-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Πάντως αν το μέσο κόστος μετακίνησης είναι 1.75€ η αύξηση στο 1€ από τα 0.80€ δεν μου φαίνεται υπερβολική. Τηρουμένων πάντα των αναλογιών και της ικανότητας του Ελληνικού κράτους να συνεχίζει να επιδοτεί τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Μαλακίες... αν ο ΟΑΣΘ πιστεύει οτι το κοστος μετακίνησης ειναι 1,75€ θα ελεγα να σταματήσει το κράτος ΑΜΕΣΑ την επιδότηση, να δούμε ποσα απίδια χωράει ο σάκος (του ΟΑΣΘ).
Για την ερώτηση σου... θα ελεγα πως η μέση διαδρομή ειναι γύρω στα 3 χιλιομετρα...
-
στο θέμα του ΟΑΣΘ είναι ότι οι μέτοχοί του θέλουν να έχει αξία οι μετοχές που έχουν...
-
@ corsair
33 cent το χιλιόμετρο... ακριβό θα είναι το εισιτήριο. Επιπλέον μιλάς για μέση διαδρομή αντίστοιχη 40 λεπτών πεζοπορίας.
@ all
Περί ΟΑΣΘ. Οι μέτοχοι καλά κάνουν και θέλουν να έχουν αξία οι μετοχές τους. Το κράτος θα πρέπει να μην επιβαρύνει το σύνολο υπέρμετρα. Αυτή συνήθως είναι η δουλειά του. Τώρα άλλο τι γίνεται...
ΥΓ. Εμείς ετοιμαζόμαστε για 1.5 € το εισιτήριο εδώ στα Νότια....
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
ΥΓ. Εμείς ετοιμαζόμαστε για 1.5 € το εισιτήριο εδώ στα Νότια....
εχω την εντυπωση οτι πληρωσα 1,40€ για το εισητηριο στο μετρο και 0,70€ το μισο.
2 ενήλικες και 3 παιδια ---> 9,80€ πηγαινε ελα.
αν συμπεριλαβω τη λιγη κινηση και τις πολλες αδειες θεσεις (λογω καλοκαιριου) στην περιοχη Πλακας-Θησείου που πηγα , σιγουρα με συνέφερε να κατεβω με το αυτοκινητο.
αρα ήδη δεν ειναι και πολυ εκλυστικες οι τιμες
τωρα σε καθημερινη αλλαζει το πραμα
-
25% αύξηση λέει...1.50 θα πάει το απλό μόνο για λεωφορείο-τρολευ και 1.75 για όλα τα μέσα. Μα πάνε καλά??
Sent from my Neo V using Tapatalk
-
Φυσικά θα συνεχίσουν να παίρνουν τα ΜΟΥ ΜΟΥ ΜΟΥ όλων μας. Οι 'λαθρεπιβάτες' δεν οφείλωνται μονάχα στην ιδιοσυγκρασία μας ως λαός (παλιότερα ελάχιστοι μπαίναν χωρίς εισητήριο), αλλά στο ότι οι τιμές των εισητηρίων είναι πολύ ακριβές και σίγουρα δεν είναι εισάξιες των υπηρεσιών που λαμβάνεις (με βρώμικα λεωφορεία, βρώμικους σταθμούς, συνήθως αναιδείς οδηγούς, απίστευτες καθυστερήσεις και δρομολόγια που με τη συχνότητα που γίνεται πιθανότατα δε θα έπρεπε να υπάρχουν.
Ας βελτιώσουν τις υπηρεσίες του, και ας υπάρχει σωστό χρεωστικό σύστημα και τακτά δρομολόγια και ελάχιστοι θα συνεχίσουν να παρανομούν.
-
Στον ΟΑΣΘ παρόλου που ο οργανισμός είναι ιδιωτικός,το Κράτος επιδοτεί την τιμή του εισιτηρίου για να παραμένει 'χαμηλή'...
-
να σταματησει να τον επιδοτει.
-
Ο χρήστης pro_crossaro έγραψε:
Φυσικά θα συνεχίσουν να παίρνουν τα ΜΟΥ ΜΟΥ ΜΟΥ όλων μας. Οι 'λαθρεπιβάτες' δεν οφείλωνται μονάχα στην ιδιοσυγκρασία μας ως λαός (παλιότερα ελάχιστοι μπαίναν χωρίς εισητήριο), αλλά στο ότι οι τιμές των εισητηρίων είναι πολύ ακριβές και σίγουρα δεν είναι εισάξιες των υπηρεσιών που λαμβάνεις (με βρώμικα λεωφορεία, βρώμικους σταθμούς, συνήθως αναιδείς οδηγούς, απίστευτες καθυστερήσεις και δρομολόγια που με τη συχνότητα που γίνεται πιθανότατα δε θα έπρεπε να υπάρχουν.Ας βελτιώσουν τις υπηρεσίες του, και ας υπάρχει σωστό χρεωστικό σύστημα και τακτά δρομολόγια και ελάχιστοι θα συνεχίσουν να παρανομούν.
Στους ταρίφες που ισχύουν τα περισσότερα από τα παραπ´ανω, γιατί δεν έχει λαθρεπιβάτες;;;
Η λύση είναι μία. Ελεγχόμενη πρόσβαση ώστε να δουνε πόσα είναι τα συνολικά έσοδα και μετά εξορθολογισμός εσόδων εξόδων ώστε να δούμε πόσο μπορεί να πέσει η τιμή.
-
Συμφωνώ μαζί σου.Να αυξήσουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και αν τότε αφού εχουν εξαντλησει κάθε διαθέσιμο μέτρο,να ζητήσουν όποια αύξηση...
-
Πολύ σωστό. Αν απλά αυξήσουν το εισιτήριο θα αυξήσουν και την εισιτηριοδιαφυγή αυτόματα εκτός και αν αλλάξει και το σύστημα που βγαίνει το εισιτήριο.
-
Ο χρήστης skous έγραψε:
Φυσικά θα συνεχίσουν να παίρνουν τα ΜΟΥ ΜΟΥ ΜΟΥ όλων μας. Οι 'λαθρεπιβάτες' δεν οφείλωνται μονάχα στην ιδιοσυγκρασία μας ως λαός (παλιότερα ελάχιστοι μπαίναν χωρίς εισητήριο), αλλά στο ότι οι τιμές των εισητηρίων είναι πολύ ακριβές και σίγουρα δεν είναι εισάξιες των υπηρεσιών που λαμβάνεις (με βρώμικα λεωφορεία, βρώμικους σταθμούς, συνήθως αναιδείς οδηγούς, απίστευτες καθυστερήσεις και δρομολόγια που με τη συχνότητα που γίνεται πιθανότατα δε θα έπρεπε να υπάρχουν.
Ας βελτιώσουν τις υπηρεσίες του, και ας υπάρχει σωστό χρεωστικό σύστημα και τακτά δρομολόγια και ελάχιστοι θα συνεχίσουν να παρανομούν.
Στους ταρίφες που ισχύουν τα περισσότερα από τα παραπ´ανω, γιατί δεν έχει λαθρεπιβάτες;;;
Η λύση είναι μία. Ελεγχόμενη πρόσβαση ώστε να δουνε πόσα είναι τα συνολικά έσοδα και μετά εξορθολογισμός εσόδων εξόδων ώστε να δούμε πόσο μπορεί να πέσει η τιμή.
οι ταριφες ειναι ιδιωτικοι και δεν επιδοτουνται απο το κρατος.
και δε συγκρινεται το κοστος του ταξι με του λεωφορειου. -
Όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε τα ΤΑΞΙ τα έχουν ιδιώτες. Εκ των πραγμάτων (και λόγω της φύσης του οχήματος) είναι αδύνατον να υπάρξουν λαθρεπιβάτες.
