-
δε διαφωνώ, αλλά ότι υπάρχουν 660 θέσεις και 6600 υποψήφιοι, σου λέει κάτι?
Για την ψυχή της μάνας τους λες ότι πάνε να δουλέψουν, ή μήπως (λέμε τώρα) τους πληρώνουν το κατιτις?Με πορδές σύντροφοι δε βάφονται αυγά, το μεράκι είναι απαραίτητο, αλλά τους καλύτερους χωρίς μπαγιόκο ΔΕΝ τους μαζεύεις.
Εμένα πάντως μου έκαναν εντύπωση κι άλλα στοιχεία, περί διδακτικών μεθόδων, και θα προσπαθήσω να μάθω περισσότερα
-
ειπε κανεις οτι δεν πρεπει να πληρωνονται καλα;
διαλεγεις τους καλυτερους και τους πληρωνεις καλα εως πολυ καλα, αυτονοητο ειναι.εμεις εδω τι κανουμε; ΑΚΡΙΒΩΣ το αντιθετο!
-
They rarely take exams or do homework until they are well into their teens.
The children are not measured at all for the first six years of their education.
There is only one mandatory standardized test in Finland, taken when children are 16.
-
Στην Ελλάδα ισχύει το ακόλουθο σύστημα:
- βγάλτε μια κόλλα χαρτί (βλ. 'βαριέμαι να σας κάνω μάθημα σήμερα')
- να ξέρετε νεράκι αύριο από τη σελ. 123 ως τη σελ. 133, θα σας εξετάσω με κατάλογο
- εγώ σας αξιολογώ με βαθμούς όποτε γουστάρω, εμένα δεν θα με αξιολογήσει κανείς (κουφάλες).
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Στην Ελλάδα ισχύει το ακόλουθο σύστημα:- βγάλτε μια κόλλα χαρτί (βλ. 'βαριέμαι να σας κάνω μάθημα σήμερα')
- να ξέρετε νεράκι αύριο από τη σελ. 123 ως τη σελ. 133, θα σας εξετάσω με κατάλογο
- εγώ σας αξιολογώ με βαθμούς όποτε γουστάρω, εμένα δεν θα με αξιολογήσει κανείς (κουφάλες).
Ο δάσκαλος πρόβαλε στο κατώφλι. Κρατούσε μια μακριά βίτσα και μου φάνηκε άγριος, με μεγάλα δόντια, και κάρφωσα τα μάτια μου στην κορφή του κεφαλιού του να δω αν έχει κέρατα, μα δεν είδα, γιατί φορούσε καπέλο.
-Ετούτος είναι ο γιος μου, του ‘πε ο πατέρας μου
-Ξέμπλεξε το χέρι μου από τη φούχτα του και με παράδωκε στο δάσκαλο.
-Το κρέας δικό σου του ‘πε, τα κόκαλα δικά μου. Μη τον λυπάσαι, δέρνε τον, κάνε τον άνθρωπο.
-Έγνοια σου, καπετάν Μιχάλη. Έχω εδώ το εργαλείο που κάνει τους ανθρώπους, είπε ο δάσκαλος κι έδειξε τη βίτσα. -
Έφαγε της αρκούδας το Θρασάκι!
-
Πόσο πίσω μας πήγες !!!
Σήμερα θα πρέπει να επανέλθουν οι επιθεωρητές στα σχολεία σε πολύ τακτά διαστήματα σε πραγματική λειτουργία ωραρίου και με άτομα( αν οχι απο την ΧΑ....πλάκα κάνω ) τουλάχιστον με θέληση να εφαρμοστεί το πνεύμα του σεβασμού του δάσκαλου στο μαθητή και το αντίστροφο. Μαθητής και να βρίζει καθηγητή επειδη δεν εγραψε καλά ή επειδή του παρατήρησε μια ασχημη συμπεριφορά ειναι απαραδεκτα. Επίσης καθηγητης να μην τηρεί το πρόγραμμα διδασκαλίας και την ύλη του μαθήματος και να κανονίζει καφεδάκια για μετά ή να προσβάλλει χωρις λόγο ή για ασήμαντο λόγο εναν μαθητή ειναι έγκλημα.
Δεν πρέπει να θυμόμαστε τις βίτσες (πολύ πόνο ) ή τα μαθηματα κομουνιστικής παιδίας αλλά και ακρα εθνικιστικής που παρανομα μας δίδαξαν κάποτε.
Τι ψάχνεις τωρα έ?
Τον σεβασμο τουλάχιστον να βρούμε! -
θυμηθηκα ενα αλλο σημαντικο στοιχειο που προσωπικα με ειχε ενθουσιασει σε ομιλια φινλανδου εκπαιδευτικου στο ΑΠΘ:
χρησιμες πρακτικες ασχολιες της ζωης -> κηπουρικη, ξυλινες κατασκευες, μαγειρικη, ραπτικη. Αυτα συγκρατησα μονο, δεν θυμαμαι και δεν ξερω αν ειναι τυπικο σε καθε σχολειο τους. Ηλικιες δημοτικου αυτες οι δραστηριοτητες, τα εδειχνε σε εικονες/βιντεο.
Ειναι εξαιρετικα σημαντικο!κατι παρομοιο πραττει και ο Πατσιας και χιλια μπραβο του.
Εεπ, εχει ακουσει κανεις για αλλους τετοιους δασκαλους στην ελλαδα; -
Επειδή καλός ο Καζαντζάκης, αλλά δεν απηχεί υποχρεωτικά τη σημερινή πραγματικότητα, απλά ξαναγράφω ότι το ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι χειρότεροι απόφοιτοι των σχολών τους δεν είναι σωστό.
Πριν από αρκετό καιρό είχα δώσει τα στοιχεία από μια έρευνα, η οποία αποδείκνυε το αντίθετο. Δε βρίσκω εκείνη την εργασία, αλλά παραπέμπω σε αυτή http://kemete.sch.gr/wp-content/uploads ... osiekp.pdf
Όπου αναφέρεται ότι περίπου το 10% των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και το 16% των εκπαιδευτικών της Β/θμιας είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος ή διδακτορικού, και ότι «Σε γενικές γραμμές, παρατηρείται ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό διαθέτει μια μορφωτική υποδομή υψηλού επιπέδου» (σελ. 288). Διαβάστε στις σελίδες 16 και 17 για τη Φινλανδία, για να δούμε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν υποστήριξη από το κράτος «Εργάζονται σε εξαιρετικές συνθήκες υλικοτεχνικής υποδομής», «Έχουν υψηλά κοινωνικά επιδόματα και μισθούς (κράτος πρόνοιας)», αλλά και «Εφαρμόζουν απολυταρχικές / αυταρχικές μεθόδους (από καθέδρας) διδασκαλίας».Παλαιότερες έρευνες δεν έχουν επιβεβαιώσει αυτά τα ποσοστά, αλλά το ποσοστό των εκπαιδευτικών με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Επίσης, δείτε και τις υψηλές βάσεις εισαγωγής στα Παιδαγωγικά τμήματα (αν και τα 2 τελευταία χρόνια έχουν κάμψη). Εξάλλου, οι απόφοιτοι που επιλέγουν να μην εργαστούν ως εκπαιδευτικοί, αλλά εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, έχουν περισσότερα προσόντα?
Στην έρευνα επισημαίνονται, βέβαια, και τα προβλήματα στην επιμόρφωσή τους μετά τον διορισμό (δεν είναι δική τους ευθύνη αυτό), αλλά και στην ψυχοπαιδαγωγική τους κατάρτιση στις προπτυχιακές τους σπουδές. Σχετικά με το ότι δεν είναι δική τους ευθύνη, ένα παράδειγμα που το γνωρίζω. Με την εισαγωγή των ερευνητικών εργασιών στο λύκειο πέρυσι, η επιμόρφωση πάνω σε αυτές ήταν ελλιπής, παρότι υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον από την πλευρά τους.
Και ένα προσωπικό παράδειγμα (όχι πριν από πολλά χρόνια που πήγαινα στο σχολείο, αλλά φρέσκο). Παρακολούθησα πριν από 10 ημέρες συνέδριο στην Πάτρα, όπου είχαν εισήγηση περίπου 74 εκπαιδευτικοί, ενώ τις εργασίες παρακολούθησαν, όπως κι εγώ, περίπου 200 άτομα, οι περισσότεροι, υποθέτω εκπαιδευτικοί. Δε γνωρίζω πολλές κατηγορίες δημόσιων υπαλλήλων που να έχουν τέτοια συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια - κάτι δείχνει αυτό. Το ίδιο Σαββατοκύριακο γίνονταν τουλάχιστον ακόμη ένα παιδαγωγικό συνέδριο.
Επίσης, έχω ακούσει για εκπαιδευτικούς σαν τον Φιλανδό στο ΑΠΘ – μπορείτε να ψάξετε εκπαιδευτικούς και σχολεία που υλοποιούν προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, προγράμματα αγωγής υγείας, αισθητικής αγωγής, Αγωγής Σταδιοδρομίας, Πολιτιστικών θεμάτων, Κέντρα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τις ερευνητικές εργασίες (projects) που υλοποιούνται από πέρυσι, Ευρωπαικά προγράμματα (Comenius-Leonardo da Vinci), συνεργασίες με σχολεία σε άλλες χώρες (e-twinning), κλπ.
Επίσης, έχω ακούσει και τα αντίθετα για τους εκπαιδευτικούς, απλά δε μου αρέσει ούτε να δαιμονοποιώ, ούτε να αγιοποιώ κατηγορίες ανθρώπων, αλλά να προσπαθώ να βρω τι πραγματικά συμβαίνει.
Ίσως οι εμπειρίες κάποιων να έχουν συγκροτηθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Αρκετά από τα άσχημα ίσως συνεχίζουν να υφίστανται, αλλά και πολλά θετικά υπάρχουν.
Jacob
-
-
Σχετικα με το τι θα επρεπε να διδασκεται σε ενα σχολειο
http://m.wimp.com/mostschools/
Η απορια μου, προς τους συμφορουμιτες που το κατεχοουν το θεμα programming ειναι λογο του στυλ η κοτσ εκανε το αυγο η το αυγο την κοτα.
Ο προγραμματισμος σιγουρα σε βοηθαει να δομεις και να αποδομεις, το ιδιο ομως κανουν και αλλα μαθηματα.
Θεωρειτε οτι οντως θα επρεπε να διδασκεται συστηματικα σε σχολεια? -
το πρόβλημά τους είναι ότι έχουν άχρηστη βασική εκπαίδευση σε μαθηματικά, και ακόμα μικρότερη ικανότητα να προκαλέσουν το μαθητικό ενδιαφέρον γι' αυτά. Το επίπεδο σε θετικές επιστήμες όσων δεν καταλήγουν σε ανώτερη εκπαίδευση, είναι γτπκ.
Από την άλλη βλέπουν ότι υπάρχουν 'άπειρες' σχετικές θέσεις εργασίας που θα μπορούσαν να προσφέρουν μεγάλη απορρόφηση δυναμικού.
Οπότε, 'κάτι πρέπει να γίνει'.
-
Επειδη ακριβως το εκπαιδευτικο συστημα ειναι job oriented, κατι τετοιο τους καιει. Θελουν ετοιμα μηχανακια
Εμενα ομως η απορια μου ειναι αν ο προγραμματισμος οντως προσφερει σε αυτη την κατευθυνση, η καποιος που ξερει κι οχι εχει διαβασει μαθηματικα πχ ουτως η αλλως αν χρειαστει να γραψει κωδικα δεν υπαρχει λογος να μην ανταποκριθει.
Επειδη ειναι κατι καινουργοο στη ζωη μας, προσπαθω να αντιληφθω τον χωρο που του αξιζει στο curriculum ενος σχολικου προγραμματος. -
@rx8 drifter
Κανεις λογο για τον προγραμματισμό που μαθαίνουμε στη Γ λυκείου? Ή σε αλλα εκπαιδευτικά συστήματα?Sent from my MT27i using Tapatalk 2
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Επειδη ακριβως το εκπαιδευτικο συστημα ειναι job oriented, κατι τετοιο τους καιει. Θελουν ετοιμα μηχανακια
Εμενα ομως η απορια μου ειναι αν ο προγραμματισμος οντως προσφερει σε αυτη την κατευθυνση, η καποιος που ξερει κι οχι εχει διαβασει μαθηματικα πχ ουτως η αλλως αν χρειαστει να γραψει κωδικα δεν υπαρχει λογος να μην ανταποκριθει.
Επειδη ειναι κατι καινουργοο στη ζωη μας, προσπαθω να αντιληφθω τον χωρο που του αξιζει στο curriculum ενος σχολικου προγραμματος.Δεν είναι τόσο το θέμα 'θέλουμε έτοιμα μηχανάκια'.
Περισσότερο το 'υπάρχει ανεργία' και δεν εκμεταλλευόμαστε ένα τομέα που δεν υποφέρει τόσο όσο οι άλλοι. Μαζί με μια παράλληλη διαπίστωση ότι όποιος δεν φτάνει ανώτατη έχει πενιχρές βάσεις στο εν λόγω αντικείμενο.
Και βάλε ότι ΗΠΑ/Αγγλία δίνουν πολύ μεγαλύτερη βάση στις επαγγελματικές επιλογές κατάρτισης πέρα από ανώτατα ιδρύματα.Επειδή την έχω παρακολουθήσει αυτή τη συζήτηση που γίνεται πλέον αρκετά έντονα σε ΗΠΑ/Αγγλία, συνήθως σε κάποιο τέτοιο πλαίσιο ξεκινάνε. Οι περισσότερες έχουν έρευνες με αποτελέσματα ερωτηματολογίων σε απλά μαθηματικά που τραβάς τα μαλλιά σου (or equivalent )
Στην ελλάδα είναι πολύ διαφορετική η περίπτωση.
Αφ' ενός το δικό μας σύστημα είναι πολύ πιο ΑΕΙ/ΤΕΙ oriented.
Αφετέρου δεν έχουμε τέτοιες τραγικότητες στη βασική εκπαίδευση.
Επίσης δεν έχουμε και καμιά τρομακτική αγορά που δεν μπορούμε να καλύψουμε με τις υπάρχουσες δομές μας.Στη 'γενικότητα', αν θα έπρεπε να υπάρχει τέτοιο μάθημα
Αν είχαμε ένα σύστημα με αρκετά (ή έστω μερικά) κατ' επιλογήν μαθήματα, εκεί θα μπορούσε.
Σαν βασικό μάθημα, δεν βλέπω και καμιά τρομακτική χρησιμότητα. Καλύτερα αυτές οι ώρες να αφιερώνονταν σε μαθηματικά/φυσική/χημεία.Σαφώς και έχει να σου διδάξει αρκετά πράγματα ο προγραμματισμός, αλλά αυτό ισχύει για σχεδόν όλα τα πράγματα σε αυτόν τον κόσμο.
Όλα έχουν να σου διδάξουν από κάτι. -
[Αιρετικός]
Κατά τη γνώμη μου, αν η εισαγωγή ενός τέτοιου μαθήματος αποσκοπεί στην μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση, τότε είναι λάθος.Ο σκοπός εδώ δεν είναι να μάθει κάποιος μια οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού, αλλά η ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά την δημιουργικότητα (να παίρνεις κάτι abstract και να το μετατρέπεις σε κάτι απτό), την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και γενικότερα τη διαμόρφωση ενός δομημένου τρόπου σκέψης. Αυτό λέει και το βίντεο.
Οπότε, κάτω από αυτό το context, είμαι απολύτως σύμφωνος με μια τέτοια κίνηση (το πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Ελλάδα είναι ένα άλλο θέμα βέβαια).
[/Αιρετικός] -
Ο χρήστης Ernani έγραψε:
[Αιρετικός]
Κατά τη γνώμη μου, αν η εισαγωγή ενός τέτοιου μαθήματος αποσκοπεί στην μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση, τότε είναι λάθος.Ο σκοπός εδώ δεν είναι να μάθει κάποιος μια οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού, αλλά η ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά την δημιουργικότητα (να παίρνεις κάτι abstract και να το μετατρέπεις σε κάτι απτό), την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και γενικότερα τη διαμόρφωση ενός δομημένου τρόπου σκέψης. Αυτό λέει και το βίντεο.
Οπότε, κάτω από αυτό το context, είμαι απολύτως σύμφωνος με μια τέτοια κίνηση (το πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Ελλάδα είναι ένα άλλο θέμα βέβαια).
[/Αιρετικός]+1 Το θέμα δεν είναι να μάθουν προγραμματισμό τα παιδιά αλλά να συνηθίσουν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
-
Αυτό ρωταω αν είναι σημαντικό, ή είναι κάτι που αν έχεις μάθει να σκέφτεσαι δομημένα με λίγο διάβασμα έρχεται.
Προσωπικά είμαι καθαρά υπερ της παροχής βασικών γνώσεων στο σχολείο, απλά δε θέλω να μένω κολημένος γιατί όντως ο προγραμματισμός μπορεί να προσφέρει κάτι καινούργιο και να μην το βλέπω
-
Ο χρήστης Ernani έγραψε:
η ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά την δημιουργικότητα (να παίρνεις κάτι abstract και να το μετατρέπεις σε κάτι απτό), την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και γενικότερα τη διαμόρφωση ενός δομημένου τρόπου σκέψης. Αυτό λέει και το βίντεο.Όλα αυτά μπορείς να τα μάθεις πολύ πολύ καλύτερα επενδύοντας στη φιλοσοφία, τις θετικές επιστήμες, και τη γλώσσα. Με πολλαπλάσιο κέρδος από το να προσπαθήσεις να εκπαιδεύσεις στον 'αλγοριθμικό τρόπο σκέψης' χωρίς καλό υπόβαθρο στα προηγούμενα.
Το βίντεο μπορεί να λέει αυτά, και σίγουρα είναι η επιλεγείσα επένδυση του εγχειρήματος, αλλά η ουσία είναι άλλη.
-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
η ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά την δημιουργικότητα (να παίρνεις κάτι abstract και να το μετατρέπεις σε κάτι απτό), την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και γενικότερα τη διαμόρφωση ενός δομημένου τρόπου σκέψης. Αυτό λέει και το βίντεο.
Όλα αυτά μπορείς να τα μάθεις πολύ πολύ καλύτερα επενδύοντας στη φιλοσοφία, τις θετικές επιστήμες, και τη γλώσσα. Με πολλαπλάσιο κέρδος από το να προσπαθήσεις να εκπαιδεύσεις στον 'αλγοριθμικό τρόπο σκέψης' χωρίς καλό υπόβαθρο στα προηγούμενα.
Το βίντεο μπορεί να λέει αυτά, και σίγουρα είναι η επιλεγείσα επένδυση του εγχειρήματος, αλλά η ουσία είναι άλλη.
Πέρα από το βίντεο, από το να μαθαίνουν 'πληροφορική' στα σχολεία, θα προτιμούσα τον προγραμματισμό. Σαφώς και δεν υποκαθιστά τα μαθήματα που αναφέρεις, αποτελεί όμως έναν εξαιρετικό πρακτικό συνδυασμό τους. Για παράδειγμα, στο Agile software development, υπάρχει το pair programming, απ' όπου μόνο κερδισμένοι θα μπορούσαν να βγουν οι μαθητές.
Τί θα θέλαμε από ένα σχολείο