-
Εδώ συζητάμε να πάρουμε F35 και δεν μας δίνουν το Aegis που είναι και πόσων ετών; Δεν είναι πλέον κανένα υπερσύστημα, θεωρείται ότι υπάρχουν συνδυασμοί σε άλλα δυτικά σκάφη που είναι και καλύτεροι. Δεν είναι το ραντάρ που κάνει τα Arleigh Burke ξεχωριστά, είναι το ότι έχουν 96 cells για πυραύλους όταν δεν υπάρχει ή θα υπάρχει πλοίο στην περιοχή με πάνω από 32. Ακόμη και να μας παραχωρήσουν τέτοια, να δω πως θα βρεθούν χρήματα να τα οπλίσουμε, χοντρικά ότι κουβαλάνε 4 Meko μαζί τα κουβαλάει μόνο του.
Τέλος πάντων, ο καθείς και η άποψή του, το υπεραναλύσαμε.
Να πούμε πάντως ότι το ναυτικό έψαχνε για Α/Α φρεγάτες περί το 2006 (μια 15ετία πριν) όταν ο στόλος ήταν πολύ διαφορετικός, είχε μια σειρά από 10 φρεγάτες S και 4 Meko γενικού σκοπού που ήταν για τα δεδομένα της εποχής πολύ καλά εξοπλισμένες. Το μόνο που έλειπε ήταν Α/Α πλοία. Τώρα μετά από 15 χρόνια εγκατάλειψης δεν μιλάμε να πάμε στο Ω, μιλάμε να ξεκινήσουμε και πάλι την αλαφαβήτα από το Α, να ξαναχτίσουμε δηλαδή τον στόλο των φρεγατών γενικού σκοπού και βλέπουμε.
-
Τα ρητορικα ερωτηματα δεν χρηζουν απαντησης
Δηλαδή ρητορικά συζητάγαμε τόσες ημέρες ?
Η πολύ εξυπνάδα και το κλείσιμο του ματιού μας έλειπε τώρα, όλα τα άλλα τα είχαμε.
-
Εδώ συζητάμε να πάρουμε F35 και δεν μας δίνουν το Aegis που είναι και πόσων ετών; Δεν είναι πλέον κανένα υπερσύστημα, θεωρείται ότι υπάρχουν συνδυασμοί σε άλλα δυτικά σκάφη που είναι και καλύτεροι. Δεν είναι το ραντάρ που κάνει τα Arleigh Burke ξεχωριστά, είναι το ότι έχουν 96 cells για πυραύλους όταν δεν υπάρχει ή θα υπάρχει πλοίο στην περιοχή με πάνω από 32. Ακόμη και να μας παραχωρήσουν τέτοια, να δω πως θα βρεθούν χρήματα να τα οπλίσουμε, χοντρικά ότι κουβαλάνε 4 Meko μαζί τα κουβαλάει μόνο του.
Τέλος πάντων, ο καθείς και η άποψή του, το υπεραναλύσαμε.
Να πούμε πάντως ότι το ναυτικό έψαχνε για Α/Α φρεγάτες περί το 2006 (μια 15ετία πριν) όταν ο στόλος ήταν πολύ διαφορετικός, είχε μια σειρά από 10 φρεγάτες S και 4 Meko γενικού σκοπού που ήταν για τα δεδομένα της εποχής πολύ καλά εξοπλισμένες. Το μόνο που έλειπε ήταν Α/Α πλοία. Τώρα μετά από 15 χρόνια εγκατάλειψης δεν μιλάμε να πάμε στο Ω, μιλάμε να ξεκινήσουμε και πάλι την αλαφαβήτα από το Α, να ξαναχτίσουμε δηλαδή τον στόλο των φρεγατών γενικού σκοπού και βλέπουμε.
Όταν μας δώσουν τα Arleigh Burke ξύπνα με από το όνειρο.
-
Ας έρθουμε σε πιο πρακτικά προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, γιατί μας πυροβολάνε καθημερινά και αντί να πούμε μέχρις εδώ τους κάνουμε τεμενάδες, ελπίζω να μην κάνουμε πίσω και υπογράψουμε την παραίτηση των απαιτήσεων.
Η Γερμανία παζαρεύει να αποσύρουμε δικαστικές απαιτήσεις 1,5 δις για να παραδώσει πιο γρήγορα τορπίλες για τα υποβρύχια
-
Εδώ συζητάμε να πάρουμε F35 και δεν μας δίνουν το Aegis που είναι και πόσων ετών; Δεν είναι πλέον κανένα υπερσύστημα, θεωρείται ότι υπάρχουν συνδυασμοί σε άλλα δυτικά σκάφη που είναι και καλύτεροι. Δεν είναι το ραντάρ που κάνει τα Arleigh Burke ξεχωριστά, είναι το ότι έχουν 96 cells για πυραύλους όταν δεν υπάρχει ή θα υπάρχει πλοίο στην περιοχή με πάνω από 32. Ακόμη και να μας παραχωρήσουν τέτοια, να δω πως θα βρεθούν χρήματα να τα οπλίσουμε, χοντρικά ότι κουβαλάνε 4 Meko μαζί τα κουβαλάει μόνο του.
Τέλος πάντων, ο καθείς και η άποψή του, το υπεραναλύσαμε.
Να πούμε πάντως ότι το ναυτικό έψαχνε για Α/Α φρεγάτες περί το 2006 (μια 15ετία πριν) όταν ο στόλος ήταν πολύ διαφορετικός, είχε μια σειρά από 10 φρεγάτες S και 4 Meko γενικού σκοπού που ήταν για τα δεδομένα της εποχής πολύ καλά εξοπλισμένες. Το μόνο που έλειπε ήταν Α/Α πλοία. Τώρα μετά από 15 χρόνια εγκατάλειψης δεν μιλάμε να πάμε στο Ω, μιλάμε να ξεκινήσουμε και πάλι την αλαφαβήτα από το Α, να ξαναχτίσουμε δηλαδή τον στόλο των φρεγατών γενικού σκοπού και βλέπουμε.
Πολυ κακως, το ΠΝ θελει φρεγατες Α/Α και πολυ καλα κανει. Οι φρεγατες γενικου σκοπου, ειναι σχεδον αχρηστες σε περιπτωση πολεμου κατα την γνωμη μου, για επιδειξη σημαιας μπορουμε να στελνουμε και κορβετες με ενα κλασμα του κοστους.
-
Μια ενδιαφέρουσα ανάγνωση περί αποδέσμευσης-πώλησης όπλων από ένα ξένο και ουδέτερο μέσο. Πήγαινε και στα Ελληνοτουρκικά, αλλά νομίζω ότι εδώ είναι καλύτερα. Κάνει το κλασικό στρατηγικό 'λάθος' να νομίζει ότι θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα όπλα σε επιθετικές επιχειρήσεις (εκτός απροόποτου φυσικά), αλλά η επιχειρησιακή ανάλυση είναι ορθή.
-
Αυτοί αγοράζουν από την Γαλλία και εμείς αγοράζουμε τα προβλήματά τους...
-
Είναι γεγονός ότι οι αμερικάνοι κάπου θα σταματήσουν την προμήθεια των LCS (η κλάση από την οποία παράγεται η δική μας υποψήφια MMSC) και θα χτίσουν την επόμενη γενιά φρεγατών (FFGx) βασισμένες στο σχέδιο της Fremm. Αλλά αυτές θα είναι διαθέσιμες περί το τέλος της 10ετίας λογικά. Αυτό μας προσφέρουν σαν τυράκι γα τα ναυπηγεία, ότι δηλαδή θα συμμετέχουν στην ναυπήγηση αυτών των φρεγατών (για το αμερικάνικο ναυτικό ή άλλους πελάτες) ανεξάρτητα από το αν θα τις αγοράσουμε εμείς.
Είναι εκπληκτικό πάντως το ότι ξεκινήσαμε πριν τόσα χρόνια με τις Fremm, κάναμε λόγω κόστους μια πιρουέτα προς τις υποδεέστερες μπελάρες, φορτώσαμε τις μπελάρες να τις κάνουμε Fremm αλλά δεν μας βγήκαν τα κουκιά και τώρα έχουμε 3 βασικές επιλογές (MMSC, Belh@rra FDI, Type 31) που καμία τους στην βασική προσφερόμενη έκδοση δεν είναι αυτό που ήθελε το ναυτικό πριν το 2010 (αλλά δεν ξέρω αν θέλει ακόμη). Μα δίνουν GL, εμεις θέλουμε GLX αλλά δεν βγαίνει το χρήμα.
-
Αυτοί αγοράζουν από την Γαλλία και εμείς αγοράζουμε τα προβλήματά τους...
Από την Ιταλία για την ακρίβεια. Fincantieri.
-
Οι Γαλλικές είναι με ειδικές προδιαγραφές Ιταλίας.
-
Ανατρέξτε πίσω σε όλη την προηγούμενη δεκαετία να δείτε ποιοί δεν έδωσαν λεφτά για την άμυνα, ποιός - κατέστρεψε - με την υπογραφή του τα ναυπηγεία και θα δείτε ποιοί είναι οι πεμπτοφαλαγγίτες που υποστηρίζουν και στηρίζουν την Τουρκία, δεν χρειάζεται ούτε πολύ σκέψη, ούτε πολύ ψάξιμο, ούτε είναι πυρηνική φυσική, είναι μπροστά μας, είναι στη βουλή ή έξω από αυτήν αλλά στο προσκήνιο και πίσω από αυτό, ακόμα τους πιστεύουμε και τους χειροκροτάμε εννίοτε, και αυτοί σκάβουν το λάκκο μας.
Δηλαδή φταίνει μόνο αυτοί οι και εμείς με τη συμπεριφορά μας συμμετέχουμε στην καταστροφή μας ? Τροφή για σκέψη και ώρα να κοιταχτούμε στους καθρέφτες μας.
-
Οι Γαλλικές είναι με ειδικές προδιαγραφές Ιταλίας.
Οι FREMM είναι κοινής σχεδίασης, δεν είναι σκέτο Γαλλικές. Οι Ιταλικές έχουν αρκετές διαφορές (είναι καλύτερες) και το κυριότερο είναι ότι οι Αμερικανοί αγοράζουν από τους Ιταλούς, όχι την Γαλλία.
-
Πάντως, εκεί που μεγαλούργησε η ομάδα του Π.Ν. ήταν στη διαχείριση των τεχνολογικών προβλημάτων της ναυπήγησης των Υ/Β. Η ομάδα μοιράστηκε σε υποομάδες περίπου 10-20 ατόμων ανά Υ/Β, οι οποίες ήταν υπεύθυνες να καθοδηγούν και να συντονίζουν τα συνεργεία των ναυπηγείων για τις πιο βαριές ναυπηγικές εργασίες. Η ομάδα περιελάμβανε επίσης αξιωματικούς και υπαξιωματικούς που θεωρούνται γκουρού των ηλεκτρονικών, οι οποίοι αναλάμβαναν οι ίδιοι τις πιο ευαίσθητες ηλεκτρονικές εργασίες, ώστε να είναι προσωπικά υπεύθυνοι για τη διαχείριση των πολύπλοκων επιχειρησιακών συστημάτων.
Πολύ γρήγορα, η ομάδα του Π.Ν. αντιλήφθηκε ότι υπήρχαν τεράστια προβλήματα υπερχρεώσεων αλλά και καθυστερήσεων στην προμήθεια ανταλλακτικών. Για παράδειγμα, γερμανική εταιρεία ζητούσε 60.000 ευρώ για ένα τροφοδοτικό, το οποίο θα έπαιρνε μήνες για να παραδοθεί. Τελικά, οι τεχνικοί του Π.Ν. κατάφεραν να το κατασκευάσουν μόνοι τους σε μία μόλις ώρα με εφόδια που αγόρασαν από την εγχώρια αγορά με κόστος λιγότερο από 1.500 ευρώ. Μιλάμε, δηλαδή, για μόλις 2,5% της τιμής που ζητούσε ο κατασκευαστής.
Βέβαια ήδη από τις αρχές του '90 το ναυτικό(ΓΕΤΕΝ) κι η ελληνική UNISUS σχεδίασαν, κατασκεύασαν κι υλοποίησαν το ΣΕΠ ΚΑΝΑΡΗΣ για το πρόγραμμα NEPTUNE I εκσυγχρονισμού των 209/1100.
-
InsaneDriver wrote:
Οι Γαλλικές είναι με ειδικές προδιαγραφές Ιταλίας.
Οι FREMM είναι κοινής σχεδίασης, δεν είναι σκέτο Γαλλικές. Οι Ιταλικές έχουν αρκετές διαφορές (είναι καλύτερες) και το κυριότερο είναι ότι οι Αμερικανοί αγοράζουν από τους Ιταλούς, όχι την Γαλλία.
