-
Uploaded with ImageShack.us
-
Ο Amedeo Felisa μας δίνει μια ιδέα για τα μελλοντικά πλάνα της Ferrari :
'The next top-of-the-line GT retains the current front-engine layout and the familiar transaxle gearbox. The main detail change concerns the seven-speed dual-clutch automatic we know from the rest of the range. Lower, lighter, and tied down by ground-effects aerodynamics, the two-seater will be powered by a V-12 that is expected to develop 700 hp. The same engine is slated for the **Enzo replacement, which may be badged F70 **and is set to bow this fall. The normally aspirated engine is said to displace 7.3 liters, and the maximum output of the high-revving unit will be a whopping 800 hp. On top of that, there is a KERS package that includes a 120-hp electric motor for a grand total of 920 hp -- or for zero-emissions travel.''In mid-2012, another lightweight Ferrari is due in dealer showrooms. After a few sessions at the local gym, the 458 Challenge is expected to emerge with a 150-pound weight loss and a 30-hp gain in power output, to 600 hp.'
http://www.automobilemag.com/features/n ... index.html
Η νέα 599 (Μάλλον F620 GT θα ονομάζεται ) Γενεύη παρουσιάζεται και μου κάνει εντύπωση πως έστω και διαδικτυακά ακόμη δεν έχουν δείξει τίποτα ! Πάντως αναμένεται να είναι
-
Είμαι πολύ επιφυλακτικός για όλα τα παραπάνω. Η νέα 599 (όπως και αν ονομάζεται) αναμένεται τον Σεπτέμβριο στο Παρίσι, οπότε 'F70' τότε απίθανο! Από του χρόνου και αν (ακούγεται ακόμα και το 2014). Επίσης το 7.3 λίτρων είναι σίγουρα τυπογραφικό. Θα αναφέρεται προφανώς στον 6.3 V12 της FXX, ο οποίος με την σειρά του είναι εξέλιξη του εξάλιτρου της Enzo. Η ιπποδύναμη αναμένεται να είναι στα επίπεδα της FXX Evoluzione, οπότε κοντά στα 900. Αν θα συνδυάζεται με KERS, άγνωστο. Τον Μάρτιο στην Γενεύη θα παρουσιαστεί η ανανεωμένη California με 490 άλογα και 30 κιλά μικρότερο βάρος, όπως και με την δυνατότητα παραγγελίας του Handling Pack.
-
On top of that, there is a KERS package that includes a 120-hp electric motor for a grand total of 920 hp -- or for zero-emissions travel.'
Υβρίδιο.
Κάτι έχω γράψει για μηδενικά τέλη ταξινόμησης. -
-
Υπέροχες όλες Σάμπα! Την κόκκινη παρακαλώ.
Σύμφωνα με τον Jim Glickenhaus, ιδιοκτήτη των διάσημων P 4/5 και P 4/5 Competizione, αυτό είναι το μουλάρι εξέλιξης της νέας 599:
-
-
Ο Πρόεδρας δεν εγκρίνει!
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Ο Πρόεδρας δεν εγκρίνει!Ο ΓΚ ;
-
Ο χρήστης Thάnos έγραψε:
Ο Πρόεδρας δεν εγκρίνει!
Ο ΓΚ ;
Θες να σε στείλω παρέα με τον ΙΚΕ;
-
Ο χρήστης Thάnos έγραψε:
Ο Πρόεδρας δεν εγκρίνει!
Ο ΓΚ ;
Αλλοιώνει τους 4Τροχούς ρε φίλε
-
Χαχαχαχα είστε και οι δυο...
-
Ο χρήστης Giuseppe Busso έγραψε:
Ο Πρόεδρας δεν εγκρίνει!
Ο ΓΚ ;
Αλλοιώνει τους 4Τροχούς ρε φίλε
Τι μας λες ρε μορτη...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Σύμφωνα με τον Jim Glickenhaus, ιδιοκτήτη των διάσημων P 4/5 και P 4/5 Competizione, αυτό είναι το μουλάρι εξέλιξης της νέας 599:
Eίναι το πραγματικό,τελικό μοντέλο (με εξαίρεση φυσικά το μαύρο πλαστικό κομμάτι στο κάτω μέρος).
Τετάρτη 22 του μήνα επίσημες φωτο..... -
Οι εξατμίσεις έτσι θα μείνουν? Όμορφες.
-
Η 599 είναι πανεμορφη, δυσκολα θα μας αρεσει το νεο μοντελο εμφανησιακά....
