-
Μιά και η μέρα είναι της χαλάρωσης , αλλά και η περίοδος της αυτοκίνησης είναι μεταβατική , ας προσπαθήσουμε να μελλοντολογήσουμε , να μαντεύσουμε τι θα είναι η αγορά αυτοκινήτου σε 10 χρόνια από σήμερα .
Μιλώντας βέβαια για Ευρώπη και Β. Αμερική κυρίως , που θα έχουν λιγότερα σοβαρά θέματα , από τον υπόλοιπο κόσμο.
Ποιες μάρκες , τι τύποι αυτοκινήτων θα υπάρχουν , τι 'καύσιμα' θα υπάρχουν , πόσο αυτόνομα θα είναι , αλλά και επειδή τα δέκα χρόνια περνάνε γρήγορα , ποια η σχέση των τότε αυτοκινήτων με τα σημερινά , όπως και τα ήδη 5ετίας .
Θεωρώ ότι θα πρέπει να έχουμε 2 γραμμές . Η μία ως προς το είδος μέγεθος και τα 'καύσιμα' των αυτοκινήτων και η άλλη ως προς την αυτόνομη οδήγηση , αλλά και την σύνδεση των αυτόνομων αυτοκινήτων με τα σημερινά .
Στό πρώτο κομμάτι θεωρώ ότι θα χάσουμε κατηγορίες αυτοκινήτων και θα δημιουργηθούν νέες .
Θεωρώ ότι μοντέλα σαν το Citroen Ami , μαζί με τα ηλεκτρικά ποδήλατα , θα είναι τα μόνα που θα κυκλοφορούν στα ιστορικά κέντρα των πόλεων . Θα τα νοικιάζουμε σε κάθε γωνία και ίσως να είναι και εντελώς αυτόνομα στην οδήγηση . Τα ηλεκτρικά φορτηγάκια , πάλι ίσως σε αυτόνομη λογική θα κάνουν τις διανομές του λεγόμενου 'τελευταίου χιλιομέτρου' .
Τα μίνι και τα μικρομεσαία όπως τα ξέρουμε σήμερα δεν θα έχουν μέλλον . Μάλλον θα έχουμε 'κουτάκια' μεγάλου ύψους που θα κάνουν την δουλειά στην πόλη και στα προάστια , πηγαίνοντας στο Σ/Μ , στην δουλειά , τα παιδιά στο σχολείο κλπ.
Μετά θα έχουμε είτε σούβ , είτε πολυμορφικά , που θα χωράνε οικογένειες για τα γουήκεντ . Δεν ξέρω αν θα συνεχίσουμε να έχουμε ιδιωτικά αμάξια . Μπορεί να μην συμφέρει . Αλλωστε τα αυτόνομα αμάξια θα παρκάρουν σε μεγάλες αλάνες στις παρυφές των πόλεων , θα τα έχεις κλείσει να έλθουν μόνα τους να σε πάρουν να πας εκεί που θες και μετά θα έρθει κάποιο άλλο να σε γυρίσει πίσω.
Για το γουήκεντ πάλι τι αμάξι θέλεις . Μπορεί η ενοικίαση να είναι συμφέρουσα . Μην ξεχνάτε ότι οι δρόμοι της Ευρώπης έχουν γεμίσει τα μποτιλιαρίσματα είναι συνεχή και η Ευρώπη θέλει να στραφεί ολοκληρωτικά στον σιδηρόδρομο.
Αν πάμε στις μεταφορές , εκεί πιστεύω το υδρογόνο , θα έχει μέλλον , όπως και άλλες τεχνολογίες για τα φορτηγά με ηλεκτροκίνηση μέσω αγωγών στην άσφαλτο ή και στον αέρα .
Για φανταστείτε και εσείς...
-
Μιά και η μέρα είναι της χαλάρωσης , αλλά και η περίοδος της αυτοκίνησης είναι μεταβατική , ας προσπαθήσουμε να μελλοντολογήσουμε , να μαντεύσουμε τι θα είναι η αγορά αυτοκινήτου σε 10 χρόνια από σήμερα .
Μιλώντας βέβαια για Ευρώπη και Β. Αμερική κυρίως , που θα έχουν λιγότερα σοβαρά θέματα , από τον υπόλοιπο κόσμο.
Ποιες μάρκες , τι τύποι αυτοκινήτων θα υπάρχουν , τι 'καύσιμα' θα υπάρχουν , πόσο αυτόνομα θα είναι , αλλά και επειδή τα δέκα χρόνια περνάνε γρήγορα , ποια η σχέση των τότε αυτοκινήτων με τα σημερινά , όπως και τα ήδη 5ετίας .
Θεωρώ ότι θα πρέπει να έχουμε 2 γραμμές . Η μία ως προς το είδος μέγεθος και τα 'καύσιμα' των αυτοκινήτων και η άλλη ως προς την αυτόνομη οδήγηση , αλλά και την σύνδεση των αυτόνομων αυτοκινήτων με τα σημερινά .
Στό πρώτο κομμάτι θεωρώ ότι θα χάσουμε κατηγορίες αυτοκινήτων και θα δημιουργηθούν νέες .
Θεωρώ ότι μοντέλα σαν το Citroen Ami , μαζί με τα ηλεκτρικά ποδήλατα , θα είναι τα μόνα που θα κυκλοφορούν στα ιστορικά κέντρα των πόλεων . Θα τα νοικιάζουμε σε κάθε γωνία και ίσως να είναι και εντελώς αυτόνομα στην οδήγηση . Τα ηλεκτρικά φορτηγάκια , πάλι ίσως σε αυτόνομη λογική θα κάνουν τις διανομές του λεγόμενου 'τελευταίου χιλιομέτρου' .
Τα μίνι και τα μικρομεσαία όπως τα ξέρουμε σήμερα δεν θα έχουν μέλλον . Μάλλον θα έχουμε 'κουτάκια' μεγάλου ύψους που θα κάνουν την δουλειά στην πόλη και στα προάστια , πηγαίνοντας στο Σ/Μ , στην δουλειά , τα παιδιά στο σχολείο κλπ.
Μετά θα έχουμε είτε σούβ , είτε πολυμορφικά , που θα χωράνε οικογένειες για τα γουήκεντ . Δεν ξέρω αν θα συνεχίσουμε να έχουμε ιδιωτικά αμάξια . Μπορεί να μην συμφέρει . Αλλωστε τα αυτόνομα αμάξια θα παρκάρουν σε μεγάλες αλάνες στις παρυφές των πόλεων , θα τα έχεις κλείσει να έλθουν μόνα τους να σε πάρουν να πας εκεί που θες και μετά θα έρθει κάποιο άλλο να σε γυρίσει πίσω.
Για το γουήκεντ πάλι τι αμάξι θέλεις . Μπορεί η ενοικίαση να είναι συμφέρουσα . Μην ξεχνάτε ότι οι δρόμοι της Ευρώπης έχουν γεμίσει τα μποτιλιαρίσματα είναι συνεχή και η Ευρώπη θέλει να στραφεί ολοκληρωτικά στον σιδηρόδρομο.
Αν πάμε στις μεταφορές , εκεί πιστεύω το υδρογόνο , θα έχει μέλλον , όπως και άλλες τεχνολογίες για τα φορτηγά με ηλεκτροκίνηση μέσω αγωγών στην άσφαλτο ή και στον αέρα .
Για φανταστείτε και εσείς...
-
Χριστός ανέστη!
Ελπίζω τουλάχιστον να έχει βρει μια γαλήνη το δύσμοιρο θέμα 'μαζούτ, μπαλαντέζα ή πορδές'. Αν υποψιαστώ ότι σε 10 χρόνια θα είμαι ακόμα με το Verso... χαχαχαχα!
-
Αληθώς ο Κύριος...
Μην το γελάς καθόλου ... Με την τόση σιγουριά που ψάχνεις σε βλέπω να γυρίζεις κοντέρ με το Βέρσο...
Θα έχουν μεγαλώσει και τα παιδιά...
Με Αμί σε βλέπω...
-
Αν κρίνω από τις σημερινές συμπεριφορές των αυτοκινητοβιομηχανιών προβλέπω ότι το 2031 η αγορά του αυτοκινήτου θα έχει διαφορετικές μορφές στον παγκόσμιο χάρτη.
Και το αγοραστικό κοινό θα έχει πρόσβαση σε διαφορετικά αυτοκίνητα, διαφορετικές κατηγορίες και γκάμες.
Ποιο πολύ νομίζω ότι θα εγκλωβιστεί ο Ευρωπαίος αγοραστής, αφού στην Ευρώπη παίζεται πολύ βρώμικο παιχνίδι για να μονοπωληθεί η αγορά αυτοκινήτου από συγκεκριμένους Ευρωπαϊκούς κατασκευαστές. Δεν θα υπάρχει ούτε ανταγωνισμός, ούτε πληθώρα μοντέλων. Ο πελάτης θα κατευθύνεται προς συγκεκριμένα αυτοκίνητα, τα οποία θα είναι και ακριβά.
Η τάση δείχνει ότι οι κατασκευαστές θέλουν αυτοκίνητα 'universal' δηλ. λίγο από όλα, ώστε να καταργήσουν διάφορες κατηγορίες. Τα κέρδη πάνω από όλα. Η κατηγορία SUV/Crossover μάλλον πετυχαίνει αυτό το σκοπό.
Δεν θα μου προκαλούσε έκπληξη και το λουκέτο σε πολλά βαριά ευρωπαϊκά brandname. Οι τελευταίες εξελίξεις με τους 'υπερομίλους' μου θυμίζουν τους αντίστοιχους τραπεζικούς 'υπερομίλους'. Βαρύγδουπες δηλώσεις, ευχολόγια και ανακοινώσεις και βαθιά μέσα στο συρτάρι τα λουκέτα που θα εμφανισθούν εντελώς ξαφνικά.
Γιατί όμως όλα αυτά; Μάλλον γιατί έρχεται η ηλεκτροκίνηση και είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν νέοι ξεκάρφωτοι παίχτες με πολύ φτηνά προϊόντα π.χ. Huawei, Xiaomi κλπ... και προσπαθούν από τώρα οι Ευρωπαίοι (βιομηχανίες και κρατικές εξουσίες) να σηκώσουν τοίχους για να παραμείνει η πίτα στα χέρια τους.
Οι Γερμανοί το ξέρουν καλά αυτό το παιχνίδι και το μαθαίνουν τώρα και οι Γάλλοι.
-
Από το Σκρούτζ θα τα διαλέγουμε! Είπαμε, σαν κινητά θα τα ψωνίζουμε, όταν θα είναι και η αυτόνομη οδήγηση υποχρεωτική δεν θα αγχωνόμαστε καθόλου.
Πάντως 15.000$ (-45.000$) το φθηνότερο, τιμές Κίνας, πάλι δεν το λες πολύ φθηνά, φαντάζομαι θα έχει αρκετά θερμικά Κίνα με τα μισά χρήματα ακριβώς..
-
Στην Ελλάδα ποιο πιθανό είναι να δούμε σε 30 χρόνια αθρόα εισαγωγή από τα ηλεκτρικά σαπάκια...των υπολοίπων Ευρωπαίων.
Μέχρι τότε βενζίνη, πετρέλαιο, πετρογκάζ, σαπάκια, car.gr κλπ...κλπ...
-
Aυτή τη στιγμή οι εισαγωγές έχουν πήξει από πετρέλαια που παρατάνε οι ευρωπαίοι ομαδόν. Σε δέκα χρόνια η αγορά θα κατατρύχεται στο μεν καινουργές της σκέλος από πάσης μορφής ηλεκτρικά και υβριδικά με μεγάλο μερίδιο σε κινέζικα, στο δεΝ μετάχειρο σκέλος από πρώιμα ηλεκτρικά, επαναφορτιζόμενα υβρίδια των ετών 2021-2025 που με τη σειρά τους θα παρατάνε ομαδόν οι ευρωπαίοι του μέλλοντος.
Τα καρ σερ σχήματα θα υπάρχουν και θα αφορούν μοτοποδήλατα καθώς και μικρά ηλεκτρικά τετράτροχα.
Οι ταρίφες θα έχουν ηλεκτρικά, αλλά θα υπάρχουν και μερικά φ.α.
Φοιτηταριό, φανταράκια, γέροντες, χωρισμένοι-μπατηρισμένοι, λάθρο, τζίπσις, αγροτιά, θα κάνουν πάρτυ αγοράζοντας μπιρ παρά παλιές βενζινοκίνητες και δηζελοκίνητες δόξες.
Αι επαγγελματικαί μεταφορικαί θα έχουν μιξ γκριλ. Θα υπάρχουν ηλεκτρικά, φ.α. υγραέρια, πετρέλαια για κάθε χρήση.
-
Λόγω οικονομικής κρίσης πολλές εταιρείες θα συγχωνευτούν, οι όμιλοι που θα δημιουργηθούν πιθανότατα να είναι 2 για Ευρώπη, 3 για Ασία και 3 για Αμερική. Όλοι αυτοί οι όμιλοι θα λειτουργούν κάτω από πολύ αυστηρούς κανόνες που θα θεσπίζει κάποια επιτροπή ως προς την μορφή και τον τρόπο ανάπτυξης οχημάτων κίνησης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των διαθέσιμων επιλογών οχημάτων είτε λόγω ενδοεταιρικών επιλογών είτε λόγω επικράτησης της αγοράς κάποιων οχημάτων. Δεν θα συμφέρει μετά από λίγο καιρό η ανάπτυξη 4-5 ίδιας κατηγορίας και χρήσης αυτοκινήτων.
Οι οικονομικές/πολιτικές/κοινωνικές συνθήκες ίσως να μην επιτρέπουν την ιδιόκτητη χρήση οχημάτων αλλά μόνο βραχυχρόνια μίσθωση με ώρες/μέρες για επιτρεπόμενους σκοπούς. Σχεδόν σίγουρο είναι ότι στα επόμενα χρόνια το car sharing θα γίνει θεσμός.
Τα οχήματα θα έχουν χρηστικό χαρακτήρα και όχι τόσο ψυχαγωγικό. Με την ίδια λογική θα προχωρήσουν και στο design σε σχήματα τετραγωνισμένα με καλύτερη εκμετάλλευση χώρων παρά αισθητικά ευχάριστα στην όραση. Βασική ενέργεια κίνησης για την πλειοψηφία θα είναι το ρεύμα. Τα υπόλοιπα είδη καυσίμων θα χρησιμοποιούνται για ειδικές χρήσεις, επαγγελματικές μετακινήσεις, βιομηχανία, κρατικά οχήματα και μεταφορές αέρος - θαλάσσης.
Όλα τα ανωτέρω μας δίνουν ένα άθροισμα μάλλον αρνητικό για την ατομική ελεύθερη κινητικότητα καθώς μειώνεται η δυνατότητα να πας οπουδήποτε θέλεις όποια στιγμή θέλεις χωρίς προηγουμένως να έχεις κάνει ένα πολύ καλό σχέδιο. Σαν αποτέλεσμα πολλοί θα στραφούν σε οχήματα μικροκινητικότητας ειδικά μέσα στους αστικούς ιστούς για να αυξήσουν λίγο την ταχύτητα μετακίνησης (ηλ. ποδήλατα, ηλ. πατίνια, ηλ. μονόροδα κτλ) και την ακτίνα κίνησής τους από το σπίτι τους, χωρίς όμως να μπορούν να πάνε πχ στο χωριό ή στην θάλασσα ή μια εκδρομή κάπου πιο μακρυά από >100χλμ από το σημείο εκκίνησής τους.
-
-
Θα μπορείς να αγοράσεις μόνο ηλεκτρικά.
-
Θα έχει ακριβύνει το ρεύμα, γιατί κάποιος πρέπει να πληρώσει για τις απαραίτητες υποδομές, οπότε το κόστος λειτουργίας θα είναι το ίδιο με τα σημερινά βενζινοκίνητα (συν τον πληθωρισμό).
-
Θα έχεις υποχρεωτική τήρηση ορίων ταχύτητας και αποστάσεων, ημιαυτόνομη οδήγηση, και καταγραφή αποστάσεων και τρόπου οδήγησης για να χρεώνεται κάθε χιλιόμετρο που κάνεις στα τέλη κυκλοφορίας.
-
Η επιλογή σε στυλ αυτοκινήτου θα είναι μεγάλη, αλλά από κάτω θα είναι ακριβώς τα ίδια, θα στηρίζονται σε 3-4 πλατφόρμες. Και θα πληρώνεις το σχέδιο αν θες να ξεφύγεις από τα ψευτο-σουβ που αγοράζουν όλοι.
-
-
Μεγάλη έμφαση στο 3.
Κάτι άλλο. Δε συμμερίζομαι την άποψη ότι η αγορά σε επίπεδο εταιρειών θα έχει συμπυκνωθεί τόσο. Μόνο στην Κίνα υπάρχουν ...120 αυτοκινητοβιομηχανίες. Είναι δύσκολο να συμπυκνωθούν σε 2-3 μέσα σε 10 χρόνια. Σε 50 να το δεχτώ.
Ερώτηση : η σημερινή γενιά των 700 ευρώ πως θα αγοράσει δικιά της ρόδα και πότε? Άλλος ένας λόγος για καρ σερ. Ή και για μετάχειρα μέχρι δευτέρας παρουσίας.
-
Η Σιτροέν και κατ΄ επέκταση η Στελλάντις τελειώνει με τους ντίζελ..
https://www.auto-news.gr/2021/05/citroen-diesel.html?m=1
Και μιλάμε για καλούς ντίζελ.
Αρα όπως τα λέμε όλοι . Τα αμάξια θα είναι μικρά και δανεικά για τις πόλεις και δικά μας ή νοικιάρικα για το γουήκ εντ και τις διακοπές.
-
Για να εξισωθεί το κόστος κίνησης με τα σημερινά βενζινοκίνητα, θα πρέπει να υπερεφταπλασιαστεί η χρέωση του ρεύματος. Καταλαβαίνετε πόσο άκυρο είναι αυτό, έτσι;
-
Εδώ γίνονται απίστευτα γεωπολιτικά παιχνίδια και ήδη έχουμε πολεμικές συγκρούσεις για τη μοιρασιά των ενεργειακών πόρων, και πολύ πιθανόν να μας πάρει η μπάλα (εγώ έχω σίγουρη τη μείωση του εδάφους ή θάλασσας της Ελλάδας μόλις τελειώσει αυτή η διαδικασία το 2035-40), η αύξηση του λογαριασμού είναι το πρόβλημα;
Πάντως, η Βικτώρια ήδη ανακοίνωσε 2.5cents το χιλιόμετρο για EV και 2 για τα plug in hybrid.
-
Για να εξισωθεί το κόστος κίνησης με τα σημερινά βενζινοκίνητα, θα πρέπει να υπερεφταπλασιαστεί η χρέωση του ρεύματος. Καταλαβαίνετε πόσο άκυρο είναι αυτό, έτσι;
Για να κάνουμε κουβέντα για τον χουλιαμά, αν σε μερικά χρόνια τα ηλεκτρικά είναι ένα σημαντικό ποσοστό της αγοράς γιατί να μην μπει φόρος ρεύματος κίνησης; Μπορεί με την καινούργια τεχνολογία να έχει ξεχωριστό ρολόι για την παροχή φόρτισης και να στο πουλάει το ρεύμα για το αμαξι ο πάροχος με διαφορετική τιμή. Ή τελοσπάντων κάποιος φόρος όπως κι αν ονομαστεί. Θα χάσει ειδικά το ελληνικό κράτος το άρμεγμα από αυτήν την αγελάδα που λέγεται αυτοκίνητο; Εδώ για λίγα χρόνια ο κόσμος αγόραζε αυτοκίνητα με
-
Το επαγγελματικό ρεύμα κοστίζει ήδη τα διπλάσια από το οικιακό.
Η ΔΕΗ ζητά ξεχωριστό ρολόι σε κάθε νέο wallbox. Ίσως το χρησιμοποιήσει για αυξημένες χρεώσεις στο μέλλον. Αν γίνει κάτι τέτοιο, τότε θα αξίζει να φορτίζεις κάθε βράδυ από απλή πρίζα (αρκεί για τα χιλιόμετρα της καθημερινότητας) και να χρησιμοποιείς το wallbox μόνο όταν υπάρχει πραγματικός λόγος.
-
Για να εξισωθεί το κόστος κίνησης με τα σημερινά βενζινοκίνητα, θα πρέπει να υπερεφταπλασιαστεί η χρέωση του ρεύματος. Καταλαβαίνετε πόσο άκυρο είναι αυτό, έτσι;
Αμελείς μια λεπτομέρεια: το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου δεν έχει ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και επομένως θα φορτίζει σε ταχυφορτιστές. Οι οποίοι και σήμερα έχουν πολύ υψηλότερη χρέωση από το νυχτερινό.
-
Θεωρώ δεδομένο ότι ΣΗΜΕΡΑ δεν αγοράζεις ηλεκτρικό χωρίς να έχεις εξασφαλισμένη την καθημερινή φόρτιση. Στο μέλλον, αναμένονται πακέτα φόρτισης από τους παρόχους. Δε θα είναι τόσο ακριβά όσο σήμερα, ούτε όμως τόσο φθηνά όσο το νυχτερινό ρεύμα. Κάπου στη μέση λογικά.
-
Και μόνο που στον τίτλο μιλαει για αγορά είναι εκτός θεματος η συζήτηση.
Τα μόνα που θα είναι στην αγορά για αγορά/πώληση ια ειναι αντίκες. -
Ερώτηση : η σημερινή γενιά των 700 ευρώ πως θα αγοράσει δικιά της ρόδα και πότε? Άλλος ένας λόγος για καρ σερ. Ή και για μετάχειρα μέχρι δευτέρας παρουσίας.
................. των 700 ευρώ ; ........ χαχαχαχα ...... ποιων εφτακοσίων ;;;;; ....... παρα Last Year ήταν αυτό ......
ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 2031