-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Καλά μαθαίνουμε σπουδαία πράγματα εδώ παίδεςonyx! σε είχα για σοβαρό άτομο, να που κάνω λάθος και το παραδέχομαι κιόλας
Οπως διαφωνει μαζι σου θεωρειται ασοβαρος;
-
Τα πρώτα ABS συστήματα που βάζανε στα φτηνά αυτοκίνητα πρίν 15-20 χρόνια ήταν τελείως ΓΤΠ και ναί όντως αυξάνανε την απόσταση φρεναρίσματος ή πότε δουλεύανε σωστά πότε όχι. Θυμάμαι σε παλιό Hyundai, το ABS 9 στις 10 φορές δούλευε σωστά. Όμως 1 στις 10 το έπιανε το ανάποδό του και ενεργοποιούνταν πολύ νωρίς με αποτέλεσμα να μή σταματάει το αυτοκίνητο. Εκεί άν είχες την ψυχραιμία να αφήσεις το φρένο και να το ξαναπατήσεις έπιανε σωστά τη δεύτερη φορά και το έσωζες.
Τα σύγχρονα ABS δέν έχουν καμία σχέση αλλά οποιος παλιός οδηγός έχει εμπειρία απο τέτοια αυτοκινητα είναι λογικό να είναι δύσπιστος.
-
Τα αυτοκίνητα που αναφέρεις είχαν και φρένα ΓΤΠ, το αν φρέναραν σε μεγαλύτερη απόσταση είναι η διαίσθησή σου, όχι αποτέλεσμα μέτρησης.
Εκτός αν μιλάμε για αυτοκίνητο με πρόβλημα στα φρένα (παρόλο πουτα συστήματα αυτά είναι συνήθως fail safe). -
Όντως η επιβράδυνση που πετυχαίνει ο τροχός αν είναι στο όριο να μπλοκάρει, είναι πάντα μεγαλύτερη από την επιβράδυνση του μπλοκαρισμένου (και ειδικά στο βρεγμένο, πολύ μεγαλύτερη). Όμως το ABS δεν έχει τρόπο να ξέρει ποιο είναι αυτό το όριο για να δώσει ακριβώς το απαιτούμενο οριακό φρενάρισμα. Το ABS δουλεύει κατά κάποιο τρόπο με λογική trial-error. Αφού διαπιστώσει το επερχόμενο μπλοκάρισμα, το ABS μειώνει την πίεση στο φρένο αλλά όσο έγκαιρα και αν την αποκαταστήσει δεν μπορεί να φτάσει την αποτελεσματικότητα ενός θεωρητικά τέλειου φρεναρίσματος.
Το ότι κάποια ABS αυξάνουν τις αποστάσεις ακινητοποίησης σε ορισμένες συνθήκες είναι γεγονός. Ειδικά σε μηχανές (που έχω πειραματιστεί περισσότερο), είναι εμφανέστατο. Φρενάρεις σε γυαλιστερό δρόμο με προσοχή σα να μην έχεις ABS και έχεις μια άλφα επιβράδυνση. Πατάς περισσότερο και η μηχανή κυριολεκτικά αμολιέται προς τα εμπρός. Αν έχει και λακκούβες ο δρόμος; Σχεδόν δε σταματάς!
Θα μου πεις: Όλα τα ABS το κάνουν αυτό; Υποθέτω όχι στον ίδιο βαθμό. Θα πεις επίσης: Πως φρενάρεις πιο σίγουρα σ' ένα απρόοπτο; Χουφτώνοντας χωρίς φόβο τη μανέτα από το πρώτο δευτερόλεπτο ή προσπαθώντας να ζυγίσεις τη δύναμη που θα βάλεις για να μη μπλοκάρει το μπροστινό και σαβουριαστείς; Φυσικά προτιμώ το πρώτο!
Γι' αυτό το σωστό είναι να οδηγεί κανείς αυτοκίνητο (ή μηχανή) με ABS, σα να μην έχει ABS.Αυτά, με κίνδυνο να χαρακτηριστώ κι εγώ ασόβαρος από τους γκουρού που τα γνωρίζουν όλα!
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Όμως το ABS δεν έχει τρόπο να ξέρει ποιο είναι αυτό το όριο για να δώσει ακριβώς το απαιτούμενο οριακό φρενάρισμα.Φυσικά και το ξέρει, αυτό είναι η αρχή λειτουργίας του. Κατά τα άλλα εξηγείς πως φρενάρεις καλύτερα αν πατας περισσότερο το φρένο.
Προσωπικά αισθάνομαι πως επαναλαμβάνομαι, ότι είχα να πω το είπα και μαζί με τα βίντεο και paper του Ρομάνιου το τόπικ έχει ξεβρακωθεί εντελώς, νομίζω πως απλά λέει ο καθένας τις παποιθήσεις που έχει βγάλει από την κοιλιά του (και που τον δίδαξε η ζωή..λέμε τώρα).
-
Δεν αντέχεται άλλο το στόρυ αυτό, ας τινάξει κάποιος από εδώ τα μυαλά του στον αέρα μπας και γεμίσει ο κόσμος ευφυία.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Τα αυτοκίνητα που αναφέρεις είχαν και φρένα ΓΤΠ, το αν φρέναραν σε μεγαλύτερη απόσταση είναι η διαίσθησή σου, όχι αποτέλεσμα μέτρησης.
Εκτός αν μιλάμε για αυτοκίνητο με πρόβλημα στα φρένα (παρόλο πουτα συστήματα αυτά είναι συνήθως fail safe).Όχι, τα φρένα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ήταν μια χαρά και τα λάστιχα επίσης. Όταν δούλευε σωστά το ABS φρέναρε κανονικά.
Τα παλιά ABS δέν είχαν καμία σχέση στη λειτουργία με τα καινούρια. Οι παλιοί οδηγοί μπορεί να λένε πολλές παπαριές, αλλά το συγκεκριμένο τουλάχιστον κατα ένα ποσοστό είναι αλήθεια. Και προσωπικά το ABS αυτοκινήτου πρίν το 2000 δέν θα το εμπιστευόμουν.
Και βεβαίως υπάρχουν και σύγχρονα αυτοκίνητα με το ίδιο πρόβλημα: viewtopic.php?f=6&t=48685
-
Παλια ειχα ενα αξεντ του 2005. Σε δρομο με εγκαρσιες ανωμαλιες ειχα αυτην την αισθηση στο φρεναρισμα οτι το αμαξι τσουλαει προς το απειρο. Οταν ομως το χαμηλωσα λιγο και αλλαξα και τη σκληροτητα το φρεναρισμα εγινε ονειρικο και ξεχασα οτι εχω abs.
Υγ Ειχα αλλαξει και τα μαμα λαστιχα γιατι ηταν γτπ...
-
Ο χρήστης roman_k έγραψε:
Επίσης διαβάζοντας λίγο περισσότερο είδα ότι το ABS αυξάνει τις εξόδους και τουμπαρίσματα που εγώ εκλαμβάνω σαν αστοχία επαρκούς μείωσης ταχύτητας!!
Το ΝHTSA test σε διαψεύδει: ''We believe this study has established that ABS braking performance deficiencies are not responsible for the apparent increase in ABS-equipped, single-vehicle, run-off-the road crashes.''
Λύγκας
http://www.nhtsa.gov/DOT/NHTSA/NRD/Mult ... nalRpt.pdfΓι αυτό και γίνονται οι μελέτες και δεν βγαίνουν έτσι τα συμπεράσματα. Φαίνεται ότι η ερμηνεία μου δεν ήταν η σωστή...
Καλά μετά και από αυτό η σοβαρότητά μου πρέπει να αποτελεί πια ενθύμιο παλιό!Από τους αυστραλούς (βιβλιογραφία 1). http://www.monash.edu.au/miri/research/ ... veness.pdf
Αναφέρονται σε πολλές πηγές και φαίνεται ότι τόσο οι έξοδοι όσο και το τουμπάρισμα (ξεχωριστά το καθένα) είναι αυξημένο σε αυτοκίνητα με ABS. Και λένε για κάποιους που αναφερόμενοι στο NHTSA δηλώνουν στατιστικά σημαντική αύξηση εξόδων από το δρόμο (το οποίο πρόβλημα μάλιστα εξουδετερώνει λένε τα πλεονεκτήματα του ABS, την μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων πεζών και τη μείωση ατυχημάτων με πολλά αυτοκίνητα). -
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Παλια ειχα ενα αξεντ του 2005. Σε δρομο με εγκαρσιες ανωμαλιες ειχα αυτην την αισθηση στο φρεναρισμα οτι το αμαξι τσουλαει προς το απειρο. Οταν ομως το χαμηλωσα λιγο και αλλαξα και τη σκληροτητα το φρεναρισμα εγινε ονειρικο και ξεχασα οτι εχω abs.
Υγ Ειχα αλλαξει και τα μαμα λαστιχα γιατι ηταν γτπ...Αυτό είναι αναμενόμενο, με τις ρόδες στον αέρα (ή πολύ μειωμένη πρόσφυση λόγω ελαφρύματος από τις ανωμαλίες) για ένα σημαντικό μέρος δεν φταίει απαραίτητα το ABS. Μπορεί και χωρίς αυτό δηλαδή να είχες τέτοια συμπεριφορά.
Ειδικά αν η συχνότητα των ανωμαλιών έφτανε σε συντονισμό με την ανάρτησή σου μπορεί να ήταν τελείως καταστροφικό.
Συχνά το να σκληρύνεις την ανάρτηση επιφέρει επιδείνωση αυτού μια και μειώνεται η επαφή με το δρόμο.
Το ότι έβαλες καινούργια αμορτισέρ και λάστιχα μάλλον ήταν οι λόγοι και όχι το χαμήλωμα και η αυξημένη σκληρότητα. -
Υποψιάζομαι οτι αυτό με τις ανωμαλίες ήταν το πρόβλημα και στο δικό μου, όμως η εντύπωση που μου έδινε ήταν οτι αν συναντούσες μια ανωμαλία (ή ένα γλιστερό κομμάτι) στην αρχή του φρεναρίσματος και μετά ο δρόμος ήταν κανονικός, το ABS κολούσε στην αρχική (χαμηλή) πίεση των φρένων και δέν την αύξανε. Θεωρητικά το σύστημα έπρεπε να καταλάβει οτι βελτιώθηκε η πρόσφυση και ανάλογα να αυξήσει και την πίεση στα φρένα.
Και έχω αυτή την εντύπωση γιατι σε μερικά πειράματα που έκανα αν αφηνες το φρένο και το ξαναπάταγες τότε έπιανε σωστά.
-
Μούφα λοιπόν το ABS παίδες. Μήπως να ανοίξουμε -πάλι- ένα θέμα για τους αερόσακους? onyx τι έχεις να πεις ? Σε έρευνες που έγιναν λέει όσες φορές άνοιξαν οι αερόσακοι, σχεδόν πάντα υπήρξε ατύχημα, ΣΟΚ?
21 Quadra ξεκίνα και ακολουθούν και άλλοι
-
Μούφα κάποια συγκεκριμένα ABS, όχι όλα τα ABS γενικότερα. Πχ απο το ABS (και το ESP) του Citroen C4 δέν έχω κανένα παράπονο, δούλευε πάντα όπως έπρεπε.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Και προσωπικά το ABS αυτοκινήτου πρίν το 2000 δέν θα το εμπιστευόμουν.Ε όχι δα. Υπήρχαν αυτοκίνητα την δεκαετία του '90 με ABS και πολύ καλά φρένα! Μην τσουβαλιάζουμε.
ΥΓ: Τα Hyundai δεν ήταν προφανώς ανάμεσα σε αυτά...
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Παλια ειχα ενα αξεντ του 2005. Σε δρομο με εγκαρσιες ανωμαλιες ειχα αυτην την αισθηση στο φρεναρισμα οτι το αμαξι τσουλαει προς το απειρο. Οταν ομως το χαμηλωσα λιγο και αλλαξα και τη σκληροτητα το φρεναρισμα εγινε ονειρικο και ξεχασα οτι εχω abs.
Υγ Ειχα αλλαξει και τα μαμα λαστιχα γιατι ηταν γτπ...Αυτό είναι αναμενόμενο, με τις ρόδες στον αέρα (ή πολύ μειωμένη πρόσφυση λόγω ελαφρύματος από τις ανωμαλίες) για ένα σημαντικό μέρος δεν φταίει απαραίτητα το ABS. Μπορεί και χωρίς αυτό δηλαδή να είχες τέτοια συμπεριφορά.
Ειδικά αν η συχνότητα των ανωμαλιών έφτανε σε συντονισμό με την ανάρτησή σου μπορεί να ήταν τελείως καταστροφικό.
Συχνά το να σκληρύνεις την ανάρτηση επιφέρει επιδείνωση αυτού μια και μειώνεται η επαφή με το δρόμο.
Το ότι έβαλες καινούργια αμορτισέρ και λάστιχα μάλλον ήταν οι λόγοι και όχι το χαμήλωμα και η αυξημένη σκληρότητα.Συμφωνω μαζι σου σε ολα!
Αυτα παντως τα εγραψα για να πω οτι η αναρτηση και τα λαστιχα εφταιγαν και οχι το abs. -
REALZEUS διόρθωσε το quote αν θες, δεν έγραψα εγώ κάτι τέτοιο ποτέ.
Έχω κάνει πολλά χλμ με αυτοκίνητο που είχε πολύ αδύναμα φρένα και πολύ μέτριο ABS, εννοείται πως ακόμα και το μέτριο αυτό ABS ήταν σαφώς ανώτερο από το να μην είχε ABS.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Από το wikipedia (αποσπασματικά αλλά χωρίς αλλοίωση του νοήματος)
A 2003 Australian study by Monash University Accident Research Centre found that ABS:[1]
On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS.
In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances.
The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid, though loss of control remains more likely on soft surfaces such as gravel or on slippery surfaces such as snow or ice.
A June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) study found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 22 percent.[20]Τα βασικά στα Ελληνικά:
Σε επιφάνεια με υψηλή πρόσφυση φρενάρουν καλύτερα.
Σε χαλίκι, άμμο, χιόνι χειρότερα 22% με κέρδος την διατήρηση της κατευθυντικότητσς.Επίσης διαβάζοντας λίγο περισσότερο είδα ότι το ABS αυξάνει τις εξόδους και τουμπαρίσματα που εγώ εκλαμβάνω σαν αστοχία επαρκούς μείωσης ταχύτητας!!
onyx το λινκ αναφερεται σε αυτοκινητα του 1999 και 2003.Το abs εχει κανει αλματα απο τοτε.
+1000@dog80
πολυ σημαντικο ρολο στην σωστη λειτουργια του αβς παιζει η κατασταση των αμορτισερ-ελαστικων-τακακιων.
Το καλυτερο αβς μπορεις να το ''αχρηστεψεις'' με λαθος αναρτηση,πολυκαιρισμενα ελαστικα,ή με επιθετικα τακακια σε συναρτηση με καποιο απο τα προηγουμενα 2.
Επισης ιδιας γενιας abs σε διαφορετικα αυτοκινητα, με αψογα ελαστικα-αναρτηση εχω δει να εχουν πολυ μεγαλες αποκλησεις μεταξυ τους.Το ενα τελειο,και το αλλο πολυ μετριο.προφανως η ρυθμιση -ευαισθησια-σεταρισμα του ενος ηταν μακραν καλυτερο απο το αλλο. -
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Εδώ υπάρχουν, ή τουλάχιστον υπήρχαν μέχρι 2-3 χρόνια, πρόεδροι στα δικαστήρια που σου έλεγαν και ,και σε δίκαζαν εις βάρος σου ότι δεν φρενάρισες γιατί η τροχαία δεν βρήκε ίχνη από φρενάρισμα. Για ποιά ενημέρωση μιλάς ?
Αυτό έχει γίνει ποτέ? Το έχω ακούσει πχ από την Άρη Σταθάκη (..) αλλά υπάρχει κανείς που να έχει άμμεση εμπειρία (όχι μου είπανε κλπ) για κάτι τέτοιο?
Μου μυρίζει urban myth..
Κι ομως.. γνωστος της οικογενειας με καινουργια τοτε mercedes w126..
-
ΙΚΕ, διορθώθηκε. Mea culpa.
-
Σε σχέση με την αρχική σου απορία, αν το ABS μειώνει δύναμη πέδησης στους τροχούς με την καλή πρόσφυση, ώστε να προσεγγίσει τη δύναμη πέδησης στους τροχούς με την κακή πρόσφυση ώστε να μη κάνεις τετ-α-κε και να 'συνεχίσει ευθεία', η δική μου ερώτηση είναι: 'που το ξέρει αυτό το ABS' ότι δηλαδή επίκειται τετ-α-κε και που ξέρει τι σημαίνει 'να συνεχίσει ευθεία' ? Για να το κάνει αυτό το ABS, χρειάζεται αισθητήρες (επιταχυνσιόμετρα πχ.) που δεν έχει. Κατά τα λοιπά σαν αρχή λειτουργίας έχει ένα αισθητήρα περιστροφής 'γυρίζει η ρόδα ?' και έναν 'επενεργητή' (ευχαριστώ τον ΙΚΕ χρόνια έψαχνα μια αξιοπρεπή μετάφραση του 'actuator') που κάνει 'πάτα-άσε' (και έναν επιπλέον έλεγχο για ισορροπία μπρος-πίσω aka EBD). Πουθενά δεν εμπλέκεται σε αυτό το τετ-α-κε. Αρα αυτό που λες δεν μπορεί να γίνεται από 'σκέτο' ABS, θέλει συνδυασμό με ESP δηλαδή έλεγχο κάθε τροχού όχι χωριστά (= ABS) αλλά σε συνάρτηση με τους υπόλοιπους (εξάλλου το 'μισό' ESP είναι στην πραγματικότητα ABS αλλά με πιο εξελιγμένο λογισμικό και επιπλέον αισθητήρες).
Απότομο φρενάρισμα