-
Εσύ είσαι από τους τυχερούς που ο κινητήρας σου όλα τα μασάει.
Με το πρώτο μέρος συμφωνώ, με το δεύτερο όμως θα το δεχόμουνα μεν αλλά όχι και τόσο άφοβα δε, ίσως με περιορισμούς σε θερμοκρασία. Στις πιο ψηλές το Α5 δεν φτάνει το Α3. -
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνιστούν λιπαντικά με το σκεπτικό ότι τα αμάξια τους θα κινούνται σε δρόμους με όρια ταχύτητας. Στο Ελληνικό σιρκουί (κόντρες σε κάθε φανάρι, συνεχή προσπεράσματα, αναβάσεις, κλπ) οι ανάγκες λίπανσης είναι διαφορετικές.
-
τη γερμανική εθνική-χωρίς όριο ταχύτητας, δεν την έχουν υπ όψιν τους ?
-
Με τη λογικη αυτη να βαζουμε τοτε ολοι motul 300v!
-
Ο χρήστης S3 έγραψε:
Με τη λογικη αυτη να βαζουμε τοτε ολοι motul 300v!Στην προηγούμενη σελίδα η συζήτηση αφορά 0W10 και παρόμοια ιξώδη.
τη γερμανική εθνική-χωρίς όριο ταχύτητας, δεν την έχουν υπ όψιν τους ?
Τα λεπτά λάδια είναι καλύτερα σε ψηλές στροφές του κινητήρα. Αν το λάδι δεν ζεσταίνεται υπερβολικά (πχ πάνω από 130-150 C) το μικρό ιξώδες δεν είναι μειονέκτημα σε τέτοιες συνθήκες.
-
Εχω μια απορια σχετικα με τα Α1/Β1 και Α5/Β5:
Πως γινεται τα καινουργια Amsoil XL 5w30 να καλυπτουν μονο την Α1/Β1 και ταυτοχρονα να καλυπτουν την GM Dexos 1 η οποια υπερκαλυπτει τις προδιαγραφες LL-A-025, 6094M and 4718M (η προδιαγραφη της Corvette!) ?
Με βαση τα παραπανω δεν θα επρεπε να καλυπτουν και την Α5/Β5 ?
Τις ιδιες προδιαγραφες καλυπτουν και τα Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0w30 (A1/B1 και την GM4718M αλλα οχι την Α5/Β5).
Τελικα υπαρχει ουσιαστικη διαφορα μεταξυ Α1/Β1 και Α5/Β5 στο ιξωδες Χw30 ?
Ρωταω γιατι εχω αγορασει τα XL 5w30 και επειδη ζοριζω αρκετα το αμαξι (Auris 1.6 , για το οποιο ο κατασκευαστης προτεινει 0w20 για ολο το ευρος των θερμοκρασιων) σκεφτομαι μηπως τα Α1/Β1 δεν ειναι καταλληλα
-
σε κινητηρα TU5JP4 τι μαρκα λαδιων προτεινεται (Acea A3) σε ιξωδες 10-40?
-
Ο χρήστης thomaslar έγραψε:
σε κινητηρα TU5JP4 τι μαρκα λαδιων προτεινεται (Acea A3) σε ιξωδες 10-40?Καλο θα ειναι να βαλεις φουλ συνθετικο σε αυτο τον κινητηρα,
παρολαυτα αν αλλαζεις καθε 7500, πιστευω ενα total quartz 7000 θα σε καλυψει πληρως, ή elf 10-40 ή motul 6100 10-40. -
Ο χρήστης S3 έγραψε:
σε κινητηρα TU5JP4 τι μαρκα λαδιων προτεινεται (Acea A3) σε ιξωδες 10-40?
Καλο θα ειναι να βαλεις φουλ συνθετικο σε αυτο τον κινητηρα,
παρολαυτα αν αλλαζεις καθε 7500, πιστευω ενα total quartz 7000 θα σε καλυψει πληρως, ή elf 10-40 ή motul 6100 10-40.Συμφωνώ αλλά θα πρότεινα κάποιο 30άρι, εκτός αν κάνεις ιδιαίτερη χρήση ή έχεις ήδη πολλά χλμ / σου καίει λάδια.
Εξαρτάται από την χρήση. (π.χ. Mobil 1 0w40, ESP 5w30, Motul Xmax 5w30, Redline 10w30/5w30, Volvoline, Total, Elf κλπ) -
Suzuki Ignis Sport σκουπα, εξατμιση, σασμαν κ εχω κανει 89000χλμ
Εχω δοκιμασει πολλα διαφορετικα λαδια σε 5-30 κ ολα μου καιγαν στα 7000χλμ οπου κ τα αλλαζω απο 700ml μεχρι κ 1λιτρο στη χειροτερη
Τωρα φοραω redline 10-40 μου εκαψαν στα 6500χλμ 900ml περιπου κ ειμαι για αλλαγη λαδιων κ πηρα 300V 10w-40.Πως την βλεπετε την επιλογη? ποσα χιλιομετρα θα βγαλουν με νορμαλ χρηση με καποια λιγα ξεσπασματα?
θα ηθελα να αντεξουν καμια 6000χλμ τουλαχιστον, τα οποια κ κανω μεσα σε ενα 8μηνο το πολυ...Αν μεινω ευχαριστημενος να τα βαζω κ χειμωνα - καλοκαιρι ή θελει πιο λεπτο το χειμωνα για τις εκκινησεις?
-
Μια απορία
Ποια η διαφορά των W40 Λαδιών από τα W30.
Και επίσης ποιος είναι ο ρόλος του δείκτη (0,5,10,15) πριν το W
Τέλος υπάρχει κάποια διαφορά στην λειτουργία του κινητηρα αν βάλουμε W30 αντι W40 ή το αντίθετο?
Ρωτάω γιατί ενώ έχω βρει κι έχω διαβάσει δεν μπορώ να το καταλάβω
Ευχαριστώ εκ των προτέρων -
Είναι 5W και μετά το 30.
W= WinterΔείχνει πως συμπεριφέρεται το λάδι (τι ιξώδες έχει) όταν είναι κρύο το πρωί του χειμώνα.
Ένα πεντάρι λάδι είναι πολύ πιο λεπτό από ένα 15άρι το πρωί.Το δεύτερο νούμερο δείχνει το ιξώδες όταν το λάδι είναι ζεστό.
Ένα τριαντάρι λάδι έχει κανονικό ιξώδες (στον μέσο όρο) όταν είναι ζεστό. -
Crash course: ιξώδες λαδιών.
Όταν λέμε ιξώδες εννοούμε πόσο παχύρρευστο είναι. Πχ το μέλι έχει πολύ μεγάλο ιξώδες ενώ το νερό χαμηλό (και κυλάει σαν νεράκι!).
Πολύ βασική έννοια το ότι το ιξώδες ενός λαδιού μεταβάλλεται, μειώνεται και το λάδι λεπταίνει και γίνεται πιο λεπτόρρευστο όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία και το αντίστροφο όταν μειώνεται η θερμοκρασία.
Ανάλογα με τις ανοχές και άλλες κατασκευαστικές λεπτομέρειες και τις θερμοκρασίες που αναπτύσσει ένας κινητήρας επιλέγεται από τον κατασκευαστή το προτεινόμενο λάδι (βασικά το δεύτερο νούμερο μετά το W) ως προς το ιξώδες του (γιατί υπάρχουν και άλλες προδιαγραφές εκτός από το ιξώδες που δεν πρέπει να αμελούμε).
Το πρώτο νούμερο έχει σχέση με το τι γίνεται στο κρύο λάδι, κατά την κρύα εκκίνηση δηλαδή και τα πρώτα δευτερόλεπτα και λεπτά, όπου επέρχεται και η μεγαλύτερη φθορά του κινητήρα.
Θέλουμε λοιπόν ένα λάδι που να συμπεριφέρεται σαν πολύ λεπτό ώστε να μπορεί να αντληθεί και να λιπάνει τον κινητήρα όταν είναι κρύο και να μην λεπταίνει πολύ και χάνει την αντοχή του στις μεγάλες θερμοκρασίες λειτουργίας. Δηλαδή ένα λάδι με το μικρότερο δυνατόν ιξώδες για την εκκίνηση και το σωστό για μετά. Έτσι βγήκαν τα πολύτυπα λάδια, αυτά με τα δύο νούμερα. Πάντως ακόμα και τώρα υπάρχουν χρήσεις για μονότυπα λάδια πχ σκέτο 30. Γιατί όσο μεγαλύτερο το εύρος τόσο πιο πολλά πρόσθετα πρέπει να μπούνε που μπορεί να έχουν μειωμένη διάρκεια ζωής και αντοχής και αυξημένα κατακάθια. Τα πλήρως συνθετικά λάδια έχουν πολύ καλύτερες ιδιότητες και αντοχές και χρειάζονται λιγότερα βελτιωτικά για να πετύχουν σωστή λίπανση και μεγάλη διάρκεια ζωής για αυτό και συνιστώνται στις περισσότερες περιπτώσεις.
Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι το 0W ή 5W στις συνθήκες που χρησιμοποιούνται, κρύα εκκίνηση, είναι πολύ παχύτερα (της τάξης των μερικών δεκάδων φορών) από ότι το 30 ή 40 επίσης στις συνθήκες που χρησιμοποιούνται (ζεστός κινητήρας). Πχ το Mobil 5W-30 ESP έχει ιξώδες 483 στους 4° και 12,1 στους 100°!! Άρα ποτέ το 0 ή 5W δεν θα είναι πολύ λεπτό για τον κινητήρα μας όπως φοβούνται μερικοί και αν χάνεται λάδι δεν είναι από το 0 ή 5 του λαδιού αλλά είτε από τον κινητήρα είτε από το 30-40 του λαδιού στις ψηλές θερμοκρασίες είτε από το πόσο εύκολα εξατμίζεται το λάδι (που είναι ένα ακόμα από τα πολλά μετρήσιμα χαρακτηριστικά του) που δεν πρέπει να συμπεραίνεται αυθαίρετα από το ιξώδες (όπως πολλοί θεωρούν αυτονόητο).
Μια ακόμη χρήσιμη γνώση είναι ότι το πρώτο νούμερο δεν είναι απόλυτο, δηλαδή μπορεί να έχει σημαντική διαφορά το 5W ενός 5W30 από ενός άλλου 5W30 ή ενός 5W20 ή ενός 5W40. Αντίθετα το δεύτερο νούμερο είναι πιο απόλυτο και η τιμή του καθορίζεται ανάλογα με μια κλίμακα στην οποία θα τοποθετηθεί ανάλογα με το ιξώδες του μετρημένο στους 100°C. Δηλαδή ένα 30άρι από ένα άλλο μπορεί να έχει διαφορά μέσα σε ένα καθορισμένο εύρος τιμών σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Το πως όμως συμπεριφέρεται ένα λάδι, πόσο αντιστέκεται στην λέπτυνση κλπ με την άνοδο της θερμοκρασίας δεν μπορεί να περιγραφεί μόνο με το ιξώδες. Γιατί εκεί είναι μεγάλο μέρος του μυστικού που ξεχωρίζει τα λαδάκια από τις λαδάρες! -
έχω ένα σκοντα οκταβια ρς MY2006 (2.0Τ)
μετά απο 5 χρόνια και στα 85000χλμ θέλω να του αλλάξω και τις βαλβολινες.
πιο παλιά που ρώτησα μου είχαν πει οτι οι βαλβολινες είναι για πάντα δεν αλαζονται !!!
όμως έχω κάποια μικρά θεματακια με το κιβώτιο, όταν είναι κρύο μου γρατσουναει την 2α και 3η ταχύτητα!
όποιος ξέρει...
ποιες βαλβολινες φοράει το αμάξι ?
και ποια μου προτείνεται να βάλω ? -
Ευχαριστώ πολύ και τους δύο.
Onyx ήσουν κατατοπιστικότατος -
Ο χρήστης CAP DIM έγραψε:
έχω ένα σκοντα οκταβια ρς MY2006 (2.0Τ)μετά απο 5 χρόνια και στα 85000χλμ θέλω να του αλλάξω και τις βαλβολινες.
πιο παλιά που ρώτησα μου είχαν πει οτι οι βαλβολινες είναι για πάντα δεν αλαζονται !!!
όμως έχω κάποια μικρά θεματακια με το κιβώτιο, όταν είναι κρύο μου γρατσουναει την 2α και 3η ταχύτητα!
όποιος ξέρει...
ποιες βαλβολινες φοράει το αμάξι ?
και ποια μου προτείνεται να βάλω ?Θα πας στην αντιπροσωπεία να βάλεις τις εργοστασιακές βαλβολίνες. Στο εμπόριο δύσκολα θα τις βρείς. Σου γρατσουνάει ή δυσκολέυονται να μπούν;
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
έχω ένα σκοντα οκταβια ρς MY2006 (2.0Τ)
μετά απο 5 χρόνια και στα 85000χλμ θέλω να του αλλάξω και τις βαλβολινες.
πιο παλιά που ρώτησα μου είχαν πει οτι οι βαλβολινες είναι για πάντα δεν αλαζονται !!!
όμως έχω κάποια μικρά θεματακια με το κιβώτιο, όταν είναι κρύο μου γρατσουναει την 2α και 3η ταχύτητα!
όποιος ξέρει...
ποιες βαλβολινες φοράει το αμάξι ?
και ποια μου προτείνεται να βάλω ?Θα πας στην αντιπροσωπεία να βάλεις τις εργοστασιακές βαλβολίνες. Στο εμπόριο δύσκολα θα τις βρείς. Σου γρατσουνάει ή δυσκολέυονται να μπούν;
στην αντιπροσωπία που ρώτησα στο τελευταίο σέρβις μου είπαν ότι οι βαλβολινες δεν αλλάζουν.
εχθές που μίλαγα με έναν μηχανικό που κάνει γκρουπ βαγκ, μου είπε ότι θέλουν αλλαγή κάθε 50000χλμκάποιος άλλος μου είπε οτι μπορεί να θέλει συμπλήρωμα !!!!
τι ισχύει ???
οι ταχύτητες γρατσουνανε και μόλις ζεσταθεί κανένα πρόβλημα !!!!
καμιά φορά δεν μου κουμπώνει η όπισθεν !!!
-
Ο χρήστης bad boy έγραψε:
Suzuki Ignis Sport σκουπα, εξατμιση, σασμαν κ εχω κανει 89000χλμΕχω δοκιμασει πολλα διαφορετικα λαδια σε 5-30 κ ολα μου καιγαν στα 7000χλμ οπου κ τα αλλαζω απο 700ml μεχρι κ 1λιτρο στη χειροτερη
Τωρα φοραω redline 10-40 μου εκαψαν στα 6500χλμ 900ml περιπου κ ειμαι για αλλαγη λαδιων κ πηρα 300V 10w-40.Πως την βλεπετε την επιλογη? ποσα χιλιομετρα θα βγαλουν με νορμαλ χρηση με καποια λιγα ξεσπασματα?
θα ηθελα να αντεξουν καμια 6000χλμ τουλαχιστον, τα οποια κ κανω μεσα σε ενα 8μηνο το πολυ...Αν μεινω ευχαριστημενος να τα βαζω κ χειμωνα - καλοκαιρι ή θελει πιο λεπτο το χειμωνα για τις εκκινησεις?
-
Τι ιξωδες σου προτεινει ο κατασκευαστης ?
-
Απο αυτα που γραφεις το 10w40 σου καιγεται περισσοτερο απο το 5w30. Αρα γιατι να πας σε 10w40 ? Επισης να ξερεις πως στην περιπτωση της Red Line το 10w40 με το 5w40 εχουν ελαχιστες διαφορες οποτε καλυτερα το 5w40.
-
Ποια 30αρια εχεις δοκιμασει ? Φανταζομαι οτι ολα θα ειναι Α3/Β3/Β4 . Ειδες διαφορα στην αποδοση οταν πηγες απο 30αρι σε 40αρι ?
-
Παλιοτερα τα 300V θεωρουνταν λαδια μονο για χρηση σε πιστα λογω της ελειψης καθαριστικων αλλα τα τελευταια χρονια καποιες αναλυσεις λαδιων εχουν δειξει πως ειναι και 'δρομισια'. Το καλυτερο που μπορεις να κανεις ειναι να στειλεις ενα μαιλ στη Motul και να τους ρωτησεις ο ιδιος. Στα διαφορα σιτε που ασχολουνται αποκλειστικα με αναλυσεις λαδιων κτλ γραφουν πως τα 300v ειναι καταλληλα για χρηση δρομου και για 7500-10000χλμ.
-
-
Εάν το suzuki σου,φοράει μοτέρ Μ 15 Α,τότε παίρνει και 5w30 και 10w40,σε ποσότητα 4,1 l +0,2 f.
Εάν είναι Μ13 Α,εκτός των παραπάνω,παίρνει και 15w40,σε ποσότητα 3,8l. -
Ο χρήστης CAP DIM έγραψε:
στην αντιπροσωπία που ρώτησα στο τελευταίο σέρβις μου είπαν ότι οι βαλβολινες δεν αλλάζουν.
εχθές που μίλαγα με έναν μηχανικό που κάνει γκρουπ βαγκ, μου είπε ότι θέλουν αλλαγή κάθε 50000χλμκάποιος άλλος μου είπε οτι μπορεί να θέλει συμπλήρωμα !!!!
τι ισχύει ???
οι ταχύτητες γρατσουνανε και μόλις ζεσταθεί κανένα πρόβλημα !!!!
καμιά φορά δεν μου κουμπώνει η όπισθεν !!!
Σωστά σου είπαν στην αντιπροσωπεία, η VW ορίζει ότι οι βαλβολίνες της είναι lifetime δηλ. δεν αλλάζονται ποτέ. Το θέμα όμως είναι ότι η VW δεν μας λέει πόσο είναι το lifetime όριο γι αυτήν, 100 χιλ. χλμ., 200, 300;
Η γνώμη μου είναι ότι εφόσον αντιμετωπίζεις πρόβλημα με τις ταχύτητες πρίν κάνεις οτιδήποτε άλλο (κατέβασμα σασμάν, αλλαγή συχρονιζέ) άλλαξε βαλβολίνες είτε με τις εγοστασιακές είτε αν βρείς από το εμπόριο με προδιαγραφές VW G 052 171 (η Fuchs Titan Sintofluid 75w-80 είναι μία επιλογή). Ακόμα μια πιο παχύρευστη επιλογή αλλά με παλιότερη προδιαγραφή της VW είναι και η Castrol TAF-X 75w-90 (G 050) την οποία μάλλον θα τη βρείς ευκολότερα.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]