-
Οταν βάζω μπρος το πρωι ή μετά από αρκετές ώρες (ανεξάρτητα εξωτερικής θερμοκρασίας) δύο πράγματα συμβαίνουν:
α) Ο κινητήρας δουλεύει στις 1500 στρ/λ για περίπου 1,5 λεπτό και στη συνέχεια πέφτει στις 950 περίπου
**ή **
β) ξεκινάει να δουλεύει στις 950, κάνει κραδασμούς και ανεβαίνει στις 1500 για λίγα δευτερόλεπτα (10-15) και σταδιακά ξαναπέφτει στις 900-950
Γενικά το ρελαντι είναι ψιλοασταθές όταν είναι κρύο αλλά μόλις η θερμοκρασία φτάσει τους 80 βαθμούς όλα μέλι-γάλα...
Σίγουρα δεν είναι φυσιολογικό αφού δεν το έκανε καινούργιο.Η μηχανή είναι απείραχτη, υπάρχει μόνο ένα φιλτρο ΚΝ που το καθαρίζω/λαδώνω σύμφωνα με τις οδηγίες...
Κοίταξα και σε ξένα φόρουμ, το πρόβλημα είναι αρκετα συχνό στους ecotec και κάποια σχέση πρέπει να έχει η βαλβίδα EGR απ'ότι κατάλαβα...
Εχει κανείς κάποια ιδέα? -
Οταν βάζω μπρος το πρωι ή μετά από αρκετές ώρες (ανεξάρτητα εξωτερικής θερμοκρασίας) δύο πράγματα συμβαίνουν:
α) Ο κινητήρας δουλεύει στις 1500 στρ/λ για περίπου 1,5 λεπτό και στη συνέχεια πέφτει στις 950 περίπου
**ή **
β) ξεκινάει να δουλεύει στις 950, κάνει κραδασμούς και ανεβαίνει στις 1500 για λίγα δευτερόλεπτα (10-15) και σταδιακά ξαναπέφτει στις 900-950
Γενικά το ρελαντι είναι ψιλοασταθές όταν είναι κρύο αλλά μόλις η θερμοκρασία φτάσει τους 80 βαθμούς όλα μέλι-γάλα...
Σίγουρα δεν είναι φυσιολογικό αφού δεν το έκανε καινούργιο.Η μηχανή είναι απείραχτη, υπάρχει μόνο ένα φιλτρο ΚΝ που το καθαρίζω/λαδώνω σύμφωνα με τις οδηγίες...
Κοίταξα και σε ξένα φόρουμ, το πρόβλημα είναι αρκετα συχνό στους ecotec και κάποια σχέση πρέπει να έχει η βαλβίδα EGR απ'ότι κατάλαβα...
Εχει κανείς κάποια ιδέα? -
Οταν βάζω μπρος το πρωι ή μετά από αρκετές ώρες (ανεξάρτητα εξωτερικής θερμοκρασίας) δύο πράγματα συμβαίνουν:
α) Ο κινητήρας δουλεύει στις 1500 στρ/λ για περίπου 1,5 λεπτό και στη συνέχεια πέφτει στις 950 περίπου
**ή **
β) ξεκινάει να δουλεύει στις 950, κάνει κραδασμούς και ανεβαίνει στις 1500 για λίγα δευτερόλεπτα (10-15) και σταδιακά ξαναπέφτει στις 900-950
Γενικά το ρελαντι είναι ψιλοασταθές όταν είναι κρύο αλλά μόλις η θερμοκρασία φτάσει τους 80 βαθμούς όλα μέλι-γάλα...
Σίγουρα δεν είναι φυσιολογικό αφού δεν το έκανε καινούργιο.Η μηχανή είναι απείραχτη, υπάρχει μόνο ένα φιλτρο ΚΝ που το καθαρίζω/λαδώνω σύμφωνα με τις οδηγίες...
Κοίταξα και σε ξένα φόρουμ, το πρόβλημα είναι αρκετα συχνό στους ecotec και κάποια σχέση πρέπει να έχει η βαλβίδα EGR απ'ότι κατάλαβα...
Εχει κανείς κάποια ιδέα? -
Ξέχασα να αναφέρω ότι δοκίμασα να ξαναβάλω το εργοστασιακό φίλτρο για 2 μήνες περίπου μήπως και έφταιγε αυτό αλλά τίποτα...
Επιπλέον καθαρίστηκε η εισαγωγή στην αντιπροσωπεία (καθαρισμός μούλτεκ) και ελέγχθηκε με το tech2 αλλά και πάλι τίποτα... -
Μηπως ειναι καποια διαδικασια γρηγορου ζεσταματος? (καποιες Maserati νομιζω εχουν την ιδια διαδικασια). Η το ξερεις σιγουρα οτι ειναι κατι λαθος και οχι φυσιολογικο?
-
Ένα πέρασμα από το συνεργείο της αντιπροσωπείας ή έστω ένα τηλέφωνο στον τεχνικό ίσως σου λύσει την απορία. Αν πρόκειται για κάτι φυσιολογικό (ή για γνωστό πρόβλημα) θα πάρεις γρήγορα υπεύθυνη απάντηση.
-
kacey έγραψε:
Μηπως ειναι καποια διαδικασια γρηγορου ζεσταματος? (καποιες Maserati νομιζω εχουν την ιδια διαδικασια). Η το ξερεις σιγουρα οτι ειναι κατι λαθος και οχι φυσιολογικο?
Ένα φαινόμενο που εμφανίζεται μετά από 2 χρόνια (περίπου στα 60000 χλμ) και με εντελώς απείραχτη μηχανή (δεν είχα βάλει ακόμα το φίλτρο)
δεν μπορεί να είναι φυσιολογικό...εκτός αν πρόκειται για φυσιολογική φθορά κάποιου εξαρτήματος που δεν γωρίζω και το οποίο θέλει αντικατάσταση ή καθαρισμό.Φίλε manosk έχω αναφέρει το πρόβλημα αρκετές φορές σε περισσότερες από μια αντιπροσωπείες και απλά κάνουν την πάπια (γενικά για οτιδήποτε θέλει ψάξιμο και χρόνο κάνουν την πάπια εκτός αν πρόκειται να τα αρπάξουν χοντρά).
Η κλασική δικαιολογία είναι ότι 'το διαγνωστικό τα βγάζει όλα οκ', 'πρέπει να το αφήσεις στο συνεργείο το βράδυ για να το δούμε το πρωι' κτλ...
Το κακό είναι ότι δεν μπορώ επιτόπου να το αποδείξω αφού η μηχανή πρέπει να είναι κρύα και να έχουν περάσει αρκετές ώρες.
-
Ο χρήστης antdel έγραψε:
Φίλε manosk έχω αναφέρει το πρόβλημα αρκετές φορές σε περισσότερες από μια αντιπροσωπείες και απλά κάνουν την πάπια (γενικά για οτιδήποτε θέλει ψάξιμο και χρόνο κάνουν την πάπια εκτός αν πρόκειται να τα αρπάξουν χοντρά).
Η κλασική δικαιολογία είναι ότι 'το διαγνωστικό τα βγάζει όλα οκ', 'πρέπει να το αφήσεις στο συνεργείο το βράδυ για να το δούμε το πρωι' κτλ...Όπως έλεγε και η αρκούδα στο Showbusiness του Αρκά 'Θεέ μου ευχαριστώ, είμαι ακόμα αφελής!'.
-
Και σε Astra G Sport 4 μηνών το ίδιο συμβαίνει. Οταν βάζω μπροστά το αυτοκίνητο οι στροφές είναι στις 1500 και μετά απο λίγο πέφτει στις 900 περίπου.Τώρα το κατά πόσο αυτό είναι πρόβλημα δεν μπορώ ν απαντήσω.
-
Ο χρήστης stilskin έγραψε:
Και σε Astra G Sport 4 μηνών το ίδιο συμβαίνει. Οταν βάζω μπροστά το αυτοκίνητο οι στροφές είναι στις 1500 και μετά απο λίγο πέφτει στις 900 περίπου.Τώρα το κατά πόσο αυτό είναι πρόβλημα δεν μπορώ ν απαντήσω.αυτο που στην πρωτη του αναφορα περιγραφει ο φιλος μας ειναι η φυσιολογικη λειτουργια καθε κινητηρα.........η απορια του σχετικα με το τι μπορει να συμβαινει εχει να κανει με την επομενη του αναφορα που λεει για εκινηση με χαμηλο ρελαντι και ανεβοκατεβασμα του εως οτου ζεσταθει ο κινητηρας..........αυτο ειναι το προβλημα και επ'αυτου ζηταει βοηθεια!!!!
-
Δεν πρέπει να έχεις πρόβλημα. Το Vectra μας ακριβώς το ίδιο κάνει. Όταν το κάνει γκάζι δε χρειάζεται να πατάς! Έχει επαρκή ροπή για την εκκίνηση και για τις αλλαγές ταχυτήτων! μεσα στα στενάκια πάντα, με χαμηλές ταχύτητες!
-
Δέν είναι φυσιολογικό, αλλά δέν νομίζω οτι είναι και κάτι τρομερό. Λογικά έχει κάποιο πρόβλημα ο μηχανισμός ρύθμισης του ρελαντί. Στο δικό μου αυτοκίνητο το κάνει μόνο όταν έχει αρκετό κρύο έξω (10-15 βαθμούς και κάτω) και η μηχανή είναι κρύα.
-
Ναι το ξέρω ότι συμβαίνει και σε άλλα opel αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι φυσιολογικό...από που ακούστηκε με 40 κελσίου μέσα στο κατακαλόκαιρο να χρειάζεται 1,5 λεπτό λειτουργίας στις 1500 σ.α.λ για να ζεσταθεί...απ'ότι έχω καταλάβει ο κινητήρας δουλεύει μάλλον με πολύ πλούσιο μίγμα σε αυτό το διάστημα και κάνει δυνατό θόρυβο λες και δουλεύει στις 4000 σ.α.λ ενώ η μυρωδιά που βγαίνει από την εξάτμιση απλά δεν αντέχεται...
τονίζω ξανά ότι το φαινόμενο εμφανίστηκε από τα 60000 χλμ και μετά...μέχρι τότε το ρελαντί ήταν ομαλότατο είτε χειμώνα είτε καλοκαίρι
@alexastrag: στο πρώτο ποστ τα α) και β) δεν τα θεωρώ φυσιολογικά. Το φυσιολογικό είναι να βάζεις μπρός και το ρελαντί να κάθεται σε ένα συγκεκριμένο όριο στροφών όπως συνέβαινε όταν αγόρασα το αυτοκίνητο και για αρκετο καιρό μετά...
-
antdel
Ενα καθάρισμα της βαλβίδας του ρελαντί και της πεταλούδας ίσως σου έλυνε το πρόβλημα. Μπορείς να το κάνεις μόνος σου με ένα καθαριστικό σπρει για καρμπυρατέρ που πουλάνε στα βενζινάδικα.
Αν δεν φτειάξει με το καθάρισμα (το καθάρισμα καλό κάνει έτσι κι αλλιώς) , τότε μάλλον θα φταίει ο αισθητήρας θερμοκρασίας νερού που δίνει στον εγκέφαλο. Δεν είναι αυτός που δίνει στο όργανο θερμοκρασίας και για να βγάλει το διαγνωστικό ότι έχει βλάβη (δηλ. δίχνει μεγαλύτερη θερμοκρασία από τη πραγματική) πρέπει το αυτοκίνητο να συνδεθεί εντελώς κρύο. -
Εγώ παιδιά ξέρω από τα αυτοκίνητα που έχουμε στην οικογένεια (saxo και Α4), οτι όντως όταν τα βάζεις μπροστά, για περίπου 1 λεπτό οι στροφές ξεπερνούν τις 1000 (είναι γύρω στις 1100) και μετά αφού αρχίζει και ζεσταίνεται το μοτέρ πέφτουν στις φυσιολογικές από εκεί και πέρα χωρίς κανένα πρόβλημα...
-
Ο χρήστης Lord_Rutherford έγραψε:
Δεν πρέπει να έχεις πρόβλημα. Το Vectra μας ακριβώς το ίδιο κάνει. Όταν το κάνει γκάζι δε χρειάζεται να πατάς! Έχει επαρκή ροπή για την εκκίνηση και για τις αλλαγές ταχυτήτων! μεσα στα στενάκια πάντα, με χαμηλές ταχύτητες!To κάνει και στο δικό μας astra g! Και... μακάρι να ήταν πάντα έτσι!
Είπε κανείς ότι έχει έλλειψη ροπής ο ecotec χαμηλά? Ανεβάζεις το ρελαντί στις 1500 και.... no problem!
Πάντως, προτοοδήγησα το αυτοκίνητο όταν είχε ήδη 30000χλμ. πάνω αλλά νομίζω το έκανε από την αρχή.β) ξεκινάει να δουλεύει στις 950, κάνει κραδασμούς και ανεβαίνει στις 1500 για λίγα δευτερόλεπτα (10-15) και σταδιακά ξαναπέφτει στις 900-950
Αυτό θα πρέπει να το ψάξεις.
Πάντως αν το ανάψεις κρύο το δικό μου θα ανεβάσει 1500. Αν το σβήσεις αμέσως και ξαναεκκινήσεις ο κινητήρας θα κρατήσει το normal-χαμηλό ρελαντί και τότε νομίζω είναι ασταθες. Σιγουρα βέβαια μετά από 1-2' δεν έχει πρόβλημα.
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά...
@ΒΑΣΙΛΗΣ: θα το κοιτάξω...αλλά νομίζω ότι κάτι παρόμοιο μου κάνανε στην αντιπροσωπεία (ψεκάσανε με σπρέι και μετά με πιεστικό φύγανε οι μαυρίλες). Θα δώ και για τον αισθητήρα θερμοκρασίας νερού...
@Nickolas: όντως η ροπή που έχει όταν δουλεύει στις 1500 μέσα σε αυτό το 1,5 λεπτό συγκρίνεται άνετα με κινητήρα ντίζελ...αν και προτιμώ να περιμένω να πέσουν οι στροφές στις κανονικές για να ξεκινήσω!
Το πρόβλημα με το ρελαντί σίγουρα δεν είναι σημαντικό αλλά αρκετά ενοχλητικό...και από σχετική έρευνα που έκανα στο internet αναφέρεται ώς 'κατάρα' του ecotec
Να δούμε αν και στο Astra H θα ξαναεμφανιστεί...
-
Δεν νομίζω ότι είναι κάτι που θα πρέπει να σε ανυσηχεί, φίλε antdel. Ο κινητήρας κρατά υψηλό ρελαντί αρχικά ακριβώς επειδή είναι κρύος (ακόμη και στο κατακαλόκαιρο). Αν το έριχνε αμέσως, θα ήταν ασταθές, και με αυξημένες πιθανότητες να σβήσει. Επίσης, κανονικά πρέπει να ξεκινάς αμέσως και να φεύγεις, και όχι να περιμένεις να πέσει το ρελαντί. Ίσα που καταφέρνεις να καις περισσότερο καύσιμο και να μολύνεις και κατάτι περισσότερο.
Πάντως, ρελαντί στις 1500 παραείναι ψηλό. Στο Κλιό μου είναι αρχικά στις 1000+ και μετά πέφτει στις ~ 600.
-
Ο χρήστης antdel έγραψε:
.............@alexastrag: στο πρώτο ποστ τα α) και β) δεν τα θεωρώ φυσιολογικά. Το φυσιολογικό είναι να βάζεις μπρός και το ρελαντί να κάθεται σε ένα συγκεκριμένο όριο στροφών όπως συνέβαινε όταν αγόρασα το αυτοκίνητο και για αρκετο καιρό μετά...
δεν καταλαβαινω τι εννοεις.....
δηλαδη ανεξαρτητα με το αν ειναι κρυο ή ζεστο θεωρεις οτι πρεπει μολις βαζεις μπροστα να κραταει σταθερο ρελαντι;;;
παντως στα 4μιση χρονια που ειχα το συγκεκριμενο αυτοκινητο οταν το εβαζα μπροστα κρυο δουλευε για λιγη ωρα [δεν το ειχα χρονομετρησει ποτε] στις 1500 περιπου στροφες και μετα επεφτε λιγο πιο κατω απο τις χιλιες....αυτα.
-
Οι υψηλές στροφές κατά την εκκίνηση του κινητήρα είναι απολύτως φυσιολογικές για να μπορέσει σε αυτό το χρόνο να ζεσταθεί επαρκώς το νερό του κυκλώματος ψύξης.
Επίσης κατά τη διάρκεια cold start η ηλεκτρονική μονάδα ECU δε λαμβάνει υπ' όψιν τις ενδείξεις του αισθητήρα 'λ'. Όταν επιτευχθεί η σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του ψυκτικού μέσου τότε η ECU δέχεται τις ενδείξεις του 'λ', και εκτελεί τη ρύθμιση του εισερχομένου μίγματος, με απλά λόγια από κει πέρα κανονική λειτουργία του κινητήρα.
Μάλλον για άλλη μια φορά έχει δίκιο ο φίλος ΒΑΣΙΛΗΣ για τον αισθητήρα θερμοκρασίας νερού.Γιάννης
Κρύα εκκίνηση και astra g