-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Ποτέ όμως δεν κάνω προσπέραση με τέρμα γκάζι. Πάντα αφήνω αρκετό περιθώριο στο μοτέρ μου, ώστε σε περίπτωση που αυτός που περνάω αποδειχθεί «μάγκας» και επιταχύνει μαζί μου, να μπορώ να σανιδώσω και να φύγω. Φανταστείτε προσπέραση με σκυλιασμένο μοτέρ, όπου ξαφνικά ο άλλος το πατάει και δε σας αφήνει να περάσετε... εάν είστε με 3η λίγο πριν τον κόφτη και τέρμα γκάζι, τι θα κάνετε; Το σταυρό σας, ή φρένο και πάλι πίσω απ' τον άλλο;
Προφανώς και φρένο και πάλι πίσω απ' τον άλλο!
Δηλαδή δεν εκμεταλλεύεσαι το μέγιστο του κινητήρα σου, παραμένοντας περισσότερη ώρα εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα, για να αντιμετωπίσεις λάθος ένα υποθετικό σενάριο;
Γράφω λάθος, γιατί αν πέσεις σε τέτοιο δολοφόνο, πρώτη σου προτεραιότητα είναι να επιστρέψεις πάλι πίσω στο ρεύμα σου, είτε έχεις ολοκληρώσει το προσπέρασμα, είτε όχι. Ο ταχύτερος τρόπος για να γίνει αυτό, είναι σε κάθε περίπτωση το φρενάρισμα.+1
-
ευχαριστω γι ατις συμβουλες..
οπως βλεπετε γυρισα ζωντανος...
εντυπωσεις....
να πω την αληθεια δεν μπορω να κρινω!!!
ηταν τοσο χαωδης η αποκριση του ΟΚΤΑΒΙΑ με του ΚΑΝΤΕΤ, που δεν ξερω αν το εκανα σωστα!!
δηλαδη..ενω με το Καντετ πηγαινα παραλληλα με το υποψηφιο 'θυμα' για καποια δευτερα , τωρα με το που κοιτουσα πισω στον καθρεπτη, ειχε χαθει...
γενικα παντως...ΔΟΚΙΜΗ ΑΘΗΝΩΝ ΚΟΡΙΝΘΟΥ....
ταξιδευω με 6η ...διαπιστωνω οτι χρειαζεται να κατεβασω για να γινει πιο γρηγορα.
ΠΑΡΓΑ -ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ...προσπεραση με 70 με 3η ουτε χρειαστηκε να αλλαξω...παταω γκαζι και στροφομετρο και ταχυμετρο σαν να τα χτυπησε ηλεκτρικο ρευμα...
-
Καλά, σοβαρά υπάρχει τέτοιο θέμα εδώ μέσα;
Η απάντηση είναι: 'εξαρτάται τι οδηγείς', και μόνο.
-
Προσπερνάω με την ταχύτητα που οδηγώ. Αυτό γίνεται γιατί οδηγώ σε δρόμους που έχουν αρκετές λωρίδες κυκλοροφορίας και δεν χρειάζεται να βρεθώ στο αντίθετο ρευμα για να προσπεράσω.
-
Ο χρήστης kostaskg έγραψε:
Προσπερνάω με την ταχύτητα που οδηγώ. Αυτό γίνεται γιατί οδηγώ σε δρόμους που έχουν αρκετές λωρίδες κυκλοροφορίας και δεν χρειάζεται να βρεθώ στο αντίθετο ρευμα για να προσπεράσω.Διόδια πληρώνεις;
-
...τα προσπερνάει.
-
Γενικά αν θέλεις την καλύτερη επιτάχυνση βάζεις όσο μικρότερη σχέση μπορείς(και κάνεις καρφωτή αλλαγή αν χρειαστεί) .
Mε το 1.8 TSI για πολύ γρήγορη προσπέραση στα 100-110, αν δεν σε πειράζει η λειτουργία του κινητήρα κοντά στα κόκκινα, τότε βάζεις 3η.
Αλλιώς βάζεις 4η.
Τέλος αν βαριέσαι το κατέβασμα ή ενδιαφέρεσαι για οικονομία (και μόνο έχεις αρκετό χρόνο ασφαλείας) προσπερνάς με 5-6η. Σε ευθεία χωρίς ανηφορο-κατηφόρες στο συγκεκριμένο κινητήρα για οικονομία μπορείς να βάλεις 6η από τα 60 χαω χωρίς να χεις πρόβλημα!!! -
Ο χρήστης kingstonian έγραψε:
ευχαριστω γι ατις συμβουλες..οπως βλεπετε γυρισα ζωντανος...
εντυπωσεις....
να πω την αληθεια δεν μπορω να κρινω!!!
**
ηταν τοσο χαωδης η αποκριση του ΟΚΤΑΒΙΑ με του ΚΑΝΤΕΤ, που δεν ξερω αν το εκανα σωστα!!**δηλαδη..ενω με το Καντετ πηγαινα παραλληλα με το υποψηφιο 'θυμα' για καποια δευτερα , τωρα με το που κοιτουσα πισω στον καθρεπτη, ειχε χαθει...
γενικα παντως...ΔΟΚΙΜΗ ΑΘΗΝΩΝ ΚΟΡΙΝΘΟΥ....
ταξιδευω με 6η ...διαπιστωνω οτι χρειαζεται να κατεβασω για να γινει πιο γρηγορα.
ΠΑΡΓΑ -ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ...προσπεραση με 70 με 3η ουτε χρειαστηκε να αλλαξω...παταω γκαζι και στροφομετρο και ταχυμετρο σαν να τα χτυπησε ηλεκτρικο ρευμα...
Kινουμαι με το ταπεινο μου 1.3 getz με 70χμ σε επαρχιακο δρομο λιγο μετα την Σπαρτη προς κατευθυνση για Αθηνα και ειμαι πισω απο νταλικα. Μετα απο συνεχομενες στροφες υπαρχει μια μικρη ευθεια ,αλλα δεν τολμω να προσπερασω διοτι το getz ειναι φορτωμενο και γενικα εχει αδυναμο κινητηρα. Απο πισω μου λοιπον αποφασιζει να μας προσπερασει ενα opel astra(2 γενιες πισω) ,αλλα ειναι προφανες οτι ειναι το 1400αρι αφου προσπερναει με ρυθμους χελωνας. Ξεπροβαλλει λοιπον απο την στροφη αλλο αυτοκινητο και τι κανει ο οδηγος του astra αφου βλεπει οτι δεν μπορει να προσπερασει την νταλικα γρηγορα? Φρενο και κοψιμο του τιμονιου δεξια κατευθειαν επανω μου. Ευτυχως ο δρομος ειχε λιγο χωρο και βγαινω στην βοηθητικη λωριδα.
Μπορει να μου εξηγησει καποιος αφου τα τριμπουρδελα δεν πανε βημα ,γιατι αποφασιζουν οι περισσοτεροι να κανουν προσπερασεις? Βλεπω συνεχως κατι φορτηγακια και κατι καμενους να νομιζουν οτι εχουν τιποτα 3λιτρα diesel και να κανουν φονικες προσπερασεις.
Πόσους ακόμα λόγους θέλουν οι καρεκλοκένταυροι για να καταλάβουν πως είναι ΗΛΙΘΙΟ να φορολογείς με βάση τα κυβικά; Ας εξακολουθήσουν να έχουν τον κόσμο με χαμηλού κυβισμού και ιπποδύναμης αυτοκίνητα φορτωμένα στο θεό και να ταξιδεύουν με το ρίσκο αν θα τους βγει ή όχι η προσπέραση και τον κάθε οικογενειάρχη με το ταπεινό αυτοκινητάκι να παλεύει να αποφύγει τον κάθε χάρο.
