-
Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
και οταν το ντηζελ παει 30% πανω απο τη βενζινη, σε τιμη, τι κανουμε..? μοδα ειναι και καποιοι ηδη ακονιζουν τα νυχια τους.ε μη γινεσαι τραγικος
-
Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
και οταν το ντηζελ παει 30% πανω απο τη βενζινη, σε τιμη, τι κανουμε..? μοδα ειναι και καποιοι ηδη ακονιζουν τα νυχια τους.θα εξακολουθουμε να εχουμε το κερδος απο την χαμηλοτερη καταναλωση
-
Και πάλι ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.
Με πρόχειρους υπολογισμούς - και χωρίς να μπορούμε να μαντέψουμε πώς θα κινηθούν οι τιμές - υπολογίζω ότι θα κάνω οικονομία περίπου €500-€600 τον χρόνο από τα καύσιμα (η διαφορά υπέρ του πετρελαίου φυσικά). Υπόψιν, όπως ήδη αναφέρθηκε, στα περισσότερα μοντέλα που κοιτάζω γλυτώνω και κάποια χρήματα ετησίως από τα τέλη κυκλοφορίας.
Επίσης, ενδεικτικά σας αναφέρω διαφορές στις τιμές καταλόγου μεταξύ ίδιων, κατά το δυνατό, εκδόσεων πετρελαίου-βενζίνης σε μοντέλα που κοιτάζω. Σε bold το diesel και από κάτω εναλλακτικά βενζίνης, με μικτό (ονομαστικό = υπεραισιόδοξο) κύκλο, τέλη κυκλοφορίας και το σχετικό 'κέρδος' από τη διαφορά τιμής καταλόγου:
Audi A1 1.6 TDI Attraction (90HP, 3.8lt/100Khm, 0 τέλη κυκλοφορίας), €19300
Audi A1 1.2 TFSI Attraction (86HP, 5.1lt/100Khm, €106 τέλη) => €2500 φθηνότεροCitroen DS4 1.6 HDi Chic (112HP, 4.7lt/100Kmh, €122 τέλη), €21990
Citroen DS4 1.6 VTi Chich (120HP, 6.2lt/100Kmh, €216 τέλη) =>** €2200** φθηνότεροOpel Astra Essentia 1.3CDTi (95HP, 4lt/100Kmh, 0 τέλη), €18800
Opel Astra Essentia 1.4 (100HP, 5.5lt/100Kmh, €142 τέλη) =>** €2850** φθηνότερο
Opel Astra Essentia 1.4T (120HP, 5,9lt/100Kmh, €152 τέλη) =>** €1850** φθηνότεροToyota Auris 1.4 D4D Casual (90HP, 4.8lt/100Kmh, €127 τέλη), €18710
Toyota Auris 1.33 Casual (99HP, 6lt/100Kmh, €153 τέλη) => €2610 φθηνότεροVW Golf 1.6 TDI Design (105HP, 3.8lt/100Kmh, 0 τέλη), €20400
VW Golf 1.2 TSI 86 Design (86HP, 4.9lt/100Kmh, 0 τέλη) => €3550 φθηνότερο
VW Golf 1.2 TSI 105 Design (105HP, 4.9lt/100Kmh, 0 τέλη) => €2550 φθηνότεροΗ σειρά των αυτοκινήτων είναι ονομαστική κι όχι σειρά προτίμησης.
Υπενθυμίζω μιλάμε για τιμές καταλόγου (π.χ. λείπουν προσφορές τύπου 'Diesel Now' της Citroen που προσφέρει extra έκπτωση στα πετρελαιοκίνητα, όφελος απόσυρσης - που δεν βλέπω να το προλαβαίνω αν δεν πάρει παράταση το μέτρο - και λοιπές προσφορές αλλά και χρεώσεις που διαμορφώνουν την πραγματική τελική τιμή).
Επίσης κοιτάμε μόνο τιμή και δεν λαμβάνουμε υπόψιν άλλες - σημαντικές - παραμέτρους, όπως ότι κάποια από τα παραπάνω μοντέλα μπορεί να είναι 'ψόφια' σε μία από τις δύο 'αντίστοιχες' εκδόσεις διαφορετικού καυσίμου... Π.χ. ούτε ο 1.3CDTi με πείθει στο Astra ούτε ο 1.2TSI ο 'απλός' στο νέο Golf.
Μιλώντας για κινητήρες, πραγματικό διαμάντι πρέπει να είναι ο (Euro6) 1.5 DCi που φοράει το νέο Clio.
Δυστυχώς όμως και τα 2 προηγούμενα αυτοκίνητά μου ήταν Clio...!!
Παρόλο που είμαι πολύ ευχαριστημένος (και μου αρέσει το νέο μοντέλο), θα ήθελα να πάω σε κάτι διαφορετικό και να μη μείνω στα 'ίδια'. Επίσης θα προτιμούσα να πάω σε μικρομεσαίο και όχι σε μικρό - με εξαίρεση ίσως κάποιο premium mini με καλή ποιότητα κύλισης/'πάτημα' στο δρόμο (π.χ. Αudi Α1). -
Ο χρήστης tsargy έγραψε:
@red monster
Την σημερινή πραγματικότητα δεν την βλέπουμε και δεν την βιώνουμε όλοι το ίδιο.
Η κεντρική ιδέα των όσων έγραψα είναι αυτή που παρέθεσε ο φίλος n.k.9 μετά...
Αυτό που με κάνει να ανησυχώ είναι μεν ο τρόπος που ο καθένας μας βάζει της προτεραιότητες του, αλλά το ανησυχητικότερο είναι ότι σαν καταναλωτές δεν έχουμε αποδείξει ότι έχουμε τον τρόπο να της καλύψουμε...
Πχ Ήθελα να πάρω την Giulietta προ φανερώματος της κρίσης. Μόλις άρχισαν να φανερώνονται ανησυχητικά στοιχεία, είπα να κάνω λίγη υπομονή.
Σήμερα που είμαστε κοντά στον πάτο (έχει ακόμα) το δίλημα ήταν το εξής:
Απο τον Μάρτιο υπάρχει πιθανότητα να κατεβαίνω καθημερινά Β.Π. Την 155 την προορίζω για Ιστορικό (ήδη ετοιμάζομαι να την πιστοποιήσω σαν junior classic) Τι αγοράζω?
Giulietta με 9,6/120 χλμ οικονομικής οδήγησης 9,6Χ1,75= 16.80 ανέβα κατέβα Χ 24= 403 € τον μήνα?
Panda Mjet 1,3 με 6λ/120 χλμ γρήγορης οδήγησης 6Χ1,5= 9€ Χ24= 216€ τον μήνα ?
Διαφορά 187 τον μήνα Χ12 = 2244€ ετήσια
Θα μου πεις ότι αν τα χλμ είναι πολλά, συμφέρει. Συμφωνώ, αλλά ο προβληματισμός μου είναι ότι κανείς μας δεν ξέρει αν σε 2 χρόνια θα έχει τις ίδιες συνθήκες εργασίας, γκομενιλικιού ή υποχρεώσεων γενικά.
Αρα δεν θεωρώ λάθος την επιλογή πετρελαίου ακόμα και αν κάνεις 12κ χλμ τον χρόνο, την στιγμή που ο ορίζοντας που θα κρατήσεις το αυτοκίνητο είναι μεγάλος (και τίποτα δεν δείχνει ότι δεν θα είναι έτσι)
Ούτε όμως θεωρώ λάθος την επιλογή να διαλέξει κάποιος βενζινοκίνητο, προκειμένου να ευχαριστιέται βόλτα (Ως γνωστόν οι κ@υλες πληρώνονται και δεν κοστολογούνται)
Το κυριότερο είναι να ξέρει τι θέλει, να ξέρει τι περιμένει και να μην του το επιβάλλουν άλλοι είτε με μάρκετινγκ είτε με πλήση...μπορεί να μην την βιώνουμε ίδια , αλλά μερικά πράγματα είναι ντεφάκτο...
και όχι τα υπερπολύπλοκα σύγχρονα ντίζελ με τους κοινούς αυλούς κλπ κλπ δεν είναι το ίδιο αξιόπιστα με τα προ 20 ετίας...
και όχι τα σύγχρονα ντίζελ δεν έχουν αναλογικά ακριβά σέρβις...η τιμή του πετρελαίου είναι πλέον κάτω από 1,4 ...
η κατανάλωση των ντίζελ είναι τρομερά μικρότερη...και 15.000 το χρόνο να κάνεις έχεις σχετικά γρήγορα απόσβεση... άσε που με τις προσφορές που κάνουν οι έμποροι , εν τέλη μικρή διαφορά κάνει...
-
Χα...δεν βιώνουμε τα ίδια, αλλά τα ίδια συμπεράσματα βγάζουμε...
Δεν διαφωνούμε πουθενά.. Τα ακριβά σέρβις τα υποθέτω, όχι γιατί σκέφτομαι τις παλιές τρόμπες πετρελαίου (αν και το γνωρίζω το αγγούρι αυτό) αλλά γιατί δεν υπάρχει αρκετή εμπειρία και φαντάζομαι ότι θα αυξάνονται οι εργατώρες...
ξαναλέω: Το φαντάζομαι, δεν το γνωρίζω, αλλά προσπαθώ να υποθέσω ό,τι αρνητικό μπορεί να έχει το πετρελαιοκίνητο -
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
μπρεικ ιβεν ποιντΩχ! Μην αρχίσουμε κι εδώ με τα business plans!
-
έχεις δίκιο, το αλλάζω γιατι θα μας ζητάει κοπιραιτ ο γκουρο των πλάν...
-
Για πραγματικες καταναλωσεις και πιο ρεαλιστικους υπολογισμους μπορεις να παρεις και μια ιδεα απο spritmonitor.de
audi a1 diesel** 5.52** vs **6.68 **
citroen ds4 diesel 5.21 vs 7.22 για C4 Βενζινη
astra 1.4t 7.84 vs 7.2 atmo vs 5.22 diesel
auris d4d 5.52 vs 6.67 βενζινη
golf diesel ** 5.3 **vs 6.45 tsi vs 6.56 tsi 105 -
Από αυτά που έχεις στην λίστα, μάλλον το Α1 πρέπει να το διαγράψεις αν σκέφτεσαι και για οικογένεια μετά. Δεν έχει τους χώρους των υπόλοιπων.
Επιπλέον να υπολογίζεις ότι με μελλοντικό καρότσι, οικογένεια κλπ. θες τουλάχιστον 90HP για να κυκλοφορείς άνετα (λόγω βάρους παρελκόμενων), οπότε και τα μοντέλα με λιγότερα μάλλον δεν θα σου αρκούν.
Υ.Γ. Με 2000-2500 διαφορά νομίζω ότι το diesel είναι προτιμότερο. Σε 2 χρόνια θα έχεις κάνει απόσβεση (ειδικά αν κάνεις και κανά ταξίδι).
-
@ krotos
Αυτές δεν είναι ρεαλιστικές καταναλώσεις και όχι για Ελλάδα σίγουρα. Ρεαλιστική κατανάλωση είναι διαφορετική για τον καθένα μας. Εγώ ας πούμε, βάζω 30% πάνω απο τις εργοστασιακές τιμές και δεν πέφτω έξω...πάντα για τα δικά μου δεδομένα και το δικό μου στιλ.
