-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Αυτό μάλιστα. Όμορφο, πολύ ποιοτικό και... κάπου εκεί σταματούν τα καλά. Γιατί με 21 κιλά βάρος και τιμή κοντά στις 8 χιλιάδες δολάρια το Specialized Camper που κατέχει κι έχει φτιάξει ο φίλος μου (29άρι full suspension με επίσης SLX και ΧΤ και αναρτήσεις Fox) των 17 κιλών και περίπου 3 χιλιάδων ευρώ (συνδυαστική τιμή αγοράς και τοποθέτησης του ηλεκτρικού κιτ), κάνει το άλλο να βάζει τα κλάματα.Δημήτρη έχω την εντύπωση ότι η σύγκριση που κάνεις (και το 'κάπου εκεί σταματούν τα καλά' που γράφεις) είναι λίγο άδικη. Είναι σαν να βάζεις ένα R8 V10 5.2 FSI quattro δίπλα σ' ένα S3 που του έχεις βάλει πρόγραμμα, ανάρτηση ohlins & φρένα alcon και να συμπεραίνεις ποιο κάνει, τελικά, το άλλο να 'βάλει τα κλάματα' με βάση την κατανάλωση και την τιμή.
Θαυμάσιο το Specialized, έξυπνο και το κιτάκι που φτιάχνει ο φίλος σου, ο οποίος μπορεί να το φτιάχνει για την πλάκα του και να μην πολυενδιαφέρεται για το πότε θα κάνει απόσβεση όλου του χρόνου που έχει περάσει μέχρι σήμερα σχεδιάζοντας, κατασκευάζοντας & δοκιμάζοντας διαφορετικές λύσεις, και μπορεί να χρεώνει τις εργατοώρες του όταν του πας ένα ποδήλατο να το μετατρέψει όσο θα χρέωνε και κάποιος στην Κίνα ώστε να το διαθέτει σε ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με άλλα κιτ που μπορεί να βάλει κανείς για να 'κάνει τη δουλειά του', αλλά συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα που το κάθε ένα έχει τα συν και τα πλην του. Δε θέλουν όλοι ένα 'προπονητήριο' και δε νοιάζονται όλοι τόσο πολύ για το βάρος (τουλάχιστον απ' ότι έχω διαπιστώσει εγώ από ένα -ομολογουμένως- σχετικά περιορισμένο στατιστικό δείγμα που έχω).
Το ποδήλατο των 8Κ υπάρχει διότι υπάρχει κι αυτός που θα δώσει τα χρήματα αυτά (όπως υπάρχει κι αυτός που θα τα σκάσει για R8 αντί του φτιαγμένου S3 or whatever) για να απολαύσει τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα που προσφέρει, τα οποία σαφώς και δε σταματούν στην ομορφιά του και στην ποιότητα κατασκευής του.
-
Νίκο, μια χαρά τα λες και δε νομίζω ότι λέμε κάτι διαφορετικό ή ότι διαφωνούμε σε κάτι. Πάντα θα υπάρχει ο τύπος που θα θέλει το R8, ο οποίος θα απολαύσει τον ήχο και τη μούρη του σούπερκαρ. Καλά θα κάνει όμως να ξέρει ότι ένας Έλληνας έχει φτιάξει ένα S3 (με τις προσεγμένες βελτιώσεις που ανέφερες) που σε μία κόντρα θα είναι μπροστά ή δίπλα στο R8 του, έχοντας δαπανήσει το 1/3 των χρημάτων. Και χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε ποιότητα και ασφάλεια (γιατί δε μιλάμε για Fiat Uno Turbo σώβρακο) από τη ναυαρχίδα της Audi. Και τα δύο αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά, προσφέρουν διαφορετικά πράγματα και έχουν χαοτική διαφορά στο πορτοφόλι.
Έτσι κι αλλιώς, με την τόσο περιορισμένη παραγωγή που θα έχει το ελληνικό κιτάκι, δεν πρόκειται να απειληθεί η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Σα να λέμε ότι επειδή έφτιαξε ένα S3 πύραυλο η ΜΤΜ, δεν πρόκειται να κόψει τις πωλήσεις του R8 παγκοσμίως.ΥΓ. Το μόνο στο οποίο διαφωνώ είναι η προσοχή που δείχνει η ποδηλατική κοινότητα στο βάρος. Κάρμπον παλουκόσελα, σέλες με τέτοιες ράγες, ο χρυσός κανόνας του ελαφρώματος 'ευρώ ανά γραμμάριο'... Δε λες ότι δε δίνουν σημασία στο βάρος. Δέχομαι ότι ΔΕ δίνουν τόση σημασία στο βάρος όσοι αντιμετωπίζουν το ποδήλατο ως εργαλείο και μέσο μεταφοράς. Αυτοί ναι, δεν πολυασχολούνται. Ή όσοι θέλουν ηλεκτρικό ποδήλατο που θα είναι μηχανάκι και θα τους πηγαίνει χωρίς να κάνουν τίποτα. Αλλά μην ξεχνάς ότι αυτοί δεν ξέρουν καν ότι μπορούν να έχουν ηλεκτρικό ποδήλατο που να είναι όσο ελαφρύ είναι ένα κανονικό ποδήλατο. Έχουν συμβιβαστεί με το αξίωμα ηλεκτρικό ποδήλατο=βαρίδι, κάτι που έχει καταστήσει τα ηλεκτρικά ποδήλατα μισητά στις τάξεις των πωρωμένων.
-
Υπάρχουν και ελαφριά ηλεκρικά.Το Gocycle ζυγίζει 15.6 κιλά και έχει βγει εξαιρετικό.Το έχει ο ανηψιός μου εδώ και δύο χρόνια και ανεβαίνει εντυπωσιακές ανηφόρες με το άγγιγμα του διακόπτη.....
http://www.gocycle.com/category_s/76.htm
http://www.gocycle.com/category_s/79.htm -
Μάλλον διαφέρουμε στο τι θεωρεί ο καθένας ως ποδήλατο.
-
Καλα τα λες γενικα, εκει που διαφωνουμε ειναι στο οτι αντιστοιχεις το κιτακι των 600 ευρω με κωλοφτιαγμενο S3 πυραυλο που θες να ριχνει σε γκαζια σε R8 που εχω αντιστοιχισει με το ebike που προανεφερα και με μοτερ με 10 και 15 KW που δινουν ΤΕΛΕΙΩΣ αλλη κλιμακα επιδοσεων απ' οτι τα 0.5 KW με την ιδια φιλοσοφια μεταδοσης κινησης.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Μάλλον διαφέρουμε στο τι θεωρεί ο καθένας ως ποδήλατο.Υπάρχει κόσμος που θεωρεί ποδήλατο ό,τι σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις πετάλι για να προχωράς (κι ας έχει και ηλεκτρικη 'υποβοήθηση' κι ας είναι και 30 κιλά, κι ας μην παει βήμα στην ανηφόρα αν μείνει τελείως από μπαταρία), υπάρχει και κόσμος που αν κάτι έχει οποιαδήποτε μορφή υποβοήθησης δεν το θεωρεί ποδήλατο κι ας ζυγίζει και 5 κιλά.
Ποτέ δε θα υπάρξουν 'κανόνες' για το τι είναι ποδήλατο και τι δεν είναι που να τους 'βολεύουν' όλους.
-
Πολύ καλές οι απαντήσεις, με την ίδια λογική ένα Golf GTi είναι πανάκριβη μπούρδα εφόσον υπάρχει μτχ Caterham super 7 (αν και όλα είνια για πέταμα μπροστά στο Korres Projet 5*)
*= ναι, 5 όχι 4-----> MIND BLOWN
Γιατί όχι μία μτχ Brera αντί για ηλεκτρικό ποδήλατο?
-
+Ascona 900hp
-
Golf GTi με μτχ Catherham... Τι σχέση να έχει άραγε αυτό με δύο ολοκαίνουρια διπλανάρτησα αντίστοιχων περιφερειακών και χαοτικής διαφοράς στην τιμή; Τίποτα, απλώς είπαμε την εξυπνάδα μας!
Νίκο, αν το Haibike προσφέρεται με 15 Kw είναι αδιάφορο, γιατί τότε ούτε 8Κ θα κοστίζει, ούτε 21 μόνο κιλά θα ζυγίζει. Εκτός αν η μπαταρία του επαρκεί για 1 χιλιόμετρο.
Άσε που δεν είναι πια ποδήλατο, τόσο λόγω νοοτροπίας, όσο και βάρους (για να μην πούμε για το κόστος).
Στο site που έχεις ποστάρει, διαβάζω για 350 w και τελική στα 20 μίλια=32 χλμ/ώρα. (The new Bosch System for the U.S. market is more powerful than offered in Europe (350 watts vs. 250 watts) and has a faster top assisted speed then its European counterparts (20 mph vs. 15 mph) and has a sleek new down-tube mounted battery pack with 400 Wh of capacity)
Ομολογώ ότι δεν είχα διαβάσει επιμελώς το site, ανακαλώ όλα τα περί συμφωνίας για R8 και φτιαγμένου S3. Τα πράγματα είναι πολύ απλούστερα. Με αντίστοιχα μοτέρ 350w, το Specialized ζυγίζει 4 κιλά κάτω, κοστίζει πολύ λιγότερο και το κυριότερο: το κιτ μπαίνει σε όποιο ποδήλατο θέλει κανείς. Όχι αναγκαστικά σε αυτό που σου πλασάρουν αυτοί. -
ΚΑΤΑΝΤΙΑ τα ηλεκτρικα ποδήλατα, σε λίγο δεν θα ασκούμαστε καθόλου παιδες, θα γίνουμε σαν τον κοσμάκη στο WALL-E. Ζυγίζεις 153.8 κιλά, πατάς κουμπάκι, μετακινείσαι 10 χιλιόμετρα -ζυγίζεις 158.2 κιλά.
-
Δημήτρη, δες ένα κιτ αντίστοιχο με του φίλου σου, που αυτός που το πουλάει θεωρεί ότι δε χρειάζεται να το τοποθετεί ο ίδιος (αλλά αρκεί π.χ. ο ποδηλατάς της γειτονιάς).
Λεπτομέρειες μόλις τις βρω όλες....
-
Αυτό το κιτ φαίνεται να έχει τριπλάσιου όγκου εξαρτήματα από το άλλο. Δώσε βάρος, απόδοση, συνδεσμολογία και τιμή.
Πάντως, μου αρέσει γιατί το ψάχνεις όσο δεν πάει. Δεν πρέπει να υπάρχει άλλος στην Ελλάδα που να έχει ρίξει τόσο ψάξιμο για τα διαθέσιμα κιτάκια.
-
O όγκος δε νομίζω ότι έχει σημασία, εκτός κι αν δεν έχεις που να βάλεις τα πόδια σου.
-
Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι είναι παντελώς άσχετος με το τελικό βάρος του κιτ, κομματάκι δύσκολο αλλά λέμε, τα λιγότερα εξαρτήματα είναι προτέρημα γιατί το πρόσθετο κιτάκι θα φαίνεται πολύ λιγότερο.
-
Δεν εχει να κανει τοσο με αριθμο εξαρτηματων οσο με σωστο σχεδιασμο και προσεκτικη ενσωματωση τους στο σκελετο, το τιμονι, κλπ.
-
Μερικές σκέψεις για όσα έχουν γραφτεί τις τελευταίες δύο μέρες:
- σχετικά με το ποδήλατο των 15 Kw. Ας υποθέσουμε ότι ο μάγκας χρησιμοποιεί τις καλύτερες κι ακριβότερες μπαταρίες του είδους. Για να πάρεις χωρητικότητα 1 Kw, το βάρος ανέρχεται στα 5 κιλά. Για να εξασφαλίσει μία ώρα τέρμα γκάζι, θα χρειαστεί 75 κιλά μόνο για τις μπαταρίες. Αν θέλει γκάζι για μισή ώρα (όσο περίπου προσφέρει κάθε μπαταρία του ελληνικού κιτ), θα χρειαστεί 37.5 κιλά. Μόνο για τις μπαταρίες... Σε περίπτωση που πάρει κάτι πιο οικονομικό, τότε το βάρος ανεβαίνει σημαντικά.
- το κόστος αυτών των προηγμένων μπαταριών; Ακόμα κι αν τις αγοράζει χοντρική στο Αμέρικα, υπολογίστε πάνω από τριχίλιαρο. Καταλαβαίνετε πως όταν αυτές κλάσουν, θα είναι το κόστος αντικατάστασης θα είναι κάμποσο. ...
- 15 Kw ισοδυναμούν με 20 άλογα. Νίκο, νομίζεις ότι 20 άλογα μπορούν να περάσουν από αλυσίδα ποδηλάτου; Ούτε 10 μέτρα δε θα μπορέσεις να κάνεις. Επομένως, είτε ο μάγκας θα χρησιμοποιεί ανταλλακτικά μοτοσικλέτας, αυξάνοντας περαιτέρω το βάρος, είτε δε θα μπορεί να κάνει βήμα. Αν συνυπολογίσεις το βάρος των μπαταριών, καταλαβαίνεις ότι θα είχε πολλή πλάκα να μάθουμε το πραγματικό βάρος αυτού του ποδηλάτου. (με italics γιατί μόνο ποδήλατο δεν είναι βέβαια)
- Αναφορικά με το κιτάκι που πόσταρες τελευταίο: το Q-factor, η απόσταση ανάμεσα στα πεντάλ, αυξάνει δραματικά. Εκεί που μια κούρσα έχει 14-15 πόντους κι ένα ΜΤΒ περί τα 16, το κιτάκι σου έχει 20 πόντους ή 22, ανάλογα με την έκδοση. Καταλαβαίνεις ότι με τόσο ανοιχτά πόδια, θα κάνεις ποδήλατο σαν ελέφαντας.
- το κιτάκι ΔΕΝ μπορεί να συνδυαστεί με πίσω κασέτες 7, 8, 9, 10 ή 11 γραναζιών. Ο τύπος σού δίνει αναγκαστικά μια 6άρα για πίσω κι ένα γρανάζι μπροστά. Επομένως, από το 3Χ9 ή 3Χ10 ποδήλατό σου, θα πρέπει να αρκεστείς σε 1Χ6.
- το συγκεκριμένο κιτάκι σού αρέσει επειδή έχει μονοδρομικό γρανάζι στην πεταλιέρα και μπορεί να προχωρήσει το ποδήλατο χωρίς να κάνεις πετάλι. Όμως, αν διαβάσεις στα ξένα φόρουμ, θα δεις ότι τα συγκεκριμένα μονοδρομικά βγάζουν - δε βγάζουν 1.000 χλμ. Δεν αντέχουν παραπάνω. Επομένως, αν έχεις σκοπό να κάνεις 6.000 χλμ (όσα έχει κάνει ο δημιουργός του κιτ στο δικό του από το Μάρτη του 13) ή 1.400 χλμ (όσα έχω κάνει εγώ από τον Αύγουστο), θα πρέπει να έχεις γερή καβάτζα από μονοδρομικά και να επισκέπτεσαι τακτικότατα τον ποδηλατά σου για να στα αλλάζει.
- όπως και στα υπόλοιπα κιτάκια, η ανακοινώσιμη ισχύς είναι ισχύς κατανάλωσης κι όχι απόδοσης. Επομένως, τα 350 w του δεν έχουν καμία σχέση με τα 350 w του ελληνικού κιτ, το οποίο ανακοινώνει ισχύ απόδοσης.
8 ) το ότι το ελληνικό κιτ τοποθετείται μόνο στην Αθήνα από τον δημιουργό του, όντως είναι πρόβλημα. Έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό. Έχω φίλους Mountainάδες στην Καρδίτσα κι είναι ολόκληρη ιστορία για να βάλουν το κιτ. Όταν ξανακατέβουν στην πρωτεύουσα, θα πρέπει να κουβαλήσουν το ποδήλατο, να του το αφήσουν και πάλι τα ίδια στην επιστροφή. Είναι μανίκι αν δε μένεις εδώ, πώς να το κάνουμε...
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Έχω φίλους Mountainάδες στην Καρδίτσα κι είναι ολόκληρη ιστορία για να βάλουν το κιτ. Όταν ξανακατέβουν στην πρωτεύουσα, θα πρέπει να κουβαλήσουν το ποδήλατο, να του το αφήσουν και πάλι τα ίδια στην επιστροφή. Είναι μανίκι αν δε μένεις εδώ, πώς να το κάνουμε...me το κτελ/μεταφορικη ενω το εχουν συσκευασει σωστα?
-
Λύσεις υπάρχουν, αλλά είναι πιο πολύπλοκες, χρονοβόρες, ακριβές από το να παραγγέλνεις ένα κιτ από το ebay, να έρχεται στην πόρτα σου, να αφήνεις το ποδήλατό σου σε ένα ποδηλατάδικο της πόλης σου για 2 μέρες και να πηγαίνεις να το πάρεις.
-
Μερικά σχόλια κι από εμένα.
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Μερικές σκέψεις για όσα έχουν γραφτεί τις τελευταίες δύο μέρες:- σχετικά με το ποδήλατο των 15 Kw. [το οποιο ανέφερα για να δείξω τι αποδόσεις έχουν φτάσει να βγάζουν κάποια ΜΙΚΡΑ και αρκετά ελαφριά μοτέρ -- και τα 2-3 kW είναι τρελή δύναμη σε σχέση με τα 250W] Ας υποθέσουμε ότι ο μάγκας χρησιμοποιεί τις καλύτερες κι ακριβότερες μπαταρίες του είδους. Για να πάρεις χωρητικότητα 1 Kw,
προφανώς (εφόσον μιλάς για χωρητικότητα) εννοείς 1 κιλοβατώρα - kWh
το βάρος ανέρχεται στα 5 κιλά. Για να εξασφαλίσει μία ώρα τέρμα γκάζι,
Τι πονηρή υπόθεση! 'Μια ώρα τέρμα γκάζι'... Γιατί βρε Δημήτρη να θέλει να εξασφαλίσει μια ώρα τέρμα γκάζι ΜΕ ΜΟΤΕΡ 15kW?!! Είναι σαν να λες ότι ένα supercar που πιάνει 300+ το παίρνει κάποιος για να μπορεί να πάει με 300+ όση ώρα μπορείς να πας εσύ με το δικό σου αμάξι με π.χ. 170 (πες σε άουτομπαν χωρίς όριο) και μετά να ψάχνεις τι ρεζερβουάρ θα πρέπει να κουβαλάει ή να εστιάζεις στο ότι αν πάει με 300+ θα μείνει από βενζίνη σε λιγότερο από ένα 20λεπτο αν το ρεζερβουάρ του είναι όσο το δικό σου! Πάρτο ανάποδα. Έστω ότι μπορούσε να δίνει στη ρόδα του 15kW επί μια ώρα. Για σκέψου πόσο μακριά θα βρισκόταν μετά μια ώρα σε σχέση μ'εσένα με το κιτάκι των 300-400W. Ούτε με το HUBBLE δε θα τον έβλεπες. Σαφώς και μιλάμε για κάτι πολύ παραπάνω από το 'αρκετό για να κάνεις τη δουλειά σου' και έχεις δικαίωμα την παραπάνω δύναμη να τη θες για την πλάκα σαυ, για καμιά τρελή ανηφόρα που θες να τη βγάλεις σε dt, κλπ, κλπ (ναι, με την ανάλογη μείωση σε διάρκεια μπαταρίας, δεκτό). Όμως, μην πάμε να βγάλουμε τη δύναμη 'κατάρα'. Και το τετραπύρινο κινητό των 2GHz, αν χρησιμοποιείς τα 'γκάζια' του επεξεργαστή του καίει παραπάνω μπαταρία. Δεν τα θες όλη την ώρα, γι αυτό και ρίχνει τη συχνότητα λειτουργίας του για να μην καταναλώνει τσάμπα μιλιαμπερώρες. Δεν είναι καλύτερα τα μονοπύρινα! 'Αρκετά καλά για να καλύψουν τις ανάγκες των περισσότερων', ίσως.
θα χρειαστεί 75 κιλά μόνο για τις μπαταρίες. Αν θέλει γκάζι για μισή ώρα (όσο περίπου προσφέρει κάθε μπαταρία του ελληνικού κιτ), θα χρειαστεί 37.5 κιλά. Μόνο για τις μπαταρίες... Σε περίπτωση που πάρει κάτι πιο οικονομικό, τότε το βάρος ανεβαίνει σημαντικά.
είπαμε, δεν είναι σωστή αυτή η λογική, δεν είναι το ζητούμενο να μπορείς να πας τάπα τέρμα γκάζι για μισή ώρα με μοτέρ-τέρας που δεν έχει σχέση με το κιτ που είναι με γκάζι 'on/off' αντί αναλογικό, user-friendly, throttle. - το κόστος αυτών των προηγμένων μπαταριών; Ακόμα κι αν τις αγοράζει χοντρική στο Αμέρικα, υπολογίστε πάνω από τριχίλιαρο. Καταλαβαίνετε πως όταν αυτές κλάσουν, θα είναι το κόστος αντικατάστασης θα είναι κάμποσο. ...
Πράγματι θελεις προσεγμένες (άρα πιο ακριβές) μπαταρίες για να αντέχουν να τραβάς πολλά αμπέρ για να μπορείς να βγάλεις τόση δύναμη, εκτός αν τη βγάζεις για μικρό χρονικό διάστημα (bursts λίγων δευτερολέπτων). Το τριχίλιαρο που λες μπορεί να είναι και λίγο αν θέλεις ότι πιο κορυφαίο (εγώ δε θέλω). - 15 Kw ισοδυναμούν με 20 άλογα. Νίκο, νομίζεις ότι 20 άλογα μπορούν να περάσουν από αλυσίδα ποδηλάτου; Ούτε 10 μέτρα δε θα μπορέσεις να κάνεις. Επομένως, είτε ο μάγκας θα χρησιμοποιεί ανταλλακτικά μοτοσικλέτας, αυξάνοντας περαιτέρω το βάρος, είτε δε θα μπορεί να κάνει βήμα.
Σωστή παρατήρηση. Αλλά υπάρχουν λύσεις (μια είναι ιμάντες που ζυγίζουν ελάχιστα και έχουν τρελή αντοχή, ενώ είναι και αθόρυβοι σχετικά - απλά γενικά πρέπει να προσέχει κανείς να μην υποπολλαπλασιάζει τραγικά μέσω του ιμάντα, και να δουλεύουν αρκετά δοντάκια μαζί και στις δύο τροχαλίες. Άλλη λύση (που χρησιμοποιεί και το απίστευτο DOGATI τσέκαρέ το αν δεν το έχεις πετύχει, να δεις ΠΩΡΩΜΕΝΗ ποιότητα ιδιοκατασκευής με τρελή προσοχή στη λεπτομέρεια, αν και ...αυτό κι αν δεν το λες ποδήλατο εσύ! ) είναι λίγο παχυτερη αλυσίδα, και χέστηκες για το λίγο παραπάνω βάρος
Αν συνυπολογίσεις το βάρος των μπαταριών, καταλαβαίνεις ότι θα είχε πολλή πλάκα να μάθουμε το πραγματικό βάρος αυτού του ποδηλάτου. (με italics γιατί μόνο ποδήλατο δεν είναι βέβαια) οκ, μην αναφέρεις του DOGATI το βάρος, σε παρακαλώ - Αναφορικά με το κιτάκι που πόσταρες τελευταίο: το Q-factor, η απόσταση ανάμεσα στα πεντάλ, αυξάνει δραματικά. Εκεί που μια κούρσα έχει 14-15 πόντους κι ένα ΜΤΒ περί τα 16, το κιτάκι σου έχει 20 πόντους ή 22, ανάλογα με την έκδοση. Καταλαβαίνεις ότι με τόσο ανοιχτά πόδια, θα κάνεις ποδήλατο σαν ελέφαντας. Η μήπως σαν παλαιστής σούμο? Λύνεται πάντως.
- το κιτάκι ΔΕΝ μπορεί να συνδυαστεί με πίσω κασέτες 7, 8, 9, 10 ή 11 γραναζιών. Ο τύπος σού δίνει αναγκαστικά μια 6άρα για πίσω κι ένα γρανάζι μπροστά. Επομένως, από το 3Χ9 ή 3Χ10 ποδήλατό σου, θα πρέπει να αρκεστείς σε 1Χ6.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος γι αυτό αν έχεις μετάδοση αριστερά και δεν βουτάς ένα από τα έτοιμα γραναζια - το συγκεκριμένο κιτάκι σού αρέσει επειδή έχει μονοδρομικό γρανάζι στην πεταλιέρα και μπορεί να προχωρήσει το ποδήλατο χωρίς να κάνεις πετάλι. Όμως, αν διαβάσεις στα ξένα φόρουμ, θα δεις ότι τα συγκεκριμένα μονοδρομικά βγάζουν - δε βγάζουν 1.000 χλμ. Δεν αντέχουν παραπάνω.
Τα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ λες.
Επομένως, αν έχεις σκοπό να κάνεις 6.000 χλμ (όσα έχει κάνει ο δημιουργός του κιτ στο δικό του από το Μάρτη του 13) ή 1.400 χλμ (όσα έχω κάνει εγώ από τον Αύγουστο), θα πρέπει να έχεις γερή καβάτζα από μονοδρομικά και να επισκέπτεσαι τακτικότατα τον ποδηλατά σου για να στα αλλάζει. Λύνεται πολύ εύκολα. Αρκεί να δεις πλάτος-διάμετρο που έχει το one-way μιας κασέτας πίσω και αντοχή σε απότομες πεταλιές (κοπανήματα) που είναι και το μόνο που το ζορίζει. Προσωπικά αλυσίδα έχω σπάσει αλλά δεν έχω σπάσει ποτέ μου one-way bearing, ό,τι καφριλίκια κι αν έκανα στους 2 τροχούς - όπως και στα υπόλοιπα κιτάκια, η ανακοινώσιμη ισχύς είναι ισχύς κατανάλωσης κι όχι απόδοσης. Επομένως, τα 350 w του δεν έχουν καμία σχέση με τα 350 w του ελληνικού κιτ, το οποίο ανακοινώνει ισχύ απόδοσης.
Άρα λες ότι το Ελληνικό κιτ τραβάει πάνω από 350 Watt από τη μπαταρία του. Πόσο καλή είναι αυτή η μπαταρία και τι εγγύηση δίνει ότι θα κρατήσει π.χ. τουλάχιστον το 85-90% της χωρητικότητάς της μετά από 500 κύκλους φόρτισης-εκφόρτισης? Υπάρχει κάποια εξασφάλιση ως προς αυτό?
8 ) το ότι το ελληνικό κιτ τοποθετείται μόνο στην Αθήνα από τον δημιουργό του, όντως είναι πρόβλημα. Έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό. Έχω φίλους Mountainάδες στην Καρδίτσα κι είναι ολόκληρη ιστορία για να βάλουν το κιτ. Όταν ξανακατέβουν στην πρωτεύουσα, θα πρέπει να κουβαλήσουν το ποδήλατο, να του το αφήσουν και πάλι τα ίδια στην επιστροφή. Είναι μανίκι αν δε μένεις εδώ, πώς να το κάνουμε...
To challenge, αν θέλει να πετύχει εμπορικά, είναι να το σχεδιάσει ώστε να παραγγέλνεις την παραλλαγή που θες και να το τοποθετεί ο καθένας που ξέρει να λύνει και να δένει ποδήλατα με τις οδηγίες που θα φτιάξει. Θέλει δουλειά φυσικά και ίσως δε μπαίνει στο 100% των ποδηλάτων (μικρό το κακό) αλλά γίνεται και αξίζει.
- σχετικά με το ποδήλατο των 15 Kw. [το οποιο ανέφερα για να δείξω τι αποδόσεις έχουν φτάσει να βγάζουν κάποια ΜΙΚΡΑ και αρκετά ελαφριά μοτέρ -- και τα 2-3 kW είναι τρελή δύναμη σε σχέση με τα 250W] Ας υποθέσουμε ότι ο μάγκας χρησιμοποιεί τις καλύτερες κι ακριβότερες μπαταρίες του είδους. Για να πάρεις χωρητικότητα 1 Kw,
-
Μερικά σχόλια και από εμένα ...
-
Κατά την αγορά ενός προϊόντος το σημαντικότερο είναι να βρεις το καταλληλότερο και όχι το καλύτερο. Ανάμεσα στα καταλληλότερα μακάρι να είναι και το καλύτερο. Εν προκειμένω αυτό που μετράει είναι τι καταλαβαίνει ο καθένας ότι θα τον εξυπηρετήσει για τις μετακινήσεις, προπονήσεις, μουροβόλτες κτλ
-
Στην απέναντι όχθη κανένα προϊόν που σέβεται τον πελάτη δεν μπορεί να δηλώνει καταλληλότερο για όλους (ταυτόχρονα και καλύτερο) αλλά πρέπει να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένο target group αρκετά μικρό για να μπορέσει να βελτιστοποιηθεί και αρκετά μεγάλο για να μπορέσει να πουλήσει.
-
Τώρα, η έννοια του e-bike (e-bicycle) είναι καινούργια και συνεχώς εξελισσόμενη με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ακόμα σαφείς υποκατηγορίες όπως συμβαίνει πχ στην αυτοκίνηση (αυτοκίνητο->επιβατικό->οικογενειακό->πολυμορφικό)
-
Η έννοια του e-ποδηλάτου δεν αποτελεί μετάφραση του e-bike, (η μετάφραση είναι e-δίκυκλο) αλλά υποχρεωτικά (ετυμολογικά) αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη υποκατηγορία e-δίκυκλου όπου η πρόωση επιτυγχάνεται υποχρεωτικά με τα πόδια.
-
Η δική μου 'γενικευμένη' αντίληψη για το πως με βολεύει ένα e-ποδήλατο είναι η εξής:
Αν συγκρίνουμε ένα fixάκι (χωρίς ταχύτητες, φρένα, αναρτήσεις κτλ) με ένα σύγχρονο πλήρες ποδήλατο, το 2ο είναι σαφώς αλλά όχι απαγορευτικά βαρύτερο (με ότι συνεπάγεται αυτό) αλλά είναι γρηγορότερο, ασφαλέστερο, πιο άνετο, και με ευρύτερο πεδίο χρήσης.
Αυτά τα 5 χαρακτηριστικά θεωρώ ότι είναι λογικό να έχει και ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. Δηλαδή να μπορεί να κάνει ότι κάνει και το κανονικό αλλά με σαφώς αναβαθμισμένη την όλη εμπειρία. Η αλλιώς να μην υστερεί σε κανένα τομέα εμφανώς ενώ να υπερτερεί στους περισσότερους.
Με το παραπάνω σκεπτικό, αμέσως-αμέσως οτιδήποτε ζυγίζει περισσότερο από 5 κιλά πάνω από το μη ηλεκτρικό ξαδερφάκι του δεν μου κάνει διότι
- δεν ανεβαίνει στο διαμέρισμα του 3ου
- δεν προχωράει όταν δεν έχει ρεύμα,
- δεν ανεβαίνει από ζόρικο μονοπάτι για να το κατέβει μετά
- δεν περνάει πάνω από μάντρα,
- δεν φορτώνεται στην σχάρα οροφής για εκδρομή,
- δεν κρεμιέται στον τοίχο για παρκάρισμα,
- δεν σπρώχνεται στην ανηφόρα όταν μείνει από λάστιχο
και ο κατάλογος μπορεί να συνεχίσει....
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι κατάλληλο για κάποιον άλλο, στα δικά μου γούστα δεν ταιριάζει
- Τελευταίο σχόλιο για την γεωγραφική διαθεσιμότητα. Είναι αδύνατο ένα προϊόν να μπει στην λογική της ευρείας διάθεσης χωρίς να χάσει κάτι. Στο καλύτερο μαγαζί (φυσικό ή διαδικτυακό) να πας, κοστούμι ακριβώς στα μέτρα σου δεν θα βρεις. Γι αυτό υπάρχουν ακόμη ράφτες οι οποίοι δεν ράβουν απλά σωστά, μετράνε κιόλας σωστά, και εάν είναι και ελαφρώς μόδιστροι, 'διορθώνουν' και λίγο την εικόνα. Προφανώς δεν χρειαζόμαστε για όλα μας τα ρούχα τους ράφτες, αλλά σίγουρα αν μπορείς να πας σε ράφτη με αντίστοιχα λεφτά και να πάρεις αντίστοιχης ποιότητας ρούχο, το καλό σου το κουστούμι εκεί θα το φτιάξεις ...
-
e-ποδήλατα