-
Όλες οι ευπαθείς ομάδες θα πληγούν αν κάθε βράδυ (2-6 ας πούμε) βάζω το ηλεκτρικό σε μια σούκο στα 10 αμπέρ; Αν είναι έτσι, να μη βάζω τον ανεμιστήρα από τις 11, να σωθεί ο πλανήτης.
Πρεπει να δουμε ποτε ειναι το μεγιστο φορτιο στην μερα. Αν το φορτιζεις ομως την μερα σιγουρα επιβαρυνεις το συστημα. Δηλ η απαιτηση ρευματος ενος Μ3 ειναι ιδια με τον ανεμιστηρα που εχεις στο δωματιο σου; Αυτα ειναι τα επιχειρηματα σου;
-
Για την υψηλή τάση.....
Αααα, έλα ρε οκ δεν θα πας και εναεριτης στην ΔΕΗ.
Λογικά για κάθε εργασία που θα εκτελεστεί πρέπει να έχει αποσυνδεθεί η μπαταρία κτλ.
-
dimsabas wrote:
Όλες οι ευπαθείς ομάδες θα πληγούν αν κάθε βράδυ (2-6 ας πούμε) βάζω το ηλεκτρικό σε μια σούκο στα 10 αμπέρ; Αν είναι έτσι, να μη βάζω τον ανεμιστήρα από τις 11, να σωθεί ο πλανήτης.
Πρεπει να δουμε ποτε ειναι το μεγιστο φορτιο στην μερα. Αν το φορτιζεις ομως την μερα σιγουρα επιβαρυνεις το συστημα. Δηλ η απαιτηση ρευματος ενος Μ3 ειναι ιδια με τον ανεμιστηρα που εχεις στο δωματιο σου; Αυτα ειναι τα επιχειρηματα σου;
Πλάκα πλάκα, πόσο απλό να καταδεικτεί πόσο ανέτοιμοι είμαστε για μπαταριοκίνηση!... αλλά η ΔΕΗ βάζει συνεχώς φορτιστές, θα χτίσει και μερικά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγης και σε 2-4 χρόνια θα πήξουμε στα ηλεκτρικά...
-
Δεν θα τα κτίσει η ΔΕΗ. Οι ιδιώτες θα τα κτίσουν. Υπάρχουν ήδη αναφορές για 3-4 εργοστάσια Φ.Α. από 3ς ιδιώτες που δεν είναι η ΔΕΗ.
Ταυτόχρονα βγαίνουν και άρθρα για αύξηση της τιμής του ρεύματος γιατί ακριβαίνει το αέριο παγκοσμίως γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση..
-
Wantone, συγγνώμη αν σου χαλάω το αφήγημα. Είμαι σίγουρος ότι τις δύο εβδομάδες που στερηθήκατε της παρουσίας μου, θα είχατε την ησυχία σας. Θα μπορούσατε να γράφετε διάφορα χαριτωμένα χωρίς αντίλογο και θα ήταν όλοι χαρούμενοι.
Τα γεγονότα όμως είναι αμείλικτα: φορτίζοντας στη χαμηλότερη ρύθμιση (10 αμπέρ), ένα ηλεκτροκίνητο παίρνει περίπου 10-15 χιλιόμετρα την ώρα. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, το νυχτερινό τιμολόγιο ισχύει από τις 11 ως τις 7. Οκτώ ώρες, αρκετές για 100 χιλιόμετρα αυτονομίας, πολύ περισσότερα από τον μέσο όρο ημερήσιων χιλιομέτρων των περισσότερων από εδώ μέσα.
Οπότε ναι, το επιχείρημά μου είναι αυτό. Αλήθεια, αρκούδι επιτρέπεται να βάζω το βράδυ που κοιμόμαστε ή θα το αναγορεύσεις κι αυτό σε άκρως αντικοινωνική συμπεριφορά; Και κάτι ακόμα που μπορεί να σου προκαλέσει άκρα κατάθλιψη: το πρατήριο που γεμίζεις το αμάξι σου καίει ένα σκασμό ρεύμα. Δεν πιστεύω να γεμίζεις καύσιμο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες!!!
