-
Παρακαλώ, καλή συνέχεια..
-
Αν υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης μπαταρίας είτε μέσα στο σπίτι ή κατευθείαν πάνω στο αυτοκίνητο στο γκαράζ , δεν βλέπω για ποιο λόγο κάποιος να μην προμηθευτεί έναν φορτιστή.
Αν όμως το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο στο δρόμο τότε θεωρώ πολύ επικίνδυνο κάποιος να τραβάει μπαλαντέζες ή να ρίχνει καλώδια από ορόφους πολυκατοικίας μέσα στο δρόμο για να φορτίσει μπαταρία ή μπαταρίες πάνω στο αυτοκίνητο.
Τις τελευταίες μέρες που βγαίνω για περπάτημα περνώ από κεντρικότατο εμπορικό δρόμο του Χαλανδρίου και είναι κάποιος που φορτίζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαλαντέζα που την έχει κατεβάσει στο πεζοδρόμιο από όροφο κτιρίου.
Από το πεζοδρόμιο συνέχεια περνά κόσμος και η μπαλαντέζα πάνω στο πεζοδρόμιο με το καλώδιο να κρέμεται μέσα στη μέση. Το περίεργο είναι ότι μέχρι στιγμής βρίσκω συνέχεια εκεί την μπαλαντέζα ενώ το αυτοκίνητο κάποιες φορές δεν είναι εκεί.
-
o δικος μου φορτιστης CTEC MXS 5.0 κανει ενα ηχο (buzzing sound) στην συντηρηση. Ειναι λογικο αυτο;
Ο αδελφος μου παρκαρει εξω και το αμαξι εμεινε απο μπαταρια. λογικα με τον CTEC θα μπορεσουμε να την ξαναφορτισουμε αν καταφερουμε να το παμε κοντα σε πριζα?
τι λεει ο Ηνιοχος;
-
Συνδέσετε τον φορτιστή στη μπαταρία και αν κάνει κανονικά φόρτιση αφήστε τον να φορτίσει, υπό την επίβλεψή σας. Για τον ήχο που βγάζει καλό είναι να ρωτήσετε τον προμηθευτή σας.
Πείτε μας αν θέλετε πόσα χρόνια τον χρησιμοποιείτε. -
Μετά από 3 μέρες φόρτισης και πλήρη ακινησίας με τον φορτιστή lidl 5.0 A μέτρησα σήμερα και ήταν στα 12.61v. Προφανώς την φορτισε πλήρως ο φορτιστής. Μιλάμε για τον άλλο μου αμάξι με vega 70ah 3.5 ετών η μπαταρία με ενεργοποιημένο το συναγερμό.
-
Συνδέσετε τον φορτιστή στη μπαταρία και αν κάνει κανονικά φόρτιση αφήστε τον να φορτίσει, υπό την επίβλεψή σας. Για τον ήχο που βγάζει καλό είναι να ρωτήσετε τον προμηθευτή σας.
Πείτε μας αν θέλετε πόσα χρόνια τον χρησιμοποιείτε.Πριν δυο χρονια τον πηρα απο Αμαζον 70 ευρω. Προφανως δεν μπορω να ρωτησω καποιος εκτος και στειλω κανενα μειλ στην Ctek. Και απο τοτε τον εχω χρησιμοποιησει μια φορα μονο για μια μερα, περα απο τωρα που τον εβαλα για 10 μερες. Λιγο που κοιταξα το κανει και σε αλλους αλλα οχι σε ολους.
Αμφιβαλλω αν ειναι κατι το σημαντικο βεβαια.
-
Η φόρτιση πρέπει να πήγε οκ, αλλά δεν έχω την δυνατότητα να μετρήσω με πολύμετρο μιας και ο φίλος δεν είναι κοντά και αυτός δεν γνωρίζει σχετικά.
Αλλά με πρώτη ευκαιρία, θα το προσπαθήσω.
Είμαι σε διαδικασία αγοράς αναλυτή, οπότε θα ξέρω περισσότερα σύντομα και για τις δικές μου μπαταρίες.
