-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Βέβαια καλό είναι να αποφεύγονται οι υπερβολές στα κατεβάσματα (για να μην δεινοπαθεί ο κινητήρας), ενώ είναι επίσης καλό να κάνουμε κατέβασμα με συγχρονισμό (μύτη - τακούνι ή απλά μια ξερογκαζιά) για να μην δεινοπαθούν τα συγχρονιζέ του σαζμάν (και όχι μόνο αυτά).
Εχμ, μια μετάφραση;
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
(Υποθέτουμε πως δεν έχει ABS) Οχι απαραίτητα και μάλιστα σε υψηλότερες ταχύτητες η αδράνεια του κινητήρα βοηθάει τους τροχούς να μην μπλοκάρουν (γιαυτό και είναι λάθος, ΙΜΗΟ, το να πατάς συμπλέκτη σε φρενάρισμα πανικού, εκτός από την τελευταία στιγμή για να μην σβήσει το αυτοκίνητο)
Αυτή η αδράνεια όμως ΑΥΞΑΝΕΙ την απόσταση φρεναρίσματος!!!!
Στην περίπτωση που δεν έχουμε ABS ο συλλογισμός του nass έχει κάποια βάση. Αν έχουμε όμως??
Για μένα λοιπόν φρενάρισμα πανικού πάντα με συμπλέκτη, για να μη χρειάζεται τα φρένα να επιβραδύνουν και το κινητήρα.Meco, δεν είμαι γνώστης αλλά νομίζω ότι κάνεις λάθος. Η αποσύμπλεξη κατά το φρενάρισμα-επιβράδυνση είναι μια κακία συνήθεια που αναπτύσουμε στις πόλεις λόγω του συνεχούς σταμάτα-ξεκίνα, που μας κάνει να συνδυάζουμε πάντα φρενάρισμα με αποσύμπλεξη. Ποτέ δεν αποσυμπλέκουμε, παρά μόνο στο τέλος του φρεναρίσματος. Το αν θα κατεβάσουμε σχέση βέβαια ποικίλει.
Ο κινητήρας συμπλήρώνει τα φρένα έως ότου πέσουν πολύ οι στροφές. Επίσης βοηθά στην αποφυγή μπλοκαρίσματος το οποίο είναι επίσης επιθυμητό...Εγώ έχω μια άλλη απορία... Γιατί ένα μετρίως δυνατο φρενάρισμα από υψηλή ταχύτητα είναι πιο 'γλυκό' κατεβάζοντας ταχύτητα?
Δεν ξερω ρε παιδια, αλλα εγω οταν ειχα πρωτοπαρει το διπλωμα και ημουνα απειρος, πηγαινα με καμια 60αρα στη μαραθωνος, και πεταγεται σκυλι, τσαρουχι το φρενο, αποσυμπλεξη μονο στο τελος και ειχε σβησει το αμαξι (στον πανικο δε το καταλαβα) βασικα απλα τσουλαγα για καποια μετρα με τους τροχους μπλοκαρισμενους και εσβησε πριν κανω αποσυμπλεξη αποτι καταλαβα. Απο τοτε κανω παντα με 1-2 κατεβασματα και αποσυμπλεξη στο τελος, αλλα τωρα ειμαι πιο εμπειρος... (και καλα τωρα... στα δυσκολα παλι μου φαινεται... τα ιδια θα κανω. )
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Εχμ, μια μετάφραση;Π.χ. Είσαι με 3η και 70 km/h. Θες να κατεβάσεις σε 2α και να αποκτήσεις τελική ταχύτητα των 50km/h. Πρώτα πατάς συμπλέκτη και μετά πατάς γκάζι, μέχρι τις στροφές εκείνες που θα αποκτούσε ο κινητήρας αν είχε 2α με ταχύτητα 70km/h. Μετά βάζεις 2α (με το γκάζι πατημένο), αφήνεις το γκάζι και μετά πατάς φρένο για να πέσεις στα 50 km/h. Εννοείται ότι κάπου στην πορεία αφήνεις και συμπλέκτη...
Αν με 2α οι στροφές στα 70 km/h είναι ~4.500 rpm και με 3η στα 70 km/h είναι στις ~3.000 rpm, τότε αφού πατήσεις συμπλέκτη, πατάς και γκάζι, ώστε ο κινητήρας να πιάσει (στο περίπου) τις 4.500rpm. Μετά κατεβάζεις σε 2α και αφήνεις συμπλέκτη και γκάζι. Αυτό θέλει να το κάνεις γρήγορα για να μην μεταβληθεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου στο μεσοδιάστημα (ιδίως αν είσαι σε ανηφόρα ή κατηφόρα). Την σχέση το σαζμάν θα την δεχτεί πολύ ωραία και ομαλά! Μετά πατάς και φρένο (μην ξεχνιόμαστε).Τώρα αυτό που σου περιέγραψα δεν είναι κάτι για γρήγορη οδήγηση, αλλά είναι μια λειτουργική μέθοδος. Εξέλιξη αυτής αποτελεί η τεχνική μύτη - τακούνι, όπου εκεί συνδυάζεται αυτό που είπα με ταυτόχρονη επιβράδυνση.
Αν όμως αυτό που είπα το κάνεις γρήγορα, τότε θα σε βοηθήσει πολύ. Βέβαια τότε, στην φάση του αναβάσματος των στροφών (αφού πατήσεις συμλέκτη και πριν κατεβάσεις σχέση), αρκεί μια ξερογκαζιά όχι όμως άτσαλη, γιατί με τόσο λίγο χρόνο που έχεις στην διάθεσή σου, που καιρός για να υπολογίσεις ακριβώς πόσο γκάζι πρέπει να πατήσεις ώστε να πιάσεις τις στροφές που θες (π.χ. όπως πριν τις 4.500 rpm)!!!. -
Όμορφα πράγματα. Θα το δοκιμάσω (ελπίζω να μη μου μείνει κανείς δίσκος στο χέρι ).
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Όμορφα πράγματα. Θα το δοκιμάσω (ελπίζω να μη μου μείνει κανείς δίσκος στο χέρι ).μη το κανεις τουλαχιστον στο Αστρα! Ειναι κριμα ακομα δεν το πηρες. να ακουσεις το 'χρααααατς!' στις ταχυτητες!! Ακουγεται ευκολο σαν τεχνικη, αλλα ειναι ΠΟΛΥ δυσκολο!!!
-
τι του λες βρε του ανθρώπου και τον τρομάζεις? το 'μύτη-τακούνι' δεν είναι εύκολο, αλλά να συγχρονίσεις τις στροφές δεν είναι και τίποτα... Και να μην το πετύχεις ζημιά δεν κάνεις.
Σπύρος
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
τι του λες βρε του ανθρώπου και τον τρομάζεις? το 'μύτη-τακούνι' δεν είναι εύκολο, αλλά να συγχρονίσεις τις στροφές δεν είναι και τίποτα... Και να μην το πετύχεις ζημιά δεν κάνεις.Σπύρος
δεν ειναι και τρομερα δυσκολο το να συγχρονισει απλα, αλλα κριμα δεν ειναι σε νεο αμαξι???
Προσωπικα δε θα το επιχειρουσα! το αστρα εχει 2.500 χλμ μονο! -
Όχι, όχι, δεν είμαι τρελός.
