-
Στο Rallye έχω παρατηρήσει το εξής: Στην έντονη επιτάχυνση τραβάει αριστερά το τιμόνι. Το κάνει πιο έντονα στην πρώτη, λιγότερο έντονα στη δευτέρα κοκ (λόγω μείωσης της ροπής στους τροχούς προφανώς ). Τραβάει λίγο στα αριστερά και όταν το τιμόνι φτάσει σε κάποιο σημείο (5 μοίρες ας πούμε ) στα αριστερά, τότε κόβει απότομα αριστερά ( δεν κρατώ το τιμόνι για να δω το φαινόμενο μόνο του ) μέχρι και 90 μοίρες και αυτό συμβαίνει περίπου στη μέγιστη ροπή ή τέλος πάντων σε ψηλές στροφές.
Το αυτοκίνητο φοράει μπουμπίσιο μπλοκέ και όταν μίλησα με το μαγαζί του Μπούμπη μου είπαν ότι αυτό δεν μπορεί να προέρχεται από το συγκεκριμένο μπλοκέ διότι από τον τρόπο λειτουργίας του δεν μπορεί να δώσει από μόνο του το μπλοκέ περισσότερη ροπή προς τη μια πλευρά.
Το αυτοκίνητο το πήγα για ευθυγράμμιση (όπου έδειξε πώς ήταν ΟΚ ούτως ή άλλως ) στην οποία ο ευθυγραμμισάς μέτρησε και το μήκος του αυτοκινήτου από τροχό σε τροχό δεξιά-αριστερά και σχολίασε ότι είναι το πιο ίσιο Rallye που έχει δει (ήταν ακριβώς το ίδιο δηλαδή ). Τα ψαλίδια, ημιαξόνια κλπ ελέγχθηκαν και δεν έχουν πρόβλημα, τα σινεμπλόκ είναι μια χαρά (μάλιστα μπροστά έχουν μπει και powerflex πρόσφατα ).Δεν ανάφερα ότι στην ευθεία και χωρίς επιτάχυνση το αυτοκίνητο δεν τραβάει προς καμιά μεριά, δηλαδή το πρόβλημα είναι μόνο στην επιτάχυνση. Στην επιβράδυνση δεν παρατήρησα επίσης κάτι, μόνο μια υποψία ότι τείνει να πάει προς τα δεξιά στην έντονη επιβράδυνση, αλλά και πάλι μόνο υποψία, τίποτα έντονο ή ανησυχητικό.
Τι φταίει; Το αυτοκίνητο είναι ατρακάριστο, δεν το ανέφερα αυτό. Μήπως αυτό το πράγμα που νιώθω είναι το torque steering που θεωρείται ότι έχουν όλα τα προσθιοκίνητα; Αν ναι, γιατί να το νιώθω πιο έντονο και να μην το ένιωθα από την αρχή; Έχει δοκιμάσει κανείς με σχετικά δυνατό προσθιοκίνητο να πατήσει τέρμα γκάζι με πρώτη χωρίς να κρατά τιμόνι να δει αν θα το κάνει;
Αν έχει κανείς κάποια ιδέα ας μου το πει διότι το θέμα με απασχολεί εδώ και καιρό. Δεν είναι κάτι σημαντικό, αλλά αν δεν είναι εγγενές του αυτοκινήτου και διορθώνεται θα ήθελα να το διορθώσω.
(Στο Rallye το αριστερό ημιαξόνιο είναι αρκετά πιο κοντό από το δεξί, κάτι που θεωρείται ότι προκαλεί torque steering, το γιατί ακριβώς δεν το κατάλαβα )Ακούω ιδέες και με συγχωρείτε για το μεγάλο post.
-
Στο Rallye έχω παρατηρήσει το εξής: Στην έντονη επιτάχυνση τραβάει αριστερά το τιμόνι. Το κάνει πιο έντονα στην πρώτη, λιγότερο έντονα στη δευτέρα κοκ (λόγω μείωσης της ροπής στους τροχούς προφανώς ). Τραβάει λίγο στα αριστερά και όταν το τιμόνι φτάσει σε κάποιο σημείο (5 μοίρες ας πούμε ) στα αριστερά, τότε κόβει απότομα αριστερά ( δεν κρατώ το τιμόνι για να δω το φαινόμενο μόνο του ) μέχρι και 90 μοίρες και αυτό συμβαίνει περίπου στη μέγιστη ροπή ή τέλος πάντων σε ψηλές στροφές.
Το αυτοκίνητο φοράει μπουμπίσιο μπλοκέ και όταν μίλησα με το μαγαζί του Μπούμπη μου είπαν ότι αυτό δεν μπορεί να προέρχεται από το συγκεκριμένο μπλοκέ διότι από τον τρόπο λειτουργίας του δεν μπορεί να δώσει από μόνο του το μπλοκέ περισσότερη ροπή προς τη μια πλευρά.
Το αυτοκίνητο το πήγα για ευθυγράμμιση (όπου έδειξε πώς ήταν ΟΚ ούτως ή άλλως ) στην οποία ο ευθυγραμμισάς μέτρησε και το μήκος του αυτοκινήτου από τροχό σε τροχό δεξιά-αριστερά και σχολίασε ότι είναι το πιο ίσιο Rallye που έχει δει (ήταν ακριβώς το ίδιο δηλαδή ). Τα ψαλίδια, ημιαξόνια κλπ ελέγχθηκαν και δεν έχουν πρόβλημα, τα σινεμπλόκ είναι μια χαρά (μάλιστα μπροστά έχουν μπει και powerflex πρόσφατα ).Δεν ανάφερα ότι στην ευθεία και χωρίς επιτάχυνση το αυτοκίνητο δεν τραβάει προς καμιά μεριά, δηλαδή το πρόβλημα είναι μόνο στην επιτάχυνση. Στην επιβράδυνση δεν παρατήρησα επίσης κάτι, μόνο μια υποψία ότι τείνει να πάει προς τα δεξιά στην έντονη επιβράδυνση, αλλά και πάλι μόνο υποψία, τίποτα έντονο ή ανησυχητικό.
Τι φταίει; Το αυτοκίνητο είναι ατρακάριστο, δεν το ανέφερα αυτό. Μήπως αυτό το πράγμα που νιώθω είναι το torque steering που θεωρείται ότι έχουν όλα τα προσθιοκίνητα; Αν ναι, γιατί να το νιώθω πιο έντονο και να μην το ένιωθα από την αρχή; Έχει δοκιμάσει κανείς με σχετικά δυνατό προσθιοκίνητο να πατήσει τέρμα γκάζι με πρώτη χωρίς να κρατά τιμόνι να δει αν θα το κάνει;
Αν έχει κανείς κάποια ιδέα ας μου το πει διότι το θέμα με απασχολεί εδώ και καιρό. Δεν είναι κάτι σημαντικό, αλλά αν δεν είναι εγγενές του αυτοκινήτου και διορθώνεται θα ήθελα να το διορθώσω.
(Στο Rallye το αριστερό ημιαξόνιο είναι αρκετά πιο κοντό από το δεξί, κάτι που θεωρείται ότι προκαλεί torque steering, το γιατί ακριβώς δεν το κατάλαβα )Ακούω ιδέες και με συγχωρείτε για το μεγάλο post.
-
Στο Rallye έχω παρατηρήσει το εξής: Στην έντονη επιτάχυνση τραβάει αριστερά το τιμόνι. Το κάνει πιο έντονα στην πρώτη, λιγότερο έντονα στη δευτέρα κοκ (λόγω μείωσης της ροπής στους τροχούς προφανώς ). Τραβάει λίγο στα αριστερά και όταν το τιμόνι φτάσει σε κάποιο σημείο (5 μοίρες ας πούμε ) στα αριστερά, τότε κόβει απότομα αριστερά ( δεν κρατώ το τιμόνι για να δω το φαινόμενο μόνο του ) μέχρι και 90 μοίρες και αυτό συμβαίνει περίπου στη μέγιστη ροπή ή τέλος πάντων σε ψηλές στροφές.
Το αυτοκίνητο φοράει μπουμπίσιο μπλοκέ και όταν μίλησα με το μαγαζί του Μπούμπη μου είπαν ότι αυτό δεν μπορεί να προέρχεται από το συγκεκριμένο μπλοκέ διότι από τον τρόπο λειτουργίας του δεν μπορεί να δώσει από μόνο του το μπλοκέ περισσότερη ροπή προς τη μια πλευρά.