Επίσης δεν ξέρω αν παρατηρείς γύρω σου, αλλά πλέον οι περισσότεροι ταξιτζήδες τα βγάζουν οριακά πέρα, και παιρνούν τις μισές (και βάλε) ώρες τους στις πιάτσες (νόμιμες ή παράνομες) περιμένωντας να εμφανιστεί πελάτης. Και όλα αυτά λόγω των υψηλών τιμών τους (τελευταία φορά που πήρα ταξί λόγω ανάγκης χρεώθηκα 10Ε για να πάω από τη Λ. Βουλιαγμένης (στο ύψος της Γλυφάδας) στον σταθμό του Αγ. Δημητρίου... ). Οπότε το αποτέλεσμα τελικά είναι ίδιο. Και αυτοί έχουν μείον στα ταμεία τους
Ο υπολογισμός των εξόδων της λειτουργίας των ΜΜΜ μπορεί να γίνει και αύριο το πρωί. Δεν είναι πυρηνική φυσική. Το πρόβλημα είναι ότι από εκεί πάνε να βάλουν και στην τσέπη.
Η λύση για όλα είναι πολύ απλή:
- Τέλος το κλασικό εισητήριο. Μία καρτούλα που θα την χτυπάς (ή θα λειτουργεί η καταγραφή αυτόματα), που θα ισχύει για όλα τα μέσα.
- Κοστολόγηση ανάλογα με τη διαδορμή που κάνεις, και όχι όλοι το ίδιο.
- Κάμερες στις πόρτες των οχημάτων. Και για λόγους ασφαλείας (πχ κλεφτρόνια) και για να μπορούν να αποδείξουν αργότερα τις χρεώσεις των καρτών (γιατί σίγουρα θα βρεθούν 'έξυπνοι' που θα κάνουν τους Κινέζους.
- Τακτικά δρομολόγια, χωρίς καθυστερήσεις και φυσικά το αργότερο ανά 20'. Ελάχιστοι θα προτιμήσουν ένα δρομολόγιο με σίγουρα χρόνο αναμονής 45' με 1 ώρα και αν χαθεί και δρομολόγιο μιλάμε για δίωρο (έχω παράδειγμα με το 308). Εφόσων ξέρω ότι υπάρχει λεωφορείο ή τρένο/τραμ/μετρό/τρόλεϊ που μπορεί να με μεταφέρει εκεί που θέλω χωρίς να ταλαιπωρηθώ με τις ώρες στις στάσεις και με την πιθανότητα να χάσω την ανταπόκριση που χρειάζομαι, για ποιο λόγο να χρησιμοποιήσω το αυοκίνητο μου? Οπότε θεωρητικά (και με την τιμή της βενζίνης που έχουμε τώρα) θα αυξηθεί ΑΜΕΣΑ το ειβατικό κοινό.
- Λογική χρέωση. Γιατί οτιδήποτε είναι υπερχρεωμένο είναι καταδικασμένο σε αποτυχία.
Αντίθετα αν αυξήσουν τα μέσα περιφρούρησης θα αυξήσουν ΑΜΕΣΑ και σε μεγάλο βαθμό τα έξοδα λειτουργείας τους, χωρίς φυσικά να υπάρχουν τα ανάλογα αποτελέσματα, αφού οι περισσότεροι απλά θα προτιμήσουν να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους, που υπό συνθήκες ήδη είναι φθηνότερο.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν επικροτώ τους λαθρεπιβάτες. Αλλά αντίθετα προτείνω τρόπους και για να εξαληφθεί το φαινόμενο και να αυξηθεί ο κόσμος που κινείται με τα ΜΜΜ.
-
Πέρα από αυτούς που δεν πληρώνουν εισιτήριο λόγω ένδειας αλλα και τους εκ πεποιθήσεως τσαμπατζήδες υπάρχουν και αυτοί που έχουν ασπαστεί το κίνημα δεν πληρώνω...
-
http://www.market-talk.net/index.php/id/11060
Αν ισχύει αυτό τότε μνμ προς τους Θεσσαλονικείς... Καλά είστε παιδιά.. υπάρχουν και χειρότερα... Θα δουλέψει πεζώ 2 όσο δεν παίρνει...
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
http://www.market-talk.net/index.php/id/11060Αν ισχύει αυτό τότε μνμ προς τους Θεσσαλονικείς... Καλά είστε παιδιά.. υπάρχουν και χειρότερα... Θα δουλέψει πεζώ 2 όσο δεν παίρνει...
Αυτος ο εμετικος που εγραψε το αρθρο, θα ξεχναει τι ειδους ιδιωτικοποιηση ειχε γινει επι μητσοτακη. Καθε κομματαρχης της ΝΔ ειχε βρεθε με λεωφορειο.
