Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Επιβράδινση αυκ/του με φρένα ή με κατέβασμα ταχύτητας..??
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Επιβράδινση αυκ/του με φρένα ή με κατέβασμα ταχύτητας..??
    • 1
    • 2
    • 3
    • 2 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    32
    58
    1758
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      manosk last edited by

      Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:

      Βέβαια καλό είναι να αποφεύγονται οι υπερβολές στα κατεβάσματα (για να μην δεινοπαθεί ο κινητήρας), ενώ είναι επίσης καλό να κάνουμε κατέβασμα με συγχρονισμό (μύτη - τακούνι ή απλά μια ξερογκαζιά) για να μην δεινοπαθούν τα συγχρονιζέ του σαζμάν (και όχι μόνο αυτά).

      Εχμ, μια μετάφραση;

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • S
        spiros19 last edited by

        Ο χρήστης nickolas έγραψε:

        (Υποθέτουμε πως δεν έχει ABS) Οχι απαραίτητα και μάλιστα σε υψηλότερες ταχύτητες η αδράνεια του κινητήρα βοηθάει τους τροχούς να μην μπλοκάρουν (γιαυτό και είναι λάθος, ΙΜΗΟ, το να πατάς συμπλέκτη σε φρενάρισμα πανικού, εκτός από την τελευταία στιγμή για να μην σβήσει το αυτοκίνητο)

        Αυτή η αδράνεια όμως ΑΥΞΑΝΕΙ την απόσταση φρεναρίσματος!!!!
        Στην περίπτωση που δεν έχουμε ABS ο συλλογισμός του nass έχει κάποια βάση. Αν έχουμε όμως??
        Για μένα λοιπόν φρενάρισμα πανικού πάντα με συμπλέκτη, για να μη χρειάζεται τα φρένα να επιβραδύνουν και το κινητήρα.

        Meco, δεν είμαι γνώστης αλλά νομίζω ότι κάνεις λάθος. Η αποσύμπλεξη κατά το φρενάρισμα-επιβράδυνση είναι μια κακία συνήθεια που αναπτύσουμε στις πόλεις λόγω του συνεχούς σταμάτα-ξεκίνα, που μας κάνει να συνδυάζουμε πάντα φρενάρισμα με αποσύμπλεξη. Ποτέ δεν αποσυμπλέκουμε, παρά μόνο στο τέλος του φρεναρίσματος. Το αν θα κατεβάσουμε σχέση βέβαια ποικίλει.
        Ο κινητήρας συμπλήρώνει τα φρένα έως ότου πέσουν πολύ οι στροφές. Επίσης βοηθά στην αποφυγή μπλοκαρίσματος το οποίο είναι επίσης επιθυμητό...

        Εγώ έχω μια άλλη απορία... Γιατί ένα μετρίως δυνατο φρενάρισμα από υψηλή ταχύτητα είναι πιο 'γλυκό' κατεβάζοντας ταχύτητα?

        Δεν ξερω ρε παιδια, αλλα εγω οταν ειχα πρωτοπαρει το διπλωμα και ημουνα απειρος, πηγαινα με καμια 60αρα στη μαραθωνος, και πεταγεται σκυλι, τσαρουχι το φρενο, αποσυμπλεξη μονο στο τελος και ειχε σβησει το αμαξι (στον πανικο δε το καταλαβα) βασικα απλα τσουλαγα για καποια μετρα με τους τροχους μπλοκαρισμενους και εσβησε πριν κανω αποσυμπλεξη αποτι καταλαβα. Απο τοτε κανω παντα με 1-2 κατεβασματα και αποσυμπλεξη στο τελος, αλλα τωρα ειμαι πιο εμπειρος... (και καλα τωρα... στα δυσκολα παλι μου φαινεται... τα ιδια θα κανω. )

        1 Reply Last reply Reply Quote 3
        • ?
          A Former User last edited by

          Ο χρήστης manosk έγραψε:
          Εχμ, μια μετάφραση;

