-
@Storm, δεν είπα πως δεν υπάρχει κάποιο κέρδος ειδικά σε τέτοιους κινητήρες, είπα πως είναι απίθανο να υπάρχει πρόβλημα με απλή αμόλυβδη.
-
Νίκο όπως λέει και το manual σου δεν απαιτείται σούπερ αμόλυβδη. Ακόμα και η απλή αμόλυβδη των 95 υπερκαλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις (91).
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
@Storm, δεν είπα πως δεν υπάρχει κάποιο κέρδος ειδικά σε τέτοιους κινητήρες, είπα πως είναι απίθανο να υπάρχει πρόβλημα με απλή αμόλυβδη.... συμφωνώ. Πρόβλημα θα εμφανισθεί μόνο αν η βενζίνη είναι νοθευμένη.
-
Βασικά το μανουάλι του συγκεκριμένου Μπεμβέ υποδεικνύει για πρώτη επιλογή την 98άρα. Η 95άρα είναι δεύτερη επιλογή.
-
Εγώ με μαμά tsi (1.8λ) καίω μια χαρά 95αρα. Παλιά του έβαζα και 100αρα μια φορά το μήνα αλλά όταν είχε 1€. Τώρα μου έφυγαν τέτοιες σκέψεις.
-
Και όμως, σήμερα η διαφορά τιμής της αμόλυβδης με την σούπερ είναι ποσοστιαία μικρότερη από τότε οπότε συμφέρει
-
Ποσοστιαία ναι αλλά 20 λεπτά παραπάνω στο ΕΚΟ που βάζω είναι πολλά για μένα. Σε ένα γέμισμα 50 λίτρων μιλάμε για έξτρα 10 ευρουλάκια.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Βασικά το μανουάλι του συγκεκριμένου Μπεμβέ υποδεικνύει για πρώτη επιλογή την 98άρα. Η 95άρα είναι δεύτερη επιλογή.Κι εγώ αυτό καταλαβαίνω.
Λέει είναι σχεδιασμένο για 98άρα. Τι ακριβώς όμως σημαίνει αυτό?
Ίσως γιαυτό να έχω θεματάκια με 95άρα.
Πάντως βάζω VPower και έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Η διαφορά της από την 95άρα δεν είναι πάρα πολύ μεγάλη, ειδικά όταν τη βάλεις Τρίτη-Πέμπτη που την έχει προσφορά 6 λεπτά από την 95άρα. Στο γέμισμα δηλαδή είναι 3€ ακριβότερη η VPower. Σου δίνουν και κουπονάκια τώρα και έτσι έχεις επιπλέον έκπτωση.
Νίκο όπως λέει και το manual σου δεν απαιτείται σούπερ αμόλυβδη. Ακόμα και η απλή αμόλυβδη των 95 υπερκαλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις (91).
Όντως, δεν λέει ότι απαιτείται. Γράφει όμως ότι το μοτέρ είναι σχεδιασμένο για 98άρα. Τι ακριβώς εννοεί όμως ο ποιητής?
-
Λέει πως θα έχεις κάποιο (μικρό προφανώς) όφελος με 98άρα αλλά δουλεύει κανονικότατα και χωρίς πρόβλημα με 91 οκτάνια και πάνω.
-
τα ροζ και τα ρον ειναι διαφορετικη μοναδα μετρησησ του ιδιου πραγματος...τα ιδια ροζ ειναι παραπανω ρον στην ελλαδα οποτε 95-αρα (σε ρον) ειναι υπερ-οκ. τα ροζ τα χρησιμοποιουν στην αμερικη και αγγλια νομιζω και για αυτο εχουν εκει προβληματα στα τουρμπα...καπου το ειχα διαβασει και ετσι το καταλαβα, χοντρα χοντρα τωρα, χωρις να ειμαι ειδικος. Να μας πει και κανας χημικος η βενζινας φιλος.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Και όμως, σήμερα η διαφορά τιμής της αμόλυβδης με την σούπερ είναι ποσοστιαία μικρότερη από τότε οπότε συμφέρειΕγώ βάζω BP Ultimate 100άρα με 1.68 το λίτρο.
