-
Χθές με τράκαρε μια γρια με ενα R5 παραβιάζοντας το STOP που είχε από την πλευρά της .Αποτέλεσμα δεξί φτερό,φανάρι ,φλας,προφυλακτήρας. Τώρα όλοι μου λένε οτι είναι καλό να βάλω το αυτοκίνητο και στην ΚΑΛΙΜΠΡΑ να μετρηθεί μήπως έχει πάρει και το σασί.
Εγώ θέλω να ρωτήσω όμως πως ακριβώς δουλέυει η καλίμπρα,πως δηλαδή επαναφέρουν στα ίσια του το αυτοκίνητο .
Κάθε απάντηση από ομοιοπαθή ή γνώστη του αντικειμένου δεκτή. -
Χθές με τράκαρε μια γρια με ενα R5 παραβιάζοντας το STOP που είχε από την πλευρά της .Αποτέλεσμα δεξί φτερό,φανάρι ,φλας,προφυλακτήρας. Τώρα όλοι μου λένε οτι είναι καλό να βάλω το αυτοκίνητο και στην ΚΑΛΙΜΠΡΑ να μετρηθεί μήπως έχει πάρει και το σασί.
Εγώ θέλω να ρωτήσω όμως πως ακριβώς δουλέυει η καλίμπρα,πως δηλαδή επαναφέρουν στα ίσια του το αυτοκίνητο .
Κάθε απάντηση από ομοιοπαθή ή γνώστη του αντικειμένου δεκτή. -
Χθές με τράκαρε μια γρια με ενα R5 παραβιάζοντας το STOP που είχε από την πλευρά της .Αποτέλεσμα δεξί φτερό,φανάρι ,φλας,προφυλακτήρας. Τώρα όλοι μου λένε οτι είναι καλό να βάλω το αυτοκίνητο και στην ΚΑΛΙΜΠΡΑ να μετρηθεί μήπως έχει πάρει και το σασί.
Εγώ θέλω να ρωτήσω όμως πως ακριβώς δουλέυει η καλίμπρα,πως δηλαδή επαναφέρουν στα ίσια του το αυτοκίνητο .
Κάθε απάντηση από ομοιοπαθή ή γνώστη του αντικειμένου δεκτή. -
Τι το κάναμε εδώ, γιούρια στο ντορβά με τα κουλούρια.
Το αμάξι πρέπει πρώτα να μετρηθεί και αν έχει πάρει τότε να το πας σε καλίμπρα. Αν η επισκευή έχει τελειώσει από τον μηχανικό σου και τον φανοποιό χωρίς να σου πουν τίποτα, τότε το πιο πιθανό είναι να μην χρειάζεται το αμάξι καλίμπρα. Αν θέλεις να νιώσεις σίγουρος, αφού σου βάλανε την ιδέα, πήγαινε το για ευθυγράμμιση, αν υπάρχει κάτι θα το βρει ο τεχνικός κατά τον έλεγχο. Το καλιμπράρισμα πέρα από το σημαντικό κόστος απαιτεί λύσιμο του αυτοκινήτου για να τραβηχτεί και να ισιώσει. Πολύ απλά το σημείο που έχει στραβώσει τραβιέται σε αντίθετη φορά και ταυτόχρονα τεντώνεται για να επανέλθει στην προηγούμενη θέση του. -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Χθές με τράκαρε μια γρια με ενα R5 παραβιάζοντας το STOP που είχε από την πλευρά της .Αποτέλεσμα δεξί φτερό,φανάρι ,φλας,προφυλακτήρας. Τώρα όλοι μου λένε οτι είναι καλό να βάλω το αυτοκίνητο και στην ΚΑΛΙΜΠΡΑ να μετρηθεί μήπως έχει πάρει και το σασί.
Εγώ θέλω να ρωτήσω όμως πως ακριβώς δουλέυει η καλίμπρα,πως δηλαδή επαναφέρουν στα ίσια του το αυτοκίνητο .
Κάθε απάντηση από ομοιοπαθή ή γνώστη του αντικειμένου δεκτή.προφανως αυτοι οι ''ολοι'' που στα λενε αυτα δεν πρεπει να εχουν και πολυ σχεση με το αντικειμενο.
εαν η ζημεια ειναι σε αυτα που περιγραφεις και δεν την εφαγες στην ροδα τοτε μαλλον δεν σου χρειαζεται τιποτα αλλο απο αντικατασταση των τσαλακωμενων και σπασμενων ανταλλακτικων ....ουτε καν ευθυγραμμιση.
εαν ομως χτυπησε και στην ροδα σου ακομα και αν δεν υπαρχει ορατη ζημεια πρεπει οπωσδηποτε να κανεις ευθυγραμμιση για να εισαι σιγουρος.
-
Ο φανοποιός θα το μετρήσει και θα σου πει αν θέλει καλίμπρα. Η καλίμπρα είναι πολυδάπανη δουλειά, γιατί μπορεί να θέλει - ανάλογα με τη σοβαρότητα του ατυχήματος - λύσιμο όλου του χτυπημένου τμήματος του αυτοκινήτου: κατέβασμα κινητήρα, γέφυρας, κιβωτίου, ψυγείου, κλπ.
-
Και κάτι ακόμα... Μετά από την καλίμπρα, το αμάξι θα είναι σωστό; και δεν εννοώ για μεταφορά αυγών και λοιπών προϊόντων από τη λαϊκή αλλά για οδήγηση στο όριο (θολόμπαρες, αναρτήσεις κούτσουρο κλπ)
Στο συνεργείο μου είπαν πως θόλοι κλπ έρχονται όπως πριν αλλά προσωπικά δε το πολυπιστεύω
-
Η καλίμπρα στο αυτοκίνητο είναι ια ιδιαίτερα δαπανηρή υπόθεση που πρέπει να παίρνεται μετά από μετρήσεις. Στην ουσία λύνεται όλο το αυτοκίνητο ,ταμπλο, καθισματα κινητηρας κλπ και μπαίνει σε οδηγούς και επανερχεται στην αρχικη θέση.
Λίγη επιστήμη υλικών λέει ότι όταν ένα σίδερο στραβώσει και επανέλθει αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά αντοχής του. Η επίδραση όμως είναι αρκετά μικρή και σε σημεία που κατά πάσα πιθανότητα δεν επηρεάζουν τους θόλους και τις αναρτήσεις. Παντως θέλει προσοχη στην επισκευή μεταλλικών στοιχείων του αυτοκινήτου όταν αυτά είναι άμεσα συνδεδεμένα με την ασφάλεια, πχ πλαίσια πορτών, μπροστά γόνατα , μαρσπιε κλπ.
-
Εφαγε μια γερη το civic μου πισψ δεξια και στραβωσε ο αριστερος πισω τροχος. Ο φανοποιος με την πρωτη ματια ειπε οτι χρειαζεται αλλαγη πισω αξονα . Επειδη το αμαξι την εφαγε παρκαρισμενο, ανεβηκε πανω στο πεζοσρομιο.Ειπε οτι θα χρειαστει και καλιμπρα.Μετα απο την καλιμπρα το αμαξι θα ειναι το ιδιο ή για πεταμα;Θα εχει την ιδια ευσταθεια στα γρηγορα; Μιλαμε για αμαξι 4 ετων.
-
Δεν ξερω αν θα ειναι για πεταμα, αλλα το πιθανοτερο ειναι (και πργαματικα λυπαμαι πολυ που στο λεω) πως δεν θα ειναι οπως ηταν. Τουλαχιστον αυτος που στην εκανε αφησε στοιχεια;
-
Κρίμα για τεσσαρων ετω΄ν αυτοκίνητο. Δυστυχώς για σένα εαν πράγματι χρειάζεται καλίμπρα αυτό ειναι κάτι που μειώνει την εμπορική αξία του οχήματος διότι η επισκευή ειναι διαπιστώσιμη. Εαν γίνει σωστά και από εξειδικευμένο συνεργείο το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να χάσει σε τίποτε δεν θα επηρεάσει σε τ'ιποτε την συμπεριφορά του. Πρέπει όμως να γίνει από καλό μάστορα που να έχει οπωσδήποτε στον εγκέφαλο της καλίμπρας τα στοιχεία του συγκεκριμένου μοντέλου.
-
Οταν ειδα το θεμα νομιζα οτι ειχες αποριες για το καλιμπρα,το κουπε της οπελ που σαρωνε.Και πηγα να την πω και στους αλλους μελη που με ελεγαν ασχετο που ασχολουμαι με το καλιμπρακι.
-
Ο χρήστης Corsasport έγραψε:
Οταν ειδα το θεμα νομιζα οτι ειχες αποριες για το καλιμπρα,το κουπε της οπελ που σαρωνε.Και πηγα να την πω και στους αλλους μελη που με ελεγαν ασχετο που ασχολουμαι με το καλιμπρακι.αργησες καμία 10 χρόνια να πεις για το καλίμπρα
-
Μπορει να μην εχει την ιδια συμπεριφορα.Το αμαξι του πατερα ενος φιλου μου εφαγε στουκα οπως την εφαγε το δικο σου και σε εκεινο εκει φαντασου σηκωσε και πατωμα το αμαξι δηλαδη επαθε μεγαλη ζημια.Το αμαξι φτιαχτηκε και φυσικα περα καλιμπρα και ο οδηγος του λεει οτι εγινει καλυτερο απο πριν μιας και αλλαξανε και οι πισω αναρτησεις.Αμα εφαγε πολυ γερο στουκο πρεπει να περασει καλιμπρα αλλιως αν δεν υπαρχει μεγαλη λαμαρινοδουλια δε νομιζω να χρειαζεται να χαλασεις τα λεφτα σου για καλιμπρα.
-
Τί σχέση έχει το μέγεθος της λαμαρινοδουλειάς με την καλίμπρα ;;;
Λόγο του είδους της ζημιάς πρέπει να μπεί στην καλύμπρα και να «μετρηθεί» για να διαπιστωθεί αν έχει στραβώσει το σασί του λόγο της γωνίας από όπου κτυπήθηκε και λόγο του ότι ανέβηκε η άλλη μεριά στο πεζοδρόμιο.
Θα το «φέρει» στα ίσια του ο μάστορας αν όντως χρειάζεται, το αν θα είναι όπως και πριν αυτό εξαρτάται από το πόσο καλή δουλειά θα γίνει.. -
και πεζοδρόμιο να χτυπήσεις με δύναμη με 'σωστή' γωνία το αμάξι μπορεί να θέλει καλίμπρα.
Αν θέλεις να είναι ίσιο, αλλιώς δεν πειράζει. -
Ο φανοποιος ειπε οτι δν εχει παρει σασι. Θα χρειαστει καλιμπρα ειπε αλλα μονο για τις λαμαρινες...εχει παρει ο ''κωλος'' απ οτι υπολογιζει περιπου 2 εκατοστα....
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Χθές με τράκαρε μια γρια με ενα R5 παραβιάζοντας το STOP που είχε από την πλευρά της .Αποτέλεσμα δεξί φτερό,φανάρι ,φλας,προφυλακτήρας. Τώρα όλοι μου λένε οτι είναι καλό να βάλω το αυτοκίνητο και στην ΚΑΛΙΜΠΡΑ να μετρηθεί μήπως έχει πάρει και το σασί.
Εγώ θέλω να ρωτήσω όμως πως ακριβώς δουλέυει η καλίμπρα,πως δηλαδή επαναφέρουν στα ίσια του το αυτοκίνητο .
Κάθε απάντηση από ομοιοπαθή ή γνώστη του αντικειμένου δεκτή.
Μετά από 7 χρόνια που δίδασκα την πρώτη λέιζερ στην Ελλάδα, για λογαριασμό του εισαγωγέα, και μετέπιπτα ακόμη 30 περίπου χρόνια μπορώ να σε ενημερώσω το εξής.
Ένα 10% χρειάζομαι καλίμπρα.
Για πταίσματα όπως είναι το δικό σου, ελέγχετε με την ράβδο μεταβλητών αποστάσεων, από τον φανοποιό, και αφού δεθεί με τα καινούργια ανταλλακτικά, και πρώτου βαφεί, ευθυγράμμιση.
Σίγουρα διορθώνω έναν φίλο, ότι την καλιμπρα την έχουμε για να μην ξηλώνουμε μηχανές κλπ, και ανεβάζουμε το κόστος επισκευής κατακόρυφα. Δένετε περιφερικά με της καταλιλες αρπαγές αλυσίδες και μπράτσα, και δουλεύει αντίστροφα από την φορά του ατυχήματος. Τα τραβήγματα γίνονται εν ψυχρό, και έτσι δεν υπονομεύετε το μέταλλο. Οπωσδήποτε ακρόμπαρο ημίμπαρο της πλευράς που έφαγε την σφαλιάρα, το αντικαθιστάμε με καινούργιο. Αυτό θα το δήξει ο έλεγχος κάμπερ κάστερ και γωνία αλλοιωμένων αξόνων.
