-
Πότε όμως έχουμε τέτοια περίπτωση (παράνομου προσπεράσματος από δεξιά);
Ρωτάω γιατί υποχρεώνομαι να το κάνω αρκετά συχνά, όχι με ταρζανιές, κινούμενος απλώς πιο γρήγορα από τον αριστερό μου. -
Άρθρo 17: Πρoσπέρασμα - Kυκλoφoρία σε στoίxoυς
-
O oδηγός επιτρέπεται να πρoσπεράσει πρoπoρευόμενo όxημα μόνo εφόσoν μπoρεί να τo κάνει xωρίς κίνδυνo ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και εφόσoν πρoειδoπoιήσει έγκαιρα γι' αυτό, σύμφωνα με τo άρθρo 21 παρ. 2 τoυ παρόντoς Kώδικα.
-
To πρoσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά. Kατ' εξαίρεση, τo πρoσπέρασμα επιτρέπεται από τα δεξιά αν o πρoπoρευόμενoς oδηγός έxει δώσει σήμα ότι πρoτίθεται να στρίψει αριστερά και έxει μετακινήσει τo όxημα ή τα ζώα τoυ πρoς την πλευρά αυτήν..........
ΑΛΛΑ
- α) Σε μoνόδρoμoυς και oδoύς διπλής κατεύθυνσης, πoυ υπάρxoυν δύo τoυλάxιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατoικημένες περιoxές και τρεις εκτός αυτών, διαxωριζόμενες με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, **επιτρέπεται η κυκλoφoρία σε παράλληλες σειρές (στoίxoυς)....
..... γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου.** Η διάταξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού, παραμένει εφαρμόσιμη.
Κοινως, σε οποιοδηποτε δρομο με 2 λωριδες (εντος πολης) ή τρεις λωριδες (στην εθνικη), μπορεις να προσπερνας απο δεξια. Στην εθνικη πχ εγω μπορω να κατεβαινω την δεξια λωριδα με 120 οταν τα ζωα στην αριστερη πανε με 80. Αντιστοιχα, στην μιχαλακοπουλου πχ, οσο παραξενο και αν φαινεται, μπορω να προσπερασω απο δεξια αφου εχει δυο λωριδες οποτε αυτο δεν συνιστα παρανομο προσπερασμα (εφ'οσον δεν εχει παρκαρισμενα δεξια προφανως...).
-
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Κοινως, σε οποιοδηποτε δρομο με 2 λωριδες (εντος πολης) ή τρεις λωριδες (στην εθνικη), μπορεις να προσπερνας απο δεξια. Στην εθνικη πχ εγω μπορω να κατεβαινω την δεξια λωριδα με 120 οταν τα ζωα στην αριστερη πανε με 80. Αντιστοιχα, στην μιχαλακοπουλου πχ, οσο παραξενο και αν φαινεται, μπορω να προσπερασω απο δεξια αφου εχει δυο λωριδες οποτε αυτο δεν συνιστα παρανομο προσπερασμα (εφ'οσον δεν εχει παρκαρισμενα δεξια προφανως...).
Η προσπέραση από δεξιά απαγορεύεται εφόσον κινούνται τα οχήματα σε οδό ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητόδρομο, όσες λωρίδες και να υπάρχουν.
Η αλλαγή λωρίδας σε κατοικημένη περιοχή επιτρέπεται μόνο αν ο οδηγός θέλει να στρίψει στο τέλος του δρόμου, η αν θέλει να σταθμεύσει.
Και σε αυτή τη περίπτωση η προσπέραση επιτρέπεται από αριστερά. Αν εκ τω προτέρω κάποιο όχημα τρέχει με 40 χ/ω και βρίσκεται στην μεσσαία λωρίδα, και κάποιο άλλο όχημα εκ τω προτέρω βρίσκεται στην δεξία με 50 χ/ω, δεν θεωρείται προσπέραση, απλά κινείται πιο γρήγορα στην λωρίδα του. Αν όμως βρίσκεται από πίσω του πρέπει να το προσπεράσει από αριστερά και όχι από δεξιά.
Επειδή όμως όλοι παραβαίνουμε τον Κ.Ο.Κ. και πρώτα, πρώτα τα όρια ταχύτητας, ας μην ζητάμε από τους άλλους να τον εφαρμόζουν!
Σχετικά με τους δείκτες κατευθύνσεως, η λέξη το λέει από μόνη της, σε κάθε αλλαγή κατευθύνσεως πρέπει να χρησιμοποιούνται. Προσωπικά για αυτούς που δεν χρησιμοποιούν τα φλάς, θεωρώ απλά, πως δεν έχουν την ικανότητα τα το κάνουν. -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
................Σίγουρα καταλαβαίνουμε πως εκπέμπουμε σε τελείως διαφορετικό μήκος κύματος, αλλά αυτό δεν μας απαγορεύει να καταλαβαίνουμε και το σκεπτικό του συνομιλιτή μας.
Λες όμως 'δεν το παίζω γρήγορος, δεν κάνω κόντρες με τα παιδαρέλια, δεν μ'ενδιαφέρει αν θα με περάσει οποιοσδήποτε (αρκεί να μην σ'αναγκάσει να λοξοδρομήσεω)' και στο τέλος μας λες πως 'όταν αντιληφθείς κάποιον από τους καθρέπτες να κάνει σε δρόμο με κίνηση σλάλομ χωρίς φλας, θα τον κλείσεις'. Νομίζω φίλε Μάνο, πως το ένα αναιρεί το άλλο.
Εχεις σκεφτεί την άλλη κατάληξη; Εστω ότι κάποιος κάνει σφήνες σαν τρελλός δίχως αύριο και δίχως να υπολογίζει κανέναν (κατά την κρίση σου). Γιατί να μην αφήσεις τον Χριστιανό να πάει να τσακιστεί μόνος του, αλλά νομίζοντας πως επιτελείς Θεάρεστο έργο θα προσπαθήσεις να τον κλείσεις, ίσως παρεκλείνοντάς τον και από την πορεία του επειδή αλλιώς τα είχε υπολογίσει κι αλλιώς του τα έκανες εσύ, πέφτοντας πάνω σε σένα ή αναγκάζοντάς σε να πάρεις μαζί και την μοτοσυκλέτα δίπλα σου (το οποίο δεν θα γινόταν αν συνέχιζες πηγαίνεις σαν άνθρωπος) ή οποιαδήποτε άλλη κατάληξη η οποία θα μπορούσε να αποφευχθεί αν δεν ήθελες να παίξεις τον ρόλο του ξυδιού, του αστυνομικού ή του Θεού ίσως. Εχεις σκεφτεί τις υπόλοιπες συνέπειες, εκτός του ξυδιού ή το να τον κάνεις να κόψει; Ωραία, τον έκοψες. Και; Θα σε περάσει παρακάτω!
Οποιο και να είναι το αποτέλεσμα σε περίπτωση ατυχήματος, χτύπα ξύλο, πιθανότατα υπαίτιος θα θεωρηθεί σύμφωνα με τον νόμο ο 'ανεγκέφαλος σφηνάκιας'. Τι να το κάνεις όμως αν αυτός, εσύ, ο μηχανόβιος, ή η γυναίκα σου τραυματιστεί σοβαρά ή πάθει κάτι χειρότερο εξαιτίας αυτής της μλκίας της στιγμής; Εγώ προσωπικά, αν και κάνω καθημερινά την δουλειά αυτή, αν δω κάποιον και τον θεωρήσω επικίνδυνο (ακόμα και οδηγό παπιού) θα συνεχίσω να πηγαίνω όπως πήγαινα, θα τον αφήσω να με περάσει χωρίς να τον κάνω να παρεκλίνει από την πορεία του καθόλου, και αν έχω κέφια μπορεί να τον ακολουθήσω, αλλά με τα δικά ΜΟΥ όρια και όχι τα δικά του. Αν παρ'όλα αυτά, κρίνω πως ο άλλος είναι ψυχάκιας και κάνει χαρωτικές σφήνες, θα τον αφήσω να πάει στην ευχή του Θεού και να πάρει κάποιον άλλον μαζί του, όχι εμένα!
ΥΓ: Καταλαβαίνεις πιστεύω, πως αυτό που σου είπα περί 'γκόμενας' δεν στο είπα για να σε προσβάλω, αφού δεν ήξερα ότι είσαι παντρεμένος.
-
Στις μεγάλες εθνικές η προσπέραση από δεξιά δεν επιτρέπεται όταν υπάρχει πινακίδα που δείχνει την διαβάθμιση των ταχυτήτων 60/80/120.
Εγώ θα πω ότι έχει τύχει να κάνω στο παρελθόν (και μπορεί σε κάποια 'άτυχη' στιγμή στο μέλλον) και σφήνες, και σβούρες και ότι θέλει η όρεξή σας.
Απλά όταν τα έκανα οι κυκλοφοριακές συνθήκες ήταν περισσότερο άνετες από σήμερα και επιπλέον είχα λιγότερη ψυχική ηρεμία.
Πλέον όταν θέλει κάποιος να με προσπεράσει κάνω πάντα δεξιά και τον αφήνω.
Αν κάνει σφήνες επίσης διότι θέλω να απομακρυνθώ από το πιθανό ατύχημα το συντομότερο δυνατό.
Ένας λάθος υπολογισμός θα δημιοργήσει χάος...Δεν πιέζω τον μπροστινό μου όταν θέλω να κινηθώ ταχύτερα. Απλά περιμένω την κατάλληλη στιγμή. Αν δεν είναι δυνατό αυτό μπορεί να ανάψω κανένα φως μπας και κάνει άκρη. Αν δεν κάνει βάζω 5η και ανοίγω το ραδιόφωνο...
Έχω ζήσει πολλές πιθανές εξόδους, πολλά πιθανά τρακαρίσματα, έχω χάσει φίλους και γνωστούς στο δρόμο...
1 φορά ένα 13άχρονο έριξε το μηχανάκι που οδηγούσε πάνω στο αμάξι μου διότι έχασε τον έλεγχο ηλιθιοδώς στο βρεγμένο.
1 φορά ένας συνομοίλικός μου έριξε το αμάξι του πάνω στο αμάξι της μάνας μου γιατί πήγαινε κομμάτια σε στενό δρόμο.Έχω βαρεθεί να αγχώνομαι και προσπαθώ να είμαι ήρεμος στο δρόμο.
Έχω ζήσει το μπλέξιμο με τα μικροτρακαρίσματα και δεν θέλω να το ξαναζήσω αν είναι δυνατό.Όλοι έχουμε νεύρα, όλους μας ενοχλούν οι άλλοι που πάνε αργά αλλά ζούμε σε μια κοινωνία και δεν είμαστε οι έξυπνοι του χωριου.
Οδηγούν άνθρωποι με λιγότερες ικανότητες, περισσότερη κούραση ενδεχομένως, περισσότερα προβλήματα υγείας ενδεχομένως από εμάς, περισσότερες σκοτούρες και οι οποίοι δεν έχουν 'την όρεξή μας'.
Χρειάζεται σεβασμός προς τον συνάνθρωπο.
Και οι γνώστες πρέπει να δίνουν το παράδειγμα πιστεύω και όχι να κάνουν τους έξυπνους.Βέβαια κανείς δεν είναι τέλειος, και ο 'αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτο' όπως συνηθίζω να λέω για τέτοιες περιπτώσεις.
Είναι βέβαιο ότι και έγω κάποια στιγμή στο μέλλον θα ξανακάνω κάτι 'αντικοινωνικό' στο δρόμο. Και μπορεί να είναι και άτυχη η στγμή. Όλα είναι πιθανά και κανενας δεν σου εξασφαλίζει τπτ. Όσο και ικανός οδηγός και αν είσαι.
Απλά πλέον κάνω ότι μπορώ για να το αποφύγω.
Πιστεύω ότι αν όλοι κάναμε ότι μπορουσαμε στο δρόμο, ο ένας για τον άλλο, τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.Επιπλέον θα ήθελα να πω ότι μετά από μακροχρόνια πείρα, στο δρόμο δεν φαίνεται ο πιο γρήγορος/τεχνίτης οδηγός αλλά, ο πιο ριψοκίνδυνος (ο πιο τρελός εν ολίγοις).
Ο γρήγορος/τεχνίτης οδηγός φαίνεται στις πίστες.Όποιος λοιπόν 'ψάχνεται' μπορεί να έρθει σε μία μάζοξη στο Παραλληλοδρόμιο (όπου η σύγκριση γίνεται επί ίσοις όροις, λόγω όμοιων αμαξιών) και να αποδείξει την αξία του.
Αυτή είναι η αποψή μου, πέρα από αλλαγές λωρίδων, ίππους, παντιλικία και ΚΟΚ.
-
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Στις μεγάλες εθνικές η προσπέραση από δεξιά δεν επιτρέπεται όταν υπάρχει πινακίδα που δείχνει την διαβάθμιση των ταχυτήτων 60/80/120.Δεν υπάρχουν μεγάλες και μικρές εθνικές. Υπάρχει: Κατοικημένη περιοχή, υπόλοιπο οδικό δίκτυο, Ταχείας κυκλοφορίας, και Αυτοκινήτόδρομος. Και οι τέσσερις κατηγόριες είναι εθνικοί οδοί, διότι βρίσκονται εντός των συνόρων. Ο όρος Εθνική οδός δεν υπάρχει πουθενά σαν όρος μέσα στον Κ.Ο.Κ.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
1ον, το φλας και υποχρεωνει, δεν προειδοποιει μονο. Ο ΚΟΚ λεει ξεκαθαρα οτι αν ο μπροστινος εχει δειξει την προθεση του να προσπερασει-αλλαξει λωριδα, δεν μπορει ο απο πισω να αρχισει προσπερασμα, και επισης ειναι υποχρεωμενος να διατηρησει )προσοχη, ΟΧΙ να φρεναρει) την ταχυτητα του και κυριως να μην επιταχυνει ωστε να δυσχεραινει τον μπροστα.Αυτό ισχύει σε προσπέρασμα, όχι σε αλλαγή λωρίδας.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Άρθρo 17: Πρoσπέρασμα - Kυκλoφoρία σε στoίxoυς
-
O oδηγός επιτρέπεται να πρoσπεράσει πρoπoρευόμενo όxημα μόνo εφόσoν μπoρεί να τo κάνει xωρίς κίνδυνo ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και εφόσoν πρoειδoπoιήσει έγκαιρα γι' αυτό, σύμφωνα με τo άρθρo 21 παρ. 2 τoυ παρόντoς Kώδικα.
