-
κι αν λεμε... αν... βρεθει οτι ο υπουργος/βολευτης/κλεφτης που διαθετει το ταπεινο ποσο των 175 μυριακιων ευρωπουλων, σε καταθεσεις, ειναι και λιγο κουφος, εκτος απο ξεχασιαρης... τι θα λενε οι υπερμαχοι των διοδιων; οτι καλως πληρωνουνε;
μπορει να ειναι αλλος υποψηφιος κλεφτης (μεχρι να αποδειχθει, αν ποτε), αλλα αν ειναι καποιος τεως πεχωδε;
-
Κι επειδή στις σχεδόν τέσσερις δεκαετίες σ'αυτόν τον κόσμο έμαθα ότι τίποτα δεν χαρίζεται αλλά όλα κατακτιούνται, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι μετά από όλες αυτές τις ιστορίες, επίκειται ως ένδειξη καλής θέλησης μείωση των διοδίων.
Θα παρακαλούσα βέβαια όλους όσους ήταν και είναι κατά όλου αυτού του αγώνα και καταφέρθηκαν υποτιμητικά και ειρωνικά για τα αποτελέσματα του (όχι μόνο εδώ μεσά αλλά παντού) να δημιουργήσουν ένα ταμείο όπου κάθε φορά που θα περνάνε από τα μειωμένα διόδια να δίνουν τη διαφορά υπέρ κάποιου καλού σκοπού.
Γιατί είναι τουλάχιστον unfair να καρπώνεσαι κάτι για το οποίο έχεις καταφερθεί ειρωνικά και υποτιμητικά κάνοντας στο τέλος κο κο κο.. -
Αλλο πραγμα η μειωση την σταθμων και ο εξορθολογισμος την τιμων των διοδιων, ( που δεν νομιζω να διαφωνει κανεις), και αλλο το να μην πληρωνεις η η απαιτηση να καταργηθουν τα διοδια, δεν νομιζεις ?
-
Αλλοι λαοι ,αλλα ηθη
'Η Στοκχόλμη τόλμησε αυτό που η Αθήνα μάλλον δεν θα ζήσει ποτέ. Μέσα σε επτά μήνες πιλοτικής λειτουργίας των διοδίων για το κέντρο της πόλης, η σουηδική πρωτεύουσα μείωσε 22% την κίνηση και 14% τους ρύπους, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη μεταστροφή της κοινής γνώμης. Οι πολίτες, που αρχικά διαφωνούσαν με την επιβολή διοδίων, συμφώνησαν τελικώς πανηγυρικά στο σχετικό δημοψήφισμα. Δεν διεκδικούν τον τίτλο των πρωτοπόρων. Προηγήθηκε το Λονδίνο τον Μάρτιο του 2003. Μικρή σημασία έχει, ωστόσο, η πατρότητα της ιδέας. Λαμβάνοντας υπόψη τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητές της -αποτελείται από νησιά συνδεόμενα μεταξύ τους με γέφυρες-, οι αρχές της Στοκχόλμης έκριναν ότι για να μειωθούν οι ουρές χιλιομέτρων που σχηματίζονταν καθημερινά στις εισόδους και τις εξόδους της πόλης έπρεπε να επιβάλλεται χρέωση στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. που αποφάσιζαν να διέλθουν από αυτές. Συνάντησαν αντιδράσεις και μάλιστα σοβαρές. Ζήτησαν από τους πολίτες μια πίστωση χρόνου. Να μη βιαστούν να κρίνουν, αν προηγουμένως δεν δοκιμάσουν την αποτελεσματικότητα του μέτρου. Μετά επτά μήνες πιλοτικής λειτουργίας των σταθμών διοδίων στα 18 σημεία πρόσβασης στο κέντρο, οι κάτοικοι της Στοκχόλμης κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν για την αποτελεσματικότητά τους, σε δημοψήφισμα που διεξήχθη στις 17 Σεπτεμβρίου, ταυτόχρονα με τις δημοτικές και εθνικές εκλογές. Και είπαν το ΝΑΙ: γιατί η μείωση του όγκου της κίνησης των οχημάτων σε ποσοστό 22% τους είχε πείσει. Πείραμα επτά μηνών «Από τις 3 Ιανουαρίου ώς τις 31 Ιουλίου ζήσαμε σε μια καλύτερη πόλη, όπου οι διαδρομές γίνονταν σε μικρότερο χρόνο, η ροή της κίνησης είχε επανέλθει σε ανεκτά επίπεδα, ενώ τα επίπεδα μονοξειδίου του άνθρακα, οξειδίου το θείου και των αιωρούμενων μικροσωματιδίων είχαν μειωθεί μέχρι και 14%. Το πρώτο τοπικού χαρακτήρα δημοψήφισμα στην ιστορία της Στοκχόλμης μάς επιφύλαξε μιαν ενδιαφέρουσα ανατροπή: τη μεγαλύτερη -κατά την άποψή μου- μεταστροφή της κοινής γνώμης που έγινε ποτέ στη Σουηδία. Το περασμένο φθινόπωρο οι σφυγμομετρήσεις έδειχναν πως τα 2/3 των κατοίκων δεν συμφωνούσαν με την επιβολή διοδίων. Μετά την πειραματική λειτουργία τους, το 51,7%, δηλαδή 700.000 άνθρωποι αποφάσισαν πως η πόλη τα έχει ανάγκη, δίνοντάς μας έναν ακόμη σημαντικό λόγο να θεωρούμε πως πετύχαμε». Ο άνθρωπος που μου μιλάει λέγεται Γκούναρ Σέντερχολμ και είναι ο επικεφαλής του γραφείου διαχείρισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης του Δήμου της Στοκχόλμης. Αν βρισκόμασταν τετ-α-τετ, φαντάζομαι πως θα διέκρινα στο πρόσωπό του ένα συγκρατημένο χαμόγελο ικανοποίησης. Γιατί, λίγους μήνες μετά τη δοκιμαστική λειτουργία των διοδίων, είναι θέμα χρόνου η ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης από το Σουηδικό Κοινοβούλιο για την μόνιμη επαναφορά τους, και μάλιστα με τη σύμφωνη γνώμη των πολιτών. Η νέα κυβέρνηση των Συντηρητικών έχει εξάλλου δεσμευθεί δημοσίως πως θα σεβαστεί την ετυμηγορία τους. Διόδια χωρίς μπάρες Το γεγονός ότι η Στοκχόλμη είναι μια νησιωτική πρωτεύουσα της οποίας τα όρια καθίστανται διακριτά μέσα από ένα σύστημα γεφυρών, επέτρεψε εξ αρχής στην επιτροπή σχεδιασμού των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων να χωροθετήσουν με ακρίβεια τα σημεία από τα οποία «θα ελέγχεται» η διέλευση των Ι.Χ. Σε αντίθεση με το Λονδίνο, όπου οι χρεώσεις προκύπτουν ανάλογα με την απόσταση που διανύουν μέσα στα 22 τ.χλμ που αποτελούν το κέντρο της πόλης, στη Στοκχόλμη οι εποχούμενοι πληρώνουν το αντίστοιχο αντίτιμο κάθε φορά που εισέρχονται ή εξέρχονται από αυτήν. «Εκεί εντοπίστηκε το δικό μας πρόβλημα», εξηγεί ο Γκούναρ Σέντερχολμ. «Τοποθετήσαμε λοιπόν κάμερες που φωτογραφίζουν τις πινακίδες των οχημάτων και διαβάζουν το ειδικό τσιπ αναγνώρισης με το οποίο είναι εφοδιασμένο κάθε Ι.Χ., στέλνοντας εν συνεχεία τη σχετική ειδοποίηση στο σπίτι του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Δεν υπάρχουν οι γνωστές ''μπάρες'' για την αποφυγή μποτιλιαρίσματος. Οι οδηγοί είχαν προθεσμία 5 ημερών να καταβάλουν το σχετικό αντίτιμο είτε με πάγια εντολή στον τραπεζικό τους λογαριασμό είτε μέσω Ιντερνετ είτε πηγαίνοντας οι ίδιοι στο πλησιέστερο ταχυδρομείο. Oταν, πάντως, το μέτρο επανέλθει, οι χρεώσεις θα γίνονται σε μηνιαία βάση για πρακτικούς και οικονομικούς λόγους». Ωστόσο, το υψηλό κόστος του εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας με το οποίο εφοδιάστηκε ο Δήμος της Στοκχόλμης προκάλεσε τη δυσαρέσκεια μεγάλης μερίδας των πολιτών. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που υποστήριξαν πως η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού με 380 εκατομμύρια ευρώ για ένα πείραμα με άγνωστα ποσοστά επιτυχίας είναι μάλλον πολλά λεφτά. «Θέσαμε ως στόχο τον περιορισμό της κίνησης κατά 10-15% και φτάσαμε το 22%. Εφόσον το σύστημα λειτουργήσει, η απόσβεση θα γίνει μέσα σε 5 χρόνια το πολύ», απαντά ο Γκούναρ Σέντερχολμ. «Από τα χρήματα αυτά, τα μισά περίπου χρησιμοποιήθηκαν για την αγορά 200 καινούργιων λεωφορείων και την εισαγωγή 20 νέων γραμμών αστικών συγκοινωνιών, ενώ δημιουργήθηκαν 13.500 θέσεις στάθμευσης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς που έγινε ποτέ στη Στοκχόλμη». Το μεγάλο ζήτημα που προέκυψε ήταν η μορφή με την οποία θα εισπράττονταν τα τέλη διέλευσης. Η οικονομική επιβάρυνση για τη χρήση των εισόδων και εξόδων της πόλης θεωρήθηκε υποχρεωτική συνεισφορά των πολιτών προς την κοινότητα, δηλαδή φόρος, ωστόσο η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν έχει το δικαίωμα να επιβάλει φορολογία σε ανθρώπους που δεν ζουν εντός της δικαιοδοσίας της (το 48% των εποχούμενων κατά τη διάρκεια της πειραματικής εφαρμογής ήταν κάτοικοι της πρωτεύουσας, το 36% της κομητείας της Στοκχόλμης, ενώ το 6% προερχόταν από την υπόλοιπη χώρα). Η προηγούμενη κυβέρνηση των Σοσιαλδημοκρατών είχε παράλληλα να αντιμετωπίσει μία ακόμη βασική παράμετρο. Εχοντας υποσχεθεί στους ψηφοφόρους ότι δεν θα προχωρήσει στην υιοθέτηση του συγκεκριμένου μέτρου, θεώρησε πως δεν είχε άλλη επιλογή από το να δώσει το λόγο στους πολίτες. Οπως ακριβώς και έγινε. Οι αποστάσεις εκμηδενίστηκαν! «Πριν από τον Ιανουάριο του 2006, μεταξύ 7.30 π.μ. και 7.30 μ.μ τα όρια της πόλης διέσχιζαν περίπου 450.000 Ι.Χ. καθημερινά. Κατά τη διάρκεια του πιλοτικού προγράμματος μειώθηκαν στα 340.000», εξηγεί ο Μπίργκερ Χουκ, υπεύθυνος της προπαρασκευαστικής μελέτης για λογαριασμό του Οργανισμού Οδικού Δικτύου Σουηδίας. «Ο χρόνος διάνυσης των αποστάσεων εντός της Στοκχόλμης μειώθηκε από 30% έως και 50%. Το παράδοξο ήταν ότι τα λεωφορεία, επειδή υποχρεούνται να τηρούν με ακρίβεια το χρόνο άφιξης και αναχώρησης από τις στάσεις, αναγκάζονταν να περιμένουν αρκετή ώρα για να φύγουν, αφού έφταναν νωρίτερα! Δεν το είχαμε προβλέψει. Με τα έσοδα, πάντως, από το φόρο διέλευσης σκοπεύουμε να επεκτείνουμε το υπάρχον δίκτυο των λεωφορειολωρίδων, ώστε να συντομεύσουμε ακόμα περισσότερο τη διάρκεια των διαδρομών». Από την καταβολή διοδίων και τα τέλη στάθμευσης εξαιρέθηκαν τα κινούμενα με φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες Ι.Χ. (2% επί του συνόλου). Οταν το σύστημα τέθηκε σε εφαρμογή, οι πολίτες είχαν ήδη λάβει από τον Δήμο της πόλης επιστολή που εξηγούσε τι πρέπει να κάνουν, πότε ισχύουν οι περιορισμοί διέλευσης από τις 18 εισόδους και εξόδους και ποια είναι η φιλοσοφία των νέων μέτρων. Η ενημερωτική καμπάνια συνολικού κόστους 5 εκατομμυρίων ευρώ συνοδεύθηκε από ένα εκτενές πρόγραμμα δράσεων, όπως καταχωρίσεις στα ΜΜΕ, ανοιχτές συζητήσεις και εκδηλώσεις από γειτονιά σε γειτονιά, καθώς επίσης τη λειτουργία σχετικής ιστοσελίδας και τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης πολιτών. Ανάλογα με την ώρα της ημέρας, οι οδηγοί καλούνταν να πληρώσουν 1-2 ευρώ κάθε φορά που περνούσαν από έναν από τους 18 σταθμούς ελέγχου, από τις 6.30 π.μ. ώς τις 6.30 μ.