Μία άλλη ερώτηση που ήθελα να κάνω είναι η εξής:
Βλέπω πολύ συχνά τους 'ακριβούς' κατασκευαστές μπαταριών να βγάζουν προϊόν με χαμηλότερα cca από αυτούς που θεωρούνται φτηνότεροι. Φτηνότεροι εννοώ, απλά πιο φτηνοί, όχι τίποτα refurbished από το Μπαγκλαντές.
Δηλαδή βλέπω στα 72ah οι φτηνότερες έχουν 760cca και οι ακριβότερες 720cca.
Είναι καθαρά διαφημιστικό ή όντως ισχύει γιά κάποιον λόγο που αγνοώ;
-
**Antonis55 wrote:**Βλέπω πολύ συχνά τους 'ακριβούς' κατασκευαστές μπαταριών να βγάζουν προϊόν με χαμηλότερα cca από αυτούς που θεωρούνται φτηνότεροι. Φτηνότεροι εννοώ, απλά πιο φτηνοί, όχι τίποτα refurbished από το Μπαγκλαντές.
Δηλαδή βλέπω στα 72ah οι φτηνότερες έχουν 760cca και οι ακριβότερες 720cca.
Είναι καθαρά διαφημιστικό ή όντως ισχύει γιά κάποιον λόγο που αγνοώ;Εάν οι δύο υπό σύγκριση μπαταρίες έχουν τις ίδιες φυσικές διαστάσεις προτίμησε τον 'ακριβό' κατασκευαστή με τα λιγότερα CCA. Το αντιμετώπισα στο παρελθόν, επιλέγοντας εκείνη με τα πολλά CCA (που ήταν και ακριβή), διαπίστωσα ότι ήταν διογκωμένη και την επέστρεψα...Μην μπλέκεις άδικα...
Ευχαριστώ τους cson και wantone για τις πληροφορίες που ανέφεραν παραπάνω .
-
Διογκωμένη λες...άρα σημαίνει προβληματική, σωστά;
Εγώ αναφέρομαι σε ονομαστικές καταστάσεις.
Ίδιες διαστάσεις, ίδια Ah και ο ακριβός (τάξη 140€) να βγάζει 720cca και ο φτηνός (τάξη 100€) να βγάζει 760cca.
-
**Antonis55 wrote:**Διογκωμένη λες...άρα σημαίνει προβληματική, σωστά;
Εγώ αναφέρομαι σε ονομαστικές καταστάσεις.Αυτό σου λέω και γω: Επέλεξα βάσει ονομαστικών κριτηρίων και βρέθηκα με ένα προβληματικό κομμάτι.
Δεν έχω να πω κάτι πέραν αυτού..
-
Σε αντικατάσταση της παρακάτω:
υπάρχει κάποια καλύτερη εναλλακτική;
-
Μια παραξενη συμπεριφορα της 70Ah μπαταριας που ανεφερα παραπανω οτι βρηκα στα 12.61. Πριν λιγο πηγα στο αμαξι, βαζω μπρος και πηρε πολυ ζωηρο. Λεω φυσιολογικο αφου πριν 4 μερες την ειχα φορτισει. Το αφηνω 15 λεπτα ρελαντι και σβηνω.
Κατοπιν λεω δεν βαζω παλι το φορτιστη πανω αφου το αμαξι θα το παρω για τη δουλεια μεθαυριο.
Τον βαζω πανω και δουλεψε στα 3.8Α για 20 λεπτα περιπου μεχρι να φτασει 14.1V και κατοπιν εριξε 0.8 Α με πτωση τασης στα 13.0V μεχρι σιγα σιγα να φτασει στα 14.4V και να περασει στη συντηρηση. (αυτη τη στιγμη φορτιζει)
Το περιεργο ειναι οτι ποτε αλλωτε , ακομη και στη πρωτη φορτιση που την βρηκα 12.4V , δεν εχει λειτουργησει τοση ωρα στα 3.8Α αλλα μολις 5 λεπτα δουλευε εκει εφτανε πιο γρηγορα στα 14.1V και κατοπιν ολοκληρωνε τη φορτιση (14.4V) με 0.8Α σε 3-4ωρες.
-
Τελικά μετά την τοποθέτηση της φορτισμένης μπαταρίας, μέτρησα με πολύμετρο με τα καλώδια των πόλων συνδεδεμένα.