ιδιαίτερα μετα τις τελευταίες μπαρούφ... εεε παράξενες 458 κ το shooting brake -
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Σύμφωνα με τον Jim Glickenhaus, ιδιοκτήτη των διάσημων P 4/5 και P 4/5 Competizione, αυτό είναι το μουλάρι εξέλιξης της νέας 599:
Eίναι το πραγματικό,τελικό μοντέλο (με εξαίρεση φυσικά το μαύρο πλαστικό κομμάτι στο κάτω μέρος).
Τετάρτη 22 του μήνα επίσημες φωτο.....Δύσκολο ως απίθανο μου φαίνεται να μείνει έτσι. Επίσης ακούγεται έντονα το νούμερο 740...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Δύσκολο ως απίθανο μου φαίνεται να μείνει έτσι. Επίσης ακούγεται έντονα το νούμερο 740...
από το συτοκίνητο λείπουν φυσικά ο προφυλακτήρας ενώ οι μπούκες είναι προσωρινές.
-
Επί πλέον φορολογία στα ακριβά αυτοκίνητα.....
Thinking of buying a Bentley? Best not think too long, because looming European Union carbon emission targets mean the company that makes the gracious luxury car faces, in theory, a penalty of nearly €20,000 for every one it puts on the road.
The situation could be even worse for the Bugatti, according to a study by the European Environment Agency. The car of choice for the super-rich is in line for a €40,000 charge under the EU rules.A Rolls-Royce will potentially incur a €12,500 penalty, a Maserati €18,000 and a Lamborghini €17,000.
It is unclear if the penalties will actually be levied, and doubtful that the well-heeled owners of such cars would flinch if costs were passed on.
But the study casts a fresh light on how the motor industry is responding to one of the EU’s more contentious environmental policies.
The prospect of penalties has been known since late 2007 when Brussels said it would limit the amount of carbon dioxide the bloc’s vehicles could collectively emit.
The EEA is believed to be the first official body to have calculated how close carmakers are to meeting their targets, which are being phased in from this year. The aim is to lower emissions from today’s average rate of 140g of CO2 per kilometre to 130g CO2/km by 2015.
That is less than half the 300g CO2/km some Bentley models belch out, and a quarter of what a Bugatti can produce.
Each EU carmaker has an individual emissions target and in 2012, 65 per cent of its lowest-emitting cars will be counted to see if they meet it. The proportion gradually rises until 100 per cent are counted in 2015.
Most big manufacturers are on track to meet their initial 2012 targets and some, such as Toyota and PSA Peugeot Citroën, are close to their tougher 2015 limits.
But unless the vast majority of carmakers lower emissions further, the sector could collectively face charges totalling €10bn, according to the EEA. “That is obviously a huge amount for any industry,” said Sigrid de Vries of the European Automobile Manufacturers’ Association, adding that no other sector has faced such stringent carbon emission limits.
Some environmentalists disagree, saying manufacturers successfully pushed for easy targets.
“They lobbied very hard,” said Dudley Curtis of the Transport & Environment campaign group in Brussels. The CO2 targets were higher than first planned, he said, and came into force three years later.
Also, manufacturers making fewer than 10,000 cars a year, which includes many luxury carmakers, can apply for lower targets or can pool their emissions with larger companies to avoid penalties.
The pooling option means the emissions of a Bentley, Lamborghini or Bugatti could be added to those of their German parent, Volkswagen, which makes the low-carbon Polo and other more environmentally friendly cars. Similarly, Rolls-Royce and Maserati could pool with their respective owners, BMW and Fiat.
Bentley confirmed that it would pool its emissions with those of its parent, Volkswagen, which also owns Bugatti and Lamborghini. Bentley said it had taken several steps to reduce its cars’ emissions, including a new, more fuel efficient engine unveiled at January’s Detroit Motor Show
However, the environment agency said pooling and other options would not be enough for the industry to avoid penalties: it also had to keep cutting emissions.
“This report is important because it shows the car industry as a whole has to keep making year-on-year efficiency improvements in CO2 emissions by 2015 to comply with the legislation,” said Jacqueline McGlade, EEA executive director.http://www.ft.com/intl/cms/s/0/b35e50e6 ... abdc0.html
-
Ο χρήστης vengas έγραψε:
Η 599 είναι πανεμορφη, δυσκολα θα μας αρεσει το νεο μοντελο εμφανησιακά....Η τωρινή έχει πανέμορφη πρόσοψη που 'σίγουρα' όμως θα αλλαχθεί στο στυλ των καινούριων.
Ferrari Forum (aka REALZEUS' topic)