Ουστ -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
http://www.market-talk.net/index.php/id/11060
Αν ισχύει αυτό τότε μνμ προς τους Θεσσαλονικείς... Καλά είστε παιδιά.. υπάρχουν και χειρότερα... Θα δουλέψει πεζώ 2 όσο δεν παίρνει...
Αυτος ο εμετικος που εγραψε το αρθρο, θα ξεχναει τι ειδους ιδιωτικοποιηση ειχε γινει επι μητσοτακη. Καθε κομματαρχης της ΝΔ ειχε βρεθε με λεωφορειο.
ΟυστΠάντως τα δύο εκείνα χρόνια πριν γίνει η εν λόγω Ιδιωτικοποίηση που λες είχα κάνει το Μετς - Πολυτεχνιούπολη Ζωγράφου με τα πόδια πάνω από 500 φορές. Κοινώς ήταν οι τότε αλίστου μνήμης Κομματάρχες του ΠΑΣΟΚ που με δικαιολογία την ανάλγητη πολιτική του Μητσοτάκουλα έκαναν εκ περιτροπής απεργία (19 ή 20 συνδικάτα είχε τότε η ΕΑΣ) και για 2 χρόνια η Αθήνα δεν είχε Λεωφορεία παρά μόνον τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Επιπλέον δεν υπήρχε δικαιολογία για το ξεβράκωμα που έπεσε σε εκείνον τον καψερό που πήγε να πάρει μία άδεια. Κακά τα ψέματα. Περισσότερη ανακούφιση ένιωσε ο κόσμος όταν επιτέλους είδε αστικές συγκοινωνίες. Μετά βέβαια αυτοί που είχαν πάρει τις άδειες στην απειλή του Ανδρέα ότι θα απολυθούν είχαν ταμπουρωθεί στο αμαξοστάσιο απειλώντας ότι θα κάψουν τα λεωφορεία αν δεν ενταχθούν στο προσωπικό του νέου φορέα (με την κρατικοποίηση του Ανδρέα το 1994). Άλλοι αυτοί....**
Να μην ξεχνάμε βέβαια την περίοδο εκείνη και τον περιβόητο Νίκο Μπάκουλη της ΔΕΗ.... 40 ημέρες οι διακόπτες κάτω και στην περιβόητη συνέντευξη στον Χατζηνικολάου (την εποχή που το Mega έπαιζε ακόμα το ρόλο του αντικειμενικού) δεν μπορούσε να αρθρώσει λέξη γιατί έκανε αυτά που έκανε.
Εποχές πράσινης τρομοκρατίας και απόλυτης αδράνειας. Το μέγα λάθος της ΝΔ τότε ήταν που δεν τους έκοψε τον κώλο. Αλλά αυτό απαιτούσε ανθρώπους με πυγμή και όχι τον Μητσοτάκουλα...
** Μάλλον πάντως δεν θυμάσαι καλά τα γεγονότα. (λογικό ήσουν μικρός τότε). Κάθε οδηγός της ΕΑΣ μπορούσε να πάρει μία άδεια. Το γεγονός ότι η ΠΑΣΠ είχε σαμποτάρει την σχετική διαδικασία οδήγησε σε αυτό που λες (για ΚΚΕ δεν μιλάμε αυτοί τον Βούδα). Και η λέξη σαμποτάρει είναι παραπλανητική. Απειλές για τη ζωή των οδηγών και των οικογενειών τους, ξύλο στο δρόμο, ξεβρακώματα και άλλα που σίγουρα εμπίπτουν στις διαδικασίες όπως τις αντιλαμβάνονται οι ΠΑΣΟΚΟΙ παλαιάς κοπής Δημοκρατικές διαδικασίες.
-
Τι μου θυμισες τωρα?
Εκανα το Κορυδαλλος - Ομόνοια με τα ποδια 2 φορες την εβδομάδα. Μετα είχαν βγάλει τα ΡΕΟ
Πάντως ότι πριν γίνει η ιδιωτικοποίηση τα δρομολόγια ηταν όποτε γουσταρε ο οδηγος περιμενες μισάωρα ++ στην στάση, πλήρωνες οτι χρηματα ηθελες μιας και ο οδηγος δεν κοιταζε, και άλλα πολλά.