-
To πρoσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά. Kατ' εξαίρεση, τo πρoσπέρασμα επιτρέπεται από τα δεξιά αν o πρoπoρευόμενoς oδηγός έxει δώσει σήμα ότι πρoτίθεται να στρίψει αριστερά και έxει μετακινήσει τo όxημα ή τα ζώα τoυ πρoς την πλευρά αυτήν..........
ΑΛΛΑ
- α) Σε μoνόδρoμoυς και oδoύς διπλής κατεύθυνσης, πoυ υπάρxoυν δύo τoυλάxιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατoικημένες περιoxές και τρεις εκτός αυτών, διαxωριζόμενες με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, **επιτρέπεται η κυκλoφoρία σε παράλληλες σειρές (στoίxoυς)....
..... γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου.** Η διάταξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού, παραμένει εφαρμόσιμη.
Κοινως, σε οποιοδηποτε δρομο με 2 λωριδες (εντος πολης) ή τρεις λωριδες (στην εθνικη), μπορεις να προσπερνας απο δεξια.
MONO όταν, λόγω πυκνής κυκλοφορίας, έχουν σχηματιστεί στοίχοι. Δηλαδή, αν πηγαίνεις στη μεσαία με 100 ο ένας πίσω από τον άλλο και στην αριστερή έχει άλλο 'τρενάκι' με 80, τότε ΟΚ. Αυτό είναι η προφανής ΙΜΗΟ εξήγηση (διότι παραδέχομαι πως το άρθρο δεν είναι σαφές) για να μην είναι παράνομοι όσοι κινούνται σε πυκνή κίνηση και η δική τους λωρίδα πηγαίνει ταχύτερα από την λωρίδα αριστερά τους
Αυτό δε σημαίνει πως αναιρείται η βασική επιταγή του νόμου, πως το προσπέρασμα γίνεται από αριστερά. Για παράδειγμα, αν πηγαίνεις αριστερά με 120 και είναι μπροστά σου ΕΝΑΣ με 100 και στη μεσαία ΕΝΑΣ με 80 και η δεξιά άδεια (και δεν έχουν σχηματιστεί στοίχοι), ΔΕΝ επιτρέπεται να πας από τη δεξιά για να προσπεράσεις και τους δύο, ΠΡΕΠΕΙ να περάσεις από αριστερά, δηλ. να πάει ο αριστερός στη μεσαία. Βέβαια όλοι κάποια στιγμή το έχουμε κάνει αν ο μπροστινός είναι ζώον, αυτό δε σημαίνει πως είμαστε και νόμιμοι.
Αν δεν πείθεσαι, δες πως κυκλοφορούν στις Autobahn: το προσπέρασμα από δεξιά θεωρείται ΕΓΚΛΗΜΑ.
-
-
Από τα προηγούμενα λοιπόν (για να συνεχίσω...) προκύπτει ότι ο ΚΟΚ είναι απλά 'οι οδηγίες χρήσης' της κυκλοφορίας.
Η τήρηση τους 'επαφύετο στον πατριωτισμό των Ελλήνων' δλδ στον σεβασμό στο κράτος και στον συμπολίτη.
Όταν όμως όλα αυτά πλέον έχουν γίνει φιλολογίες ('να τα μαζέψουμε να γράψουμε μία έκθεση ιδεών' που λέω και εγώ) τότε έρχεται κάποιος να σου επιβάλλει την τήρηση των κανόνων.Είναι λογικό όταν υπάρχει ασυδοσία και μελέτη του ΚΟΚ για του 'που είμαστε νόμιμοι να περνάμε από τη βοηθητική με 200 αυτόν που κινείται στη δεξιά λωρίδα με 80 και όλους όσους αριστερά του' (το έχω δει πολλές φορές και το έχω κάνει και εγώ σας πληροφορώ).
Όμως είναι λάθος νοοτροπία αυτά τα πράγματα...
-
Ψήφησα υπο προυποθέσεις γιατι πιστευω οτι σε ορισμένες παραβάσεις εντος αστικής περιοχής δεν υπάρχει τροπος αστυνόμευσης, σε συνεχή βάση ετσι ώστε να μην υπάρχουν διπλοπαρκαρίσματα, παραβιάσεις του κόκκινου κ.λ.π. Στην εθνική η αυτοκινητοδρόμους δεν έχει νόημα γιατί δεν βοηθάει στην αποφυγή του ατυχήματος. αυτός που σε μία ευθεία καταφέρνει να πέσει σε μπαριέρρα ( δές τε τις μπαριέρρες) σημαίνει οτι άλοι παράγοντες φταίνε οπως Αλκοόλ, χαπακια, ομωρφη συντροφιά κ.λ.π.
Αυτές τις μέρες που έκανα διαδρομές Αθήνα Πάτρα και Αθήνα Θεσσαλονίκη οι πιό πολλοί πιάνουν 140 - 150 χλμ, και δεν νομίζω οτι κάποιος κινδυνεύει απο αυτο. Ειδικά στον Αθήνα Πάτρα αν ο δρόμος ειναι με αραιή κίνηση και ο καιρός σωστός τα 120χλμ ειναι μιά χαρά στο 90% της διαδρομής. Πάντως ο κανώνας για την ασφαλειά μου είναι να μην βρίσκομαι κοντά σε μεγάλα οχήματα στην διάρκεια της διαδρομής και να το 'διασκεδάζω' αν ο δρόμος ειναι άδειος. Σήμερα θα ανέβω Θεσσαλονίκη θα το κάνω το βραδάκι για να μην υπάρχει κανείς στο δρόμο και να μην καθυστερήσω πάνω απο 4 ώρες. Η ευχή για να αποκτήσουμε παιδεία ειναι σωστή μεν αλλά θελει χρόνο για να επιτευχθεί ακόμη και με την καλλύτερη θέληση μιάς κυβέρνησης. Τα παιδιά συνήθως ότι βλέπει γύρο του επαναλαμβάνει στον δρόμο. -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Αν δεν πείθεσαι, δες πως κυκλοφορούν στις Autobahn: το προσπέρασμα από δεξιά θεωρείται ΕΓΚΛΗΜΑ.Επειδή κυκλοφόρησα πριν 4 χρόνια στην 'Autobahn', θα προτιμήσω την Ελλαδίτσα από την Γερμανία όπου σε δρόμο χωρίς όριο πηγαίνεις με 250-300 και στα 100-150 μέτρα σου βγαίνει ο Γερμανός με την τέλεια οδηγική παιδεία, με φλας (αυτό θα τους σώσει τρομάρα τους) από την μεσαία στην αριστερή με 100 να περάσει κάποιον που πάει με 95.
Αφού μου 'έτυχε' αυτό 2-3 φορές, άρχισα να πιστεύω πως μάλλον δεν είναι τόσο τυχαίο. Ρώτησα τον Γερμανό που με φιλοξενούσε, μου είπε πως έτσι δουλεύει το σύστημα εκεί και σε ερώτησή μου αν φοβούνται για τρακάρισμα μου απάντησε πως θα φταίει ο πίσω.
Εγκλημα, ξε-έγκλημα κάποια στιγμή είπα 'αϊ σιχτήρ' και άρχιζα να παιρνάω από δεξιά. Μπορεί να πηγαινα πιο σιγά από το να πήγαινα αριστερή και να πλακώνομαι στα φρένα κάθε χιλιόμετρο, αλλά τουλάχιστον ήταν πιο ασφαλές.
-
Ο χρήστης nasos έγραψε:
Αν δεν πείθεσαι, δες πως κυκλοφορούν στις Autobahn: το προσπέρασμα από δεξιά θεωρείται ΕΓΚΛΗΜΑ.
Επειδή κυκλοφόρησα πριν 4 χρόνια στην 'Autobahn', θα προτιμήσω την Ελλαδίτσα από την Γερμανία όπου σε δρόμο χωρίς όριο πηγαίνεις με 250-300 και στα 100-150 μέτρα σου βγαίνει ο Γερμανός με την τέλεια οδηγική παιδεία, με φλας (αυτό θα τους σώσει τρομάρα τους) από την μεσαία στην αριστερή με 100 να περάσει κάποιον που πάει με 95.
Αφού μου 'έτυχε' αυτό 2-3 φορές, άρχισα να πιστεύω πως μάλλον δεν είναι τόσο τυχαίο. Ρώτησα τον Γερμανό που με φιλοξενούσε, μου είπε πως έτσι δουλεύει το σύστημα εκεί και σε ερώτησή μου αν φοβούνται για τρακάρισμα μου απάντησε πως θα φταίει ο πίσω.
Εγκλημα, ξε-έγκλημα κάποια στιγμή είπα 'αϊ σιχτήρ' και άρχιζα να παιρνάω από δεξιά. Μπορεί να πηγαινα πιο σιγά από το να πήγαινα αριστερή και να πλακώνομαι στα φρένα κάθε χιλιόμετρο, αλλά τουλάχιστον ήταν πιο ασφαλές.
Ο τρόπος που κυκλοφορούν οι Ελληνες δεν σ΄ αρέσει, ο τρόπος που κυκλοφορούν οι Γερμανοί δεν σ΄ αρέσει... Λυπάμαι αγαπητέ συνονόματε, εσύ θέλεις ένα δρόμο για πάρτη σου κάθε φορά που 'κυκλοφορείς και οπλοφορείς'. Και εγώ έχω ικανό και γρήγορο αυτοκίνητο, και δεν κάνω ό,τι και ο manosk (το θεωρώ μεγάλο λάθος), πάντοτε υποχωρώ και οδηγώ αμυντικά και αφήνω χώρο και περιθώριο στους άλλους, αλλά όταν βλέπω συμπεριφορές σαν τη δική σου αισθάνομαι μαλάκας και πως εσύ και όσοι κινούνται σαν και σένα είναι οι 'έξυπνοι' των δρόμων: σφήνες, προσπεράσματα από δεξιά, κατάληψη της ΛΕΑ, μαγκιά κτλ. Αναρωτήθηκες ποτέ τι θα γινόταν αν όλοι οδηγούσαν σαν εσένα ? Αν θέλεις να δείξεις μαγκιά ανέβα σε ένα έρημο βουνό, εσύ και ο δρόμος και το αυτοκίνητό σου, και θα συμφωνώ μαζί σου 100% (το κάνω και εγώ όποτε μπορώ, ξέρεις τι ωραία είναι στον Μπράλο στις 7 το πρωί ? )
-
Ρε παιδια τι να σας πω, εγω ετσι οπως τον διαβαζω τον ΚΟΚ καταλαβαινω οτι μπορω να κινουμαι σε οποια λωριδα θελω, με οποια ταχυτητα θελω (τηρωντας το οριο) και απλως να μην ασχολουμαι με το τι κανουν οι αλλοι στις γυρω λωριδες. Αφου το λεει ξεκαθαρα, οτι αυτο 'δεν συνιστα προσπερασμα'. Και αν ΔΕΝ προκειται να φυγω απο τερμα αριστερα για να παω τερμα δεξια και να περασω, αμα ειμαι ηδη στην δεξια (που θα ειμαι, γιατι ειναι η πιο γρηγορη λωριδα...) τοτε οταν θα δω καποιον στην αριστερη να πηγαινει πιο αργα τοτε επισης ΔΕΝ προκειται να κοψω, να παω στν αριστερη, να τον περασω απο την αριστερη (ΑΜΑ κανει ακρη) και μετα να ξαναπαω στην δεξια. Πολυ απλα θα συνεχισω ανενοχλητος την πορεια μου στην δεξια, οπως αυτος στην αριστερη.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Ο τρόπος που κυκλοφορούν οι Ελληνες δεν σ΄ αρέσει, ο τρόπος που κυκλοφορούν οι Γερμανοί δεν σ΄ αρέσει...Δεν είπα ότι δεν μ'αρέσει ο τρόπος που κυκλοφορούν οι Ελληνες. Εγώ απλώς περίεγραψα τον τρόπο που οδηγώ, που πιστεύω πως παιρνάμε όλοι καλά κι εγώ καλύτερα. Πιστεύω πως κι εγώ κάνω την πλάκα μου, και πως ούτε οι συνάνθρωποί μου κινδυνεύουνε. Θεωρώ δηλαδή πως δεν υπάρχουνε μόνο οι κακοί και οι καλοί οδηγοί, ούτε μόνο οι αργοί και οι γρήγοροι. Υπάρχουν και οι ενδιάμεσες κατηγορίες που πιστεύω στην δική μου περίπτωση τις αλλάζω σαν τα πουκάμισα αναλόγως των συνθηκών χωρίς να δημιουργήσω πρακτικά πρόβλημα σε κανέναν. Τωρα αν περάσω κάποιον χωρίς να τον κλείσω, χωρίς να τον κάνω να φρενάρει, χωρίς να κάνει στραβοτιμονιά, και αυτός τσαντιστεί... Τότε ναι, ποσώς με ενδιαφέρει και τον γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια!
αλλά όταν βλέπω συμπεριφορές σαν τη δική σου αισθάνομαι μαλάκας και πως εσύ και όσοι κινούνται σαν και σένα είναι οι 'έξυπνοι' των δρόμων: σφήνες, προσπεράσματα από δεξιά, κατάληψη της ΛΕΑ, μαγκιά κτλ.
Το πως θα πρέπει να αισθάνεσαι αγαπητέ συνονόματε δεν μπορώ να στο πω εγώ. Εγώ ξέρεις πόσο μαλάκας αισθάνομαι όταν κάποιος από τους γύρω μου δεν μ'αφήνει να τσακιστώ μόνος μου, και θέλει με το ζόρι να 'μου βάλει μυαλό' και με το ζόρι να τον πάρω κι αυτόν στο λαιμό μου; Γιατί σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, σίγουρα θα πρέπει κάθε μέρα να στέλνω καμιά ντουζίνα 'συνηδιτοποιημένους' και 'ώριμους' οδηγούς στον άλλο κόσμο και το αυτοκίνητό μου να μην είναι ούτε τετραγωνικό εκατοστό χωρίς στόκο.
Επειδή λοιπόν το πως αισθάνομαι εγώ δεν έχω την απαίτηση από κανέναν να το κατολάβει, γι'αυτό και προσπαθώ να περάσω πάντα και ν'αφήσω αυτούς που θεωρώ εγώ ανεγκέφαλους πίσω μου, για να μην μου δημιουργήσουν πρόβλημα παρακάτω.
Αναρωτήθηκες ποτέ τι θα γινόταν αν όλοι οδηγούσαν σαν εσένα?
Οσες φορές οδηγώ μαζί με την παρέα μου, οι οποίοι οδηγούν ακριβώς όπως εγώ, πραγματικά παιρνάμε πολύ ωραία, διασκεδάζουμε, δεν έχουμε τσακιστεί ποτέ, δεν προσπαθεί κανένας να αποδείξει στον άλλον πόσο γρήγορος είναι, και δεν θέσαμε ποτέ κανέναν σε κίνδυνο. Οσες φορές έχω πετύχει κάποιους οι οποίοι, κατά τη δική μου άποψη, οδηγούν επικίνδυνα, τους αγνοώ και ακολουθώ τους δικούς μου ρυθμούς και όχι τους δικούς τους.
Αν θέλεις να δείξεις μαγκιά ανέβα σε ένα έρημο βουνό, εσύ και ο δρόμος και το αυτοκίνητό σου, και θα συμφωνώ μαζί σου 100% (το κάνω και εγώ όποτε μπορώ, ξέρεις τι ωραία είναι στον Μπράλο στις 7 το πρωί ? )
Αυτό το επιχείρημα το έχω ακούσει αρκετές φορές στα τελειώματα παρομοίων συζητήσεων. Να σου πω λοιπόν το εξής κι εσένα...
Μπορεί στον Μπράλο 7 το πρωί να μη με φέρνει ο δρόμος μου, αλλά όσο τη βρίσκω να κάνω σφήνες στην παραλιακή, άλλο τόσο τη βρίσκω (και το κάνω με την πρώτη ευκαιρία) το Σούνιο 2 το πρωί, Καμάριζα 12 το βράδυ, Πάρνηθα 10 το βράδυ, Κάλαμο 11 το βράδυ, Δεσφίνα 8 το βράδυ, Γαλαξίδι 9 το βράδυ, Κυπαρισσία 3 το πρωί, Υλίκη 4 το πρωί, παλαιά Αθηνών-Κορίνθου 1 το βράδυ. Και ακόμα περισσότερο τη βρίσκω αν πετύχω καμιά νταλίκα με 5-10 αυτοκίνητα κομβόι πίσω της σ'αυτούς τους δρόμους, όπου το θεωρώ σαν πρόκληση και εγκεφαλική άσκηση να τους περάσω γρήγορα και με ασφάλεια.
Και την μαγκιά μου μπορώ να την δείξω και μόνος μου στον εαυτό μου, χωρίς να συναντήσω ψυχή στον δρόμο και χωρίς να έχω συνοδηγό. Δεν έχω ανάγκη να αποδείξω κάτι σε κανέναν γνωστό ή άγνωστο. Η ηλικία που είχα ανάγκη την επιβεβαίωση, έχει περάσει και δεν γυρίζει πίσω.
-
Αν κατάλαβα το επιχείρημά σου είναι ότι δεν θέλεις να μπουν κάμερες για να κυκλοφορείς εσύ και η παρέα σου στο δρόμο όπως γουστάρετε εσείς.
Σωστά;Δεν κρίνω αν κινήστε ασφάλώς ή όχι, απλά συνοψίζω.
Διότι δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχουν τα υπόλοιπα...
-
Ο χρήστης nasos έγραψε:
Και ακόμα περισσότερο τη βρίσκω αν πετύχω καμιά νταλίκα με 5-10 αυτοκίνητα κομβόι πίσω της σ'αυτούς τους δρόμους, όπου το θεωρώ σαν πρόκληση και εγκεφαλική άσκηση να τους περάσω γρήγορα και με ασφάλεια.Σύμφωνοι. Αρκεί να μην έρχεται ένας από απέναντι που προσπαθεί την ίδια εγκεφαλική άσκηση.
-
Ο χρήστης TGD έγραψε:
Και ακόμα περισσότερο τη βρίσκω αν πετύχω καμιά νταλίκα με 5-10 αυτοκίνητα κομβόι πίσω της σ'αυτούς τους δρόμους, όπου το θεωρώ σαν πρόκληση και εγκεφαλική άσκηση να τους περάσω γρήγορα και με ασφάλεια.
Σύμφωνοι. Αρκεί να μην έρχεται ένας από απέναντι που προσπαθεί την ίδια εγκεφαλική άσκηση.
δεν χρειάζεται αυτό για να γίνει το κακό.... γίνεται και πιο εύκολα
Σπύρος
-
Ο χρήστης nasos έγραψε:
Ο τρόπος που κυκλοφορούν οι Ελληνες δεν σ΄ αρέσει, ο τρόπος που κυκλοφορούν οι Γερμανοί δεν σ΄ αρέσει...
Δεν είπα ότι δεν μ'αρέσει ο τρόπος που κυκλοφορούν οι Ελληνες. Εγώ απλώς περίεγραψα τον τρόπο που οδηγώ, που πιστεύω πως παιρνάμε όλοι καλά κι εγώ καλύτερα. Πιστεύω πως κι εγώ κάνω την πλάκα μου, και πως ούτε οι συνάνθρωποί μου κινδυνεύουνε.
Μάλλον δεν έχεις καταλάβει πως οι δρόμοι, όταν τουλάχιστον έχουν κίνηση, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ, 'για να κάνεις εσύ την πλάκα σου'. Εχουν αρκετή κίνηση και αρκετούς επικίνδυνους, απ΄ όλες τις συνομοταξίες, και τα 'ζώα' που πάνε αριστερά με 40 και τους 'χεράδες έξυπνους', που πάνε από τη ΛΕΑ με 160, για να πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε σαν ναρκοπέδια και όχι ως λούνα παρκ. Εσύ νομίζεις πως δεν κινδυνεύει κανένας και εγώ νομίζω πως είσαι πιο επικίνδυνος από τα 'ζώα' διότι απλά, πάς με 160 εκεί που θα έπρεπε να πηγαίνεις με 40, ενώ τα 'ζώα' το αντίθετο. Από ζώα δεν έχω κινδυνεύσει όσο από 'χεράδες', μπορεί να έχω εκνευριστεί, αλλά πιο συχνά έχω κινδυνεύσει αληθινά (ιδίως με τη μηχανή) από 'χεράδες'...
Θεωρώ δηλαδή πως δεν υπάρχουνε μόνο οι κακοί και οι καλοί οδηγοί, ούτε μόνο οι αργοί και οι γρήγοροι. Υπάρχουν και οι ενδιάμεσες κατηγορίες που πιστεύω στην δική μου περίπτωση τις αλλάζω σαν τα πουκάμισα αναλόγως των συνθηκών χωρίς να δημιουργήσω πρακτικά πρόβλημα σε κανέναν.
Τι σημαίνει τώρα αυτό, δεν το κατάλαβα. Εσύ όμως σε ποιά κατηγορία κατατάσσεις τον εαυτό σου, τους καλούς ή τους κακούς ή κάπου ανάμεσα ?
Τωρα αν περάσω κάποιον χωρίς να τον κλείσω, χωρίς να τον κάνω να φρενάρει, χωρίς να κάνει στραβοτιμονιά, και αυτός τσαντιστεί... Τότε ναι, ποσώς με ενδιαφέρει και τον γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια!
Ισως δεν σου έχει περάσει από το μυαλό πως δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι άμεσα για να δημιουργήσεις ανησυχία σε κάποιον οδηγό. Πχ. εγώ όταν βλέπω πίσω μου μακριά (και πάλι, ιδίως με τη μηχανή) κάποιον 'χερά' που κάνει σφήνες, ξέρω πως οι πιθανότητές μου να κινδυνεύσω μέσα στα επόμενα 30 δευτερόλεπτα αυξάνονται και εντείνω την προσοχή μου. Μόνο και μόνο αυτό είναι ενόχληση και δεν έχει να κάνει σε τίποτα, όπως υπαινίσσεσαι, με εγωισμό του τύπου 'κοίτα που με πέρασε' αλλά με την απλή επίγνωση πως ο κίνδυνος από το έτσι και αλλιώς επικίνδυνο περιβάλλον αυξάνει.
αλλά όταν βλέπω συμπεριφορές σαν τη δική σου αισθάνομαι μαλάκας και πως εσύ και όσοι κινούνται σαν και σένα είναι οι 'έξυπνοι' των δρόμων: σφήνες, προσπεράσματα από δεξιά, κατάληψη της ΛΕΑ, μαγκιά κτλ.
Το πως θα πρέπει να αισθάνεσαι αγαπητέ συνονόματε δεν μπορώ να στο πω εγώ. Εγώ ξέρεις πόσο μαλάκας αισθάνομαι όταν κάποιος από τους γύρω μου δεν μ'αφήνει να τσακιστώ μόνος μου, και θέλει με το ζόρι να 'μου βάλει μυαλό' και με το ζόρι να τον πάρω κι αυτόν στο λαιμό μου; Γιατί σύμφωνα με την αντίληψη αυτή, σίγουρα θα πρέπει κάθε μέρα να στέλνω καμιά ντουζίνα 'συνηδιτοποιημένους' και 'ώριμους' οδηγούς στον άλλο κόσμο και το αυτοκίνητό μου να μην είναι ούτε τετραγωνικό εκατοστό χωρίς στόκο.
Μα το πρόβλημα είναι πως, αν τσακιστείς κάνοντας σφήνες, πιθανότατα δεν θα τσακιστείς μόνος σου αλλά θα πάρεις και άλλον στο μυαλό σου.
Και δεν προσπαθώ να σου 'βάλω μυαλό', ξέρω πως δεν έχω ελπίδα και δεν με ενδιαφέρει. Απλά να φυλαχθώ από εσένα θέλω.
Επειδή λοιπόν το πως αισθάνομαι εγώ δεν έχω την απαίτηση από κανέναν να το κατολάβει, γι'αυτό και προσπαθώ να περάσω πάντα και ν'αφήσω αυτούς που θεωρώ εγώ ανεγκέφαλους πίσω μου, για να μην μου δημιουργήσουν πρόβλημα παρακάτω.
Αυτοί που εσύ θεωρείς ανεγκέφαλους είναι, αν το κατάλαβα καλά, ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου, πλην εσού και της 'τρελοπαρέας' σου.
Αναρωτήθηκες ποτέ τι θα γινόταν αν όλοι οδηγούσαν σαν εσένα?
Οσες φορές οδηγώ μαζί με την παρέα μου, οι οποίοι οδηγούν ακριβώς όπως εγώ, πραγματικά παιρνάμε πολύ ωραία, διασκεδάζουμε, δεν έχουμε τσακιστεί ποτέ, δεν προσπαθεί κανένας να αποδείξει στον άλλον πόσο γρήγορος είναι, και δεν θέσαμε ποτέ κανέναν σε κίνδυνο. Οσες φορές έχω πετύχει κάποιους οι οποίοι, κατά τη δική μου άποψη, οδηγούν επικίνδυνα, τους αγνοώ και ακολουθώ τους δικούς μου ρυθμούς και όχι τους δικούς τους.
Δεν απάντησες: τι θα γινόταν αν ΟΛΟΙ οι χρήστες του δρόμου, όχι μόνο εσύ και οι χεράδες φίλοι σου, οδηγούσαν έτσι ?
Το ίδιο πάντως κάνω και εγώ όταν βλέπω τις 2 κατηγορίες επικίνδυνων που ανέφερα παραπάνω.
Αν θέλεις να δείξεις μαγκιά ανέβα σε ένα έρημο βουνό, εσύ και ο δρόμος και το αυτοκίνητό σου, και θα συμφωνώ μαζί σου 100% (το κάνω και εγώ όποτε μπορώ, ξέρεις τι ωραία είναι στον Μπράλο στις 7 το πρωί ? )
Αυτό το επιχείρημα το έχω ακούσει αρκετές φορές στα τελειώματα παρομοίων συζητήσεων. Να σου πω λοιπόν το εξής κι εσένα...
Μπορεί στον Μπράλο 7 το πρωί να μη με φέρνει ο δρόμος μου, αλλά όσο τη βρίσκω να κάνω σφήνες στην παραλιακή, άλλο τόσο τη βρίσκω (και το κάνω με την πρώτη ευκαιρία) το Σούνιο 2 το πρωί, Καμάριζα 12 το βράδυ, Πάρνηθα 10 το βράδυ, Κάλαμο 11 το βράδυ, Δεσφίνα 8 το βράδυ, Γαλαξίδι 9 το βράδυ, Κυπαρισσία 3 το πρωί, Υλίκη 4 το πρωί, παλαιά Αθηνών-Κορίνθου 1 το βράδυ. Και ακόμα περισσότερο τη βρίσκω αν πετύχω καμιά νταλίκα με 5-10 αυτοκίνητα κομβόι πίσω της σ'αυτούς τους δρόμους, όπου το θεωρώ σαν πρόκληση και εγκεφαλική άσκηση να τους περάσω γρήγορα και με ασφάλεια.
A, με εντυπωσίασες! Εχεις πάει σε όλα αυτά τα μέρη Κρίμα που δεν τα ανέφερα πριν και περιορίστηκα στο παράδειγμα του Μπράλου. Μπράβο σου πάντως, σε αυτό συμφωνούμε.
Και την μαγκιά μου μπορώ να την δείξω και μόνος μου στον εαυτό μου, χωρίς να συναντήσω ψυχή στον δρόμο και χωρίς να έχω συνοδηγό. Δεν έχω ανάγκη να αποδείξω κάτι σε κανέναν γνωστό ή άγνωστο. Η ηλικία που είχα ανάγκη την επιβεβαίωση, έχει περάσει και δεν γυρίζει πίσω.
Ποιός είπε το αντίθετο ? Μήπως έχεις τη μύγα ?
Αντε, στο καλό, και να προσέχεις στους δρόμους...
-
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Στις μεγάλες εθνικές η προσπέραση από δεξιά δεν επιτρέπεται όταν υπάρχει πινακίδα που δείχνει την διαβάθμιση των ταχυτήτων 60/80/120.Εγώ θα πω ότι έχει τύχει να κάνω στο παρελθόν (και μπορεί σε κάποια 'άτυχη' στιγμή στο μέλλον) και σφήνες, και σβούρες και ότι θέλει η όρεξή σας.
Απλά όταν τα έκανα οι κυκλοφοριακές συνθήκες ήταν περισσότερο άνετες από σήμερα και επιπλέον είχα λιγότερη ψυχική ηρεμία.
Πλέον όταν θέλει κάποιος να με προσπεράσει κάνω πάντα δεξιά και τον αφήνω.
Αν κάνει σφήνες επίσης διότι θέλω να απομακρυνθώ από το πιθανό ατύχημα το συντομότερο δυνατό.
Ένας λάθος υπολογισμός θα δημιοργήσει χάος...Δεν πιέζω τον μπροστινό μου όταν θέλω να κινηθώ ταχύτερα. Απλά περιμένω την κατάλληλη στιγμή. Αν δεν είναι δυνατό αυτό μπορεί να ανάψω κανένα φως μπας και κάνει άκρη. Αν δεν κάνει βάζω 5η και ανοίγω το ραδιόφωνο...
Έχω ζήσει πολλές πιθανές εξόδους, πολλά πιθανά τρακαρίσματα, έχω χάσει φίλους και γνωστούς στο δρόμο...
1 φορά ένα 13άχρονο έριξε το μηχανάκι που οδηγούσε πάνω στο αμάξι μου διότι έχασε τον έλεγχο ηλιθιοδώς στο βρεγμένο.
1 φορά ένας συνομοίλικός μου έριξε το αμάξι του πάνω στο αμάξι της μάνας μου γιατί πήγαινε κομμάτια σε στενό δρόμο.Έχω βαρεθεί να αγχώνομαι και προσπαθώ να είμαι ήρεμος στο δρόμο.
Έχω ζήσει το μπλέξιμο με τα μικροτρακαρίσματα και δεν θέλω να το ξαναζήσω αν είναι δυνατό.Όλοι έχουμε νεύρα, όλους μας ενοχλούν οι άλλοι που πάνε αργά αλλά ζούμε σε μια κοινωνία και δεν είμαστε οι έξυπνοι του χωριου.
Οδηγούν άνθρωποι με λιγότερες ικανότητες, περισσότερη κούραση ενδεχομένως, περισσότερα προβλήματα υγείας ενδεχομένως από εμάς, περισσότερες σκοτούρες και οι οποίοι δεν έχουν 'την όρεξή μας'.
Χρειάζεται σεβασμός προς τον συνάνθρωπο.
Και οι γνώστες πρέπει να δίνουν το παράδειγμα πιστεύω και όχι να κάνουν τους έξυπνους.Βέβαια κανείς δεν είναι τέλειος, και ο 'αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτο' όπως συνηθίζω να λέω για τέτοιες περιπτώσεις.
Είναι βέβαιο ότι και έγω κάποια στιγμή στο μέλλον θα ξανακάνω κάτι 'αντικοινωνικό' στο δρόμο. Και μπορεί να είναι και άτυχη η στγμή. Όλα είναι πιθανά και κανενας δεν σου εξασφαλίζει τπτ. Όσο και ικανός οδηγός και αν είσαι.
Απλά πλέον κάνω ότι μπορώ για να το αποφύγω.
Πιστεύω ότι αν όλοι κάναμε ότι μπορουσαμε στο δρόμο, ο ένας για τον άλλο, τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.Επιπλέον θα ήθελα να πω ότι μετά από μακροχρόνια πείρα, στο δρόμο δεν φαίνεται ο πιο γρήγορος/τεχνίτης οδηγός αλλά, ο πιο ριψοκίνδυνος (ο πιο τρελός εν ολίγοις).
Ο γρήγορος/τεχνίτης οδηγός φαίνεται στις πίστες.Όποιος λοιπόν 'ψάχνεται' μπορεί να έρθει σε μία μάζοξη στο Παραλληλοδρόμιο (όπου η σύγκριση γίνεται επί ίσοις όροις, λόγω όμοιων αμαξιών) και να αποδείξει την αξία του.
Αυτή είναι η αποψή μου, πέρα από αλλαγές λωρίδων, ίππους, παντιλικία και ΚΟΚ.
Μέσα στο μυαλό μου είσαι !!!
-
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Αν κατάλαβα το επιχείρημά σου είναι ότι δεν θέλεις να μπουν κάμερες για να κυκλοφορείς εσύ και η παρέα σου στο δρόμο όπως γουστάρετε εσείς. Σωστά; Δεν κρίνω αν κινήστε ασφάλώς ή όχι, απλά συνοψίζω. Διότι δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχουν τα υπόλοιπα...Δεν το θεωρώ αυτό σαν επιχείρημα, αλλά προσωπικά άρχισα να συμμετέχω στην συζήτηση εκεί που λες πως 'δεν πιστεύω να θέλετε να πηγαίνετε με πάνω από 150'.
Σύμφωνοι. Αρκεί να μην έρχεται ένας από απέναντι που προσπαθεί την ίδια εγκεφαλική άσκηση.
Ερχεται δεν έρχεται, είναι μέρος της άσκησης και πιθανότητα που την λαμβάνεις υπ'όψην σου πριν βγεις στο αντίθετο ρεύμα. Αλλά, άλλο 'εγκεφαλική άσκηση για να περάσεις γρήγορα και με ασφάλεια' (το τερπνόν μετά του ωφελίμου) και άλλο 'πάμε κι όποιον πάρει ο Χάρος'.
Μάλλον δεν έχεις καταλάβει πως οι δρόμοι, όταν τουλάχιστον έχουν κίνηση, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ, 'για να κάνεις εσύ την πλάκα σου'. Εχουν αρκετή κίνηση και αρκετούς επικίνδυνους, απ΄ όλες τις συνομοταξίες, και τα 'ζώα' που πάνε αριστερά με 40 και τους 'χεράδες έξυπνους', που πάνε από τη ΛΕΑ με 160, για να πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε σαν ναρκοπέδια και όχι ως λούνα παρκ.
Αν θεωρούσα πως οι δρόμοι είναι ναρκοπέδια, θα προτιμούσα να πηγαίνω παντού με το λεωφορείο. Οταν τα πράγματα ξεφεύγουν από αυτό που θεωρώ εγώ 'Λούνα Πάρκ' και αρχίζουν να γίνονται ναρκοπέδιο (όσο και να προσέχεις μπορεί να σου έρθει από παντού) είτε για μένα είτε για τους άλλους, τότε χαλαρώνω και κατεβάζω ρυθμούς.