Από Κυριακή μέχρι σήμερα, ο φίλος οδήγησε δύο φορές γιά χρόνο πέντε λεπτών το πολύ (κάθε φορά). Με περασμένες 12 ώρες από το τελευταίο σβήσιμο, μέτρησα 12,04V.
Eπίσης φίλος με EFB μπαταρία, σε αυτοκίνητο 17 μηνών με συναγερμό, είχε σε ηρεμία 11,89V. To χρησιμοποιεί εκτός από ταξίδια μία στους τρεις - τέσσερις μήνες και μία φορά κάθε εβδομάδα, γιά βόλτα κάποιων χιλιομέτρων (20 άντε 30 το πολύ) κάθε φορά.
-
Καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους!
Λόγω της καραντίνας, έχω το γνωστό πρόβλημα με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Επειδή ψάχνω έναν φορτιστή για να διατηρώ την μπαταρία σε όσο καλύτερη κατάσταση γίνεται, έχω δει τον παρακάτω
https://www.e-shop.gr/fortistis-mpatarias-aytokinitoy-einhell-ce-bc-6-m-1002235-p-TLS.051680
Έχει κανείς κάποια άποψη? Κάποια αντιπρόταση στα 30-40€? Αυτός του Lidl φαίνεται καλή περίπτωση αλλά πρέπει να τύχει όταν θα φέρει πάλι.
-
Της EINHELL τα προϊόντα είναι μια χαρά. Και εγώ EINHELL φορτιστή έχω πολλά χρόνια. Πολύ καλός.
Έχε υπόψη σου ότι αυτός που θέλεις φορτίζει 6Α σταθερά. Που σημαίνει ότι αν η μπαταρία σου έχει πέσει πολύ θα θέλει αρκετή ώρα για να φορτίσει στο φουλ. π.χ. Να υπολογίζεις περίπου 8 ώρες φόρτιση για μία εκφορτισμένη εντελώς μπαταρία των 50Ah (ώρες φόρτισης= 50Αh/6A).
Αν θέλεις φορτιστή που να φορτίζει ποιο γρήγορα θα πρέπει να κοιτάξεις για κάποιον με περισσότερα αμπέρ π.χ. 12Α που ρίχνει στο μισό χρόνο την φόρτιση.
Φυσικά η αργή φόρτιση είναι καλύτερη από την γρήγορη. Εγώ φορτίζω στα 6Α πάντα την μπαταρία των αυτοκινήτων και στα 2Α του σκούτερ επειδή είναι μικρή και θέλω αργή φόρτιση.
-
Σε συνέχεια των προηγούμενων, ανταλλάξαμε αυτοκίνητα με τον φίλο για 2-3 μέρες γιά να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα.
Πρωί μέτρησα μετά από 12+ ώρες ακινησία και έδειξε 12,3V ενώ είχε φορτιστεί χθες στο 100%.
Υπενθυμίζω μιλάμε γιά Varta 70ah - 720cca 16,5 μηνών με συναγερμό.
Λογικά υπάρχει κάποια παρασιτική κατανάλωση. Θα προσπαθήσω να βγάλω το αρνητικό πόλο και να δω τι κατανάλωση έχει. Κανονικά πρέπει να είναι της τάξης των 50mA, αν δεν κάνω λάθος.
Το δυναμό φαίνεται οκ, την έχει ανάμεσα σε 12,4 με 12,7 ακόμα και με αναμμένα όλα τα φώτα και το ηχοσύστημα.
Εντωμεταξύ την ξαναβάζω να φορτιστεί και βλέπω πως ξεκινάει από το 25% και σε λίγα λεπτά πετάγεται στο 75% ο φορτιστής.
Στην χθεσινή φόρτιση έκανε περίπου 6 ώρες από 11,8 να την πάει 100%.
Ο αναλυτής που έχω παραγγείλει αργεί κανένα μήνα ακόμα στην καλύτερη...
EDIT: Τελικά πέτυχα έναν γνωστό με αναλυτή και το βάλαμε πάνω...625 έδειξε και 12.8V μετά το τέλος της φόρτισης.
