Oct 10, 2010, 6:16 AM

Αλλά τώρα αφού το έθεσες για την άλφα θα σου απαντήσω. Λοιπόν τα τελευταία χρόνια έχουν εφεύρει το common rail που χρησιμοποιείται σε όλους τους σύγχρονους κινητήρες diesel και τώρα τελευταία το multiair που είναι ότι πιο χάιτεκ κυκλοφορεί. Ικανοποιήθηκες;

Eνώ η Άλφα 156 ήταν το πρώτο επιβατικό με αυτή την τεχνολογία, η πρώτη εφαρμογή στο χώρο της αυτοκίνησης ήταν ένα φορτηγάκι ντίζελ της ιαπωνικής Χίνο με σύστημα της Νιπόν Ντένσο. Η Άλφα δεν εφηύρε ούτε μια βίδα από το εν λόγω σύστημα το οποίο και πήρε πακέτο από την Μπος.
Στις αρχές του '90 εντελώς παράλληλα και ανεξάρτητα η ιαπωνική Νιπόν Ντένσο και η ιταλική Μαρέλλι εξέλισσαν ανάλογα συστήματα. Οι ιάπωνες προχώρησαν με το φορτηγάκι της Χίνο αλλά οι ιταλοί τα παράτησαν και πούλησαν πρόωρα κάποιες πατέντες που είχαν εντωμεταξύ αναπτύξει στη γερμανική Μπος, η οποία το εξέλιξε περεταίρω και το πρωτοφόρεσε μερικά χρόνια μετά τους ιάπωνες στην 156. Η Φίατ μετά το 2000, πάλι δια της Μαρέλλι και άλλων εταιρειών της, ανέπτυξε ξανά από την αρχή την εν λόγω τεχνολογία χωρίς να ξαναχρησιμοποιήσει τις πατέντες που είχε κάποτε γιατί τις είχε πλέον πουλήσει, και έτσι σταμάτησε να χρησιμοποιεί τα συστήματα της Μπος στα αυτοκίνητά της.
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες γκάφες βιομηχανικού νόου χάου που έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στο χώρο του αυτοκινήτου και το θέμα έχει παρελάσει πολλές φορές στο φόρουμ.

http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail