-
Έτσι...
-
Ο χρήστης Nikos! έγραψε:
...Να έχεις ακουμπήσει 50χιλιάρικα και να σου αλλάζει τα φώτα...
Ρίξτε μια ματιά εδώ
http://www.carsurvey.org/reviews/merced ... w123/1985/
και μετά εδώ
http://www.carsurvey.org/reviews/merced ... lass/2002/
και εντοπίστε τις διαφορές! -
Ο χρήστης Nikos! έγραψε:
Κάποιος μάλλον όχι τόσο ικανοποιημένος πελάτης:Οκ έχουμε πινακίδα.
Θωμά τώρα ξέρεις ποιος είναι ο στόχος και προπάντων ξέρεις τι να κάνεις -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Πιστεύω ότι τα αυτοκίνητα απλά έγιναν πιο ολοκληρωμένα, όχι απαραίτητα πιο άχρωμα (σε μερικές περιπτώσεις ισχύει πάντως αυτό που λες) και για αυτό συγκλίνανε προς έναν κοινό παρονομαστή. Πιστεύω επίσης ότι τα σημερινά αυτοκίνητα αντέχουν πολύ περισσότερο από τα παλιά, τουλάχιστον στα μηχανικά μέρη και στο αμάξωμα. Πριν 30 χρόνια άκουγες για ρεκτιφιέ στα 100.00 χλμ, σήμερα είναι ψωμοτύρι αυτό το νούμερο. Επίσης σάπιο αμάξωμα είναι κάτι ανήκουστο σήμερα! Αυτό που άλλαξε είναι ότι είναι πολύ πιο πολύπλοκα με χιλιάδες ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα που σίγουρα θα χαλάσουν κάποια στιγμή (ένα ηλεκτρικό παράθυρο κάτι θα πάθει, το μανιβελάτο τι να πάθει;).Κοίταξε, τα αυτοκίνητα σήμερα είναι σίγουρα πιο ολοκληρωμένα αλλά, δυστυχώς, επειδή, όπως σε όλα τα κατασκευάσματα, το κόστος είναι αυτό που χαρακτηρίζει οποιαδήποτε παραγωγή, αναγκαστικά ο μέσος όρος ήρθε και έκατσε πιο χαμηλά από τα χαρακτηριστικά πλεονεκτήματα της κάθε μάρκας στο παρελθόν. Έτσι η μερσεντές δε σέρνεται όπως παλιά αλλά από ποιότητα δεν είναι το κάτι διαφορετικό, η αλφα δεν κόβει στροφαλο αν τη βάλεις μπροστά με αναμμένα τα φώτα αλλά απο επιδόσεις είναι άλλο ένα κοινό αυτοκίνητο κλπ κλπ. Η προοδος όσο αφορά την κατασκευή είναι σίγουρα ορατή τόσο στα μέταλλα/υλικά (όσο αφορά τα μοτέρ) όσο και στις κατεργασίες (μεγαλύτερη ακρίβεια, λιγότερα σφάλματα κλπ κλπ). Είναι πραγματικά απίστευτη όμως όσο αφορά τον περιορισμό του κόστους.
Αυτό προέκυψε ως συνέπεια, εκτός των άλλων, της αλλαγής της λογικής σχεδιασμού. Έτσι, έχεις πιο πολύπλοκα εξαρτήματα (που οι σύγχρονες εργαλειομηχανές/extruder μπορούν ευκολότερα να κατεργαστούν με ταχύτητα) αλλά πιο μονοκόμματα (δες πχ ένα ταμπλώ σύγχρονο με ένα ταμπλώ 30ετίας), πολύ περισσότερο και φτηνότερο πλαστικό το οποίο γερνάει και , τελικά, τραγικό κόστος αντικατάστασης εξαρτημάτων σε περίπτωση αστοχίας. Για αυτό και τα σύγχρονα θεωρούνται αναλώσιμα ενώ τα παλιότερα συντηρήσιμα.
Το ζήτημα της αντισκωριακής έχει λυθεί από τη δεκαετία του '70 ήδη (πχ η Porsche 924 είναι γαλβανισμένη και έχει πολύ καλύτερη προστασία από ένα σύγχρονο hyundai) αλλά τότε ήταν πολύ ακριβό.