Επίσης να σου πω ότι στο φορτίο όλων των ειδών (ανηφόρες, άτομα, μπαγκάζια) οι πετρελαιοκινητήρες δεν ζορίζονται όπως οι βενζινοκινητήρες, άρα δεν καίνε ίδιο ποσοστό παραπάνω. -
Ο χρήστης krotos έγραψε:
και οταν το ντηζελ παει 30% πανω απο τη βενζινη, σε τιμη, τι κανουμε..? μοδα ειναι και καποιοι ηδη ακονιζουν τα νυχια τους.
ε μη γινεσαι τραγικος
http://www.drive-alive.co.uk/fuel_prices_europe.html
δυστυχως, οπως βλεπεις η ταση σε μερικες χωρες ειναι το ντηζελ να ειναι πιο ακριβο απο την βενζινη. Βεβαια προσωρινα, παλι οικονομια εχουμε στο ντηζελ λογω καταναλωσης αλλα πλεον το παιχνιδι παιζεται στην ποσοστιαια διαφορα τιμης των 2 καυσιμων / λιτρο...ετσι εξηγειται και η αυξηση πωλησης βενζινοκινητων σε μερικες χωρες.
Κατα τη γνωμη μου ειναι ζητημα χρονου ποτε θα ξεπερασει το ντηζελ την τιμη της βενζινης σημαντικα, ισως οχι για να κερδισει το κρατος απο τα αυτοκινητα αλλα απο τις ποσοτητες ντηζελ που καταναλωνονται στη θερμανση και στην συλληψη της λαθρεμποριας ντηζελ.
Σε αυτη τη χωρα δεν ξερεις ποτε αν αυτο που βλεπεις σημερα ετσι, θα ειναι το ιδιο και αυριο.
Αν επαιρνα αυτοκινητο τωρα, φυσικα θα συζητουσα το ντηζελ, αλλα ποτε δεν θα αλλαζα ενα υπαρχον βενζινοκινητο σε καλη κατασταση που να μη ζηταει, λογικου κυβισμου, με ντηζελ για να κερδισω-δυνητικα- εις το μελλον, καποια ευρω.
Το παιχνιδι ειναι στημενο και μεις ριχνουμε ζαριες....μπας και χασει ο αλλος, οχι να κερδισουμε εμεις.
-
Ο χρήστης tsargy έγραψε:
@ krotos
Επίσης να σου πω ότι στο φορτίο όλων των ειδών (ανηφόρες, άτομα, μπαγκάζια) οι πετρελαιοκινητήρες δεν ζορίζονται όπως οι βενζινοκινητήρες, άρα δεν καίνε ίδιο ποσοστό παραπάνω.συμφωνω απολυτα σε αυτο. Οι τιμες που παραθετω ειναι σιγουρα πιο ρεαλιστικες απο τις ονομαστικες των κατασκευαστων
και οσον αφορα το δικο μου αυτοκινητο απολυτως πραγματικες. -
Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
και οταν το ντηζελ παει 30% πανω απο τη βενζινη, σε τιμη, τι κανουμε..? μοδα ειναι και καποιοι ηδη ακονιζουν τα νυχια τους.
ε μη γινεσαι τραγικος
http://www.drive-alive.co.uk/fuel_prices_europe.html
δυστυχως, οπως βλεπεις η ταση σε μερικες χωρες ειναι το ντηζελ να ειναι πιο ακριβο απο την βενζινη. Βεβαια προσωρινα, παλι οικονομια εχουμε στο ντηζελ λογω καταναλωσης αλλα πλεον το παιχνιδι παιζεται στην ποσοστιαια διαφορα τιμης των 2 καυσιμων / λιτρο...ετσι εξηγειται και η αυξηση πωλησης βενζινοκινητων σε μερικες χωρες.
Κατα τη γνωμη μου ειναι ζητημα χρονου ποτε θα ξεπερασει το ντηζελ την τιμη της βενζινης σημαντικα, ισως οχι για να κερδισει το κρατος απο τα αυτοκινητα αλλα απο τις ποσοτητες ντηζελ που καταναλωνονται στη θερμανση και στην συλληψη της λαθρεμποριας ντηζελ.
Σε αυτη τη χωρα δεν ξερεις ποτε αν αυτο που βλεπεις σημερα ετσι, θα ειναι το ιδιο και αυριο.
Αν επαιρνα αυτοκινητο τωρα, φυσικα θα συζητουσα το ντηζελ, αλλα ποτε δεν θα αλλαζα ενα υπαρχον βενζινοκινητο σε καλη κατασταση που να μη ζηταει, λογικου κυβισμου, με ντηζελ για να κερδισω-δυνητικα- εις το μελλον, καποια ευρω.
Το παιχνιδι ειναι στημενο και μεις ριχνουμε ζαριες....μπας και χασει ο αλλος, οχι να κερδισουμε εμεις.
Σε 2 χωρες ειναι πιο ακριβο το ντιζελ απο την βενζινη στο λινκ που εβαλες.
-
Ο χρήστης krotos έγραψε:
Για πραγματικες καταναλωσεις και πιο ρεαλιστικους υπολογισμους μπορεις να παρεις και μια ιδεα απο spritmonitor.deΕυχαριστώ - πολύ χρήσιμο!
Από αυτά που έχεις στην λίστα, μάλλον το Α1 πρέπει να το διαγράψεις αν σκέφτεσαι και για οικογένεια μετά. Δεν έχει τους χώρους των υπόλοιπων.
Γενικότερα το Α1 (Sportback) και το DS4 είναι οι επιλογές 'τρέλας' στη λίστα, ήτοι οι επιλογές που με 'φτιάχνουν' περισσότερο.
Ερωτηματικό στο πρώτο τα service/κόστος χρήσης και στο δεύτερο η αξιοπιστία.Ειδικότερα το A1 είναι, όντως, το μόνο μικρό στη λίστα μου - κυρίως γιατί μου αρέσει πολύ κι όχι μόνο εμφανισιακά. Συγκεκριμένα το έχω οδηγήσει και μου θύμησε μεγαλύτερο Audi - μετά δοκίμασα και το Polo με την ελπίδα να μου δίνει την ίδια αίσθηση στον δρόμο (βλ. κοινό πάτωμα), αλλά δυστυχώς (για την τσέπη), δεν....
Με προβληματίζουν οι χώροι πίσω, ακριβώς λόγω του ενδεχομένου να μπει και...καθισματάκι μωρού κάποια στιγμή. Είναι κι άλλες στιγμές που σκέφτομαι ότι αν δεν κάνω τώρα μία σχετική παραχώρηση στην πρακτικότητα ώστε να κάνω και λίγο περισσότερο την τρέλα μου, πότε θα κάνω; Σίγουρα όχι στα 40 ή στα 50 μου - στα 60 βλέπουμε!
Δεν είναι δα και διθέσιο.. Με λίγη καλή θέληση, πιστεύω βολεύεσαι τα πρώτα 2-3 χρόνια μιας νέας οικογένειας.Προφανώς θα προτιμούσα να πάω στο νέο Α3 αλλά δε μπορώ με τίποτα να φτάσω μέχρι εκεί πάνω (αφήστε που μετά παίζουν κι άλλες premium λύσεις τύπου ΒΜW A1, Volvo V40, Mercedes A-Class κ.ο.κ...
Γενικότερα, δε θα ήθελα να ξεπεράσω τα ~18 χιλιάρικα αν δεν υπάρχει 'σοβαρός' λόγος, δηλ. κάποιο αυτοκίνητο που ξεκάθαρα να αξίζει την υπέρβαση - θα παίξω στις 36 δόσεις (για πολλούς και διάφορους λόγους), με ταβάνι τα 350-400 ευρώ μηνιαίως.Σε πιο πρακτικά ζητήματα, μένει να οδηγήσω νέο Astra, νέο Golf και DS4. Δυστυχώς δεν είμαι σίγουρος αν θα καταφέρω να βρω τις diesel εκδόσεις για test drive, ίσως σημαντικό εφόσον όντως διαφοροποιείται αρκετά η αίσθηση του αυτοκινήτου μεταξύ diesel/βενζίνης.
-
...και σε μερικες ειναι πολυ κοντα, μια η αλλη, προς το παρον. Αυτο ερμηνευω σαν ταση, η εκτιμηση μου ειναι υποκειμενικη.
Αν μπορουσα να προβλεψω την τιμη του πετρελαιαου σε σχεση με τη βενζινη, θα ημουν συμβουλος στα ΕΛ-ΠΕ. -
Κι εγώ θα προτείνω diesel για τον φίλο που άνοιξε το νήμα. Η υψηλότερη τιμή αγοράς θα φανεί αμελητέα μπροστά στην οικονομία στην κατανάλωση και στην μεγαλύτερη αυτονομία.
Αν δεν αλλάζεις αυτοκίνητο κάθε 5 χρόνια, αξίζει η αγορά diesel. Τα χιλιόμετρα λίγα η πολλά ποτέ δεν ξέρεις πότε θα τα κάνεις. Όσο πιο πολλά χιλιόμετρα κάνεις τόσο πιο γρήγορα θα αποσβέσεις το υψηλότερο κόστος απόκτησης diesel. -
Αν προβλέπεται τεκνοποιία θέλεις 5πορτο. Με τα υπόλοιπα (χώρους αποσκευών και γκάζια) προσαρμόζεσαι με τρίπορτο όμως άστα να πάνε.... (όχι ότι δε γίνεται αλλά είναι πίκρα).
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αν προβλέπεται τεκνοποιία θέλεις 5πορτο. Με τα υπόλοιπα (χώρους αποσκευών και γκάζια) προσαρμόζεσαι με τρίπορτο όμως άστα να πάνε.... (όχι ότι δε γίνεται αλλά είναι πίκρα).Nαι, μόνο 5πορτα κοιτάζω.
Ανεξάρτητα από οικογένειες κλπ, δεν τα βρίσκω καθόλου πρακτικά τα 3πορτα, παρόλο που δυστυχώς πολλές εταιρείες διαφοροποιούν αισθητά τον σχεδιασμό και τα κάνουν πιο 'μουράτα' (ή τα 5πορτα πιο βαρετά, με άλλα λόγια)..
Χωρίς ιδιαίτερο λόγο, δε, διότι ένα 5πορτο μπορεί κάλλιστα να ακολουθεί τις ίδιες γραμμές.Να αναφέρω επίσης ότι, από οικονομικότερα μοντέλα, θέλω να δω το KIA C'eed (αν και ο μικρός diesel μάλλον παρα-είναι μικρός και θα πρέπει να πάω στον 1.6) και το νέο Seat Leon (εάν δεν έχω καταλήξει κάπου αλλού μέχρι να έρθει).
-
Εγώ έχω το Citroen c4 e-hdi και δεν μπορώ παρά να το προτείνω το ds4 που ειναι απίστευτο μπροστά στο Α1 μην πω καμμιά κακή κουβέντα !
Εχεις όμως αποκλείσει επίσης δυο πολυ ωραία dieselakia !- Renault Megane 1.6 dci 130 hp καμία 32αρια κιλά ροπή........OMG !
- New golf tdi driven and it is a very good car
Είμαι στα 6 λίτρα trip computer δηλαδη 8.5 λεπτά το χιλιόμετρο ....όλοι στην δουλειά με ¨ζηλευουν¨ με τα TSiiiii ,kompressor......TCE, vtec .....κουκουρουκου μαντολες.
10 χιλιάδες χιλιόμετρα τα 7 στην πόλη αυτόματο, με απίστευτη ροπή και δύναμη , start stop απο άλλο πλανήτη , και ένα αμάξωμα που όσο περνάει ο καιρός αρέσει στους άλλους περισσότερο - σ εμένα όχι !- η ποιότητα κατασκευης και συρναμογης ειναι τουλάχιστον εξαιρετική. Ολα τα αυτοκίνητα στην κατηγορία του ειναι εξαιρετικά πια. Πάρε ότι θέλεις αρκεί να ειναι diesel και αν θέλεις να με ακούσεις αυτόματο, ημιαυτοματο, cvt. Δες και το Nissan qq με τον 1.6 dci άλλο αμάξι συνολικά . Απ όλα εγώ θα κρατούσα Citroen, Vw Golf, Renault επίσης νομίζω ότι θα έβλεπα και το focus tdci , το v40 αν δεν έχεις θέμα με τους ανύπαρκτος για τους πίσω χώρους στα πόδια και το κλειστοφοβικο ύφος της θέσης οδήγησης ειναι επίσης εξαιρετικό. Το Α3 ειναι απίστευτο και ξεχωρίζει αλλα ειναι σε άλλο εύρος τιμής σειρά 1 116d ειναι απίθανο αλλα πάλι έχουμε ξεφύγει. Κρατά τα τρία αμάξια που είπαμε κα πάρε οποίο σου κανει κλικ. Να σου πω ότι εγώ μετάνιωσα που δεν πήρα το c5 tourer hdi η το megane scenic 1.6 dci.....οι χώροι ειναι άλλο πράγμα , το χαίρεσαι το αμάξι, κανείς τα χόμπι σου, παίρνεις τα ποδήλατα σου, σου έρχεται να τα φορτώσεις όλα και να πας να ζήσεις στο Μόναχο, το Λουξεμβούργο, το μιλανο........με το Α1 ...τι να κανείς τώρα! Sorry για την παρέμβαση απλά θα ήθελα να πω στον κόσμο όσο πιο πολλά μπορώ απο την δική μου εμπειρία! Α και μην ξεχνάς πάντα v power diesel και μια φορά την εβδομάδα στην τιμή του απλού. Diesel ίσον πολιτισμός για εμένα, πολλοί διαφωνούν και ειναι σεβαστό . Για τις δικές μου προταιρεοτητες το diesel δεν έχει λάθος .Κανε test drive εγώ ας πούμε με το Citroen ενθουσιάστηκα με το start stop και με το γεγονός ότι με απομονωνει απο την τρέλα που επικρατεί έξω , οι δυο ώρες που περνάω εκεί μέσα την ημέρα μου ειναι εξαιρετικές , ακούω Παβαροττι , Ντιμιτρι Σοστακοβιτς και μιλάω στο φοβερό Bluetooth, τι να πω ψέμματα ? αφού αυτά κάνω πια και τα κάνω τζάμπα . Μετά απο δυο μήνες θα σου έχει φύγει όλη η πόρωση του νέου αυτοκινήτου και θα έχει μείνει μόνο το κόστος κατοχής, μην μετάνιωσεις .....δεν έχουμε ανάγκη ένα ακόμη ενοχικο σύνδρομο ! Επίσης μην ακούς κανέναν που σου λέει για αποστάσεις και αλλα , στην Γαλλία ,Λουξεμβουργο, Βέλγιο ακόμη και τα χορτοκοπτικα diesel ειναι . Εμένα οι φίλοι μου στη Ζυριχη μπαίνουν στο smart diesel κάνουν 5 χιλιόμετρα και κατεβαινουν και όλα αυτά με μείον 10 βαθμούς, δεν τους είδα ποτέ να τους απασχολεί το diesel vs βενζίνη......η επιλογή ήταν πάντα μόνο diesel. Αυτα απο εμένα , όσο μπορώ να βοηθήσω στην διάθεση σου. -
Έχει πλάκα που αναφέρεις την Ελβετία που νομίζω (μπορεί να κάνω και λάθος) ότι είναι από τις πιο βενζινόφιλες χώρες.
Αξίζει το diesel?