          Π.χ. Είσαι με 3η και 70 km/h. Θες να κατεβάσεις σε 2α και να αποκτήσεις τελική ταχύτητα των 50km/h. Πρώτα πατάς συμπλέκτη και μετά πατάς γκάζι, μέχρι τις στροφές εκείνες που θα αποκτούσε ο κινητήρας αν είχε 2α με ταχύτητα 70km/h. Μετά βάζεις 2α (με το γκάζι πατημένο), αφήνεις το γκάζι και μετά πατάς φρένο για να πέσεις στα 50 km/h. Εννοείται ότι κάπου στην πορεία αφήνεις και συμπλέκτη...
          Αν με 2α οι στροφές στα 70 km/h είναι ~4.500 rpm και με 3η στα 70 km/h είναι στις ~3.000 rpm, τότε αφού πατήσεις συμπλέκτη, πατάς και γκάζι, ώστε ο κινητήρας να πιάσει (στο περίπου) τις 4.500rpm. Μετά κατεβάζεις σε 2α και αφήνεις συμπλέκτη και γκάζι. Αυτό θέλει να το κάνεις γρήγορα για να μην μεταβληθεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου στο μεσοδιάστημα (ιδίως αν είσαι σε ανηφόρα ή κατηφόρα). Την σχέση το σαζμάν θα την δεχτεί πολύ ωραία και ομαλά! Μετά πατάς και φρένο (μην ξεχνιόμαστε).

          Τώρα αυτό που σου περιέγραψα δεν είναι κάτι για γρήγορη οδήγηση, αλλά είναι μια λειτουργική μέθοδος. Εξέλιξη αυτής αποτελεί η τεχνική μύτη - τακούνι, όπου εκεί συνδυάζεται αυτό που είπα με ταυτόχρονη επιβράδυνση.
          Αν όμως αυτό που είπα το κάνεις γρήγορα, τότε θα σε βοηθήσει πολύ. Βέβαια τότε, στην φάση του αναβάσματος των στροφών (αφού πατήσεις συμλέκτη και πριν κατεβάσεις σχέση), αρκεί μια ξερογκαζιά όχι όμως άτσαλη, γιατί με τόσο λίγο χρόνο που έχεις στην διάθεσή σου, που καιρός για να υπολογίσεις ακριβώς πόσο γκάζι πρέπει να πατήσεις ώστε να πιάσεις τις στροφές που θες (π.χ. όπως πριν τις 4.500 rpm)!!!.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • M
            manosk last edited by

            Όμορφα πράγματα. Θα το δοκιμάσω (ελπίζω να μη μου μείνει κανείς δίσκος στο χέρι ).

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • S
              spiros19 last edited by

              Ο χρήστης manosk έγραψε:
              Όμορφα πράγματα. Θα το δοκιμάσω (ελπίζω να μη μου μείνει κανείς δίσκος στο χέρι ).

              μη το κανεις τουλαχιστον στο Αστρα! Ειναι κριμα ακομα δεν το πηρες. να ακουσεις το 'χρααααατς!' στις ταχυτητες!! Ακουγεται ευκολο σαν τεχνικη, αλλα ειναι ΠΟΛΥ δυσκολο!!!

              1 Reply Last reply Reply Quote 3
              • K
                krusenstern last edited by

                τι του λες βρε του ανθρώπου και τον τρομάζεις? το 'μύτη-τακούνι' δεν είναι εύκολο, αλλά να συγχρονίσεις τις στροφές δεν είναι και τίποτα... Και να μην το πετύχεις ζημιά δεν κάνεις.

                Σπύρος

                1 Reply Last reply Reply Quote 4
                • S
                  spiros19 last edited by

                  Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
                  τι του λες βρε του ανθρώπου και τον τρομάζεις? το 'μύτη-τακούνι' δεν είναι εύκολο, αλλά να συγχρονίσεις τις στροφές δεν είναι και τίποτα... Και να μην το πετύχεις ζημιά δεν κάνεις.

                  Σπύρος

                  δεν ειναι και τρομερα δυσκολο το να συγχρονισει απλα, αλλα κριμα δεν ειναι σε νεο αμαξι???
                  Προσωπικα δε θα το επιχειρουσα! το αστρα εχει 2.500 χλμ μονο!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                  • M
                    manosk last edited by

                    Όχι, όχι, δεν είμαι τρελός.
                    Το Accent (20.000 χλμ, 3ετίας) θα την πληρώσει μάλλον και σχετικά ακίνδυνα αφού έχω στο πρόγραμμα να του αλλάξω δίσκο σε κανένα χρόνο (πατινάρει λίγο). Για να γίνω οδηγός έφαγα έναν δίσκο μαζί με τη γυναίκα μου, για να βελτιωθούμε να μη φάμε άλλον ένα; (200 ευρώ θα στοιχίσει με την τοποθέτηση, όλα υπολογισμένα)

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • T
                      techadmin admin last edited by

                      Τα φρένα χρησιμοποιούνται για την επιβράδυνση, ο κινητήρας για την επιτάχυνση και το τιμόνι για τις αλλαγές κατεύθυνσης του οχήματος. Το πρόβλημα είναι ότι το 99% των οδηγών αδυνατούμε να αντιληφθούμε και κυρίως να εφαρμόσουμε το φαινομενικά αυτονόητο … Και μην μου πει κανείς για “προτοποθετήσεις στην είσοδο με μεταφορά βάρους” και λοιπά φίδια … ο δημόσιος δρόμος δεν είναι playstation, και οι φαναρτζήδες κοστίζουν ακριβά (ρωτήστε και μένα) …