Όλα αυτά προϋποθέτουν μάστορα….. μηχανικό συνεργειάρχη, να βοηθάει τεχνικά τον φανοποιό -
Συγγνώμη δεν απήντησα σε κάτι που ρώτησες….
Επάνω στο αυτοκίνητο δένονται κάποια εξαρτήματα, που στην άκρη φέρουν μια μικρή τρύπα. Η λάμπα και αυτή σταθερά σε ένα σημείο. Αρχίζοντας από την κοντινότερη τρύπα, πρεσάρεις μέχρι να περάσει η ακτίνα λέιζερ από μέσα. Μετά στην επόμενη, μέχρι να κυκλώσεις το αυτοκίνητο. Έχω διαπιστώσει ότι ορισμένα καινούργια αυτοκίνητα είναι ελαφρά στραβά από την μάνα τους. Στα αγωνιστικά που ‘ράβουμε’ αυτό απαγορεύετε ρητά.
Το πρώτο που είχα βρει με κραυγαλέα διαφορά, ήταν το μπροστοσκήνητο escort του 83. Επίσης ένα άλλο που παρουσίαζε τέτοιο πρόβλημα στο φρενάρισμα, από στραβό σασί, μετάξι 110 και 84, τραβούσε ξαφνικά αριστερά, το 120Υ.
Σήμερα φτιάχνουν με ακρίβεια τα σασί, γιατί τα ντύνουν με πλαστικά…… και φτιάχνονται αυτόματα στην παραγωγή, ελεγχόμενα περιοδικά στην παραγωγή.
Σίγουρα ένας καλός μάστορας, με μια καλή καλιμπρα, φτιάχνει πραγματικά τέλια ένα τρακάρισμα, εάν χρειάζεται αυτή.
ΑΝΤΩΝΗΣ. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Χθές με τράκαρε μια γρια με ενα R5 παραβιάζοντας το STOP που είχε από την πλευρά της .Αποτέλεσμα δεξί φτερό,φανάρι ,φλας,προφυλακτήρας. Τώρα όλοι μου λένε οτι είναι καλό να βάλω το αυτοκίνητο και στην ΚΑΛΙΜΠΡΑ να μετρηθεί μήπως έχει πάρει και το σασί.
Εγώ θέλω να ρωτήσω όμως πως ακριβώς δουλέυει η καλίμπρα,πως δηλαδή επαναφέρουν στα ίσια του το αυτοκίνητο .
Κάθε απάντηση από ομοιοπαθή ή γνώστη του αντικειμένου δεκτή.
Μετά από 7 χρόνια που δίδασκα την πρώτη λέιζερ στην Ελλάδα, για λογαριασμό του εισαγωγέα, και μετέπιπτα ακόμη 30 περίπου χρόνια μπορώ να σε ενημερώσω το εξής.
Ένα 10% χρειάζομαι καλίμπρα.
Για πταίσματα όπως είναι το δικό σου, ελέγχετε με την ράβδο μεταβλητών αποστάσεων, από τον φανοποιό, και αφού δεθεί με τα καινούργια ανταλλακτικά, και πρώτου βαφεί, ευθυγράμμιση.
Σίγουρα διορθώνω έναν φίλο, ότι την καλιμπρα την έχουμε για να μην ξηλώνουμε μηχανές κλπ, και ανεβάζουμε το κόστος επισκευής κατακόρυφα. Δένετε περιφερικά με της καταλιλες αρπαγές αλυσίδες και μπράτσα, και δουλεύει αντίστροφα από την φορά του ατυχήματος. Τα τραβήγματα γίνονται εν ψυχρό, και έτσι δεν υπονομεύετε το μέταλλο. Οπωσδήποτε ακρόμπαρο ημίμπαρο της πλευράς που έφαγε την σφαλιάρα, το αντικαθιστάμε με καινούργιο. Αυτό θα το δήξει ο έλεγχος κάμπερ κάστερ και γωνία αλλοιωμένων αξόνων.
Όλα αυτά προϋποθέτουν μάστορα….. μηχανικό συνεργειάρχη, να βοηθάει τεχνικά τον φανοποιόΚυριε Αντωνη εχουν περασει 8 χρονια και αλλα δυο αυτοκινητα απο τοτε.Αργησες ελαφρως
( μαλλον ηταν απο τα πρωτα μου ποστ,αφου εβαζα και τονους )
ΤΡΑΚΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΚΑΛΙΜΠΡΑ(OXI THΣ OPEL)