Εσύ νομίζεις πως δεν κινδυνεύει κανένας και εγώ νομίζω πως είσαι πιο επικίνδυνος από τα 'ζώα' διότι απλά, πάς με 160 εκεί που θα έπρεπε να πηγαίνεις με 40, ενώ τα 'ζώα' το αντίθετο. Από ζώα δεν έχω κινδυνεύσει όσο από 'χεράδες', μπορεί να έχω εκνευριστεί, αλλά πιο συχνά έχω κινδυνεύσει αληθινά (ιδίως με τη μηχανή) από 'χεράδες'...
Εγώ έχω κινδυνεύσει επανειλημμένως από τα 'ζώα' πάντως. Ακόμα και με το παπί που κυκλοφορώ κάθε μέρα στο κέντρο της Αθήνας λόγω δουλειάς (λογιστής).
Τι σημαίνει τώρα αυτό, δεν το κατάλαβα. Εσύ όμως σε ποιά κατηγορία κατατάσσεις τον εαυτό σου, τους καλούς ή τους κακούς ή κάπου ανάμεσα ?
Προφανώς σημαίνει πως κατατάσω τον εαυτό μου, γενικά, σε κάποια κατηγορία ενδιάμεσα. Αναλόγως τις συνθήκες όμως, μπορώ ν'αλλάξω κατηγορία για λίγο.
Ισως δεν σου έχει περάσει από το μυαλό πως δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι άμεσα για να δημιουργήσεις ανησυχία σε κάποιον οδηγό. Πχ. εγώ όταν βλέπω πίσω μου μακριά (και πάλι, ιδίως με τη μηχανή) κάποιον 'χερά' που κάνει σφήνες, ξέρω πως οι πιθανότητές μου να κινδυνεύσω μέσα στα επόμενα 30 δευτερόλεπτα αυξάνονται και εντείνω την προσοχή μου. Μόνο και μόνο αυτό είναι ενόχληση και δεν έχει να κάνει σε τίποτα, όπως υπαινίσσεσαι, με εγωισμό του τύπου 'κοίτα που με πέρασε' αλλά με την απλή επίγνωση πως ο κίνδυνος από το έτσι και αλλιώς επικίνδυνο περιβάλλον αυξάνει.
Επειδή θίγεις το θέμα της μηχανής, θα σου απαντήσω πάνω σ'αυτό. Οπως σου είπα και πριν, κυκλοφορώ κάθε μέρα στην ζούγκλα του κέντρου της Αθήνας με παπί. Θεωρώ λοιπόν πως οι πιθανότητές μου να κινδυνεύσω, μειώνονται μόνο όταν πλέον παρκάρω. Εχω συμβιβαστεί με την ιδέα πως με το παπί είμαι συνεχώς εκτεθιμένος, γι'αυτό από την στιγμή που θα βάλω μπροστά μέχρι να το σβήσω, τα αντανακλαστικά μου είναι σε πλήρη λειτουργεία, είτε έχω 'χεράδες' πίσω μου είτε ζώα είτε νορμάλ κόσμο. Οπότε τον επικίνδυνο, θα τον τσιμπήσω πολύ νωρίτερα από τα δικά σου 30' και θα έχω πάρει τα μέτρα μου.
Μα το πρόβλημα είναι πως, αν τσακιστείς κάνοντας σφήνες, πιθανότατα δεν θα τσακιστείς μόνος σου αλλά θα πάρεις και άλλον στο μυαλό σου.
Οντως, αν κάνει κάτι κάποιος αψυχολόγητα για να με κλείσει και δεν τον κατάλαβω, μπορεί να πάρω κι αυτόν μαζί μου. Προσωπικά δεν εξετάζω μόνο το 'χωράω-δεν χωράω', αλλά και τις συνέπειες, το αν έχει στην άλλη λωρίδα μηχανάκι/ποδήλατο/πεζό, αν έχω εναλλακτική λύση σε περίπτωση που έκανα κακή εκτίμηση ή βρω κάποιον που θέλει να με κλείσει, το αν αξίζει όντως να κάνω την σφήνα (όχι πχ σε μποτιλιάρισμα με 5km/h), και αν κάνοντάς την θα κάνω κι άλλη αμέσως ή πιο μετά, και διάφορα τέτοια. Αν μετά απ'όλα αυτά τα μέτρα ασφαλείας που πιστεύω παίρνω, γίνει κάτι άσχημο, τότε τι να πω... Μάλλον θα είναι γραφτό να γίνει!
Και δεν προσπαθώ να σου 'βάλω μυαλό', ξέρω πως δεν έχω ελπίδα και δεν με ενδιαφέρει. Απλά να φυλαχθώ από εσένα θέλω.
Μην ανησυχείς καθόλου για μένα. Να σε τρομάξω ίσως ναι, αλλά να σου δημιουργήσω πρόβλημα όταν πηγαίνεις σαν άνθρωπος, ξέχασέ το. Με το παπί, παρ'όλο που κοιτάζω κάθε 1' τους καθρέφτες, μου έχει τύχει να με περάσει μεγάλη μηχανή κάνοντας θόρυβο, από δίπλα μου χωρίς να την έχω δει. Τρομάζω, αλλά τι να κάνω; Ας πρόσεχα κι εγώ καλύτερα το τι γίνεται πίσω, δεν μου φταίει ο άλλος που με τρόμαξε. Ασχετα βέβαια αν με το παπί πάω πάντα δεξιά, και ποτέ πάνω σε διαγράμμιση.
Αυτοί που εσύ θεωρείς ανεγκέφαλους είναι, αν το κατάλαβα καλά, ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου, πλην εσού και της 'τρελοπαρέας' σου.
Μάλλον δεν το κατάλαβες καλά.
Δεν απάντησες: τι θα γινόταν αν ΟΛΟΙ οι χρήστες του δρόμου, όχι μόνο εσύ και οι χεράδες φίλοι σου, οδηγούσαν έτσι ?
Πρώτον δεν ανέφερα πουθενά πως είμαι χεράς, δεύτερον δεν είπα το ίδιο για τους φίλους μου, και τρίτον σου απάντησα. Αν ήταν όλοι σαν κι εμένα, και όχι σαν τους χεράδες που έχεις στο μυαλό σου, πιστεύω πως θα ήταν όλα πολύ ωραία!
Αν θέλεις να δείξεις μαγκιά ανέβα σε ένα έρημο βουνό.... μπλα μπλα
Και την μαγκιά μου μπορώ να την δείξω και μόνος μου στον εαυτό μου.....μπλα μπλα
Ποιός είπε το αντίθετο ? Μήπως έχεις τη μύγα ?
Νομίζω πως εσύ έθιξες το θέμα μαγκιάς. Ανέτρεξε λίγο στα προηγούμενα posts σου.
Αντε, στο καλό, και να προσέχεις στους δρόμους...
Επίσης φίλε μου!
Το δικαίωμα στην αυτοκίνηση, η ασυδοσία κ' το "μάντρωμα