Το Accent (20.000 χλμ, 3ετίας) θα την πληρώσει μάλλον και σχετικά ακίνδυνα αφού έχω στο πρόγραμμα να του αλλάξω δίσκο σε κανένα χρόνο (πατινάρει λίγο). Για να γίνω οδηγός έφαγα έναν δίσκο μαζί με τη γυναίκα μου, για να βελτιωθούμε να μη φάμε άλλον ένα; (200 ευρώ θα στοιχίσει με την τοποθέτηση, όλα υπολογισμένα) -
Τα φρένα χρησιμοποιούνται για την επιβράδυνση, ο κινητήρας για την επιτάχυνση και το τιμόνι για τις αλλαγές κατεύθυνσης του οχήματος. Το πρόβλημα είναι ότι το 99% των οδηγών αδυνατούμε να αντιληφθούμε και κυρίως να εφαρμόσουμε το φαινομενικά αυτονόητο … Και μην μου πει κανείς για “προτοποθετήσεις στην είσοδο με μεταφορά βάρους” και λοιπά φίδια … ο δημόσιος δρόμος δεν είναι playstation, και οι φαναρτζήδες κοστίζουν ακριβά (ρωτήστε και μένα) …
Επίσης το μύτη-τακούνι είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει σωστά σε συνηθισμένα πολιτικά αυτοκίνητα χωρίς μετατροπές στα πετάλια, εκτός και αν κάποιος έχει πολύ ευέλικτες ή μεγάλες πατούσες
Νομίζω ότι το φρενάρισμα με τον κινητήρα είναι παντελώς ακατάλληλη και εξαιρετικά φθοροποιός πρακτική και θα πρέπει να αποφεύγεται πλην ελαχίστων εξαιρέσεων … (πχ παρατεταμένες καταβάσεις, φθαρμένα τακάκια) … Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι το σαζμάν και ο δίσκος του συμπλέκτη είναι πολύ ακριβότερα από ένα ζευγάρι τακάκια …
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
(Υποθέτουμε πως δεν έχει ABS) Οχι απαραίτητα και μάλιστα σε υψηλότερες ταχύτητες η αδράνεια του κινητήρα βοηθάει τους τροχούς να μην μπλοκάρουν (γιαυτό και είναι λάθος, ΙΜΗΟ, το να πατάς συμπλέκτη σε φρενάρισμα πανικού, εκτός από την τελευταία στιγμή για να μην σβήσει το αυτοκίνητο)
Αυτή η αδράνεια όμως ΑΥΞΑΝΕΙ την απόσταση φρεναρίσματος!!!!
Στην περίπτωση που δεν έχουμε ABS ο συλλογισμός του nass έχει κάποια βάση. Αν έχουμε όμως??
Για μένα λοιπόν φρενάρισμα πανικού πάντα με συμπλέκτη, για να μη χρειάζεται τα φρένα να επιβραδύνουν και το κινητήρα.Κοίταξε, για να παίξει ρόλο η αδράνεια του κινητήρα στο φρενάρισμα θα πρέπει να έχει πολύ βαρύ σφόνδυλο (βολάν), κάτι που ισχύει σε κάποια αυτοκίνητα (πχ Όπελ, τουλάχιστον το προηγούμενο Άστρα που έχω οδηγήσει).
Σχεδόν σε κάθε περίπτωση όμως, η δύναμη πέδησης από τα φρένα είναι σε άλλη τάξη μεγέθους από τη δύναμη του κινητήρα, οπότε τελικά δεν υπάρχει πρόβλημα.
-
Και φρένο και κατέβασμα, ακόμα και μέσα στην πόλη.
-
Και φρένο και κατέβασμα, είναι η καλύτερη μέθοδος για παντού. Λίγη εξάσκηση χρειάζεται και τίποτα παραπάνω. Η τεχνική που εφαρμόζει ο Δημήτριος είναι καλή και γλιτώνει και δίσκο συμπλέκτη. Την εφάρμοζα από τότε που μάθαινα στη σχολή οδηγών, αν και με έκραζε ο δάσκαλος γιατί 'έχανα' σε φρενάρισμα....
-
Μέσα στην πόλη ή μέσα στον Ωρωπό αναγκαστηκά φρένο(όχι πως δεν κόβω και με κατέβασμα)αλλά αν κάνω μία free διαδρομή(π.χ Μαλακάσα)πραγματικά ξεχνώ να πατήσω φρένο!Δεν ξέρω αν είναι θέμα συνήθειας ή μου το κόλλησε ο αδερφός μου όταν με μάθαινε τις πρώτες φορές πριν πάω σε σχολή οδήγησης αλλά από τότε που θυμάμαι το εαυτό μου να οδηγεί(έστω και παράνομα,χωρις δίπλωμα)χρησιμοποιώ το κατέβασμα πιο πολύ!
