-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Εχω παρομοιο προβλημα σε φιλο, εβαλε φρεον, και επαιζε, και μετα επεσε η αποδοση σε μερικες μερες
Υπαρχει η ενυπωση οτι βαλανε φρεον με χρωμα, θα του κανει ζημια?
Daewoo Lanos του 99Το αυτοκίνητο υποτιθεται ελεγχθηκε και βρέθηκε χαλασμενος ο συμπιεστης...??
Υπάρχει περιπτωση να ειναι κάτι άλλο??
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όχι, είναι σφραγισμένο κύκλωμα.Έλεγχο στον ιμάντα.
Μόνο εξωτερικό καθάρισμα τον συμπυκνωτή (ψυγείο) στο χώρο της μηχανής και αν θέλεις εσωτερικό καθάρισμα.Ο αφυγραντήρας (το κυλινδρικό 'φίλτρο') του ψυκτικού υγρού στο χώρο του κινητήρα, περιέχει κάτι σακουλάκια με το υλικό που κάνει την αφύγρανση. Αυτά αν παλιώσουν (ή από την υγρασία) μπορεί να φουσκώσουν και να σκάσουν γεμίζοντας με σκουπίδια όλο το κύκλωμα του a/c - κακή ζημιά.
Δεν ξέρω κάθε πότε πρέπει να το αλλάζεις, στο παλιό μερσεντές έχει ένα πειράκι που βγαίνει ανάλογα πόσο βουλωμένο είναι - σε άλλα αμάξια δεν έχω δει τέτοιο.Ευχαριστώ!
Θα ζητήσω ένα τσεκ για τα σακουλάκια αφύγρανσης (αν και δύσκολο να γέμισαν αφού το a/c δεν εχει χρησιμοποιηθεί σχεδόν καθόλοθ) και τα υπόλοιπα θα περιμένουν για το μέλλον. -
Καλησπέρα σε όλους.
Φίλος απέκτησε ένα Corolla AE101 liftback, το οποίο αρχικά δεν είχε aircodition. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης κάποια στιγμή τοποθέτησε ένα aftermarket, για το οποίο δε γνωρίζω καμία λεπτομέρεια. Το θέμα είναι ότι χρειάζεται συμπλήρωμα/αλλαγή φρέον, και έχουμε κάποιες απορίες.
- Πως καταλαβαίνουμε αν έχει R12 ή R134 οπτικά. Υπάρχει τρόπος?
- Αν έχει R12, δεδομένου ότι είναι αρκετά ακριβό, σκέφτεται να κάνει μετατροπή για R134. Από όσο διάβασα, για να γίνει η μετατροπή χρειάζεται το απαραίτητο φρέον, ειδικό λιπαντικό για τον κομπρέσσορα, και πράσινα λαστιχάκια. Χρειάζεται κάτι άλλο?
- Ο φίλος ρώτησε και έναν πιτσιρικά μηχανικό και του είπε ότι αναλαμβάνει να κάνει τη μετατροπή, αλλάζοντας φρεον και λιπαντικό (δεν ανέφερε κάποια άλλη μετατροπή) και το κοστολόγιο του ήταν 50Ε, που μου φάνηκε υπερβολικά χαμηλό, δεδομένου ότι δεν μιλάμε για απλή συντήρηση.
-
Τα παλιά λάδια (ορυκτέλαια) δεν είναι συμβατά με το R134a (που χρησιμοποιεί άλλου τύπου λάδια).
Το κόλπο για την καλή μετατροπή που θα κρατήσει χρόνια είναι να ξεπλυθεί καλά το σύστημα.
Αν μείνουν ελάχιστα παλιά λάδια, θα μαυρίσουν και θα βουλώσουν το σύστημα.Ο χρήστης pro_crossaro έγραψε:
3) Ο φίλος ρώτησε και έναν πιτσιρικά μηχανικό και του είπε ότι αναλαμβάνει να κάνει τη μετατροπή, αλλάζοντας φρεον και λιπαντικό (δεν ανέφερε κάποια άλλη μετατροπή) και το κοστολόγιο του ήταν 50Ε, που μου φάνηκε υπερβολικά χαμηλό, δεδομένου ότι δεν μιλάμε για απλή συντήρηση.Τα περισσότερα λάδια βρίσκονται στον συμπιεστή (γιατί εκεί χρειάζονται).