                      Επίσης το μύτη-τακούνι είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει σωστά σε συνηθισμένα πολιτικά αυτοκίνητα χωρίς μετατροπές στα πετάλια, εκτός και αν κάποιος έχει πολύ ευέλικτες ή μεγάλες πατούσες

                      Νομίζω ότι το φρενάρισμα με τον κινητήρα είναι παντελώς ακατάλληλη και εξαιρετικά φθοροποιός πρακτική και θα πρέπει να αποφεύγεται πλην ελαχίστων εξαιρέσεων … (πχ παρατεταμένες καταβάσεις, φθαρμένα τακάκια) … Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι το σαζμάν και ο δίσκος του συμπλέκτη είναι πολύ ακριβότερα από ένα ζευγάρι τακάκια …

                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                      • C
                        cliodriver last edited by

                        Ο χρήστης meco έγραψε:

                        (Υποθέτουμε πως δεν έχει ABS) Οχι απαραίτητα και μάλιστα σε υψηλότερες ταχύτητες η αδράνεια του κινητήρα βοηθάει τους τροχούς να μην μπλοκάρουν (γιαυτό και είναι λάθος, ΙΜΗΟ, το να πατάς συμπλέκτη σε φρενάρισμα πανικού, εκτός από την τελευταία στιγμή για να μην σβήσει το αυτοκίνητο)

                        Αυτή η αδράνεια όμως ΑΥΞΑΝΕΙ την απόσταση φρεναρίσματος!!!!
                        Στην περίπτωση που δεν έχουμε ABS ο συλλογισμός του nass έχει κάποια βάση. Αν έχουμε όμως??
                        Για μένα λοιπόν φρενάρισμα πανικού πάντα με συμπλέκτη, για να μη χρειάζεται τα φρένα να επιβραδύνουν και το κινητήρα.

                        Κοίταξε, για να παίξει ρόλο η αδράνεια του κινητήρα στο φρενάρισμα θα πρέπει να έχει πολύ βαρύ σφόνδυλο (βολάν), κάτι που ισχύει σε κάποια αυτοκίνητα (πχ Όπελ, τουλάχιστον το προηγούμενο Άστρα που έχω οδηγήσει).

                        Σχεδόν σε κάθε περίπτωση όμως, η δύναμη πέδησης από τα φρένα είναι σε άλλη τάξη μεγέθους από τη δύναμη του κινητήρα, οπότε τελικά δεν υπάρχει πρόβλημα.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • G
                          gvala last edited by

                          Και φρένο και κατέβασμα, ακόμα και μέσα στην πόλη.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • S
                            sharpshooter last edited by

                            Και φρένο και κατέβασμα, είναι η καλύτερη μέθοδος για παντού. Λίγη εξάσκηση χρειάζεται και τίποτα παραπάνω. Η τεχνική που εφαρμόζει ο Δημήτριος είναι καλή και γλιτώνει και δίσκο συμπλέκτη. Την εφάρμοζα από τότε που μάθαινα στη σχολή οδηγών, αν και με έκραζε ο δάσκαλος γιατί 'έχανα' σε φρενάρισμα....

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • P
                              polo_gti last edited by

                              Μέσα στην πόλη ή μέσα στον Ωρωπό αναγκαστηκά φρένο(όχι πως δεν κόβω και με κατέβασμα)αλλά αν κάνω μία free διαδρομή(π.χ Μαλακάσα)πραγματικά ξεχνώ να πατήσω φρένο!Δεν ξέρω αν είναι θέμα συνήθειας ή μου το κόλλησε ο αδερφός μου όταν με μάθαινε τις πρώτες φορές πριν πάω σε σχολή οδήγησης αλλά από τότε που θυμάμαι το εαυτό μου να οδηγεί(έστω και παράνομα,χωρις δίπλωμα)χρησιμοποιώ το κατέβασμα πιο πολύ!