Ποιο φτηνή από πολλές απλές 95άρες βενζίνες που βρίσκω στην περιοχή μου.Και έχει βγει και ιδιαίτερα καλή.
-
Βασικά ο κάθε σύγχρονος κινητήρας άλλα αλόγατα και ρύπους βγάζει με βενζίνη 95 οκτανίων και άλλα με 100 (αν δέχεται και 100άρα φυσικά). Η βασική διαφορά είναι η θερμογόνος δύναμη των δύο καυσίμων, αλλά και μερικά πρόσθετα.
Είναι ο λόγος που μερικά μανουάλια ενώ προτείνουν π.χ. βενζίνη 98άρα ή 100άρα σαν πρώτη επιλογή, και ενώ δέχονται σαν εναλλακτική την 95άρα ή και μικρότερων οκτανίων, συμπληρώνουν κάτι του στυλ 'με την 95άρα η απόδοση του κινητήρα μειώνεται'.
Το έχω δει σε Άουντι, και έχει μπει σε άλλο θρεντ με φωτογραφία από έναν φορουμά ιδιοκτήτη.
Βέβαια ας είμεθα ρεαλισταί, ελάχιστα αυτοκίνητα προτείνουν σαν πρώτη επιλογή κάποια 100άρα βενζίνη, η συντριπτική πλειοψηφία θέλει 95αρα, ακόμα και τα Φερραρικά (νομίζω δεν έχουν και αισθητήρες προανάφλεξης). Αλλά υπάρχουν και μερικά που υποδεικνύουν ώς πρώτη επιλογή την 98άρα, και ελλείψει αυτής κάποιοι ιδιοκτήτες πάνε σε 100άρα.
Εγώ όταν έκανα εκτεταμένη δοκιμή 1.000 χλμ. με 100άρα βενζίνη σε ταξίδι όπου πήγαινα (ως συνήθως) διαρκώς με κρουζ κοντρόλ, βρήκα μείωση της κατανάλωσης κατά 3% και λίγο καλύτερο άρπαγμα του κινητήρα (ψιλοπράματα) σε σχέση με την 95άρα. Το καπέλο της τιμής ανά λίτρο ήταν τότε περί το +12 με 15%, οπότε ήμουνα συνολικά στην χασούρα σε θέματα κατανάλωσης και δεν το ξαναεπιχείρησα.
Βάζω πλέον μόνο 95άρα, και μάλιστα μία συγκεκριμένη : Την φθηνότερη που θα βρω στο δρόμο μου. Ποτέ δεν είχα πρόβλημα, ή διαφορά στην κατανάλωση από το ένα βενζινάδικο στο άλλο.έδιτ (ελπίζω για τελευταία φορά)
To αγγλικό RON, τα οκτάνια της βενζίνας ελληνιστί, είναι το ίδιο με το ROZ στα ούννικα
RON = Research octane number
ROZ = Research oktan zahl, όπου zahl στη γλώσσα των ούννων σημαίνει αριθμός στα δικά μας ή number αγγλιστίΑλλά τα άσχετα και ευθυνόφοβα λαλακισμένα που κάνουν μεταφράσεις στα κείμενα, στις ετικέττες και στα μανουάλια ορισμένων γερμανικών αυτοκινήτων (όχι όλων) το αφήνουν έτσι, συντηρώντας σε μερικούς ιδιοκτήτες ένα κλίμα άγνοιας, δέους και ουμπεραλλισμού.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
έδιτ (ελπίζω για τελευταία φορά)
To αγγλικό RON, τα οκτάνια της βενζίνας ελληνιστί, είναι το ίδιο με το ROZ στα ούννικα
RON = Research octane number
ROZ = Research oktan zahl, όπου zahl στη γλώσσα των ούννων σημαίνει αριθμός στα δικά μας ή number αγγλιστίΑλλά τα άσχετα και ευθυνόφοβα λαλακισμένα που κάνουν μεταφράσεις στα κείμενα, στις ετικέττες και στα μανουάλια ορισμένων γερμανικών αυτοκινήτων (όχι όλων) το αφήνουν έτσι, συντηρώντας σε μερικούς ιδιοκτήτες ένα κλίμα άγνοιας, δέους και ουμπεραλλισμού.
