-
Καλό το 30άρι, αλλά αν ο κινητήρας πιέζεται και η θερμοκρασία του λαδιού είναι 110-130c είναι καλύτερα να υπάρχει ένα ανθεκτικότερο - παχύτερο μαξιλάρι - στα κουζινέτα για να τα προφυλάξει από την κακιά στιγμή, αν οδηγιέται ο κινητήρας σαν ταξί, τότε δνε υπάρχει λόγος να βάλει κάτι διαφορετικό - σε ιξώδες εννοώ - από τις προτάσεις του κατασκευαστή, και πάντα παίζει ρόλο το κλίμα στην περιοχή που κινείται το αυτοκίνητο, αλλιώς ξεκινάει ένας κρύος κινητήρας το καλοκαίρι στην Κρήτη, και αλλιώς το χειμώνα στην Αράχωβα.
Ρίξτε μια ματιά σε αυτό το pdf, εκτός από τις αναλύσεις έχει και κατατοπιστικές φωτό.
http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3115,d.d2k
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Καλό το 30άρι, αλλά αν ο κινητήρας πιέζεται και η θερμοκρασία του λαδιού είναι 110-130c είναι καλύτερα να υπάρχει ένα ανθεκτικότερο - παχύτερο μαξιλάρι - στα κουζινέτα για να τα προφυλάξει από την κακιά στιγμή, αν οδηγιέται ο κινητήρας σαν ταξί, τότε δνε υπάρχει λόγος να βάλει κάτι διαφορετικό - σε ιξώδες εννοώ - από τις προτάσεις του κατασκευαστή, και πάντα παίζει ρόλο το κλίμα στην περιοχή που κινείται το αυτοκίνητο, αλλιώς ξεκινάει ένας κρύος κινητήρας το καλοκαίρι στην Κρήτη, και αλλιώς το χειμώνα στην Αράχωβα.Ρίξτε μια ματιά σε αυτό το pdf, εκτός από τις αναλύσεις έχει και κατατοπιστικές φωτό.
http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3115,d.d2k
Ακριβός αυτό. Κάτι ξέρει ο μάστορας που το δημιούργησε. Στο δικό μου π.χ. λέει 10W-40 εάν το κλίμα που οδηγιέται είναι από -10 μέχρι 50 βαθμούς. Αν λοιπόν είμαι εντός των θερμοκρασιών δεν υπάρχει λόγος να βάνω ακριβότερο λάδι.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
τοσο χοντρα ιξωδη οπως το 10-40
ελεος........με τα νερακια!!!
Πες τα χρυσόστομε, γιατί εδώ αν βάζεις πιο χοντρό από 0-20 είσαι περίπου δακτυλοδεικτούμενος και έχεις de-facto κινητήρα σαβούρα 20ετίας, και δεν ξέρεις και τι σου γίνεται.
Θα ήθελα κάποια στιγμή όμως να δω κουζινέτα δουλεμένα με 0-30 με 90-100.000 χλμ πως είναι.
Ειδα τα δικα μου με 390.000χλμ. Μηχανη 3.000cc V6 πετρελαιο Mercedes. Χρηση αποκλειστικα 5-30.Ενα καλο γκαζωμα εγινε και ο στροφαλος παρεδωσε πνευμα..
-
Ο χρήστης pilotos έγραψε:
τοσο χοντρα ιξωδη οπως το 10-40
ελεος........με τα νερακια!!!
Πες τα χρυσόστομε, γιατί εδώ αν βάζεις πιο χοντρό από 0-20 είσαι περίπου δακτυλοδεικτούμενος και έχεις de-facto κινητήρα σαβούρα 20ετίας, και δεν ξέρεις και τι σου γίνεται.
Θα ήθελα κάποια στιγμή όμως να δω κουζινέτα δουλεμένα με 0-30 με 90-100.000 χλμ πως είναι.
Ειδα τα δικα μου με 390.000χλμ. Μηχανη 3.000cc V6 πετρελαιο Mercedes. Χρηση αποκλειστικα 5-30.Ενα καλο γκαζωμα εγινε και ο στροφαλος παρεδωσε πνευμα..