Πως νομίζουν μερικοί ψυκτικοί ότι τα λάδια θα πετάξουν ανάποδα στη βαρύτητα και θα βγούνε έξω είναι άγνωστο.
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Θα μου επιτρέψετε μια επαγγελματική παράθεση!!!. Με αλά λόγια τι κάνω εγώ!!.
Freon 134. το καινούργιο, το οικολογικό. Μπαίνει το αυτοκίνητο μέσα, μπαίνουν επάνω του δυο σωλήνες με ταχυσύνδεσμο, γράφονται στο μηχάνημα τα στοιχεία του αυτοκίνητου, και πατάς το enter!!.
Αδειάζει ανάποδα όσο Freon υπάρχει καθαρίζοντας το φίλτρο.
Κάνει κενό, ελέγχοντας διαρροές, που άμα υπάρχουν κορνάρει και ψάχνεσαι!.
Συμπληρώνει λαδιά εμπλουτισμένα με κατάλληλη αμπούλα, για έλεγχο νέων διαρροών.
Συμπληρώνει Freon στην κατάλληλη ποσότητα, και σε ειδοποιεί να το δοκιμάσεις.
Όλα αυτά γίνονται χωρίς να δουλεύει το μοτέρ. Δεν καις βενζίνη. Δεν ζεσταίνεται το αυτοκίνητο. Χρόνος 40 λεπτά.
Βάζεις εμπρός το μοτέρ, βάζεις ηλεκτρονικό θερμόμετρο στον κεντρικό αεραγωγό. Ο διακόπτης στην ανακύκλωση, και το βεντιλατερ στο 1. Η θερμοκρασία πρέπει να πέσει στους +7 – +1,5 βαθμούς C. ΤΕΛΟΣ!. Ταυτοχρόνως παρακολουθείς και τα μανόμετρα.
Όλα τα άλλα που διάβασα, περί του «έλα το καλοκαίρι να το ελέγξουμε», ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΑ!.
Τώρα για όσα έχουν Freon 12. Το υποκατάστατο δεν αποδίδει ούτε στο 50%!.
Άρα χρησιμοποιούμε το παράνομο 12, το βρίσκουμε όχι εύκολα, και πολύ ακριβότερο. Χρησιμοποιούμε τα φορητά μανόμετρα και σωλήνες, καθώς και εργαλείο ‘κενού’. Ανιχνεύουμε της βλάβες με λυχνία φλόγας, η ηλεκτρονικό μηχάνημα αναπνοής, η καλύτερα με ιδική λυχνία φάσματος, που διαβάζει όλες της διαγνωστικές ‘αμπούλες’ διαρροών Freon, λαδιών , παραφλου, κλπ..
ΚΑΘΕ ΑΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ, μπορεί να ανεβάσει κατακόρυφα την κατανάλωση βενζίνης, να σας ‘ψήσει’ το καλοκαίρι, η να σκάσει τον συμπιεστή του αυτοκινήτου, η να ‘κλατάρουν’ οι πλαστικές σωληνώσεις του AC.
Τώρα γνωρίζετε!!. Στην διάθεση σας για συμβουλές.
antonis-team.καλησπέρα και απο μένα ως νέο μέλος στην ομάδα των 4 τροχών.
Αγόρασα πρόσφατα ενα μεταχειρισμένο VITO 112CDI σε πολύ καλή κατάσταση. Το μονο πρόβλημα που εχει είναι οτι παρόλο που έγινε συντήρηση του air condition,σταδικά πέφτει η απόδοση του στις ζεστές μέρες του καλοκαιριού! Δηλαδή μετα απο 2 εβδομάδες σχεδόν δεν βγάζει καθόλου κρύο αέρα. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του, μου είπε ότι επισκέυασε το ψυγείο λόγω διαρροής αλλά ποτέ δεν το δοκίμασε διότι έκλεισε η επιχείρηση του και το πάρκαρε για 2 χρόνια. Απο που να αρχίσω το ψάξιμο?