Συνοψίζοντας, να πω ότι και εγώ έχω επιλέξει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο για τις καθημερινές μου ανάγκες (της πλάκας, αν και φτηνό δεν το λες), το οποίο είναι καλό στα πάντα αλλά πουθενά εξαιρετικό. Απλώς, ενώ μου αρέσουν τα αυτοκίνητα, δεν μπορώ να πω ότι έχω δει πρόσφατα σύγχρονο νορμάλ αυτοκίνητο που να με ενθουσιάζει ιδιαίτερα (σε αντίθεση με τις 190 και κάποια παλιότερα ακόμη περισσότερο) ενώ θεωρώ εφιαλτική τη συντήρηση ενός καλού σύγχρονου αυτοκινήτου έτσι και αρχίσει τα δικά του για αυτό και το αποφεύγω συστηματικά (δεν είναι ότι δεν έχω μία δλδ ). -
Με μπερδεύεις συνονόματε.
Σε μερικά συμφωνώ αλλά σε μερικά διαφωνώ. Δεν θεωρώ ότι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο είναι πιο αναλώσιμο από ένα παλαιότερο από τεχνικής απόψεως. Από οικονομικής (κόστος συντήρησης και αντικατάστασης), ίσως όμως είναι, καθώς ένα αυτοκίνητο 30ετίας έχει λίγα και φτηνά εξαρτήματα. Αντιθέτως τα καινούρια είναι σαν διαστημόπλοια.
Για τα πλαστικά δεν ξέρω να σου απαντήσω, είναι το τελευταίο που με απασχολεί σε ένα αυτοκίνητο. Πάντως το μονοκόμματο ταμπλό θετικά το βλέπω καθώς συνεπάγεται λιγότερους τριγμούς.
Το ότι η Alfa έβαλε νερό στο κρασί της είναι απόρροια του Marketing και η σύγκλιση των επιδόσεων πηγάζει και εκ του γεγονότος ότι οι άλλοι ανέβασαν την δική τους απόδοση. Εδώ βέβαια πρέπει να δούμε και το τι θέλει η αγορά αλλά και τι επιτάσσει η Ε.Ε.
Για να μην κουράσω άλλο όμως, θα κλείσω με ένα ερώτημα. Θα προτιμούσες να κάνεις ταξίδι Αθήνα-Παρίσι με μια 190Ε 1.8 (πες ότι ήταν φυλαγμένη σε γκαράζ και είναι του κουτιού με 1000 χλμ) ή με μια σύγχρονη C180 1.6Κ?
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Για να μην κουράσω άλλο όμως, θα κλείσω με ένα ερώτημα. Θα προτιμούσες να κάνεις ταξίδι Αθήνα-Παρίσι με μια 190Ε 1.8 (πες ότι ήταν φυλαγμένη σε γκαράζ και είναι του κουτιού με 1000 χλμ) ή με μια σύγχρονη C180 1.6Κ?
Θα μπορούσα και με τις δύο (έχω κάνει άλλωστε μεγάλα ταξίδια_ίσως και μεγαλύτερα_ με πολύ παλιότερα αυτοκίνητα) αλλά σίγουρα από τις δύο θα προτιμούσα (και θα αγόραζα) την πρώτη (ανεξάρτητα αν είχα την οικονομική δυνατότητα και για τη δεύτερη) και ένα αυτόματο, φτηνό, σύγχρονο αυτοκίνητο για τη γυναίκα μου (όσο εγώ είμαι στο Παρίσι να πηγαίνει στις δουλειές της)! Η 204 είναι καλή χρυσή και άγια αλλά δεν αποπνέει την παραμικρή 'μερσεντίλα'...
Για τα πλαστικά μη βλέπεις μόνο ότι φαίνεται! Στα κουνούργια αυτοκίνητα έχουν καταργηθεί, για παράδειγμα, οι ...βίδες (!) και όλα είναι κουμπωτα ενώ και βασικά μηχανικά μέρη (πχ από την εισαγωγή, MAF, τις αντλίες βεζίνης που πρόσφατα άλλαξα στο καινούργιο και φρίκαρα όταν την είδα βάσεις εναλλακτών και τα ρέστα μέχρι το μοτεράκι του καλοριφέρ που θα σπάσει ο πλαστικός αφαλός της φτερωτής στην πενταετία και θα κάνει σαν κάρο με παλιοσίδερα σε χωματόδρομο) φτιάχνονται για λόγους κόστους από πλαστικά. Χώρια που μας προέκυψαν οι ανακυκλώσεις (λες και αν αλλάζεις αμάξι κάθε 4 χρόνια είσαι οικολόγος!). Από τις κορυφαίες πατάτες της mercedes στη 202, οπου η πλεξούδα του μοτερ... αποσυντίθεται από μόνη της!!!!
-
Ο χρήστης Nikos! έγραψε:
Κάποιος μάλλον όχι τόσο ικανοποιημένος πελάτης:Γνωστος, εχει ποσταριστει και σε αλλες ενοτητες του φορουμ, του βγηκε λιγο προβληματικη η Ε, επισης το μεγαλο του προβλημα ιεναι η αντιπροσωπεια και αντι να δυσφυμει την αντ/πεια δυσφημει την μαρκα. Φυσικα και αμα τον πετυχω θα τον εμβολισω για να γλιτωσει
-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
Για τα πλαστικά μη βλέπεις μόνο ότι φαίνεται! Στα κουνούργια αυτοκίνητα έχουν καταργηθεί, για παράδειγμα, οι ...βίδες (!) και όλα είναι κουμπωτα ενώ και βασικά μηχανικά μέρη
ειναι κουμπωτα (και τα βγαζουν με κατσαβιδια ) παρολα αυτα παραμενουν καποιες βιδες
-
Δεν θα είχες προτίμηση δηλαδή για ένα ταξίδι 2000 χλμ μεταξύ ενός σύγχρονου, σχετικά γρήγορου, ασφαλέστατου (οδική συμπεριφορά, φρένα, παθητική ασφάλεια), οικονομικότερου, πολύ πιο αθόρυβου και άνετου (κλιματισμός, ηλεκτρικές ευκολίες) και ενός αυτοκινήτου που δεν συγκρίνεται πουθενά σε όλα αυτά; Τα πλαστικά εξαρτήματα πάντως βοηθούν στη μείωση του βάρους, οπότε δεν τα απορρίπτω συλλήβδην.
ΥΓ: Η Μερσεντίλα τι είναι; Κάτι σαν την ψυχή και την συμμετοχικότητα; πλακίτσα
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Δεν θα είχες προτίμηση δηλαδή για ένα ταξίδι 2000 χλμ μεταξύ ενός σύγχρονου, σχετικά γρήγορου, ασφαλέστατου (οδική συμπεριφορά, φρένα, παθητική ασφάλεια), οικονομικότερου, πολύ πιο αθόρυβου και άνετου (κλιματισμός, ηλεκτρικές ευκολίες) και ενός αυτοκινήτου που δεν συγκρίνεται πουθενά σε όλα αυτά; Τα πλαστικά εξαρτήματα πάντως βοηθούν στη μείωση του βάρους, οπότε δεν τα απορρίπτω συλλήβδην.ΥΓ: Η Μερσεντίλα τι είναι; Κάτι σαν την ψυχή και την συμμετοχικότητα; πλακίτσα
Συμμετοχικοτητα στο διπλανο τοπικο
-
Ενδιαφέρουσα η συζήτηση στις 2-3 τελευταίες σελίδες. Το 1990 είχαμε και εμείς παρόμοιο δίλλημα (τρίλλημα μάλλον) που περιλάμβανε τις 190Ε και 518. Τελικά προτιμήσαμε ένα Honda Accord (και τα 3 κόστιζαν περίπου ~7.300.000δρχ) που αν και μοιάζει ξεκάρφωτη επιλογή μας ικανοποίησε με το παραπάνω. Δεν ήταν καλύτερο σε όλα από τα 2 γερμανικά ήταν όμως σε πολλά, τεχνολογικά και ποιοτικά ήταν επίσης σε πάρα πολύ καλό επίπεδο.
Τώρα έχουμε μία W211 που αν και ιστορικά θα πρέπει να είναι το πιο ζημιάρικο αυτοκίνητο της εταιρίας δεν μας έχει παρουσιάσει κανένα απολύτως πρόβλημα. Ίσως επειδή το πήραμε (καινούριο) όταν υπήρχε ήδη ~2 χρόνια στην αγορά και όχι όταν πρωτοβγηκε.
Για το θέμα που αναφέρει ο D-Jet, πως τα αυτοκίνητα σήμερα είναι πρακτικά αναλώσιμα ενώ παλιά ήταν για μια ζωή προσωπικά έχω εντελώς αντίθετη γνώμη. Αυτό που έχει αλλάξει είναι πως τα αυτοκίνητα είναι σήμερα πολύ πιο πολύπλοκα αναγκαστικά όμως επειδή είναι και καλύτερα. Η δυνατότητα που έχουμε σήμερα να αλλάζουμε πιο γρήγορα αν θέλουμε (επειδή πρακτικά ότι και να λέμε είμαστε πολύ πιο πλούσιοι όλοι μας σε σύγκριση με 30 χρόνια πριν) δεν σημαίνει πως με σωστή συντήρηση δεν θα ήταν το ίδιο ή και περισσότερο αξιόπιστα. Η συντήρηση αυτή καθεαυτή είναι ακριβότερη επειδή και το ίδιο το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερων δυνατοτήτων. Μία SLK είναι πρακτικά καλύτερη σε όλα (εκτός απο υποκειμενικά θέματα όπως εμφάνιση κλπ) από μία R107, χωρίς να έχει και τόσο ακριβότερη συντήρηση (ίσως και να είναι φθηνότερη εφόσον αναφερόμαστε στην ίδια χρήση, όχι να χρησιμοποιείται το νέο σαν ταξί και το άλλο σαν μπιμπελό στο σαλόνι).
-
ΙΚΕ δεν εχεις Brera??? μια χαρα ειναι τα W211 οσοι τα αγορασαν οταν πρωτοβγηκαν ενταξει
-
Εγώ δεν έχω κανένα αυτοκίνητο
-
Κι εμείς εκείνη την εποχή ανάμεσα σε 190Ε και 518 είμασταν και τελικά ο γέρος μου έκανε την έκπληξη και ήρθε μια μέρα και με πήρε απ' το δημοτικό με μια μαύρη Ε36 320! Πρέπει να ήταν παχιές οι αγελάδες στις αρχές του '90!
-
Καθόλου παχιές δεν ήτανε, αυτές όλες ήταν αγορές του αιώνα. Σήμερα μέχρι πρόσφατα έστω ( ) πολλοί αγόραζαν αμάξι 20.000 ευρώ (όσο είναι περίπου τα ~7εκ δρψ) για δεύτερο ή για τρίτο.
-
Βέβαια οι τότε 7 εκ. Δρχ. (λόγω πληθωρισμού και αλλαγής νομίσματος), καμία σχέση δεν είχαν με τα τωρινά 20 χιλ. €. Η αντιστοιχία είναι κάπου στα 30.000 € με σημερινά λεφτά.
-
Αμέσως αμέσως μαζευτήκαμε 5-6 άτομα που τότε ενδιαφέρονταν ή απέκτησαν αυτοκίνητα αντίστοιχα μιας Ε-Class σήμερα. Αν ψάξουμε να βρούμε τόσους για τη σημερινή E πιστεύω δεν θα τους βρούμε.
Θυμάμαι πάντως ότι η 320 είχε περί τα 9.000.000δρχ και εξοπλιστικά δεν είχε καμία σχέση με τις μικρότερες που δεν είχαν ούτε ηχεία πίσω ή ακόμα ακόμα ούτε στροφόμετρο...
-
Η σημερινή E-class κάνει 2 ή 3 φορές ακριβότερα. Ανάλογης αξίας μοντέλα με κόστος 20 ή έστω 30χιλ ευρώ αφορούν το 90% των τόπικ 'τι να πάρω'
-
Τα οποία όμως δεν είναι ούτε Merc ούτε Bmw...
-
Η C180ΒΕ πχ είναι μακράν ανώτερη από την 190Ε (αν εξαιρέσουμε τον D-Jet )και κοστίζει ~34χιλ με μακράν ανώτερο εξοπλισμό (πχ με ηλεκτρικά παράθυρα και A/C στανταρ ).
Γενικά σχεδόν όλα τα καταναλωτικά αγαθά βιομηχανικής παραγωγής σύνεχώς γίνονται φθηνότερα και καλύτερα (κατά μέσο όρο έστω). Ένα netbook των 230 ευρώ είναι σήμερα 293427089730867 φορές καλύτερο από τον Amstrad 640 των ~1.000 (300.000+ δρχ) που είχαμε πάρει το 1989 (ήταν ακριβός λόγω σκληρού δίσκου 20mb )
edit: τα 34χιλ απέχουν από τα ~20 χιλ οπότε τελικά όντως δεν βρίσκεις ανάλογο μοντέλο BMW/Mercedes με ~20χιλ. Βρίσκεις όμως πολλά καλύτερα από άλλες μάρκες και τα αντίστοιχα όπως η C180 είναι πιο προσιτά σήμερα σε μεγαλύτερη μερίδα κοινού, απλώς δείτε τις πωλήσεις.
MERCEDES-BENZ FORUM