-
Χάλασε το το αφήγημα και μη ζητάς συγνώμη. Αλλά όπως λες, τα γεγονότα είναι αμείλικτα. Θα πολλαπλασιαστουν τα θερμικά εργοστάσια για να αντέχουν να φορτιζονται εκατομμύρια μπαταρίες. Λες και δεν θα μπορούσαν να καινε κατευθείαν το ΦΑ τα αυτοκίνητα...
-
Σίγουρα θα πολλαπλασιαστούν οι ΑΠΕ, οι οποίες ανεβαίνουν κάθε χρόνο.
-
Wantone, συγγνώμη αν σου χαλάω το αφήγημα. Είμαι σίγουρος ότι τις δύο εβδομάδες που στερηθήκατε της παρουσίας μου, θα είχατε την ησυχία σας. Θα μπορούσατε να γράφετε διάφορα χαριτωμένα χωρίς αντίλογο και θα ήταν όλοι χαρούμενοι.
Τα γεγονότα όμως είναι αμείλικτα: φορτίζοντας στη χαμηλότερη ρύθμιση (10 αμπέρ), ένα ηλεκτροκίνητο παίρνει περίπου 10-15 χιλιόμετρα την ώρα. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, το νυχτερινό τιμολόγιο ισχύει από τις 11 ως τις 7. Οκτώ ώρες, αρκετές για 100 χιλιόμετρα αυτονομίας, πολύ περισσότερα από τον μέσο όρο ημερήσιων χιλιομέτρων των περισσότερων από εδώ μέσα.
Οπότε ναι, το επιχείρημά μου είναι αυτό. Αλήθεια, αρκούδι επιτρέπεται να βάζω το βράδυ που κοιμόμαστε ή θα το αναγορεύσεις κι αυτό σε άκρως αντικοινωνική συμπεριφορά; Και κάτι ακόμα που μπορεί να σου προκαλέσει άκρα κατάθλιψη: το πρατήριο που γεμίζεις το αμάξι σου καίει ένα σκασμό ρεύμα. Δεν πιστεύω να γεμίζεις καύσιμο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες!!!
Κοιτα εγω το βαζω λιγο το κλιματισμο (ενα μηχανημα εχω μονο νομιζω 12αρι) 2-4 ωρες την μερα αναλογα ποσο ζεστη κανει μονο αν η θερμοκρασια >38. Δεν χρειαζομαι συνηθως πολυ γιατι εχει αερα συνηθως το διαμερισμα, και ποτε το βραδυ γιατι σεβομαι την κοινωνια και τους ηλικιωμενους που μενουν σε διαμερισματα χωρις πολυ αερα και το χρειαζονται παραπανω.
Βαζω βενζινη μια φορα τον μηνα για 3-4 λεπτα δουλευει η αντλια. Ποσο ρευμα καιω; Εχω αυτονομια 600 χμ με ενα γεμισμα.
Με 40+ δεν παω πουθενα με το αμαξι γιατι δεν θελω να βρεθω εξω σε τοση ζεστη χωρις λογο.
Συγκρινε με κατοχο Μ3, οσο και να το μαγειρεψεις ρευμα ενα κλασμα χαλαω σε σχεση με αυτον.
-
-
Οι ΑΠΕ σίγουρα θα αυξηθούν.
Αυτό που είναι σχεδόν σίγουρο είναι ότι θα αυξηθούν και τα θερμικά Φ.Α. την επόμενη 5ετία.
Η άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας δόθηκε στην εταιρεία «Λάρισα Θερμοηλεκτρική Μ.Α.Ε.» για σταθμό συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος 870 MW.
...
Τα πρώτα 826 MW που θα ενταχθούν στο σύστημα θα είναι από την υπό κατασκευή μονάδα της Mytilineos στο ενεργειακό κέντρο της εταιρείας στα Άσπρα Σπίτια Βοιωτίας, η οποία υπολογίζεται να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία μέχρι το τέλος του 2021 και σε εμπορική λειτουργία του Μάϊο του 2022.
...
Η δεύτερη μονάδα, εγκατεστημένης ισχύος 877 MW θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του έτους στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής από την κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Motor Oil. Με βάση όσα ανακοίνωσαν οι δύο όμιλοι την Παρασκευή, η νέα σύγχρονη μονάδα προβλέπεται να μπεί σε εμπορική λειτουργία στις αρχές του 2024.
...
Δύο ακόμα ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν προχωρήσει τις διαδικασίες για να «χτίσουν» νέες μονάδες, αντίστοιχης τεχνολογίας με τις προηγούμενες. Πρόκειται για την Elpedison που έχει «στα σκαριά» μονάδα ισχύος 826 MW στις εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη, και τον Όμιλο Κοπελούζου που μέσω της Damco Energy δρομολογεί μονάδα περί τα 800 ΜW στην Αλεξανδρούπολη.
Οι δύο παραπάνω όμιλοι έχουν προχωρήσει αδειοδοτικά τα project τους και το ερώτημα είναι πότε (και αν) θα λάβουν την επενδυτική απόφαση για την υλοποίησή τους.
...
Ξεχωριστή περίπτωση, τέλος, αποτελεί η ΔΕΗ, η οποία έχει ήδη λάβει την απόφαση να μετατρέψει από το 2025 την υπό κατασκευή μονάδα Πτολεμαϊδα V, από λιγνιτική που είναι αρχικώς προγραμματισμένη, σε φυσικού αερίου, με αναβάθμιση μάλιστα της ισχύος της σε πάνω από 1000 MW.
Πέραν της Πτολεμαϊδα V, η ΔΕΗ έχει λάβει ήδη άδεια και για μια ακόμα μονάδα φυσικού αερίου ισχύος 665 MW στην Κομοτηνή, με άγνωστη ωστόσο την εξέλιξή της.
...
Αν γίνουν όλα αυτά θα μπουν 4800 MW τα επόμενα χρόνια μόνο θερμικά.
Φαν φακτ, την στιγμή που το γράφω αυτό, κοιτάω τον αδμηε, η παραγωγή αυτή την στιγμή είναι, 14 % διασυνδέσεις, 5 % ΑΠΕ, 23 % ύδροηλ, 44 % Φ.Α., 14 % λιγνίτης.
...
-
Wantone, συμπάθα με άλλα δεν μπορώ να συγκρίνω το ρεύμα που καις με τον κάτοχο Μ3. Πέρα του ότι προφανώς δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα, δεν μπορώ να γνωρίζω πόσο ρεύμα καίει ο καθένας σας. Αυτός μπορεί να βάζει αρκούδι στο σπίτι μόνο όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 45 ή να μην κινεί το αμάξι όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 30. Ή να περνάει τα καλοκαίρια του στη Γουατεμάλα, οπότε να μην επιβαρύνει το ελληνικό ρεύμα. Ποιος ξέρει;
Αυτό που όντως θα συνεισφέρει στην κουβέντα είναι η συνειδητοποίηση ότι τα 8.000 πρατήρια που υπάρχουν στην ελληνική επικράτεια για να μπορούμε να γεμίζουμε όλοι μας, αρκετά εκ των οποίων 24ωρα, ΚΑΙ τα διυλιστήρια για να γίνει επεξεργασία των καυσίμων καίνε ΠΟΛΥ ρεύμα. Προφανώς αν γίνουν όλα τα οχήματα ηλεκτρικά, θα χρειάζεται περισσότερο ρεύμα από τώρα, αλλά μη νομίζετε ότι τώρα δεν υπάρχει μεγάλη σπατάλη ρεύματος με τα υγρά καύσιμα.
-
https://ellinofreneianet.gr/uncategorised/27508-apeleytherosi-energeias-kai-prasini-anaptyxi.html
Ναι ξέρω, το άρθρο γράφτηκε από κομμουνιστοσυμμορίτες για άλλο σκοπό, αλλά ας εστιάσουμε στις τεχνικές λεπτομέρειες ηλεκτροπαραγωγης και τιμής του ρεύματος στην Ελλάδα...
Αποσπάσματα:
στην Αττική και σε άλλες περιοχές δεν έλειψαν τα προβλήματα με διακοπές και αυξομοιώσεις στην τάση του ρεύματος.Η οριακή λειτουργία του συστήματος είναι συνέπεια της πολιτικής της «απελευθέρωσης» και της διεύρυνσης της συμμετοχής των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας, με παράλληλη αύξηση της παραγωγής από το ακριβό φυσικό αέριο και την επέκταση των εισαγωγών ρεύματος από άλλες χώρες, μέσω του δικτύου διασύνδεσης.
Τόσο το εισαγόμενο φυσικό αέριο όσο και η αγορά ρεύματος από άλλες χώρες, σε τιμές που διαμορφώνονται χρηματιστηριακά, αυξάνουν την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας και «απογειώνουν» το κόστος του ρεύματος για τα λαϊκά νοικοκυριά.
Στα ύψη οι τιμές χονδρικής
Με δεδομένο μάλιστα ότι η ημερήσια τιμή χονδρικής του ηλεκτρικού ρεύματος συνεχίζει να τραβάει την ανηφόρα
Τόσο το εισαγόμενο φυσικό αέριο όσο και η αγορά ρεύματος από άλλες χώρες, σε τιμές που διαμορφώνονται χρηματιστηριακά, αυξάνουν την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας και «απογειώνουν» το κόστος του ρεύματος...
Είναι χαρακτηριστικό ότι για σήμερα Τετάρτη η τιμή χονδρικής του ηλεκτρικού ρεύματος στο Χρηματιστήριο Ενέργειας θα ξεπεράσει ακόμα και τα 200 ευρώ (!), αυξημένη κατά 20% σε σχέση με χτες.
Η τιμή χονδρικής στη χώρα μας έχει τριπλασιαστεί από τον Νοέμβρη του 2020 και, με τις ρήτρες που περιλαμβάνονται στα «ψιλά γράμματα» των συμβολαίων, οι αυξήσεις αυτές περνάνε αργά ή γρήγορα στα τιμολόγια, φορτώνονται δηλαδή στους καταναλωτές.
Με τον τρόπο αυτό, οι νόμοι της «απελευθερωμένης» αγοράς διασφαλίζουν ότι οι εταιρείες – πάροχοι θα πουλάνε πάντα με κέρδος, ακόμα κι όταν αγοράζουν το ρεύμα με πολύ υψηλές τιμές χονδρικής.
τώρα που η άπνοια κρατάει ακίνητες της ανεμογεννήτριες και η ζήτηση για ρεύμα εκτοξεύεται, το σύστημα, για να καλύψει τις ανάγκες, αυξάνει την παραγωγή στις λιγνιτικές μονάδες, με τα ανάλογα «πράσινα» πρόστιμα, που ενσωματώνονται στη συνέχεια στην τιμή του ρεύματος και καταλήγουν στο τιμολόγιο που θα πληρώσει ο καταναλωτής.
Χτες, εξάλλου, καταγράφηκε νέο ρεκόρ δεκαετίας στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Μέχρι τις 3 μ.μ. η αναλογία στο μείγμα της παραγόμενης ενέργειας ήταν η εξής: Λιγνιτικά εργοστάσια 17%, φυσικό αέριο 47%, υδροηλεκτρικά εργοστάσια 16%, ΑΠΕ (φωτοβολταϊκά, που σταματούν με τη δύση του ηλίου, και ανεμογεννήτριες) 7% και εισαγωγές 13%.
Την ώρα εκείνη, η συνολική παραγωγή έφτανε τα 8.182 MW, με τον ΑΔΜΗΕ να προβλέπει κορύφωση της ζήτησης το διάστημα 7 μ.μ. – 9 μ.μ., με μέγιστο φορτίο του συστήματος στα 9.550 MW. Με την προσθήκη του δικτύου χαμηλής και μέσης τάσης, το συνολικό φορτίο αναμενόταν να προσεγγίσει χτες τα 11.000 MW. Η συνολική κατανάλωση τη Δευτέρα που μας πέρασε ήταν 10.700 MW.