Το συμπλήρωμα - γέμισμα του ψυκτικου υγρου έγινε απο το μηχανικό μου. Γνωρίζει μηπως υπάρχει συνεργείο στα Ιωάννινα που να ακολουθεί τη παραπάνω διαδικασία και να είναι φυσικά μάστορας με όλη του τη σημασία της λεξης? -
Αυτη η διαδικασια που περιγραφεται στην φωτογραφια τι ειναι? Γινεται αυτοματα απο το μηχανημα που συνδεουμε στο αμαξι ή πρεπει να γινει χειροκινητα και κανεις δεν την κανει?
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Αυτη η διαδικασια που περιγραφεται στην φωτογραφια τι ειναι? Γινεται αυτοματα απο το μηχανημα που συνδεουμε στο αμαξι ή πρεπει να γινει χειροκινητα και κανεις δεν την κανει?παντα θα μεινει και μια ποσοτητα λαδιου στους σωληνες και στην βαπορετα, υπαρχουν ειδικα μηχανηματα που ξεπλενουν ολο το κυκλωμα του A/C αλλα για να γινει αυτη η εργασια εχει πολυ μεγαλυτερο κοστολογιο απο τα 45-60 ευρω που παιρνουν μονο για συμπληρωμα ψυκτικου.
-
Δηλαδη γινεται αυτη η δουλεια χωρις να λυθει ο συμπιεστης? Ποιος το κανει αυτο και ποσο κοστιζει δηλαδη?
-
'Ξυπνάω' το θέμα μετά από ένα χρόνο και...
Ψάχνω έμπειρο μάστορα με καλό μηχάνημα, για έλεγχο a/c το οποίο δείχνει ντεφορμέ τον τελευταίο καιρό και δε δροσίζει αρκετά. Περιοχή νότια προάστια και κέντρο.
Καμιά βοήθεια? -
Δεν θες και κανεναν επιστημονα. Ενα τσεκαρισμα στις πιεσεις θα σου κανει και θα συμπληρωσει φρεον αν χρειαζεται, εναν εξωτερικο καθαρισμου ψυγειου ac αν εχει πιασει εντομα και βρωμα, και τελος πολυ βασικο η αποδοση πεφτει απο φρακαρισμενα φιλτρα καμπινας , ξεχασμενα 2+ χρονια πιανοντας τοση βρωμα.που μειωνεται η ροη του αερα προς τη καμπινα.
-
Ειναι δυνατον να συμπληρωθει το φρεον χωρις μηχανημα που κανει το κενο πριν; Και υπαρχει προσθετο που να μονωνει μικρες διαρροες το οποιο μαλιστα να το εχουν μαζι στην ιδια μπουκαλα με το φρεον;;;
-
λοιπον ο αρκουδος εχει ενα μικρο προβλημα.
απο φρεον ειναι ενταξει και δεν χανει , πριν 2,5 μηνες πηγαινα μακρινο ταξιδι εκανε ζεστη , το αναψα 10 λεπτα δουλευε ενταξει και μετα οχι ψυξη , αλλα αερα με εξωτερικη θερμοκρασια.
το παω στον μαστορα (σιτροεν οχι εξουσιοδοτημενο) το ελενχει φρεον ενταξει και δουλευε σωστα , ψυξη σκοτωνε.
η διαγνωση του , λεει οτι το εχει δει και σε αλλο σιτροεν ,πρεπει να ειναι (με δικα μου λογια και απο οτι θυμαμαι) κατι που διαχωριζει και μερικες φορες δεν δουλευει ωστε να κλεισει τον εξωτερικο αερα και να περναει ο κρυος. εχει επισκευασει παρομοιο με εξαρτημα που το φτιαχνει στον τορνο και δεν ξαναχαλαει ποτε.
