-
Λογικά το σημείο C το φτάνει μόλις γυρίσεις τον διακόπτη Κωνσταντίνε.
-
Όχι δεν το φτάνει Αλέξανδρε. Θέλει να ζεσταθεί λιγάκι για ν'ανέβει.
-
τι λέει το δικό μου μάνουαλ ...
Με το που τον βάζω μπροστά αυτός σε cold start δουλεύει για 1 με 1,5 λεπτό στις 1200 σαλ και μετά πέφτει στις 750 σαλ.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Για πες.
Τόση ώρα δεν μπορώ να βρω την πατέντα (και έχει και πολλές η Κορέα ) αλλά ούτε και το άρθρο για την έρευνα της Hyundai στο θέμα. Έλεγε, μέσες άκρες, ότι σε μια ψυχρή κυρίως μέρα, το θερμικό σοκ που υφίσταται ο μόλις ζεσταμένος κύλινδρος από την απότομη εισροή του ψυκτικού όταν ανοίξει ο θερμοστάτης είναι μεγάλο και δημιουργεί απόκλιση στα μέταλλα. Συγκεκριμένα, στο άρθρο του R&D έλεγε ότι την ζημιά παρουσιάζει ο 1ος κύλινδρος που δέχεται το κρύο ψυκτικό. Αυτό το 'στράβωμα' που συνεπάγεται είτε διαφορές στις τριβές είτε διαρροές υγρών λειτουργεί προσθετικά σε κάθε τέτοιο ξεκίνημα. Η Hyundai είχε βρει μια πατέντα που περιοριζόταν το θερμικό σοκ. Προφανώς θεωρείτο μεγάλο πρόβλημα λόγω του ότι δεν μπορούμε ως οδηγοί να κάνουμε κάτι για αυτό. Αν δεν βρω τα σχέδια ή τα άρθρα όμως, θεώρησέ το άκυρο.
+1 στον Κανάκη taurus για όλα, ακόμα και τα σεξιστικά του σχόλια
Αυτό είναι γνωστό πρόβλημα και η λύση πολύ απλή: Πολλοί θερμοστάτες έχουν μια μικρή τρυπα ωστε λίγο ψυκτικό να κυκλοφορεί ακόμα και όταν είναι κλειστός και έτσι να μήν υπάρχει μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας. Αν δέν υπάρχει η τρύπα μπορείς μόνος σου να κάνεις μία.
-
Ο χρήστης Astathmitos έγραψε:
Αρχικά Χρόνια Πολλά σε όλους τους φίλους του forum! Επιτρέψτε μου να καταθέσω και εγώ την ταπεινή μου άποψη! Είναι γεγονός πως η αξιοπιστία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων λιπαντικών (λάδι κινητήρα, υδραυλικής κρεμαγιέρας, σέρβο φρένων και βαλβολίνες) κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο ο μέσος χρόνος για να κυκλοφορήσει το λάδι από το κάρτερ σε όλα τα μέρη του κινητήρα συχνά υπερβαίνει το 1,5-2 λεπτά και όλα αυτά σε σύγχρονα μοτέρ. Επιπλέον πολλά τουρμπάκια υποφέρουν (πιστέψτε με) τα κουζινέτα τους όταν το λάδι δεν έχει αποκτήσει τις λιπαντικές του ιδιότητες. Τέλος να υπενθυμίσω στους φίλους ότι οι πολλαπλή εξαγωγής συνήθως φτιάχνεται από χυτοσίδηρο (μαντέμι), όπου η Αχίλλειος πτέρνα του υλικού είναι οι απότομες μεταβολές θερμοκρασίας και αρκούν μερικές γεναίες γκαζιές για να υποστεί ρωγμή με τις ανάλογες συνέπειες. Επομένως καλό είναι να αφήνουμε το μοτέρ 2-3 λεπτάκια στο ρελαντί και μετά τουλάχιστον μέχρι να δούμε τον δείκτη θερμοκρασίας νερού στα επιθυμητά επίπεδα να είμαστε ευγενικοί με την περιουσία μας. Θεωρώ πως σε βάθος χρόνου θα ανταμειφθούμε για όλα τα παραπάνω.Θεωρω υπερβολικο τον χρονο που γραφεις , δηλαδη υπαρχουν σημεια του κινητηρα οπου τα μεταλλα τρίβονται μεταξυ τους χωρις λιπανση για 2 λεπτα ? Μπορεις να μας πεις που το στηριζεις ? ή αν εχεις καποιο λινκ να δουμε ?
Χθες έλεγξα το manual του sx4.
Αναφέρει πως το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να ξεκινήσει όταν ο δείκτης θερμοκρασίας νερού φτάσει το σημείο C. Συνεπώς ο ιάπωνας θέλει ζέσταμα.Στο αδερφο sedici που ειδα δεν γραφει τιποτα το ιδιαιτερο , ουτε στην εκδοση του 2006 , ουτε στην εκδοση του 2009 .
-
Ο χρήστης Drunkard έγραψε:
Αρχικά Χρόνια Πολλά σε όλους τους φίλους του forum! Επιτρέψτε μου να καταθέσω και εγώ την ταπεινή μου άποψη! Είναι γεγονός πως η αξιοπιστία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων λιπαντικών (λάδι κινητήρα, υδραυλικής κρεμαγιέρας, σέρβο φρένων και βαλβολίνες) κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο ο μέσος χρόνος για να κυκλοφορήσει το λάδι από το κάρτερ σε όλα τα μέρη του κινητήρα συχνά υπερβαίνει το 1,5-2 λεπτά και όλα αυτά σε σύγχρονα μοτέρ. Επιπλέον πολλά τουρμπάκια υποφέρουν (πιστέψτε με) τα κουζινέτα τους όταν το λάδι δεν έχει αποκτήσει τις λιπαντικές του ιδιότητες. Τέλος να υπενθυμίσω στους φίλους ότι οι πολλαπλή εξαγωγής συνήθως φτιάχνεται από χυτοσίδηρο (μαντέμι), όπου η Αχίλλειος πτέρνα του υλικού είναι οι απότομες μεταβολές θερμοκρασίας και αρκούν μερικές γεναίες γκαζιές για να υποστεί ρωγμή με τις ανάλογες συνέπειες. Επομένως καλό είναι να αφήνουμε το μοτέρ 2-3 λεπτάκια στο ρελαντί και μετά τουλάχιστον μέχρι να δούμε τον δείκτη θερμοκρασίας νερού στα επιθυμητά επίπεδα να είμαστε ευγενικοί με την περιουσία μας. Θεωρώ πως σε βάθος χρόνου θα ανταμειφθούμε για όλα τα παραπάνω.
Θεωρω υπερβολικο τον χρονο που γραφεις , δηλαδη υπαρχουν σημεια του κινητηρα οπου τα μεταλλα τρίβονται μεταξυ τους χωρις λιπανση για 2 λεπτα ? Μπορεις να μας πεις που το στηριζεις ? ή αν εχεις καποιο λινκ να δουμε ?
Αγαπητέ φίλε ο χρόνος των 1,5-2 λεπτών έχει να κάνει με τις συνθήκες τις οριακής τριβής η οποία εμφανίζεται μεταξύ των μηχανικών
μερών κατά τη διάρκεια της εκκίνησης και της διακοπής λειτουργίας (έδρανα, έμβολα και ελατήρια εμβόλων), η οποία προηγείται της υδροδυναμικής λίπανσης. Πλήρη περιγραφή θα βρεις στο link http://dspace.lib.ntua.gr/bitstream/123456789/638/1/kontaratosa_cooling.pdf αν έχεις την υπομονή να την διαβάσεις, διότι πρόκειται για διπλωματική εργασία που εκπονήθηκε για το Εθνικό μετσόβειο Πολυτεχνείο. Επιπλέον αναφέρθηκα και στα υπόλοιπα περιφερειακά του κινητήρα όπως σασμάν, τουρμπίνα, πολλαπλή κ.λ.π. Και επειδή όλων των προαναφερθέντων η τουρμπίνα είναι αυτή που παραδίδει πιο γρήγορα το πνεύμα θα υπενθυμίσω πόσο δύσκολο είναι σε έναν turbo-diesel κινητήρα με maximum ροπή στις 1.700-2.000 στροφές/λεπτό να διατηρήσεις τις στροφές κάτω από αυτό το όριο όταν βρίσκεσαι εν κινήσει. -
Ο χρήστης Drunkard έγραψε:
Χθες έλεγξα το manual του sx4.
Αναφέρει πως το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να ξεκινήσει όταν ο δείκτης θερμοκρασίας νερού φτάσει το σημείο C. Συνεπώς ο ιάπωνας θέλει ζέσταμα.Στο αδερφο sedici που ειδα δεν γραφει τιποτα το ιδιαιτερο , ουτε στην εκδοση του 2006 , ουτε στην εκδοση του 2009 .
Διάβασε στο πεδίο ''Οικονομική οδήγηση'' προς το τέλος του manual
-
Κωνσταντίνε μη περιμένεις καθόλου για ζέσταμα, απλά μη το ζορίζεις και μην ανεβάζεις πάνω από 2-2.500 στροφές.
Αν έχει κάτω από το μηδέν, περίμενε 10-20 δευτερόλεπτα για να κυκλοφορήσουν τα λάδια.
-
Ανάλογα με την περιοχή που μένω κατά καιρούς, προσαρμόζω έτσι την πρωινή διαδρομή ώστε να αποφεύγω το ζόρισμα.
Όταν έμενα στην Φιλοθέη, έβαζα μπροστά, για κανένα λεπτό βολευόμουν, άνοιγα ραδιόφωνο, έβαζα ζώνη και μετά αντί να βγω στην Καποδιστρίου (που μόνο για να ενσωματωθώ στην ροή έπρεπε να γκαζώσω) πήγαινα μέσα απο την Φιλοθέη χαλαρά και έβγαινα στο φανάρι της Κηφισίας. Με το που έμπαινα στην Κηφισίας ανέβαζα ρυθμούς, αλλά όχι απότομα.
Τώρα εδώ στην εξοχή, βάζω μπροστά, ανοίγω την εξώπορτα, βάζω ραδιόφωνο, ζώνη και ξεκινάω σε χωματόδρομο για 1 χλμ σιγά σιγά. Ο κεντρικός είναι κατηφορικός για 3,5 χλμ, όπου τον πάω με 5η και 2κ σαλ και μετά αρχίζει η ανάβαση, όπου με βρίσκει έτοιμο.Θερμοκρασία λαδιού
Η 155 έχει από 'μαμά' όργανο θερμοκρασίας λαδιού, το οποίο όμως μέχρι να βγω Εθνική ούτε που κουνιέται. Στην κατηφόρα των διοδίων των Αφιδνών (που μπορεί η ταχύτητα να κυμαίνεται μεταξύ 180-220) δείχνει 70 βαθμούς τώρα τον χειμώνα και 80 το καλοκαίρι (καύσωνα συμπεριλαμβανομένου). Αυτά τα νούμερα δεν τα έχω δει να ανεβαίνουν ακόμα και όταν επιστρέφω και πάω τσίτα στο ανηφορικό κομμάτι και κατόπιν στο ίσιο μέχρι Μαλακάσα. Βέβαια ο Bialbero (τελευταίος Alfa Romeo κινητήρας) είναι αλουμινένιος και έχει και αλουμινένιο κάρτερ με ψύκτρες το οποίο παίρνει 5,5 λίτρα απο αλλαγή σε αλλαγή. Τα νούμερα αυτά παραμένουν ίδια και μετά απο 10κ χλμ όπου και αλλάζονται (Selenia Gold 10w-40).
Η φωτογραφία παρακάτω τραβήχτηκε μετά απο 1,5 ώρα διαδρομή στην ευθεία της Μαλακάσας, αφού είχαμε μία ανάβαση απο τα διόδια με όσα και εξωτερική θερμοκτασία 6 βαθμούς. (η πίεση λαδιού δεν δουλεύει λόγω βαλβίδας)
-
Ενα λεπτό αναμονής μέχρι να 'ανέβουν' τα λάδια δεν βλάπτουν κανένα νομίζω ...
-
Συμφωνώ.Άλλωστε δεν θέλει περισσότερο,για να πέσουν οι στροφές στις 1000..
-
Καλησπέρα και απο έμενα
Εγω εχω ενα Μεριβα 1,8 και εχω το εξής θεμα που δεν ξερω αν ειναι φυσιολογικό.....
Οταν ξεκινάω το αυτοκίνητο για να παω στην δουλεια κανω μια αποσταση 5km με κατηφόρα και με θερμοκρασιες απο 9-12 c
η βελόνα της θερμοκρασίας αρχίζει να κουνιετε 500 μετρα πριν φτάσω δηλαδη στα 4,5 km η καμια φορα δεν κουνιετε καθόλου,
στην επιστροφή λογο και ανηφόρας παντα στα 3,5 με 4 km 1000μ πριν φτάσω.
σε απόστασης με ευθείες πχ λεωφορος καβαλας η κιφισος θελει 8-9 χιλιόμετρα για να δω την βελόνα να κανει κατι
οπως καταλαβαίνετε το aircontision ειναι πάγος αυτες η αποστάσεις ειναι φυσιολογικές η έπρεπε το αμάξι να ζεσταθεί ποιο γρήγορα .Ευχαριστω .
-
Ειναι μικρες οι διαδρομες και δεν προλαβαινει να ζεσταθει αρκετα.Σιγουρα ομως δεν σου βγαζει ζεστη,εστω χλυαρη,το καλοριφερ μετα απο λιγο;
-
Μηπως εχει κολλημενο ανοιχτο το θερμοστατη???
Οταν ( σε αλλες διαδρομες ) ζεσταθει κανονικά, και πιασεις πορεια χωρις κινηση η βελωνα μηπως ξαναπηγαινει προς το κρυο???
-
Εγω κανω κοντινες αποστασεις τελευταια( δουλεια -σπιτι - δουλεια συνολο 4 χλμ) και προχθες ανοιξα την ταπα λαδιου (710 για τους γνωστες ) και ηταν μεσα στην μαγιονεζα!Αν το εβλεπε καποιος που δεν ηξερε θα ελεγε αμεσως για φλατζα.
-
Αν κουνηθεί λίγο η βελόνα τοτε και το aircontition βγάζει χλιαρό αερα αλιος παγωμένο.
Οχι δεν ξαναπεφτη αμα ζεσταθεί απλα δεν ξερω αν σε αυτα τα χιλιομετρα πρεπει να εχει ζεσταθει
εχθές απο χαιδαρι πήγα Αμπελόκηπους και μέχρι τα 8-9 χιλιόμετρα η βελονα ακίνητη .
θελει τόσο ?
-
Ο χρήστης darkman74 έγραψε:
Αν κουνηθεί λίγο η βελόνα τοτε και το aircontition βγάζει χλιαρό αερα αλιος παγωμένο.Οχι δεν ξαναπεφτη αμα ζεσταθεί απλα δεν ξερω αν σε αυτα τα χιλιομετρα πρεπει να εχει ζεσταθει
εχθές απο χαιδαρι πήγα Αμπελόκηπους και μέχρι τα 8-9 χιλιόμετρα η βελονα ακίνητη .
θελει τόσο ?
Πολλά μου φαίνονται. Στο Corsa c και σε θερμοκρασία περιβάλλοντος κοντά στο 0 έπιανε ένα 60αρι σε 2-3 χιλιόμετρα σε οδήγηση σε επαρχιακή οδό χωρίς ανηφόρες , κατηφόρες.
Μηπως εχει κολλημενο ανοιχτο το θερμοστατη???
έτσι πιστεύω.
-
Ο χρήστης darkman74 έγραψε:
Αν κουνηθεί λίγο η βελόνα τοτε και το aircontition βγάζει χλιαρό αερα αλιος παγωμένο.Οχι δεν ξαναπεφτη αμα ζεσταθεί απλα δεν ξερω αν σε αυτα τα χιλιομετρα πρεπει να εχει ζεσταθει
εχθές απο χαιδαρι πήγα Αμπελόκηπους και μέχρι τα 8-9 χιλιόμετρα η βελονα ακίνητη .
θελει τόσο ?
Πηγαινε για ενα ελεγχο στον θερμοστατη και στο οργανο μετρησης .
Τοσο μεγαλη αποσταση και να μην εχει ανεβει κατι παιζει
-
Ο χρήστης gakost έγραψε:
Αν κουνηθεί λίγο η βελόνα τοτε και το aircontition βγάζει χλιαρό αερα αλιος παγωμένο.
Οχι δεν ξαναπεφτη αμα ζεσταθεί απλα δεν ξερω αν σε αυτα τα χιλιομετρα πρεπει να εχει ζεσταθει
εχθές απο χαιδαρι πήγα Αμπελόκηπους και μέχρι τα 8-9 χιλιόμετρα η βελονα ακίνητη .
θελει τόσο ?
Πολλά μου φαίνονται. Στο Corsa c και σε θερμοκρασία περιβάλλοντος κοντά στο 0 έπιανε ένα 60αρι σε 2-3 χιλιόμετρα σε οδήγηση σε επαρχιακή οδό χωρίς ανηφόρες , κατηφόρες.
Μηπως εχει κολλημενο ανοιχτο το θερμοστατη???
έτσι πιστεύω.
Αν ειναι ανοιχτός θα σήκωνε θερμοκρασία ?
Το λεω γιατι για την δουλεια που δεν ειναι ευθεία στα 3-4km οχι οτι πιανει τους 80c αλλα λίγο η βελονα ξεκινά και ανεβαίνει ...αν εχει κολλημένος παμε για 260 ευρο που άκουσα οτι κανει του μεριβα επειδή ειναι ηλεκτρονικός ?
-
ναι θα σηκωνε
μτα απο πολυ ( αναλογικά ) ωρα κολλημενος σε κινηση ας πουμε.
κι σχεδον αμεσως σε ανοιχτο δρομο και με μισα γκαζια και 5η πχ θα αρχιζε να κρυωνει μεχρι ενα σημειο...
Ζέσταμα κινητήρα τις κρύες μέρες;;;