-
Εγω συμφωνω με τον dublin και την αποψη μου την στηρίζω πάνω σε μια γενική εικόνα των τεχνολογιών. Βλέπω μια κοιλιά στην ανάπτυξη τους.
Αλλά και εσύ dublin μη το δένεις κόμπο επειδή είδες μια μείωση στα τέλη. Το ίδιο έγινε και με τα διλιτρα αυτοκινητα και μετά από 3 ετη είδες τι έγινε.
Εδω μια αποστροφή της παραγράφου που θα εμπλουτίσει τη συζήτηση.
'Ας μην ξεχνάμε ότι η Mazda, μια εταιρεία που διακρίνεται για τις περιβαλλοντικές της ευαισθησίες και το καινοτόμο πνεύμα και χαρακτήρα της, έχει δεσμευτεί να μειώσει τις παγκόσμιες μέσες εκπομπές CO2 στο 50% έως το 2030, και στο 90% έως το 2050, σε σχέση με τα επίπεδα του 2010.'
-
Απλά λέω ότι τα '2-3 χρόνια' είναι τελείως αβάσιμα, το τι θα γίνει αργότερα, και δεν ξέρουμε ακριβώς πως θα γίνει, και δεν μπορούμε να κανονίσουμε και τη ζωή μας τώρα με κάτι που ΘΑ γίνει έπειτα από πολλά χρόνια.
Το πιο χαζό που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να περιμένει μονίμως την επόμενη τεχνολογία. Σε όσους είμαστε πάνω από 40, δεν μπορούμε να περιμένουμε συνέχεια κάποια καινούργια αλλαγή, οι 5ετιες λιγοστεύουν επικίνδυνα!
Αν κάτι ψηφίστηκε ΤΩΡΑ (ισχύει από 1/21), δεν μπορεί να αλλάξει τόσο άμεσα, δεν αλλάζουν οι νόμοι έτσι εύκολα, αυτή η γραμμή θα ακολουθηθεί μέσα στην επόμενη 3ετια τουλάχιστον. Μέχρι τότε, θα έχουμε φτάσει καλό 2025.. τότε θα δούμε και θα κρίνουμε με τα νέα δεδομένα. Μπορεί όπως είπα να χρηματοδοτούν 50% του οχήματος, και να έχουν πέσει τόσο, που θα είμαστε τρελοί να μην πάρουμε, ή μπορεί να μην βγαίνουν τα κουκιά και πάρουμε και λίγο συνθετικό καύσιμο, ή μπορεί να χρησιμοποιούμε ΜΟΝΟ car sharing, οπότε klein mein.
Οπως και να έχει, η πλήρης αντικατάσταση ενός στόλου οχημάτων, είναι πολύ μεγάλη, χρονοβόρα και κοστοβορα διαδικασία, ειδικά αν ξεκινάς υπό το 1%, όχι υπόθεση '2-3 ετών', ή ακόμη και 5 ετιας..
Απλά προσπαθώ να φέρω έναν ρεαλισμό στην συζήτηση.
Το 2050 δυστυχώς πολλοί από εμάς δεν θα ζούμε. Μακάρι να τα καταφέρει η Mazda, αλλά περισσότερο με ανησυχεί το 2021-2025, που ελπίζω να ξεπεράσω!
-
-
Απλά λέω ότι τα '2-3 χρόνια' είναι τελείως αβάσιμα, το τι θα γίνει αργότερα, και δεν ξέρουμε ακριβώς πως θα γίνει, και δεν μπορούμε να κανονίσουμε και τη ζωή μας τώρα με κάτι που ΘΑ γίνει έπειτα από πολλά χρόνια.
...
Οπως και να έχει, η πλήρης αντικατάσταση ενός στόλου οχημάτων, είναι πολύ μεγάλη, χρονοβόρα και κοστοβορα διαδικασία, ειδικά αν ξεκινάς υπό το 1%, όχι υπόθεση '2-3 ετών', ή ακόμη και 5 ετιας..
Απλά προσπαθώ να φέρω έναν ρεαλισμό στην συζήτηση.
Ολα όσα ανέφερα δεν ειναι καθόλου αβάσιμα κ στηρίζονται στις μεθοδεύσεις που ακολουθούνται στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με τους ρύπους καθώς κ τις οδηγίες της ευρωπαικής ένωσης. Το πολλά χρόνια ξέχασε το, με απόλυτο ρεαλισμό, τα κουκιά ειναι μετρημένα, με τον χ ψ τρόπο θα μεταφερθούν οι ρύποι στους καταναλωτές, πιο δεδομένο δεν υπάρχει, αυτό που σηκώνει κουβέντα ειανι το πότε, πχ το 23, το 25 , καλά για το 30 δεν μιλάω εκεί ειναι δεδομενο οτι η κατάσταση θα ειναι τελείως διαφορετική. Τα ελληνικά δεδομένα κ τα κοστοβόρα project δεν ενδιαφέρουν καθόλου την ευρωπαική ένωση κτλ, οι περιορισμοί στους ρύπους ειναι συγκεριμένοι κ θα ισχύσουν για όλους. Μην εθελοτυφλείτε, ειναι δεδομένο οτι σε 2 χρονια από τ΄ωρα θα ξεκινήσουμε να βλέπουμε τις πρώτες αλλαγές, το ξαναλέω, είτε στα τέλη είτε στην βενζίνη απευθείας, κ θα τα ξαναπούμε.... ΟΙ λυγνίτες έδειξαν τον δρόμο κ για αυτό βαίνουν προς κατάργηση με ταιράστιο κόστος για την ΔΕΗ, κ όμως έγινε....
-
Κοιτάζοντας τις πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών το 2020 στην Ευρώπη βλέπω ότι ήταν 740.805 αυτοκίνητα (σε σύνολο περίπου 12 εκατομμυρίων) με τα πρώτα 10 τα παρακάτω:
Renault Zoe 99.432
Tesla Model 3 85.979
Volkswagen ID.3 54.495
Hyundai Kona EV 47.796
Volkswagen e-Golf 33.650
Peugeot e-208 31.287
Nissan Leaf 31.177
Kia Niro EV 31.019
Audi e-Tron 27.713
BMW i3 23.113
Θα έχουν ενδιαφέρον τα στοιχεία της επόμενης χρονιάς ώστε να δούμε καλύτερα τις τάσεις.
Σχεδόν 100κ Zoe ???? τσάμπα τα δίνουν ? Γιατί δεν έχουν έρθει Ελλάδα αυτά!!?
-
Dublin wrote:
Απλά λέω ότι τα '2-3 χρόνια' είναι τελείως αβάσιμα, το τι θα γίνει αργότερα, και δεν ξέρουμε ακριβώς πως θα γίνει, και δεν μπορούμε να κανονίσουμε και τη ζωή μας τώρα με κάτι που ΘΑ γίνει έπειτα από πολλά χρόνια.
...
Οπως και να έχει, η πλήρης αντικατάσταση ενός στόλου οχημάτων, είναι πολύ μεγάλη, χρονοβόρα και κοστοβορα διαδικασία, ειδικά αν ξεκινάς υπό το 1%, όχι υπόθεση '2-3 ετών', ή ακόμη και 5 ετιας..
Απλά προσπαθώ να φέρω έναν ρεαλισμό στην συζήτηση.
Ολα όσα ανέφερα δεν ειναι καθόλου αβάσιμα κ στηρίζονται στις μεθοδεύσεις που ακολουθούνται στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας με τους ρύπους καθώς κ τις οδηγίες της ευρωπαικής ένωσης. Το πολλά χρόνια ξέχασε το, με απόλυτο ρεαλισμό, τα κουκιά ειναι μετρημένα, με τον χ ψ τρόπο θα μεταφερθούν οι ρύποι στους καταναλωτές, πιο δεδομένο δεν υπάρχει, αυτό που σηκώνει κουβέντα ειανι το πότε, πχ το 23, το 25 , καλά για το 30 δεν μιλάω εκεί ειναι δεδομενο οτι η κατάσταση θα ειναι τελείως διαφορετική. Τα ελληνικά δεδομένα κ τα κοστοβόρα project δεν ενδιαφέρουν καθόλου την ευρωπαική ένωση κτλ, οι περιορισμοί στους ρύπους ειναι συγκεριμένοι κ θα ισχύσουν για όλους. Μην εθελοτυφλείτε, ειναι δεδομένο οτι σε 2 χρονια από τ΄ωρα θα ξεκινήσουμε να βλέπουμε τις πρώτες αλλαγές, το ξαναλέω, είτε στα τέλη είτε στην βενζίνη απευθείας, κ θα τα ξαναπούμε.... ΟΙ λυγνίτες έδειξαν τον δρόμο κ για αυτό βαίνουν προς κατάργηση με ταιράστιο κόστος για την ΔΕΗ, κ όμως έγινε....
Την Άνοιξη εγκαινιάστηκε το τελευταίο θερμοηλεκτρικό εργοστάσιο Λιγνίτη στη Γερμανία. Μετά από αυτό δεν θα ξαναφτιάξουν άλλο λέει και θα αρχίσουν να κλείνουν τα παλιά... οπότε βάλε μερικά χρονιάκια-δεκαετίες ακόμη στο λογαριασμό.
-
Την Άνοιξη εγκαινιάστηκε το τελευταίο θερμοηλεκτρικό εργοστάσιο Λιγνίτη στη Γερμανία. Μετά από αυτό δεν θα ξαναφτιάξουν άλλο λέει και θα αρχίσουν να κλείνουν τα παλιά... οπότε βάλε μερικά χρονιάκια-δεκαετίες ακόμη στο λογαριασμό.
Συγκρίνεις ανόμια πράγματα...αρχικά, δεν απαντάς στο βασικό ερώτημα, γιατί τότε κλείνουν τα δικά μας? πάμε τώρα στην γερμανία, μιλάμε για τελείως διαφορετικές τεχνολογίες, εργοστάσια που παράγουν ρύπους εντός ορίων που ουδεμία σχέση έχει με τα δικά μας. Γιατί η ΔΕΗ επενδύει στις ΑΠΕ,αέριο κτλ κ δεν φτιάχνει νέα εργοστάσια λυγνίτη? μην φεύγουμε από τον αρχικό προβληματισμό, το θέμα με τους ρύπους ειναι συγκερκιμένο, δρομολογημένο, κ θα του δούμε αργά η γρήγορα στην τσέπη μας...τα υπόλοιπα ειναι απλά για λαική κατανάλωση.
-
Παιδιά κάθε Προφήτης που σέβεται τον εαυτό του ΔΕΝ βάζει καταληκτική ημερομηνία στην Εκπλήρωση, το αφήνει στο φλου ώστε να πέσει μέσα βρέξει χιονίσει, ή σε 5 χρόνια ή σε 50 ή σε 5000.
Δηλαδή έστω πως σε 2-3-5 χρόνια σταματούν μαχαίρι να πωλούνται θερμικά μοτέρ (που ΔΕΝ λέει αυτό η Προφητεία), είναι δύσκολο να υπολογίσουμε πως χρειάζονται 20 χρόνια για πλήρη αντικατάσταση του στόλου οχημάτων; Αν με ένα νόμο και σε ένα άρθρο απαγορευτεί σε 2-3-5 χρόνια η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ τους, ή καταστεί τεχνητά οικονομικά μή βιώσιμη, απλά οι μισοί και βάλε ΔΕΝ θα κατέχουν αυτοκίνητο. Μην κρίνεται εξ ιδίων τα αλλότρια... Αυτό που λέτε είναι σαν να αποφασιστεί πως σε 5 χρόνια θα χτίζονται μόνο μονοκατοικίες, διαμερίσματα τέλος. και θα σφραγγισθούν (ή φορολογηθούν σε υπερβολικό βαθμό) όσα είναι παλιά και δεν πληρούν τις νέες ενεργειακές προδιαγραφές . Αν γίνει αυτό, δεν σημαίνει πως στο μέλλον θα ζουν όλοι σε μεζονέτες, σημαίνει πως θα αρχίσουν να αυξάνονται οι άστεγοι...
-
Παιδιά κάθε Προφήτης που σέβεται τον εαυτό του ΔΕΝ βάζει καταληκτική ημερομηνία στην Εκπλήρωση, το αφήνει στο φλου ώστε να πέσει μέσα βρέξει χιονίσει, ή σε 5 χρόνια ή σε 50 ή σε 5000.
καμία προφητεία...δεν ειπε κανένας οτι θα αντικατασταθεί ο στόλος...είπα πολύ απλά οτι με διάφορους τρόπους θα αυξηθεί το κόστος των ρυπογόνων οχημάτων που απλά θα οδηγήσει πολλούς ανθρώπους σε πιο 'φθηνές' λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Δεν αυτοαποκαλέστηκα προφήτης, αλλά επειδή βιάζεσαι...εδώ θα είμαστε (ελπίζω τουλάχιστον) κ θα τα ξαναπούμε σε 2 - 3 χρόνια... επίσης δεν διεκδικώ κανένα σεβασμό, ειναι φορουμ κ εκφράζω την υποκειμενική άποψη μου, αν ο χρόνος με επιβεβαιώσει, ξαναμιλάμε... η audi καταργεί τα θερμικά από το 26, αντίστοιχες κινήσεις κάνουν κ άλλες βιομηχανίες, τι αλλο θέλετε δηλαδή να δούμε, να σκάσει πυρινική βόμβα για τις αλλαγές που έρχονται στην αυτοκίνηση?
-
piliourits wrote:
Παιδιά κάθε Προφήτης που σέβεται τον εαυτό του ΔΕΝ βάζει καταληκτική ημερομηνία στην Εκπλήρωση, το αφήνει στο φλου ώστε να πέσει μέσα βρέξει χιονίσει, ή σε 5 χρόνια ή σε 50 ή σε 5000.
καμία προφητεία...δεν ειπε κανένας οτι θα αντικατασταθεί ο στόλος...είπα πολύ απλά οτι με διάφορους τρόπους θα αυξηθεί το κόστος των ρυπογόνων οχημάτων που απλά θα οδηγήσει πολλούς ανθρώπους σε πιο 'φθηνές' λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Δεν αυτοαποκαλέστηκα προφήτης, αλλά επειδή βιάζεσαι...εδώ θα είμαστε (ελπίζω τουλάχιστον) κ θα τα ξαναπούμε σε 2 - 3 χρόνια... επίσης δεν διεκδικώ κανένα σεβασμό, ειναι φορουμ κ εκφράζω την υποκειμενική άποψη μου, αν ο χρόνος με επιβεβαιώσει, ξαναμιλάμε... η audi καταργεί τα θερμικά από το 26, αντίστοιχες κινήσεις κάνουν κ άλλες βιομηχανίες, τι αλλο θέλετε δηλαδή να δούμε, να σκάσει πυρινική βόμβα για τις αλλαγές που έρχονται στην αυτοκίνηση?
Αυτό που λέω και δεν καταλαβαίνεις αγαπητέ, είναι πως αν η Άουντι ανακοίνωνε πως σταματάει να παράγει αυτοκίνητα γενικότερα, αυτό ΔΕΝ αφορά το 80% του Ελληνικού πληθυσμού. Θα ήταν σαν να μην έγινε τίποτε. Πιο οικονομική και πιο οικολογική λύση ψάχνουν όλοι, γι αυτό τα Yaris είναι πρώτα σε πωλήσεις (ίσως όχι μόνο σαν καινούρια, αλλά και σαν μεταχειρισμένα;). Αν μέσω νομοθεσιών και φορολογίας εκτοπιστούν τα θερμικά αυτοκίνητα σε τόσο σύντομο χρόνο, 2-3 χρόνια, θα αυξηθούν ίσως τα ποσοστά ηλεκτρικών στο δρόμο, αλλά θα μειωθει πολύ πολύ περισσότερο ο συνολικός αριθμός που θα κυκλοφορεί. Κάτι σαν πετρελαϊκή κρίση θα γίνει.
-
2-3 χρόνια, ενώ ήδη έχουν περάσει 2-3 χρόνια από το ξεκίνημα του νήματος, ε, κάποτε θα φτάσετε τις εξελίξεις!
Το 'πρόβλημα' είναι, ότι ώσπου να περάσουν αυτά τα επόμενα 2-3 χρόνια,+ τα 2-3 που πέρασαν, πρέπει να ζούμε και να κυκλοφορούμε επίσης, εκτός αν ζούμε στο Rick and Morty και δεν υπάρχει γραμμική ιστορία και χρονική γραμμή!
Αν κάποιος διάβαζε το νήμα το 2018 που ξεκίνησε, θα περίμενε να πάρει ηλεκτρικό, και μάλλον ακόμα περιμένει..
Το ότι θα έρθει κάποτε, κάτι, είναι δεδομένο, στο μεσοδιάστημα δεν λέει κανείς τι κάνουμε. Κρυογονικη;
Πάντως, όταν ήμουν μικρούλης, θυμάμαι ότι το είχαμε σχεδόν σίγουρο ότι το 2000 θα πετάνε τα αυτοκίνητα! Μεγάλη απογοήτευση η πραγματικότητα..
-
Εγω δεν το είχα σίγουρο. Γελούσα με όσους το ειχαν.
-
Εγώ ξανάγραψα, ως ανάλογο γιατί το ίδιο δεν είναι σε καμία περίπτωση, πριν λίγα χρόνια γινόταν ομηρικές μάχες για το ποια τεχνολογία 3D θα επικρατήσει και ποιο ψηφιακό φορμά στην εικόνα. Περί Netflix και ότι στάνταρ πια είναι οι 6' του κινητού, ήταν δύσκολο να προβλεφθεί κάτι, εντός 5ετίας!
Ομοίως και ποια ακριβώς θα είναι η μορφή της αυτοκίνησης μετά από ένα διάστημα είναι δύσκολο να καθοριστεί, και ουδέν μονιμοτερο του προσωρινού.
-
Ας κάνω και εγώ μια πρόβλεψη.. Μπορεί να ακριβύνουν τέλη,καύσιμα κτλ αλλά όχι δραματικά από τη μία μέρα στην άλλη. Σιγά, σίγα και σταδιακά δηλαδή. Όπως επίσης θα παίζουν ρόλο σε ποιές προδιαγραφές euro ανήκει το ήδη ταξινομημένο θερμικό, η χρονολογία του και οι ρύποι του. Όσο πιο φρέσκα τόσο μικρότερο θα είναι το impact.
Δεν περιμένω τρελές αλλαγές την επόμενη 5ετία. Θα έχουμε και πολύ ενδιαφέρουσα αγορά μεταχειρισμένων θερμικών μελλοντικά.
Τέλος, κάποιες αλλαγές θα έχουν μεγαλύτερη επίπτωση στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα...
Μαστορονοστράδαμος 2021 ΜΧ
-
https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/renault-zoe-rekor-me-765-chlm/
Τελικά βρέθηκε ηλεκτρικό να αγωνιστεί στις 24 ώρες. Είναι το Zoe, με μέση ταχύτητα 30 χαω.
Κάτι ξέρουν και θεσπίζουν το όριο μέσα στις πόλεις.
-
https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/renault-zoe-rekor-me-765-chlm/
Τελικά βρέθηκε ηλεκτρικό να αγωνιστεί στις 24 ώρες. Είναι το Zoe, με μέση ταχύτητα 30 χαω.
Κάτι ξέρουν και θεσπίζουν το όριο μέσα στις πόλεις.
Οπότε μία χαρά το Ami με 45χλμ τελική, έχεις και 15 καβατζα για να προσπερνάς Zoe όταν σπάει τα ρεκόρ..
-
Εγώ λέω να κάνουμε 24 ώρες ντράγκστερ. Με τη φόρτιση στο άφημα του γκαζιού και με την αναμονή που έχει μέχρι να πάρεις σειρά στην εκκίνηση, τούτο δω βγάζει ΑΝΕΤΑ 24 ώρες συνεχόμενων αγώνων. Άσε που δε θα χάσει κι από κανέναν.
-
Αν μέσω νομοθεσιών και φορολογίας εκτοπιστούν τα θερμικά αυτοκίνητα σε τόσο σύντομο χρόνο, 2-3 χρόνια, θα αυξηθούν ίσως τα ποσοστά ηλεκτρικών στο δρόμο, αλλά θα μειωθει πολύ πολύ περισσότερο ο συνολικός αριθμός που θα κυκλοφορεί. Κάτι σαν πετρελαϊκή κρίση θα γίνει.
Παραφράζεις τα λόγια μου...αναφέρω οτι πολύ απλά θα επιβαρυνθούν με πρόσθετο κόστος τα θερμικά κ αυτό θα γίνει άμεσα σε 2 -3 χρόνια. Το τι θα γίνει με τον αριθμό των αυτοκινήτων, επιλογές κατασκευαστών είναι μία αλλη κουβέντα. Μην βιάζεστε κύριοι, τα γραφόμενα μου έχουν καταγραφεί...θα τα ξαναπούμε την κατάλληλη στιγμή για το συγκεκριμένο θέμα.
-
piliourits wrote:
Αν μέσω νομοθεσιών και φορολογίας εκτοπιστούν τα θερμικά αυτοκίνητα σε τόσο σύντομο χρόνο, 2-3 χρόνια, θα αυξηθούν ίσως τα ποσοστά ηλεκτρικών στο δρόμο, αλλά θα μειωθει πολύ πολύ περισσότερο ο συνολικός αριθμός που θα κυκλοφορεί. Κάτι σαν πετρελαϊκή κρίση θα γίνει.
Παραφράζεις τα λόγια μου...αναφέρω οτι πολύ απλά θα επιβαρυνθούν με πρόσθετο κόστος τα θερμικά κ αυτό θα γίνει άμεσα σε 2 -3 χρόνια. Το τι θα γίνει με τον αριθμό των αυτοκινήτων, επιλογές κατασκευαστών είναι μία αλλη κουβέντα. Μην βιάζεστε κύριοι, τα γραφόμενα μου έχουν καταγραφεί...θα τα ξαναπούμε την κατάλληλη στιγμή για το συγκεκριμένο θέμα.
Συγνώμη, αλλά τα ίδια λες τουλάχιστον 1 χρόνο τώρα που θυμάμαι. Οπότε πάει ο ένας από τους 3.. μείνανε 2, και μετράμε..
-
Συγνώμη, αλλά τα ίδια λες τουλάχιστον 1 χρόνο τώρα που θυμάμαι. Οπότε πάει ο ένας από τους 3.. μείνανε 2, και μετράμε..
Λάθος κάνεις, ανέφερα πάντα για την ηλεκτροκίνηση κ την αποδχή της για το 25, δεν έχω ξαναμιλήσει για ρύπους/τέλη/φόρους που θα επιβλυθούν στα θερμικα....μην λέμε οτι να ναι.ΤΟ ξαναλέω, οι αλλαγές που συμβαίνουν στην αγορά ενέργειας κ τις πληρώνουμε κ θα τις πληρώσουμε ακόμα περισσότερο στο μέλλον, θα περάσουν σιγά σιγά (2-3) στα θερμικά.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης