-
Πάντως πρέπει να προσέχω τι π@π@ριές γράφω, ποτέ δεν ξέρεις που θα ανέβουν . Παλιά είχε δημοσιεύσει ένα γράμμα μου το Time για τον Saddam Hussein, αλλά βέβαια εκείνο τους το είχα στείλει σε απάντηση δικού τους άρθρου. Αν θυμηθώ και που το έχω φυλάξει το τεύχος...
-
Με ενα ζορικο μπλοκε (μεγαλο ποσοστο εμπλοκης) και πολυ ακραιες ρυθμισεις στην ευθυγραμμιση, η υπερστροφη ισχυος ειναι εφικτη και για μπροστοκινητο αυτοκινητο. Δεν βρισκω σχετικα βιντεακια τωρα
αλλα αν δειτε μπολικες σκηνες απο παλιους και οχι μονο αγωνες BTCC μπορει να πετυχετε κατι ...Ουσιαστικα δεν προκειται για υπερστροφη ισχυος, απλα ετσι φαινεται. Αυτο που συμβαινει ειναι οτι λογω
του μπλοκε σε συγκεκριμενου τυπου καμπες, οι μπροστινοι τροχοι εχουν πολυ περισσοτερο γκριπ απ'τους
πισω. Αυτο συμβαινει γιατι τους μπροστινουν τους τραβαει το μπλοκε προς την κατευθυνση που δειχνει ο
οδηγος με το τιμονι, ενω οι πισω ακολουθουν παθητικα και μετα απο καποιες ταχυτητες (αναλογα και με
το τοξο της στροφης φυσικα) ξεκινουν να ολισθαινουν. Ειναι σαν lift off oversteer αλλα χωρις το lift off
η βιαιες μεταφορες βαρους πριν η κατα την διαρκεια της στροφης. -
-
κλασσικος Καββαθας, γριφοι και μυστηριο
-
Αδυνατώ να πιστέψω ότι μπορεί να κλείσουν οι Τροχοί. Από όλα τα περιοδικά του χώρου, πάντα πίστευα ότι θα έμενε το τελευταίο εν ζωή. ϊσως απλά ο ΚΚ προαναγγέλει την πλήρη απεμπλοκή του και την μεταβίβαση της διοίκησης στον Λυμπέρη.
-
Στο φετινο τευχος Σεπτεμβριου, στο συγκριτικο Insignia 2.0T vs Volvo S60 2.0T, αναφερονται συγκεκριμενα στο τελος της σελιδας 98 τα εξης: 'Αν απο κατι αδικειται ο κινητηρας του Volvo, αυτο ειναι οι σχεσεις του 6ταχυτου αυτοματου κιβωτιου του...Eνδεικτικα αναφερουμε πως με 6η στις 1,000σαλ βγαζει 46,5χλμ/ωρα, ενω με 3η στον κοφτη ξεπερνα τα...200χλμ/ωρα'.
Παραλληλα στο διαγραμμα που εμφανιζονται οι σχεσεις κιβωτιου των δυο αυτοκινητων, φαινεται πραγματι ξεκαθαρα η τελικη σχεση διαφορικου: 2,682:1, που εχει το S60, αλλα και στις στροφες οπου επεμβαινει ο κοφτης (6,046σαλ με 4η , 5,237σαλ με 5η και 4,942σαλ με 6η, δειχνοντας την 3η να τερματιζει στα...209χλμ/ωρα...
Χρηστης του forum, ο οποιος edit: ειχε την δυνατοτητα να οδηγησει εκτενως το εν λογω μοντελο (2λιτρο με αυτοματο κιβωτιο) , κανει λογο
για ξεκαθαρο λαθος, αναφεροντας πως η 3η του 2λιτρου Geartronic S60, τερματιζει στα 140χλμ/ωρα, ανεβαζοντας παραλληλα ενα μικρο video, με ιδιων τεχνικων χαρακτηριστικων αυτοκινητο, που δειχνει το ταμπλω με στροφομετρο, ταχυμετρο και την αναλογη ενδειξη αλλαγης, πραγματι απο το '3' να πηγαινει στο '4' στα 140χλμ/ωρα, στις 6,500σαλ.Επισης, τελευταιο τευχος ανταγωνιστικου περιοδικου, κανει λογο για κοφτη 3ης στα 138χλμ/ωρα, σε δοκιμη του ιδιου αυτοκινητου...
Τελικα τι ισχυει?, υπαρχει καποιο λαθος?, και αν ναι πως προεκυψε, αλλα περισσοτερο, γιατι γραφτηκε ΚΑΙ στο αρθρο, απο την στιγμη που αν ειναι λαθος, υποδεικνυει αυτοματως, πως ο γραφων, ΔΕΝ εχει οδηγησει ή πραγματοποιησει την διαδικασια μετρησης επιδοσεων του συγκεκριμενου αυτοκινητου...
-
Σε πρόσφατα τεύχη των 4Τ που πέφτουν στα χέρια συχνά θα βρω λάθη σε μία ανάγνωση αλλά δεν με ενοχλεί η συχνότητα αλλά το είδος τους. Πάντα θυμάμαι να βρίσκω λάθη σε πίνακες ή σε σημεία που τέλοσπάντων ξέρεις πως από μία μ@λ@κιά της στιγμής έγιναν. Το κακό είναι πως τα λάθη που βρίσκω σήμερα είναι χονδροειδέστατα καια φανερώνουν παντελή άγνοια για το που πάνε τα τέσσερα. Πάντα μου άρεσε να διαβάζω πίνακες και κανονικά αυτός που γράφει τη δοκιμή θα έπρεπε να του αρέσει δέκα φορές παραπάνω από μένα. Εάν λοιπόν διάβαζε 10 φορές παραπάνω από μένα θα ήξερε πως 3ή να τερματίζει στα 209 (δηλαδή στο νερό ...220 κοντεράτα) θα συναντούσε το πολύ πολύ σε κανένα 4τάχυτο αυτόματο από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Λάιφστάιλ και 'αστεία' τεστάκια τύπου τράξιον θέλετε και εξοβελισμό των τεχνικών άρθρων (ευτυχώς Ν.Κ. και Σ.Λ. το προσπαθούν...), ε λουστείτε τα λοιπόν.
Το ξέρω πως γκρινιάζω πολύ αλλά θα ψωνίσω 4Τ τον Οκτώβριο μετά από πολύ καιρό, για τα 40 έτη του περιοδικού. Το τεύχος προφανώς έχει κλείσει τώρα, αλλά ελπίζω να έχει μπει λίγο από την τρέλα με το μεράκι που έβρισκες παλιά. Για να δούμε!
-
Ο χρήστης travelman έγραψε:
Σε πρόσφατα τεύχη των 4Τ που πέφτουν στα χέρια συχνά θα βρω λάθη σε μία ανάγνωση αλλά δεν με ενοχλεί η συχνότητα αλλά το είδος τους. Πάντα θυμάμαι να βρίσκω λάθη σε πίνακες ή σε σημεία που τέλοσπάντων ξέρεις πως από μία μ@λ@κιά της στιγμής έγιναν. Το κακό είναι πως τα λάθη που βρίσκω σήμερα είναι χονδροειδέστατα καια φανερώνουν παντελή άγνοια για το που πάνε τα τέσσερα. Πάντα μου άρεσε να διαβάζω πίνακες και κανονικά αυτός που γράφει τη δοκιμή θα έπρεπε να του αρέσει δέκα φορές παραπάνω από μένα. Εάν λοιπόν διάβαζε 10 φορές παραπάνω από μένα θα ήξερε πως 3ή να τερματίζει στα 209 (δηλαδή στο νερό ...220 κοντεράτα) θα συναντούσε το πολύ πολύ σε κανένα 4τάχυτο αυτόματο από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Λάιφστάιλ και 'αστεία' τεστάκια τύπου τράξιον θέλετε και εξοβελισμό των τεχνικών άρθρων (ευτυχώς Ν.Κ. και Σ.Λ. το προσπαθούν...), ε λουστείτε τα λοιπόν.Το ξέρω πως γκρινιάζω πολύ αλλά θα ψωνίσω 4Τ τον Οκτώβριο μετά από πολύ καιρό, για τα 40 έτη του περιοδικού. Το τεύχος προφανώς έχει κλείσει τώρα, αλλά ελπίζω να έχει μπει λίγο από την τρέλα με το μεράκι που έβρισκες παλιά. Για να δούμε!
Ακόμα θυμάμαι τη στιγμή που διάβασα πέρυσι στην παραλία την απέλπιδα προσπάθεια ενός συντάκτη να πείσει το αναγνωστικό κοινό ότι ένας κινητήρας με μεγαλύτερη διάμετρο σε σχέση με διαδρομή είναι... υποτετράγωνος.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Ακόμα θυμάμαι τη στιγμή που διάβασα πέρυσι στην παραλία την απέλπιδα προσπάθεια ενός συντάκτη να πείσει το αναγνωστικό κοινό ότι ένας κινητήρας με μεγαλύτερη διάμετρο σε σχέση με διαδρομή είναι... υποτετράγωνος.
αυτο το θυμαμαι κι εγω
απο τοτε πρεπει να εχω να διαβασω
-
παιδια προφανως ειστε πιο νεοι απο μενα.Η κατρακυλα του περιοδικου ειχε αρχισει πολυ πιο πριν.Εχω κοντα 10ετια που το εχω κοψει,και δεν το εκοψα μολις ''χαλασε''......εκανα και 2-3 χρονια υπομονη μηπως φτιαξει αλλα....
-
Ο χρήστης travelman έγραψε:
Εάν λοιπόν διάβαζε 10 φορές παραπάνω από μένα θα ήξερε πως 3ή να τερματίζει στα 209 (δηλαδή στο νερό ...220 κοντεράτα) θα συναντούσε το πολύ πολύ σε κανένα 4τάχυτο αυτόματο από την άλλη μεριά του Ατλαντικού.Ή σε 1000άρα SuperSport...
-
Ο χρήστης dim8 έγραψε:
παιδια προφανως ειστε πιο νεοι απο μενα.Η κατρακυλα του περιοδικου ειχε αρχισει πολυ πιο πριν.Εχω κοντα 10ετια που το εχω κοψει,και δεν το εκοψα μολις ''χαλασε''......εκανα και 2-3 χρονια υπομονη μηπως φτιαξει αλλα....καλα εγω ποτε δεν ημουν φανατικος του περιοδικου, απλα αγοραζα αραια και που
το συγκεκριμενο μου το πηρε η κοπελα μου για να διαβαζω στη παραλια
ειχα χρονια πριν να αγορασω και εχω ενα χρονο απο τοτε να ξαναγορασω.. αρα δε ξερω πώς τα παει το περιοδικο απο τοτε, αυτο το τευχος παντως δε με εκανε να θελω να ξαναρχισω να παιρνω κανενα περιοδικοδιαβαζω μονο πού και πού κανα αρθρο στο library κυριως για να δω κανα νουμερο
-
Έχετε απόλυτο δίκιο όσον αφορά τις σχέσεις μετάδοσης του Volvo S60. Μεγάλο λάθος μας που όχι μόνο δεν αναγνωρίσαμε τις εσφαλμένες τιμές που υπολογίστηκαν, αλλά τις χρησιμοποιήσαμε κιόλας εντός κειμένου! Το πρόβλημα προκύπτει απ' την αδυναμία του συστήματος επεξεργασίας να δεχθεί δύο διαφορετικές τελικές σχέσεις μετάδοσης, όπως στην περίπτωση του εν λόγω αυτοκινήτου, το οποίο έχει -στη συγκεκριμένη έκδοση- τελική σχέση 3,933 για 1η-4η ταχύτητα και 2,682 για 5η, 6η και όπισθεν. Οι ταχύτητες/1.000 σ.α.λ. υπολογίστηκαν με βάση την τελευταία παραποιώντας τα αποτελέσματα. Αυτό δε μειώνει, σε καμία περίπτωση, τη δική μας ευθύνη και υποσχόμαστε να βελτιώσουμε-βελτιωθούμε, αλλά και να επανέλθουμε στην πρώτη ευκαιρία με τις σωστές μετρήσεις (για την ιστορία: 142,4 χλμ./ώρα στον κόφτη βγάζει με 19αρες ζάντες). Πάντως, για την πληροφόρησή σας, η ταυτοπροσωπία συγγραφέα και μετρητή δεν είναι αναγκαία συνθήκη πραγματοποίησης των δοκιμών μας, καθώς δουλεύουμε και λειτουργούμε ως ομάδα. Συν τοις άλλοις, η διαδικασία των μετρήσεων είναι τυποποιημένη.
Ν.Κ. -
Eυχαριστουμε για τις διευκρινησεις.
Το ιδιο να υποθεσουμε πιθανοτατα οτι θα ισχυει και για το διαγραμμα που αφορα
τις σχεσεις κιβωτιου του Polo GTI με το 7αρι DSG, στο τευχος Σεπτεμβριου επισης, αφου φαινεται οτι στις τρεις τελευταιες σχεσεις η τελικη ταχυτητα, παραμενει ιδια ακριβως, δηλαδη 229χαω για 5η, 6η, και 7η σχεση αντιστοιχα... -
Ο χρήστης koun έγραψε:
Έχετε απόλυτο δίκιο όσον αφορά τις σχέσεις μετάδοσης του Volvo S60. Μεγάλο λάθος μας που όχι μόνο δεν αναγνωρίσαμε τις εσφαλμένες τιμές που υπολογίστηκαν, αλλά τις χρησιμοποιήσαμε κιόλας εντός κειμένου! Το πρόβλημα προκύπτει απ' την αδυναμία του συστήματος επεξεργασίας να δεχθεί δύο διαφορετικές τελικές σχέσεις μετάδοσης, όπως στην περίπτωση του εν λόγω αυτοκινήτου, το οποίο έχει -στη συγκεκριμένη έκδοση- τελική σχέση 3,933 για 1η-4η ταχύτητα και 2,682 για 5η, 6η και όπισθεν. Οι ταχύτητες/1.000 σ.α.λ. υπολογίστηκαν με βάση την τελευταία παραποιώντας τα αποτελέσματα. Αυτό δε μειώνει, σε καμία περίπτωση, τη δική μας ευθύνη και υποσχόμαστε να βελτιώσουμε-βελτιωθούμε, αλλά και να επανέλθουμε στην πρώτη ευκαιρία με τις σωστές μετρήσεις (για την ιστορία: 142,4 χλμ./ώρα στον κόφτη βγάζει με 19αρες ζάντες). Πάντως, για την πληροφόρησή σας, η ταυτοπροσωπία συγγραφέα και μετρητή δεν είναι αναγκαία συνθήκη πραγματοποίησης των δοκιμών μας, καθώς δουλεύουμε και λειτουργούμε ως ομάδα. Συν τοις άλλοις, η διαδικασία των μετρήσεων είναι τυποποιημένη.
Ν.Κ.κυριε Κουνιτη για την Ιστορια....
υπερστροφη ισχυος σε προσθιοκινητο υφίσταται;
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Το ιδιο να υποθεσουμε πιθανοτατα οτι θα ισχυει και για το διαγραμμα που αφορα τις σχεσεις κιβωτιου του Polo GTI με το 7αρι DSGΘετικόν...
κυριε Κουνιτη για την Ιστορια....
υπερστροφη ισχυος σε προσθιοκινητο υφίσταται;
Σας παραπέμπω στο post του κ. Καμπά (σελ. 202)
Ν.Κ. -
Το οποίο πόστ όμως είναι λάθος. Υποστροφή είναι η ολίσθηση εκτός τροχιάς του εμπρός μέρους και υπερστροφή του πίσω. Και όταν λέω τροχιά εννοώ την πορεία που ακολουθεί το αυτοκίνητο με βάση το πόσο στρίβουμε το τιμόνι χωρίς ολίσθηση.
Υποστροφή/υπερστροφή ισχύος είναι η απόκλιση από την τροχιά αυτή που οφείλεται σε ολίσθηση του τροχού λόγω απώλειας πρόσφυσης από την πλεονάζουσα ισχύ.
Όταν η ισχύς στους εμπρός τροχούς είναι μεγαλύτερη από όση μπορούν να διαχειριστούν τα εμπρός ελαστικά τότε μειώνεται η πλευρική πρόσφυση (στους εμπρός τροχούς φυσικά!) και λόγω αδράνειας έχουμε υποστροφή ισχύος και μόνο.
Αυτό που περιγρφάφετε με το μπλοκέ δεν είναι υπερστροφή ισχύος, είναι απλή υπερστροφή λόγω μεταφοράς βάρους και είναι ακριβώς το ίδιο με το lift-off oversteer. Το αυτοκίνητο δέχεται μία επιβράδυνση είτε λόγω φρεναρίσματος (lift-off) είτε λόγω της συνιστώσας του διανύσματος της πρόσφυσης των εμπρός τροχών και ο πίσω άξονας επειδή δεν μπορεί να διαχειριστεί την επιτάχυνση αυτή αποκλίνει της τροχιάς του.
Για να το πω πιο απλά το αυτοκίνητο είτε λόγω φρεναρίσματος, είτε λόγω χειρισμών (απότομη στροφή τιμονιού / με επιπλέον γκάζι) κλείνει την τροχιά του και ανάλογα την φόρτιση του και την ταχύτητα κίνησης, ο πίσω άξονας μπορεί να χάσει την πρόσφυσή του (συνήθως απότομα).
Σε ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο με σταθερή καμπύλη τροχιάς κίνησης ενώ χωρίς ισχύ στους τροχούς θα υπήρχε πρόσφυση, από κάποια ισχύ και μετά η -πλευρική- πρόσφυση χάνεται. Αυτό είναι η υπερστροφή ισχύος, η υπερστροφή που οφείλεται σε πλεονάζουσα ισχύ στον τροχό, όχι λόγω αδράνειας.
Πιθανώς το άρθρο να εννοούσε αυτό με το 'υπερστροφή ισχύος' αλλά αν μη τι άλλο είναι λάθος διατύπωση.
Ελπίζω να μη σας ζάλισα
-
Ναι, βρε παιδιά, δεν είναι υπερστροφή ισχύος σύμφωνα με το ορισμό του όρου, είναι, όμως, υπερστροφή που προκαλείται όχι στη φάση της επιβράδυνσης, αλλά στην επιτάχυνση από την ύπαρξη του εμπρός μπλοκέ. Αυτό ήθελε να πει ο συντάκτης, απλά έπρεπε να είναι πιο περιγραφικός...
Να τελειώσω τώρα εκείνο το κείμενο για το CVCC, γιατί οι άνθρωποι του ατελιέ έχουν αρχίσει να... αγριεύουν και τα λέμε μετά το κλείσιμο του τεύχους. -
Λεπτομέριες?
*Για ένα πέταλο χάθηκε το το άλογο, για ένα άλογο χάθηκε το κάρο, για ένα κάρο χάθηκε ο λόχος, για έναν λόχο χάθηκε η μάχη, για μία μάχη χάθηκε ο πόλεμος, για ένα πόλεμο χάθηκε το βασίλειο.
Πάολο Κοέλιο*
Το θέμα είναι πως αν και είμαι αναγνώστης εδώ και 25 χρόνια (!) όλο και περισσότερο αναρωτιέμαι αν θα πρέπει να συνεχίζω να αγοράζω 4Τ, χωρίς να θέλω να προσβάλω συλλογικά όσους εργάζονται σε αυτό ή την δουλειά τους στο σύνολό της. Στα 25 αυτά χρόνια άλλαξα και εγώ αλλά άλλαξε και το περιοδικό..
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Στα 25 αυτά χρόνια άλλαξα και εγώ αλλά άλλαξε και το περιοδικό..Και τι ηθελες φιλε μου να αλλαξεις μονο εσυ και το περιοδικο να μεινει ιδιο;
Ο ηλιος, ανατελλει και δυει για ολους.
Σχολιασμός της ύλης των 4Τ και προτάσεις προς το Περιοδικό