-
Θυμάμαι τέλος δεκαετίας 80 που τα - πανάκριβα - PC μας έχαναν την μισή τους αξία κάθε 2 χρόνια, βέβαια έπαιρναν κάποια αναβάθμιση, νομίζω έτσι περίπου θα είναι αυτή η γενιά ηλεκτρικών με την επόμενη που θα έρθει περίπου (αυθαίρετο δικό μου συμπέρασμα) από το 2025 και μετά. Δεν περιμένω μόνο στο hardware μεγάλη ανάπτυξη, αλλά και στο software.
Επίσης όλες οι καταπληκτικές τεχνολογίες που ποστάρουμε εδώ κατά καιρούς, είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο. Θυμάμαι όταν είχαν βγει οι Cyrix επεξεργαστές που για περίπου αντίστοιχους Intel έδινες 30-40% λιγότερα χρήματα (και ήταν πολλά τότε τα χρήματα για επεξεργαστές), αλλά πρακτικά έβαζες έναν μικρό φούρνο στο σπίτι σου. Φυσικά ήταν ένα απλό PC, οι πιθανότητες να γίνει κάτι σοβαρό ήταν ελάχιστες (άντε να καιγόταν κάνας επεξεργαστής αν δεν έβαζες μεγάλο ανεμιστήρα και άλειφες καλά την πάστα), σε ένα αυτοκίνητο όμως, δεν θα μπει βιαστικά μόλις πάρει τελική μορφή στο εργαστήριο.
Νομίζω σε αυτή την περίτπωση το waiting game είναι η καλύτερη τακτική.
Τα PHEV νομίζω ουσιαστικά κυρίως έχουν τα προβλήματα των 2 τεχνολογιών αυτή τη στιγμή, παρά τα πλεονεκτήματα, πριν λίγο καιρό ποστάραμε (ή εγώ, δεν θυμάμαι) την έρευνα που έδινε τις πραγματικές καταναλώσεις και αέρια και ήταν όλα τρελά ανεβασμένα, πρακτικά κυκλοφορούσαν κυρίως σαν θερμικά με 300 κιλά παραπάνω βάρος.
Επίσης μην ξεχνάμε (χιλιοστή φορά) ότι όταν καταργηθούν οι πωλήσεις θερμικών, περιλαμβάνει και HYBIRD/PHEV μέσα.
Νομίζω το πρώτο λογικό βήμα είναι να πάρουμε κάνα μικρό να κυκλοφορούμε μέσα στις μεγάλες πόλεις, σε πρώτη φάση εκεί που πραγματικά φαίνεται το πλεονέκτημα ενός ηλεκτρικού. Να δούμε τα Spring και τα τοιαύτα τι τιμές θα έχουν.
-
Το είδες από κοντά το νέο LEON; Μπήκες μέσα;
Τρεις φορές που πήγα στην SEAT Μακρής στο Χαλάνδρι το εκθεσιακό το είχαν κλειδωμένο. Δεν μπήκα μέσα.
Ομολογώ όμως ότι δεν καιγόμουν να μπω (λόγω της εργονομίας του infotainment) και δεν ρώτησα γιατί το είχαν κλειδωμένο.
Ο Μακρής στο Γαλάτσι έχει ένα μαύρο FR και μπορείς να μπεις μέσα. Μπήκα και είναι εντυπωσιακό αλλά ακόμα καλύτερο εσωτερικά είναι το Xcellence. Είχα μπει σε ένα Launch Edition στη Βελμάρ στο Γέρακα πριν λίγους μήνες... Και εγώ διαφωνώ με τις ρυθμίσεις μέσω infotainment αλλά κατά τα άλλα είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το βλέπεις μέσα-έξω. Για την οδήγηση δεν ξέρω γιατί δεν το έχω οδηγήσει ακόμα...
-
Υψηλότερη βαθμολογία το Leon από το Α3:
-
Ο Μακρής στο Γαλάτσι έχει ένα μαύρο FR και μπορείς να μπεις μέσα. Μπήκα και είναι εντυπωσιακό αλλά ακόμα καλύτερο εσωτερικά είναι το Xcellence. Είχα μπει σε ένα Launch Edition στη Βελμάρ στο Γέρακα πριν λίγους μήνες... Και εγώ διαφωνώ με τις ρυθμίσεις μέσω infotainment αλλά κατά τα άλλα είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το βλέπεις μέσα-έξω. Για την οδήγηση δεν ξέρω γιατί δεν το έχω οδηγήσει ακόμα...
Θέλω να πιστεύω ότι και στο Χαλάνδρι έτυχε να είναι κλειδωμένο το αυτοκίνητο. Δεν νομίζω να ήταν ηθελημένα.
Το νέο LEON είναι πραγματικά νέο! Μεγαλύτερο, νέα σχεδίαση, νέο εσωτερικό, νέα εργονομία. Απορώ, πως επέτρεψαν οι Γερμανοί τόσο μεγάλη αλλαγή.
Κατά τα άλλα εμένα εκτός την εργονομία δεν μου έκατσε καλά και η σχεδίαση μπροστά. Αλλά αυτό είναι υποκειμενικό θέμα. Το πίσω μέρος είναι πολύ όμορφο. Πάντως μου δίνει την αίσθηση Ιταλικής σχεδίασης. Και σίγουρα όχι Γερμανικής.
Και αφού ήμαστε σε θέμα της SEAT να πω ότι περιεργάστηκα για πολύ ώρα το IBIZA FR 115ps με χειροκίνητο κιβώτιο. Ομολογώ ότι με ενθουσίασε τόσο που με έβαλε σε σκέψεις. Και βγαίνει και σε τρελή τιμή με πλούσιο εξοπλισμό. Υπό κανονικές συνθήκες αυτό θα έπρεπε να αγοράσω, αφού είναι και στην κατηγορία που με ενδιαφέρει και με βολεύει περισσότερο. Αν και το IBIZA ποιο πολύ φέρνει σε μικρομεσαίο παρά σε σούπερ μίνι.
-
Οδήγησα το υβριδικό στην έκδοση fr. Τα υλικά μέσα στη καμπίνα είναι χειρότερα του γκολφ, το σύστημα πολυμέσων πιο ωραία τοποθετημένο αλλά η εργονομία σκέτος εφιάλτης. Το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η τιμή του αφού για να μπουν τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού και τα καλά λεντ φώτα , το αυτοκίνητο φτάνει τα 29000€.
Οδηγικά δεν είναι άσχημο αλλά σπορτιφ χαρακτήρα δε διέκρινα τουλάχιστον στην υβριδική έκδοση.Στην υβριδική έκδοση πάντως υπάρχει έκπτωση 2500€ από τον τιμοκατάλογο και ο πωλητής είχε περιθώριο να ρίξει και κανά χιλιάρικο την τιμή ακόμα ενώ στο mild hybrid δεν υπήρχαν πολλά περιθώρια να κατέβει η τιμή.
-
Υψηλότερη βαθμολογία το Leon από το Α3:
Έτσι και αλλιώς θεωρώ πως σε αυτή τη γενεά του c_seg για τον VAG τα Leon & Octavia θα πουλήσουν περισσότερο απ' τα Golf/A3.
Ειδικά το A3 που έχασε και το πραγματικά Premium επίπεδο ποιότητας/συναρμογής εσωτερικό σε σχέση με την προηγούμενη γενεά ποιός και γιατί να το πάρει. Χίλιες φορές A-class και 1-series.
Το Leon στους νέους οικογενειάρχες και τους single θα πουλήσει ως FR μη υβριδικό πολύ γιατί εκτός από κουκλί έχει και σχετικά καλή τιμή. Το mh είναι περιττό ανούσιο ρίσκο, ειδικά σε ένα VAG.
-
Ο Μακρής στο Γαλάτσι έχει ένα μαύρο FR και μπορείς να μπεις μέσα. Μπήκα και είναι εντυπωσιακό αλλά ακόμα καλύτερο εσωτερικά είναι το Xcellence.