Εύγε σε όλους τους Μ@Λ@ΚΕΣ πολιτικούς που είχαμε και έχουμε.
-
Εδώ με το 1600άρι το Toledo ήμουν χθες στο περιφαρειακό στη Πελοπόνησσο και είχα πέσει πίσω από αγροτικό με γίδια. Άλλα ούτε συζήτηση για προσπέρασμα καθώς δεν έχω εμπιστοσύνη στο κηνητήρα του Toledo. Και είχε κολλήσει και από πίσω ένα Caynne το όποιο δεν με προσπέρασε ποτέ.
-
Αυτό έχει ενα τούρμπο.Αν εισαι στη ροπή του δεν σε προδίδει ποτέ.Γρήγορα και με ασφάλεια.
Φίλε ,άποψή μου να μην πας κοφτες το σκοντα στις προσπεράσεις.Και με μια πάνω ταχυτητα δεν έχεις πρόβλημα.Τα χιλ να κοιτάς! -
Για τους πολύ βιαστικούς υπάρχει και η R(ally) βέβαια...
-
Στο παράδειγμα με το Opel Astra που αναφέρθηκε λίγο πριν, με την επικίνδυνη συμπεριφορά στην προσπέραση, δε φταίει το ότι το αυτοκίνητο δεν έχει καλή επιτάχυνση ούτε η φορολόγηση με βάση τα κυβικά, η οποία δεν επιτρέπει σε όλους να έχουν γρήγορο αυτοκίνητο, αλλά το μυαλό (ή μάλλον η έλλειψή του) του οδηγού.
Ο οδηγός καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την οδική ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, αν δεν έχεις γκάζια απλά να μην προσπερνάς αν δε σε παίρνει. Αν τρακάρεις με τον άλλο που πηγαίνει κανονικά επειδή κάνεις επικίνδυνη προσπέραση δε φταίει η κακούργα η κοινωνία, αλλά το μυαλό του οδηγού που δε γνωρίζει τα όρια του αυτοκινήτου, του δρόμου κλπ.
Επίσης, αν κάποιος δεν έχει μυαλό και κάνει επικίνδυνες προσπεράσεις δεν του φταίνε οι πολιτικοί.
Jacob
-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Στο παράδειγμα με το Opel Astra που αναφέρθηκε λίγο πριν....Με όπελ άστρα απαγορεύονται οι προσπεράσεις
-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Στο παράδειγμα με το Opel Astra που αναφέρθηκε λίγο πριν, με την επικίνδυνη συμπεριφορά στην προσπέραση, δε φταίει το ότι το αυτοκίνητο δεν έχει καλή επιτάχυνση ούτε η φορολόγηση με βάση τα κυβικά, η οποία δεν επιτρέπει σε όλους να έχουν γρήγορο αυτοκίνητο, αλλά το μυαλό (ή μάλλον η έλλειψή του) του οδηγού.Ο οδηγός καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την οδική ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, αν δεν έχεις γκάζια απλά να μην προσπερνάς αν δε σε παίρνει. Αν τρακάρεις με τον άλλο που πηγαίνει κανονικά επειδή κάνεις επικίνδυνη προσπέραση δε φταίει η κακούργα η κοινωνία, αλλά το μυαλό του οδηγού που δε γνωρίζει τα όρια του αυτοκινήτου, του δρόμου κλπ.
Επίσης, αν κάποιος δεν έχει μυαλό και κάνει επικίνδυνες προσπεράσεις δεν του φταίνε οι πολιτικοί.
Jacob
Ο οδηγός καθορίζει την ασφάλεια, αλλά βοηθάει σε μεγαλύτερο βαθμό απ' όσο νομίζεις το αυτοκίνητο. Ανάμεσά μας καλώς ή κακώς υπάρχουν και άτομα που δεν τα πάνε καλά με το σπορ. Εσύ πιάνεις αυτή την κατηγορία των ανεγκέφαλων. Παραπάνω μίλησα με αδιαμφισβήτητα επιχειρήματα του τι είναι πιο ασφαλές. Τι να κάνουμε δηλαδή να καταδικαστούμε όλοι να γυρίσουμε σε εποχές '80-'90 (και εδώ κολλάνε οι πολιτικάντηδες για όλη την κατάντια) που καλά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού έβλεπες μόνο με ξένα νούμερα;
Θα μάθει ο μπάρμπας στα γεράματα να καταβάζει ταχύτητα για να μην 'κρεμάσει' ο κινητήρας; 'H θα συνεχίσει να προσπερνάει τσούκου τσούκου αυτόν που πάει με 90, με 91 χλμ/ώρα;
Όταν θα πάρει κάποιο σύγχρονο αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού ή τούρμπο, η ίδια προσπέραση θα γίνει με (ούτε) μισό γκάζι και σε ελάχιστο χρόνο ακόμα και γι αυτόν που δεν σκαμπάζει ή όχι;
Δες παραπάνω πως του φάνηκε του συμφορουμίτη που από καντετ πήγε σε Octavia. Ταξιδεύει με περισσότερη ασφάλεια πλέον; Το αμφισβητείς και αυτό;
Με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο ακόμα και ο ανεγκέφαλος ή αυτός που 'έφυγε' από το δρόμο λόγω του 'πολύ καλού' οδοστρώματος έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να τη γλυτώσει ακόμα και να μη πάθει τίποτα, σε σχέση με έναν με ένα χρέπι. Για το κόστος απώλειας ανθρώπινης ζωής γνωρίζεις (είχαμε και σχετική κουβέντα με τον Χρήστο Δήμου χθες στη συνάντηση και συμφωνώ μαζί του); Τι χάνει το κράτος από όλα αυτά έχεις σκεφτεί; Ακόμα και από την ανόητη φορολογία που αναγκάζει τους πολίτες του είτε να μην αλλάζουν αυτοκίνητο και να το παντρεύονται για δεκαετίες, είτε να αγοράζουν μικρά με μικρό κυβισμό με αντίστοιχα χαμηλά τέλη/δασμούς/φπα (και περιμένει μετά να γεμίσουν τα ταμεία ). Και φυσικά όταν φορτωθούν τίγκα με όλη τη φαμίλια και τα μπαγκάζια, στο ταξίδι να αγκομαχάνε (τουλάχιστον μέχρι πρότινος, πάλι καλά που βγήκαν τα μικρά τούρμπο και σώζουν κάπως την κατάσταση) και να βγαίνεις για προσπέραση με την ψυχή στο στόμα.
Γιατί μη μου πεις πως εσύ θα έμενες κολλημένος πίσω από φορτηγό (να σου κρύβει και την ορατότητα τι γίνεται πιο μπροστά) σε δρόμο με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού!?
Διαφωνείς και σε αυτά;
-
Έχουμε τους ίδιους επαρχιακούς δρόμους που είχαμε πριν 20 χρόνια και θα τους έχουμε για καιρό. Μόνο τα αυτοκίνητα άλλαξαν. Θα αναφέρω ένα τυπικό παράδειγμα: σε δρόμο με όριο 80 (που το γράφουμε όλοι στα παλιά μας τα παπούτσια όπως ξέρετε) οι νταλίκες πάνε με 90-100 και η μεγάλη μάζα των οδηγών με 100-110, αυτή είναι η Ελληνική πραγματικότητα. Όταν έχεις λοιπόν αδύναμο αυτοκίνητο μένεις πίσω από τη νταλίκα (πάλι όμως είναι πάνω από το όριο ταχύτητας) και προσπερνάς μόνο όταν σε 'αφήσει' η νταλίκα, πχ σε μια ανηφόρα. Οτιδήποτε άλλο είναι επικύνδυνο. Όταν έχεις ένα σύγχρονο δυνατό αυτοκίνητο περνάς πιο εύκολα και με ασφάλεια, μπορείς να περάσεις εκεί που πριν δεν θα τολμούσες, έχει βελτιωθεί η ασφάλεια, κανείς δεν αμφιβάλλει.
Το πρόβλημα όμως είναι οτι όταν θα πας με 100-110 (όπως οι περισσότεροι οδηγοί) μπορεί να σου φανούν λίγα για το αυτοκίνητό σου (και τις δυνατότητές σου σαν οδηγός...) και θα προσπαθήσεις να πας με 130-140+, προσπερνώντας οτι κινείται μπροστά σου. Εκεί είναι ο κίνδυνος, γιατί ο δρόμος είναι ο ίδιος (τυπικά για να πας με 80) και εσύ θα προσπερνάς συνέχεια.Ενώ λοιπόν με το αδύναμο αυτοκίνητο η προσπέραση ήταν επικύνδυνη με 90-100, τώρα γίνεται επικύνδυνη στα 110-120+.
Ο κίνδυνος δεν βρίσκεται στο όχημα αλλά στον οδηγό και στον δρόμο (και στα ξεχασμένα όρια ταχύτητας). -
Κατ’ αρχάς το ότι ο οδηγός καθορίζει την οδική ασφάλεια σε πολύ μεγάλο βαθμό το θεωρώ δεδομένο. Από κει και πέρα, και σε σχέση με την προσπέραση, στην οποία αναφέρθηκα στο προηγούμενο μήνυμα…
-
Κανένας πολιτικός δε φταίει εάν κάποιος πηγαίνει να προσπεράσει εκεί που δεν μπορεί. Φταίει ο ίδιος και κανένας άλλος. Η προσπέραση δεν είναι αυτοσκοπός, αν δεν μπορώ να προσπεράσω με ασφάλεια κάθομαι στα αυγά μου, δε μειώνεται ο εγωισμός μου αν δεν μπορώ να προσπεράσω. Ο επικίνδυνος οδηγός είναι επικίνδυνος στην προσπέραση ό,τι όχημα κι αν οδηγεί. Απλά το γρήγορο αυτοκίνητο του δίνει τη δυνατότητα για ακόμη πιο επικίνδυνες προσπεράσεις.
-
Ο συνφορουμίτης με την γρήγορη Octavia δεν ταξιδεύει απαραίτητα με περισσότερη ασφάλεια σε σχέση με το παλιό του αυτοκίνητο. Αν τη δει «άρχοντας» του δρόμου και οδηγάει απερίσκεπτα, γιατί να έχει μεγαλύτερη ασφάλεια? Νεαρό άτομο από την παλιά μου γειτονιά σκοτώθηκε πριν από λίγα χρόνια από δικό του μέγιστο οδηγικό λάθος. Είχε πουλήσει το ταπεινό του αυτοκίνητο και αγόρασε ένα γρήγορο αυτοκίνητο με απόλυτα κριτήρια, και σκοτώθηκε περίπου 2-3 μήνες μετά την αγορά του καινούργιου οχήματος.
-
Σε σχέση με το κόλλημα πίσω από φορτηγό, επειδή για πολλά χρόνια οδηγούσα cinquecento και ποτέ δεν κινδύνευσα σε προσπέραση, ενώ με το επόμενο πολύ γρηγορότερο αυτοκίνητο κινδύνευσα λόγω βλακείας μου, ναι έχω μείνει με το cinque απίστευτες φορές πίσω από φορτηγά, έχω σταματήσει σε πάρκινγκ μέχρι να «καθαρίσει» ο δρόμος κλπ. Επίσης, το να είναι μπροστά φορτηγό δεν σημαίνει ότι εγώ θα κολλήσω στα 2 μέτρα από πίσω του και δε θα βλέπω τίποτα, αυτό και οι πλέον άσχετοι ή άπειροι οδηγοί συνήθως το αποφεύγουν.
-
Από την εμπειρία μου, τα περισσότερα επικίνδυνα προσπεράσματα τα έχω δει με γρήγορα αυτοκίνητα, όπου ο οδηγός είτε υπερεκτιμάει τις ικανότητές του, είτε οδηγεί εγωιστικά.
-
Έχω γράψει πριν λίγους μήνες ότι ως συνοδηγός έτυχε να κάνω την ίδια διαδρομή με το ίδιο αυτοκίνητο, αλλά με διαφορετικό οδηγό. Την πρώτη φορά ήμασταν ασφαλείς, στη δεύτερη διαδρομή επικίνδυνοι (λάθος προσπεράσεις, τρέξιμο εκεί που δεν πρέπει κλπ.). Δεν έφταιγε το αυτοκίνητο (ήταν το ίδιο), αλλά ο οδηγός.
-
Αυτά που γράφει ο ThanasisN, ότι «Ο κίνδυνος δεν βρίσκεται στο όχημα αλλά στον οδηγό και στον δρόμο» είναι αληθές.
Jacob
-
-
εγω παντος για να κανω οικονομια στη βενζινη,προσπερναω μονο τα πολυ αργα οχηματα φορτηγα,τρακτερ και τα λοιπα.κραταω σταθερη ταχυτητα 90-100χλμ και τους αφηνω ολους να περνουν.με αυτη την οδηγηση κανω 200 χλμ με 13 λιτρα μονο και φορτωμενο το αμαξι με καθε ειδους μπαγκαζια.οποτε για προσπερασμα ουτε λογος.....μονο με την πεμπτη συμφερει να κινεισε πλεον.
-
Aπό αυτά που διαβάζω νιώθω ώρες-ώρες οτι είμαστε το φόρουμ του Cosmopolitan...
-
Ο χρήστης sacracer έγραψε:
εγω παντος για να κανω οικονομια στη βενζινη,προσπερναω μονο τα πολυ αργα οχηματα φορτηγα,τρακτερ και τα λοιπα.κραταω σταθερη ταχυτητα 90-100χλμ και τους αφηνω ολους να περνουν.με αυτη την οδηγηση κανω 200 χλμ με 13 λιτρα μονο και φορτωμενο το αμαξι με καθε ειδους μπαγκαζια.οποτε για προσπερασμα ουτε λογος.....μονο με την πεμπτη συμφερει να κινεισε πλεον.Και αν πηγαινες με 120- 130 χλμ, θα εκαιγες 2-3 λιτρα περισσοτερο, θα εφτανες στα 3/4 του χρονου που εφτασες.
Σιγα την οικονομια.Αν θελησω να κανω οικονομια, καθομαι σπιτι μου.
-
Ο χρήστης nikospappas έγραψε:
εγω παντος για να κανω οικονομια στη βενζινη,προσπερναω μονο τα πολυ αργα οχηματα φορτηγα,τρακτερ και τα λοιπα.κραταω σταθερη ταχυτητα 90-100χλμ και τους αφηνω ολους να περνουν.με αυτη την οδηγηση κανω 200 χλμ με 13 λιτρα μονο και φορτωμενο το αμαξι με καθε ειδους μπαγκαζια.οποτε για προσπερασμα ουτε λογος.....μονο με την πεμπτη συμφερει να κινεισε πλεον.
Και αν πηγαινες με 120- 130 χλμ, θα εκαιγες 2-3 λιτρα περισσοτερο, θα εφτανες στα 3/4 του χρονου που εφτασες.
Σιγα την οικονομια.Αν θελησω να κανω οικονομια, καθομαι σπιτι μου.
και γιατί 'σιγα την οικονομία' και δεν είναι 'σιγά το κέρδος' από άποψη χρόνου;
πχ σε μια απόσταση 50 (καπου λίγο εκτός πολης δλδ) χλμ ξέρεις ποιά ειναι η διαφορά του να πηγαίνεις με 100 και να πηγαίνεις 130;
δλδ ντε και καλά πρέπει να εχουμε εμείς δικαιο και οι άλλοι άδικο
με ποια ταχυτητα προσπερνατε;;;