Αντε παλι. Οι Αμερικανοι αγοραζουν απο ΑΜερικανους. Η Φικαντερι (δεν θυμαμαι ακριβως πως την λενε) εχει αγορασει μεγαλες ναυπηγικες εταιρειες και ναυπηγια στην Αμερικη και τον Καναδα με ντοπιους σχεδιαστες. Μεσω της Αμερικανικης εταιρειας το πουλαει και θα φτιαχτει στην Αμερικη. Ναι μεν ξεκιναει απο το ευρωπαικης σχεδιασης σκαρι αλλα εχει και αλλαγες τοπικα σχεδιασμενες περα απο τα πολλα Αμερικανικα συστηματα που εχει πανω.
Ειναι παρομοια κατασταση με την FCA. Οταν αγοραζεις Jeep αμερικανικο προιον ειναι εστω και αν το σασσι ειναι ενα παλιο της Μερσεντες και την εταιρεια την εχει αγορασει η Φιατ.
-
Πάντως, εκεί που μεγαλούργησε η ομάδα του Π.Ν. ήταν στη διαχείριση των τεχνολογικών προβλημάτων της ναυπήγησης των Υ/Β. Η ομάδα μοιράστηκε σε υποομάδες περίπου 10-20 ατόμων ανά Υ/Β, οι οποίες ήταν υπεύθυνες να καθοδηγούν και να συντονίζουν τα συνεργεία των ναυπηγείων για τις πιο βαριές ναυπηγικές εργασίες. Η ομάδα περιελάμβανε επίσης αξιωματικούς και υπαξιωματικούς που θεωρούνται γκουρού των ηλεκτρονικών, οι οποίοι αναλάμβαναν οι ίδιοι τις πιο ευαίσθητες ηλεκτρονικές εργασίες, ώστε να είναι προσωπικά υπεύθυνοι για τη διαχείριση των πολύπλοκων επιχειρησιακών συστημάτων.
Πολύ γρήγορα, η ομάδα του Π.Ν. αντιλήφθηκε ότι υπήρχαν τεράστια προβλήματα υπερχρεώσεων αλλά και καθυστερήσεων στην προμήθεια ανταλλακτικών. Για παράδειγμα, γερμανική εταιρεία ζητούσε 60.000 ευρώ για ένα τροφοδοτικό, το οποίο θα έπαιρνε μήνες για να παραδοθεί. Τελικά, οι τεχνικοί του Π.Ν. κατάφεραν να το κατασκευάσουν μόνοι τους σε μία μόλις ώρα με εφόδια που αγόρασαν από την εγχώρια αγορά με κόστος λιγότερο από 1.500 ευρώ. Μιλάμε, δηλαδή, για μόλις 2,5% της τιμής που ζητούσε ο κατασκευαστής.
Βέβαια ήδη από τις αρχές του '90 το ναυτικό(ΓΕΤΕΝ) κι η ελληνική UNISUS σχεδίασαν, κατασκεύασαν κι υλοποίησαν το ΣΕΠ ΚΑΝΑΡΗΣ για το πρόγραμμα NEPTUNE I εκσυγχρονισμού των 209/1100.
Διαβάζω καμιά φορά κι αυτό το νήμα καθώς μπορεί να εμφανιστούν ενδιαφέρουσες αναρτήσεις όπως η συγκεκριμένη.