Μια διευκρίνιση αν θες. Θεωρείς καλύτερο από το FR το XC λόγω επιλογών χρωματικών επιλογών επενδύσεων, λόγω εξοπλιστικών διαφόρων ή μήπως διέκρινες και κάποιες διαφορές ποιότητας υλικών μεταξύ τους; Δεν ρωτάω ειρωνικά, δεν το έχω δει το αμάξι από κοντά και είσαι ο πρώτος που λέει κάτι τέτοιο. Όλοι με το FR ασχολούνται.
-
Δεν έχει καλύτερα υλικά στη καμπίνα απλά έρχεται με διαφορετικό εξοπλισμό απο την fr. Επίσης φορά 17αρες αντί για 18αρες και έχει υποχρεωτικά χειροκίνητο κιβώτιο. Η xc συνδυάζεται με dsg μόνο στην έκδοση του PHEV
-
Lapin wrote:
Ο Μακρής στο Γαλάτσι έχει ένα μαύρο FR και μπορείς να μπεις μέσα. Μπήκα και είναι εντυπωσιακό αλλά ακόμα καλύτερο εσωτερικά είναι το Xcellence.
Μια διευκρίνιση αν θες. Θεωρείς καλύτερο από το FR το XC λόγω επιλογών χρωματικών επιλογών επενδύσεων, λόγω εξοπλιστικών διαφόρων ή μήπως διέκρινες και κάποιες διαφορές ποιότητας υλικών μεταξύ τους; Δεν ρωτάω ειρωνικά, δεν το έχω δει το αμάξι από κοντά και είσαι ο πρώτος που λέει κάτι τέτοιο. Όλοι με το FR ασχολούνται.
Χωρίς να έχω δει από κοντά το XC για να κρίνω την ποιότητα, βλέποντας απλά τον τιμοκατάλογο και τις εξοπλιστικές εκδόσεις, το XC σίγουρα έχει παραπάνω εξοπλισμό από το FR, ενδεικτικά το XC έχει παραπάνω τα:
- 'Αυτόματη υποβοήθηση στάθμευσης με αισθητήρες εμπρός / πίσω, ενώ το FR έχει μόνο πίσω
- 'Convenience pack: Αισθητήρας φωτός και βροχής coming/leaving home, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, αισθητήρα φωτός / βροχής', ενώ στο FR μπαίνει μόνο ως εξτρά
- 'Σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Advanced', ενώ το FR έχει 'Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Go' (δεν γνωρίζω τις διαφορές τους)
- και τέλος το XC βγαίνει και πιο φθηνό από το FR (εδώ απλά πρέπει να τονίσω ότι το XC έρχεται μόνο με τον 1,5 με τα 130 άλογα έναντι του FR που είναι με 150 άλογα, οπότε ίσως να δικαιολογείται και η διαφορά στην τιμή- βέβαια το XC στην Launch Edition που είχε έρθει ήταν και αυτό με τα 150 άλογα)!!
Το μόνο που έχει το FR και δεν έχει το XC είναι το Drive Profile και το ότι έχει 18αρες ζάντες έναντι 17αρες του XC!
Οπότε αν κάποιος δεν έχει θέμα με την εμφάνιση, πιστεύω για μένα το XC είναι πιο VFM, ειδικά η έκδοση XC Plus...
Επί της ευκαιρίας, γνωρίζει κανείς αν υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα XCellence Launch Edition μοντέλα? Υποτίθεται είχαν φέρει 9 μοντέλα τον Σεπτέμβρη, αλλά δεν ξέρω αν πουλήθηκε κανένα. Τις προάλλες που πήγα στην αντιπροσωπεία στην Λαμία μου είπε ότι αυτά δόθηκαν σε αντιπροσωπείες και ο μόνος τρόπος για να μάθω είναι να πάρω σβάρνα τα τηλέφωνα σε όλες τις αντιπροσωπείες και να ρωτάω...
-
κοστίζει τα ίδια χρήματα με το γκολφ και με εξαίρεση την εξωτερική εμφάνιση είναι σαφώς υποδεέστερο οδηγικά
Όλα τα μέσα γράφουν ότι το Leon είναι καλύτερο οδηγικά, όπως ήταν πάντoτε τα Seat.
-
Το γκολφ έχει πολλαπλών συνδέσμων ανάρτηση πίσω και καλύτερη ποιότητα κύλισης ενώ εγώ δε διέκρινα το σπορτίφ χαρακτήρα του λεόν, ίσως και να έφταιγε το βάρος των μπαταριών αφού οδήγησα το υβριδικό. Στα ίδια χρήματα ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα η λογική λέει γκόλφ και λόγω καλύτερου εξοπλισμού.
-
Οι πολλαπλοί από μόνοι τους δεν λένε τίποτα. Το Leon με τα 204 πάντως πρέπει να έχει πολλαπλούς. Πάντα τα Golf είναι πιο μαλακά από τα αντίστοιχα Leon όμως.
-
Lapin wrote:
Ο Μακρής στο Γαλάτσι έχει ένα μαύρο FR και μπορείς να μπεις μέσα. Μπήκα και είναι εντυπωσιακό αλλά ακόμα καλύτερο εσωτερικά είναι το Xcellence.
Μια διευκρίνιση αν θες. Θεωρείς καλύτερο από το FR το XC λόγω επιλογών χρωματικών επιλογών επενδύσεων, λόγω εξοπλιστικών διαφόρων ή μήπως διέκρινες και κάποιες διαφορές ποιότητας υλικών μεταξύ τους; Δεν ρωτάω ειρωνικά, δεν το έχω δει το αμάξι από κοντά και είσαι ο πρώτος που λέει κάτι τέτοιο. Όλοι με το FR ασχολούνται.
To xcellence και το FR έχουν διαφορετικά καθίσματα, τα οποία είναι σαφώς ποιοτικότερα και ομορφότερα στο xcellence (είναι συνδυασμός υφάσματος με δερματίνη).
Επίσης στο XC υπάρχει μια μεγάλη λωρίδα (απομίμησης εννοείται) ξύλου ενώ στο FR έχει το χρώμα του αλουμινίου
Κατά τα άλλα τα υλικά τους δεν έχουν διαφορές. Αυτά τα δύο όμως που ανέφερα (κυρίως τα καθίσματα) είναι αρκετά για να αναβαθμίσουν το εσωτερικό.
Επίσης το XC έχει καλύτερο εξοπλισμό και ναι προτιμώ τις 17άρες από τις 18άρες. Κρίμα που στην Ελλάδα την XC έκδοση με τα 150 άλλογα την εισάγουν μόνο στο station...
-
Ίσως τότε ήρθε η ώρα να ωριμάσουμε ως χώρα και να βάλουμε στην εξίσωση τα sw. Δεν έχει κάτι παραπάνω να προσφέρει ένα suv. Το αντίθετο. Τα περισσότερα προσποιούνται αποτυχημένα ότι έχει σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά ή είναι βάρκες.
Προσωπικά δεν είχα κανένα πρόβλημα με αυτό αν μπορούσα να ξεπεράσω τα αισθήματα μου για τον VAG. Το Leon ακόμα και ως SW είναι πολύ όμορφο. Και φυσικά συμφωνώ ότι θα προτιμούσα επίσης το XC από το FR. Leon XC SW 150ps M/T, ιδανική επιλογή.
-
Βγαλαν νέα έκδοση xc plus με 17 αρες πάντα συν ηλιοροφή συν τα καλά led. Αλλά φυσικά για την ώρα μόνο στα 130 και όχι στο sw.
