-
Ο χρήστης Giorgos έγραψε:
Τα ομίχλης δεν με θάμπωναν μεν, δεν φώτιζαν και τίποτα ιδιαίτερο δε. Νομίζω ότι πρέπει να έχει μεγάλη σημασία και το χρώμα, το κίτρινο πρέπει να είναι πιο αποτελεσματικό.
Τα ομίχλης πρέπει να φωτίζουν τη διαγράμιση του δρόμου. Αν δεν υπάρχει διαγράμιση ή είναι αχνή τότε σε αντίξοες συνθήκες είναι άχρηστα. .
Έχω την εντύπωση πως δεν είναι άχρηστα δεδομένου ότι με αυτά γινόμαστε πιο ορατοί από τους άλλους χρήστες του δρόμου, από μεγαλύτερη απόσταση.
-
Για το πιο ορατοί (λόγω της χρήσης των φανών ομίχλης) δεν ξέρω, πολύ ενοχλητικοί όμως..... σίγουρα!!!
-
Ο χρήστης luck έγραψε:
Τα ομίχλης δεν με θάμπωναν μεν, δεν φώτιζαν και τίποτα ιδιαίτερο δε. Νομίζω ότι πρέπει να έχει μεγάλη σημασία και το χρώμα, το κίτρινο πρέπει να είναι πιο αποτελεσματικό.
Τα ομίχλης πρέπει να φωτίζουν τη διαγράμιση του δρόμου. Αν δεν υπάρχει διαγράμιση ή είναι αχνή τότε σε αντίξοες συνθήκες είναι άχρηστα. .
Έχω την εντύπωση πως δεν είναι άχρηστα δεδομένου ότι με αυτά γινόμαστε πιο ορατοί από τους άλλους χρήστες του δρόμου, από μεγαλύτερη απόσταση.
Αν δε σε δω με τα μεσαία σου, τι σε κάνει να πιστεύεις πως θα σε δω με τα μεσαία, ΚΑΙ με τα ομίχλης;
Από την άλλη όσοι σε βλέπουν με τα μεσαία, στραβώνονται με τα ομίχλης και μάλλον και αυτοί παύουν να σε βλέπουν (ή έστω να καταλαβαίνουν που ακριβώς είναι η λωρίδα τους, η δική σου, το πεζοδρόμιο, τα όρια του αυτοκινήτου σου.
-
Τώρα να σας πω ότι έπεσα σε ομίχλη στο Πήλιο και είδα με έκπληξη ότι οι περισσότεροι δεν είχαν ανάψει καθόλου φώτα; Όχι ομίχλης, ούτε τα μικρά. Ναι μεν δεν θα είχε μεγάλη διαφορά στο τι θα έβλεπαν (μέρα ήταν), αλλά τουλάχιστον θα τους έβλεπαν οι άλλοι (μεταξύ των οποίων κάποιος με αγροτικό που θεώρησε φυσικό να με προσπεράσει σε αυτές τις συνθήκες κατεβαίνοντας από τα Χάνια στη Ζαγορά).
-
Στην ομίχλη έχοντας τα μεσαία φώτα σε βλέπουν μια χαρά οι απέναντι. Το φως διαχαίεται αρκετά και πρώτα καταλαβαίνεις ότι έρχεται αυτοκίνητο και μετά βλέπεις τα ομίχλης του. Αυτό εμπειρικά. Αν (θεωρητικά) σβήσεις τα μεσαία και αφήσεις τα ομίχλης τότε πολύ δύσκολα θα σε αντιλαμβάνονται. Τα μπροστινά προβολάκια είναι για να βλέπεις τις γραμμές. Τα πίσω για να σε βλέπουν οι άλλοι. Σε κανονικές συνθήκες και τα μπροστινά και τα πίσω είναι για να μένουν σβηστά.
-
Ο χρήστης Giorgos έγραψε:
Στην ομίχλη έχοντας τα μεσαία φώτα σε βλέπουν μια χαρά οι απέναντι. Το φως διαχαίεται αρκετά και πρώτα καταλαβαίνεις ότι έρχεται αυτοκίνητο και μετά βλέπεις τα ομίχλης του. Αυτό εμπειρικά. Αν (θεωρητικά) σβήσεις τα μεσαία και αφήσεις τα ομίχλης τότε πολύ δύσκολα θα σε αντιλαμβάνονται. Τα μπροστινά προβολάκια είναι για να βλέπεις τις γραμμές. Τα πίσω για να σε βλέπουν οι άλλοι. Σε κανονικές συνθήκες και τα μπροστινά και τα πίσω είναι για να μένουν σβηστά.Εμμμ...κάτι περίεργα φώτα νέον που φωτίζουν το χώρο κάτω απο το αυτοκίνητο, σε τι χρησιμεύουν?
-
Ο χρήστης maxmara έγραψε:
Στην ομίχλη έχοντας τα μεσαία φώτα σε βλέπουν μια χαρά οι απέναντι. Το φως διαχαίεται αρκετά και πρώτα καταλαβαίνεις ότι έρχεται αυτοκίνητο και μετά βλέπεις τα ομίχλης του. Αυτό εμπειρικά. Αν (θεωρητικά) σβήσεις τα μεσαία και αφήσεις τα ομίχλης τότε πολύ δύσκολα θα σε αντιλαμβάνονται. Τα μπροστινά προβολάκια είναι για να βλέπεις τις γραμμές. Τα πίσω για να σε βλέπουν οι άλλοι. Σε κανονικές συνθήκες και τα μπροστινά και τα πίσω είναι για να μένουν σβηστά.
Εμμμ...κάτι περίεργα φώτα νέον που φωτίζουν το χώρο κάτω απο το αυτοκίνητο, σε τι χρησιμεύουν?
Μόνα τους έχουν πολύ περιορισμένη χρησιμότητα ... όμως σε συνδυασμό με φωσφορίζοντα πιτσιλιστίρια, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή και βαφή αμαξώματος σε περλέ μώβ, βελτιώνουν σημαντικότατα τις επιδόσεις του ιδιοκτήτη στο bournazo-ring.
-
Επίσης να σημειωθεί οτι δίνουν 8-10 αδάμαστα άτια στο τούμπανο του εκάστοτε κάγκουρα!!!
-
Αν δε σε δω με τα μεσαία σου, τι σε κάνει να πιστεύεις πως θα σε δω με τα μεσαία, ΚΑΙ με τα ομίχλης;
Από την άλλη όσοι σε βλέπουν με τα μεσαία, στραβώνονται με τα ομίχλης και μάλλον και αυτοί παύουν να σε βλέπουν (ή έστω να καταλαβαίνουν που ακριβώς είναι η λωρίδα τους, η δική σου, το πεζοδρόμιο, τα όρια του αυτοκινήτου σου.[/quote]
Κατά την διάρκεια της ομίχλης, είναι σίγουρο πως στο κάτω μέρος αυτή είναι πιο αραιή. Για το λόγο αυτό λοιπόν χρησιμοποιούμε τα φώτα διασταυρώσης (μεσσαία), προκειμένου να μην διαχέεται το φως στο φάσμα της ομίχλής και μειώνεται η ορατότητα του οδηγού, πράγμα που συμβαίνει εαν χρησιμοποιούμε τα φώτα πορείας.
Σε συνδυασμο λοιπόν με φώτα διασταύρωσης και εμπρός φώτα ομίχλης ( τα οποία είναι σχεδιασμένα να φωτίζουν με δυνατή δέσμη στο κάτω μέρος του δρόμου) με κάνουν να πιστεύω πως αφού ενισχύεται η φωτεινότητα του οχήματος μας, γινόμαστε πιο ορατοί από τους άλλους οδηγούς που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα.Να σημειωθεί πως σε μερικά αυτοκίνητα, η συνδεσμολογία των φώτων είναι τέτοια, ώστε αν δεν τεθούν σε λειτουργία τα φώτα διασταύρωσης δεν ενεργοποιούνται τα φώτα ομίχλης.
-
Ο χρήστης luck έγραψε:
Σε συνδυασμο λοιπόν με φώτα διασταύρωσης και εμπρός φώτα ομίχλης ( τα οποία είναι σχεδιασμένα να φωτίζουν με δυνατή δέσμη στο κάτω μέρος του δρόμου) με κάνουν να πιστεύω πως αφού ενισχύεται η φωτεινότητα του οχήματος μας, γινόμαστε πιο ορατοί από τους άλλους οδηγούς που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα., οι οποίοι και μονολογούν: Κι άλλος μαλάκας με τα φώτα ομίχλης αναμμένα.
Και τα πίσω φώτα ομίχλης ενισχύουν τη φωτεινότητα του οχήματος, μας αρέσει όμως να βρισκόμαστε πίσω από κάγκουρα που τα έχει αναμμένα;
Γιατί το παιδεύουμε; Τα φώτα ομίχλης τα λένε έτσι γιατί τα χρησιμοποιούμε μόνο στην ομίχλη η σε περιπτώσεις περιορισμένης ορατότητας, αλλιώς θα τα έλεγαν 'ενισχυτικά φώτα' η κάτι παρόμοιο και θα ήσαν μόνιμα αναμμένα. Αλλά ξέχασα, εμείς ξέρουμε και οι ειδικοί είναι απλώς άσχετοι.
Τα είπα και ξεθύμανα, συγχωρήστε με, αλλά αυτοί οι τύποι που κυκλοφορούν με όλα τα φώτα αναμμένα (είμαι μάλιστα σίγουρος ότι πολλοί από αυτούς δεν ξέρουν ότι μπορούν αν θέλουν να τα σβήσουν) είναι υπεύθυνοι για την πρόκληση πολλών ατυχημάτων, αφού τυφλώνουν και εκνευρίζουν τους άλλους οδηγούς -
Ο χρήστης maxmara έγραψε:
Εμμμ...κάτι περίεργα φώτα νέον που φωτίζουν το χώρο κάτω απο το αυτοκίνητο, σε τι χρησιμεύουν?Δεν είναι φώτα, αστοιχείωτε!! Είναι κινητήρες δίνης στα πρότυπα του Enterprise!!! Τι τούρμπο και νίτρο μου λέτε μετά...
Engage!!!Σημείωση: τα κόκκινα είναι η αντίστοιχη τεχνολογία των Klingons και τα πράσινα των Romulans...
-
Ξαναγυρνωντας στο αρχικο θεμα ,οδηγηση και 3η ηλικια,θα πω μερικες προτασεις.Οταν καποιος πηγαινει για ανανεωση διπλωματος να εχει μαζι του και το βιβλιαριο υγειας που ειναι ασφαλισμενος.Δεν μπορεις να παιρνεις φαρμακα για ρευματοειδη αρθριτιδα(τα δαχτυλα στραβωνουν και δεν μπορεις να κρατησεις τιποτα) ή για Αλτσχαιμερ ή να παθαινεις διαληψεις και να εχεις δικαιωμα να οδηγεις.Δεν μπορει να εχεις περασει εγκεφαλικο το οποιο σου εχει αφησει προβλημα και να μην ανακαλειται το διπλωμα σου την ιδια στιγμη.
Συγνωμη για το υφος μου αλλα σημερα εμαθα τον λογο που εγινε ενα ατυχημα στο χωριο μου και πραγματικα τσαντιστηκα.Κυριος 72 ετων ενω οδηγουσε το 'αγροτικο ' του βγηκε απο τον δρομο(μια ευθεια 2 χιλ) και καρφωθηκε σε δεντρο.Το δεντρο (λευκα 15 ετων) κοπηκε στεγνα,ενω το αγροτικο εχει μπει ολο μεσα.Ο οδηγος περασε ενα μηνα στην εντατικη και τωρα εχει βγει απο το νοσοκομειο.Ο λογος που εγινε το ατυχημα ; Ο οδηγος ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΣΥΧΝΑ ΔΙΑΛΗΨΕΙΣ!!!!Μαλιστα παιρνει φαρμακα αφου του εχει διαγνωστει εδω και χρονια.Και ομως και αμαξι εχει και δικαιωμα να το οδηγει ,αφου εχει διπλωμα και μαλιστα προσφατα ανανεωμενο!!!
Φανταστητε αντι να κανει δεξια και να πεσει πανω στο δεντρο να εκανε αριστερα και να επεφτε σε λεωφορειο ή σε καποιο διερχομενο αυτοκινητο ή σε καποιον που εκανε την βολτα του στην ακρη του δρομου.Ουτε που θελω να το σκεφτομαι.Για αυτο πρεπει να υποτασσουμε τον εγωισμο μας και να καταλαβενουμε μεχρι που φτανουν οι δυνατοτητες μας.Ή να το κανουν οι αρμοδιοι για την προστασια των υπολοιπων. -
Ε, αυτές οι περιπτώσεις είναι που μας τρελαίνουν όλους.
Εντάξει, να οδηγούν αλλά κάτω από κάποιες προυουποθέσεις.Μήπως θα έπρεπε τα νοσοκομεία, να ενημερώνουν το υπουργείο συγκοινωνιών , ώστε αυτό με την σειρά του να αφαιρεί διπλώματα;
Το ερασιτεχνικό δίπλωμα λήγει στα 65 έτη. Από τα 18 μέχει τα 65 αν υποθέσουμε πως κάποιος έχει το δικαίωμα να αποκτήσει δίπλωμα, ποιος ελέγχει το όδηγό αυτό όλα αυτά τα χρόνια, αν έχει την σωματική ή διανοητική ικανότητα να οδηγεί;Το σύστημα είναι τρύπιο, θέλει κρέμισμα και χτύσιμο από την αρχή.
-
Η γιαγιά μου (δυναμική και αυτόνομη μεν - με μικροπροβλήματα υγείας δε), με δίπλωμα που εκδόθη προπολεμικώς , έπρεπε να περάσει απο ιατρική εξέταση για να πάρει ανανέωση. Ο οικογενειακός γιατρός της είπε 'λυπάμαι, αλλά...'.
Μαινόμενη, η γιαγια μου τηλεφώνησε στην μητέρα μου, αποκάλεσε το γιατρό 'ηλίθιο' και, περιέργως, μετά απο μία εβδομάδα εμφανίστηκε με ανανεωμένο δίπλωμα απο κάποιον άλλο, αγνωστο, γιατρό. Υποψιαζόμασταν τότε, ότι του τα έσκασε !
Κατόπιν τουτου, και μετά απο ένα χρόνο αγωνίας, αναγκαστήκαμε να της 'αποσύρουμε' το αυτοκίνητο της με το πρόσχημα του 'service'...το Peugeot 304 αυτό ήταν και το πρώτο αυτοκίνητο που οδηγούσα σχεδόν σαν 'δικό' μου .
-
Μια γνωστή μου κυρία 70 ετών δεν πήγε σε κανένα γιατρό. Πλήρωσε κάποιον και της έφεραν το ανανεωμένο δίπλωμα στο σπίτι. Το πρόβλημα δεν είναι τι έκανε αυτή, αλλά η σαπίλα του συστήματος στο Υπουργείο Μεταφορών.
-
Ειναι βαρυ αυτο που θα πω, αλλα πριν με βρισετε σκεφτειτε το.
Μακαρι ολες αυτες-αυτοι οι γνωστοι-συγγενεις σας, που εν γνωσει τους και ενω ο γιατρος τους λεει (με τεκμηριωμενη αποψη και για συγκεκριμενο λογο) οτι δεν ειναι σε κατασταση να οδηγουν σθνεχιζουν να το κανουν και μαλιστα ΛΑΔΩΝΟΥΝ για να μπορουν να το κανουν, να καρφωθουν ΜΟΝΟΙ τους σε κανα δεντρο για να καταλαβουν οτι πρεπει επιτελους να κατσουν σπιτι τους... -
Πολύ σωστά αυτά που γράφεις. Εγώ αναρωτιέμαι όμως: Το παιδί το προσέχει ο γονιός γιατί δεν ξέρει τι θα κάνει. Τους πολίτες κατά την γνώμη μου, τους προστατεύει το κράτος. Εφόσον έχουμε το πεδίο ελεύθερο και δεν υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος, αυτά πάντα θα υπάρχουν.
-
Οταν σου λεει ο γιατρος οτι εισαι unfit to drive, αποφασιζεις μονος σου να κατσεις σπιτι σου. Δεν χρειαζεται και δεν πρεπει να χρειαζεται καποιος να σε κυνηγησει και να στο επιβαλλει.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Μια γνωστή μου κυρία 70 ετών δεν πήγε σε κανένα γιατρό. Πλήρωσε κάποιον και της έφεραν το ανανεωμένο δίπλωμα στο σπίτι. Το πρόβλημα δεν είναι τι έκανε αυτή, αλλά η σαπίλα του συστήματος στο Υπουργείο Μεταφορών.Αν δεν υπήρχε η γνωστή σου θα υπήρχε η σαπίλα?!! Φιλοσοφικό το ερώτημα,σαν το ποιό εγινε πρώτα..η κότα?...ή το αυγό?!!
Το σύστημα αποτελείται απο πολίτες της κοινωνίας!Και ότι ζητάει η κοινωνία αυτό και βρίσκει!!
-
Η κυρία Κυρατσοπούλου ίσως αποφάσισε ότι έτσι κι αλλιώς λίγα είναι τα ψωμιά της, άρα γιατί να μην κάνει τον γύρο του θανάτου, αδιαφορώντας για την ασφάλεια τρίτων. Ή λόγω γεροντικής ανίας και βλακείας δεν κατάλαβε τον κίνδυνο που αποτελεί η ίδια.
Γιατί όμως να μην υπάρχουν έλεγχοι για τους σκάρτους στο Υπουργείο; Λες και πρόκειται για κανένα υψηλής διαβάθμισης κρατικό απόρρητο το ότι οι τύποι εκεί μέσα τα παίρνουν.
Εγώ και οι περισσότεροι που ξέρω δεν ζητούν αυτό το χάλι. Λίγοι είναι εκείνοι που βολεύονται με τη βιομηχανία διπλωμάτων οδήγησης. Εντάξει, ευθυνόμαστε όλοι σε κάποιο βαθμό, αλλά όχι όσο οι κυρίως υπεύθυνοι.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