ok καλα εκανες και το ξεκαθαρισες διοτι ειχα μπερδευτει με κεινο το αρθρο...νασαι καλα
-
Ο χρήστης Nikos! έγραψε:
Βασικά το μανουάλι του συγκεκριμένου Μπεμβέ υποδεικνύει για πρώτη επιλογή την 98άρα. Η 95άρα είναι δεύτερη επιλογή.
Κι εγώ αυτό καταλαβαίνω.
Λέει είναι σχεδιασμένο για 98άρα. Τι ακριβώς όμως σημαίνει αυτό?
Ίσως γιαυτό να έχω θεματάκια με 95άρα.
Πάντως βάζω VPower και έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Η διαφορά της από την 95άρα δεν είναι πάρα πολύ μεγάλη, ειδικά όταν τη βάλεις Τρίτη-Πέμπτη που την έχει προσφορά 6 λεπτά από την 95άρα. Στο γέμισμα δηλαδή είναι 3€ ακριβότερη η VPower. Σου δίνουν και κουπονάκια τώρα και έτσι έχεις επιπλέον έκπτωση.
Νίκο όπως λέει και το manual σου δεν απαιτείται σούπερ αμόλυβδη. Ακόμα και η απλή αμόλυβδη των 95 υπερκαλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις (91).
Όντως, δεν λέει ότι απαιτείται. Γράφει όμως ότι το μοτέρ είναι σχεδιασμένο για 98άρα. Τι ακριβώς εννοεί όμως ο ποιητής?
Οτι τις επιδοσεις που σου λεει οτι εχει τις πετυχαινει με 98αρα.
-
Τότε βάλε 100αρα και 12μιση μπαλίτσες ναφθαλίνη να γινει πυρκαυλος!
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Βασικά ο **κάθε **σύγχρονος κινητήρας άλλα αλόγατα και ρύπους βγάζει με βενζίνη 95 οκτανίων και άλλα με 100 (αν δέχεται και 100άρα φυσικά). Η βασική διαφορά είναι η θερμογόνος δύναμη των δύο καυσίμων, αλλά και μερικά πρόσθετα.
Είναι ο λόγος που μερικά μανουάλια ενώ προτείνουν π.χ. βενζίνη 98άρα ή 100άρα σαν πρώτη επιλογή, και ενώ δέχονται σαν εναλλακτική την 95άρα ή και μικρότερων οκτανίων, συμπληρώνουν κάτι του στυλ 'με την 95άρα η απόδοση του κινητήρα μειώνεται'.Εδώ μάλλον διαφωνώ ή ίσως είνια θέμα διευκρίνισης. Ο *κάθε *κινητήρας (η πλειοψηφία δηλαδή) θα βγάλει ακριβώς τα ίδια άλογα είτε με 95άρα είτε με 100άρα. Για τους περισσότερους δεν υπάρχει διαφορά, ο κινητήρας δεν εκμεταλεύεται την αντικροτικότητα της 100άρας. Σε κάποιους υπάρχει ελάχιστη διαφορά η οποία είναι ιδιαίτερα χαμηλή, μιλάμε για ~1%. Τέτοιες διαφορές δεν είναι ανιχνεύσιμες, εκτός -ξαναλέω- αν καταλαβαίνει κανείς διαφορά σε επιδόσεις αν το ρεζερβουάρ είναι άδειο (λόγω 40-50 κιλών μικρότερου βάρους).
Η 100άρα δεν έχει μεγαλύτερη θερμογόνο δύναμη ή άλλα διοαφορετικά χαρακτηριστικά, διαφέρει εξ'ορισμού στην πίεση που αντέχει πρίν αυτοαναφλεγεί και μόνο. Άλλες διαφορές μπορεί να υπάρχουν μεν αλλά είναι άσχετες με τον χαρακτηρισμό της με βάση τα οκτάνια. Όπως διαφέρουν δύο 95άρες σε θερμογόνο δύναμη, μπορεί να διαφέρει μία 95άρα με μία 100άρα, μπορεί και όχι.
Βάζω πλέον μόνο 95άρα, και μάλιστα μία συγκεκριμένη : Την φθηνότερη που θα βρω στο δρόμο μου. Ποτέ δεν είχα πρόβλημα, ή διαφορά στην κατανάλωση από το ένα βενζινάδικο στο άλλο.
Το αυτό. Επιμένω πως οι διαφορές σε κατανάλωση, επιδόσεις, αίσθηση κλπ είναι κατά 99% αυθυποβολή και placebo. Αυτό προκύπτει από τις μετρήσεις και είναι αναμφισφβήτητο.
-
Kαταρχας πρεπει να ξεκαθαριστουν καποια πραγματα, γιατι η συζητηση εχει προχωρησει, με καποια ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ δεδομενα, τα οποια φυσικα και δεν ισχυουν στην πραξη.
ΔΕΝ μπορουμε να ξερουμε με σιγουρια ΕΑΝ καθε φορα που βαλαμε πχ βενζινη 95αρα, αυτη ηταν οντως 95οκτανια, ή και λιγοτερο, εαν οταν βαλαμε πχ 100αρα, ηταν οντως 100αρα ή 95αρα με προσθετα μη νομιμα και ανω των επιτρεπομενων οριων ρυπογονα βελτιωτικα, κ.ο.κ.
Ακομα και εαν βαζουμε συστηματικα απο ιδιο πρατηριο κτλ, και παλι ΔΕΝ ξερουμε ΤΙ οκτανια αγοραζουμε με σιγουρια, παρα την ενδειξη της αντιστοιχης αντλιας.
Ως εκ τουτου, οποιοδηποτε προσωπικο σχολιο-εκτιμηση, πχ 'δεν ειδα διαφορα με 95αρα vs 100αρα', οσο μπορει να ειναι τελικα placebo effect, αλλο τοσο πχ μπορει καποιος να πετυχαινε καλη 95αρα και αντιστοιχα η 100αρα που εβαζε να ηταν νοθευμενη.
Ειναι λοιπον κατι που δεν ειμαστε σε θεση να το επιβεβαιωσουμε εκτος αν εχει προηγηθει χημικη αναλυση στο καυσιμο, πριν μπει στο αυτοκινητο μας.
Παρολα αυτα, ΕΑΝ καποιες φορες, εχουμε διαπιστωσει διαφορα προς το καλυτερο ή προς το χειροτερο, με παρομοιες κλιματολογικες συνθηκες αλλα και του αυτοκινητου (βαρος, κατασταση κινητηρα κτλ) τοτε σιγουρα ευθυνεται η ποιοτητα της βενζινης για αυτο.
Επιπλεον εαν μπορουσαμε να εχουμε επιβεβαιωμενα, μετα απο εργαστηριακες μετρησεις, διαθεσιμες καθαρη 95αρα vs καθαρη 100αρα δοκιμασμενες σε διαφορα αυτοκινητα, ΣΙΓΟΥΡΑ θα βλεπαμε διαφορες, ιδιαιτερα σε αυτα που εχουν αυξημενη συμπιεση (ανω του 10:1).
Ενα τυχαιο παραδειγμα που βρηκα απο το internet εδω:
http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=7204
Tα παρανω ισχυουν γιατι ακριβως η αυξημενη αντικρουστικη ικανοτητα που παρατηρειται σε βενζινη υψηλων οκτανιων (98 και πανω) δινει την δυνατοτητα μεγαλυτερης ενεργειακης αποδοσης του κινητηρα, εφοσον αυτος φερει και τις αντιστοιχες προδιαγραφες.
Το οτι η βενζινη με αυξημενα οκτανια, ουσιαστικα διαφερει μονο στην πιεση που αντεχει μεχρι να αυτοαναφλεγει σε σχεση με την απλη αμολυβδη, την αυξημενη ουσιαστικα χρονικη περιοδο δηλαδη αυτοαναφλεξης της βενζινης υψηλων οκτανιων, αρκει για να προσδωσει μεγαλυτερη ισχυ, σαφως μεγαλυτερη απο 1% απ' οτι λεχθηκε, εφοσον και ο κινητηρας εχει τις καταλληλες προδιαγραφες οπως η υψηλη συμπιεση για να εκμεταλλευτει την συγκεκριμενη αυτη ιδιοτητα της βενζινης υψηλων οκτανιων. Για να μην μιλησουμε βεβαια και για τα οφελη στα της μακροζωιας του κινητηρα απο την καλυτερη ποιοτητα καυσιμου και την μειωμενη φθορα των κινουμενων μερων, απο την ελαχιστοποιηση ή και παντελη ελλειψη προαναφλεξης.
Τελος θα πρεπει να αναφερθει επισης οτι αρκετος κοσμος που βαζει 100αρα, δεν το κανει απαραιτητα για αυτη καθεαυτη
την ενδειξη των 100οκτανιων, αλλα για να μειωσει τις σημαντικες αποδεδειγμενα πιθανοτητες να εχει βενζινη χαμηλοτερης/κακης ποιοτητας, βενζινης στην χωρα μας, -συμφωνα και με μελετες του ΕΜΠ- απο αυτη
που δεχεται ο κινητηρας του. -
Επειδή όλα τα παραπάνω δεν είναι απλά θεωρίες, είναι λάθος θεωρίες θα σου πω το εξής απλό:
Η 100άρα αντέχει παραπάνω σε συμπίεση σε σχέση με την 95άρα, αν ο κινητήρας ασκεί πίεση στο μίγμα τέτοια ώστε ακόμα και με 95άρα να μην υπάρχει προανάφλεξη, τότε είτε βάζεις 95, είτε 100 οκτανίων βενζίνη θα έχεις ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια ισχύ.
Γενικά οι συλλογισμοί σου παραπάνω έχουν έντονα και σημαντικότατα κενά, οπότε θα σου πρότεινα να τα καλύψεις πριν αραδιάσεις θεωρίες για τέτοια θέματα, όπως η πχ η παρακάτω χοντράδα:
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Επιπλεον εαν μπορουσαμε να εχουμε επιβεβαιωμενα, μετα απο εργαστηριακες μετρησεις, διαθεσιμες καθαρη 95αρα vs καθαρη 100αρα δοκιμασμενες σε διαφορα αυτοκινητα, ΣΙΓΟΥΡΑ θα βλεπαμε διαφορες, ιδιαιτερα σε αυτα που εχουν αυξημενη συμπιεση (ανω του 10:1).
Ενα τυχαιο παραδειγμα που βρηκα απο το internet εδω:
http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=7204 -
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Επειδή όλα τα παραπάνω δεν είναι απλά θεωρίες, είναι λάθος θεωρίες θα σου πω το εξής απλό:Η 100άρα αντέχει παραπάνω σε συμπίεση σε σχέση με την 95άρα, αν ο κινητήρας ασκεί πίεση στο μίγμα τέτοια ώστε ακόμα και με 95άρα να μην υπάρχει προανάφλεξη, τότε είτε βάζεις 95, είτε 100 οκτανίων βενζίνη θα έχεις ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια ισχύ.
Γενικά οι συλλογισμοί σου παραπάνω έχουν έντονα και σημαντικότατα κενά, οπότε θα σου πρότεινα να τα καλύψεις πριν αραδιάσεις θεωρίες για τέτοια θέματα, όπως η πχ η παρακάτω χοντράδα:
Επιπλεον εαν μπορουσαμε να εχουμε επιβεβαιωμενα, μετα απο εργαστηριακες μετρησεις, διαθεσιμες καθαρη 95αρα vs καθαρη 100αρα δοκιμασμενες σε διαφορα αυτοκινητα, ΣΙΓΟΥΡΑ θα βλεπαμε διαφορες, ιδιαιτερα σε αυτα που εχουν αυξημενη συμπιεση (ανω του 10:1).
Ενα τυχαιο παραδειγμα που βρηκα απο το internet εδω:
http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=7204Εαν αναφερεσαι γενικα σε προηγουμενες τοποθετησεις διαφορων χρηστων, συμφωνω στα περι θεωριων. Εαν αναφερεσαι
για την δικη μου τοποθετηση γινε πιο συγκεκριμενος, που και σε ποιο σημειο.
Αυτο που αναφερεις σε δυο σειρες 'το εξης απλο:', περαν της πρωτης μισης σειρας που ειναι κατι το οποιο ανεφερα και εγω, ειναι ασχετο-γενικολογο με την συγκεκριμενη τοποθετηση που εκανα εγω πριν, ακριβως γιατι ακομα και εαν καποιες φορες απουσιαζει η προαναφλεξη με 95αρα πχ (σε περιπτωση που ο κινητηρας ομως 'προτιμα' 98αρα για παραδειγμα) συμβαλλει σε μεγαλο ποσοστο η λειτουργια knock sensor, που αποτρεπει μεν την προαναφλεξη αλλα παραλληλα μειωνεται στιγμιαια η αποδοση.
Επιπλεον γιατι να ειναι χοντραδα η αναφορα μου, που απομονωνεις προς το τελος, και να μην ειναι χοντραδα η δικη σου αναφορα περι 'ελαχιστης διαφορα περιπου 1% ' ? Ενα προχειρο παραδειγμα που βρηκα σε διαψευδει. Τα περισσοτερα που εχω διαβασει, βρει, επισης. Υπαρχουν και δοκιμες απο ξενα περιοδικα, με την συμβολη εργαστηριακων αναλυσεων, που επισης σε διαψευδουν. Οταν το βρω, θα το ανεβασω.
Εσυ απο την αλλη, απλα επειδη ειπες κατι, περι 'ελαχιστη διαφορα 1% ' , πχ σημαινει οτι εχεις δικιο? Εχεις ενδειξεις για αυτο? Παρεθεσες κατι που να στηριζει τα λεγομενα σου? -
Επιμένεις λέγοντας περισσότερερς μπούρδες. 'knock sensor' δεν είναι λειτουργία, είναι αισθητήρας, για την ακρίβεια αισθητήρας κρουστικής καύσης (έκρηξης αν θες). Δεν αποτρέπει την προανάφλεξη, την ανιχνεύει.
Σου ανέφερα έναν απλό συλλογισμό, λες πως αυτό είπες και εσύ ενώ στην πραγματικότητα έχεις πει το ακριβώς αντίθετο. Το ~1% (ή και λιγότερο) προκύπτει από όσες αξιόπιστες δυναμομετρήσεις έχω δει σε διάφορα περιοδικά και άρθρα εδώ και χρόνια.
Σε τι θες λοιπόν να γίνω πιο συγκεκριμένος? Σχεδόν ότι έχεις γράψει είναι λάθος, αν μη τι άλλο διάβασε τα ποστ στο τόπικ αυτό, κάτι θα μάθεις. Όταν βρεις και τις 'δοκιμες απο ξενα περιοδικα, με την συμβολη εργαστηριακων αναλυσεων' που επισης με διαψευδουν απλά θα σε συμβούλευα να τις διαβάσεις πριν αρχίσεις πάλι μία εποποιήα σαχλαμάρας.
Περί σούπερ αμόλυβδης