ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ
«Το πρόβλημα είναι πολιτικό»
*Ποιος τελικά φταίει για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας; Οι ελληνικοί δρόμοι ή η έλλειψη οδικής συμπεριφοράς των Ελλήνων;
«Η έλλειψη οδικής συμπεριφοράς των Ελλήνων 80% και 20% οι ελληνικοί δρόμοι».
*Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει;
«Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται είναι να γίνει ένα ινστιτούτο οδικής ασφάλειας, το οποίο θα επιβάλει τη γνώμη του πέρα και πάνω από τα υπουργεία. Να αποτελείται από ειδικούς, οι οποίοι να λένε π.χ. ότι στο τάδε χιλιόμετρο της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών πρέπει να γίνουν οι παρακάτω πέντε μεταβολές και να γίνονται από όλα τα συναρμόδια υπουργεία».
*Είναι εφικτό να δημιουργηθεί κάτι τέτοιο;
«Εάν ένας πρωθυπουργός που λέγεται Σημίτης, Καραμανλής, ή όπως αλλιώς λέγεται, διατάξει ότι αυτό πρέπει να γίνει, μπορεί να γίνει. Εάν αφεθεί στο να συζητήσουμε και να δούμε και στα συμφέροντα τα τεράστια που κρύβονται με τους εκπαιδευτές των οδηγών, με τους κατασκευαστές, με τους τοπικούς σατράπες που δεν θέλουν ο δρόμος ν' αλλάξει γιατί εκεί είναι οι ταβέρνες, τότε δεν θα γίνει».
*Εκτός από αυτό;
«Τώρα θα μιλήσω προσωπικά, αλλά κάποια μέρα πρέπει και εγώ να τα πω. Εδώ και 4 χρόνια λειτουργούμε μια από τις καλύτερες σχολές ασφαλούς οδήγησης στην Ελλάδα, στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Εχουν περάσει από κει 6.000 άνθρωποι, οι οποίοι μετεκπαιδεύονται, δεν παίρνουν δίπλωμα στην ασφαλή οδήγηση. Τα τελευταία 4 χρόνια έχω κάνει πάνω από 50 γραπτές προτάσεις προς την πολιτεία. Δεν έχω πάρει καμία απάντηση».
*Πείτε μας μια από αυτές.
«Οταν, για παράδειγμα, κάποιος κάνει ένα σοβαρό ατύχημα είτε είναι επαγγελματίας οδηγός είτε ερασιτέχνης, πρέπει να περνάει επανεξέταση όχι από τους πληρωμένους υπαλλήλους, από έναν ανεξάρτητο φορέα, ο οποίος θα λειτουργεί κάτω από κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Δεν με άκουσαν για τον απλό λόγο ότι πατάω σε χωράφια που παίζονται δισεκατομμύρια ευρώ».
*Το πρόβλημα είναι κοινωνικό;
«Το πρόβλημα είναι πολιτικό. Εάν κάποιος πρωθυπουργός δεν πάρει ένα γιαταγάνι ν' αρχίσει να κόβει κεφάλια και χέρια, δεν θα γίνει τίποτε».
*Δεν μπορούμε όμως να αμφισβητήσουμε ότι το σημείο που έγινε το τροχαίο της Δευτέρας είναι επικίνδυνο.
«Και τι θα πει αυτό; Οταν ένα σημείο κάποιου δρόμου στην Ελλάδα είναι στενό και συναντιέται μια νταλίκα μ' ένα λεωφορείο θα πρέπει το ένα να πηγαίνει με 90 και το άλλο με 110;».
*Ναι, αλλά αυτό έχει δώσει τετρακόσιους τόσους νεκρούς.
«Ξέρετε γιατί; Γιατί αυτοί οι οποίοι έρχονται από τις εθνικές οδούς με 160 και με 180 μπαίνουν εκεί μέσα και συνεχίζουν με τον ίδιο ρυθμό. Τι φταίει ο έρημος ο δρόμος; Γιατί θα πρέπει να καταστρέψουμε τον δρόμο για να πηγαίνει ο νταλικέρης με 90 χιλιόμετρα και γιατί δεν πρέπει, που είναι πολύ πιο φθηνό, ο οδηγός αντί να πάει με 100 να πάει με 60;».
*Και πώς θα γίνει αυτό;
«Είναι πάρα πολύ απλό. Να υπάρχει εκεί μια Τροχαία, η οποία δεν θα βάζει κάμερες, να κατάσχει το αυτοκίνητο και όχι να δίνει κλήση 53 ευρώ».
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 30/09/2004