-
Σίγουρα θα πολλαπλασιαστούν οι ΑΠΕ, οι οποίες ανεβαίνουν κάθε χρόνο.
Ε ναι, σίγουρα. Τώρα ειδικά που καίνε και την Βόρεια Εύβοια αυτό είναι ξεκάθαρο.
Είχανε κάψει τη μισή, γι' αυτό και τους επόμενους χειμώνες πνίγηκε από τις πλυμμύρες. Βάλανε στον Καφηρέα ένα διάολο ανεμογεννήτριες παραπάνω από αυτό που προβλέπονταν για τα αιολικά πάρκα.
Τώρα καίνε και την υπόλοιπη μισή. Θα πνιγεί κι αυτή στο άμμεσο μέλλον. Για να έχουμε ΑΠΕ ..... και να τα κονομάνε κάποιοι χοντρά ....Τεράστια οικολογική καταστροφή, για να έχουμε ΑΠΕ, να φοτρίζουμε τα ηλεκτρικά και να μη μολύνουμε το (ήδη κατεστραμμένο για τις ΑΠΕ) περιβάλλον.
Υπάρχει κάποια λογική;
Χώρια που όλα τα βουνά μας έχουν καταντήσει Γολγοθάδες. -
Lap, συγγνώμη που το λέω, αλλά ο σύνδεσμος αυτός έχει trojan.
Δε σας βγάζουν τίποτα τα δικά σας προγράμματα ασφάλειας του υπολογιστή σας; -
Αληθεια;
Συγνωμη ρε παιδια....
Εγω εχω τον browser από κινητό και οντως μου έβγαλε τρίγωνακι ασφαλείας διπα στην διεύθυνση αλλά επειδή είναι .gov θεώρησα πως είναι ασφαλές.
-
Αληθεια;
Συγνωμη ρε παιδια....
Εγω εχω τον browser από κινητό και οντως μου έβγαλε τρίγωνακι ασφαλείας διπα στην διεύθυνση αλλά επειδή είναι .gov θεώρησα πως είναι ασφαλές.
Όλοι μας μπορεί να την παθαίναμε, μη νομίζεις.
Απλώς εγώ ήμουν παραπάνω υποψιασμένος γιατί την είχα ξαναπάθει στην προσπάθειά μου να συμμετέχω πέρισυ στη δημόσια διαβούλευσή για τα τέλη ταξινόμησης των αυτοκινήτων. Όπου ένώ στην αρχή συνδεόμουν και συμμετείχα κανονικά, από ένα σημείο και πέρα άρχισε να μου πετάει συναγερμό. Και τώρα, μόλις έκανα κλι στο σύνδεσμό σου μου έκανε το ίδιο.Τι διάολο; ..... σε λινκ του gov ρε φίλε; ..... χαχαχαχα
-
https://www.4troxoi.gr/agora/ianoyarios-ioylios-2021-oi-taxinomiseis-ana-kaysimo/
19.7% οτιδήποτε diesel, 1.7% ηλεκτρικά.
Πέρα από αυτό το 1.7, δηλαδή το 98.3% έχει κάποια μορφή Μ.Ε.Κ. όπως καταλαβαίνει ο οποιοσδήποτε ανεξάρτητος μελετητής, η πλήρης επικράτηση των ηλεκτρικών είναι αρκετά μακρυά ακόμη, μόλις γίνει, θα χρειαστεί περίπου μία δεκαετία από τότε, για να αποκτήσει ικανή κριτική μάζα ώστε να επηρεάζει εξελίξεις και κυρίες κοινωνικο-πολιτικες αποφάσεις.
Το 1.7% που κατέγραψε φέτος, είναι ποσοστό μηδαμινό σε σχέση με τον στόλο οχημάτων όπως καταλαβαίνουμε. Πρέπει να περάσει το 10-20-30% επί των πωλήσεων, επί αρκετά χρόνια για να υπάρξουν ικανοί αριθμοί, και αυτό είναι το critical point για τις μεταρρυθμίσεις και τις υποδομές.
Δηλαδή τώρα που είναι 2.000 σε όλη την Ελλάδα, και τα περισσότερα δεν ταξιδεύουν, άνετα φορτίζεις Ψαθόπυργο ή σε κάνα σούπερ μάρκετ, όταν θα είναι 550.000, και τα μισά θέλουν να πάνε Δυτική Ελλάδα το Πάσχα; Επίσης, όταν θα είναι 550.000 (το 40% περίπου του στόλου το 2030), δεν θα πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας;
-
piliourits wrote:
https://www.4troxoi.gr/agora/ianoyarios-ioylios-2021-oi-taxinomiseis-ana-kaysimo/
19.7% οτιδήποτε diesel, 1.7% ηλεκτρικά.
Πέρα από αυτό το 1.7, δηλαδή το 98.3% έχει κάποια μορφή Μ.Ε.Κ. όπως καταλαβαίνει ο οποιοσδήποτε ανεξάρτητος μελετητής, η πλήρης επικράτηση των ηλεκτρικών είναι αρκετά μακρυά ακόμη, μόλις γίνει, θα χρειαστεί περίπου μία δεκαετία από τότε, για να αποκτήσει ικανή κριτική μάζα ώστε να επηρεάζει εξελίξεις και κυρίες κοινωνικο-πολιτικες αποφάσεις.
Το 1.7% που κατέγραψε φέτος, είναι ποσοστό μηδαμινό σε σχέση με τον στόλο οχημάτων όπως καταλαβαίνουμε. Πρέπει να περάσει το 10-20-30% επί των πωλήσεων, επί αρκετά χρόνια για να υπάρξουν ικανοί αριθμοί, και αυτό είναι το critical point για τις μεταρρυθμίσεις και τις υποδομές.
Δηλαδή τώρα που είναι 2.000 σε όλη την Ελλάδα, και τα περισσότερα δεν ταξιδεύουν, άνετα φορτίζεις Ψαθόπυργο ή σε κάνα σούπερ μάρκετ, όταν θα είναι 550.000, και τα μισά θέλουν να πάνε Δυτική Ελλάδα το Πάσχα; Επίσης, όταν θα είναι 550.000 (το 40% περίπου του στόλου το 2030), δεν θα πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας;
Οσο είναι ακόμα λειτουργικά άχρηστα για το 99,5% των χρηστών έτσι θα είναι τα πράγματα. Οταν και αν καταστούν ποτέ βαρύνουσα πιθανή επιλογή αγοράς για εμάς δηλ την πλέμπα τότε θα αρχίσουν οι χοροί! Οσοι ανήκουν στο 0,5, βαριά βαριά στο 1% που και τώρα τους καλύπτει, πράγματι έχουν αρκετά bonus.
-
Λοιπόν μιας και δεν έχουμε ηλεκτρικό αυτή τη στιγμή όσοι συζητάμε εδώ και όταν αποκτήσουμε δε θα μας νοιάζει που θα το φορτιζουμε γιατί νερωμένο και 'κακό' ρεύμα δύσκολα θα βρούμε ή αντλίες πειραγμενες να κλέβουν, πείτε τώρα μακριά από τον τόπο μας βάζουμε άφοβα βενζίνη στα 'επώνυμα'; Θέλουμε να είναι ιδιώτη; Επίσης τις 98αρες και 100αρες τις εμπιστευόμαστε ή εκεί παίζει το καλό κλέψιμο;
Τα ρωτάω αυτά γιατί στο μέρος που είμαι τώρα το ένα BP έχει 1.689 και το άλλο 1.789 διαφορετικοί ιδιοκτήτες. Ο ένας αισχροκερδει(αν το έγραψα σωστά) εις βάρος μας ή ο άλλος έχει μάπα βενζίνη;
-
Παίζεις Τζοκερ;
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά