεφνικά η θερμοκρασία ανέβηκε απειλητικά!
Σταμάτησα και ετρεχε από κάτω το 'αντιψυκτικό'.Όσο για το αν είναι φθηνά, να σας θυμήσω ότι ανταλλακτικά της Volvo φέρνει ο Ακατονόμαστος!!!. Μια ντίζα ταχυμέτρου πήρα προχθές, με 50ευρώ!
Ένα συρματόσχοινο ήταν!!!Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!
Μάλλον Θα αρκεστώ στον απλό εβδομαδιαίο καθαρισμό της μηχανής με ένα υγρό wetex. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Όσοι έχουν ιδίως παλιά Γαλλικά ξέρουν τι κινδύνους κρύβουν τα στρουφικτά.ειχα παλιοτερα στη κατοχη μου γαλλικο (2CV) αλλα πρωτη φορα ακουω για τετοιους κινδυβους,μπορεις να γινεις λιγο πιο σαφης?
-
Ο χρήστης speedONacid έγραψε:
Όσοι έχουν ιδίως παλιά Γαλλικά ξέρουν τι κινδύνους κρύβουν τα στρουφικτά.
ειχα παλιοτερα στη κατοχη μου γαλλικο (2CV) αλλα πρωτη φορα ακουω για τετοιους κινδυβους,μπορεις να γινεις λιγο πιο σαφης?
To 2cv δεν παιζει!!Ειναι αεροψυκτο οποτε δεν εχει κυκλωμα ψυξης .
-
Ο χρήστης speedONacid έγραψε:
Όσοι έχουν ιδίως παλιά Γαλλικά ξέρουν τι κινδύνους κρύβουν τα στρουφικτά.
ειχα παλιοτερα στη κατοχη μου γαλλικο (2CV) αλλα πρωτη φορα ακουω για τετοιους κινδυβους,μπορεις να γινεις λιγο πιο σαφης?
Δεν ξέρω αν θα είναι κατανοητό όπως θα το περιγράψω αλλά θα κάνω μια προσπάθεια. Σε πολλά ιδίως Γαλλικά και φυσικά όχι σε 2CV ή PONY είχαν λίγο περίεργους σφιγκτήρες. Σκέψου ένα διπλό μακρύ και λεπτό έλασμα που στην άκρη είχε κάτι σαν το «κλειδί» που ανοίγουμε τις κονσέρβες με τα ζαμπονάκια και έσφιγγε όσο το στρούφιζες κάτι ανάλογο με το μάζεμα που κάνει το έλασμα όταν ανοίγουμε τις κονσέρβες. Το «κλειδί» έμοιαζε με κοπήλια.
Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός αλλά ήταν πολύ επισφαλής τρόπος συγκράτησης των κολάρων. -
μιας και αναφέρθηκε ανανέωση του αντιψυκτικού γίνεται αλήθεια να αδειάσω αυτό που έχω ώστε να το ανανεώσω σωστά? Έχω αγοράσει ένα μεταχειριμένο και θέλω να βάλω μόνος μου ωστε να είμαι σίγουρος για τετοια πράγματα
-
Ο χρήστης jimpap έγραψε:
Στα καινούργια αυτοκίνητα τα κολάρα είναι τόσο καλά - όπως είπαν- που ακόμα και η προληπτική αντικατάσταση φαντάζει υπερβολική.
Εκτός αν είναι Rover!!!
Γιατί;Φθείρονται εύκολα;
-
Ο χρήστης ata έγραψε:
μιας και αναφέρθηκε ανανέωση του αντιψυκτικού γίνεται αλήθεια να αδειάσω αυτό που έχω ώστε να το ανανεώσω σωστά? Έχω αγοράσει ένα μεταχειριμένο και θέλω να βάλω μόνος μου ωστε να είμαι σίγουρος για τετοια πράγματαΈχει τάπα στο κάτω μέρος του ψυγείου. Το αδειάζεις και κάνεις την αλλαγή.
-
Εκτός από την αποστράγγιση που θα κάνεις από το ψυγείο χρειάζεται να αφαιρεθεί και το ψυκτικό υγρό που είναι εντός του κινητήρα και δεν φεύγει από το ψυγείο γιατί ο θερμοστάτης δεν το αφήνει να κυκλοφορήσει. Αν δεν ξέρεις από πού πρέπει να αδειάσεις τον κινητήρα σου και δεν έχεις πρόβλημα που θα χυθούν τα νερά ένας εύκολος τρόπος είναι να βάλεις μπροστά και όταν φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας να σβήσεις και να κάνεις αποστράγγιση από το ψυγείο.
Επίσης όταν βάλεις το καινούργιο θα βάλεις μπροστά να ανέβει ξανά η θερμοκρασία και να κυκλοφορήσει το νερό και μετά θα συμπληρώσεις όσο χρειάζεται μια και θα έχει τραβήξει και ο κινητήρας υγρό. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Αν δεν ξέρεις από πού πρέπει να αδειάσεις τον κινητήρα σου και δεν έχεις πρόβλημα που θα χυθούν τα νερά ένας εύκολος τρόπος είναι να βάλεις μπροστά και όταν φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας να σβήσεις και να κάνεις αποστράγγιση από το ψυγείο.Εάν αποσυνδέσεις τον σωλήνα που ενώνει το ψυγείο με τον κινητήρα, και βάλεις μπροστά, δεν θα αδειάσει το νερό και από τον κινητήρα;
-
Αν δεν ανέβει η θερμοκρασία για να ανοίξει ο θερμοστάτης δεν θα φύγει σταγόνα!!!
Δεν χρειάζεται να φτάσεις σε αποσυναρμολογήσεις κολάρων. Το βρυσάκι ή η τάπα του ψυγείου φτάνει. Το σωστό φυσικά είναι να κάνεις την αποστράγγιση από τις οπές αποστράγγισης και όχι με τρίπλες. Ακόμα και ένα απλό τηλέφωνο στην αντιπροσωπία μπορεί να σου λύσει την απορία από πού πρέπει να γίνει. Ίσως βέβαια να είναι εμφανές το σημείο και να αρκεί να ψάξεις λίγο.
Συντήρηση κολάρων μηχανής