δεν μου το ξαναπαρουσιασε και το ξεχασα μεχρι χτες που το εκανε στο ελα μιας διαδρομης το μεσημερι και το απογευμα στο πηγαινε αλλης , ενω στον γυρισμο σκοτωνε.
με τα ιδια συμπτωματα , 5-10 λεπτα κρυο και μετα παπαλα.
ειναι δυνατον να ειναι αυτο που λεει ο μαστορας; επειδη ειναι σοφιστικε ο αρκουδος μου ,βαζεις θερμοκρασια και προσπαθει να την πετυχει ειναι δυνατον εκει στην μειξη να κολλαει στο κλειστο για ψυξη; να εχει δικιο ο μαστορας; εχει συμβει σε κανεναν; ειδικα με σιτροεν; -
Βάζω εδώ ένα βιντεάκι από λύσιμο όλου του συστήματος κλιματισμού
(ποιος κάθεται πια να κάνει τόση δουλειά, αλλά τέσπα έτσι πρέπει να γίνεται κάποιες φορές)όπου διακρίνει κανείς δυο λόγους που μπορεί το σύστημα να μην παρέχει τη σωστή απόδοση:
- από κατασκευής η είσοδος αέρα σε λειτουργία ανακύκλωσης μπορεί να μην φιλτράρει τον αέρα
με αποτέλεσμα η βρωμιά και η σκόνη να μπαίνει και να στομώνει τις ψήκτρες - από κατασκευής τα κλαπέτα μπορεί να αποτελούνται από ζελατίνη (!) και μεταλλικό σκελετό
με αποτέλεσμα να φθείρονται με τον καιρό
Συνέπεια των παραπάνω μπορεί να είναι
η χαμηλή απόδοση του αποτελέσματος ψύξης-θέρμανσης,
η χαμηλή ροή αέρα,
η αλλοπρόσαλλη ρύθμιση της θερμοκρασίας του αποδιδόμενου αέρα του κλιματιστικούΥΓ: Μια απορία με τη σειρά μου για όποιον έχει άποψη από οικιακά κλιματιστικά μη-inverter:
όταν δεν αποδίδει ψύξη το οικιακό κλιματιστικό που δεν είναι inverter
στο οποίο το μόνο που λειτουργεί είναι πλήρως η εσωτερική μονάδα και ο ανεμιστήρας της εξωτερικής μονάδας
και την ίδια στιγμή ακούς στην εξωτερική μονάδα να πηγαίνει να παίρνει μπρος ο συμπιεστής και να σβήνει ξανά και ξανά,
το μυαλό μας πάει σε αναπλήρωση ψυκτικού υγρού ή όχι;...
Μιλάμε για παλιό κλιματιστικό εικοσαετίας με μηδέν συντήρηση όλα τα χρόνια. - από κατασκευής η είσοδος αέρα σε λειτουργία ανακύκλωσης μπορεί να μην φιλτράρει τον αέρα
-
Ο χρήστης otso έγραψε:
λοιπον ο αρκουδος εχει ενα μικρο προβλημα.
απο φρεον ειναι ενταξει και δεν χανει , πριν 2,5 μηνες πηγαινα μακρινο ταξιδι εκανε ζεστη , το αναψα 10 λεπτα δουλευε ενταξει και μετα οχι ψυξη , αλλα αερα με εξωτερικη θερμοκρασια.
το παω στον μαστορα (σιτροεν οχι εξουσιοδοτημενο) το ελενχει φρεον ενταξει και δουλευε σωστα , ψυξη σκοτωνε.
η διαγνωση του , λεει οτι το εχει δει και σε αλλο σιτροεν ,πρεπει να ειναι (με δικα μου λογια και απο οτι θυμαμαι) κατι που διαχωριζει και μερικες φορες δεν δουλευει ωστε να κλεισει τον εξωτερικο αερα και να περναει ο κρυος. εχει επισκευασει παρομοιο με εξαρτημα που το φτιαχνει στον τορνο και δεν ξαναχαλαει ποτε.