Παρ' όλα αυτά γενικά το αποφεύγω, γιατί άλλο να είναι κανείς 'προπονητής της εξέδρας' που τη ξέρει τη μπάλα καλύτερα απ' τον επαγγελματία της ομάδας, μπορεί μικρός να είχε παίξει μπάλα ή να είναι παρατηρητικός για 40 χρόνια που παρακολουθεί αγώνες, αλλά ΠΩΣ γίνεται κάποιος αξιολογητής οπλικών συστημάτων, σχεδιασμού φρεγατών κλπ. κλπ. !? Διαβάζοντας από μικρός πολύ ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ ή επειδή π.χ. μπορεί να ήταν Δόκιμος έφεδρος για δυο χρόνια ή να πέρασε ΛΥΒ;
Τέλος πάντων... στο συγκεκριμένο άρθρο της Καθημερινής θα μπορούσαμε να είχαμε μάθει κάπως πιο ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες σε βάθος και να έλειπαν τα τόσα πολλά κοσμητικά επίθετα και το γλύψιμο προς τους όντως ικανούς ανθρώπους που στελεχώνουν τις ένοπλες δυνάμεις. Στο ναυτικό δεν έχω πρόσβαση, γνωρίζω πολύ κόσμο για πολλά χρόνια στην Αεροπορία Στρατού και έχω παρακολουθήσει από πολύ κοντά όσα συμβαίνουν, όπως και σε άλλα Σώματα όπως της Πληροφορικής. Από την εικόνα που έχω σχηματίσει και για όσα διάβασα στο άρθρο θα σχολιάσω δύο πράγματα:
- Δυστυχώς τις σοβαρές αδυναμίες της Ελληνικής νοοτροπίας, το 'πενία τέχνας κατεργάζεται', το παρουσιάζει ο συντάκτης πρώην στρατιωτικός, σχεδόν ως συγκριτικό πλεονέκτημα... δηλαδή το ότι υπάρχει γενικότερη αποτυχία να γίνενται συντεταγμένα κι οργανωμένα οτιδήποτε αφορά στο Ελληνικό Κράτος και ειδικότερα στο Στράτευμα και αντ' αυτού έχουμε κάνει τη πατέντα επιστήμη και κρεμόμαστε απ' την επιφοίτηση και το φιλότιμο λίγων ανθρώπων... είναι αδιανόητο να μην υπάρχει ένα στοιχειώδες project management για τέτοια έργα, να είναι ο περίγελος των δελτίων ειδήσεων για χρόνια τα υποβρύχια που γέρνουν και να μην αποδίδονται ευθύνες πουθενά, απλά να αναλαμβάνουν λίγα άτομα στο τέλος να βγάλουν το φίδι απ' τη τρύπα ως τελευταία και μοναδική λύση... και δυστυχώς, οι ανώτατοι στρατιωτικοί έχουν συνηθίσει σε αυτή τη κατάσταση, τη θεωρούν τη φυσική τάξη των πραγμάτων.
Σε αυτό το πλαίσιο, αντί να παραγγελθεί-πληρωθεί-παραδοθεί εγκαίρως ένα εξάρτημα (ή να υπάρχουν κι εφαρμόζονται ρήτρες κλπ. αν φταίει ο προμηθευτής, ή να υπάρχει εκ των προτέρων μόνιμη συνεργασία με ντόπιες εξειδικευμένες εταιρείες και ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν συνεργάτες ώστε να μη φτάνει το πράγμα στο μη περαιτέρω) θεωρείται 'μεγάλη επιτυχία' να 'κάνει τα μαγικά του' ένας 'γκουρού' (που αμείβεται με 1μιση χιλιάρικο μηνιαίως στη καλύτερη) μέσα σε λίγες ώρες, ψωνίζοντας κοινά υλικά απ΄ το DIY μαγαζί της γειτονιάς του...
δηλαδή θεωρείται ισάξιο, έστω κι ένα απλό ηλεκτρονικό εξάρτημα όπως π.χ. ένας πυκνωτής ή τυπωμένο κύκλωμα, που μπορώ να παραγγείλω εγώ στο ηλεκτρονικάδικο της πόλης μου, με τον πυκνωτή ακρίβειας και πιστοποίησης που χρησιμοποιεί ένας κατασκευαστής αμυντικού εξοπλισμού, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ποιότητα και τη διάρκεια ζωής του αποτελέσματος της πατέντας, το οποίο θα πρέπει να λειτουργήσει σωστά στο βυθό της θάλασσας σε καιρό πολέμου...
επίσης, ο 'γκουρού' τεχνίτης μπορεί να κάνει τα εξής: ή να αντιγράψει παράνομα με reverse engineering το πρωτότυπο της εταιρείας, παραβιάζοντας πατέντες για να παράγει 'μαϊμού' εξοπλισμό όπως κάνουν οι Κινέζοι. Ή να κατασκευάσει ένα 'παρόμοιο' εξάρτημα με όσα ξέρει κι έχει στη διάθεσή του, π.χ. ένα διαφορετικού τύπου τροφοδοτικό, κι όχι ΑΥΤΟ το οποίο προβλέπει ο σχεδιασμός του υποβρυχίου... επαναλαμβάνω, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ποιότητα και τη διάρκεια ζωής του αποτελέσματος της πατέντας, το οποίο θα πρέπει να λειτουργήσει σωστά στο βυθό της θάλασσας σε καιρό πολέμου...(το πιθανότερο είναι πως θα πρέπει το ίδιο πρόσωπο να βρίσκεται κοντά κάθε φορά που θα θέλει επισκευή η συμμάζεμα η πατέντα που έφτιαξε, η οποία θα μπορεί να αντικατασταθεί μόνο με μια άλλη πατέντα).