-
Πρωί μέτρησα μετά από 12+ ώρες ακινησία και έδειξε** 12,3V ενώ είχε φορτιστεί χθες στο 100%.**
ΦΟΡΤΙΣΗ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ
Το δυναμό φαίνεται οκ, την έχει ανάμεσα σε 12,4 με 12,7 ακόμα και με αναμμένα όλα τα φώτα και το ηχοσύστημα.
ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΓΥΡΩ ΑΠΌ ΤA 14 VOLT
-
Σχετικά με την παρασιτική κατανάλωση, είναι 14-16mA, τιμή αποδεκτή. Οπότε απλά το αφήνουμε μέχρι να παραδώσει η μπαταρία και σε συχνά διαστήματα θα την φορτίζουμε.
Τώρα σε μία άλλη μπαταρία, δεν ξέρω αν είναι θέμα του φορτιστή (κάποια δυσλειτουργία) ή θέμα της τελειωμένης του μπαταρίας...αλλά η μπαταρία κινείται γύρω στα 12,5-13V ενώ θα έπρεπε στην φόρτιση να φτάνει 14,5V. Επίσης βλέπω τον φορτιστή να φτάνει μέχρι το 75% της διαδικασίας και μετά να ξεκινά πάλι.
Σήμερα το πρωί που μέτρησα είδα 8V χωρίς τον φορτιστή πάνω. Δεν είχα ξαναδεί κάτω από 11,5 στις μετρήσεις που έγιναν εδώ και 2-3 μέρες.
-
Έκανα χθες την πρώτη βόλτα μου στη Μ.Κ. (Μετά Κορωνοιού) εποχή. Το L200 είχε δουλέψει τελευταία φορά πριν 10 μέρες που είχα πάει σούπερ. Είχε πάρει τότε μπροστά με δυσκολία. Πλησιάζοντας στο φορτηγό είχα μια αμφιβολία. Πήρε βέβαια μπροστά αλλά με δυσκολία. Θεωρώ ότι αν το άφηνα ακόμα 2-3 μέρες δεν θα έπαιρνε.
Έκανα περίπου 60-70 χιλιόμετρα, πήγα στις ελιές να δω σε τι κατάσταση είναι αφού είχα να πάω 2-3 μήνες. Έκανα χρήση της μίζας 3-4 φορές στη διάρκεια αυτής της 'βόλτας' και μπορώ να πω ότι το αμάξι τώρα πλέον παίρνει μπροστά τσακμάκι.
Αντέχει ακόμα η rocket!!!
-
Μόλις παρέλαβα μετά από 32 μέρες τον tester μπαταρίας lancol 200pro . Έχω κάποιες απορίες για την επιλογή τύπου μπαταρίας στο πρώτο βήμα. Όλοι αυτοί οι τύποι που ειναι διαθεσιμοι σαν επιλογή ,αναγράφονται πάνω στη μπαταρία μας? Λογικά όταν δεν αναγράφεται κάτι επιλέγουμε regular flooded?
Η λίστα είναι η εξής.
1.regular flooded
2.AGM Flat Plate
3.AGM Spiral
4.GEL
5.EFB
Πώς ξέρουμε τι να επιλέξουμε εάν δεν γραφει κάτι η μπαταρία επάνω? Η gel νομίζω μόνο γράφουν ..
Επίσης στο δεύτερο βήμα επιλέγουμε ότι επιθυμούμε cca, en, bci κτλ αρκεί να είναι ένα από αυτά αναγραφόμενο στη μπαταρία μας, σωστά?
Επίσης ποτε είναι σωστό να μετρήσουμε τη μπαταρια? 1 ωρα μετά το τελος κάποιας διαδρομής ή πλήρης φόρτισης όπως διάβασα πιο πίσω?
Και τέλος, είναι επίπονο για την μπαταρία να πραγματοποιουμε τεστ στη μπαταρία συχνά? Κάθε πότε είναι σωστό να παίρνουμε μέτρηση ώστε να βλέπουμε τη πορεία της υγείας της?
Μη της κάνουμε και περισσότερη ζημιά από τα τεστ εάν έχουμε μια που πηγαίνει προς το τέλος της ζωής της. Με αυτό το σκεπτικό το λέω ,που δεν γνωρίζω αν είναι σωστό.
Μπαταρία αυτοκινήτου...