Κάποτε καίγανε παραπάνω τα αυτόματα (μόνο μετατροπέα ροπής είχαν τότε τα κοινά αυτοκίνητα) λόγω της 'ολίσθησης' μέχρι να συγχρονιστεί η πλευρά της αντλίας με την πλευρά της τουρμπίνας στο κιβώτιο, ενέργεια που χανόταν ως θερμότητα και τριβές. Πλέον δεν υφίσταται αυτό το πράγμα, όλα τα σύγχρονα κιβώτια μετατροπέα ροπής έχουν ένα μηχανισμό σύμπλεξης που κλειδώνει τις δύο πλευρές ώστε να μην υπάρχουν απώλειες, υπερθερμάνσεις κλπ.
Ίσως σε σύγκριση με ένα χειροκίνητο να υπάρχει μια ελάχιστη διαφορά κατανάλωσης, τόση όσο αν είχε το αμάξι μεγαλύτερες ζάντες ή φαρδύτερα λάστιχα, κι αυτό θα το δείτε και στις μετρήσεις CO2, αλλά νομίζω η διαφορά μεταξύ κλασικού Α/Τ και DCT δεν είναι καν μετρήσιμη κι αξίζει να ληφθεί υπ' όψιν.
Για τον ίδιο λόγο δεν είναι πλέον και 'αργά' στις αλλαγές τους τα κλασικά Α/Τ όπως κάποτε, ίσως κάποια milisecond πιο αργά από DCT αλλά τίποτα που να τα καθιστά ακατάλληλα για σπορ οδήγηση, ενώ μόνο πλεονεκτήματα έχουν σε σύγκριση με τα διπλού συμπλέκτη.
Δείτε τις μετρήσεις CO2, ειδικά κατά WLTP, και θα διαπιστώσετε πως είναι αμελητέα η επιβάρυνση κατανάλωσης λόγω Α/Τ κιβωτίου.