δηλαδη ο κινητηρας σου περιμενε τα 390κ για να παραδωσει πνευμα λογω των λαδιων?
και εξαιτιας μιας καλης...γκαζιας? -
Γιατί σου φαίνεται απίθανο ? Είχαν τη φθορά τους με τόσα χλμ που είχε, μόλις το ζόρισε έσπασε το λεπτό φίλμ του λεπτού λαδιού και ακούμπησε σίδερο με σίδερο, δεν χρειάζεται και πολύ για να αρπάξουν τα κουζινέτα, 2¨ είναι αρκετά.
Μετά δεν ξέρουμε τη θερμοκρασία του λαδιού τη στιγμή της καταστροφής τους, μην κολλάμε στο 30, αν το λάδι ήταν στους 70c δεν θα ήταν 30, θα ήταν λεπτότερο, πχ 10 ή 15, αν όμως ήταν 10-40, στην ίδια θερμοκρασία θα ήταν πχ 20-25, ίσως αυτό να ήταν αρκετό για να μην έρθουν σε επαφή τα μέταλλα. Είναι πολλοί οι παράμετροι, το λάθος ήταν στο ιξώδες 100%, δεν βάζουμε λεπτόρευστα λάδια σε ένα κινητήρα με τόσα χλμ και ειδικά ντήζελ που με τη συμπίεση που έχουν δεν είναι για τόσο λεπτά λάδια με αυτά τα χλμ.
Το κακό είναι ότι ακούμε άσχετους όταν δεν γνωρίζουμε και μαθαίνουμε by hard way.
-
με την ευκαιρια λοιπον να κανω και εγω μια ερωτηση.
στο μεγκαν 1.6 (Κ4Μ) εχω 152.000κμ.
ο κατασκευαστης προτεινε εξ' αρχης 5-30. σαν β επιλογη δινει το 10-40.
τις τελευταιες 2 αλλαγες εχω βαλει 10-40.
με την θεωρια των πολλων κμ στην πλατη του μοτερ, μαλλον αυτο ειναι καλο. υπ' οψιν πως δεν ειχα κατι στο νου μου οταν αλλαξα το νουμερο.
το βασικο που παρατηρησα ειναι μια μικρη μειωση της καταναλωσης περι του 0,5-0,6 λιτρων. τιποτ΄αλλο. οχι πως περιμενα κατι απλα το αναφερω.
η χρηση του αυτοκινητου ειναι 95-5 ταξιδια (με καθαρα πορεια μεχρι 130), με πολη (ησυχα και εκει).
σκεφτομαι να το ξαναγυρισω στο 5-30 χωρις καποιο ιδιαιτερο λογο στο μυαλο μου.
ενδεικνυται αυτη η αλλαγη ή ουτε κρυο ουτε ζεστη? -
Ο χρήστης edmond έγραψε:
με την ευκαιρια λοιπον να κανω και εγω μια ερωτηση.
στο μεγκαν 1.6 (Κ4Μ) εχω 152.000κμ.
ο κατασκευαστης προτεινε εξ' αρχης 5-30. σαν β επιλογη δινει το 10-40.
τις τελευταιες 2 αλλαγες εχω βαλει 10-40.
με την θεωρια των πολλων κμ στην πλατη του μοτερ, μαλλον αυτο ειναι καλο. υπ' οψιν πως δεν ειχα κατι στο νου μου οταν αλλαξα το νουμερο.
το βασικο που παρατηρησα ειναι μια μικρη μειωση της καταναλωσης περι του 0,5-0,6 λιτρων. τιποτ΄αλλο. οχι πως περιμενα κατι απλα το αναφερω.
η χρηση του αυτοκινητου ειναι 95-5 ταξιδια (με καθαρα πορεια μεχρι 130), με πολη (ησυχα και εκει).
σκεφτομαι να το ξαναγυρισω στο 5-30 χωρις καποιο ιδιαιτερο λογο στο μυαλο μου.
ενδεικνυται αυτη η αλλαγη ή ουτε κρυο ουτε ζεστη?Κατ΄αρχήν ο Κ4Μ είναι ένας πάρα πολύ καλός κινητήρας, μου φαίνεται λίγο περίεργο η μείωση της κατανάλωσης με το χοντρύτερο λάδι, ας το αφήσουμε αυτό όμως, δεν ξέρω τι έβαζες και τι έβαλες, μάρκα εννοώ, όμως για να είναι κανείς σίγουρος για το ιξώδες του λαδιού που βάζει όταν έχει πάνω από 100.000 χλμ καλό θα είναι να υπάρχει όργανο πίεσης και θερμοκρασίας λαδιού, έτσι ώστε να βλέπει ο οδηγός την πίεση ανάλογα με τις εκάστοτε θερμοκρασίες, είναι ότι καλύτερο για την παρακολούθηση της κατάστασης των κουζινέτων.
Θα σου έλεγα να μην ξαναγυρίσεις στο 5-30 και να παραμείνεις στο 10-40.
-
Στον 1.4 D4D της Toyota που ο κατασκευαστης προτεινει σαν πρωτη επιλογη τα 0w-30 και σαν δευτερη τα 5w-30 C2,τι κανεις?
Σημειωτεων οτι στο λαδι με το οποιο ηρθε το αμαξι(μαλλον 0w-30),εκαψε 150ml,μεχρι τα πρωτα 7500 οπου και αλλαχθηκε με 5w-30 αντιπροσωπειας.Δηλ.στα 15000 που προτεινεται αλλαγη,τι θα εκαιγε?
Στρωσιμο ευλαβικο... -
Η κατανάλωση λαδιού μάλλον οφείλεται στο 'άστρωτο' μοτέρ. Στα 15.000 μπορεί να ήταν πάλι στα -150ml.
-
Ο χρήστης gatsoulos έγραψε:
Στον 1.4 D4D της Toyota που ο κατασκευαστης προτεινει σαν πρωτη επιλογη τα 0w-30 και σαν δευτερη τα 5w-30 C2,τι κανεις?
Σημειωτεων οτι στο λαδι με το οποιο ηρθε το αμαξι(μαλλον 0w-30),εκαψε 150ml,μεχρι τα πρωτα 7500 οπου και αλλαχθηκε με 5w-30 αντιπροσωπειας.Δηλ.στα 15000 που προτεινεται αλλαγη,τι θα εκαιγε?
Στρωσιμο ευλαβικο...στον δεικτη λαδιου εβλεπες κατεβασμενη σταθμη?
-
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
Ακριβός αυτό. Κάτι ξέρει ο μάστορας που το δημιούργησε. Στο δικό μου π.χ. λέει 10W-40 εάν το κλίμα που οδηγιέται είναι από -10 μέχρι 50 βαθμούς. Αν λοιπόν είμαι εντός των θερμοκρασιών δεν υπάρχει λόγος να βάνω ακριβότερο λάδι.Έχεις παρεξηγήσει κάποια πράματα.
- ανάλογα με το πότε κυκλοφόρησε το αυτοκίνητό σου (και το εγχειρίδιό του) είναι και οι επιλογές λαδιών. Πχ γύρω στο 1995 τα 5-30 ήταν αρκετά σπάνιο, ακριβό και τολμηρό σαν επιλογή. Ως εκ τούτου λένε 10-40.
Το ίδιο αυτοκίνητο μερικές φορές αργότερα αποκτά άλλες οδηγίες. Ή ο κατασκευαστής αργότερα λέει ότι πχ το 5-30 καλύπτει και τα προηγούμενα μοντέλα (αυτά που πριν έλεγε 10-40). - Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν καλό σύστημα ψύξης όπου η θερμοκρασία (αυτή που βλέπει το λάδι) είναι πολύ καλά ελεγχόμενη και ανάλογα με το αυτοκίνητο και τις συνθήκες είναι περί τους 90 βαθμούς. Χειμώνα καλοκαίρι.
- Τα σύγχρονα συνθετικά λειτουργούν καλά χειμώνα καλοκαίρι. Προσωπικά αν το -10 το είχα συχνά και όχι 2 φορές το χρόνο θα ήθελα κάτι λιγότερο από 10-**. Γενικά με ένα καλό 0 ως 5-30 καλύπτεις τα πάντα.
- Φυσικά το ιδανικό είναι να έχεις θερμόμετρο λαδιού και πιεσόμετρο. Αν πιάνεις πάνω από 110 το **-30 δεν σου φτάνει. Αντίθετα αν ποτέ δεν ξεπερνάς τους 100 βαθμούς τότε το **-40 είναι παχύ.
- 10-40 υπάρχουν ορυκτέλαια, φτηνά, ημισυνθετικά, όχι τόσο φτηνά και βέβαια λίγα συνθετικά, πιο ακριβά. Το ιξώδες από μόνο του δεν συνεπάγεται κάποια τιμή.
- ανάλογα με το πότε κυκλοφόρησε το αυτοκίνητό σου (και το εγχειρίδιό του) είναι και οι επιλογές λαδιών. Πχ γύρω στο 1995 τα 5-30 ήταν αρκετά σπάνιο, ακριβό και τολμηρό σαν επιλογή. Ως εκ τούτου λένε 10-40.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Μετά δεν ξέρουμε τη θερμοκρασία του λαδιού τη στιγμή της καταστροφής τους, μην κολλάμε στο 30, αν το λάδι ήταν στους 70c δεν θα ήταν 30, θα ήταν λεπτότερο, πχ 10 ή 15, αν όμως ήταν 10-40, στην ίδια θερμοκρασία θα ήταν πχ 20-25, ίσως αυτό να ήταν αρκετό για να μην έρθουν σε επαφή τα μέταλλα.Ξέρω ότι ξέρεις, δεν το αμφισβητώ αυτό, σε θεωρώ Δάσκαλο στο φόρουμ αλλά τα παραπάνω μου φαίνονται κακογραμμένα και με μπερδέψανε οπότε θα προσπαθήσω να τα ξεκαθαρίσω και αν θέλεις διόρθωσέ με.
Το 30 είναι 30 στους 100 βαθμούς. Τα λάδια λεπταίνουν όσο ζεσταίνονται. Οπότε σίγουρα δεν θα είναι λεπτότερο από 30 στους 70 βαθμούς, μάλλον θα είναι παχύτερο, ίσως όσο παχύ είναι το 40 στους 100 βαθμούς. Και αντίστοιχα το 40 στους 70 θα είναι σαν πχ 50.
Αν πάλι εννοείς ότι στους 70 το λάδι 5-30 επειδή είναι ανάμεσα σε 0 και 100 βαθμούς θα είναι 15 δημιουργεί λάθος εντυπώσεις, γιατί το λάδι αυτό στους 70 είναι πολύ πιο παχύ λάδι από ότι στους 100 βαθμούς και δεν θα είχε πρόβλημα αδυναμίας φίλμ άσχετα αν τυχαίνει να είναι τόσο παχύ όσο ένα 15 στους 70 (που είναι παχύ αλλά ακούγεται λίγο το 15).
Τώρα δεν ξέρω αν καταλάβατε τι λέω ή όχι, ο Θεός βοηθός.... -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Γιατί σου φαίνεται απίθανο ? Είχαν τη φθορά τους με τόσα χλμ που είχε, μόλις το ζόρισε έσπασε το λεπτό φίλμ του λεπτού λαδιού και ακούμπησε σίδερο με σίδερο, δεν χρειάζεται και πολύ για να αρπάξουν τα κουζινέτα, 2¨ είναι αρκετά.
...
Το κακό είναι ότι ακούμε άσχετους όταν δεν γνωρίζουμε και μαθαίνουμε by hard way.Δηλαδή είχε ανεπαρκή λίπανση σε υψηλές στροφές/φορτία και έφτασε τις 390.000χλμ. για να σπάσει?
Θα απαντήσεις στο προηγούμενο post μου? -
Ο χρήστης fotismt έγραψε:
Η κατανάλωση λαδιού μάλλον οφείλεται στο 'άστρωτο' μοτέρ. Στα 15.000 μπορεί να ήταν πάλι στα -150ml.Μακαρι!
στον δεικτη λαδιου εβλεπες κατεβασμενη σταθμη?
Ναι.
-
...Και τι γινεται πλεον που οι προδιαγραφες των περισσοτερων μην πω ολων των κατασκευαστων ειναι αυτες που καθοριζουν και το ιξωδες.
Δηλαδη εχω 500.000χλμ με ιξωδες 0W40 (εχω ανεβασει και την αναλυση λαδιου) για να παω σε προδιαγραφη με βαση κατακευαστη ΜΒ229,51 αντε το** 'παχυτερο' (για πολλους**) να παω σε 5W40 και παλι ειναι ελαχιστα που καλυπτουν την MB229.51 σε αυτο το ιξωδες -
Ο χρήστης Nikos204 έγραψε:
...Και τι γινεται πλεον που οι προδιαγραφες των περισσοτερων μην πω ολων των κατασκευαστων ειναι αυτες που καθοριζουν και το ιξωδες.
Δηλαδη εχω 500.000χλμ με ιξωδες 0W40 (εχω ανεβασει και την αναλυση λαδιου) για να παω σε προδιαγραφη με βαση κατακευαστη ΜΒ229,51 αντε το** 'παχυτερο' (για πολλους**) να παω σε 5W40 και παλι ειναι ελαχιστα που καλυπτουν την MB229.51 σε αυτο το ιξωδεςΘες να δεις πίεση λαδιού. Αν έχεις την πίεση λαδιού που σου λέει ο κατασκευαστής ότι πρέπει να έχεις δε χρειάζεται να πας σε μεγαλύτερο ιξώδες. Αν πάλι ανέβεις σε ιξώδες δε θα πας σε 5W-40 αλλά σε 50άρι λάδι ή 60άρι.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μετά δεν ξέρουμε τη θερμοκρασία του λαδιού τη στιγμή της καταστροφής τους, μην κολλάμε στο 30, αν το λάδι ήταν στους 70c δεν θα ήταν 30, θα ήταν λεπτότερο, πχ 10 ή 15, αν όμως ήταν 10-40, στην ίδια θερμοκρασία θα ήταν πχ 20-25, ίσως αυτό να ήταν αρκετό για να μην έρθουν σε επαφή τα μέταλλα.
Ξέρω ότι ξέρεις, δεν το αμφισβητώ αυτό, σε θεωρώ Δάσκαλο στο φόρουμ αλλά τα παραπάνω μου φαίνονται κακογραμμένα και με μπερδέψανε οπότε θα προσπαθήσω να τα ξεκαθαρίσω και αν θέλεις διόρθωσέ με.
Το 30 είναι 30 στους 100 βαθμούς. Τα λάδια λεπταίνουν όσο ζεσταίνονται. Οπότε σίγουρα δεν θα είναι λεπτότερο από 30 στους 70 βαθμούς, μάλλον θα είναι παχύτερο, ίσως όσο παχύ είναι το 40 στους 100 βαθμούς. Και αντίστοιχα το 40 στους 70 θα είναι σαν πχ 50.
Αν πάλι εννοείς ότι στους 70 το λάδι 5-30 επειδή είναι ανάμεσα σε 0 και 100 βαθμούς θα είναι 15 δημιουργεί λάθος εντυπώσεις, γιατί το λάδι αυτό στους 70 είναι πολύ πιο παχύ λάδι από ότι στους 100 βαθμούς και δεν θα είχε πρόβλημα αδυναμίας φίλμ άσχετα αν τυχαίνει να είναι τόσο παχύ όσο ένα 15 στους 70 (που είναι παχύ αλλά ακούγεται λίγο το 15).
Τώρα δεν ξέρω αν καταλάβατε τι λέω ή όχι, ο Θεός βοηθός....Aκριβώς, όσο ζεσταίνονται λεπταίνουν, αυτό το ρόλο παίζουν και οι πλαστικοποιητές στο λάδι, να διογκώνονται με τη θερμοκρασία ώστε να παραμείνει η ρευστότητα στο πχ 30 - 40 - 50 ανάλογα, και να μη γίνει νερό.
Άρα η χαμηλότερη των 100c θερμοκρασία δεν επαρκεί για να ενεργοποιήσει πλήρως τα διογκωτικά πρόσθετα
( πλαστικοποιητές ) οπότε εκεί μετράμε λεπτότερο λάδι, πάντα με βάση το αρχικό νούμερο 0-5-10 ανάλογα πιό είναι το ιξώδες που έχει το λάδι βάσης, δηάδή λεπτότερο από το 30 στην προκειμένη περίπτωση, που είναι 30 στους 100c όπως λές, κάτω από τους 100c το συγκεκριμένο λάδι δεν είναι παχύτερο αλλά κάτι ανάμεσα στο 10 και στο 30. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Γιατί σου φαίνεται απίθανο ? Είχαν τη φθορά τους με τόσα χλμ που είχε, μόλις το ζόρισε έσπασε το λεπτό φίλμ του λεπτού λαδιού και ακούμπησε σίδερο με σίδερο, δεν χρειάζεται και πολύ για να αρπάξουν τα κουζινέτα, 2¨ είναι αρκετά.
...
Το κακό είναι ότι ακούμε άσχετους όταν δεν γνωρίζουμε και μαθαίνουμε by hard way.Δηλαδή είχε ανεπαρκή λίπανση σε υψηλές στροφές/φορτία και έφτασε τις 390.000χλμ. για να σπάσει?
Θα απαντήσεις στο προηγούμενο post μου?H ζημιά δεν είναι απαραίτητο να προήλθε από το λάδι, απλά είπα ότι το λάδι το θεωρώ λεπτό στον συγκεκριμένο κινητήρα για το είδος του ( ντήζελ ) και για τα χλμ του, και ίσως λόγω του ιξώδες του δεν μπόρεσε να καλύψει την αιτία που είχε ο κινητήρας.
Μπορεί να ήταν φθορά των κουζινέτων, οβάλ στις μπιέλες, προηγούμενο μικρό άρπαγμα που δεν είχε γίνει αντιληπτό, αποευθυγράμμιση μπιέλας, ψωρίαση των κουζινέτων από μακροχρόνια ακινησία, ακόμα και σε φθορά της αντλίας λαδιού, σε ένα κινητήρα με τόσα χλμ και τόσες εκατοντάδες χιλιάδες κύκλων θέρμανσης - ψύξης αν δεν κάνεις φύλλο και φτερό τον κινητήρα δεν μπορείς να ξέρεις την ακριβή αιτία. Όλα τα άλλα κινούνται στην υποθετική σφαίρα.
Το άσχετος δεν πήγαινε σε εσένα που μάλλον το παραγνώρισες και ενοχλήθηκες, αλλά σε μια γενική κατάσταση και στους χιλιάδες αστικούς μύθους που κυκλοφορούν και που ο αδαής περί τα μηχανολογικά ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου πολλές φορές πρέπει να αποφασίσει να ακολουθήσει τη μία συμβουλή ή την άλλη.
Ξαναλέω, οτι το λάδι ενδεχομένως να μην ήταν η αιτία της καταστροφής και πολύ απλά να μην μπόρεσε να κουκουκλώσει ένα υπάρχον πρόβλημα, γιατί και η φυσιολογική φθορά είναι πρόβλημα αν πιεστεί, ίσως αν είχε 60άρι πχ να μην έβγαζε ζημιά, ποιός ξέρει ? Μήπως γνωρίζεις τον συγκεκριμένο κινητήρα, το λάδι του ή τον είδες ανοιγμένο και έλεγξες τη ζημιά του ?
-
nikolas δεν ψάχνω να αλλάξω ιξωδες ,απλά το διατύπωσα κάπως εγωκεντρικα φέρνοντας εμένα για παράδειγμα,μιλάω γενικά για τις προδιαγραφές των κατασκευαστών που πλέον καθορίζουν το ιξωδες ,οπότε αν πάω σε 50αρι ή 60αρι ξεφεύγω από τις απιτησεις του.
κατασκευαστή. -
Ο χρήστης Nikos204 έγραψε:
nikolas δεν ψάχνω να αλλάξω ιξωδες ,απλά το διατύπωσα κάπως εγωκεντρικα φέρνοντας εμένα για παράδειγμα,μιλάω γενικά για τις προδιαγραφές των κατασκευαστών που πλέον καθορίζουν το ιξωδες ,οπότε αν πάω σε 50αρι ή 60αρι ξεφεύγω από τις απιτησεις του.
κατασκευαστή.Είναι βασικό ο κινητήρας να έχει την πίεση λαδιού που πρέπει. Πλέον με 500.000χλμ. μπαίνεις σε αχαρτογράφητη περιοχή και ίσως κάποια στιγμή να πρέπει να κάνεις κάτι διαφορετικό από αυτό που σου λέει ο κατασκευαστής. Αν όμως δεν το πίεζες το μοτέρ σου πιθανότατα δε θα έχεις τέτοιο θέμα για 1.000.000χλμ. ακόμα ή περισσότερο, δηλαδή ποτέ. (δες το πείραμα του Mobil 1 με την Ε30 ΒΜW του 1.000.000 μιλιών).
Κάποιος όμως που έχει φθαρμένο μοτέρ με μεγάλες ανοχές, άσχετα με το αν του καίει λάδι ή όχι, αν δεν έχει την πίεση λαδιού που πρέπει, θα πάει σε πιο χοντρό λάδι ακόμα και κατά παρέκκλιση των οδηγιών του κατασκευαστή. Όσο αντέξει το μοτέρ του μέχρι την ανακατασκευή.
@edmond Tα 150.000χλμ. δεν είναι πολλά για ένα νορμάλ αυτοκίνητο. Εγώ θα σου πρότεινα να μείνεις στο 5w-30. Μέτρα την πίεση λαδιού σου αν θες, είμαι σίγουρος όμως ότι όλα θα είναι νορμάλ για άλλα τόσα χιλιόμετρα (ή περισσότερα). Καλό είναι βέβαια πως έχεις την επιλογή του 10W-40 για όταν χρειαστεί, που πιθανότατα δε θα χρειαστεί ποτέ.
@21 Quadra θα επαναλάβω ότι σε σύγχρονα μοτέρ το να υπερθερμανθεί το λάδι είναι από δύσκολο έως αδύνατο! Είναι τόσο καλό το σύστημα ψύξης αλλά και η CPU που ρίχνει αβάνς, ρυθμίζει την αναλογία καυσίμου και δεν ξέρω και γω τι, που μπορεί ο κινητήρας σου αν τον πιέσεις να φτάσει να αποδίδει 60 άλογα αντί για 90, το λάδι του όμως δε θα υπερθερμανθεί. Δεν έχεις λόγο να ξεφύγεις από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή που έκανε τις δοκιμές του σε πιο ακραίες συνθήκες από ότι επιτρέπει σε εσένα. Για παράδειγμα νομίζω η GM στο δικό μου κινητήρα, τα τεστ αντοχής τα έκανε με το μοτέρ στις 7.000σαλ. όταν ο κόφτης μου είναι στις 6.500σαλ. Αυτό όχι για λίγα λεπτά αλλά για πολλές μέρες.
@gatsoulos τα 150ml είναι αμελητέα ποσότητα, μην ασχολείσαι καθόλου. Πιθανότατα να μην ξανακάψει και να είναι όπως σου είπαν απλά επειδή είναι καινούργιο μοτέρ. Να θυμάσαι τον κινητήρα τον στρώνουμε στο εύρος στροφών που τον δουλεύουμε. Καλό είναι κάποια στιγμή να τον πας και κόφτη.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]