Δεν είναι τόσο αφαιρετικό όσο το περιγράφεις. Η απόφαση κάποιου να επενδύσει σε κάτι, έχει να κάνει με κάποιες εκτιμήσεις που έχει κάνει στο τί ζήτηση θα έχει αυτό που θα παρέχει.
Για παράδειγμα, στο CNG είναι πολύ μεγάλη επένδυση σε σχέση με άλλα καύσιμα, με αμφίβολη διείσδυση του CNG για commercial οχήματα πλέον στη χώρα, αφού οι επενδύσεις αυτών που έχουν ΤΡΙΣ δολλάρια και ευρώ είναι σαφώς στραμμένες στην αμιγώς ηλεκτρική αυτοκίνηση και στην υβριδικότητα στο ενδιάμεσο.
Όταν λοιπόν σε πιο ανεπτυγμένα δίκτυα στο εξωτερικό, ο στόλος CNG είναι μόλις στο 1%, ένας που θα ήθελε να επενδύσει στο να ανοίξει πρατήριο CNG στην Ελλάδα, εκτιμά το ρίσκο του και αποθαρρύνεται.
Μην ξεχνάμε, επίσης, μια τεράστια διαφορά από το παρελθόν. Οι αλλαγές σε κάποια πράγματα είναι ταχύτερες από ποτέ. Αυτό οδηγεί και τις εταιρείες να μην κάνουν επενδύσεις με ορίζοντα 30 χρόνων πλέον, γιατί κανείς δεν μπορεί να κάνει μακροχρόνιες ακριβείς εκτιμήσεις, όταν το disruption σε κάθε κλάδο πάει σύννεφο.
Θα πάρει τα ρίσκα του ένας επιχειρηματίας στην ταπεινή Ελλάδα των μικρών αριθμών;