δεν μου το ξαναπαρουσιασε και το ξεχασα μεχρι χτες που το εκανε στο ελα μιας διαδρομης το μεσημερι και το απογευμα στο πηγαινε αλλης , ενω στον γυρισμο σκοτωνε.
με τα ιδια συμπτωματα , 5-10 λεπτα κρυο και μετα παπαλα.
ειναι δυνατον να ειναι αυτο που λεει ο μαστορας; επειδη ειναι σοφιστικε ο αρκουδος μου ,βαζεις θερμοκρασια και προσπαθει να την πετυχει ειναι δυνατον εκει στην μειξη να κολλαει στο κλειστο για ψυξη; να εχει δικιο ο μαστορας; εχει συμβει σε κανεναν; ειδικα με σιτροεν;Self-Diagnosis
The Climatronic can use its integrated Diagnostic system to test the air conditioning system. It uses innovative test methods conforming to the VW-Audi Self-Diagnostics structure.
The Climatronic has 3 diagnostic functions:
• Retrieving stored error codes
• Reading measured (actual) values
• Self-testWith these Diagnostic functions you can easily, quickly and safely test the overall effectiveness of the entire system.
This means that you can diagnose:
• without separate test equipmentUsing your special knowledge, you can invoke the self-test function to:
• read-out codes on the Climatronic Control Unit’s displayIn order to activate the Diagnostic functions, you must exit normal operations. To do this, you must:
• Turn the ignition off
and
• press 2 buttons on the Control Unit simultaneouslyThe selected Diagnostic function will be shown on the Control Unit’s display
When the Diagnostic function is invoked, it will be displayed like this:
Diagnostic Function 00 » Retrieving Stored Error Codes
• Ignition ON
• press 2 buttons simultaneously -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
ΥΓ: Μια απορία με τη σειρά μου για όποιον έχει άποψη από οικιακά κλιματιστικά μη-inverter:
όταν δεν αποδίδει ψύξη το οικιακό κλιματιστικό που δεν είναι inverter
στο οποίο το μόνο που λειτουργεί είναι πλήρως η εσωτερική μονάδα και ο ανεμιστήρας της εξωτερικής μονάδας
και την ίδια στιγμή ακούς στην εξωτερική μονάδα να πηγαίνει να παίρνει μπρος ο συμπιεστής και να σβήνει ξανά και ξανά,
το μυαλό μας πάει σε αναπλήρωση ψυκτικού υγρού ή όχι;...
Μιλάμε για παλιό κλιματιστικό εικοσαετίας με μηδέν συντήρηση όλα τα χρόνια.Πυκνωτής εκκίνησης συμπιεστή.
-
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Βάζω εδώ ένα βιντεάκι από λύσιμο όλου του συστήματος κλιματισμού
(ποιος κάθεται πια να κάνει τόση δουλειά, αλλά τέσπα έτσι πρέπει να γίνεται κάποιες φορές)όπου διακρίνει κανείς δυο λόγους που μπορεί το σύστημα να μην παρέχει τη σωστή απόδοση:
- από κατασκευής η είσοδος αέρα σε λειτουργία ανακύκλωσης μπορεί να μην φιλτράρει τον αέρα
με αποτέλεσμα η βρωμιά και η σκόνη να μπαίνει και να στομώνει τις ψήκτρες - από κατασκευής τα κλαπέτα μπορεί να αποτελούνται από ζελατίνη (!) και μεταλλικό σκελετό
με αποτέλεσμα να φθείρονται με τον καιρό
- από κατασκευής η είσοδος αέρα σε λειτουργία ανακύκλωσης μπορεί να μην φιλτράρει τον αέρα
-
Ο χρήστης Syncro for ever έγραψε:
Βάζω εδώ ένα βιντεάκι από λύσιμο όλου του συστήματος κλιματισμού
(ποιος κάθεται πια να κάνει τόση δουλειά, αλλά τέσπα έτσι πρέπει να γίνεται κάποιες φορές)όπου διακρίνει κανείς δυο λόγους που μπορεί το σύστημα να μην παρέχει τη σωστή απόδοση:
- από κατασκευής η είσοδος αέρα σε λειτουργία ανακύκλωσης μπορεί να μην φιλτράρει τον αέρα
με αποτέλεσμα η βρωμιά και η σκόνη να μπαίνει και να στομώνει τις ψήκτρες - από κατασκευής τα κλαπέτα μπορεί να αποτελούνται από ζελατίνη (!) και μεταλλικό σκελετό
με αποτέλεσμα να φθείρονται με τον καιρό
Ωραίος! Ήθελα και γω να καθόμουν να έκανα μια τέτοια δουλειά γιατί καλό το Climatronic αλλά να δουλεύει και καλά,
αλλά φοβάμαι να ανοίξω δουλειές με το κύκλωμα του φρέον.Το θέμα γενικά είναι για τον πολύ κόσμο, πως σε χαμηλή απόδοση του Clima
πολύ πιο εύκολα θα πουλήσει μια ιστορία με αναπλήρωση ψυκτικού, εβαπορέτες κλπ
παρά θα κάτσει κάποιος να ασχοληθεί με το σύστημα αερισμού να κάνει εκεί δουλίτσα βήμα βήμα.
Το πολύ να πάει σαν καινούριο ανταλλακτικό ολόκληρο κ αυτό.ΥΓ: Do-it-yourself, εκεί ανάμεσα στα κλαπέτα κατανομής προς αεραγωγούς και στα κλαπέτα ανάμειξης θερμού-κρύου αέρα,
υπάρχει χώρος να τρυπήσει κανείς για να φυτέψει έξοδο που θα στέλνει αέρα στο ντουλαπάκι (στυλ ψυγείο).
- από κατασκευής η είσοδος αέρα σε λειτουργία ανακύκλωσης μπορεί να μην φιλτράρει τον αέρα
-
αν ζητησεις απο μαστορα να σου κανει την παραπανω δουλεια θα την κανει. δεν ξερω ομως αν το κοστος της θα συμφερει.
-
Το θέμα είναι πως με μια γρήγορη αναζήτηση στις προηγούμενες σελίδες,
δεν είδα κάπου να γίνεται λόγος σχετικάπου μου δίνει μια υπόνοια να καταλάβω
πως ενώ το σύστημα της καμπίνας μπορεί να αποτελεί σε κάποιες περιπτώσεις τη βασική αιτία της μειωμένης απόδοσης του κλιματιστικού
δεν παίζει πολύ στα συνεργεία κατά τη διερεύνηση του προβλήματος.Θέλω να πω πως ο άλλος ο πελάτης ψάχνει για φρέον, για εβαπορέτες-ψυγεία κλπ
με το καθόλα αζημίωτο πάντα,
και στο τέλος παραλαμβάνει ένα αποτέλεσμα που ξανά μπορεί να μην έχει βρει λύση και να μην έχει καμία σχέση με το δικό του πρόβλημα.Και μια διαπίστωση
πως ειδικά αυτό με τα κλαπέτα είναι χαρακτηριστική περίπτωση προσχεδιασμένης αναλωσιμότητας
από κατασκευής.
Είναι τόσο προβλέψιμο και διαπιστωμένο πως θα χαλάσουν με τον τρόπο που σχεδιάζονται
και είναι τόσο εύκολο να ξανασχεδιαστούν για να μη χαλάνε
που εξοργίζεσαι με το μέγεθος της απάτης.
Και ιδιαίτερα επειδή πουλάνε το σύστημα κλειστό ως (ακριβό) ανταλλακτικό
ενώ πρόκειται για τμήματα αποσπάσιμα που επιδιορθώνονται ανέξοδα,
και εξοργίζεσαι με την κοροιδία. -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
...και εξοργίζεσαι με την κοροιδία.
Bασική επιστήμη...
a/c συμπλήρωμα φρέον?