-
Φρένα και κατέβασμα όπου χρειάζεται. Αν υπάρχει πολύς χώρος φρενάρω απαλά κόβοντας ταχύτητα και επιλέγω στο τέλος της διαδικασίας την κατάλληλη ταχύτητα για να ξανά επιταχύνω αν δεν σταματήσω φυσικά. Αν το φρενάρισμα πρέπει να γίνει πιο έντονο τότε πού δύναμη στο πεντάλ του και διαδοχικά κατεβάσματα μέχρι την ακινητοποίηση. Νεκρά ποτέ ή συμπλέκτη γιατί η αντίσταση του κινητήρα πρέπει να αντικατασταθεί από το φρένο με αποτέλεσμα μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης και υπό προϋποθέσεις μεγάλη καταπόνηση των φρένων που πιθανό είναι να υπερθερμανθούν και να μας εγκαταλείψουν τη στιγμή που τα χρειαζόμαστε περισσότερο. Στα σύγχρονα μάλιστα αυτοκίνητα όταν αφήσεις το γκάζι και σταματήσει η απαίτηση για ισχύ σταματάει και η παροχή καυσίμου οπότε ο κινητήρας από κινητήρια μονάδα γίνεται ένα καλό εμπόδιο κίνησης συμβάλλοντας στης μείωση της απόστασης φρεναρίσματος και του φόρτου εργασίας των φρένων χωρίς μάλιστα να καταπονείται στο ελάχιστο. Οι κατεβασιές βέβαια θέλουν την τεχνική τους ώστε να μην υπερβάλεις και αυξήσεις υπερβολικά τις στροφές του κινητήρα με κίνδυνο να τον καταπονήσεις ή ακόμα και να τον καταστρέψεις.
Στα αυτοκίνητα χωρίς ABS το τσαρούχομα απαγορεύεται και το φρενάρισμα πρέπει να γίνεται με μεγαλύτερη προσοχή όπως και οι κατεβασιές γιατί είναι πιο εύκολα τα μπλοκαρίσματα των τροχών με άσχημα συχνά επακόλουθα.
Οι ξερογκαζιά και η τεχνική μύτη τακούνι είναι πολύ χρήσιμη αλλά θέλει πολύ εξάσκηση και φυσικά πολύ ψυχραιμία σε οριακές καταστάσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις το 99 τις εκατό δεν κάνει ούτε κατέβασμα ταχύτητας, θα ακολουθήσει τόσο πολύπλοκες τεχνικές;
Αν δεν νιώθετε ότι κατέχετε καλά μια τεχνική μην τη χρησιμοποιείται όταν τα πράγματα είναι δύσκολα και λάθη δεν συγχωρούνται. -
Ο Μανώλης τα λέει πολύ ωραία και το ίδιο εφαρμόζω κι εγώ. Μάλιστα δεν είναι ανάγκη να γίνεται συνεχεια στην καθημερινές συνθήκες. Μπορούμε σε απλές καταστάσεις (όταν πλησιάζουμε άνετοι κόκκινο φανάρι, ας πούμε), μπορούμε να πατήσουμε απλά φρένο. Ίσως καταπονεί τον κινητήρα, αλλά νομίζω ότι σου δίνει και πιο μεγάλη σιγουριά σε πιο δύσκολες καταστάσεις φρεναρίσματος.
-
Εγω σε πολυ μικρες ταχυτητες, για να μην καταπωνω τιποτα απο τα 2, απλα ριχνω μια αγκυρα που εχω στο αμαξι, και σταματαω...
Αν τα πραγματα ειναι πολυ δυσκολα, ανοιγω το αλεξιπτωτο, που εχω στο πορτ μπαγκαζ!!!
αν απλα ειμαι σε στροφη και δεν εχω τι να κανω, ριχνω λασσο και πιανω μια κωλονα για να με βοηθησει στην κεντρομολο! -
Και άμα δεν πιάσουν αυτά τα κόλπα κατεβάζεις το πόδι από την τρύπα που έχεις κάνει στο πάτωμα του αυτοκινήτου και φρενάρεις με το τακούνι!!!!
-
Όντως ο Μανώλης τα λέει πολύ σωστα!Έτσι ακριβως είναι τα πράγατα!
-
επισης, (παλιο αλλα κλασικο) για να μην καιω βενζινη ασκοπα, αν σταματησει φορτηγο διπλα μου, πιανομαι απο αυτο, για να με βοηθησει να ξεκινησω, να να ανεβω την ανηφορα!!!
-
Ο συγχρονισμός γίνεται για να γλυτώσεις ζόρισμα και φθορά σε συγχρονιζέ και συμπλέκτη.
Χώρια που και ο κινητήρας 'συμφωνεί' με μια τέτοια τακτική.
Επιβράδινση αυκ/του με φρένα ή με κατέβασμα ταχύτητας..??