Το αυτοκίνητο το πήγα για ευθυγράμμιση (όπου έδειξε πώς ήταν ΟΚ ούτως ή άλλως ) στην οποία ο ευθυγραμμισάς μέτρησε και το μήκος του αυτοκινήτου από τροχό σε τροχό δεξιά-αριστερά και σχολίασε ότι είναι το πιο ίσιο Rallye που έχει δει (ήταν ακριβώς το ίδιο δηλαδή ). Τα ψαλίδια, ημιαξόνια κλπ ελέγχθηκαν και δεν έχουν πρόβλημα, τα σινεμπλόκ είναι μια χαρά (μάλιστα μπροστά έχουν μπει και powerflex πρόσφατα ).Δεν ανάφερα ότι στην ευθεία και χωρίς επιτάχυνση το αυτοκίνητο δεν τραβάει προς καμιά μεριά, δηλαδή το πρόβλημα είναι μόνο στην επιτάχυνση. Στην επιβράδυνση δεν παρατήρησα επίσης κάτι, μόνο μια υποψία ότι τείνει να πάει προς τα δεξιά στην έντονη επιβράδυνση, αλλά και πάλι μόνο υποψία, τίποτα έντονο ή ανησυχητικό.
Τι φταίει; Το αυτοκίνητο είναι ατρακάριστο, δεν το ανέφερα αυτό. Μήπως αυτό το πράγμα που νιώθω είναι το torque steering που θεωρείται ότι έχουν όλα τα προσθιοκίνητα; Αν ναι, γιατί να το νιώθω πιο έντονο και να μην το ένιωθα από την αρχή; Έχει δοκιμάσει κανείς με σχετικά δυνατό προσθιοκίνητο να πατήσει τέρμα γκάζι με πρώτη χωρίς να κρατά τιμόνι να δει αν θα το κάνει;
Αν έχει κανείς κάποια ιδέα ας μου το πει διότι το θέμα με απασχολεί εδώ και καιρό. Δεν είναι κάτι σημαντικό, αλλά αν δεν είναι εγγενές του αυτοκινήτου και διορθώνεται θα ήθελα να το διορθώσω.
(Στο Rallye το αριστερό ημιαξόνιο είναι αρκετά πιο κοντό από το δεξί, κάτι που θεωρείται ότι προκαλεί torque steering, το γιατί ακριβώς δεν το κατάλαβα )Ακούω ιδέες και με συγχωρείτε για το μεγάλο post.
-
τι λαστιχα εχεις???
-
Βridgestone RE 720 Potenza σε μαμά διάσταση (185/55/14 ) και καλή κατάσταση.
-
πιθανές αιτίες
-λάστιχα φθαρμένα ανομοιόμορφα
-χτυπημένα λάστιχα
-κλίση δρόμου που το δοκιμάζεις και η οποία δεν φαίνεται με το μάτισε όλα τα προσθιοκίνητα το μήκος των ημιαξονίων είναι διαφορετικό εκτός από την Λοτους Ελάν
-
Το ξέρω ότι σχεδόν όλα έχουν διαφορετικό μήκος ημιαξονίων εκτός από τη Lotus Elan (νομίζω και το καινούργιο Golf και κάποια άλλα, ακριβώς για να μην έχουν torque steer ) αλλά πρέπει να έχει κάποια δύναμη και πάνω το αυτοκίνητο για να γίνει αντιληπτό το torque steer.
Το κάνει από τότε που τα λάστιχα ήταν καινούργια, αν δεν κάνω λάθος, αλλά και μετά από αλλαγή μπρος-πίσω. Κλίση δρόμου αποκλείεται διότι το κάνει παντού. -
(αυτο περιμενα να ακουσω)
το κανει και οταν τα λαστιχα ειναι ζεστα ??? το κανει και οταν η ασφαλτος ειναι καλη??? -
Την ανάρτηση την έχεις τσεκάρει; Μπορεί (καθαρά δική μου εικασία) από ανομοιομοφία στην απόσβεση των αμορτισέρ να εκτείνεται λίγο περισσότερο η μία πλευρά στην επιτάχυνση και να δημιουργείται τάση σπιναρίσματος στον ένα τροχο, την οποία βέβαια εξαφανίζει το μπλοκέ δημιουργώντας όμως ροπή κατά τον κατακόρυφο άξονα του αυτοκινήτου. Εγώ θα κοίταζα πρώτα τα πίσω αμορτισέρ.
-
Kyan, η ανάρτηση είναι ΟΚ. Το κάνει αυτό που είπα και σε τέλειο οδόστρωμα, που δεν τίθεται θέμα να πάει να δημιουργηθεί σπινάρισμα.
-
Οπως το περιγραφεις πρέπει να είναι είτε η ανάρτηση είτε το διαφορικό!
Κι εγω κλίνω προς την ανάρτηση που αναγκάζει το διαφορικό να 'επέμβει' και να σε πάει αριστερά!
Γιατι δεν κοιτάς μήπως το αριστερό αμορτισέρ ή ελατήριο δεν είναι ίδιο σε απόδοση με το δεξί?!
Κάποια διαφοροποίηση στο βάρος?
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Κάποια διαφοροποίηση στο βάρος?με συνοδηγό μέσα, τραβάει πάλι αριστερά ή όχι?
-
Στο αγωνιστικό μας να δεις τορκ στήρινγκ!!
Το είχα οδηγήσει όταν ήταν Ν2, αλλά δεν παρατήρησα τίποτα...Όταν το κάναμε Πεζώ καπ έχασα την μπάλα!! Είχε μπει μπλοκέ, κοντό κορωνοπήνιο, και το κιτ του κινητήρα, και έγινε πιο δυνατό, και τράβαγε τρελλά (για τα δεδομένα που είχα συνηθίσει! )
Δεν μπορούσαν να με πείσουν ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ πως δεν έφταιγε η ευθυγράμμιση, αλλά πως ήταν φυσιολογικό...
Και το έκανε αισθητά και με 3η, και τελικά όντως ήταν φυσιολογικό... -
Mε το βάρος το κάνει άσχετα με φόρτωμα κλπ.
Georgetabs, δεν ξέρεις πόσο με ανακουφίζεις!Τράβαγε προς τα αριστερά; Ήταν δηλαδή όπως το περιγράφω εδώ;
Μήπως πράγματι είναι φυσιολογικό; -
Εκτος απο την ανάρτηση που είνα ενα λογικο τσεκ που μπορει να ενεργοποιει το μλποκε, κοιταξε προσεκτικα την φθορα των ελαστικων μηπως το αριστερά έχει αισθητά πιο πολύ γκρίπ (μηπως βιασες το ραλλακι σε καποιο αριστερόστροφο σιρκουι?). Πίεση πιστεύω πως θα έχεις ήδη τσεκαρει.
Είχα ακριβώσ το ίδιο πρόβλημα με το 307 μου και είχα φαγωθεί πως ήταν ευθυγράμμιση. Τελικά παρατήρησα πως ενώ το έκανε σε πολλούς δρόμους, δεν το κανε σε ΟΛΟΥΣ! Τσέκαρε το σε ενα τελειως φλατ δρομο οπως σε κάποια σημεία αττικης οδου - πχ η παραλιακη κ βουλιαγμένης στα περισσοτερα σημεια δεν ειναι φλατ.
-
Ο χρήστης TheoRallye έγραψε:
Mε το βάρος το κάνει άσχετα με φόρτωμα κλπ.
Georgetabs, δεν ξέρεις πόσο με ανακουφίζεις!Τράβαγε προς τα αριστερά; Ήταν δηλαδή όπως το περιγράφω εδώ;
Μήπως πράγματι είναι φυσιολογικό;Προς τα αριστερά τράβαγε αν θυμάμαι... (το 2002 ήταν που μου είχε κάνει εντύπωση, έκτοτε στρατός, σπουδές, δεν θυμάμαι πότε το τελευταιοοδήγησα! )
Μου είχαν πει πως έφταιγε το διαφορετικό μήκος των ημιαξονίων, τράβαγε ΠΡΟΣ αυτό που είναι πιο κοντό, γιατί πέρναγε μεγαλύτερη ροπή εκεί... Το αριστερό δεν είναι το κοντό;
Επίσης και ανομοιόμορφη φθορά στα τακάκια μπορεί να γίνει πάλι να τρίβεται περισσότερο αυτό που είναι κοντά στην αντλία του φρένου. Αυτό το είδα σε Σειτσέντο και μου έπεσαν τα δόντια! Το ένα είχε φτάσει να γδέρνει το δίσκο (τακάκι ΤΕΛΟΣ!!) κάπου 500-1000 χιλιόμετρα νωρίτερα, και το δεξί είχε ψωμί ακόμα!! (μόνο γωνία βέβαια, να σε αγαπάει και η πεθερά!! ) Αν δεν το έβλεπα δε νομίζω να πίστευα!
-
Είχα ένα παρόμοιο πρόβλημα με το δικό μου αυτοκίνητο: παρότι οι γωνίες της ευθυγράμμισης ήταν ΟΚ και το μεταξόνιο αριστερά-δεξιά σωστό, το αυτοκίνητο τράβαγε ελαφρά αριστερά δηλ. για να πας ευθεία έπρεπε να κρατάς το τιμόνι λίιιιγο δεξιά. Αυτό σε όλους τους δρόμους.
Πήγα στο μάγο διευθυνσιολόγο-αναρτησιολόγο και, αφού έλεγξε το αυτοκίνητο και το βρήκε ΟΚ, μου εξήγησε πως ο λόγος ήταν, απλά, το δικό μου βάρος αριστερά (το οποίο είναι όντως πιο μεγάλο απ΄ ό,τι πρέπει, οπότε ξεκίνησα δίαιτα ) το οποίο επηρέαζε το σύστημα διεύθυνσης. Του έδωσε λίιιιγο απόκλιση μπροστά (ένα δέκατο της μοίρας) και έστρωσε.
Αυτό που λες μου φαίνεται καταρχήν σαν πρόβλημα torque steering λόγω μπλοκέ διαφορικού και ανισομεγέθων ημιαξονίων, που χειροτερεύει και εντοπίζεται στα αριστερά λόγω ενός τέτοιου παράγοντα. Μήπως όταν οδηγεί ο predator χειροτερεύει ? και όταν συνοδηγεί φτιάχνει ?
-
Πάντως το αγωνιστικό πήγαινε ευθεία με το τιμόνι ευθεία (ίσως έφταιγε πως το δοκίμασα ΠΡΙΝ πάω στρατό!! ), απλά όταν άνοιγες το γκάζι έστριβε το τιμόνι αριστερά.
-
Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο δικό μου.
-
Μην το ψάχνετε άλλο παιδιά, την αιτία την έχετε βρει, όπως προκύπτει από τα γραπτά σας.
Κυρίως φταίνε τα ανισομεγέθη ημιαξόνια, όπου οργανώνουν μία αμαρτωλή π@rtouz@ με έναν συνδυασμό από:
'Διαφορετικής διαμήκους στρέψης των ημιαξονίων --> ελαφρά διαφορά γωνιακής ταχύτητας των πελμάτων των ελαστικών --> διαφορετική ολίσθησή τους --> μεταβολή γεωμετρίας (απόκλιση και κάστερ) --> διαφορετικό ωφέλιμο ίχνος που τρελαίνει την κρεμαγιέρα --> μεταβολή του Ackerman --> έρχεται και η μηχανική αντίδραση του μπλοκέ που δεν καταλαβαίνει τι γίνεται τριγύρω του', και δένει το γλυκό! Προσθέτεις και τη διαφορά στη φόρτιση των ελατηρίων από την άνιση κατανομή του βάρους, και έχεις και το κερασάκι.Απλά το συνηθίζεις, και όσο αυξάνονται τα άλογα, τόσο είναι πιό έντονο. Έχετε ρωτήσει τους οδηγούς των Impreza WRX (γ.μ.τ. με το Suretrac που φοράνε!), που δεν πηγαίνουν ίσια ούτε ακόμη και στην ευθεία όταν επιταχύνουν και επίσης θέλουν διαφορετική 'σχολή οδήγησης' για αριστερές και δεξιές στροφές;
Torque steering (?) στο Rallye