- Όντως έχει το Στράτευμα κάποιους πολύ ικανούς ανθρώπους, που αντιμετωπίζοντας πολλά στραβά, αυτο-εκπαιδεύονται συνεχώς να βγάζουν το φίδι απ' τη τρύπα και γίνονται ακόμη καλύτεροι. Οι περισσότεροι τέτοιοι, δεν βρίσκουν 'άκρη' να συνταξιοδοτηθούν στα 40 και να πληρώνονται μια ζωή για 10-15 χρόνια 'ενεργού δράσης'... ή ακόμη κι αν βρουν την άκρη κι αποστρατευτούν, καθώς λειτουργούσαν σε ένα σύστημα που στηρίζεται στη πατέντα και τον αυτοσχεδιασμό και το 'φιλότιμο', οι 'γκουρού' αφήνουν πίσω δυσαναπλήρωτο κενό, που καλείται να καλύψει κάποιος νέοπας στη θέση τους, επινοώντας τον τροχό απ' την αρχή κάθε φορά...
Έχω αυτή τη στιγμή δικό μου άνθρωπο του στρατεύματος στον τομέα της Πληροφορικής, που μετά από πάρα πολλές μεταθέσεις και μειώσεις απολαβών κι ενώ ζορίζεται για χρόνια να φέρει βόλτα την οικογένεια, του απορρίψαν μια φορά την παραίτηση για να προσλαμβανόταν τότε σε τομέα της Ιντρακόμ (με τη δικαιολογία της σε ισχύ 'επιστρατεύσεως') και τώρα για να αποφύγει ακόμη μια μετάθεση (τη 10τη ή 12τη της καριέρας του, έχω χάσει το μέτρημα...) που θα ήταν η τελική οικονομική διάλυση της οικογένειάς του, πήρε μακρά άδεια άνευ αποδοχών και ήδη εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα με σκοπό την πλήρη παραίτηση... πόσο καιρό θα χρειαστεί το στράτευμα για να φτάσει κάποιον άλλον παραγωγικό στο δικό του επίπεδο;
Κι έχω στον ευρύτερο κύκλο μου και γνωστό, που πριν πάμε για καφέ ένα πρωί, πέρασε και πήρε απ' τη λέσχη τη ταυτότητα του απόστρατου την μέρα των γενεθλίων του που έκλεινε τα 39, κι ο οποίος έκανε τον γάμο του ως συνταξιούχος μετά τη μοναδική μετάθεση της καριέρας του, κι από 40 χρονών κάθεται σπίτι και μεγαλώνει τα παιδάκια του με τη συνταξούλα του...
-
-
'Ωραίες' εικόνες από τη παρέλαση των νικητών και των συμμάχων τους.
-
Και πολύ διδακτικές θα έλεγα βλέποντας την μοίρα των ηττημένων που όλα τα περίμεναν από Δύση, Ρωσία κλπ. Και να σκεφτούμε κιόλας ότι οι ηττημένοι πολέμησαν κιόλας με γενναιότητα...
-
Πολύ σωστά το έθεσες Fiverg, όσο νωρίτερα καταλάβουμε ότι ήμαστε μόνοι μας, τόσο το καλύτερο. Κι ας μην ξεχνάμε, όπως επιβεβαιώθηκε από τους Αρμένιους, ότι όπως έλεγε κι ο Αριστοτέλης Μαχιμώτατοι οι Ισχύοντες, κοινώς δεν έχει σημασία μόνο πόσο γενναίος είσαι...
-
Αμα όμως λες κάτι τέτοια , το σύστημα ,πολιτικό και των μμε , σε λέει εθνικιστή και καθαρίζει και συνεχίζει απτόητο την μάσα των κρατικών κονδυλίων ...
Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)