μ. εκτός των Σαββατοκύριακων. Η μέγιστη χρέωση δεν μπορούσε να υπερβαίνει τα 6 ευρώ την ημέρα ανά όχημα. «Ηταν βασικό να επικοινωνήσουμε την ιδέα στον κόσμο», επισημαίνει ο Μπίργκερ Χουκ. «Τα τεχνικά λάθη διορθώνονται, η κακή πληροφόρηση όμως δημιουργεί άσχημη εικόνα, ορισμένες φορές μη αναστρέψιμη. Οι πολίτες εμπιστεύθηκαν ένα σύστημα, το οποίο σχεδιαζόταν επί δυόμισι χρόνια, γιατί διαπίστωσαν από πρώτο χέρι την ακρίβεια, την αξιοπιστία και τα απειροελάχιστα ποσοστά λάθους, που δεν ξεπέρασαν το 1%». Ωστόσο, οι κάτοικοι των περιχώρων είχαν μέχρι τέλους διαφορετική γνώμη, την οποία εξέφρασαν και στο δημοψήφισμα (60% ΟΧΙ), χωρίς να επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα, καθώς τα προάστια, ως μικρότερα πληθυσμιακά, μειοψήφησαν. «Εχουμε το χρόνο να τους πείσουμε. Το σίγουρο είναι πως υπάρχει πρόβλημα και πως η χάραξη και κατασκευή καινούργιων δρόμων δεν δίνουν τη λύση. Κάποια στιγμή θα γεμίσουν κι αυτοί. Το θέμα είναι να αποτρέψεις τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. Φυσικά, κάθε πόλη είναι διαφορετική, εμείς είχαμε ένα γεωγραφικό πλεονέκτημα. Ομως, αν δεν θέσεις στόχους, δεν πετυχαίνεις και κανέναν. Και να σας πω και κάτι άλλο; Η δική μας εμπειρία έδειξε πως δεν υπάρχει πολιτικό κόστος. Η Στοκχόλμη είπε ΝΑΙ στα διόδια και ΟΧΙ στην δημοτική αρχή και την κυβέρνηση που τα επέβαλε, προφανώς για λόγους εντελώς διαφορετικούς. Αυτό λέει πολλά...». Hμερομηνία : 13-11-06 Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΜΑΝΔΡΑΚΟΥ Καθημερινή'
-
Ο χρήστης nikospappas έγραψε:
Αλλο πραγμα η μειωση την σταθμων και ο εξορθολογισμος την τιμων των διοδιων, ( που δεν νομιζω να διαφωνει κανεις), και αλλο το να μην πληρωνεις η η απαιτηση να καταργηθουν τα διοδια, δεν νομιζεις ?Δηλαδή αν καταργηθούν, λέω αν, εσύ θα απαιτήσεις να συνεχίσεις να πληρώνεις???
Λέω λοιπόν ότι η μείωση των διοδίων αν γίνει δεν θα γίνει επειδή μας λυπήθηκε ο Μπόμπολας ή ο Μαγκριώτης. Θα γίνει μετά από αυτούς τους αγώνες. Ή διαφωνείς σε αυτό? -
Ο χρήστης SU-30 έγραψε:
Αλλοι λαοι ,αλλα ηθη
...Έλα μωρέ, ξέρουν τώρα οι Σουηδοί...
-
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Αλλοι λαοι ,αλλα ηθη
...Έλα μωρέ, ξέρουν τώρα οι Σουηδοί...
Μακάρι να ήξεραν. Δυστυχώς, είναι άσχετοι. Γιατί δεν πηγαίνεις μαζί με 5-10 καλόπαιδα συναδέλφους σου να τους δείξεις the Greek way, πώς γίνονται οι μπίζνες;;;;
Αυτοί, έβαλαν διόδια, αλλά έφτιαξαν συγκοινωνίες και λοιπές υποδομές. Εμείς, ως πιο έξυπνοι, βάλαμε διόδια, μειώσαμε τις δημόσιες συγκοινωνίες (βλ. ΟΣΕ), ζητάμε διόδια και στις μεγάλες πόλεις με ταυτόχρονη μείωση των ΜΜΜ (βλ. ΕΘΕΛ), ενώ ταυτοχρόνως αυξάνουμε βενζίνη, εισιτήρια, ταρίφα στα ΤΑΧΙ και φυσικά ακολουθούμε το παρακάτω ανέκδοτο:
Πόσο κοστίζει ο δρόμος; Έστω Χ€ από τον Αλβανό, 2Χ€ από το Γερμανό.
Λοιπόν, εμείς δίνουμε προσφορά 10Χ€, δίνουμε Χ€ στον Αλβανό να κάνει τη δουλειά (το κάναμε σε ΟΛΑ τα έργα), δίνουμε άλλα 2Χ€ στο Γερμανό να σωπάσει (το κάναμε, με Γάλλους, ΗΠΑ κτλ), ενώ τα 7Χ€ τα μοιράζουμε στα δύο (εργολάβοι και αυτοί που έπαιρναν τα έργα από εξωτερικό).
Οι Σουηδοί, λοιπόν, χρειάζονται βοήθεια. Πολύ βοήθεια μάλιστα, για να ΞΕΡΟΥΝ πραγματικά πώς δουλεύουν πραγματικά στην πιάτσα. Προς το παρόν, είναι βλάκες και φτιάχνουν κράτος και τίποτε παραπάνω.
Ευχαριστώ.
-
Ο Σύνδεσμος Ειλικρινών Εργολάβων τα καταγγέλλει όλα αυτά.
-
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
Κι επειδή στις σχεδόν τέσσερις δεκαετίες σ'αυτόν τον κόσμο έμαθα ότι τίποτα δεν χαρίζεται αλλά όλα κατακτιούνται, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι μετά από όλες αυτές τις ιστορίες, επίκειται ως ένδειξη καλής θέλησης μείωση των διοδίων.
Θα παρακαλούσα βέβαια όλους όσους ήταν και είναι κατά όλου αυτού του αγώνα και καταφέρθηκαν υποτιμητικά και ειρωνικά για τα αποτελέσματα του (όχι μόνο εδώ μεσά αλλά παντού) να δημιουργήσουν ένα ταμείο όπου κάθε φορά που θα περνάνε από τα μειωμένα διόδια να δίνουν τη διαφορά υπέρ κάποιου καλού σκοπού.
Γιατί είναι τουλάχιστον unfair να καρπώνεσαι κάτι για το οποίο έχεις καταφερθεί ειρωνικά και υποτιμητικά κάνοντας στο τέλος κο κο κο..Έχεις μήπως την εντύπωση ότι η μείωση των τιμών θα έρθει λόγω της μείωσης του κέρδους των εταιριών; Της μείωσης των μισθών των εργαζομένων σε αυτές μήπως;
Θα έρθει γιατί το κράτος αποφάσισε για μια ακόμα φορά να βάλει το χέρι στην τσέπη ώστε να επιδοτήσει με μεγαλύτερο ποσοστό την δική σου και την δική μου διέλευση, κυρίως για να αποφύγει το πολιτικό κόστος. Με πιο απλά λόγια, θα χρεώνει περισσότερο τον κάθε φορολογούμενο, ώστε εσύ που χρησιμοποιείς τον συγκεκριμένο δρόμο να πληρώνεις λιγότερο.
Και περιμένεις από τον φορολογούμενο να σου πει και ευχαριστώ για αυτό;
-
Ο χρήστης pipinos1976 έγραψε:
Αυτοί, έβαλαν διόδια, αλλά έφτιαξαν συγκοινωνίες και λοιπές υποδομές. Εμείς, ως πιο έξυπνοι, βάλαμε διόδια, μειώσαμε τις δημόσιες συγκοινωνίες (βλ. ΟΣΕ), ζητάμε διόδια και στις μεγάλες πόλεις με ταυτόχρονη μείωση των ΜΜΜ (βλ. ΕΘΕΛ), ενώ ταυτοχρόνως αυξάνουμε βενζίνη, εισιτήρια, ταρίφα στα ΤΑΧΙ και φυσικά ακολουθούμε το παρακάτω ανέκδοτο:Συμφωνώ γενικά με αυτά που λες. Υπάρχουν όμως κάποιες λεπτομέρειες:
α) Στη Στοκχόλμη μπήκαν διόδια σε έτοιμους δρόμους. Το μόνο έξοδο που έγινε ήταν το σύστημα ελέγχου και τα λειτουργικά. Μήνες αφού άρχισαν τα πρώτα έσοδα του ολοκληρωμένου συστήματος, ξεκίνησε η αξιοποίηση των κερδών (αγορά λεωφορείων) και συνεχίζεται. Για κάποιους μήνες δηλαδή, οι κινούμενοι στην Στοκχόλμη χρησιμοποιούσαν υποδομές που είχαν ήδη πληρώσει, που μέχρι πριν λίγο ήταν εντελώς δωρεάν, και μετά από καιρό άρχισαν να βλέπουν κάτι. Και μάλιστα, όχι οι οδηγοί, αλλά οι υπόλοιποι.β) Το κυριότερο πρόβλημα στην αύξηση στα ΜΜΜ δεν είναι η ίδια η αύξηση, αλλά η μείωση της επιδότησης. Τελικά πληρώνουμε στο χέρι μεγάλο μέρος από αυτά που πληρώναμε μέσω φόρων.
γ) Όσο πρόβλημα είναι το ότι δεν ξέρουμε πού πάνε αυτά που πληρώνουμε, άλλο τόσο είναι ότι δεν ξέρουμε από πού έρχονται αυτά που λαμβάνουμε... Το τελευταίο όμως το αναρωτιώμαστε μόνο όταν περιοριστεί/κοπεί το επίδομα. Δεν θα ήταν πιο υπεύθυνο να απαιτούμε και τα δύο;
Πολλοί λένε «πληρώνω τέλη κυκλοφορίας, άρα γιατί και διόδια;». Αγνοούν ότι το 90% των τελών κυκλοφορίας πάει εδώ και χρόνια στην τοπική αυτοδιοίκηση (και οι Δήμαρχοι φωνάζουν ότι πληρώνουμε τέλη, άρα όχι διόδια)... Και αυτά πού πάνε;
Από εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/dhmoi/2022 (2009)
«ο πρώην υπουργός [Αλογοσκούφης] σημείωσε ότι η αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 20% «έγινε ακριβώς για να αντικατασταθεί στους δήμους η απώλεια, που θα προερχόταν από την ήδη τότε συζητούμενη κατάργηση τους τέλους παρεπιδημούντων».»
«ο αντιπρόεδρος της ΚΕΔΚΕ Κ. Τζανακούλας επισήμανε ότι η πρόβλεψη του νόμου για την αύξηση των τελών κυκλοφορίας, κατά 20%, και η απόδοση 90% αυτών (από 50%) στην τοπική αυτοδιοίκηση «αφορά αποκλειστικά και μόνο στις μεταφερθείσες μέχρι τώρα αρμοδιότητες».» Αυτές περιλαμβάνουν κατασκευή και λειτουργία σχολείων, λειτουργία παιδικών σταθμών, ΚΕΠ κ.λπ. -
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
Αλλο πραγμα η μειωση την σταθμων και ο εξορθολογισμος την τιμων των διοδιων, ( που δεν νομιζω να διαφωνει κανεις), και αλλο το να μην πληρωνεις η η απαιτηση να καταργηθουν τα διοδια, δεν νομιζεις ?
Δηλαδή αν καταργηθούν, λέω αν, εσύ θα απαιτήσεις να συνεχίσεις να πληρώνεις???
Λέω λοιπόν ότι η μείωση των διοδίων αν γίνει δεν θα γίνει επειδή μας λυπήθηκε ο Μπόμπολας ή ο Μαγκριώτης. Θα γίνει μετά από αυτούς τους αγώνες. Ή διαφωνείς σε αυτό?Οχι δεν θα πληρωνω, φυσικα.
Για το αλλο που λες, αν η μειωση της τιμης των διοδιων κατα 30% για παραδειγμα φερει και αυξηση του χρονου παραχωρησης κατα 30% επισεις, τοτε μια τρυπα στο νερο εκανε ο αγωνας.
Αυτο που επρεπε να γινει, ΙΜΗΟ, ειναι η επαναεξεταση των συμβασεων παραχωρησης απο το κρατος, αλλα αυτο ειναι αλλου ειδους αγωνας και για να γινει θελει 'αλλη' κυβερνηση και 'αλλη' δικαιοσυνη. -
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Κι επειδή στις σχεδόν τέσσερις δεκαετίες σ'αυτόν τον κόσμο έμαθα ότι τίποτα δεν χαρίζεται αλλά όλα κατακτιούνται, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι μετά από όλες αυτές τις ιστορίες, επίκειται ως ένδειξη καλής θέλησης μείωση των διοδίων.
Θα παρακαλούσα βέβαια όλους όσους ήταν και είναι κατά όλου αυτού του αγώνα και καταφέρθηκαν υποτιμητικά και ειρωνικά για τα αποτελέσματα του (όχι μόνο εδώ μεσά αλλά παντού) να δημιουργήσουν ένα ταμείο όπου κάθε φορά που θα περνάνε από τα μειωμένα διόδια να δίνουν τη διαφορά υπέρ κάποιου καλού σκοπού.
Γιατί είναι τουλάχιστον unfair να καρπώνεσαι κάτι για το οποίο έχεις καταφερθεί ειρωνικά και υποτιμητικά κάνοντας στο τέλος κο κο κο..Έχεις μήπως την εντύπωση ότι η μείωση των τιμών θα έρθει λόγω της μείωσης του κέρδους των εταιριών; Της μείωσης των μισθών των εργαζομένων σε αυτές μήπως;
Θα έρθει γιατί το κράτος αποφάσισε για μια ακόμα φορά να βάλει το χέρι στην τσέπη ώστε να επιδοτήσει με μεγαλύτερο ποσοστό την δική σου και την δική μου διέλευση, κυρίως για να αποφύγει το πολιτικό κόστος. Με πιο απλά λόγια, θα χρεώνει περισσότερο τον κάθε φορολογούμενο, ώστε εσύ που χρησιμοποιείς τον συγκεκριμένο δρόμο να πληρώνεις λιγότερο.
Και περιμένεις από τον φορολογούμενο να σου πει και ευχαριστώ για αυτό;
ενω τωρα δεν χρεωνει τον καθε φορολογουμενο;
δεν χρεωνει τους χρηστες μιας οδου για την κατασκευη μιας αλλης;
με τη 'λογικη' του να πληρωνουμε για δρομους οσοι τους χρησιμοποιουμε, δεν θα επρεπε να κατασκευαζεται κανενας δρομος πλεον σε κανεναν νομο.
μπορει να γινει και τοπικιστικο φαινομενο. οποιος νομος θελει δρομο, θα τον πληρωνουν οι κατοικοι του νομου και διοδια για τους υπολοιπους. λογικοτατο.
οτι ακριβως εκανε καποιος πρωην δημαρχος... χρεωση σταθμευσης για τους 'αλλους' κατοικους της πολης, αλλων δημων, δωρεαν για τους κατοικους της περιοχης. λες και ο δημοτης ζωγραφου δεν πληρωνει ιδια τελη κυκλοφοριας με τον δημοτη αθηναιων. ο δημοτης αθηναιων μπορει να παρκαρει δωρεαν στου ζωγραφου, αλλα το αντιστροφο οχι.
προφανως οι δρομοι και οι αυτοκινητοδρομοι ειναι για ολους. ολοι επωφελουνται, αμεσα η εμμεσα σε μικροτερο η μεγαλυτερο ποσοστο, χρηστες η οχι
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Κι επειδή στις σχεδόν τέσσερις δεκαετίες σ'αυτόν τον κόσμο έμαθα ότι τίποτα δεν χαρίζεται αλλά όλα κατακτιούνται, ο Μαγκριώτης δήλωσε ότι μετά από όλες αυτές τις ιστορίες, επίκειται ως ένδειξη καλής θέλησης μείωση των διοδίων.
Θα παρακαλούσα βέβαια όλους όσους ήταν και είναι κατά όλου αυτού του αγώνα και καταφέρθηκαν υποτιμητικά και ειρωνικά για τα αποτελέσματα του (όχι μόνο εδώ μεσά αλλά παντού) να δημιουργήσουν ένα ταμείο όπου κάθε φορά που θα περνάνε από τα μειωμένα διόδια να δίνουν τη διαφορά υπέρ κάποιου καλού σκοπού.
Γιατί είναι τουλάχιστον unfair να καρπώνεσαι κάτι για το οποίο έχεις καταφερθεί ειρωνικά και υποτιμητικά κάνοντας στο τέλος κο κο κο..Έχεις μήπως την εντύπωση ότι η μείωση των τιμών θα έρθει λόγω της μείωσης του κέρδους των εταιριών; Της μείωσης των μισθών των εργαζομένων σε αυτές μήπως;
Θα έρθει γιατί το κράτος αποφάσισε για μια ακόμα φορά να βάλει το χέρι στην τσέπη ώστε να επιδοτήσει με μεγαλύτερο ποσοστό την δική σου και την δική μου διέλευση, κυρίως για να αποφύγει το πολιτικό κόστος. Με πιο απλά λόγια, θα χρεώνει περισσότερο τον κάθε φορολογούμενο, ώστε εσύ που χρησιμοποιείς τον συγκεκριμένο δρόμο να πληρώνεις λιγότερο.
Και περιμένεις από τον φορολογούμενο να σου πει και ευχαριστώ για αυτό;
έχεις τέτοια πληροφόρηση?
Γιατί απ'ότι είπαν προσπαθούν να κάνουν επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης με βάση τα νέα δεδομένα της οικονομικής κρίσης κλπ. (που έπρεπε να το είχαν κάνει) με αντισταθμιστκό στους παραχωρησιούχους βέβαια την άμεση απαλλοτρίωση των εκτάσεων από το δημόσιο (κάτι το οποίο είχε καθυστερήσει σημαντικά), το οποίο όμως είναι και το μόνο δίκαιο που ζητάνε οι εταιρείες από το δημόσιο. Γιατί άλλο κόστος εχει να φτιάχνεις ένα δρόμο συνεχόμενο πχ 60 χιλιομέτρων και άλλο να φτιάχνεις τρία χιλιόμετρα εδώ, δέκα χιλιόμετρα εκεί, ένα πιο πέρα κλπ. -
http://www.autobild.gr/index.php?cat_id ... ge_id=4234
-
Ο χρήστης antonisczt έγραψε:
http://www.autobild.gr/index.php?cat_id=549&page_id=4234Τα πρωταπριλιάτικα αστεία δεν έχουν νόημα, όταν καθημερινά διαβάζουμε ψευδείς ειδήσεις...
-
Κ εμενα μου φανηκε τραβηγμενο,αλλα μαυτα που γινονται το τελευταιο διαστημα,ειπα μηπως.....
-
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Τα πρωταπριλιάτικα αστεία δεν έχουν νόημα, όταν καθημερινά διαβάζουμε ψευδείς ειδήσεις...
Να υπενθυμισω στους παλιοτερους Αθηναιους οδηγους οτι η εφαρμογη του μετρου του Δακτυλιου ξεκινησε Πρωταπριλια?
-
Ο χρήστης papatzas έγραψε:
προφανως οι δρομοι και οι αυτοκινητοδρομοι ειναι για ολους. ολοι επωφελουνται, αμεσα η εμμεσα σε μικροτερο η μεγαλυτερο ποσοστο, χρηστες η οχιΟι απλοί δρόμοι όντως είναι για όλους. Είναι εύκολο να γίνουν, είναι σε γενικές γραμμές φθηνοί, με μικρές απαιτήσεις συντήρησης και ουσιαστικά μηδενικές σε εποπτεία και εξυπηρετούν την βασική ανάγκη επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών περιοχών, οπότε είναι λογικό να τους πληρώνουν οι φορολογούμενοι.
Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι είναι εντελώς διαφορετική περίπτωση. Απαιτούν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και μελέτες για την κατασκευή τους, τεράστια ποσά για τις απαλλοτριώσεις γης στα σημεία από τα οποία θα περάσουν, για την κατασκευή σηράγγων και γεφυρών (όχι γιατί δεν γίνεται αλλιώς, αλλά γιατί αυτό είναι το πιο βολικό και ασφαλές για τους οδηγούς), ενώ και μετά από την αποπεράτωση τους εξακολουθούν να απαιτούν τεράστια έξοδα για την συνεχή συντήρηση και εποπτεία τους. Όχι, οι αυτοκινητόδρομοι ΔΕΝ είναι για όλους. Είναι μόνο για όσους είναι προετοιμασμένοι να πληρώνουν ώστε να απολαμβάνουν τις μεγαλύτερες ταχύτητες, την άνεση και την ασφάλεια που τέτοιοι δρόμοι προσφέρουν. Διαφορετικά μπορούν να χρησιμοποιήσουν το επαρχιακό οδικό δίκτυο.
ενω τωρα δεν χρεωνει τον καθε φορολογουμενο;
δεν χρεωνει τους χρηστες μιας οδου για την κατασκευη μιας αλλης;
με τη 'λογικη' του να πληρωνουμε για δρομους οσοι τους χρησιμοποιουμε, δεν θα επρεπε να κατασκευαζεται κανενας δρομος πλεον σε κανεναν νομο.
Ο φορολογούμενος σήμερα χρεώνεται σαφώς λιγότερο από όσο θα πλήρωνε αν επωμιζόταν μόνος του τα έξοδα της κατασκευής, βελτίωσης, συντήρησης και εποπτείας του αυτοκινητόδρομου. Επίσης είναι αυτονόητο ότι σε μια χρεοκοπημένη χώρα είναι παράλογο να ζητάμε από όλους να πληρώνουν για μια υπηρεσία υψηλών προδιαγραφών που ενδεχομένως δεν θα χρειαστούν ποτέ, την στιγμή που υπάρχουν εναλλακτικές για όσους δεν επιθυμούν να την πληρώσουν.
Θέλεις να πας από την Ελληνικό στην Ελευσίνα; Να πας από το κέντρο, ή από τον Πειραιά. Δεν θα πληρώνω εγώ (και πολύ περισσότερο ο συνταξιούχος που δεν έχει καν αυτοκίνητο) τους εργαζόμενους στην Α.Ο. που εποπτεύουν τον δρόμο για το δικό σου όφελος, για δική σου ευκολία, για να γλιτώνεις εσύ χρόνο. Αν θεωρείς ότι αξίζει τον κόπο, να πληρώσεις ώστε να απολαύσεις την υπηρεσία.
Για την ιστορία, ακόμα και αν περνούσε αύριο η Α.Ο. στα χέρια του δημοσίου, τα διόδια θα εξακολουθούσαν να υφίστανται καθώς α) σημαντικό κομμάτι τους είναι ΦΠΑ υπέρ του δημοσίου ούτως ή άλλως και β) ο δρόμος έχει συνεχή έξοδα. Από που θα καλυφθούν αυτά;
Το κατά πόσο τα χρήματα των διοδίων θα εξακολουθούσαν να πηγαίνουν στην συντήρηση του δρόμου όπως τώρα και όχι στις μαύρες τρύπες του προϋπολογισμού -όπως γινόταν επί δεκαετίες- αφήνοντας τον ίδιο τον δρόμο να ρημάζει είναι ένα ερώτημα βέβαια.
-
Οδηγοί θέλουν να πληρώσουν
http://www.newsit.gr/default.php?pname= ... show=11843
-
Πάντως το 'κίνημα' δεν πληρώνω πάει πολύ καλά, πλέον θα είναι χαζός όποιος πληρώνει διόδια για την Πατρών-Κορίνθου καθώς πολύ απλά ο δρόμος δεν θα κατασκευαστεί, οι κατασκευαστές την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια (αφού πρώτα οι επενδυτές έκοψαν τη χρηματοδότηση) Το ίδιο και ή Ιόνια, το ίδιο και η Ολύμπια οδός, το ίδιο και το μετρό Θεσσαλονίκης, κτλπ
Σαν χώρα πάμε απο το καλό στο καλύτερο Α στο διάλο...
-Διοδια- ...δεν πληρωνω!!!