                              1 Reply Last reply Reply Quote 2
                              • E
                                emmanoyhl last edited by

                                Φρένα και κατέβασμα όπου χρειάζεται. Αν υπάρχει πολύς χώρος φρενάρω απαλά κόβοντας ταχύτητα και επιλέγω στο τέλος της διαδικασίας την κατάλληλη ταχύτητα για να ξανά επιταχύνω αν δεν σταματήσω φυσικά. Αν το φρενάρισμα πρέπει να γίνει πιο έντονο τότε πού δύναμη στο πεντάλ του και διαδοχικά κατεβάσματα μέχρι την ακινητοποίηση. Νεκρά ποτέ ή συμπλέκτη γιατί η αντίσταση του κινητήρα πρέπει να αντικατασταθεί από το φρένο με αποτέλεσμα μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης και υπό προϋποθέσεις μεγάλη καταπόνηση των φρένων που πιθανό είναι να υπερθερμανθούν και να μας εγκαταλείψουν τη στιγμή που τα χρειαζόμαστε περισσότερο. Στα σύγχρονα μάλιστα αυτοκίνητα όταν αφήσεις το γκάζι και σταματήσει η απαίτηση για ισχύ σταματάει και η παροχή καυσίμου οπότε ο κινητήρας από κινητήρια μονάδα γίνεται ένα καλό εμπόδιο κίνησης συμβάλλοντας στης μείωση της απόστασης φρεναρίσματος και του φόρτου εργασίας των φρένων χωρίς μάλιστα να καταπονείται στο ελάχιστο. Οι κατεβασιές βέβαια θέλουν την τεχνική τους ώστε να μην υπερβάλεις και αυξήσεις υπερβολικά τις στροφές του κινητήρα με κίνδυνο να τον καταπονήσεις ή ακόμα και να τον καταστρέψεις.
                                Στα αυτοκίνητα χωρίς ABS το τσαρούχομα απαγορεύεται και το φρενάρισμα πρέπει να γίνεται με μεγαλύτερη προσοχή όπως και οι κατεβασιές γιατί είναι πιο εύκολα τα μπλοκαρίσματα των τροχών με άσχημα συχνά επακόλουθα.
                                Οι ξερογκαζιά και η τεχνική μύτη τακούνι είναι πολύ χρήσιμη αλλά θέλει πολύ εξάσκηση και φυσικά πολύ ψυχραιμία σε οριακές καταστάσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις το 99 τις εκατό δεν κάνει ούτε κατέβασμα ταχύτητας, θα ακολουθήσει τόσο πολύπλοκες τεχνικές;
                                Αν δεν νιώθετε ότι κατέχετε καλά μια τεχνική μην τη χρησιμοποιείται όταν τα πράγματα είναι δύσκολα και λάθη δεν συγχωρούνται.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • C
                                  cmarin last edited by

                                  Ο Μανώλης τα λέει πολύ ωραία και το ίδιο εφαρμόζω κι εγώ. Μάλιστα δεν είναι ανάγκη να γίνεται συνεχεια στην καθημερινές συνθήκες. Μπορούμε σε απλές καταστάσεις (όταν πλησιάζουμε άνετοι κόκκινο φανάρι, ας πούμε), μπορούμε να πατήσουμε απλά φρένο. Ίσως καταπονεί τον κινητήρα, αλλά νομίζω ότι σου δίνει και πιο μεγάλη σιγουριά σε πιο δύσκολες καταστάσεις φρεναρίσματος.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • S
                                    spiros19 last edited by

                                    Εγω σε πολυ μικρες ταχυτητες, για να μην καταπωνω τιποτα απο τα 2, απλα ριχνω μια αγκυρα που εχω στο αμαξι, και σταματαω...
                                    Αν τα πραγματα ειναι πολυ δυσκολα, ανοιγω το αλεξιπτωτο, που εχω στο πορτ μπαγκαζ!!!
                                    αν απλα ειμαι σε στροφη και δεν εχω τι να κανω, ριχνω λασσο και πιανω μια κωλονα για να με βοηθησει στην κεντρομολο!

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • E
                                      emmanoyhl last edited by

                                      Και άμα δεν πιάσουν αυτά τα κόλπα κατεβάζεις το πόδι από την τρύπα που έχεις κάνει στο πάτωμα του αυτοκινήτου και φρενάρεις με το τακούνι!!!!

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                      • P
                                        polo_gti last edited by

                                        Όντως ο Μανώλης τα λέει πολύ σωστα!Έτσι ακριβως είναι τα πράγατα!

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • S
                                          spiros19 last edited by

                                          επισης, (παλιο αλλα κλασικο) για να μην καιω βενζινη ασκοπα, αν σταματησει φορτηγο διπλα μου, πιανομαι απο αυτο, για να με βοηθησει να ξεκινησω, να να ανεβω την ανηφορα!!!

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                          • ?
                                            A Former User last edited by

                                            Ο συγχρονισμός γίνεται για να γλυτώσεις ζόρισμα και φθορά σε συγχρονιζέ και συμπλέκτη.
                                            Χώρια που και ο κινητήρας 'συμφωνεί' με μια τέτοια τακτική.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 2 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr