Mar 11, 2011, 12:26 PM

Δεν καταπονούν μόνο οι στροφές τα λάδια, το φορτίο τους ασκεί ακόμα περισσότερο ζόρι.
Οι λίγες στροφές στον αμερικάνικο κινητήρα όντως δεν καταπονούν μόνο όμως αν μιλάμε για χαλαρό ρολλάρισμα με απαλό γκάζι. Με ίδιες στροφές στον ίδιο κινητήρα σε φορτηγάκι φορτωμένο σε ανηφόρα σαφώς και θα καταπονηθεί (και θα ανέβουν και οι θερμοκρασίες προς απόδειξη). Με το ίδιο σκεπτικό/αιτιολόγηση εφόσον πατιέται το γκάζι σε χαμηλές στροφές οι υπερσυμπιεσμένοι κινητήρες καταπονούν τα λάδια τους ακόμα περισσότερο από τους ατμοσφαιρικούς.
Άσχετα από ανοχές αν ο κινητήρας με τον τρόπο που χρησιμοποιείται (με ζόρι ή χωρίς, από τη μαμά του ή κατόπιν φθοράς) ανεβάζει θερμοκρασίες τότε μάλλον θέλει λίγο πιο παχύ λάδι (το οποίο θα λεπτύνει στις πιο ψηλές θερμοκρασίες και θα λειτουργεί όπως ένα πιο λεπτό σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες). Πχ το 40 στους 120 βαθμούς θα είναι ως προς το ιξώδες ό,τι το 30 στους 100.