Και πάλι ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.
Με πρόχειρους υπολογισμούς - και χωρίς να μπορούμε να μαντέψουμε πώς θα κινηθούν οι τιμές - υπολογίζω ότι θα κάνω οικονομία περίπου €500-€600 τον χρόνο από τα καύσιμα (η διαφορά υπέρ του πετρελαίου φυσικά). Υπόψιν, όπως ήδη αναφέρθηκε, στα περισσότερα μοντέλα που κοιτάζω γλυτώνω και κάποια χρήματα ετησίως από τα τέλη κυκλοφορίας.
Επίσης, ενδεικτικά σας αναφέρω διαφορές στις τιμές καταλόγου μεταξύ ίδιων, κατά το δυνατό, εκδόσεων πετρελαίου-βενζίνης σε μοντέλα που κοιτάζω. Σε bold το diesel και από κάτω εναλλακτικά βενζίνης, με μικτό (ονομαστικό = υπεραισιόδοξο) κύκλο, τέλη κυκλοφορίας και το σχετικό 'κέρδος' από τη διαφορά τιμής καταλόγου:
Audi A1 1.6 TDI Attraction (90HP, 3.8lt/100Khm, 0 τέλη κυκλοφορίας), €19300
Audi A1 1.2 TFSI Attraction (86HP, 5.1lt/100Khm, €106 τέλη) => €2500 φθηνότερο
Citroen DS4 1.6 HDi Chic (112HP, 4.7lt/100Kmh, €122 τέλη), €21990
Citroen DS4 1.6 VTi Chich (120HP, 6.2lt/100Kmh, €216 τέλη) =>** €2200** φθηνότερο
Opel Astra Essentia 1.3CDTi (95HP, 4lt/100Kmh, 0 τέλη), €18800
Opel Astra Essentia 1.4 (100HP, 5.5lt/100Kmh, €142 τέλη) =>** €2850** φθηνότερο
Opel Astra Essentia 1.4T (120HP, 5,9lt/100Kmh, €152 τέλη) =>** €1850** φθηνότερο
Toyota Auris 1.4 D4D Casual (90HP, 4.8lt/100Kmh, €127 τέλη), €18710
Toyota Auris 1.33 Casual (99HP, 6lt/100Kmh, €153 τέλη) => €2610 φθηνότερο
VW Golf 1.6 TDI Design (105HP, 3.8lt/100Kmh, 0 τέλη), €20400
VW Golf 1.2 TSI 86 Design (86HP, 4.9lt/100Kmh, 0 τέλη) => €3550 φθηνότερο
VW Golf 1.2 TSI 105 Design (105HP, 4.9lt/100Kmh, 0 τέλη) => €2550 φθηνότερο
Η σειρά των αυτοκινήτων είναι ονομαστική κι όχι σειρά προτίμησης.
Υπενθυμίζω μιλάμε για τιμές καταλόγου (π.χ. λείπουν προσφορές τύπου 'Diesel Now' της Citroen που προσφέρει extra έκπτωση στα πετρελαιοκίνητα, όφελος απόσυρσης - που δεν βλέπω να το προλαβαίνω αν δεν πάρει παράταση το μέτρο - και λοιπές προσφορές αλλά και χρεώσεις που διαμορφώνουν την πραγματική τελική τιμή).
Επίσης κοιτάμε μόνο τιμή και δεν λαμβάνουμε υπόψιν άλλες - σημαντικές - παραμέτρους, όπως ότι κάποια από τα παραπάνω μοντέλα μπορεί να είναι 'ψόφια' σε μία από τις δύο 'αντίστοιχες' εκδόσεις διαφορετικού καυσίμου... Π.χ. ούτε ο 1.3CDTi με πείθει στο Astra ούτε ο 1.2TSI ο 'απλός' στο νέο Golf.
Μιλώντας για κινητήρες, πραγματικό διαμάντι πρέπει να είναι ο (Euro6) 1.5 DCi που φοράει το νέο Clio.
Δυστυχώς όμως και τα 2 προηγούμενα αυτοκίνητά μου ήταν Clio...!!
Παρόλο που είμαι πολύ ευχαριστημένος (και μου αρέσει το νέο μοντέλο), θα ήθελα να πάω σε κάτι διαφορετικό και να μη μείνω στα 'ίδια'. Επίσης θα προτιμούσα να πάω σε μικρομεσαίο και όχι σε μικρό - με εξαίρεση ίσως κάποιο premium mini με καλή ποιότητα κύλισης/'πάτημα' στο δρόμο (π.χ. Αudi Α1).