Μετά που τα 'ιδιωτικοποίησαν' ειχαν φτιαξει τουλαχιστον κάπως τα δρομολόγια.. και δεν έπαιζε να πληρωσεις οτι εχεις ευχαρίστηση όπως πρίν..
on topic τώρα, το 1.40 που εχει τώρα το εισητήριο είναι ήδη ακριβό και δεν ανταποκρίνεται στην υπηρεσία που παρέχεται, τα δρομολόγια έχουν αραιώσει, κάποια λεωφορεία είναι σε κακή κατάσταση, μέσα στοιβάζεται σαν σαρδέλες ο κόσμος, ο προγραμματισμός των δρομολογίων ειναι gtpk...
Να μην πω που πληρώνεις 45 ευρω για κάρτα, και αρχίζουν απεργίες/στάσεις και αλλα τετοια ...και τελικά σου στοιχίζει παραπάνω.
Αν δεν κοιτάξουν το θέμα των τζαμπατζήδων δεν πρόκειται να γίνει τίποτα, καθημερινά χρησιμοποιώ μετρό + λεωφορείο, έλεγχο πετυχαίνω μια φορά το διμηνο και αν. Αν δε πάει το εισητήριο στο 1.75 τότε θα αυξηθούν και άλλο οι τζαμπατζήδες.
1.80 ειχε πριν 2 χρονια στη Βιεννη, και ηταν στην ωρα τους όλα( μετρό, λεωφορεια, τραμ), να μην πουμε για τη διαφορα μισθου εκει..
Ο κοσμος θέλει συγκοινωνίες, θέλει να μην ξεροσταλιάζει στις στάσεις, θελει να πηγαινει σαν ανθρωπος στη δουλειά του.
Το αν θα ειναι ιδιωτικές ή κρατικες οι συγκοινωνιες στα @@ του.
-
Ο χρήστης apopol έγραψε:
Τι μου θυμισες τωρα?Εκανα το Κορυδαλλος - Ομόνοια με τα ποδια 2 φορες την εβδομάδα. Μετα είχαν βγάλει τα ΡΕΟ
Πάντως ότι πριν γίνει η ιδιωτικοποίηση τα δρομολόγια ηταν όποτε γουσταρε ο οδηγος περιμενες μισάωρα ++ στην στάση, πλήρωνες οτι χρηματα ηθελες μιας και ο οδηγος δεν κοιταζε, και άλλα πολλά.
Μετά που τα 'ιδιωτικοποίησαν' ειχαν φτιαξει τουλαχιστον κάπως τα δρομολόγια.. και δεν έπαιζε να πληρωσεις οτι εχεις ευχαρίστηση όπως πρίν..
Θυμάμαι το καλοκαίρι από το τέρμα των Λεωφορείων στην Αμαλίας τα Λεωφορεία για Βουλιαγμένη-Βάρκιζα και άλλες δημοφιλείς περιοχές για μπάνιο. Εποχές με την τρίχα να κάνει κοτσίδι στη μασχάλη μπόχα των γονέων καθώς κλιματισμός δεν έπαιζε ούτε για δείγμα και το σαπούνι σπάνιζε. Μαλλί λιγδωμένο (το έπλενε το αλάτι) και τα ελάχιστα δυνατά ρούχα με το βρώμικο μουστάκι στους άνδρες να αποτελεί σήμα αρρενωπότητας. Χαλάουα δεν έπαιζε ούτε για δείγμα (ακόμα είμαστε στα τέλη του 80.... το lifestyle δεν έχει περάσει στα τυπικά στρώματα των περιοχών του Παγκρατίου κ.λπ.) στις γυναίκες και το μακιγιάζ ήταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Κυτταρίτιδα με το κιλό, ψωμάκια παντού και αποστροφή του βλέμματος. Τα πράγματα βελτιώνονταν μόνον στον Άλιμο και μετά όπου και πάντα κάποια τουρίστρια ή κάποια Ελληνίδα που πρόσεχε στοιχειωδώς τον εαυτό της μας χάριζε τα κάλλη της.
Τα δρομολόγια καθοριζόταν πάντα με βάση το πότε γούσταρε ο οδηγός να πάει στον προορισμό καθώς κανένας έλεγχος δεν γινόταν και οι χρονικοί προγραμματισμοί όριζαν ταχύτητα κίνησης περίπου τη μισή αυτής που πετύχαινε το Λεωφορείο. Καφέδακι στο χέρι και στη συνέχεια οδήγηση αυτοκτονίας ειδικά στα λιμανάκια όπου ο οδηγός το έπαιζε Μουτόν και το IKARUS πήγαινε αέρα. Όσοι ήταν όρθιοι στο Λεωφορείο απλά ασκούσαν τα μούσκουλα τους στην απέλπιδα προσπάθεια να μην σκάσουν στο βρώμικο χοντρό λαιμό της 60+ χρονής πατσόγριας. Φρεναρίσματα στο όριο και οδήγηση ειδικής. Τελειωμένες αναρτήσεις με συνθήκες μηδενικής βαρύτητας όταν το Λεωφορείο τερμάτιζε την ανάρτηση του στην έξοδο από την λακκούβα καθώς ο πίσω άξονας όχι σπάνια βρισκόταν στον αέρα. Με αυτά και με άλλα (καμία άφραγκη τελειωμένη τουρίστρια στο τέρμα δλδ που την περίμενε ο Greek Lover στο δωμάτιο του Σταθμάρχη ώστε να βγάλει τα λεφτά της για το εισιτήριο της επιστροφής) ο οδηγός συμπλήρωνε τα 3~4 δρομολόγια που έπρεπε να κάνει το 8ωρο του μέσα σε κάτι λιγότερο από 6 ώρες. Εννοείται ότι όταν τελείωνε η βάρδια ο οδηγός επιβιβαζόταν στο λεωφορείο συναδέλφου και δεν ήταν λίγες οι φορές που η παράδοση / παραλαβή γινόταν στο τέρμα της Βάρκιζας μετά από 2+ ώρες απραξίας του Λεωφορείου καθώς ο εντεταλμένος οδηγός έφτανε με το όχημα της γραμμής. Φυσικά όλα αυτά εις βάρος των επιβατών και της γενικότερης ποιότητας. Το μέσο ντύσιμο του υπαλλήλου της ΕΑΣ ήταν το ιδρωμένο γαλάζιο πουκάμισο ανοιχτό μέχρι την μέση της κοιλιάς, με το γυαλί Rayban (ψεύτικο) να διαχωρίζει στο προκοίλι. Νύχι μακρύ και βρώμικο (το οποίο χρησιμοποιείτο και ως καθαριστής μύτης ή αυτιού), μαλλί ατιμέλητο που μύριζε ντίζελ και καπνό, παντελόνι τζιν βρώμικο και παντόφλα το καλοκαίρι. Οδήγηση με το ένα χέρι γιατί στο άλλο ήταν το μπεγλέρι (σήμερα είναι το κινητό...) το οποίο ξεκουραζόταν πάνω στον λεβιέ των ταχυτήτων και συμπεριφορά Πάπα. Ο πληθυντικός ήταν άγνωστη ποσότητα. Οι οδηγίες περιοριζόντουσαν σε ένα ξερό αριθμό (122 πχ...) και μετά η πόρτα έκλεινε στα μούτρα του καψερού που περίμενε με τις ώρες. Αν ήσουν γυναίκα έσκαγε και χαμόγελο όπου τα χρυσά δόντια και το φύλλο από το βασιλικό της χωριάτικης είχαν την τιμητική τους. Ευτυχώς μιλούσαν λίγο γιατί μετά το μεσημέρι το ουζάκι έκανε την εμφάνιση του στους χώρους ξεκούρασης και η μυρωδιά του οινοπνεύματος ήταν χαρακτηριστική.... Η οδοντική υγιεινή ήταν ένας άγνωστος και η μυρωδιά του αλκοόλ σκέπαζε τη βρώμα της σαπίλας από το χαλασμένο δόντι ή τη χρυσή θήκη. Θυμάμαι και έναν δε, που είχε μασελάκι το οποίο κάποια στιγμή γιατί το ενοχλούσε το έβγαλε ενώ οδηγούσε και το καθάρισε με το νύχι του.... Η αναγούλα σε όλο της το μεγαλείο....