-
Ποίες μηχανικές διαφορές έχει ο TSI με τα 130 άλογα από αυτόν με τα 150; Είναι μόνο θέμα χαρτογράφησης ή υπάρχουν και ακριβά μηχανικά εξαρτήματα για να βγάλει 20 άλογα περισσότερα;
Η διαφορά του 1.5 XC Plus 130ps με το 1.5 FR Plus 150ps είναι στα 1300€ τιμές καταλόγου. Επειδή τα VAG πάντοτε ήταν πιο δεκτικά στο tuning και ειδικά με εξαρτήματα από άλλα μοντέλα του ομίλου μπορείς αργότερα να κάνεις αυτήν την αναβάθμιση;
Πάντως ο εξοπλισμός και η τιμή του XC Plus στα 22190€ είναι πολύ δελεαστική!
-
Ποίες μηχανικές διαφορές έχει ο TSI με τα 130 άλογα από αυτόν με τα 150; Είναι μόνο θέμα χαρτογράφησης ή υπάρχουν και ακριβά μηχανικά εξαρτήματα για να βγάλει 20 άλογα περισσότερα; ...
Συμπίεση, τούρμπο, εκκεντροφόρος, χιτώνια έχουν πει.
-
Από θέμα αξιοπιστίας, υπάρχουν αναφορές ανάμεσα στα 130 και τα 150 άλογα?
Πχ υπήρχαν αναφορές για kangarooing στον 1,5 με τα 150 άλογα, έχει ακουστεί το οτιδήποτε για αυτόν με τα 130? -
Με δυο ρυθμίσεις και ένα περιφερειακό διαφορετικό δεν το λες και άλλο μοτέρ. Όσο αξιόπιστο είναι το 150ps είναι και το 130ps. Εγώ άλλο σκεφτόμουν τώρα και ήθελα να ρωτήσω. Τόσα χρόνια ακούω και ζω ο ίδιος τρανά παραδείγματα προβλημάτων αναξιπιστιααυ σε VW & Skoda. Η αλήθεια είναι ότι για τα Seat δεν έχουν ακουστεί πολλά. Προσωπικά δεν έχω ακούσει για κανένα. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπάρχει διαφορά με το σκεπτικό της πρώτης πρότασης μου. Μήπως είναι θέμα πωλήσεων; Δεν πουλάει όσο οι άλλες του VAG γι'αυτό δεν ακούστηκαν προβλήματα για αυτούς; Πέραν τούτου αν ισχύει η φήμη ότι η Seat μόνο από τον όμιλο δίνει απείθειας 4ετη εγγύηση γιατί να είναι η εξαίρεση του κανόνα;...
-
Κοιτα το λεον και το ιμπιζα είναι μοσχοπουλημενα μοντελα εδω και 20 χρονια και το δευτερο ακομα περισσοτερα. Οποτε δεν τιθεται θεμα οτι δεν ακουγονται προβληματα γιατι πουλανε λιγο. Από την αλλη dsg leon & ibiza ποιος θα παρει? οταν πας στην σεατ πας για να γλιτώσεις 3-4 χιλιαρικα απο τα πολο και γκολφ. Οποτε τα μηχανικα είναι μονοδρομος στην σεατ ισως γι αυτο δεν γκρινιαζουν οι κατοχοι.
Η σεατ ειναι ισπανικη εταιρεια και εργοστασιο που εχει μπει στην ομπρελα του γκρουπ όπως και η σκοντα αντιστοιχα. Φυσικα οφελουνται απο τις τζαμπα πλατφορμες και τα κιβωτια του και τις εξελιξεις αυτων και τις λοιπες τεχνολογικες εξελιξεις και σε συνδυασμο με τα χαμηλοτερα κοστη εργασιας σε ισπανια και τσεχια ειναι φθηνοτερα απο τα γερμανικα λιγο ως πολυ αναλογα τα περιθωρια των γερμανων.
Το αλλο κακο είναι οτι η ιδια κακη νοοτροπια να βλεπουν τον υποψηφιο αγοραστη ή τον πελατη μετα ως εχθρο που δεν θελουν να του καλυπτουν ασφάλεια ή που του αποκρυπτουν ορους εχοντας κρυφες χρεωσεις κατα την διαρκεια της αγορας την ακολουθει και η σεατ και η σκοντα.
Seat Leon Mk4 (2020)