Για τα αθάνατα IKARUS. Τι να πει κανείς;;; Καθίσματα από σκληρή απομίμηση ξύλου που γλίστραγαν και ήταν γεμάτα με τον ιδρώτα του προηγούμενου αν και δύσκολο έστω και ένα από αυτά να βρεις με τις γιαγιάδες να έχουν εξασφαλίσει τις θέσεις από πριν. Με το καιρό το λακάρισμα ξέφτιζε τα φύλλα του καπλαμά άνοιγαν και οι θέσεις αυτές σε τραυμάτιζαν αν έκανες το λάθος να συρθείς πάνω τους. Τα καθίσματα που ήταν διατεταγμένα κατά τον διαμήκη άξονα του Λεωφορείου ήταν ότι έπρεπε για να την πέσεις στην διπλανή σου αν και τις περισσότερες φορές στην έπεφτε ο πιπινολάτρης παππούς. (θυμάμαι έναν που με είχε ταράξει στο χέρι ως τη στιγμή που το έσπασα το δάκτυλο του μαλάκα). Οι όσες σχετικά όμορφες γυναίκες υπέφεραν τα μάλα από όλους αυτούς τους μαλάκες και δεν ήταν σπάνιο το φαινόμενο του τύπου που τριβόταν πάνω τους. Κλανιές και αυτές έπαιζαν καθώς η φασολάδα και τα άλλα φαγητά που παράγουν αέρια ήταν σε ημερήσια διάταξη αλλά με τα παράθυρα όλα ανοιχτά ποιος νοιαζόταν το καλοκαίρι. Το χειμώνα βέβαια ας μην μιλήσουμε καλύτερα. Εκεί τύφλα να είχε το Αουσβιτς. Απορίας άξιο το πως δεν ανατινάχθηκε κάποιο Λεωφορείο από τη συγκέντρωση των σχετικών πτητικών ουσιών. Πάντως το ντουμάνι από τα EURO-0 λεωφορεία της αθάνατης Ουγγαρίας σε έφτιαχνε πριν ανέβεις οπότε η μύτη δεν έδινε και ιδιαίτερα σήματα. Η γόπα έκανε πάρτι στα δάπεδα και η τελευταία φορά που είχε πλυθεί εσωτερικά το λεωφορείο ήταν όταν βγήκε από το Εργοστάσιο. Οι πόρτες λειτουργούσαν ως λεπίδια αν δεν πρόσεχες (συστήματα ασφαλείας δεν είχαν). Οι χειρολαβές από σκληρό πλαστικό σου προκαλούσαν κάλους και πολλές φορές σε κάποια απότομη στάση έσπαγαν χωρίς προειδοποίηση (αποτέλεσμα της ψαθυρότητας του υλικού και του πολυμερισμού του πλαστικού που φυσικά δεν είχε φτιαχτεί για τις συνθήκες ηλιοφάνειας της Ψωροκώσταινας) με αποτέλεσμα 3 ή 4 να σωριάζονται στο πάτωμα ή στους υπόλοιπους. Διαστρέμματα (σπάνια αλλά όχι τόσο σπάνια), αμυχές και μώλωπες βέβαια ως συνοδευτικά κάθε ταξιδιού καθώς ειδικά στους τερματικούς σταθμούς με το που άνοιγαν οι πόρτες οι βάρβαροι έσπρωχναν για να προλάβουν να βρουν μία θέση και όποιον πάρει ο χάρος. Πολλοί δεν δίσταζαν να πατήσουν πάνω στο σώμα του φτωχού συνεπιβάτη που είχε σκοντάψει στο σκαλί της πόρτας για να μην χάσουν τις θέσεις από τους άλλους που έμπαιναν από τις άλλες πόρτες. Βρισιές, φωνές και ο οδηγός απαθής να βλέπει τους άλλους να τρώγονται σαν τα σκυλιά για μία θέση στον λακαρισμένο καπλαμά. Οι στάσεις υπαίθριες να περιμένεις με τις ώρες πότε θα περάσει το Λεωφορείο.
Φυσικά η απόλυτη χλιδή ήταν τα δίπατα λεωφορεία (Leyland) στα οποία πράγματα άγνωστα στο μέσο επιβαίνοντα (κλιματισμός, αεροανάρτηση, ηχομόνωση, θέα και το κυριότερο άνετα καθίσματα με υφασμάτινη επένδυση) έκαναν την εμφάνιση τους για μερικά τουλάχιστον χρόνια. Στη συνέχεια το εξαιρετικό συνεργείο της ΕΑΣ κατάφερε να τα μετατρέψει και αυτά σε διαλυμένα σαπιοκάραβα καθώς 'είναι δύσκολη και πολύπλοκη η συντήρηση τους'.
Μετά την Ιδιωτικοποίηση ξεκίνησε μία τάξη η οποία όμως έμεινε μόνον στην αρχή. Όσο ο καιρός περνούσε και όλα ήταν στη λογική του 'ότι φάμε ότι πιούμε και ότι αρπάξει ο κώλος μας' (άλλωστε η ήττα του Μητσοτάκη ήταν θέμα χρόνου και ο Ανδρέας είχε υποσχεθεί να πάρει τα λεωφορεία πίσω) τα λεωφορεία απέκτησαν τις κακές συνήθειες του παρελθόντος (βρώμα, εκκινήσεις όποτε το λεωφορείο αποκτούσε τον απαραίτητο αριθμό επιβατών κ.λπ.) οι οδηγοί παρέμειναν αγενείς αν και το ντύσιμο τους βελτιώθηκε λίγο (σχετικά όλα αυτά).
Με την επιστροφή του Ανδρέα στην εξουσία και την εξόφληση του γραμματίου στους καλύτερους αφισοκολλητές του ΠΑΣΟΚ (πάνω από τις μισές αφίσες για το κόμμα) τα πράγματα επέστρεψαν στην παλαιά καλή εποχή. Ευτυχώς δεν έζησα την εποχή αυτή. Όμως έκανα το λάθος να βρεθώ στη γείτονα χώρα όπου τα ΜΜΜ ήταν συνεπή, τα τρένα γρήγορα κ.λπ. Στην Ελλάδα το μετρό, αποτέλεσε στην αρχή και την πρώτη επαφή με την ευγένεια και τη συνέπεια που είχε ο Έλληνας στη διάδραση του με τα ΜΜΜ. Εντελώς τυχαία το μετρό ήταν Α.Ε. και όχι το παλαιό χάλι. Φυσικά περιοχές όπως η Β Αθήνας και Πειραιά έμειναν να εξυπηρετούνται από άτομα της συνομοταξίας των Σταμουλό-Κολλάδων οι οποίοι ως Βουλευτές (ο 2ος) εξαργύρωσαν τα γραμμάτια και σήμερα θα είναι της συνομοταξίας των αγανακτισμένων.
Ο Σταμούλος βέβαια πέθανε κάπου στην πορεία. Ο Κολλάς όμως ζει και βασιλεύει. Συνταξιούχος από μικρή ηλικία με παχυλότατη σύνταξη αποτελεί και σήμερα τον κύριο πόλο αναφοράς του πως 'να μην διαρθρώσετε τις Αστικές σας Μεταφορές'.
Φυσικά και όλα αυτά παρόλο που ανήκουν στην Ιστορία καθόρισαν την γενικότερη συμπεριφορά μου. Ο Κολλάς, ο Μπάκουλης, ο Πιπεριάς, ο Σταμούλος, ο Λαμπρόπουλος σήμερα (από όλα τα κόμματα και χρώματα) μου προκάλεσαν τη γενικότερη απέχθεια μου προς το συνδικαλιστικό κίνημα. Που όπως και η πολιτική αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες του σημερινού καταντήματος. Και δεν αναφέρομαι στον συνδικαλισμό γενικότερα. Αλλά σε αυτό το μόρφωμα που έχουμε στην Ελλάδα....
-
Το έχω ξαναγράψει. Τα αστικά του λεκανοπεδίου ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ από τον Κωνο Καραμανλή τον Α΄, τον ορίτζιναλ, στα μέσα της δεκαετίας του '70.
Μέχρι τότες ήταν ιδιωτικά .
Περι εισιτηρίων λεωφορείων